Hoofdcategorieën

Sony ontkent hitteproblemen Playstation 3

Door René Wichers, woensdag 4 oktober 2006 10:59
Bron: Washington Post, submitter: Sannr, views: 21.659

Volgens David Gibson van de analistenfirma Macquarie Equities heeft Sony problemen met de koeling van de PlayStation 3. Tijdens de Tokyo Game Show, waar de nieuwe console werd gedemonstreerd, zouden diverse exemplaren 'onbetrouwbaar gedrag' hebben vertoond en meer dan eens moest een reset uitkomst bieden. Gibson berichtte maandag dat de oorzaak van de problemen onbekend was maar dat het problematische functioneren 'duidelijk slecht nieuws' voor het Japanse bedrijf betekende. Sony-woordvoerder Nanako Kato weet de moeilijkheden aan het feit dat ruim tweehonderd PS3's te dicht opeengepakt en in slecht geventileerde kasten waren tentoongesteld, op een beursvloer waar de temperaturen toch al pittig waren. 'Oververhitting onder zulke omstandigheden komt vaker voor, dit ligt niet aan de PlayStation 3', aldus Kato: 'Voor de consument zou er geen enkel probleem moeten zijn.' De Britse site PSM3 bevestigde met een fotoserie dat de sombere berichten uit Tokyo voorlopig met een korreltje zout genomen moeten worden: 'It works brilliantly.'

Beursbezoekers worden weerspiegeld in een glimmende PlayStation 3 Eveneens op maandag schrapte beleggingsadviesfirma Goldman Sachs het koopadvies voor Sony-aandelen op basis van 'onzekerheden' met betrekking tot de release van de console. Opmerkelijk genoeg werden er over het tweede kwartaal opnieuw goede cijfers gerapporteerd. Met name dankzij de verkoop van flatpanels en digitale camera's konden de Japanners, die jarenlange verliezen met ingrijpende reorganisaties het hoofd proberen te bieden, weer een winst van ruim 215 miljoen euro presenteren. Inmiddels is echter duidelijk geworden dat Sony weer honderden miljoenen gaat verliezen met het vervangen van grote aantallen laptopaccu's, en beleggers bleken het goede resultaat dan ook snel te kunnen vergeten. Nadat ook Gibson met zijn onheilstijding naar buiten kwam verloor het aandeel Sony ongeveer 2,75 procent. De elektronicagigant heeft daarmee dit jaar al meer dan twintig procent van zijn beurswaarde verspeeld.

Volgende 11:13
Vorige 10:42

Reacties

«  1  2  3  »

op E3 waren ook een hele boel Xbox360 oververhit.
dit is niet uniek voor alleen sony, en bij mijn lokale Media markt in alkmaar is de Xbox360 demo eenheid zelfs defect "goede reclame, aangezien ze ook een hele oude PS2/gamecube er naast hebben staan".

Volgens mij lopen al die gameconsoles wel eens vast, maar niet uit welke, en vaak is idd de hitte in het relatief kleine kastje het probleem.. Ik hoor het van iedereen die er een heeft, Gamecube, PS2, Xbox, Xbox 360, maakt niet uit, allemaal lopen ze wel eens vast..

Ik denk dus dat het verhaal dat gameconsoles stabieler zouden zijn dan PC's nogal een fabeltje is dus.. Uit eigen ervaring is dat iig ook zeker het geval, want mijn Gamecube, en nu ook mijn Xbox 360 lopen vaker vast dan mijn PC..

Dus Sony kan wel weer gaan lopen ontkennen etc i.v.m. de PS3.. Ik geloof er door ervaring dus weinig tot niks van.. Maar echt een grote issue is het natuurlijk ook niet omdat je het gewent bent bij die dingen, maar het moet natuurlijk wel binnen bepaalde perken blijven..

'Oververhitting onder zulke omstandigheden komt vaker voor, dit ligt niet aan de PlayStation 3'

De elektronicagigant heeft daarmee dit jaar al meer dan twintig procent van zijn beurswaarde verspeeld.
Hoge bomen vangen veel wind ?

