Hoofdcategorieën
Device Settings

Duits marktaandeel Dell slechts zeven procent

Door Harm Hilvers, zaterdag 26 maart 2005 12:57
Bron: Heise Online, submitter: EaS, views: 14.088

Dell logoIn het laatste kwartaal van 2004 bezat Dell wereldwijd een marktaandeel van 17,9 procent. Op de tweede plaats stond HP met een aandeel van 15,8 procent. In Duitsland bezat 's werelds grootste pc-leverancier in 2004 echter slechts een marktaandeel van 7 procent. In Duitsland zijn onder meer Fujitsu-Siemens, Medion, HP en Acer groter. Dell is niet tevreden met dit lage marktaandeel en heeft daarom besloten meer te gaan investeren in de Duitse markt. Naast extra geld wil het bedrijf meer medewerkers aannemen, de capaciteit van de callcenters verhogen en een nieuwe fabriek gaan bouwen in Centraal-Europa. Op dit moment worden Dells producten voor de Europese markt voornamelijk in Ierland gefabriceerd. Naast Duitsland wil Dell ook de Chinese en de Japanse markt gaan veroveren. Het bedrijf wil een nieuwe productiefaciliteit laten bouwen in de Chinese provincie Fujian. In deze fabriek zullen jaarlijks 6 miljoen systemen geproduceerd moeten worden.

Volgende 15:35 ATi meldt hogere omzet en meer winst
Vorige 00:02 GamePC vergelijkt Opteron 252 en Xeon 3,6GHz 2MB
Advertentie

Reacties

«  1  2  »

Medion heeft denk ik weinig te vrezen, de gemiddelde consument gaat lijkt mij eerder voor een medion bak.
Die zijn toch wel uitgebalanceerd wat betreft performance en de prijs is ook erg scherp.
Er zijn maar weinig fabrikanten die een systeem leveren met dezelfde specs voor zo´n lage prijs.

Medion kan lekker goedkoop blijven omdat ze honderdenduizenden gelijke systemen kopen+software en veel minder reclame kosten hebben.
In duitsland kopen de meeste mensen hun etenswaren bij de aldi of de lidl en iedereen weet dat daar pc´s verkocht worden.
Daar hoef je vrijwel geen reklame voor te doen(behalve ff in de folder zetten).

En wie meer uitbreidings mogelijkhedenn wil + een grotere kast en zelf de onderdelen wil kiezen bouwt zelf wel iets.
De mogelijkheid die je bij dell hebt om onderdelen te vervangen weegt meestal niet op tegen de meerprijs.

Ik vraag me af wanneer mensen gaan inzien dat de kwaliteit van Medion toch niet je-van-het is. Het is zeker een goede prijs maar uitgebalanceerd is het zeker niet. Het is altijd een super-snelle processor met een redelijk langzame videokaart. En een hele stapel onnodige snufjes die je nooit gebruikt. Maarja Medion is ook niet gek want mensen letten alleen op de processor. Maar toch, voor mij geen Medion.

De kwaliteit van medion is niet mider dan die van dell, er zitten a-merk onderdelen in en de videokaarten die ze er in doen zijn altijd mid-end.
Voor de mensen waar die pc´s voor zijn bedoeld is de videokaart zelfs "te" snel.

Het zijn gewone consumenten die medion pc´s kopen en die doen maar weinig spelletjes maar dat neemt niet weg dat er wel goed spelletjes op die pc´s gedraaid kunnen worden.
Op een radeon x700 pro kun je aardig plezier hebben van de games voor een leuke prijs.( dat was dacht ik de vidkaart van één van de laatste medion pc´s)

De snufjes waar jij het over hebt maken deze pc´s juist zo interresant omdat ze dan een bredere markt aanspreken.
Doordat er weinig pci sloten in zitten is het natuurlijk ook handig als alles er al onboard zit.
Als ze er niet op zaten zou je klagen dat er weinig snufjes op zitten.

