Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 173 reacties

HTC heeft in zijn laatste kwartaalcijfers opnieuw teleurstellende resultaten neergezet. Door een tegenvallende smartphoneverkoop nam de winst ten opzichte van vorig jaar met 79 procent af. HTC kampt al langer met tegenvallende resultaten.

Er zijn geen precieze cijfers vrijgegeven met betrekking tot het aantal verkochte smartphones, maar wel is duidelijk dat de huidige One-smartphoneserie niet aanslaat bij het grote publiek: de verkoop daalde vergeleken met vorig jaar 48 procent en vergeleken met het voorafgaande kwartaal 23 procent. Afgelopen maand werd zelfs een verkoopdaling van 12 procent genoteerd.

Ondanks de terugloop in de smartphoneverkoop werd een winst van ongeveer 133 miljoen dollar genoteerd, weliswaar aanzienlijk minder dan de 638 miljoen dollar in hetzelfde kwartaal vorig jaar. Ten opzichte aan het kwartaal voorafgaand aan de periode juni-september is de winst gehalveerd.

HTC bracht begin dit jaar zijn nieuwe One-serie van smartphones uit. De fabrikant probeerde het, vergeleken met vorig jaar, met minder modellen, maar dit lijkt vooralsnog geen vruchten te hebben afgeworpen. Onlangs kwam HTC met de One X+ en een nieuwe reeks Windows Phone 8-toestellen. Omdat de One X+ een relatief kleine verbetering is ten opzichte van de voorganger One X, en Windows Phone nog altijd een klein marktaandeel heeft, is het niet aannemelijk dat de smartphoneverkoop in het volgende kwartaal significant zal stijgen.

In het vorige kwartaal werd door HTC al een winstdaling aangekondigd. Toen liet de fabrikant weten de kwartaalcijfers te willen verbeteren door zich te richten op het verhogen van de 'consumer preference' voor HTC-toestellen. Hoe dat precies moet gebeuren, blijft onduidelijk.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (173)

Samsung heeft nu een veel grotere naamsbekendheid dan HTC.
Daarnaast zou HTC zich wellicht van Samsung kunnen onderscheiden door ook toestellen zonder schil uit te brengen want als Sense werkelijk zo'n geweldige toevoeging zou zijn dan zouden de mensen wel meer HTC's kopen. Voordeel is dat de updates van Android meteen toegevoegd kunnen worden wat weer een verkoopargument zou kunnen zijn.
Zorg ook dat de batterij weer verwisseld kan worden en een micro-SD slot graag, nog twee pluspunten die een consument over de streep kunnen trekken.
Zorg ook dat de batterij weer verwisseld kan worden en een micro-SD slot graag, nog twee pluspunten die een consument over de streep kunnen trekken.
Als je met "een consument" op tweakers doelt, heb je gelijk. De doorsnee consumenten die ik ken willen echter gewoon een toestel dat werkt, en dan gaan ze meestal voor de bekendste naam uit de meute (iPhone, Samsung, Blackberry, ...) Het boeit ze zelfs niet of het op Android, Windows Phone of iOS draait. Laat staan dat ze over de streep worden getrokken door een verwisselbaar batterijtje of een update die een maand te laat wordt uitgerold.

Disclaimer; deze reactie is van toepassing op mijn kennissen. Ik kan het evengoed grondig mis hebben, maar dit is hoe ik het ervaar ;)

[Reactie gewijzigd door RubenTheys op 8 oktober 2012 20:05]

Als je een keer na een aantal maanden al een defecte batterij hebt gehad let je er de volgende keer wel op. Nu was het een vervangingsbatterij kopen en ik kon weer verder. Kun je de batterij niet vervangen dan ben je meteen je telefoon kwijt als die opgestuurd moet worden. Daar hoef je geen tweaker voor te zijn.
Updates zal wellicht wat minder meespelen, dat kan kloppen.
Juist, ik denk dat HTC zich iets te arrogant opstelt, bijvoorbeeld Apple weet het al jaren klaar te spelen om enorme bedragen te ontvangen voor hun toestellen terwijl deze niet uitbreidbaar zijn, maar dan heb je het ook over een bedrijf met een geweldig sterke positie. Ik zou in mijn overweging Galaxy S3-One X zeer zeker meenemen dat het geheugen van de S3 uitbreidbaar is, en de batterij verwisselbaar is in mindere mate. Qua materiaalkeuze en bouwkwaliteit gaat mijn voorkeur duidelijk uit naar HTC maar daar komt Sense ook nog eens om de hoek kijken. Sense is mijns inziens vreselijk overdone, het is zo'n lompe, dikke schil geworden. Een tijdje heb ik de Sensation gebruikt, wat echt een verschrikkelijk apparaat is, maar perfect werkt met custom roms. Na de Desire reeks is Sense voor mij echt geen toevoeging meer gebleken, eerder een enorme handrem op de snelheid van het systeem. Voor mij zijn er dus inmiddels genoeg redenen om een Samsung aan te schaffen, maar heb altijd een zwak gehad voor HTC, en hoop dat ze er weer bovenop komen, maar dan zullen ze dit soort dingen beter in overweging moeten nemen.
Eens, maar het hindert Samsung blijkbaar niet dat ze toestellen leveren met een gare, lelijk en trage skin.. Sense is daarbij nog zo gek niet, maar wordt toch minder verkocht.
De verkoop valt dan wel tegen, er wordt in tegenstelling tot veel andere fabrikanten wel winst gemaakt op telefoons. Er zijn slechts twee andere fabrikanten die dat op dit moment kunnen beweren: Apple en Samsung.

Dat de One serie niet zo aanslaat zoals ze graag wilden zien komt mede door de marketing. In het begin zag je overal de HTC One X, maar hoe zit het met de One S en V? Daar werd geen reclame voor gemaakt. Deze drie toestellen bevatten voor ieder wat wils, maar wanneer ze niet zo gepresenteerd worden dan blijft de verkoop achter.

Een ander punt is de ondersteuning van hun mobiele telefoons. Ze komen hun beloftes niet na. Eerst had je dat het topmodel Desire geen update kreeg naar 2.3 in eerste instantie en vervolgens dat het opvolgende topmodel geen update krijgt naar 4.0. Dit, terwijl ze dat wel eerst beloven. Niet iedereen stoort zich eraan, maar het imago leidt er wel onder en dat is kwalijker.

