Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 177, views: 33.216 •

HTC heeft zijn winst afgelopen kwartaal met bijna 60 procent zien afnemen. Dat wijt de fabrikant vooral aan gebrek van verkoopsucces van zijn topmodellen One S en One X in Europa en andere regio's. Het derde kwartaal zal niet veel beter gaan.

HTC One X floatIn het vorige kwartaal was de fabrikant nog optimistisch gestemd, omdat de One-smartphones in de lente in de verkoop zouden gaan. De winst daalde echter met 57 procent ten opzichte van hetzelfde kwartaal een jaar geleden, blijkt nu uit de kwartaalcijfers. Alleen op de Aziatische markt boekte de fabrikant naar eigen zeggen goede resultaten. Op de Europese markt werden de One-smartphones weliswaar 'positief ontvangen', maar de verkopen zijn gezien de resultaten niet zo goed gegaan als gehoopt. Voor het derde kwartaal verwacht HTC opnieuw een winstdaling.

HTC verkeert sinds korte tijd in zwaarder weer. Tot aan een jaar geleden ging het de fabrikant nog voor de wind en werden kwartaal na kwartaal verkooprecords gebroken. HTC is sindsdien gestopt met vermelden hoeveel telefoons er worden verkocht, omdat de aantallen sterk afnamen.

De fabrikant gaat zich volgens de kwartaalcijfers richten op het verhogen van de 'consumer preference' voor HTC-toestellen. Hoe dat precies moet gebeuren, is onduidelijk. Overigens is HTC een van de weinige telefoonfabrikanten die überhaupt nog winst maakt: Samsung en Apple zijn de andere smartphonemakers die eveneens zwarte cijfers schrijven. Andere fabrikanten, zoals Nokia, LG en Sony, maken alleen maar verlies op de verkoop van telefoons.

HTC bracht afgelopen kwartaal veel nieuwe modellen uit in Nederland. De topmodellen zijn One X en One S, terwijl verder ook de One V en Desire C op de markt kwamen. Over het algemeen komt HTC in het najaar met nieuwe modellen of nieuwe varianten op huidige modellen.

Reacties (177)

Reactiefilter:-11770162+1100+26+30
1 2 3 ... 6
Vast en zeker ook te wijten aan het succes van de samsung modellen!
Ik denk inderdaad voornamelijk door Samsung want de verkoop aantallen bij Apple zijn maar licht gedaald terwijl die van Samsung juist sterk zijn gestegen.
Ik denk inderdaad voornamelijk door Samsung want de verkoop aantallen bij Apple zijn maar licht gedaald
De iPhone verkoopaantallen zijn niet gedaald maar met 28% gestegen!

The Company sold 26.0 million iPhones in the quarter, representing 28 percent unit growth over the year-ago quarter.

Bron: Apple Reports Third Quarter Results

[Reactie gewijzigd door Carbon op 3 augustus 2012 17:10]

Vorig kwartaal en vorig jaar kwartaal zijn niet hetzelfde. Apple heeft er Q2-2012 minder verkocht dan Q1-2012. Apple zakt altijd in qua verkopen, totdat er een nieuwe release is.
Verkoopaantallen zijn kwartaal gebonden, zo is Q1 (kerst) altijd het beste kwartaal.
Daarom vergelijkt men verkoopaantallen altijd met hetzelfde kwartaal van het jaar daarvoor.

Apple heeft in Q3 2012 28% meer iPhones verkocht dan in Q3 2011, een groei van 28%

Echter die 28% groei was aanzienlijk lager dan de groei in de voorgaande kwartalen.

Q1 2012 +128%
Q2 2012 +88%
Q3 2012 +28%

[Reactie gewijzigd door Carbon op 3 augustus 2012 17:39]

Klopt inderdaad. Is ook wel logische dat de groei in het derde kwartaal niet zo veel hoger is. De meeste mensen wachten dan toch echt het nieuwe model af. De hoogste stijging is dan ook logischerwijs na de uitkomst van het nieuwe model.

Ik denk dat HTC tegenvallende resultaten vooral aan Apple te danken zijn, omdat HTC zijn omzet vooral van de Amerikaanse markt haalt. Samsung heeft inderdaad ook meer verkocht maar dat laat zich verklaren door de groei van de markt zelf. Wat echter een behoorlijk verschuiving heeft gebracht is dat Apple zich los gemaakt heeft van AT&T. Vanaf dat moment is Apple gewoon op slag een flink groter stuk van de Amerikaanse markt gaan pakken en dat is vooral ten koste gegaan aan van HTC.
[...]


De iPhone verkoopaantallen zijn niet gedaald maar met 28% gestegen!

The Company sold 26.0 million iPhones in the quarter, representing 28 percent unit growth over the year-ago quarter.

Bron: Apple Reports Third Quarter Results
over het hele jaar ja, maar per kwartaal ziet her er zo uit

http://www.engadget.com/2...f-of-all-smartphones-but/
over het hele jaar ja,
Nope, Apple heeft Q3 2012 26 miljoen iPhones verkocht.
maar per kwartaal ziet her er zo uit
http://www.engadget.com/2...f-of-all-smartphones-but/
Grapjas :) Die grafiek zegt niets over absolute verkoopaantallen maar gaat over de procentuele verdeling van de markt.