Het enige wat er op die pc´s is aan te merken is dat ze de laatste tijd te weinig werk geheugen in doen, 512 MB is te krap.

Het zijn gewone consumenten die medion pc´s kopen en die doen maar weinig spelletjes
En gewone consumenten hebben geen kinderen die wel (veel) games spelen?

Sinds wanneer kunnen kinderen geen spelletjes draaien op een ati radeon x700 pro?

kun je niet lezen?
maar dat neemt niet weg dat er wel goed spelletjes op die pc´s gedraaid kunnen worden.
Met een GF 6600 of Radeon X700 kun je heel erg goed spelletjes spelen hoor! (ik d8 dat deze in de laatste Aldi en Lidl pc zaten).

edit: bah
<font color=#786562>* ]eep gaat op snellees- en typcursus</font>

Blijkbaar werk je zelf niet bij een computerwinkel want vergelijk een medion pc niet met een Dell !
Medion pc´s komen regelmatig terug met klachten. De kwaliteit van bepaalde onderdelen en de behuizing laat te wensen over. Dell daarentegen gebruikt kwaliteitsmateriaal en ga niet zeggen dat ze duur zijn.
Je hebt al een dell pc voor 599 incl 19" TFT monitor!

Dell levert de nieuwste grafische kaarten vaak sneller dan welke winkel ook.
En heeft in tegenstelling tot Medion veel moderne upgrade mogelijkheden.

hi hi hi, dell kwaliteits spul.. een van de laatste super pc's hebben geen eens een AGP port waardoor upgraden omogelijk is....

er kunnen niet zomaar dvd/cd spelers ingebouwd worden door de speciale sleetjes, die je van te voren dient te bestellen, maar niet bestelbaar zijn en niet na te leveren zijn want je moest ze van te voren aanklikken.

ik werk juist in een winkel en ik zie veel dell crap langskomen... en dit gaat van kleine klachten tot extreme dingen. Zo hadden we laatst een klant die een dell met defecte voeding had.... maar viel buiten de garantie, 200watt ding net een jaar oud dat ding had geen ATX maar dell made aansluiting ofzo, en het fixen daarvan koste de arme man 400 euro! en dat terwijl het ongeveer 4 dagen na het verlopen van de garantie gebeurde..

lees de shop review hier maar eens.. weet je genoeg

tja, maar wat jij opsomt zijn mogelijkheden. Beter bij naam gezegd: uitbreidingsmogelijkheden. Daarop moet met andere uitbreidingsmogelijkheden controleren.

Kwaliteit = iets dat deftig gebouwd is, en dat op zijn MINST economisch lang (en liefst tot het technisch niet bruikbaar meer is) kan meegaan.

Een dell is ideaal voor de doodgewone mensen. Dat ze inderdaad later moeilijk kunnen upgraden, daar kies je dan ook voor. Op deze manier sluit dell op zijn minst compatibilieteitsproblemen uit. tja, dat je dan ook de mogelijkheid ontzegt om andere hardware te installeren, is logisch. Het één is een direct gevolg van het ander.

Dus aub, haal nooit die twee begrippen door elkaar: kwaliteit en uitbreidingsmogelijkheden.

Kwaliteit is eigenlijk de mate waarin een product voldoet aan zijn specificaties, maar het wordt tegewoordig gebruikt als "goed", terwijl een product met slechte specificaties ook kwaliteit kan zijn :)

anyways, even tussendoor.

Heb jij soms marktonderzoek gedaan naar de mensen die een medion pc kopen of zo :D

<reaktie op mkrgoede>

Dell pc's daarintegen zullen nauwelijks tot nooit bij een computerwinkel komen omdat Dell de tussenhandel wil uitschakelen. De enige Dell systemen die je in een computerwinkel ziet zijn systemen van mensen die of geen garantie meer hebben of zodanige mutaties aan hun systeem willen dat Dell het niet meer kan leveren.