Als laatste punt is de klantenservice. Deze was tot een jaar geleden echt heel goed en behulpzaam. Nu is het zo dat ze je niet meer fatsoenlijk helpen. Je stuurt je toestel op ter reperatie en zij kunnen niet eens de status zien om maar een voorbeeld te noemen. Nee, dat werkt niet bepaald mee aan een goede user experience.

Kortom, HTC startte erg sterk met goede en vooral functionele modellen, maar zijn vervolgens blijven stil staan. De mobiele markt beweegt snel en hun bewegen niet (snel) genoeg mee. Niet qua marketing en qua uitspraken in ieder geval. De One X is een top toestel, maar daar alleen red je het niet mee.
Eigen schuld van HTC. Dingen beloven en ze vervolgens niet waar maken. Ik wacht nog steeds op de 4.0 update voor mijn desire s, die al medio juni-juli zou komen.
Dat soort geintjes kost ze de kop.
Verder worden ze ook links en rechts ingehaald door anderen, zoals Samsung. HTC blijft een beetje stil staan en ja, dan zoeken mensen hun heil elders wel.
Offtopic: De update voor de HTC Desire S is al beschikbaar; echter (nog) niet via de gebruikelijke OTA manier. Mijn gevoel zegt dat die er ook niet gaat komen, aangezien er een system wipe nodig is voor de installatie. Bij mijn vriendin gedaan, en die heeft toch een aantal keer gezegd 'nu ben ik dit en dit kwijt'. Iets wat HTC niet wil; zie de geschrapte 4.0 update voor de HTC Desire HD.

Voor de handmatige Desire S update zie : http://www.htcdev.com/devcenter/downloads/P10


Ontopic: HTC heeft naar mijn idee wel een redelijke naam in smartphoneland, na Samsungs zie ik veel mensen met een HTC toestel. Sense voegt wat toe, maar wel ben ik eens dat het hele android update schema fabrikanten klanten kost; klanten weten niet of nieuw gekochte toestellen na een jaar nog wel ondersteund worden. (Geld overigens ook voor een paar Galaxy S (1) varianten.)
Daarnaast is er een grote groep mensen die niet weten wat Android x.x is en nemen het toestel voor de functionaliteit die het heeft als ze hem nemen. Daarmee zit het bij HTC toch wel goed denk ik zo; en zou ik niet 1 2 3 kunnen verklaren waarom het zo slecht is (gegaan).

[Reactie gewijzigd door Kappade op 8 oktober 2012 19:42]

Bovendien heeft HTC sinds de HTC Flyer geen pogingen ondernomen zich in de tablet markt te werpen. Doe dat eens HTC! Daar liggen zeker nog kansen voor jullie.
Vind je dat echt zo logisch? Volgens mij zijn alle grote spelers al actief op die markt, plus nog wat kleinere spelers en daar moet HTC zich dan tussen dringen? Dat is een situatie die ik zeker niet zou omschrijven als 'kansrijk'.

HTC heeft het gewoon verpest met Sense dat op een gegeven moment te bloaded was. Daarnaast toestellen met onďnteressante specs (als in dat ze door de directe concurrentie afgetroeft werden), slechte bouwkwaliteit, en de klachten over de service bereikte ook een hoogtepunt in de afgelopen twee jaar.

Dit terwijl Samsung de markt overspoelde met verschillende interessante toestellen in ieder segment.

[Reactie gewijzigd door RaJitsu op 8 oktober 2012 23:12]

Pardon? HTC en slechte bouwkwaliteit gaat niet in 1 zin.

Vergeleken met die cheap ass glossy plastic Samsungs al zeer zeker niet.
Nog nooit een HTC in handen gehad die een slechte bouwkwaliteit had.
Hier ben ik het ABSOLUUT niet mee eens... je haalt wel 2 dingen door elkaar.
Cheap ass glossy schermen wil niet zeggen dat deze minder kunnen hebben op het gebied van stoten en dergelijke... Mijn ervaring is dat HTC's degelijk AANVOELEN maar relatief vergeleken met de cheapy plastic samsungs of de lumnia serie van nokia weinig kunnen hebben. Wij gebruiken al jaren HTC binnen ons bedrijf en het uitvals percentage is nu zo hoog dat wij over gestapt zijn naar Nokia Lumnia's .... Nokia heeft met bijvoorbeeld de 710 serie veel bang voor bucks en kunnen meer hebben dan elke htc die ooit in mijn handen heb gehad... Overigens als ik in mijn directe vriendengroep kijkt zie ik alleen maar HTC's met problemen... Accu problemen, artifacts in het scherm, slecht ontvangst ( ook met goede providers) , regelmatig vastlopen en uitvallen....
Sorry ik was altijd fan van htc omdat, ze wat voorliepen in technologie maar ik zelf koop na 5 htc's nooit meer een htc... Puur omdat er ALTIJD wel iets mee is....

Geloof me .. ik ben erg zuinig op mijn toestellen...Ze zien er na 2 jaar nog als nieuw uit maar, aleen met htc heb ik ooit technische mankementen gehad.

[Reactie gewijzigd door Xenophoben op 9 oktober 2012 09:08]

Dus 1 ervaring is sprekend voor de rest van de productie, zo ken ik er nog wel een paar ;-)

Ik heb al diverse telefoons in mijn handen gehad sinds ze de consumenten markt betreden hadden. de Nokias van vroeger waren Ijzersterk, maar na de N97 ben ik toch echt afgehaakt.

Wat was dat een waardeloos toestel.. bouwkwaliteit was waardeloos, verf liet na een half jaartje los, de unlock slider brak gewoon af met normaal gebruik..

Na de N97 heb ik een HTC Desire genomen, en het eerste wat mij toen opviel was de ontzettende snelheid in vergelijking met de N97.

Na de Desire overgegaan naar de HTC Sensation, ook een hele fijne en snelle telefoon.

Inmiddels heb ik de HOX, en gelukkig heb ik hier geen problemen mee. hele fijne telefoon die bij mij qua design zeer in de smaak valt.

Wat ik niet snap is dat eeuwige gezemer over updates. Als een telefoon werkt, dan werkt ie, en heeft ie geen updates nodig.
De pot die de ketel verwijt. Je hebt jaren lang Nokia's gehang, maar na één keer een misser verliet je het merk.