[Reactie gewijzigd door Carbon op 3 augustus 2012 17:53]

Afgelopen kwartaal was voor de iPhone slechter dan het kwartaal ervoor:
That would make Samsung an undisputed smartphone leader as the second-placed Apple reportedly experienced a drop in its sales and shipped 30 million units compared to 35 million in Q1.
http://www.gsmarena.com/s...ap_to_apple-news-4532.php
Dat wordt gelinkt aan Samsung, en natuurlijk als androidfan zie ik dat graag, maar is dit wel de verdienste van Samsung, of is het meer een vernieuwingsprobleem van de laatste Apple? De verschillen tussen de 4 en 4S waren niet zo groot dat iedereen die een 4 had ook daadwerkelijk wilde upgraden, zeker in de huidige economische context.

Het zou me niets verbazen als Apple met de 5 ineens een stuk beter scoort. Alle 4 zitters zouden na het overslaan van een generatie wel eens massale inhaalslag kunnen gaan maken. En daarnaast nog eens een feature dat hen een unique sellingpoint bezorgt, zou de Applemagie weer helemaal zijn werk kunnen laten doen.

Alle getallen zijn op zich niet zo interessant, ik zou graag data zien van een bedrijf als gfk/infoscan dat aangeeft hoe groot het verloop is tussen de diverse operatingsystems wat gebruikers betreft.

[Reactie gewijzigd door Danib op 3 augustus 2012 22:01]

Afgelopen kwartaal was voor de iPhone slechter dan het kwartaal ervoor:
Duh! Opeenvolgende kwartalen vergelijken op basis van de verkoopaantallen is onzinnig daar de verkoopaantallen kwartaal afhankelijk zijn.

Zo zijn Q1 (kerst) en Q4 (back to school) voor m.n. de consumenten elektronica de beste kwartalen.

Waar Apple tekortschoot was de groei welke achterbleef bij de markt.

[Reactie gewijzigd door Carbon op 4 augustus 2012 13:00]

De iPhone verkoopaantallen zijn niet gedaald maar met 28% gestegen!
Dat zegt vrij weinig. De markt (voor smarthphones) groeit nog steeds enorm (42% t.o.v. Q3-2011).
Je kunt veel beter naar de market share kijken, en daarin doet Apple het aardig, maar niet bijzonder goed.

plaatje (bron)

[Reactie gewijzigd door dtech op 3 augustus 2012 21:43]

Dat je het opgeschreven krijgt: "doet Apple het aardig, maar niet bijzonder goed". Meest winstgevende mobieltjes producent, 2e in absolute getallen qua verkoop van smartphones en waarschijnlijk 1e in absolute getallen qua verkoop van high-end smartphones alhoewel de SIII erg goed gaat.

Het afgelopen kwartaal was voor Apple traditioneel een sloom kwartaal (met de nieuwe iPhone in de geruchtenmolen) en voor Samsung juist een sterk (met de nieuwe SIII die het erg goed doet).

De release van de nieuwe iPhone zal uitwijzen of de daling van de groei structureel of incidenteel was...
Dat zegt vrij weinig. De markt (voor smarthphones) groeit nog steeds enorm (42% t.o.v. Q3-2011).

Klopt, en de groei bij Apple lag lager dan de markt.

Maar ik reageerde op de post van 'ronaldmathies' die beweerde dat de verkoopaantallen ligt waren gedaald wat dus niet het geval is.
@Carbon

Ik doelde inderdaad waar @SSH op doelde, de verkoop aantallen in hetzelfde kwartaal vorig jaar zijn lichtelijk gedaald. Gaat vanzelf weer stijgen met de iPhone 5 (dat gebeurt tot nu toe elke keer bij een release).

Daarom denk ik ook dat het voornamelijk door Samsung wordt veroorzaakt.
Ik doelde inderdaad waar @SSH op doelde, de verkoop aantallen in hetzelfde kwartaal vorig jaar zijn lichtelijk gedaald.
Q3 2011 20,34 miljoen iPhones
Q3 2012 26,0 miljoen iPhones

De verkoopaantallen zijn dus gestegen maar de groei is in vergelijking met de voorgaande kwartalen sterk gedaald.

[Reactie gewijzigd door Carbon op 3 augustus 2012 17:49]

Bijna alle reacties hierboven gaan over apple. En het nieuws gaat (99%) over HTC. Ik vind de One S wel een strak model. En er komt als het goed is een One X variant met toetsenbord (One Z).. maar ik hoop toch meer op een One S variant met toetsenbord. 4,3" is voor mij toch echt de grens wat grootte van het scherm betreft. :)
verkoopt de s3 zoveel beter dan? De S2 was een verkoopmonster, maar ik gok (Geen bron of zo, gewoon 'gevoel') dat de s3 niet zo hard gaat.