Zelfde met Microsoft

Nadat ook Gibson met zijn onheilstijding naar buiten kwam verloor het aandeel Sony ongeveer 2,75 procent.
Dat vind ik pas echt eng. Een knuppel loopt wat te blaten over vermoedelijke problemen met de temperatuur op een beursvloer en vervolgens flikkert iedereen zijn aandelen Sony in de verkoop.

But then again: Als dit het excuus is van Sony, dan hadden ze die kast waarin die PS3's staan natuurlijk ook wel wat beter kunnen ontwerpen. Als Sony de presentatie van het product al niet goed voor elkaar krijgt, dan zal het met het daadwerkelijke product wellicht ook niet helemaal snor zitten.

Slim! Om vervolgens zelf mooi goedkoop aan een hoop aandelen te komen!

Ik denk dat je je niet moet vergissen in sony! Ze komen straks met een goed product die erg goed gaat verkopen, ook al vertonen de eerste exemplaren problemen, playstation liefhebbers genoeg!

Waar heb jij je glazen bol vandaan? TelSel? :P

nee de ps3 wordt standaard geleverd met de biostabiel, waardoor al je (sony's problemen) verdwijnen.

iedereen zet zn ps3 straks gewoon op dat laptopkoelertje van zalman, die ZM-NC1000 :-)

Als je goed leest is het helemaal niet zo eng en werkt deze knuppel bij een bekend gerenomeerd bedrijf, afgelopen maandag hebben ze bij een ander bekend bedrijf goldman sachs ook al sony aandelen uit het koop advies gehaald.

Het is allemaal een logisch gevolg van uitstellingen van de levering van ps3, de duurdere kosten er van en andere bijkomende problemen, de terughaal akties van batterijen zijn ook niet echt winstgevend geweest.

Sony heeft gewoon een paar probleemen, en het is nu beter om je geld in andere partijen te beleggen.

Dat de prijs vd Sony hoger uitvalt tov de xbox is geen nieuws en daar is de koersval ook geen reactie op. De levering in het begin idem dito ook dat is al tijden bekend. Andere problemen worden keer op keer door Sony zelf ontkend echter genoeg bedrijven denken iets nieuwswaardigs te hebben zoals Macquire Equities met hun te warmen PS3's terwijl dit (weer) onjuist is.
De koersbewegingen van Sony worden echt niet in beweging gezet door dit soort 'gerenomeerde' bedrijven, aangezien ze niet gerenomeerd zijn. Hun advies is kleinschalig en verre van interessant. Deze bewegingen komen eerder voort doordat ondanks Sony onlangs een nieuwe CEO heeft aangetrokken vanuit de US nog steeds moeite heeft om eigenlijk winstgevend te zijn. Zeker na dit accu probleem zien veel groot aandeelhouders/hatchfunds hun winst in rook opgaan. Dit wordt afgestraft.

Amerikaanse propaganda.

Sony in een zwart daglicht stelllen om je eigen produkt te verheerlijken.

Het lijkt wel een reklame voor X-box, ik vraag me af of M$ rijk genoag is om de pers te kopen. Daarnaast zijn dit soort zaken in de US of A politics de gewoonste zaak van het land.

Bye bye Sony..you're in serious trouble, dan moet philips maar alleen doorgaan met het ontwerpen van nieuwe hardware.

ik weet al dat ik niet de eerste zal zijn die hem koopt... ff afwachten op de eerste shit

Dat is zorgwekkend, heel zorgwekkend. Als de temp dus oploopt in de zomer naar 35 graden dan is het na een dag of 3 a 4 ook in huis 30 graden, zo warm zal het in die hallen ook wel geweest zijn of in die buurt. Als je in een warm oord woont kun je dus nooit spelen :P of alleen snachts en dan buiten, of je moet je PS3 voor de airco zetten?

In ieder geval, er zit niet veel marge op dan, beetje te warm omgevings temperatuur en het ding kapt ermee? Dat is wel heel erg triest hoor in mijn ogen.