De snelheid heeft niets te maken het het merk, maar met het OS.
De htc desire is een van de telefoons waar ik hierboven over spreek... Nog maar niet om het over de nieuwe one serie te hebben. ( vooral met de one x hebben we massaal problemen... ) Ik heb het hier overigens niet over 1 toestel maar denk aan honderden die we hier in het bedrijf hebben... ik denk dat ik dus wel een redelijk realistisch beeld heb van de kwaliteit van de toestellen... het is niet dat we maar 1 toestel van een type hebben.

Ik ben overigens wel met je eens dat de n serie van nokia niet goed was.... dit in tegenstelling tot de e en lumnia serie

[Reactie gewijzigd door Xenophoben op 9 oktober 2012 13:49]

Daar ben ik het helemaal met je eens. Ik heb de DHD gehad en ik heb nu de Sensation en heb niks op te merken over de bouwkwaliteit. Ik heb in het begin met mijn Sensation wel stof achter het scherm gehad maar de support was super. Ik had mijn toestel binnen een week weer terug en sindsdien geen klachten meer gehad. Toestel ook al een paar keer laten vallen op de harde tegels maar op een klein schaaf plekje op de behuizing na geen schade :)
Plastic kun je goedkoop aan vinden voelen, maar wil niet zeggen dat de bouwkwaliteit slecht is. Japanse auto's stonden ook vaak bekend om goedkope materialen. Maar de bouwkwaliteit was in de regel beter dan auto's uit landen waar de industriële cultuur minder hoge normen aanhield (kortom alle andere landen dus).

Verder zie je in het design vaak zaken die niet goed aansluiten, en heb je zaken als verminderd bereik wanneer je een toestel op een bepaalde manier vasthoud. Ook hebben alle HTC's die ik heb gehad, ruimte onder het glas zitten scherm zitten dat doorbuigt wanneer je er hard op drukt.

Rondom de One X, waar ze een nieuw design probeerde, verschenen zowaar guides op internet om de One X ind e winkel te controleren op fouten

[Reactie gewijzigd door RaJitsu op 9 oktober 2012 12:18]

Oh, dan heb je zeker niet de HTC Hero in je handen gehad? Echt met afstand de meest waardeloze telefoon die ik ook in mijn bezit heb gehad.
Kom nou! De Hero won prijzen! We hebben er hier een die nog maar sinds kort in de la ligt. Dat was een prima telefoon.
Heb je het nu over de bouwkwaliteit?
Die van mij wordt nu door mijn dochter gebruikt en is nu ruim 3 jaar oud. Goed hij is traag en heeft weinig geheugen maar het ding is erg stevig.
Niet mee eens. Jarenlang een Hero gehad en inderdaad, traag, ouderwets en zeker niet de snelste, maar qua bouwkwaliteit kan elke Samsung er een hele dikke punt aan zuigen.
Hoe kan je nou haten op de HTC hero.
Dat ding is juist onwijs degelijk.
Ik heb hem zeker een stuk of 3x flink op een tegelvloer laten ketsen, en hij zit nog steeds in elkaar en het scherm heeft geen 1 krasje.
Enige wat er te zien valt is een soort veeg op de zilveren rand aan de bovenkant.
Hahaha. Gelukzak.
Nog geen enkel HTC toestel in mijn handen gehad dat niet 1 of ander kwaaltje had.

Momenteel is mijn One S in reparatie omdat hij bij slechte ontvangst gewoon flipt (home button probleem, google it).
Maar de reparatie van deze gekende productiefout wordt geweigerd omdat er een krasje in mijn behuizing zit. Absurd gewoon.
Toestel van 500+ euro, onbruikbaar door productiefout, en nu gegijzeld door HTC klantendienst tot ik 400 euro betaal voor reparatie van een productiefout 8)7 .
Heb je pech.. Mijn desire wordt na meer dan een jaar nog gerepareerd binnen garantie terwijl de behuizing vol krassen en deuken zit.
Ik heb hetzelfde probleem met de homebutton. Mailtje gestuurd en netjes antwoord gekregen. Volgens hen heb ik de update al gekregen die het probleem moet fixen. Moest wel terug naar fabrieksinstellingen om het in werking te stellen. Ik ben benieuwd, kom vanavond in een ruimte met slecht ontvangst, dus ga het dan wel merken. Anders willen ze ook dat ik hem opstuur, heb daar mijn twijfels over. Ik heb alle fora inmiddels ook gelezen, fabrieksreparatie schijnt niet te helpen De telefoon is pas 2 maanden oud, en het probleem loopt al een paar maanden. Ze hadden vind ik allang iets moeten doen aan dit probleem. Baal ervan want ik vind mooie telefoon en superfijn in de hand liggen. Dus ik hoop dat de update heeft gewerkt.
Vorig jaar mocht ik een nieuw toestel uitkiezen, het ging op een gegeven moment tussen de Sensation en de S2. Ik had een HTC Hero en daar was ik (zeker in het begin) tevreden mee.

Hoewel ik Sense mooi vind om te zien schrok ik van het geheugengebruik van Sense.
De Samsung had meer geheugen en Swipe.
De Sensation had problemen met de accuduur (schijnt alleen in het begin een probleem geweest te zijn) en ze kwamen met die Beats onzin.
Dan was de keus snel gemaakt.

De S2 is een snel en degelijk toestel maar ik vind Sense toch een stuk mooier om te zien dan Touchwiz. Ook Friendstream is een pluspunt van de HTC's.
Ik zou zeker weer een HTC overwegen maar dan moeten ze wel zorgen dat hun toestellen direct goed zijn en niet allerlei vage aanloopproblemen hebben.

Ik hoop dat HTC er bovenop komt, ze hebben zeker in het begin veel betekend voor de opmars van Android.
Ben al bijna een jaar in het bezit van een HTC Sensation. Paar kleine krasjes op het scherm (eigen fout, sleutels) maar de behuizing ziet er nog als nieuw uit! Ik heb geen bescherming oid.
Waarom je corebusiness verlaten en die stap wagen? Nokia zou daar bijvoorbeeld zeker kans maken door hun uitstekende hardware en ervaring met tabletachtige producten. Maar dan moeten ze wel MeeGo terug adopteren en de specf*ckers tevreden stellen. Maar dat daargelaten. Ik heb zelf geen feeling met htc. Het roept niks op in me, terwijl namen als Nokia, Samsung en zelfs Motorola wel een feeling hebben.
Mijn feeling voor deze merken is:
Nokia: Ouderwets
Motorola: spuuglelijk
HTC: Stijlvol

Bij Samsung heb ik niet echt een feel, maar ze maken wel goede telefoons.