Daarnaast zijn de gemiddelde systemen van Dell ook om te janken hoor, van een onlangs ontvangen levering van 10 zakelijke desktop machines waren er 3 defect bij levering en zijn er 5 in de eerste week stuk gegaan. 2 op de 10 is niet bepaald een perfecte score voor een pc fabrikant......

Dat de behuizing bij medion te wensen over laat is bullshit, de behuizing is precies bemeten op het systeem. Dit beperkt de gebruiker wel met betrekking tot het uitbreiden van hardware, maar daarom is de behuizing nog niet slecht. Onderdelen die slecht zijn, nog niets van gemerkt op de 4 testsystemen van medion die we hier hebben.

Je hebt al een dell pc voor 599 incl 19" TFT monitor!

WTF??? Hahaha, grapjas, doe mij er effe 100 dan! Pfff |:(

Een Dell vergelijkbaar met een Medion/Lidl knaller is echt veel duurder hoor, overdrijven is ook een vak...

Met de goedkoopste huidige TV-aanbieding van Dell met een 19" LCD ben je dus EUR 1325,- kwijt, exclusief EUR 85,- bezorgkosten, totaal dus EUR 1410,-!!!:
Dell P4 3,2 Ghz, 2 mb L2 Cache, 800 Mhz FSB
1024 MB DDR400
160 GB hd
DVD-brander
SB live 5.1 (haha)

En dan mis je dus nog de Ati X740XL, Digitale/Analoge TV, FM tuner, 8 kanaals audio, afstandsbediening, berg software die je bij de Aldi/Lidl er wel allemaal bij krijgt...

Edit.. overbodig door bovenstaande post ;)

Hoe kom je er bij dat Dell moeilijk te upgraden is?? Ik heb ondertussen 2 andere schijven er in hangen, een andere DVD-brander, andere videokaart, en 512 extra geheugen erbij geprakt. En dat heb ik allemaal gewoon bij de lokale pc boer gehaald. Sterker nog: door de sledes die gebruikt worden voor de inbouwsloten, gat het inbouwen zelfs makkelijk dan bij de gemiddelde medion/mycom/do-it-yourself pc...

idd, Dells zijn juist prima up te graden. Alleen dingen als het moederbord, de voeding en de koeling zijn vaak non-standard. De rest is gewoon standaard en is dus in principe uitwisselbaar met alle andere (vergelijkbare..) computers

Ik ben het hier absoluut niet mee eens. Ik heb nu een Medion PC (sterker nog, ik gebruik hem nu om dit te typen) en jij hebt ongelijk. Supersnelle CPU: daar heb je gelijk in. Redelijk langzame GPU: ongelijk. Ongebalanceerd: absoluut niet waar. Stapel onnodige snufjes: dat hangt meer van jezelf af. Alle mogelijkheden die deze PC heeft gebruik ik gewoon: TV, Radio, CardReader en de software die erbij wordt geleverd. Hij is duidelijk wel gebalanceerd. Snelle CPU, brakke GPU, dat is meer Dell/HP. Het enige waar Medion niet tegenop kan als je het vergelijkt met HP/Dell is de kwaliteit van de behuizing. Van Medion ziet die er niet echt stevig uit. Voor derest is deze gebalanceerder en goedkoper dan Dell.

intel is idd snel in multimedia. Iets waar de meeste Medions voor gekocht worden. Om dvdtjes te maken van de digicam.
Lidl pc's zitten nu Athlon 64 (s939) in.

meeste mensen kennen alleen intel, als ze amd horen worden ze al bang want dat kennen ze niet. Het betreft hier wel supermarkt pc's waar geen werknemer de tijd heeft de klant gerust te stellen dat een amd alles kan wat een intel ook kan en in een aantal gevallen zelfs beter.

