Hoofdcategorieën
Device Settings

Release Candidate Windows 7 tot half augustus te downloaden

Door Dimitri Reijerman, woensdag 24 juni 2009 19:48, views: 26.935

De Release Candidate van Windows 7 is nog tot 15 augustus vanaf de website van Microsoft te downloaden. De eerdere bètaversie van Microsofts nieuwe besturingssysteem wordt al vanaf 1 juli fors in zijn mogelijkheden beperkt.

De deadline voor het downloaden van de Release Candidate van Windows 7 wordt onder de aandacht gebracht in een posting op The Windows Blog. Microsoft verstrekt na 15 augustus nog wel activatiecodes voor eerder binnengehaalde Release Candidates. Ook schone Windows 7-installaties na 15 augustus zijn gewoon mogelijk.

De uiterste houdbaarheidsdatum van de RC-versie van Windows 7 is gesteld op 1 juni 2010, maar het OS zal vanaf 1 maart van dat jaar na twee uur automatisch afsluiten. Gebruikers die de bèta nog draaien, zullen al vanaf 1 juli met dit gedrag te maken krijgen, waarna de testversie vanaf 1 augustus geheel onbruikbaar wordt. De officiële introductie van Windows 7 vindt plaats op 22 oktober.

Windows 7 upgrade

Volgende 08:35 HP introduceert chique netbooks met veel opties
Vorige 18:45 Duitse rechter legt Rapidshare miljoenenboete op
Advertentie

Reacties

«  1  2  3  4  »

Wat is er meer hierop te zeggen dan
'Get on with it!' :)

Ik draai zelf nog geen Win 7, maar ik hoor wel veel positieve berichten.

Overigens is ook bekend geworden dat men in Europa niet kan upgraden. Enkel een schone installatie is mogelijk, ook vanuit Windows Vista. Dit heeft te maken met de Windows 7 E-versie zonder Internet Explorer. Microsoft zou geen tijd meer hebben om het upgradeproces te wijzigen voor de Europese markt.

Bron

Is het wel mogelijk om door middel van de installatie een oude windows versie te verwijderen? Zou namelijk wel een keertje leuk zijn, dat je niet meteen moet formatteren of andere rare fratsen uit moet voeren om van OS te veranderen...

Al met al ben ik erg benieuwd naar hoe windows 7 draait. Denk alleen dat ik nog even de kat uit de boom kijk en wacht op SP1...

Is het wel mogelijk om door middel van de installatie een oude windows versie te verwijderen?
Ik formatteer zelf eigenlijk altijd, dus weet niet of dat kan.. Wellicht dat je gewoon de Windows map kan weggooien, maar of dat goed werkt? Ik denk dat er voro ons niets anders op zit als een clean install.

Overigens geeft dat voor sommigen wel direct een goede gelegenheid om direct over te gaan op x64 daar x86 -> x64 ook niet kan met ene upgrade.

tot nu toe gaat het zo dat als je Windows op de zelfde driver zet als waar al een windows op stond je een aantal Windows mappen krijgt met .old erachter.
dus Windows.old users.old ect.

dat kan dus gewoon zonder een format. (al zou ik de drive op zijn minst even defragmenteren voor je begint met de installatie of nadat je de oude Windows folders hebt verwijderd... (verder defragmenteer ik zelf nooit overigens)

[Reactie gewijzigd door Countess op woensdag 24 juni 2009 21:59]


Als je Windows Vista hebt staat het volgens mij default aan (gescheduled), mits je het natuurlijk handmatig uitzet.

Als je clean install zonder format doet blijft je data behouden, je krijgt windows.old bv. User data blijft ook.

[Reactie gewijzigd door DarkTemple op donderdag 25 juni 2009 05:47]


Hmm, upgraden, mijn haren gaan bij de gedachte daaraan al overeind staan.
Enkele nare ervaringen gehad in een ver verleden ( win95 > win98 upgrade).
Nu zal de stap vista > win7 waarschijnlijk wat minder voeten in aarde hebben, maar toch.

Waarom zou je niet even je hdd formatteren, en weer schoon beginnen?
Levert je snelheid en diskspace op, en voorkomt eventuele rare niet-te-herleiden problemen.
Maar ik kan me wel voorstellen dat wanneer je tientallen applicaties gebruikt een reinstall wel wat teweeg kan brengen., qua herstel.