Maar blijkbaar zijn de meeste mensen het niet met me eens, of er is iets anders aan de hand. Wellicht dat de uitstekende amoled schermen van Samsung het verschil maken?
Ik ben ook een HTC fan dus vind het enorm jammer dat het er zo slecht mee gaat.
Hopelijk worden ze terug wat sterker zodat ze verder kunnen concurreren met samsung. Zou goed zijn als samsung buiten apple terug een sterke android concurrent krijgt.
Krijgen wij knappere toestellen :-).

Altijd zeer goede kwaliteit toestellen gemaakt (imo vergelijkbaar met samsung).
En naar mijn gevoel vind ik de HTC's meer high end aanvoelen door hun aluminium gebruik en meer unibody dan het plastiek bij samsung.

(het bovenstaande is geen uitspraak over stevigheid, alleen over hoe het voelt in je hand. En ook dit is maar mijn mening, dus gelieve niet te downmodde als je alleen maar vind dat jouw samsung toch high end aanvoelt).
Er zijn anders enorm veel klachten over de bouwkwaliteit van de HTC's van de laatste jaren. Dat ze bij HTC verder ook het design van eigen toestellen niet op waarde schatten blijkt wel uit het grote aantal toestellen dat met een beschadigde body terugkomt van reparatie. Ik heb heb zelf twee maal meegemaakt, en binnen mijn netwerk ook een aantal maal.

En ik moest na 5 keer over en weer communiceren van mijn klacht inclusief foto's en uitgebreide omschrijvingen, dat ik toch binnen 2 dagen mijn melding had moeten maken (stond nergens vermeld in de overlegde documentatie). De tweede keer had ik dit wel gedaan, maar hebben we alsnog meer dan een maand in discussie moeten treden alvorens ik geholpen werd.

Maar meer generaal gekeken naar de markt, is een zwakte aan HTC is verder dat ze geen eigen bronnen hebben waar ze een bepaalde vorm van voordeel kunnen halen in termen van exclusiviteit of kostenwinst. Bijv. Samsung LG en Sony hebben divisies met eigen schermen, beeldtechnieken, eigen electronica-links, zelf gefabriceerde SoC's, etc.

HTC heeft niets van dit alles en moest varen op een leuk design (waar ze al jaren niet speciaals meer doen; hun 'elegante' designs (donker gerubberiseerd plastic met nep-geborsteld aluminium achterkant) stammen van het idee achter het design van de HD2 van bijna 3 jaar geleden) en Sense (bloaded, nu verbeterd, maar mensen kennen het klok-weer-widget dingetje nu wel). Met de One X probeerden ze iets nieuws, en gezien de vele klachten daarover, was dat een faal.

Kwa hardware-performance blijven ze eveneens achter. Kortom, HTC is gewoon niet relevant meer. Verlopen design zowel extern en intern, slechte service, slechte performance.

[Reactie gewijzigd door RaJitsu op 9 oktober 2012 12:19]

Ik vind HTC telefoons dus niet stijlvol, de nieuwe nokia's weer wel. HTC heeft het bij mij afgedaan. Een super slechte support. Ze beloven van alles, maar komen het niet na. Voor de Desire HD kwam een update, maar ging uiteindelijk niet door. Beloven ze daarna een inruilactie om toch nog iets terug te doen, mag je wel even 350 euro bijlegggen. Ze hebben het voor zichzelf verpest.
paar weken geleden mijn HTC desire opgestuurd omdat de knoppen na bijna 2 jaar het slecht begonden te doen. telefonisch aangemeld, de volgende dag een courier op de stoep die het toestel zo meeneemt (niet eens hoeven inpakken). toestel een weekje in reparatie waarbij ik op de website precies kan volgen waar hij is. en na een weekje mijn toestel terug met nieuwe knoppen erin.alles onder garantie afgehandeld.

mijn collega had eenzelfde ervaring met de HTC support met zijn HD2. De support van HTC bevalt dus prima, en heb ik bij geen enkele andere telefoon fabrikant beter ervaren.

(persoonlijke mening) qua design vind ik het ook best mooie toestellen, en vooral de optische trackbal van de desire zou ik graag terugzien op toekomstige toestellen.
Meerdere malen mijn telefoon (HTC Disire) ingeleverd (via de winkel) vanwege kleine probleempjes.
Was de Telefoon standaard 3 weken kwijt, precies volgens de voorspelling van de winkel, dus is geen uitzondering.

Ervaringen verschillen dus.

De Desire werd door HTC slecht ondersteund m.b.t. updates, had te weinig geheugen (vandaar ook die beperkte support) en de Sense interface snoepte teveel van dat geheugen op.

Toch heb ik nu weer een HTC (de One-s)

Ondanks de grootte was Sense wel een erg prettige en stijlvolle toevoeging. De telefoon (de Desire dus) was een robust geheel (nooit een hoesje gebruikt en toch geen krassen op het scherm en nauwelijks beschadigingen aan de case, ondanks meerdere valpartijen.)

De One-s is te nieuw om een goed oordeel te geven. Het reageert wel fijn, en de camera is een stuk beter dan de van de Desire. Het probleem wat ik er wel mee heb is dat het toestel niet lekker in je hand ligt. De randen zijn te schuin, waardoor het toestel de neiging heeft uit je hand te glijden.

[Reactie gewijzigd door T-men op 9 oktober 2012 10:26]

Houd er je ook rekening mee dat de winkel ook alles vertraagd? Vaak liggen de telefoons daar nog eens 2 a 5 dagen te verstoffen of de RMA
De service rondom reparaties is super. Erg handig dat de telefoon gehaald en gebracht wordt. Echt super.

Dat je Desire na reparatie vervolgens nóg tweemaal moet terugsturen voor hetzelfde probleem vind ik bar slecht.
Dat ze ongevraagd mijn mooie amoled scherm omruilen voor lelijk lcd vind ik ene behoorlijke degradatie van mijn Desire.
Ze reageren snel telefonisch op je evaluatieformulier na reparatie. Dat ze beloven daarop terug te komen en je verder nooit meer wat hoort doet ook afbreuk aan de HTC ervaring.

HTC wist door de service echt een gevoel van sympathie op te roepen. Maar uiteindelijk was dit niet genoeg om te voorkomen dat ik op rationele gronden nu over ben naar Samsung.Samsung.