Niet dus een 640 serie P4 3.2 GHz

Het is altijd een super-snelle processor met een redelijk langzame videokaart
spreekt hier je vooroordeel?
Medion let gewoon heel erg goed op wat hun klanten willen en hebben dat heel goed in de peiling. Een snelle processor, maar niet de snelste, een snelle videokaart, maar niet voor hardcore gamers, snel merkgeheugen, goede HD enz enz. Alles klopt gewoon. En je mag gewoon weten wat erin zit (let maar eens op dat de komende modellen een stille voeding krijgen). Ze geven veel eerlijkere informatie dan Dell (transportkosten anyone?)
En een hele stapel onnodige snufjes die je nooit gebruikt.
Ja en daarom bouwen de echte tweakers (vroeger) een frontbay in hun pc he? Je kunt er gewoon alles mee. Vooral leuk voor (wat oudere) mensen die hun vakantiefilm op dvd willen zetten die kunnen er zo mee aan de slag (met een goed resultaat).

Dell pcs zijn vaak meer voor bedrijven. Als het maar werkt en zich niet teveel laat horen.

Zeker nog nooit op de Aldi en Lidl aanbiedingen gelet. Alle configuraties zijn niet de minste en zou een iets minder serieuze gamer genoeg aan hebben.
Daarnaast zijn het veelal producten van ASUS, ABIT, etc waarmee de PC's zijn samengesteld

Overigens zijn de specs altijd nog beter dan van een topmerk PC zoals HP, Dell, IBM etc. zoals een TV out/in en een DVD brander zodat je zonder verdere investeringen (al dan niet verplicht van het merk zelf) alles kunt doen om je kinderen van video-8 op DVD te zetten..

Ik vind dat de laatste modellen absoluut geen onder-de-maat grafische kaarten hadden..

in de tijd dat de 9800Pro/XT de snelste grafische kaarten waren zat in de medion machines een 9800XL/XXL (XXL=tussen 9800Pro & XT in) en de XL was een grafische kaart dat net een tikkie trager was dan een Pro, maar veel snellerder dan een gewone 9800.

dat met combinatie van een 800Mhz HTT 3.0Ghz Pentium IV.

Medion zet tenminste 1024MB geheugen en een 250GB hardeschijf in de computer, in tegenstelling tot Dell waar 512MB gezien wordt als een 'tijdelijke actie met verdubbeld gratis geheugen'


Zit je nou domweg de reclame na te praten? |:( |:( |:( |:( |:(

Dell is niets anders dan een grote computerbouwer die door middel van schaalgrootte de laagste prijzen weet los te peuteren. Iedereen hier kent het jaarlijkse fenomeen wanneer Dell plotseling overweegt om AMD te gaan gebruiken, vervolgens is de korting bij Intel weer binnen en doen ze het (verrassent genoeg) weer niet. En over het stukje reclame dat is hun bestaansrecht dat is iets dat ze het meest doen tov van alle concurrenten.

De kwaliteit is niet slecht maar ook geen topspullen, veel onduidelijke zooi in die kasten en vaak is de pc op papier erg snel maar in het echt valt dat dan vreemd genoeg erg tegen.

Speerpunten van Dell zijn schaalgrootte, prijs en reclame (dat gelul over de ontbrekende tussenhandel is onzin en voer voor huisvrouwen)

edit typo's

Ik zou bij dell iig niet voor die goekope aanbiedingen gaan.
¤89 op ¤600 is aanzienlijk afleverings kosten.
Op ¤2000 valt er iets meer mee te leven

Tja voor iemand die voor budged ding gaat, heeft geld een veel andere waarde dan figuren die voor ¤2000 of meer shoppen.

Ook Dell heeft niet veel reclame nodig, bijna iedereen die een beetje verstand heeft van computers kent Dell.

in mijn ervaring zijn het voornamelijk mensen die weinig verstand hebben van computers die kennen en kopen Dell, juist omdat ze reclamecampagnes voeren op tv/internet om zo bericht te worden over hun nieuwe 'acties'.

Persoonlijk vind ik Dell niet bijzonder, ze vragen teveel geld voor hun configuraties, en uitbreiden gaat je al helemaal knaken kosten... Dan nog die transportkosten waar eerst niets over gezegd wordt (ze moeten ergens winst op maken).