Mwoah, je applicaties werken toch niet meer als je OS wisselt, tenzij je alle registersleutels handmatig gaat activeren. Dan is herinstalleren sneller zeg ik je;)

Het enige voordeel aan niet formatteren is dat je met een single-disc setup niet al je persoonlijke data hoeft te backuppen.

Het idee van upgraden is dat alles blijft werken, anders kun je net zogoed een schone installatie doen...

Dat klopt niet helemaal. In het verleden was dat wel zo, maar bij een upgrade van Vista naar Win 7 of van Win 7 Beta naar Win 7 RC heb ik gemerkt dat alle applicaties nog gewoon werken, op een enkele na (oud video-edit programma geloof ik).

Eerder deze week nog (om praktische reden van lastige installatie van specifieke software) een upgrade uitgevoerd vanuit Vista x64 SP1 naar build 7201 x64.
Vooralsnog heeft de gebruiker geen problemen gerapporteerd.

Upgrade kan sowieso niet van Windows Vista naar Windows 7. Of dit nou in europa of in de rest van de wereld is..

Dat IE er niet bij zit is wel raar want uiteindelijk zal je dit zelf moeten installeren met behulp van een USB stickie of via netwerk locatie.. downloaden zal niet gaan zonder browser..

[Reactie gewijzigd door Woohooo op woensdag 24 juni 2009 21:59]


Je kunt gewoon upgraden van Vista naar Windows 7. Dus waar je dat nou vandaan haalt..

En je kunt wel degelijk downloaden zonder browser. In Windows zit standaard een een eenvoudige ftp client. Gewoon intypen op een command prompt
ftp ftp.mozilla.org

Zo deden we dat in de tijd van Windows 3.11 ook.

Gewoon intypen op een command prompt
ftp ftp.mozilla.org

Zo deden we dat in de tijd van Windows 3.11 ook.
Maar dat werkt dus niet meer...

Vanuit een browser kom je nog wel in een scherm waar je kan doorklikken naar wat je wilt, maar als CMD krijg je een mededeling dat je naar ftp://releases.mozilla.org/ moet. Die host is echter onbekend...

Toch maar eerst even wat zaken downloaden en op een USB-stick, CD, DVD of het eigen netwerk zetten dus. Een behoorlijke barrière voor gewone gebruikers. In de praktijk zal het er wel op neerkomen dat de OEM's erop zetten wat hun goeddunkt c.q. wat de klant vraagt: IE.

het gaat dus wel degelijk (heb het zelf net uitgeprobeerd), maar je mag die ftp:// er niet meer bij zetten, dat is om het protocol aan te duiden, maar cmd->ftp kent enkel dat protocol.
Je moet echter ook wel een basiskennis van een shell hebben, zonder cd en dir ga je er niet geraken (en op het einde nog een get natuurlijk) :-)

lol, voor de meeste gebruikers is zo'n dos-box hetzelfde als een ufo die in hun tuin land.

En..dan kun je net zo goed op linux overstappen als je op de prompt moet werken :P Daar hoeft dat nauwelijks meer bij :)

moeilijk gedoe.
gewoon deze computer
dan in de adres balk van windows explorer:
ftp.mozilla.org invulen
dat kan ook de minder doorgewinterde gebruiker wel doen.

@theonlyextreme
Ja, je vergeet alleen dat, dat ook gewoon Internet Explorer is. Dus als Microsoft Internet Explorer daadwerkelijk uit Windows moet slopen zal dat ook niet meer werken. Maar het is reuze simpel: Iedereen die er geen verstand van heeft koopt een pc die kant en klaar geïnstalleerd is door een OEM of lokale pc boer en die zorgt er dan wel voor dat er een browser op staat. En iedereen die zelf een pc in elkaar kan zetten kan ook wel een browser downloaden zonder browser.

[Reactie gewijzigd door Darude1234 op donderdag 25 juni 2009 20:02]


Mag ik een bron? HW.info beweert namelijk dat dat wel kan. En ik zou ook niet inzien waarom dat niet zou kunnen, op de Windows 7 E versie na.

op de Windows 7 E versie na.
Andere versie komt hier in EU niet uit :)

Nee, maar Woohoo beweerd dat het sowieso al niet kon, terwijl dat, voor europa, hiervoor niet bekend was en tegelijkertijd gaat een upgrade moeiteloos op een non E of non EN-versie.

Het is zo dat bij een upgrade via de windows 7 RC, hij de mappen hernoemd met .OLD en de programma's wel degelijk opnieuw geinstalleerd moeten worden.

Tenzij die vriend niet upgrade heeft gekozen, maar ik denk toch echt van wel.
Ikzelf heb gewoon format gedaan !