Verder gun ik ze van ahrte dat anderen veel HTC blijven/gaan kopen. Ik denk dat de prijzen even hard omhoog hollen als de innovatie achteruit holt als alleen Samsung over zou blijven.

[Reactie gewijzigd door Titusvh op 9 oktober 2012 13:51]

Ik vind de lumia's ook best stijlvol, maar als ik puur aan het merk Nokia denk, dan denk ik ouderwets.
HTC wordt de Saab onder de smartphones.

Al ben ik het met Karel eens dat ze beloftes hebben gebroken en dat rekent men ze aan.
Mja, op zich was dat ook wel een beetje te verwachten. De HTC One X is een heel goed toestel maar moet op bijna ieder vlak z'n meerdere erkennen in de Samsung Galaxy S3.

Om te beginnen ontbreekt de cardreader bij de One X, wordt .FLAC niet ondersteund en maakt de camera (ondanks de merklens-) minder mooie foto's dan de S3. Zelfs de iPhone 4S maakt betere foto's.

Het is niet voor niks dat ze binnen het jaar al met de "One X +" op de proppen kwamen.

HTC maakt prima toestellen tegen een goede prijs, maar bij Samsung krijg je nét dat beetje meer, waardoor de prijs/prestatieverhouding iets beter ligt dan bij HTC.
samsung komt toch ook steeds met updates voor hun smartphones..

de htc one x slechtere pics dan de iphone 4s, ben ik zeker niet mee akkoord en veel websites delen mijn mening...

ja kijk je krijgt inderdaad wat meer plastiek meer bij de S3, want het mag misschien wel op sommige vlakken beter scoren dan de htc one x, in de hand ligt die 10 keer beter dan de S3 en ja dat is mijn persoonlijke mening maar dat doe jij ook in jou reply

Hopelijk kan htc eindelijk eens van grond komen, wat ik wel betreur is dat de nieuwe htc one x+ dan toch een batterij update heeft gehad tov de one x, dat er meer intern geheugen standaard inzit, deze zaken zouden eigenlijk in de eerste htc one x al moeten gezeten hebben.

blijft in mijn ogen een super toestel met een schitterend beeldscherm dat precies zweeft op het toestel door lichtjes gebogen te zijn en goed dat ze dit design blijven behouden hebben en uiteraard specs update, doet apple nu ook toch al paar jaar ???

nog steeds merk ik op dat veel mensen zelfs niet weten wat htc is, zie zelfs ook geen reclame meer op tv wat ik in het verleden wel zag voor de launch van een nieuw toestel, samsung daarin tegen sponserde de olympische spelen en de S3 staat zelfs op de reclame borden tijdens de thuismatchen van fc chelsea (hoofd sponser samsung), ook hebben ze een breed gamma aan topproducten en iedereen kent samsung.

laat htc maar doen op het gebied van android zo blijft samsung ook steeds op zoek naar vernieuwing en daar kunnen beide bedrijven maar baat bij hebben
Wauw, heb je dit al eens proberen lezen? Tweede paragraaf heb ik moeten afhaken.

Verder kan je blijven roepen over ditjes en datjes, punt is dat de S3 veel beter verkoopt en scoort in tests dan de One X, en dat prijsverschil van ¤100 maakt het ook niet in dat segment.

Wat je hierover wel nog kan zeggen is dat de S3, en ook zéker de iPhone 5, zeer hard "teren" op de reputatie van hun voorgangers. Kijk naar de iPhone 5, nog voor 1 test kon gebeuren, nog voor de 1ste review, 5 miljoen exemplaren verkocht.
De One X heeft gewoon geen voorganger met dezelfde naam, nu hebben ze eindelijk een naamconstante "One", kunnen ze volgend jaar met de One X2 teren op de goede reputatie van de One X.

HTC maakt goede toestellen qua bouwkwaliteit, maar voor bvb de tweaker zijn vervangbare batterij en micro sd dikwijls interessant, en daar komt Samsung gewoon beter in tegemoet.

Ik heb al 2 mensen een HTC One V aan laten schaffen, gewoon omdat het een zeer goed toestel is prijs-kwaliteit. Er kan ook een Micro SD in dus voor ¤ 20 heb je 32GB.
valt toch nog goed te lezen of is het te vlaams voor jou ? ;)

ontopic: indien zoals nu de htc one + met 64 gig intern geheugen komt lijkt me dat voor de meeste tweakers wel al voldoende af en toe eens een mkv'tje deleten mag altijd ;)
Dat is het hele ge-eikel met dat interne opslaggeheugen. Je betaalt (ongeacht of je nou kiest voor een HTC One X, Samsung Galaxy S3 of iPhone 5) flink extra als je meer opslag wilt hebben.

Samsung is in deze klasse de enige die het gebruik van een (veel voordeligere-) micro-SDHC kaart als alternatief aanbiedt. Bij de S3 kun je kiezen tussen méér intern geheugen of een geheugenkaart.

En dat gezeur over dat plastic gaat eigenlijk ook nergens over. De meeste mensen hebben het toestel in een beschermhoes. Zelf heb ik deze metalen cover voor de S3 : http://www.mytrendyphone....ung-galaxy-s3-79656p.html

Met dat toestel zal er zo snel niks gebeuren ...
Erm, excuse me?

http://www.nivo.co.za/db/img/00/01/19/16_000053DF.jpg

Ok, niet echt een tablet, maar iets soortgelijks hebben ze wel geprobeerd lang lang gelee
Het lijkt me dat de tegenvallende resultaten komt door de moordende concurrentie van Samsung op Android gebied. HTC heeft aangegeven zich meer op Windows Phone 8 te gaan richten. Met de introductie van de Windows Phone 8X & 8S heeft HTC een paar zeer onderscheidende toestellen in handen die wel eens een enorm succes kunnen worden. Dus laten we hopen dat dit de verkoop resultaten van HTC weer in een lift kunnen brengen.

[Reactie gewijzigd door LCP op 8 oktober 2012 19:30]

Want als HTC een WP telefoon uitbrengt dan heeft het geen last van Samsung? Alsof je je simpelweg aan alle concurrentie kunt onttrekken door een ander OS te gaan ondersteunen.

Dat heeft Nokia ook geprobeerd en die zitten nu sinds die aankondiging kwartaal op kwartaal met angstaanjagende verliezen. In totaal al iets van 4 miljard verloren in iets meer dan een jaar tijd.
Want als HTC een WP telefoon uitbrengt dan heeft het geen last van Samsung?
Wel als je het over Android hebt. Echter, op Windows Phone gebied veel minder. Al brengt Samsung ook een Windows Phone 8 toestel op de markt.