Medion daarentegen en Fujitsu-Siemens ook, weten goede systemen samen te stellen met A-merk componenten en de uiteindelijke prijs is lekker laag. Dat kan ik persoonlijk erg waarderen, waarom betalen voor 'een goede service' waar je uiteindelijk niets aan hebt (dit omdat mijn ouders een laptop hebben van Dell van het laatste PC-privé project op mijn vaders werk.. deed iets het niet, hup naar Dell, laptop weer 3 weken kwijt. blijkt het een simpel geval te zijn van brak geheugen etc. dan prik ik er liever zelf een nieuw plakkie in kunnen ze weer verder klooien)

Zeggen dat veel mensen niets van computers weten helpt niet echt, want tegenwoordig zijn er heel wat jongeren, en ouderen horen ook daarbij ^ ^ die genoeg weten van computers om er goed mee om te gaan, dus iedereen moet haast wel iemand kennen die goed met computers overweg kan, en in mijn ervaring zijn tweakertjes maar wat hulpzaam (vaak word ik dan ook beloond in de vorm van monetaire middelen, wat ik nou wél héél erg vind :*) )
Buiten dat zijn er meer dan genoeg computer-hulp services die goedkoop zijn en aan de deur repareren. Dit betekent dus dat je niet je laptop/desktop 3 weken kwijt bent omdat ie terug moet naar Dell. Scheelt ook flink in de kosten, want die extra garanties, die kosten me een aardige duit

Ik denk dat Dell zich eerder richt op de bedrijfswereld. Medion is meer voor de gewone consument.

Ik denk dat Dell zich eerder richt op de bedrijfswereld.
Ik werk op free-lance basis voor een bedrijf dat hoogwaardige CAD systemen verkoopt. Vroeger werden de systemen geleverd met een PC van HP, door de vraag van een aantal klanten i.c.m. de lagere kosten werd besloten om op Dell over te stappen. In de laatste 2 jaar hebben we meer dan 40 systemen van Dell geleverd, tot nu toe hebben we geen enkel probleem gehad. Randapparatuur aansluiten, software installeren en klaar.

Dat denk ik ook. Voor een bedrijf is betrouwbaarheid en service belangrijk, voor thuis andere dingen.

Bij mij op de zaak, waar ik de hardware koop, heb ik daarom een voorkeur voor Dell, tenminste voor laptops en desktops (servers bouw ik zelf, of laat ik bouwen). De prijzen zijn scherp, en dell maakt gewoon gebruik van standaard geheugen en harddisks. Normaal krijg je ook 3 jaar garantie. Als ze troep verkochten, konden ze dat ook niet doen.

Voor thuis (de computer waar ik dit op tik) daarentegen heb ik wel een Medion (micromaxx, maar dat is een merk van medion). Goedkoop, goede configuratie.

Je koopt voor de service bij dell?
doe mij die deal, ik heb al enige tijd het gevoel dat service en dell niet in 1 zin passen....
Juist voor servers (en notebooks) leveren ze perfecte service.....maar voor desktops is het om te huilen.

ps. standaard onderdelen tot een bepaalde hoogte, bijvoorbeeld de voeding is niet zomaar te vervangen (een dell voeding werkt wel op 'gewoon' atx bord, maar een 'gewone' atx voeding niet in een dell machine)

@ zwahillius
idd, heel veel mensen staren toch blind op "het aantal gigahertz" |:( waardoor veel mensen eerder een systeem kopen met een Intel CPU dan een van AMD

Ik zou ook nooit voor medion kiezen, want het geld die je uitspaard bij de aankoop krijg je later op de elektriciteitsrekening, die dingen make herrie, worden warm en verbruiken erg zot... Bovendien kan je moeilijk uitbreiden (als dat nodig zou zijn), bij dell is dat laatse ook wel juist, maar toch, je kan al bij de bestelling het een en ander kiezen, bij medion is het een kan-en-klaar toestel...