Maar hoe en wat heeft hij dan geupgrade? Is hij van x86 -> x64 gegaan? Is hij wel van Vista naar Win 7 gegaan (vanuit XP wil het ook niet)?

Woohooo: Jij hebt dus ook nergens verstand van. :P

* Upgraden van Windows Vista naar Windows 7 is mogelijk, maar het is onbekend of je ook kan upgraden van Windows Vista naar Windows 7 E omdat Windows 7 E geen IE bevat.

* In Windows 7 E zul je via Windows Verkenner alsnog een internetbrowser kunnen downloaden via een FTP-server van Microsoft. De OEM's zullen waarschijnlijk zelf wel een browser aan hun OEM-versie van Windows 7 E toevoegen, de retailversie zal geen internetbrowser bevatten maar die is dus gewoon via Windows 7 E zelf te downloaden. :)

[Reactie gewijzigd door stephenophof op donderdag 25 juni 2009 10:03]


Je kan vanaf Windows Vista niet upgraden naar Windows 7 E.

Bedankt Europese Commissie!

Snap zowieso niet wat er zo goed is aan upgraden, een backupje maken van je files en vers installeren is bijna net zo snel. Programma's moet je toch opnieuw installeren.

Dat is juist het voordeel van een upgrade: opnieuw installeren zou niet nodig moeten zijn.
Dit is ook meteen het nadeel: als je een probleem had met een applicatie of configuratie, is de kans groot dat dit probleem ook blijft. (garbage in -> garbage out)

Uuhm dus jij geeft aan dat windows 7 in europa zonder IE wordt geleverd, hoe moeten mensen dan aan een web browser komen :?

dit wordt nog grappig 8)7

Zoals ik hier boven schrijf: met ftp.

Helaas, dit gaat zoveel problemen opleveren.
Dit is wat er gaat gebeuren

Persoon x: Eindelijk 7 laten installeren, kan ik nu aan de slag.
He wat zie ik nu? Geen internet explorer? Wat moet ik nu?
Wacht, laat ik het opzoeken op internet (hier sneuvelen de meeste standaard gebruikers al). Oh nee, dat kan niet.

Laat ik maar weer geld uitgeven aan een techneut die mij kan helpen een browser op mijn pc te zetten.

Vreselijk wordt dit.

Dat er een speciale versie in europa komt zonder browser, wil niet zeggen dat er niet een gelijk geprijsde editie beschikbaar is met browser. Dit zelfde was ook al zo met xp waar ook een E? variant oid was zonder mediaplayer, echter het aantal mensen die die variant gekocht hebben is geloof ik op 1 hand te tellen. De gewone versie is overigens wel gewoon te upgraden zoals zelfs de bron van GENETX beweert, lezen is echter ook een vak.

dat was de N variant. die is echter na Windows XP uitgekomen met WMP. Nu komt er in de europese winkels enkel maar Windows 7 E (zonder Internet Explorer).

Ik mag hopen dat mensen zie zelf Windows 7 gaan installeren voldoende verstand van zaken hebben om ook een browser te kunnen downloaden.

Lees goed: Eindelijk 7 laten installeren :+

Dan moet de persoon die voor hen 7 installeert voldoende verstand van zaken hebben om er ook een browser op te installeren.

Dit zal zeker niet altijd het geval zijn. Je hebt altijd vreemde wezen die menen wat te weten en mensen allerlei dingen aanraden die ze net beter niet kunnen doen. Maar zelfs zulke wezens kunnen nog wel even op hun eigen pc de browser downloaden, op een stickje zetten, en die stick in de 7-machine pleuren.

En wie geven ze dan de schuld? Juist ja, Microsoft.

Daarom zet microsoft dan gewoon een icoontje op de desktop en als je daar op klikt word IE voor je gedownload en geinstalleerd. Zo levert microsoft het niet mee, maar geven ze je ook weinig andere keuze dan IE te installeren :+

Nee, Microsoft levert in Europa een losse CD mee met Internet Explorer.

aan de balie van de winkel ligt een gratis cd met IE8 en andere WL tools

Daar gaat die discussie weer. Microsoft mag IE niet bijleveren, maar de computerbouwers mogen dat wel. Dus meneer Dell of HP zal gewoon bij elke pc een webbrowser bijleveren, wellicht zelfs eentje naar keuze! Dat is precies wat Neelie wil en ook wat wij allemaal willen.