Zou ik dan toch niet de enige zijn die al dat >= 4.3" geweld maar niks vind?
verkoopt de s3 zoveel beter dan? De S2 was een verkoopmonster, maar ik gok (Geen bron of zo, gewoon 'gevoel') dat de s3 niet zo hard gaat.
Ik heb juist het idee dat ik veel mensen met zo'n ding rond zie lopen. Ik heb er toevallig zelf ook eentje, dus misschien valt het daardoor meer op, maar veel mensen die ik ken hebben inmiddels zo'n ding.
Zou ik dan toch niet de enige zijn die al dat >= 4.3" geweld maar niks vind?
Ja :+
Deze verkoopt inderdaad beter.
Ik werk in een telefoon winkel en het is inderdaad waar dat de S3 mindergoed verkoopt dan de S2 (bij ons tenminste).
Veel mensen vinden hem te groot of te duur en kiezen dan voor de S2 omdat ze toch perse een Samsung willen hebben.
Ik weet dan ook zeker dat de S3 beter had verkocht wanneer hij het formaat van de S2 zou hebben gehad.
Of je werkt in een rare stad, of bij ons in de omgeving is de S3 echt rete populair t.o.v. andere omgevingen in Nederland.

Moet daar wel bij zeggen dat het voornamelijk de heren zijn die rondlopen met de S3. De vrouwkes vinden het toestel doorgaans toch wat te groot.

Maar feitelijk gezien, wat je betaald voor de toestellen en wat je er qua hardware specs voor krijgt, is de S3 toch de winnaar. De HTC heeft wel een luxe behuizing, maar dan kun je net zo goed voor de iPhone gaan. iPhone = looks, Android = price/performance (imo).
De S3 verkoopt zeker beter dan de S2 in het begin (dus met vergelijkbare prijs), echter zijn de verkopen van de S2 nog steeds erg hoog omdat de prijs zo 'laag' is en dat zal nog aardig lang aanhouden.
Zou ik dan toch niet de enige zijn die al dat >= 4.3" geweld maar niks vind?
Dat ben je sowieso niet ongeacht of de S3 goed of slecht verkoopt...
Dat omvat alle 107 Galaxy toestellen.
maar ook de s3:
Sinds de release eind mei wist Samsung tien miljoen exemplaren van de Galaxy S III af te zetten; nooit eerder bereikte een toestel van Samsung die mijlpaal zo snel
Ik heb precies om die rede voor de one S gekozen, wel performance maar geen halve tabled in je broekzak.
ik ben altijd htc fan geweest. maar omdat hun huidige top model geen micro sd slot en verwisselbare accu heeft. Heb ik gekozen voor een Samsung note.. De s3 vind ik te duur en een quadcore daar zie ik het nut nog niet echt van in
Je wordt geel gemod, maar ik denk dat het er aan bij draagt:

In vergelijking met Samsung heeft HTC maar weinig "USP's". De consument kiest tegenwoordig voor een smartphone, en dan is het "iPhone" of "Iets anders". Samsung heeft een enorm sterke naam met originele telefoons die altijd de kroon spannen en het is dan ook gewoon dom om te zeggen: de klant is dom. Dat is de klant niet, en als die dat wel is: Tweakers zegt dat er 326.455 bezoekers waren vandaag... en dat is EEN techniek site. Laten we zeggen: de helft daarvan is in een positie dat ze om advies gevraagd worden over technologie... en dat is een lichte schatting, iedereen die leek is kent wel iemand, of "hoort" dingen.

Het prijsverschil is er niet echt tussen HTC en Samsung als je kijkt naar de topmodellen (ALLEEN naar de topmodellen kijken! Als men er achter komt dat ze het niet kunnen betalen, zakken ze vaak af naar een lager model van hetzelfde merk, waar Samsung met de GSII een sterke heeft). De klant kijkt dan vaak naar het geheugen, en dan promoot Samsung soms met: "Extra SD kaartje". Kost ze geen cent, maar belicht wel weer een USP van Samsung... verwisselbaar geheugen. Ook al gebruikt de gemiddelde gebruiker nog geen 10gb op z'n telefoon, men ziet het toch als meerwaarde. OLED heeft ook een gigantische waarde voor mensen (in de winkel staan die telefoons altijd in zuurstok mode om het contrast nog meer te belichten). Het lift mooi mee op de LED-televisie hype (een markt waar Samsung ook mensen uit trekt, van: het zal wel goed zijn). Dat is een soort klantretentie die HTC helaas niet kan hebben, zeker daar ze de tablet-hype ook gemist hebben...

Als men toch voor een droid kiest, kiest men vaak voor Samsung, immers: de bouwkwaliteit is goed (niet dat kwetsbare glas), maar dat is bij HTC ook. En als men het techniek-neefje/broertje/zusje/buurtje/collegaatje vraagt hoort men vaak ook: Samsung, vanwege de duidelijke productlijn, de veelzijdigheid, en omdat ze in het vlaggenschip gebied vaak net een paar punten voor hebben (ben iemand die met redelijk wat telefoons rondloopt, en de HTC Desire vond ik een geweldig ding, maar nu naast een Samsung Omnia 7 ook een Galaxy SIII, de bouwkwaliteit is lichter maar uitstekend, en de verwisselbare accu + het scherm + geheugen waren voor mij, als techneut/poweruser de reden om niet voor HTC te gaan).
Het is vandaag de dag of een iPhone of een Android toestel, maar waar de USP van de SIII tov de HO(X) zit is mij eerlijk gezegd een raadsel.