Ja Nokia draait verlies en ja dat is niet erg hoopgevend. Echter, met Windows Phone 8 én Windows 8 heeft Nokia en Microsoft een zeer onderscheidend stel zeer hoge kwaliteit producten in het verschiet die het tij wel kunnen keren. Zal dit niet gebeuren, dan zal Nokia er ook niet meer bovenop komen.

HTC onderscheid zich met de WP8X en de 8S van de bestaande markt met Android en dat kan wel eens een groot voordeel zijn. We wachten het af.
WP is niet een garantie voor succes. Integendeel... het kan nogal wel fout gaan aflopen. Niemand kent het in de normale niet tech wereld.
Waarmee onderscheiden de HTC WP toestellen zich van de Nokia´s? Zelfs de kleuren zijn hetzelfde... Nokia wordt waarschijnlijk ook veel meer gepusht door MS, dus dat is ook een hopeloze strijd voor HTC.
Daar leek het wel op, maar bij de introductie van de 8X en 8S riep Steve Ballmer ineens dat de HTC's dé Windows Phone 8 toestellen waren. Hiermee leek hij een dikke middelvinger tegen Nokia op te steken, maar gezien de miljoenen die Microsoft daar in steekt, zal er achter gesloten deuren best het een en ander bekokstoofd zijn.

Zelf hoop ik nog op een Nexus achtige lijn binnen WP8 (de Surface lijn), waarbij om beurten de fabrikanten een top-specd toestel mogen maken.
Jah hoor, WP gaat alles redden. Het gaat volgens alle MS fanboys de wereld redden.

Wees eens realistisch... WP is tot nu toe de grootste flop qua OS als je kijkt naar de investeringen die zich zo in nog geen 100 jaar terug verdienen.

Je moet wel denken dat Android HTC zo ver heeft gekomen. In de windows mobile tijd hadden ze nooit zoveel miljoen winst gehad. Met Android wel..

Android heeft hun zo ver gebracht... Microsoft niet.
Met HTC en Microsoft stond HTC aan de top. Toestellen van HP en Dell werden door HTC gemaakt en HTC zelf stond aan de aboslute top met de iPhone met de HTC HD2. Toen android kwam veranderde alles en nu lijden ze verlies.
Welk onderdeel van 'Ondanks de terugloop in de smartphoneverkoop werd een winst van ongeveer 133 miljoen dollar genoteerd' snap je niet?
SAMSUNG lijkt duidelijk marktleider te zijn (of te gaan worden) onder de smartphones als je dit soort berichten leest.

Ik hoop dat HTC weer met wat goede toestellen komt, goede alternatieven voor de samsung toestellen (nog los van HTC) voorkomt een monopolie in de andriod wereld en steeds hoger wordende prijzen wegens een gebrek aan concurrentie.

Overigens ben ik van mening dat emotie/smaak steeds minder een grote rol speelt in de smartphone markt, de toestellen lijken allemaal op elkaar.. dus dan gaat het hooguit om technische specs of OS.

[Reactie gewijzigd door Workaholic op 8 oktober 2012 19:28]

Ik denk ook dat HTC geen consistentie heeft in zijn producten.

De HTC ONE X heeft verschillende type displays die geleverd worden,
De HTC ONE S heeft verschillende processors.

Vanuit een tweaker standpunt is het niet de meest zorgeloze telefoons die je koopt.
Terwijl in het begin van android de rollen waren omgedraaid, HTC stond toen voor consistentie en goede kwaliteit.

Als ze de ONE S het scherm van de ONE X hadden gegeven met de snelle processor en in verschillende kleuren met een goede camera ala samsung of iphone dan hadden ze volgensmij een apparaat wat veel mensen wel zullen willen hebben.
idd soms is het onderscheid tussen high end, midden en budget ook niet zo groot.
De one S is ongeveer even snel als de one x, wat is dan het high end model?

net als bijv. sony, bij de s, p en u was niet echt een topmodel aan te wijzen dat alle features had. bij de nieuwe serie t, v en j zijn de t en v bijna gelijk, dan is er een gat en helemaal onderaan komt de j. Bij de t zijn de bezels erg klein, de v is evengroot maar heeft een veel kleiner scherm. waarom :?

Als er twee topmodellen zijn met net iets afwijkende dingen kan ik snappen dat mensen verward raken en vervolgens naar merken gaan kijken waar wel duidelijk is welke het best is. (sgs 3 bij samsung bijv.)
idd soms is het onderscheid tussen high end, midden en budget ook niet zo groot.
De one S is ongeveer even snel als de one x, wat is dan het high end model?
Ik denk dat vooral de schermgrootte van belang is bij high-end toestellen.
Om de verwarring helemaal compleet te maken heeft HTC sinds kort ook de Desire X

Het is voor een expert amper te volgen, laat staan dat de consument hier iets van snapt.
Jammer dat de top van HTC geen eenduidig beleid kiest en jammer dat de software support op toestellen als de Desire S zo te wensen overlaat. Dat kost klanten!
Ben het met je eens, maar Samsung kan er ook wat van, dus daar lijkt het mij niet aan te liggen.

Samsung Galaxy 3
Samsung Galaxy Ace Plus
Samsung Galaxy Gio
Samsung Galaxy Nexus
Samsung Galaxy S
Samsung Galaxy S II
Samsung Galaxy S III
Samsung Galaxy S Advance
(Dit zijn dus alleen de Galaxy modellen)

Daar in tegen heb ik geen enkele reclame van de HTC One X gezien en kom ik er meerdere tegen van de Samsung Galaxyy S III
Jij heb serieus de reclames gemist van de fotpografie student die een fotoshoot in de lucht doet? Nick Jojola ofzo iets.. Die heb ik minstens net zo vaak gezien als de S3 reclames.

HTC is wat mij betreft inderdaad de weg kwijt en lijkt op zoek naar een eigen identiteit. Samsung staat nu synoniem aan Android, HTC stond dat ook, maar lijkt nu te twijfelen tussen Android en Windows Phone 8. In dat kamp is echter Nokia heer en meester, dus ook daar zullen ze het zwaar krijgen om marktleider te worden.