En de mensen die zelf een computer in elkaar sleutelen en een Os installeren weten heus wel hoe ze aan een webbrowser kunnen komen, dus daar hoeven 'gewone' gebruikers zich helemaal niet druk om te maken. Hoeveel van die 'gewone' gebruikers waarvan jij denkt dat ze geen browser kunnen downloaden installeren zelf hun OS? Juist...

Dat is precies wat Neelie wil en ook wat wij allemaal willen.
is dat zo? Ik zit er niet op te wachten dat we Google Chrome op alle OEM pc's krijgen, want Google kan toch echt de pc-makers de grootste zak geld bieden. Dan heb ik liever IE8 ;)

Net als apple dus...-->computerbouwers....

Meeste mensen kopen gewoon nieuwe pc, leverancier zal pc met plezier van ruim voldoende software voorzien, denk aan onder andere Google pack :) Mensen die W7 op cd kopen en deze zelf installeren, lukt het vast ook wel om Firefox dmv USB stick op pc te krijgen. Net als dat je dat bijv. bij een driver voor netwerk kaartje doet.

1) Je OEM levert een browser mee.(Dat is dus 95% van de markt)

2) Je koopt/krijgt een cd met een browser erop.(MS heeft al toegezegd IE gratis te gaan leveren op cd.)

3) Je download een browser op een andere PC en gebruikt je netwerk/USB-stick/CD/etc. om hem naar je nieuwe PC te krijgen.


Hoe dacht je anders dat mensen aan browsers kwamen toen deze nog niet in OSen zaten geïntegreerd?

4) Je start Ubuntu live CD en haalt hem daar mee binnen en zet hem rechtstreeks op je HDD.

Microsoft gaat gratis CD's uitdelen met Internet Explorer

Microsoft had het over het uitdelen van gratis cd's met daarop internet explorer. Dus op die manier zou het voor iedereen gemakkelijker moeten worden.

Ik hoop toch wel dat ik ook een niet E versie in Europa kan kopen... ik bedoel ik hoef niet zo nodig mee te doen met die heksenjacht van Neelie op Microsoft. Waarom moet ik daar de dupe van worden, ik ben oud en wijs genoeg om IE te kunnen verwijderen of te laten staan.

Helaas moet ik je teleurstellen. Je kan proberen de EC op andere gedachten zetten, maar in de EU komt voorlopig enkel de E-versie uit zonder IE. Uiteraard kun je ook de EN-versie nemen, dan heb je ook geen WMP....

ik vind het nog niet zo gek. ik maak nagenoeg nooit gebruik van IE ben blij dat hij volledig uit het systeem gehaald is.

Als je echt wilt upgraden dan koop je een Windows 7 (ultimate) in Amerika en dan zet je via een update er een andere language pack op na de upgrade.

Werkt dat met language packs? Ik heb zelf een XP pro multilingual waarbij dit zeer eenvoudig is. Maar ik meen te weten dat dit met Vista niet meer mogelijk was.

Ik heb nu zelf een laptop met Vista en die kwam standaard met maar 1 taal, want in Spanje hebben ze nu eenmaal oogkleppen, en is Spaans de enige taal ter wereld. Heb nu wel de NLse versie erop gezet en de key activeert wel, dus dat is geen probleem. Maar hoe zit dat met die language packs?

Upgraden is niet mogelijk wanneer je de windows 7-E versie koopt.
Met de overige versies die in europa beschikbaar zullen komen kun je wel upgraden (weet niet of het alle versies betreft overigens).
Dit is net zo'n gevalletje als de N-versies van windows (zonder windows mediaplayer).

Overigens heb ik ergens gelezen dat Microsoft IE op een extra CD gaat verstrekken.

[Reactie gewijzigd door Smiler op woensdag 24 juni 2009 23:22]


En welke versies denk je dat er in Europa beschikbaar komen, juist de E en de EN-versie zonder IE die dus een clean install vereisen.

Ik ga ervan uit dat ook de volledige versies beschikbaar komen in Europa.
Het is de EU-commissie er voonamelijk om te doen dat wij als consument de keuze hebben om een Windows versie zonder IE en/of WMP te kunnen kopen.

Je kunt nu ook de volledige versies van Vista kopen. Je hebt de keuze om de N versie te kopen. Die zie je echter erg weinig in de winkels omdat er zo goed als geen vraag naar is.