Ik denk dat het meer zit in het agressief verkopen van Samsung toestellen, los van de hoeveelheid marketing die er word gebruikt.
Nou ja, hij geeft wel een paar punten, maar het zit hem inderdaad veelal alleen in de perceptie. Ik heb de One X zelf en het is by far het beste toestel dat ik tot nu toe gebruikt heb, heb hem nu een paar maanden en ben er nog steeds heel happy mee, meestal was ik zo langzaam toch wel weer naar andere telefoons aan het kijken maar ik zou mijn One X momenteel echt nergens voor in willen ruilen. De Galaxy SIII heb ik niet gebruikt, maar puur op specs zie ik niks dat mij weg zou lokken en het design vind ik echt helemaal niks tov HTC.
Ik denk dat het probleem is dat HTC de bal vorig jaar flink heeft laten vallen terwijl Samsung heel sterk op aan het komen was, daardoor zijn ze bij veel mensen nu een beetje uit het beeld verdwenen en het duurt een tijdje voordat je dat weer gefixt hebt (als dat al lukt).
Plus htc's staan in mijn omgeving bekend als onbetrouwbaar: ze lopen vaak vast en vallen soms uit zichzelf uit.
Ik ben van een galaxy s naar een one x gegaan, maar heb die na een paar weken al weer verkocht. De telefoon starte na een maand al een keer uitzichzelf af en starte opnieuw op, iets dat met mijn galaxy s nooit is gebeurt in meer dan anderhalf jaar.
Daarnaast is ook de htc one x gewoon niet vloeiend bij normaal gebruik, hij is snel (apps starten snel op en gamen is ie top in), maar niet smooth (scrollen tussen homescreens, je berichten of je muziek bijvoorbeeld). En dat is toch 100% aan slechte optimalisatie van htc sense apps te maken (het scrollen bij niet sense apps gaat wel goed). Daarnaast draait de one x op een 2.6.xxx kernel ipv de nieuwe 3.x kernel die standaard bij ics zit, dit is een nadeel omdat nvidia nieuwe drivers voor de tegra 2 en tegra 3 heeft toegevoegd in 3.x die ook voor een vloeiendheids verbetering zorgen.Dit heeft samsung beter gedaan (niet 100% top, maar wel beter dan htc).

Daarnaast heeft samsung de goede naam: ik ken iemand die een s3 boven een one x verkiest alleen maar vanwege het AMOLED scherm, hoewel het super LCD2 scherm (eigenlijk ips) er even mooi uit ziet.
dan vergeet je dus nog 2 punten

- samsung heeft een pentile display( je kunt het nog zo goed masceren maar het is zichtbaar)
- De LCD2 van htc is 10000x beter in kleur echtheid.

Natuurlijk moet ik toegeven die velle kleuren hebben wel wat, maar eerlijk gezegd vind ik het over the top! plus ik vind wit in de amoled toestellen eerlijk gezegd bijna geel.

Dit was o.a. de reden voor mij om voor een One X te gaan. Eerst zou ik voor de S2 gaan, maar deze leek een update te krijgen tot de S3. Toen gewacht op beide toestellen.

Ik heb meteen de goede versie van de one X gekregen dus problemen zijn er niet, snelheid is er ten over. Batterijduur is goddelijk ( bij normaal gebruik, sms, bel en whatsapp). Ik haal makkelijk 2 dagen en zo af en toe doe ik ook 3 dagen met mijn toestel.

Weer terug komend op het artikel, de One X heeft negatieve verkoop cijfers door de zeer tegenvallende Sensation lijn. Wel heb jij een punt met de verwisselbare accu, het had wel meer richting de HTC desire gemogen betreffende behuizing.
Er is geen onderscheidende USP waar mensen (lees: gewone consumenten) voor kiezen. Het is de merknaam. Samsung heeft gewoon een briljante naam neer gezet met de Galaxy serie. Hierdoor is het voor heel veel mensen heel simpel: Een iPhone of een Galaxy. En als je geen high-end toestel nodig hebt of wil is het nog makkelijker; 1 van de goedkopere Galaxy modellen.

Mensen zijn heel gevoelig voor een merknaam en als ze tevreden zijn of er tevreden verhalen over horen zullen ze dat het jaar erop weer kopen. Philips heeft dit ook heel lang gehad met TV's (maar dat zakt nu flink in) en voor auto's geldt het bv. nog veel sterker imo.
Ik heb juist het idee dat het kopieren van Iphone-gebreken een van de oorzaken kan zijn. Voor mij is de HTC one X afgevallen omdat deze:
- Geen SD kaart kan gebruiken
- Geen verwisselbare accu heeft.
Dit zijn juist de zaken waardoor ik de HTC desire zo lang heb kunnen gebruiken.

Daarbij komt dat ze net als apple liever geen ondersteuning voor alternatieve software bieden, custom roms, terwijl ik van Samsung het idee krijg dat ze dit juist stimuleren.

Wat me verder tegenvalt aan HTC is het volgende:
Het is mij destijds tegengevallen dat HTC heel lang deed geloven dat er een nette update naar Android 2.3 zou komen voor de Desire. Dit is ooit enkel halfbakken vrijgegeven, en zo ver dichtgetimmerd dat je daarna nooit meer iets anders op je telefoon kon draaien. Een soortgelijke tegenslag is recent ook voor de Desire HD gebeurt met android 4.0. Ze bieden daarnaast ook geen driverondersteuning voor hun chips en camera's, zodat hobyisten heel veel tijd kwijt zijn met porten van nieuwe android versies die wel gewoon kunnen draaien op hun hardware.