Ik vind het altijd interessant om te zien hoe bedrijven een productstrategie uitrollen. Kijk naar LG, vaak super hardware (op papier) maar brol software. HTC loopt nu ook tegen dat probleem aan blijkbaar. Ik zie hier veel mensen klagen over Sense en mijn medemods draaien bijna stuk voor stuk een custom firmware om daar vanaf te zijn.
Het is dus blijkbaar voor bedrijven heel moeilijk om hardware-software en marketing perfect op elkaar af te stemmen. Binnen het Android kamp lijkt alleen Samsung daar nu echt in te slagen.

Ik ben benieuwd of HTC de weg naar boven weer weet te vinden.
Dat niet alleen.
Je zou verwachten dat met zoveel keuze in toestellen per fabrikant de afweging meer gemaakt zou worden door de interfaces met elkaar te vergelijken.

Ik kan me haast niet voorstellen dat Samsung het daar mee wint tegen de Sense interface van HTC.
4 of 5 toestelletjes is al te moeilijk voor je als 'expert'?

Enne wat is er mis met de software support van de Desire S? Die heeft volgens mij voldoende upgrades ontvangen met als laatste Android ICS 4.04 en een nieuwe Sense die heel dicht tegen 4.0 aanzit kwa features.

Dat noem jij dan slechte support voor een midrange toestel?
4 of 5 toestelletjes is al te moeilijk voor je als 'expert'?
Nee, maar de benaming wel. HTC wilde minder verschillende toestellen produceren en de focus op de One-serie leggen. Nu komen ze toch weer met nieuwe Desire toestellen. Het is aan de consument niet uit te leggen dat een One V minder presteert dat een Desire X.
Enne wat is er mis met de software support van de Desire S? Die heeft volgens mij voldoende upgrades ontvangen met als laatste Android ICS 4.04 en een nieuwe Sense die heel dicht tegen 4.0 aanzit kwa features.

Dat noem jij dan slechte support voor een midrange toestel?
Alles. De laaatste OTA update was naar 2.3. Android 4.0 is alleen als RUU verschenen.
Ondanks dat de One X verschillende displays heeft is dit niet echt een probleem. Het zijn beide prima displays. Daarnaast heeft ook bijvoorbeeld de iPhone verschillende soorten displays, dus echt bijzonder is dat niet. Kwestie van genoeg supply veilig stellen.
Ja, Samsung vreet de hele Android markt op. Gevaarlijk. HTC, LG, Motorola glijden allemaal weg. LG mag misschien de volgende Nexus bouwen, ik vraag me af of ze dat voldoende geeft.

Gek, maar zo houden we straks maar weinig spelers over... Blackberry gaat het vermoedelijk niet redden, Nokia in zwaar weer, Samsung zal ook de Windows Phone markt opeten. En dan daarnaast Apple. Kan niet goed zijn voor de smartphone markt...
Als er iemand is die de windows phone markt zal opeten is dat nokia wel
Ik vind het niet raar. De prijs van de HTC One X+ is ¤679 (coolblue b.v.) en de Iphone 5 zelfde prijs (de 16GB zwarte versie) Ook kun je momenteel een Samsung Galaxy S3 voor (¤549) kopen. Mensen willen nou eenmaal meer waard voor hun geld. HTC zal nog verder verlies leiden als ze zulke prijzen vragen voor hun smartphones.
"Mensen willen nou eenmaal meer waard voor hun geld."

Dat is niet perse waar, kijk maar naar de iPhone 5. Dat toestel kost de hoofdprijs maar doet evenveel of zelfs minder dan een Galaxy S3 bijvoorbeeld, maar gaat als een trein wat verkopen betreft. Een toestel mag dus best wat kosten. Wat HTC moet doen is een sterke naam neerzetten. Kijk naar de HD2 bijvoorbeeld, dat komt uit een tijd dat HTC een grote speler was met formidabele smartphones. De HTC One serie is een prima lijn van smartphones die in veel gevallen niet onderdoen voor de concurrentie, maar ze hebben hun naam simpelweg niet mee zitten en dát kost ze de kop.
"Mensen willen nou eenmaal meer waard voor hun geld."

Dat is niet perse waar, kijk maar naar de iPhone 5.
Dus jij stelt dat bijvoorbeeld een hoger gebruiksgemak geen "waar is voor je geld" ?

Dat je zo hoogt naar boven wordt gemod omwille van die opinie is tekenend waarom Apple het eigenlijk goed doet.

Velen in de IT hebben nog altijd niet door dat mensen de dag van vandaag meer waarde hechten aan gebruiksgemak dan features.

[Reactie gewijzigd door simplicidad op 8 oktober 2012 20:03]

Het is geen feit dat iOS meer gebruikersgemak biedt. Het is natuurlijk Apples stokpaardje, maar bij veel zaken moet je bij iOS meer handelingen verrichten. Ook levert Google een fatsoenlijke maps mee. Denk dat 'meer gebruikersgemak' nogal persoonlijk is.
De "waar" zit in dat geval dan in het Apple logo en/of de gebruikte materialen.
Het feit dat de iPhone 5 zoveel verkoopt zegt niets over de functionaliteit van het toestel hoor. De cult en hype die er omheen is gecreëerd zorgt dat mensen als gekken voor de Apple stores gaan liggen in slaapzakken. Al zou dat ding alleen maar een browser hebben en SMS, dan nog kochten mensen 'm massaal; omdat het een iPhone 5 is (bij wijze van spreken)

De cult en hype die rond de iPhone is gecreëerd is niet, of in ieder geval, in veel mindere mate aanwezig bij de concurrentie, wat betekend dat de Samsung's, HTC's en Nokia's zich moeten onderscheiden in functionaliteit en 'Bang for buck' Diegene die daarin slaagt, heeft een streepje voor op de rest.

[Reactie gewijzigd door LCP op 8 oktober 2012 19:48]

Juist zie je dan nu ook waarom WP gaat falen? Juist die heeft niet zoiets als een hype en mensen die klakkeloos iets kopen. Ik heb respect voor apple dat ze mensen zo ver hebben kunnen krijgen. Dit krijgt Microsoft nooit never niet voor elkaar. Windows heeft een stoffig imago. Het woord zelf al...

Daarnaast kent iedereen zo langzamerhand Android en me kleine nichtje is al heel erg bedroefd dat ze een bada telefoon had. Ze dacht dat ze ook ANdroid had. Kwam ze thuis kon er geen whatsapp op..