Dit zijn in iedergeval de versies die ik verwacht:
Windows 7 Starter
Windows 7 Home Basic
Windows 7 Home Premium
Windows 7 Professional
Windows 7 Enterprise
Windows 7 Ultimate

Voor meer info ook betreffende N en E versies: ExtremeTech

[Reactie gewijzigd door Smiler op donderdag 25 juni 2009 00:08]


Ik ga ervan uit dat ook de volledige versies beschikbaar komen in Europa.
En dat is dus niet zo. Al die versies die je opnoemt die komen uit, met een 'E' erachter. Geen enkele versie heeft dus IE aanboord en daarom kunnen we niet upgraden.

Anarchy, je hebt gelijk. Ik lees het nu net hier op tweakers!
Prijzen Windows 7 bekend gemaakt

Meen je dat echt? dat is wel een ramp!

stel je koopt een vista laptop straks, omat je tog gratis naar windows 7 mag upgreade als die uit komt. dan ben je wel genaait.

het upgreade van windows vista naar 7 gaat zo ongekent soepel (probeer maar eens). Ook iemand die totaal geen verstand heeft van computers ofzo zou zijn windows vanaf nu kunnen upgreaden. maar blijkbaar dus niet in europa?

Ik vindt dit een nette manier van Microsoft om alvast gebruikers te laten proeven van het nieuwe OS. Ook kan iedereen mooi ff z'n onmisbare programma's laten draaien om te kijken of alles werkt.

Maar welke functies schakelt Microsoft verder uit na de deadline, naast de 2 uur gebruikers limiet?

je OS gaat naar "reduced functionality mode". Zwarte achtergrond, geen aero, aflsuiten elke 2 uur, enz. Voor alle details moet je maar eens op de voorgenoemde term zoeken.

draai em nu al een paar maanden (build 7100),
en hij bevalt mij enorm goed!
tis razendsnel, ik denk ongeveer op xp niveau, mss een tikje langzamer, maar er zitten zo vreselijk veel enorm handige functies in, en alles werkt gewoon! in vergeljiking tot vista :P.

(spraak herkenning werkt ook verbazingwekkend goed naar mijn idee).

hoop wel dat de officiele release net ff wat stabieler is, hij loopt af en toe namelijk zonder reden vast.

het leuke is, al is het niet zo legaal als de RC te downloaden, opvolgende builds zijn alleen maar sneller geworden.
Ik kan niet wachten tot Win7 RTM gaat, dan stap ik meteen volledig over, super OS ! :Y)

Waarom worden trouwens de opvolgende builds niet uitgebracht naar het publiek? Het kan toch alleen maar beter zijn?

Omdat bij Microsoft elke dag een automatische build zal worden gemaakt zodat alle unit- en regression tests kunnen worden gedraaid. Daarnaast gaat wekelijks ook een release naar de QA afdeling waar daadwerkelijk mensen ermee gaan spelen. Op de QA afdeling kunnen ze systemen nabouwen welke eerder een probleem gaven (denk aan bepaalde videokaarten/drivers, complexe AD forests, etc). Ik had tijdens de MIX09 begrepen dat een team gemiddeld drie weken een build aan het testen is.

De versie welke naar een beperkt publiek (voornamelijk de duurdere MSDN/Technet abo's) gaan krijgen een afgerond revisie nummer. De RC 7100 vond ik wel grappig omdat W7 ook als 7.1 uiteindelijk herkend zal worden.

Van vastlopers heb ik dus nog totaal geen last van gehad. Hij loopt hier als een trein met alle programma's die ik moet hebben.

De enige vastloper die ik regelmatig tegenkom is die van firefox... helaas.
Ik denk dat er nog flink wat aan FF gesleuteld moet worden.....

juist bij firefox heb ik nergens last van....

het OS gaat trouwens beter met mn ati mobility om dan Vista, die had zo nu en dan vastlopers op de ati drivers....

ik heb op win7 soms ook vastlopers echter kan ik nog niet achterhalen waar dat vandaan komt, mogelijk is de displaylink driver die bij mn hp kastje geinstalleerd werd maar die heb ik nu geupdate dus komen paar dagen eens kijken wat dat gaat opleveren

Ik draai het al op twee laptops en ik moet zeggen het draait zeer stabiel en alles doet het out of the box. Dit beloofd wat te worden als de uiteindelijke release een feit zal zijn :)

Wat natuurlijk helemaal mooi is, dat MS hiermee een signaal afgeeft. De RC is tot dat moment te downloaden, daarna tweaken ze het OS nog een maand, en dan komt 'ie uit.