De marketing van HTC snap ik ook niet. Elk jaar komen ze weer met compleet nieuwe namen, Legend, Desire, Sensation, One. Ik ben er in geinteresseerd, maar weet van HTC echt niet meer wat ze hebben. Bij Samsung is dit voor mij wel duidelijk, zelfs ondanks de vele modellen.
Wellicht had HTC er goed aan gedaan om een 'vaste' naam te gebruiken voor hun topmodellen, Samsung doet het met hun Galaxy-serie, Apple doet het met de iPhone. Bij HTC weet je niet van 'nature' welk model het huidige topmodel is.

Maargoed, HTC is in een bijzonder korte tijd een 'grote' speler geworden. Dat is een prestatie opzich, nu nog het marktaandeel proberen te behouden.

edit.
L-VIS
: het is inderdaad nooit echt mijn interesse geweest om de namen van alle Samsung (smart)phones te onthouden. Vreemd, nietwaar?..

[Reactie gewijzigd door -Tom op 3 augustus 2012 17:42]

Dat is HTC nu ook aan het doen met de 'One' serie. Vroeger was het een zooitje en nu zijn ze het aan het stroomlijnen. Echter moet hier wel tijd over heen gaan voordat dit doordringt bij de consument.
Echter in de trend van HD schermen en Retina geweld, zie je dan weer de One S verschijnen die 800*480 960*540 gebruikt. En tsja... zonde, niet? Verder een sterk toestel, echt wel. Dat is erg verwarrend. Overigens... de specs van de HTC OneS gaan weer veranderen, wat ook verwarrend is.

edit:
whoops @ resolutie

[Reactie gewijzigd door Umbrah op 3 augustus 2012 22:43]

Waarom? Voor mij gevoel bracht HTC altijd een vlaggenschip en daarnaast een 'iets minder' toestellenreeks (Desire HD >Desire Z > BenDeNaamFfKwijt) . In dit geval ook (hoewel de S serie schijnbaar ook goed gaan presteren) One X > One V > One S
De One S heeft een resolutie van 960 x 540. Nog altijd geen HD, maar toch.
Dat valt ook wel weer mee, vergeleken met andere merken heeft HTC nu ook weer niet zoveel courante modellen.

Het hele "One" ding stappen ze ook weer vanaf, er komt nu weer een hele sloot Desires aan, met allemaal lekker vage letters en samenstellingen.

En wellicht dat daarna "Sensation" wel weer op tafel wordt gegooid... Ondanks dat die generatie toch, zeker vergeleken met de Desire generatie, redelijk is geflopt.
Tja de One X is een prima telefoon, maar er haperen 2 dingen aan voor mij. Je kunt de batterij niet wisselen en er kan geen SD kaart in.

Meestal ben ik na anderhalf jaar aan de beurt voor een nieuwe batterij. Dat komt door intensief gebruik van de telefoon. En rond diezelfde tijd is het geheugen van de telefoon niet meer voldoende, dan wil ik uitbreidbaar zijn.

Nu heb ik dus een GSIII, als de HTC die twee nadelen niet had gehad was het een One X geworden.
Ik denk dat jij een van de weinigen bent, waarom zou de hele (goedkopere/betere dankzij gebrek aan die features) aangepast moeten worden? Opslaan wl ik niet eens op m'n telefoon (buiten wat TV series); je hebt immers 'de cloud'. Aangezien iedereen tegenwoordig wel WiFi heeft, werkt dat prima. Ik sync vanaf mn NAS naar m'n telefoon wanneer ik thuis ben (half geautomatiseerd) , dus gebruik eigenlijk nooit extra dataverkeer en nooit meer dan erhm, ongeveer 3Gb?
Qua batterij; ik vind het rg vreemd dat je in 1.5 jaar een nieuwe batterij nodig hebt. Ik gebruik mijn telefoon ook zeer intensief, maar heb nog nooit een batterij hoeven te vervangen.
'maar heb nog nooit een batterij hoeven te vervangen'

jij hoeft misschien niet te vervangen maar je opvolger misschien wel of gaat ie bij jou net zo land door dat ie de prullebak in kan.
En 'cloud' is natuurlijk geen (volledige) oplossing voor vaste opslag. De mate waarin de cloud voldoet is voor iedereen verschillend. Als je geen zin heb om te downloaden of wat dan ook en veel vrienden heb om uit te wisselen dan is het wel handig om een foon met veel geheugen bij iemand in te steken en als usb drive even snel kopieren... of kun je ook net zo makkelijk je cloud lenen en uitlenen?

'Ik denk dat jij een van de weinigen bent,'

Dat denk ik eigenlijk niet ... precies om deze zal ik altijd een S3 preferen boven een HOX, of de HOX moet wel erg goedkoop zijn bijv. iets van de helft van de prijs van S3.

[Reactie gewijzigd door llee op 4 augustus 2012 00:28]

Nahjah, dat is wel het hele punt, HTC is vergeleken met Samsung gewoon duurder.

Daarnaast hadden ze de One V niet met zo'n schandalige CPU moeten uitrusten. En de Desire C evengoed ook niet. De oude Quallcomms die ze zo nu en dan nog in "nieuwe" modellen stoppen zijn gewoon waardeloos in gebruik.