Wat praat je toch voor onzin.
Hoezow electriciteitsrekening?
Alsof een dell machine met dezelfde specs minder stroom verbruikt.
Ik heb al een paar medion pc´s gehad en ze waren reker niet luid, soms wat aan de warme kant ja maar niks wat ze kwaad kon en juist daardoor waren ze lekker stil.
Wat is " verbruiken erg zot"?

Uitbreiden hoeft niet of nouwelijks, de mensen die deze pc´s kopen zijn gewone consumenten en deze pc´s zitten al helemaal vol met aansluitmogelijkheden etc.

En er zitten toch nog een paar pci sloten in.

Kom de volgenden keer aub met harde argumenten voor dat je een merk de grond in schopt.

Kwaliteit en voornamelijk service staan bij onze oosterburen hoog in het vaandel. Dell geeft van alle grote jongens in de industrie de meest belabberde service.
Als ze daar niets aan veranderen, zullen ze nooit groot worden in Duitsland.

OK, Medion is inderdaad een goedkoop merk, maar toch hebben nog steeds veel mensen schrik om een dergelijk systeem te kopen. Vooral omdat ze eigenlijk geen uitleg kunnen krijgen rond het toestel en ook de garantie een stuk ingewikkelder wordt.

Daarom ook natuurlijk dat HP nog steeds een groot marktaandeel kan houden ten opzichte van Dell, HP heeft een goede naam en de mensen krijgen ook een degelijke uitleg bij de aankoop van hun systeem en veel mensen vinden dat nog steeds belangrijk en vinden het dan ook niet erg om een beetje extra te betalen.


Dell heeft dat allemaal ook... alleen bij Dell voelt het allemaal net ff wat professioneler aan.

Jahoor, lekker professioneel! Een zwager van mij is zo stom geweest voor thuisgebruik een Dell Dimension 2400 te kopen. Aangezien je er geen behoorlijk spelletje op kan doen, wilde hij er een pci videokaart (Ati 9550) inzetten. (er zit geeneens een agpslot op...)
Volgens de "professionele" helpdesk van Dell kan er niet eens een pci-videokaart in werken!? Wat is dat voor een belachelijke pc? Jammer genoeg heeft die zwager mij niet om advies gevraagd, dan had hij nu dit probleem niet gehad! En Medion bied heel veel waar voor z'n geld, alleen voor veel consumenten is het allemaal wat overdreven, het zou Medion/Aldi sieren ook een minder zwaar opgetuigde pc in de verkoop te zetten. Ik zie nu mensen zo'n supersnelle pc kopen met 1024Mb geheugen en X700pro videokaart, puur op te internetten en MS Office op te doen... |:(

dat had die handige zwager van je inderdaad moeten doen.
Het is stom om als leek een pc te kopen als je niet op de hoogte bent van de mogelijkheden van een computer in verhouding tot je wensen.

Toen ik mijn eerste computer kocht heb ik aan meerdere mensen advies gevraagd, afgezien van verkopers en dat is verstandig gebleken.

Die Dimension dingen waar je het over hebt zijn perfect voor de zakelijke markt, dat er geen AGP slot aanwezig is wil niet zeggen dat ze slecht zijn, het wil alleen zeggen dat die zwager van je gewoon stom is geweest door iets aan te schaffen waar die eigenlijk niet zo veel aan had.

Ik heb pas een Dell Inspirion laptop aangeschaft en die bevalt prima. Super-configureerbaar alle systemen van Dell, als je weet wat je doet is er altijd het perfecte systeem wat bij je past. Ik heb geen uitgebreide gaming mogelijkheden etc nodig op dit ding, is voor school dus heb wel gekozen voor 1024 mb geheugen. Handig voor AutoCAD

kortom, wat je zegt, is gewoon niet van toepassing

Alle ervaring die ik heb hem met medion, wijzen op ontzettend goedkope moederborden. Als je de folders ziet dan staat over alles wel wat vermeld alleen over het moederbord over het algemeen

OEM's PC worden vaak gebaseerd om een cheap uitgevoerde moederbord die voldoet aan de massa eisen.
'n Feature volle mini ATX.
Noob's hebben geen weet van retail uitvoeringen van mobo's.