Nee hoor, de uiteindelijke RTM versie (die ook verkocht wordt) is al bijna af, kan de komende weken al wel eens uitlekken. Er zijn al Leaks uit de RTM branch van de buildlijn en tussen de RTM branch builds zitten alleen minieme tweaks.

een minieme tweak is ook een tweak....

13 juli is het zover. :)

ik draai alweer even met 7260, ben er zeer tevreden over.
Nu alleen nog even een NL taalpakket en ik ben helemaal happy

gegroet
John

op mijn 7100 build draai ik al de nl-versie.

Via ms-update gewoon te installeren.

als 2 weken beschikbaar

Maar de taalpakketten moet altijd iets anagepast worden per build anders werken ze niet. De taalpakketten online zijn echt alleen voor build 7100 en build 7260 is toch alwel wat verder.

Ik heb build 7100 geupgrade naar 7127, waarin het niet meer mogelijk was om vanuit MS update het taalpakket te installeren. Echter kon ik deze van een andere plek vandaan ritselen ;)

Hierin zitten inderdaad nog een aantal foute vertalingen, waarna er BreeZaH taal ontstaat. Eigenlijk best grappig...

Er is al een Nederlands taalpakket. We mogen het alleen niet hier posten vanwege de huisregels.

OT: Ik vind zelf erg netjes van Microsoft dat ze de Release Candidate zolang bruikbaar houden. Ben zelf een tevreden gebruiker van deze RC.

Ja ik had en heb ook 7229 wel met Nl pakket, maar daarna zijn er nog wat versies uitgekomen maar voor 7260 ben ik nog geen NL pakket tegengekomen.

gegroet
John

Hoezo mag je een update die Microsoft via zijn 'Windows update' verspreid niet hier vermelden volgens jou dan?

*on-topic*
Ik draai nu al sinds de 'leak' RC1. Moet zeggen dat het heerlijk werkt en tot nu toe nog geen onstabiel gedrag heeft vertoont. Ben benieuwd wat de changelog zal zijn straks.

Enkel in het taalpakket zitten nog wat 'schoonheidsfoutjes' waardoor ik af en toe berichten in het engels op mijn scherm krijg.

[Reactie gewijzigd door Switchie op woensdag 24 juni 2009 20:10]


De nieuwere builds dan 7100 (RC1) hebben geen taalpaketten die via Windows Update binnen te halen zijn. Om aan een Nederlands taalpakket te komen voor een > 7100 build moet je dus over naar minder legale kanalen.

Of juist naar de zeer officiële kanalen. Microsoft werkt samen met een aantal partners, en in ieder geval Brainforce heeft al een succesvolle implementatie bij een klant gedaan, in productie, op basis van 7100.
In samenwerking met MS, en naar volle tevredenheid van de klant.

@ John. kijk eens bij windows update, is al minstens een amand te downloaden, het is alleen wel een optionele update.;)

Net even weer bij Update gekeken, niks geen taalpakket hoor voor 7260
Ook niet optioneel.

gegroet
John

Dit zou voor mij wel eens de eerste windows zijn, die ik ga kopen. Draai nu de RC vanaf release en hij is echte perfect


kreeg zijn huidige mee bij de aankoop van zn pc misschien?

Ik heb build 7100, zijn er nieuwere legaal te downloaden? O ja , en ik heb nl taalpakket.
Ik heb dit op een oudere pc geprobeerd en een niet zo krachtige laptop.
Het is bijna net zo snel als de Ubuntu(Karmic) Linux die ik standaard draai. (No bashing from both sides please).Ten opzichte van Vista is dit een hele verbetering. Nu de wet van Moore minder geldig begint te worden is het toch wel fijn dat men wat aan optimalisatie is gaan doen.
Het kan dus wel!!! Daarnaast is de taakbalk ff wennen maar wel een verbetering. Op Vista draaide ik in classic mode, in 7 niet.


Ik kan alleen wel op de laptop merken dat de pc in "idle" toch druk is.

Net als bij Vista draaien er tasks die alleen worden uitgevoerd wanneer de pc niet wordt gebruikt, zoals indexing. Moet je anders ff checken in de taakplanner / scheduler.

draai nu een week of wat op de build 7232 x64, die draait stabiel en zonder vastlopers, vorige build 7229 liep ook erg goed, met NL taalpakket erop.

[Reactie gewijzigd door Tweaty op woensdag 24 juni 2009 20:51]

«  1  2  3  4  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 08:35 HP introduceert chique netbooks met veel opties
Vorige 18:45 Duitse rechter legt Rapidshare miljoenenboete op
VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011