Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 89 reacties, 15.154 views •

Uitgever Apogee Software wil een nieuwe versie van Rise of the Triad op de markt brengen. De nieuwe game wordt gemaakt door het Deense Interceptor Entertainment, die daarvoor gebruik maakt van Unreal Engine 3.

Box Rise of the TriadApogee Software kondigde de nieuwe versie van Rise of the Triad aan tijdens QuakeCon, de fanbeurs die ontwikkelaar id Software jaarlijks in Dallas organiseert. Daarmee wil Apogee een nieuwe versie op de markt brengen van de gelijknamige shooter uit 1995. De nieuwe versie wordt gemaakt door Interceptor Entertainment, die gebruik maakt van Unreal Engine 3 om een singleplayer campagne en een multiplayer-gedeelte te maken.

De Deense studio houdt vast aan de setting van de oorspronkelijke game. Dat wil zeggen dat spelers bij het doorlopen van de campagne kunnen kiezen uit vijf verschillende personages, die allemaal onderdeel uitmaken van H.U.N.T., ofwel het High-Risk United Nations Taskforce. Ook de klassieke wapens als Flamewall, Firebomb, Split Missile, Drunk Missile en de Excalibat keren terug, belooft Interceptor.

De oorspronkelijke versie van Rise of the Triad startte als een uitbreiding voor Wolfenstein 3D. Het concept voor de game werd door Wolfenstein 3D-ontwikkelaar id Software verzonnen. De studio wilde de uitbreiding echter zelf niet afmaken, waarna Apogee de ontwikkeling overnam en als zelfstandige game op de markt bracht. Apogee gebruikte wel de engine van Wolfenstein 3D.

Wanneer de game op de markt komt, is niet geheel duidelijk. Apogee verwacht de game nog eind dit jaar, maar volgens de site van de Deense ontwikkelaar zou de game, nog vermeld onder de werktitel Project Rogue, begin 2013 op de markt komen.

Remake Rise of the Triad Remake Rise of the Triad Remake Rise of the Triad Remake Rise of the Triad Remake Rise of the Triad Remake Rise of the Triad Remake Rise of the Triad

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (24)

Reacties (89)

Reactiefilter:-189088+163+22+30
Moderatie-faq Wijzig weergave
1 2 3 ... 6
Voor de mensen die graag wat in-game materiaal willen zien wat niet screenshots zijn, hier een video:
http://www.youtube.com/wa...p;feature=player_embedded

Ziet er nice uit, hopelijk speelt het zo lekker weg als op de video :)
Wow, dikke nostalgie!
Vraag me wel af of het concept nu nog zou werken. Wat ik me er van herinner was het toch wel een knotsgekke game met allemaal vage liften en deuren. Er zat niet echt een lijn in het leveldesign ofzo.
Mensen met een interesse voor deze titel doen er goed aan om ook even Return Of The Triad te spelen: http://www.elzee.co.nz/rotttc/index.html (gratis)

Return of the Triad is een standalone ROTT-based mod voor de ZDoom engine, compleet met ogen die door het beeld vliegen en multiplayer (+coop) mode *inclusief* de originele Remote Ridicule. ;)

Met andere woorden: oldschool fun met betere graphics dan het origineel, en speelbaar op huidige systemen. :)

[Reactie gewijzigd door bouvrie op 3 augustus 2012 10:35]

Lol, ik wist niet eens dat Apogee nog bestond en actief games uitbracht :D

Rise of the Triad nooit gespeeld, wel van gehoord... Na Wolfenstein was ik meer een Doomguy :P
Same, ik wist het ook niet.

Ik hoop nu ook op een Realms of Chaos :) alhoewel trine daar als moderne versie van kan doorgaan. :)

O en een nieuwe commander keen? :D

@seal64: shit, 't is waar :p

[Reactie gewijzigd door pieterdebie op 5 augustus 2012 08:51]

Keen is niet van Apogee - zij gaven dat alleen uit. Keen is van id Software - die hebben wel meer via Apogee op de markt gezet. Zoals het al genoemde Wolfenstein 3D.
Ik heb Rise of the Triad vele malen gespeeld, en het was erg moeilijk in de zwaarste settings, Vooral de moeilijke situaties zoals langs de muur schuivende pilaren op een bepaalde binnenplaats heeft mij vele keren de kop gekost, want de vijand stond mij vrolijk onder vuur te nemen, terwijl ik mijn hachje probeerde te redden om langs de pilaren te komen :) Maar qua spelelement en lenigheid met de vingers en spanning was het spel een regelrechte topper, ondanks dat de graphics er niet uit zagen, maar dat deed aan het spel en de beklemmende sfeer niets af. Het kwam qua spel een beetje overeen met Doom I en Doom II. :)