PC is compleet en zal als het zover is vaak weer kompleet vervangen worden tenzij de eigenaar zijn noobheid heeft ingewisseld voor ervaren gebruiker heid met wat voldoende hardware kennis.
Misschien toch maar weer zo''n compleet ding of toch maar iets specifieks zelf of laten bouwen.

Tja inderdaad, de service van dell is zwaar beroerd en dat is iets waar de duitse markt veel meer waarde aan hecht... ze zullen hun mentaliteit behoorlijk moeten veranderen want ook ik heb niet voor Dell gekozen na het bellen met de verkoop afdeling, deze kunnen namelijk niet luisteren naar de klant... (ging om een server nog wel...) Ook de kennis van de verkoper was ver onder de maat, hij begreep niet de gebruikelijke vaktermen...
En kwam vervolgens met een offerte wat nergens op sloeg...

Mijn ervaring met Dell is heel positief. Dell bellen, probleem uitleggen (kabeltje voeding stuk). Dag erna nieuwe voeding.
Wat later: bad sector op harde schijf. Backup gemaakt, dell gebeld. Laptop opgehaald door courier. 3 dagen later terug met een nieuwe harde schijf (meer dan 2x zo groot).
Máár: ik heb mijn laptop via een groot bedrijf gekocht. Een belangrijke klant. Mijn indruk is dat de service voor bedrijven super is (nog bijna nooit klachten over gehoord), maar die voor particulieren vaak erg slecht. Een particuliere klant verliezen is erg. Een bedrijf als klant verliezen (zeker een grote firma) is wél erg.

ja altijd weer de voorkeur..... als voorbeeld vroeger was alles van de Hema prima spul volgens de consumentenbond,tot de Aldi kwam nou vaak blijkt dat alles wat je daar koopt geen A maar vaak B Of C of nog minder van kwaliteit is,voldoet net aan de normen dus mensen goedkoop is meestal duurkoop ,en op computergebied zijn de groten toch vaak de firma,s die het beste presteren klachten liggen vaak aan de mensen zelf [ondeskundigheid ] kan er over meepraten want ik ben pas 3 jaar bezig tot mijn grote vreugde heb ik sinds de aanschaf van mijn computer veel steun van de leverancier gehad dus als je netjes om hulp vraagt word je meestal ook correct geholpen

Punt. Volgens mij mis jij een toets op je toetsenbord..... ;)

Nu weten we wel gelijk waarom er zo weinig medion systemen hier in nederland worden aangeleverd de duitsers houden ze allemaal zelf.
Ik moet zeggen ik heb liever een goedkope kloon dan een dell. Je kan zeggen dat een dell lekker goedkoop en stabiel is, maar heb je wel eens iets erbij besteld de prijs loopt heel snel op. Als je ze openmaakt kom je erachter dat je uitbreidings mogelijkheden null komma null zijn. De 4500s dimension had 2 pci sloten, waarvan een bezet was met een netwerkkaart(nee niet onboard), en de ander met een firewire kaart.
En die kaarten steek je in een dochterboard wat met een plastieken palletje op slot gaat. Doe mij maar gewoon een schroef dan zit het tenminste vast.
Als er in het slechtste geval van de medion het mobo kapotgaat kun je de pc altijd nog gebruiken. Het zijn standaard maten je kunt er gewoon een nieuw mobo insteken en al je andere spul kan er nog gewoon in.
«  1  2  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 15:35 ATi meldt hogere omzet en meer winst
Vorige 00:02 GamePC vergelijkt Opteron 252 en Xeon 3,6GHz 2MB
VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011