Samsung heeft ook wel trage hardware, maar die zit niet in hun midden modellen, maar in de 100-170 euro toestellen.

HTC heeft op die manier geen middenklasser eigenlijk. De Desire C is dramatisch traag, de One V is een vorige generatie singlecore voor de middenklas prijs en de One X en S zijn beide in verhouding met de S3 gewoon duur en missen features waarmee ze zich niet populairder maken.

En zo was Samsung opeens verantwoordelijk voor 45% van alle Android devices en HTC niet meer voor 26% (2009) en niet meer voor 12% (2011) maar nog maar voor 8%, gelijk aan ZTE en Huawei op de wereldmarkt.
inderdaad dat zijn de zelfde punten waarom ik als trouwe htc fan ben overgestapt naar samsung
En de slechte publiciteit rondom de HTC One X, het is en blijft gewoon een k*t telefoon. Heb er spijt van deze ooit gekocht te hebben en voor mij is het dan dus ook voldoende reden nooit meer iets van HTC te kopen.

Redenen?
- Groene vlek links onder in het scherm.
- Antenne brak - Voor wifi
- Zeer slechte UMTS / 3G ontvangst - de Samsung Galaxy Mini 2 is zelfs nog beter.
- Scherm zeer gevoelig voor krassen - iets wat ik zelfs bij de oude HTC Magic niet had.
- Korte batterijduur.

Ik had wel wat meer verwacht van HTC en snap nu waarom Samsung de markt ook voor het grootste deel in handen heeft. HTC zal het met haar zogenaamde vlaggenschip niet meer gaan halen in de markt.
Hier geen vlekken, absoluut kraakhelder beeld. Goede wifi ontvangst, goede UMTS/3G ontvangst (ligt meestal meer aan je providerdan aan toestel, t-mobile was idd brak, vodafone prima) en ik heb tot nu toe 0 krassen op beeld. Ook daar ligt het er aan hoe je ermee omgaat. IK ben er gewoon voorzichtig mee en ik heb er een stevige soliconenhoes omheen zitten. Ik heb echter nog geen beschermvel op mijn scherm zitten!

En de batterij, tja...hangt van de apps af die op achtergrond draaien. Navigatie met GPS, ja dan moet ie op de lader anders is ie zo leeg. Maar in het weekend ligt hij er gewoon en na 2 dagen is de batterij met 25% afgenomen. Dus standbytijd is goed te noemen (voor een smartphone).

Just my 2 cents over mijn One X :)
Nou ik kan iedereen het toestel aanraden hoor. Heb hem nu bijna 2 maanden maar ik vind het een absoluut toptoestel :)
Ja Samsung heeft nu de naam. Persoonlijk vind ik het overrated. Ja ze maken goede toestellen maar ik vind ze niet beter dan die van HTC. Ik heb beide gehad. En vind die van HTC dergelijker/steviger die van Samsung zijn net wat sneller. Het is net wat je zelf wilt
mischien dat ze nu het licht zien en de sense skin lichter (het is gewoon veel te log nu) maken en weer overstappen op de verwisselbare accu.

de niet verbangbare accu en de zware logge skin zijn voor mij rede geweest de ktc niet te kopen en te wachten op de LG alleen jammer dat doorvoor de root weer ontbreekt...
Eum, ik vind de HTC One X een uitstekend toestel en is in mijn mening ook erg smaakvol vorm gegeven. Niets negatiefs over te melden eigenlijk.

Ik heb zelf niet voor de S3 gekozen van Samsung omdat de vormgeving van het toestel totaal mijn smaak niet is.

Over HTC Sense, ik moet nog steeds zien dat samsung een betere overlay maakt, want TouchWiz is echt niet om naar huis over te schrijven :)
Over HTC Sense, ik moet nog steeds zien dat samsung een betere overlay maakt, want TouchWiz is echt niet om naar huis over te schrijven
Kwa looks die persoonlijk zijn heb je inderdaad gelijk, maar enkel omdat het je mening is. Kwa snelheid maakt Touchwiz gehackt van Sense en dat is nou net NIET persoonlijk...
Ik vind persoonlijk HTC Sense een draak :P

Dus ja smaken verschillen want ik vind Touchwiz er beter uitzien. Maar goed om eerlijk te zijn is de Touchwiz Nature UX (heette zo op de S3 dacht ik) echt goed gemaakt door Samsung hoor. Het werkt ontzettend soepel en ontzettend fijn, ik denk als jij ermee zou werken dat jij ook zou toegeven dat Samsung het erg goed gedaan heeft met Touchwiz op de S3.

Maar goed, dat is het leuke ook van Android.. je kan kiezen welk merk je wilt je hebt keuze zat :)
Heb je de One X werkelijk zelf getest? Ik zie niet zo in wat er log aan zou zijn namelijk, hij werkt heerlijk soepel. Verder, als je hem dan toch gaat rooten, dan kun je sense er toch altijd zelf vanaf slopen?
De accu kan een punt zijn, maar ik heb zelf eigenlijk nog nooit een nieuwe accu gekocht voor een telefoon, dus dat speelde voor mij hier ook niet mee.
Edit: Als het vervangen van de accu is voor het geval je te lang niet op kan laden, neem dan gewoon een extern batterypack mee. Dat heeft als extra voordeel dat je telefoon niet uit hoeft als je batterij leeg is om er een nieuwe in te stoppen.