(edit) Ik heb het spel nog steeds ergens in de bittenbak staan. :P

[Reactie gewijzigd door Athalon1951 op 3 augustus 2012 12:32]

Het origineel is ook opnieuw uitgebracht voor de iPhone. Inderdaad erg leuk, alleen de controls zijn op een touch screen nog net ff lastiger, en idd de situaties die jij beschrijft zijn dan beter op een iets lagere moeilijkheid te spelen :)
Vanaf 2008 is Apogee weer terug als naam. in een nieuw bedrijf genaamd Apogee Software, LLC

Heb vroeger best veel Rise of the Triad gespeeld, was een erg leuke game. Ga deze zeker in de gaten houden.

[Reactie gewijzigd door Toet3r op 3 augustus 2012 10:36]

Ik heb RoT destijds wel gespeeld maar het spel verveelde toen erg snel. Op een gegeven moment heb je het wel gehad.
Niet dus, geweldig spel dankzij de wrede wapens en hoge moeilijkheidsgraad. Veel afwisseling ook als je de diverse game modes speelt, en de multiplayer was geweldig. Vele uren spelplezier heb ik hierin zitten.
Hahaha als dit ook zo heerlijk over de top gaat worden als het origineel kan dit nog wel een hele leuke fun-factor shooter worden! Grote explosies waardoor de organen van je scherm af druipen, toppie toch?!
En vergeet niet de multiplayer! Die was echt episch, vooral door de geluiden!

Player1: Wheeere arreeee youuuuuuu?
Player2: Behind you!
*BOOM*

En natuurlijk het scherm klein maken, en dan "Buy a 486 ;)" zien. Of de cheat \EKG voor Extreme Gib Mode. En de ventjes die op de grond voor hun leven gingen smeken, en vervolgens je wapen uit je handen jatte :)

Heerlijk, wat een fout spel, maar oh zo leuk!
Jep! Oogballen op je scherm en vijanden kapot maken met een magische hand en honkbalknuppel :D
Als ik me niet vergis gebruikte ROTT toch een vroegere versie van de Duke Nukem engine (Build)? Ik kan me namelijk wel herinneren dat ROTT hoogte verschil had en liften enzo en dat was niet mogelijk met de Wolfenstein engine.

Heb me overigens wel vermaakt met ROTT toentertijd. Vraag me af wat ze er nu van gaan maken want semi-hersenloze shooters (zoals ROTT nu zou worden bestempeld) werken tegenwoordig volgens mij niet echt meer.
ROTT draaide juist op een zwaar gemodificeerde versie van de Wolfenstein 3D engine.
Kenmerkend nog steeds alle 90 graden hoeken, maar voor de hoogte verschillen hebben ze nog flink wat truukjes moeten toepassen.

Toen ik gisteren de trailer zag, wilde ik al een submit doen op t.net. Ik vond de trailer echter zo slecht, dat ik dacht dat hij fan-made was. Helaas niet.
Geen Build, maar een doorontwikkelde Wolfenstein engine.
Het was de zelfde engine als Wolfenstein 3d maar beiden waren ze niet echt 3d.

Zowel Wolfenstein als ROTT waren pseudo 3d. Objecten in ROTT zoals lampen en pickups draaiden met je mee als je er om heen liep. In echt 3d zou je het object van verschillende kanten zien

Wat wel heel cool was, was dat ROTT een van de eerste (?) spellen was met Dynamic Lighting...als je een lamp kapot schoot werd het ook echt donkerder...glas wat kapot kon... etc...

En inderdaad...de flamewall was toch wel een van de vetste wapens...en natuurlijk ook de Mushrooms! :D
Dat pseudo 3d werd ook wel 2.5d genoemd.. ;)
Een tijdje geleden had ik hierover een hele leuke website gevonden. Hierin wordt uitgelegd hoe 2.5d werkt. http://www.permadi.com/tutorial/raycast/rayc1.html. Boven en onder kunt u previous en next vinden. :)
Ik weet het niet meer precies, maar in Wolfenstein liep je alleen over platte stukken op het zelfde niveau en kon je ook niet omhoog of omlaag aimen. Maar ROTT had volgens mij wel dat je op dingen moest klimmen en dat je ook omhoog en omlaag kon schieten.