En verder is dit het zoveelste slecht nieuws rond de PS3, het gaat maar door en gaat maar door, er komt geen einde aan. Misschien door de slecht financiele situatie van het bedrijf is er te weinig geld aan besteed, anders had je dit probleem al jaren kunnen zien aankomen als jer goed mee bezig was geweest. Dat zijn echt geen problemen die nu de laatste 6 maanden voor de release ineens op duiken. Ze hebben vast het idee gehad van het komt wel goed, iedereen koopt de PS3 wel want dat deden ze met de PS2 ook. Maar hier komen ze vast op terug, men koopt dus niet de PS3 massaal zoals dat nu lijkt. Sony kan wel eens hard op zijn bek gaan hier, met de al slechte situatie waar het bedrijf in zit moeten ze goed oppassen want het gat in de markt wordt ook opgevult door MS en Nintendo. Het zal mij over 2 jaar benieuwen hoe ze er alle 3 voor staan.

Ik ben absoluut geen PS fan, maar ik vind het een beetje te makkelijk beginnen te worden. Het lijkt er wel op dat de media aan het muggenziften zijn gegaan en alle negatieve berichten breed uitmeten, terwijl het goede nieuws in de hoek gedreven wordt.

Beetje hetzelfde dat EA spellen per definitie slecht zijn, Microsoft nooit innovatief is (.NET framework anyone? Daarbij zij de zogenaamd 'goede' bedrijven vaak ook niet de eerste die wat uitvinden!) en de NS altijd vertraging heeft.

Wat is het goede nieuws dan? Vergeet dat vooral niet in je reactie te zetten! :) (ben benieuwd..)

In ieder geval, er zit niet veel marge op dan, beetje te warm omgevings temperatuur en het ding kapt ermee? Dat is wel heel erg triest hoor in mijn ogen.
Je moet hem dan ook in een niet geventileerde plexiiglas behuizing zetten.

Dan moesten ze zorgen dat die kast kon geventileerd worden

Iig zijn het werkende exemplaren, er kunnen zelf nog bugs in de software zitten oid,
of de bios van de Sony is niet 100%.

MS schroomde er niet voor om een paar Apple's te gebruiken voor demonstraties met daarboven een leuke Xbox, dus het zal wel loslopen.

alleen de PS3 is al in productie 3 maanden voor launch in tegen stelling met de xbox360 die pas 4 weken voor launch in productie ging "om zo een kunstmatig tekort te crearen".

en nu zit de retail met een overschot xbox360's die ze niet kunnen verkopen "en dit is geen fabel" in nederland.

Maar hier komen ze vast op terug, men koopt dus niet de PS3 massaal zoals dat nu lijkt

Waar haal je dat nu weer vandaan? Niemand kan voorspellen of de PS3 niet massaal wordt verkocht.. Iedereen zei eerst ook dat ze massaal de nieuwe nintendo zouden kopen, maar daar beginnen ook steeds meer mensen van terug te komen nu bv de prijs en mogelijkheden werkelijk bekend zijn.. Maar je weet het pas zeker op het moment dat dat ding in de winkels ligt..

De meeste mensen weten echt helemaal niets over al die 'mogelijke' problemen met de PS3 waarvan nu al gebleken is dat meer dan de helft van de problemen gewoon pure onzin was.

"Tijdens de Tokyo Game Show, waar de nieuwe console werd gedemonstreerd, zouden diverse exemplaren 'onbetrouwbaar gedrag' hebben vertoond en meer dan eens moest een reset uitkomst bieden".

En wat is dan onbetrouwbaar gedrag? Het is toch niet zo dat een controller niet meer werkt of dat je niet meer kan gamen? 'k Vind dat ze dan ook met aantoonbaar bewijs moeten komen ipv geruchten verspreiden.

Vastlopers van oververhitting waarschijnlijk, gedrag dat zo'n console best wel onbetrouwbaar maakt => je kan er immers niet op vertrouwen dat hij blijft werken.

In elk geval, aan alle berichten in de media te zien is PS3-bashen echt wel hip. Echt kuddebeesten die journalisten. Als je er iets positiefs over schrijft ben je of omgekocht door Sony, of een fanboy.

Denken ze nu echt dat Sony een deffectieve console op de markt gaat brengen? Zodat het ze nog eens miljoenen aan schadeclaims gaat kosten? No way dus, en zodra de verkoop ervan start hebben ze die verliezen in no time terug verdiend, want wees maar heel zeker dat ze vlotjes de deur gaan uitgaan de komende jaren hoor.