[Reactie gewijzigd door finraziel op 3 augustus 2012 17:25]

de skin gebruikt 2x zoveel opslag en ram geheigen als andere skins dat bedoelde ik ermee te zeggen.

en ikzelf doe graag langer dan 1 a 2 jaar met een telefoon zehet als deze 500 euro kost en dan word een accu vaak wel een probleem.
Ik draag graag eigenlijk zelf een tweede accu mee, of wissel uit met een collega als ik weer eens gek heb gedaan in de auto waardoor hij leeg is en ik toch eigenlijk even m'n sms/whatsapp MOET checken...
Ik heb een one X toestel gekocht maar wel mn laatste htc device denk ik.
De wifi werkt gewoon belachelijk slecht dit is ook een bekend probleem misschien dat de one X hierdoor minder word gekocht.
Ze repareren hem gewoon onder garantie als je hem terugstuurt, want dat probleem hebben ze erkend.
Ik heb de One X, en heb er juist geen enkel probleem mee. Het WiFi probleem is maar bij een percentage van de toestellen, en wordt onder garantie gerepareerd.

Puur qua design vind ik de one series echt wel zeer succesvol. Ik heb de galaxy S3 en de One X naast mekaar in me handen gehad, en zou toch echt niet willen ruilen. Waarschijnlijk geven de niet verwisselbare batterij, het gebrek aan uitbreidbare opslag en ondertussen ook de goede reputatie van Samsung de doorslag in het voordeel van de galaxy S3. Aan de eerste 2 punten kan HTC wat doen, en dat derde punt komt dan (hopelijk) vanzelf wel weer...

Dat de One series zo slecht loopt verbaasd me om eerlijk te zijn wel, 32GB voor het overgrote deel van de consumenten voldoende, en het aantal mensen dat een extra accu met zich meedraagt valt volgens mij ook wel mee.

Ik hoop dat de succestijden voor HTC (en Nokia, Sony en RIM) snel weer aanbreken, want een duopolie (Apple / Samsung) zit ik niet op te wachten. Uiteindelijk is meer concurrentie altijd beter, dat hebben de afgelopen jaren wel uitgewezen!

[Reactie gewijzigd door luappul op 3 augustus 2012 17:27]

Zou hem inderdaad ter reparatie aanbieden, mijn One X is juist beduidend beter met wifi ontvangst. Waar zowel de Galaxy SII en Note bij mij op de bovenverdieping wel nog contact hielden met mijn AP beneden maar er niet of nauwelijks data overheen kregen is dat voor de One X geen probleem.
Oh, ik had het idee dat het wel prima ging met de One-serie. Blijkbaar toch niet goed 'genoeg'.
Inderdaad. Ze lopen gewoon net de boot mis omdat de Galaxy S3 dunner, lichter en net zo snel is als hun topmodel. Tel daarbij op dat Samsung ondertussen een uitstekende naam heeft opgebouwd... En je ziet deze cijfers.
En dat veelal van de kudde die 'n smartphone koopt niks weet over bv pentile layout.
Iets wat nadrukkelijk slechter is dan het non-pentile layout scherm van bv de One X :)

Desalniettemin doet Samsung het goed, maar is 'n S3 gewoon niks voor mij persoonlijk.
De naam Samsung staat momenteel nogal hoog aangeschreven! Ben bang dat dat de rede is. Want qua scherm overtreft de One X gewoon iedereen.
De naam Samsung staat momenteel nogal hoog aangeschreven! Ben bang dat dat de rede is. Want qua scherm overtreft de One X gewoon iedereen.
Het scherm is natuurlijk ook niet alles. Het scherm van een One X is zonder twijfel beter dan die van een S3, maar laten we eerlijk zijn; voor hoeveel gebruikers gaat de pentile-layout van de S3 voor problemen zorgen?
Als dat zo is had ik de One X wel gekocht! Uiteraard 1 van de mooiste schermen ooit gezien, maar zeker niet voor iedereen de voorkeur, pentile of niet ik wil AMOLED en nooit meer LCD (zeg nooit nooit ik weet het)!

Met de S2, Note en S3 al zoveel mensen achterover doen slaan met de schermkwaliteiten en nog nooit iemand gehoord over de pixel-structuur...

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 3 augustus 2012 17:59]

Je hebt gelijk als je zegt dat de pentile lay-out minder goed is, maar Samsung denkt dat te kunnen verdedigen met een hogere betrouwbaarheid en een betere resolutie. Dat het er gewoon aan ligt dat ze niet anders kunnen produceren (op dit moment) verzwijgen ze voor het gemak. Het scherm van de S3 is overigens meer dan uitstekend te noemen hoor, dus geen mens zal het toestel er om laten liggen. En inderdaad is het een bewuste keuze van veel mensen om voor de Samsung te gaan.

Zelf ging ik toch liever voor de HTC. Ja, zwaarder en dikker, maar het heeft wat mij betreft toch net iets meer een solide feel over zich met de zachte plastics ipv de harde dunne cover.