Lijkt me dan stug dat het de zelfde engine als wolfenstein was?
Omhoog en omlaag kijken niet . Maar wel verschillende niveaus en ook trampolines enzo. Je keek wel altijd recht vooruit. Was ook een wolfenstein engine versie 2 denk ik zo.

Ook eerste spel met 2 pistolen tegelijk.
Maar als jijzelf hoger stond dan de vijand waar je op schoot, ging je camera naar beneden, en andersom. Met page up & down kon je overigens ook bewust richten. Heb het net weer even gespeeld, en dat kan dus duidelijk wel. Ik las overigens dat ROTT eigenlijk in eerste instantie een opvolger voor WOLF3D moest worden.
Omhoog/omlaag kijken kon, dat was zelfs key in het gebruik van de flamewall. Voor zover ik begreep uit de uitleg van de Build engine werd in Build eigenlijk gewoon het beeld creatief opgerekt, waardoor je de illusie kreeg dat je omlaag stond te kijken. Je kon echter maar maximaal 45, waar Quake gewoon 90 aankon.

Verschillende niveaus werden gedaan door lagen met sprites weg te leggen - die hadden in ROTT een hoogte, dus daar kon je bovenop gaan staan, wat Doom bijvoorbeeld nog niet kon. Je kon er ook onderdoor en ze konden bewegen, zodat je zwevende treintjes kon maken en zo.
Dit wordt hilarisch als het goed uitgewerkt word. :D
En van de dikste games uit het begin van het shooter tijdperk.
Niet onmiddelijk fan van de keuze voor Unreal 3, maar we gaan het zien. :)
Wat is er mis met de Unreal3 engine?
Het is te populair, dan krijg je de elitisten die het zonder geldig argument maar niets vinden.
Oke, ik dacht al zoiets :)
Epic weet toch keer op keer weer een beest van een engine te maken.
Mag ik voor mezelf spreken? Jij kent niet eens mijn naam dus doe niet net alsof jij weet waarom ik welke engine prefereer.
Games die in de Unreal engine gemaakt worden zien er naar mijn mening doorgaans te Plastic uit de Unreal games zelf hebben hier wel last van alsmede Duke Nukem Forever. De gameplay vind ik ook minder "soepel" en "solide". Die Techengine van ID waar games als Doom 3 in gemaakt worden heeft hier ook last van.
Ikzelf heb een voorkeur bij Source, dat is ook een populaire engine dus dat slappe bevooroordeelde gezwans van Gimbal kan je opzij schuiven.

[Reactie gewijzigd door Alpha Bootis op 8 augustus 2012 12:43]

Dit roept veel nostalgische gevoelens op, ik vond het echter geen topper. deze titel verbleekte naast doom dat ongeveer gelijktijdig uitkwam.
Dit roept veel nostalgische gevoelens op, ik vond het echter geen topper. deze titel verbleekte naast doom dat ongeveer gelijktijdig uitkwam.
Terwijl Rott veel leukere dingen had n er beter uitzag: vliegen, dual wielding, springen, insane gore, areas boven elkaar, fijnere grapics... maar helaas wel 90 hoeken idd..
Oh geweldig. De variatie van effecten van de raketten waren wat deze game zo mooi maakte destijds. Favoriet was toch wel de Flamewall.

Aan de andere kant moeten ze wel van zeer goede huize komen om tegenwoordig nog met een indrukwekkende shooter te komen die zich staande kan houden in de shootermarkt. De effecten van die raketten was dan wel hun unique selling point, maar daar red je het (helaas) niet meer mee.

Maar ok, het lijkt me een leuke titel om toch in de gaten te houden.
Als je tegenwoordig een shooter uitbrengt met lan support, dedicated server binaries, configuratieopties en modtools/support dan heb je toch heel wat unique selling points (aangezien al die functies praktisch ontbreken in "moderne" shooters)
1 2 3 ... 6

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



HTC One (M9) Samsung Galaxy S6 Grand Theft Auto V Microsoft Windows 10 Apple iPad Air 2 FIFA 15 Motorola Nexus 6 Apple iPhone 6

© 1998 - 2015 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True