Ik weet niet of op het moment van de TGS de PS3's al hun final software draaiden? Het kan uiteraard ook zo zijn dat de software nog niet geheel stabiel was in combinatie met de vertoonde games aangzien de console nog niet gereleased is. Deze demo's zullen dan op een ontwikkelversie zijn ontwikkeld.

Tijdens de TGS was het wel al de definitieve hardware, de firmware wordt wel nog uitgebreid, maar dan meer in functionaliteiten zoals het menu en de media opties (fotoboeken en dat soort dingen).

Dat is wat Sony te melden had in Tokyo ten minste..

wat is er nou zo moeilijk aan, om even het mooie design te doorbreken en wat roostertjes er in te maken?

vind je het gek dat dat ding over verhit, met alleen aan de onderkant en achterkant een paar gaatjes. er moet gewoon een flinke intake en outtake fan in.

problem solved

Misschien moet je even het artikel ook echt lezen en opmereken dat ze zelf in een gesloten vitrine stonden. Dan mag je nog zoveel gaten maken als je wil in de behuizing van de console: die warmte kan niet weg.

"mooi design" ? Het is inmiddels al een koelkast geworden qua formaat en nog wat extra koelingsroosters zouden de naam die zich dreigt te ontwikkelen alleen maar bevestigen.
Console kopers zijn sterk beinvloedbaar door geruchten blijkt maar weer en daar lopen de fabrikanten graag omheen als ze kunnen.

Jammer is dat die geruchten zoveel ,invloed hebben terwijl nog niemand een dergelijk apparaat in handen heeft gehad in normale situaties. Sony heeft echter erg veel tijd gehad nu ze meer dan een jaar na de 360 pas komen met hun next gen. Het verwachtingen patroon ligt dan heel hoog en of ze dat kunnen waarmaken zullen we zien.

Wat een gezeik telkens over nix eigenlijk. Elke keer komen ze weer met iets nieuws om de ps3 onderuit te brengen.
Wedden dat diezelfde mensen ineens enthausiast zijn zodra de ps3 uit is en ze er zelf 1 in huis hebben...

een beetje nuchtere mens wacht eerst eens rustig af en begint pas te schreeuwen als daar echt reden tot is.

Helemaal mee eens.

De PS3 is een geweldig apparaat waar iedereen nog van zal opkijken. Was hij maar al beschikbaar.. dan hoefde ik dit niet allemaal te lezen maar gewoon genieten van dit ding. In een woord geweldig en ik kan in ieder geval niet wachten.

Laten we maar gewoon eens wachten tot we de PS3 kunnen vergelijken met de xbox 360 voor we hosanna gaan roepen over de PS3.

Het kan toch niet al te lang duren voordat er een paar vergelijkende reviews worden geschreven tussen de twee consoles.

Waarom vergelijken met de xbox360, ook al zou die misschien grafisch iets beter lijken te zijn, wil nog niet zeggen dat ik dan toch maar een xbox360 koop, het feit dat de PS3 een BR films kan afspelen, en dat het ding ook als losse computer te gebruiken is vindt ik minstens zo interessant als dat ik er spelletjes op kan spelen..

En als je ze dan vergelijkt, dan moet je dus wel 1ste generatie xbox360 spellen, met de 1ste generatie PS3 spellen vergelijken.. en niet 2de generatie xbox360 met 1ste generatie PS3..

Ten eerste is het nut van een blu-ray voorlopig nog onduidelijk.
Ten tweede is er werkelijk zo goed niets bekend over het daadwerkelijk gebruiken van de PS3als zelfstandige computer. Zou ik zeker reveiws voor afwachten. In ieder geval is van de xbox 360 al bekend dat een een uitermate handige media extender is dus andere functionaliteit dan puur een console is dat ding niet vreemd.
Ten derde moet je gewoon de spellen vergelijken die er zijn en met name de spellen die er voor beide consoles zullen zijn zoals waarschijnlijk GTA en Assasin Creed. Het is onzin om de spellen van een jaar oud te vergelijken met huidige spellen als je die oude spellen toch nooit zult kopen. Je moet vergelijken datgene waaraan je potentieel je geld gaat besteden.