Al met al maken beide fabrikanten gewoon uitstekende toestellen die op dit moment door niemand serieus worden gevenaard; Apple daargelaten.
Pentile of niet zijn veel discussies over. Inderdaad: bij voorkeur niet, maar geloof me: Pentile op m'n Samsung Omnia 7 tegenover m'n Galaxy SIII is een gigantisch verschil. De DPI is gewoon zo... en ja... ik heb geweldige ogen, dat je het in dagelijks gebruik eigenlijk niet zie. En dan persoonlijk... tsja... ik kick wel op die zwartwaarden! Ik vond het OLED scherm wel een meerwaarde tegenover de SLCD van HTC. In tegenstelling tot eerdere implementaties zijn de kleuren ook wel goed: tenminste instelbaar!

Uiteraard heb ik liever RGB, maar RGRB op extreme DPI... boeien! Het is zeker niet 800*480 op 4" meer hoor :) Ik moet hem echt op 15cm afstand houden wil ik het in rood zien (de kleur waar je de gaps het makkelijkste ziet omdat de subpixels het kleinst zijn), en ik moet eerlijk zijn... ik zie er dan erg dom uit. Alsof ik een brilletje nodig heb.
En dat veelal van de kudde die 'n smartphone koopt niks weet over bv pentile layout.
Iets wat nadrukkelijk slechter is dan het non-pentile layout scherm van bv de One X :)

Desalniettemin doet Samsung het goed, maar is 'n S3 gewoon niks voor mij persoonlijk.
Mja maar ik denk dat dat bij PPI's van de S3 en Note 't verschil tussen pentile, retina etc. praktisch onzichtbaar wordt
Grappig, ik heb juist het idee dat de 'kudde' het alleen maar over het non-argument heeft van pentile layout, behalve dan die ene procent die net z'n ogen heeft laten laseren 8)7
Waar haal je dat vandaan? De Galaxy SIII is welgeteld 0,3 milimeter dunner, en wel 3 gram zwaarder dan de One X. Effectief gezien dus geen verschil tussen die twee.
Ik denk dat het puur marketing is, want specwise liggen ze erg dicht bij elkaar.

edit: Vergeten linkje te pasten:
http://www.gsmarena.com/c...e1=4238&idPhone2=4320

[Reactie gewijzigd door finraziel op 3 augustus 2012 17:31]

Degenen die iOS kiezen, komen vanzelf bij een iPhone terecht.

Degenen die Android kiezen, kiezen en masse voor de Samsung Galaxy..... Terwijl er toch veel interessante keus is. Beetje kudde gedrag?
Is keizen voor IOS ook geen kudde gedrag dan?
Dat denk ik niet, het is gewoon een fantastisch platform voor veel mensen. Met name voor de 'doorsnee consument' die wel van alles wil, maar het op een presenteerblaadje aangereikt wil krijgen.

Vind je het wel kuddegedrag, dan zou de keuze voor Android dat ook zijn.
Mijn punt is dat er veel keus is in toestellen wanneer je Android neemt. Ondanks dat er veel leuk spul tussen zit, waaronder dus ook van HTC, maar ook van LG en Sony bijvoorbeeld, kiezen wel erg veel mensen voor een GS2 en GS3. En niet omdat het heel scherpe aanbiedingen zijn (zeker niet de laatste uit de reeks).
Degenen die iOS kiezen, komen vanzelf bij een iPhone terecht.

Degenen die Android kiezen, kiezen en masse voor de Samsung Galaxy..... Terwijl er toch veel interessante keus is. Beetje kudde gedrag?
Of diegene die voor iPhone kiezen komen bij iOS uit....
Tis maar hoe je 't bekijkt ;)
Degenen die iOS kiezen, komen vanzelf bij een iPhone terecht.

Degenen die Android kiezen, kiezen en masse voor de Samsung Galaxy..... Terwijl er toch veel interessante keus is. Beetje kudde gedrag?
De meeste mensen die ik ken kiezen nu uit een S3, een One X of een iPhone. Dat zijn ook de beste smartphones. Dat is niet echt kuddegedrag, het is gewoon een kwestie van weinig keuze.
Het valt me op dat er echt niemand is die voor de One S kiest. Waarom is dat eigenlijk?

Ja, het scherm is niet zo groot als de X of S3, maar genoeg voor iedereen die >4.7" te groot vind. De Snapdragon S4 is zeker zo snel, zo niet sneller dan de Tegra3.
Wat mij betreft is HTC wel een goede weg ingeslagen. Ze hebben minder toestellen, dus is er een duidelijk verschil tussen de modellen. De One X bevalt hier ook erg goed, zowel de hardware als de software voelen compleet en goed. De software-updates komen ook regelmatig binnen.
Ik had verwacht dat met de One X, met release voor de Galaxy SIII van Samsung, de cijfers beter uit zouden pakken.
Maar nu HTC smerige dingen als de update naar ICS (na 4 maanden aankondigen) toch niet meer uit gaat brengen voor de Desire HD hebben ze toch mijn "fan-gehalte" verloren.

Mijn volgende smartphone kan er zomaar een van Samsung worden...
Dit verklaart wel waarom HTC de Desire HD toch geen update wilde geven.
Slechte verkoopcijers dus bang dat er door een update nog minder van verkocht werden.