En ze dacht toch echt dat er Android op zat. Voordat zulke mensen de naam Windows Phone in hun mond nemen moeten er nog vele jaren overheen gaan.
De hype rond Samsung begint toch ook wel aardige vormen aan te nemen. Ik weet nog dat ik bij release een iPhone 3g kon kopen voor 15 euro met een 2 jarig abonnement van 29,95 per maand, ongeveer vergelijkbaar wat je nu betaald voor S3 (inflatie meegerekend).

Nu betaal je veelvoudige voor iPhone 5 omdat iedereen een graantje mee wil pikken van het succes (Apple natuurlijk maar ook de telecomboeren met belachelijke maandtarieven). Vrees als Samsung zo mega populair blijft dat de S5 ook wel eens erg prijzig kan gaan worden.
Je doet net of een iPhone 5 een slecht toestel is dat alleen verkoopt door een hype. Natuurlijk helpt dat wel, maar als Apple middelmatigheid zou verkopen voor premium prijzen, zou het snel afgelopen zijn.
Natuurlijk helpt dat wel, maar als Apple middelmatigheid zou verkopen voor premium prijzen, zou het snel afgelopen zijn.
Euhm, doen ze dat dan niet?
De One x is wel 64 gb .
Vergelijking dient te worden getrokken met een duurdere variant van de iPhone 5. De HTC One X beschikt namelijk over 64 GB opslagruimte, een onderdeel waar Apple relatief een hoge prijs voor rekend. In dat opzicht is de HTC One X ontzettend aantrekkelijk.
Misschien best appelen met appelen vergelijken...

Die S3 voor ¤549 heeft 'maar' 16GB tov de 64GB in de 1X+
Neem dan de S3 met 32GB en die kost al direct ¤50 meer dan de1X+ en dan heb je nog maar de helft aan diskspace.
Wil niet weten hoeveel een S3 met 64GB zou kosten dan... :?
De gewone One x is een stuk goedkoper dan de S3, dus je logica gaat niet helemaal op. En de nieuwe prijs is een adviesprijs. Deze zal na de introductie snel dalen.
Het scheelt anders maar 14 euro tussen de One X en S3 volgens de PW...
Deze vergelijking raakt kant nog wal. De One X kost ¤549,-, en is daarmee net zo duur als de S3. De One X+ is net geďntroduceerd, maar zal in het begin ¤600,- kosten, maar gauw zakken. Wel heeft laatstgenoemde erg goeie specs vergeleken met de S3 en iPhone, en een opslag van 64GB. 4 keer zoveel dan de door jou aangehaalde iPhone. De htc is dus net zo duur als de S3, en gezien de specs goedkoper dan de iPhone :)
Begrijp niet waarom vele mensen kiezen voor Samsung. Sense is beter en de toestellen zien er strakker (minder plastic) uit en zijn steviger. SG3 rappe telefoon, maar voor mij moet een telefoon ook iets zijn waarmee je over straat durft te lopen. SG3 is imo erg lelijk, daar kan HTC in spelen.

Wat mij ook opvalt... HTC heeft bijna geen reclame.
Is het lastig te begrijpen dat veel mensen de S3 misschien wel mooi vinden, of dat ze door hebben dat een telefoon een gebruiksvoorwerp is en geen mode accessoire?

Het Sense Touchwiz verhaal is leuk voor tweakers, maar de gemiddelde consument kijkt daar niet naar. En de meeste mensen die er wel in geintereseerd zijn hebben doorgaans liever geen van beide.

Niet iedereen laat zich beinvloeden door een beetje plastic, we leven niet meer in de jaren 90, kunststof is zeer degelijk en nog goedkoop ook. Ik zie dat alleen maar als voordeel.

Ik vind HTC designs doorgaans ook beter, maar ze zijn alles behalve steviger, ik ken genoeg mensen met gebroken desires of sensations terwijl ik nog nooit iemand heb ontmoet met een kapotte galaxy.
Maar waarom verkopen juist Apple en Samsung zo veel, terwijl ze eigenlijk elkaars tegenovergestelden zijn in toestellen. Vandaag toevallig deze comment op Reddit gepost geen zin om het weer te vertalen
What bugs me is that the two large players are extremely different: Apple sells essentially one phone, which is freaking expensive, great materials used and has a polished UI. Samsung sells thousands of phone models, many of them very competitively priced, made out of the standard plastic, and their UI isn't special either. So essentially the Samsung phones are everything but the iPhone except for design, yet they all sell like hot cakes.
Zolang ze geen verwisselbare batterijen en sd kaart slotrn hebben, zullen mensen ze ook links laten liggeń. Probeer eens te doen wat Samsung doet, dat werkt kennelijk. Of maak weer eens een mobiel met fysiek toetsenbord, like the old times. Op deze manier wordt het vanzelf een nieuwe Nokia, meer op windows 8 en uiteindelijk helema niks.
inderdaad ik ben jaren trouwe htc fan geweest. maar vanwege de niet verwisselbare opslag en accu heb ik voor het eerst een samsung toestel terwijl ik heel graag een htc had willen kopen maar zonder die opties valt een smartphone jammer genoeg gewoon af voor mij
Ik snap sommige zetten van HTC niet. Brengen ze een, in mijn ogen, mooie foon uit. Welke ook nog is snel is, volgens de reviews van Tweakers. Genaamd de One S.

Wat doen ze vervolgens: Verwisselen ze de processor voor een oudere generatie welke, ondanks de hogere snelheid, veel slechter presteerd. Domme domme zet. Het is voor de consument niet duidelijk welke ze nu kopen, dus laten de foon links liggen. Zoals ik ook ga doen.

Dit alles getikt op mijn trouwe HTC HD2. Toen HTC nog echt high end maakte en z'n klanten nog trakteerde op extra'tjes zoals een lederen hoesje!
Ondanks dat het geen goede zet is, konden ze niet veel anders doen door problemen bij de levering van de S4 SoC's. Dat probleem houdt aan tot het einde van het jaar en de oorzaak is dat de S4's erg populair omdat alle andere fabrikanten (TI, Nvidia, ST-Ericsson) het af laten weten om met 28nm SoC's op de markt te komen. Combineer dat met het feit dat Samsung en Nvidia tot voor kort geen LTE chips konden leveren. Het gevolg is dus te grote vraag en te klein aanbod waardoor deze move noodzakelijk was. Al is het wel zonde en zou het eigenlijk met koeienletters op de doos moeten staan.

[Reactie gewijzigd door wph op 8 oktober 2012 20:40]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True