"Ten derde moet je gewoon de spellen vergelijken die er zijn en met name de spellen die er voor beide consoles zullen zijn zoals waarschijnlijk GTA en Assasin Creed."

Dat is wel de meest niets zeggende vergelijking. Zelf denk ik dat je beter spellen kan vergelijken die speciaal voor het platform gemaakt zijn en dus echt gebruik maken van de aanwezige hardware. Dus een ported game is niet intresant.

Lees anders dit interview even met Factor 5.
http://ps3.ign.com/articles/734/734196p1.html

Dit spel zou volgens Factor 5 in deze vorm nooit kunnen draaien op een Xbox360. En NEE, zij zijn geen onderdeel van Sony!

Wedden dat diezelfde mensen ineens enthausiast zijn zodra de ps3 uit is en ze er zelf 1 in huis hebben...


van onder welke steen kom jij gekropen? Naar het schijnt heeft de ps3 een bijzonder hoge lanceringsprijs en heeft sony een bijzonder slechte reputatie wat hun eerste generatie producten betreft. ;)

Ik wacht toch minstens 2 jaar voor er zo'n ding in huis komt.

*edit* opvallend hoe een enorm subjectieve mening als "De PS3 is een geweldig apparaat waar iedereen nog van zal opkijken" als inzichtvol wordt gemodereerd, terwijl de 2 niet onbelangrijke feiten die ik vermeld "overbodig" krijgen als stempel. De fanboyz slaan toe blijkbaar

Hellemaal mee eens. Mensen vergeten een aantal dingen.

Op de beursvloeren stonden ze open tentoongesteld, vindt ik niet gek, die dingen staan meestel in een plastic kastje die 10 cm groter is dan het aparaat zelf. Tenslotte heeft de 360 ook problemen met hitte gehad maar ook dan zijn er aleen problemen als je dat ding in een dicht kastje zet zonder lucht circulatie.

Ik maak me absoluut geen zorgen om warmte problemen. Waarom zou je een PS3 op de markt brengen die enorme warmte problemen heeft? Hebben ze geen test lab bij Sony?

dan snap ik niet dat ze op die beurzen niet de kastjes ventileren. mooie demonstratie van een apparaat dat om de haverklap shut-down'd.

al dat miegerig gedoe met "stel je voor dat iemand hem probeerd mee te nemen"

kom je bij de uitgang met een PS3:

-Halt hoe kom je daar aan?
=Oh die heb ik gewonnen net met een wedstrijd.
-maar die is nog helemaal niet stabiel,
=Maakt mij niets uit meneer, ik heb en tenminste al.

tuurlijk hebben ze een testlab, maar als je na jaren ontwikkeling er achter komt dat de koeling niet 100% goed is, dan kan je niet nog eens een half jaar later komen met het product.

de managers bij sony zeggen gewoon: nu de markt op met dat ding.

uiteraard zal het risico niet te groot moeten zijn (sony staat de laatste tijd al slecht in het nieuws met hun batterijen voor notebooks).

ik denk dat de sony wel goed zal zijn bij de lancering in europa. en als ie echt te warm is dan schroef ik hem gewoon open.

Wat is goedkoper? Half jaar later op de markt brengen of 1,5 miljoen PS3's terug roepen vanwege een hitte probleem?

Als je gewoon je PS3 naast je TV met een verse lucht toestroom dan komt alles wel goed. Wat ik bedoel is dat waneer mensen hem in kastjes enzo gaan zetten dat je dan idd hitte problemen kan gaan krijgen...

Zelfs de normale dvdspelers kunnen oververhitten (ofwel je dvd's door de warmte beschadigen) als ze in een afgesloten ruimte staan..

500.000 PS3's met een bekend probleem op de markt gooien en het ontkennen.
Dan bij de volgende 1.000.000 PS3's het probleem langzaam verhelpen en dan na 9 maanden toegeven dat de eerste serie niet helemaal in orde was.
(Zoals bij MS bij de 360 gedaan heeft)

Waarom zou Sony het anders doen als alle andere console, auto, tv gsm, etc etc etc producenten. Liegen kunnen ze als de beste dat weten we nu wel.

Je zegt het goed: wachten, wachten, wachten....
«  1  2  3  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 11:13
Vorige 10:42
VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: