Hoofdcategorieën
Device Settings

Half-Life 2 gaat in augustus naar de persen

Door Harm Hilvers, maandag 28 juni 2004 13:49
Bron: gamesindustry.biz, views: 19.132

Half-Life 2 Gordon FreemanGabe Newell, baas van Valve Software, heeft opnieuw enkele details vrijgegeven over Half-Life 2. Zo heeft hij laten weten dat het de bedoeling is om Half-Life 2 ergens in augustus van dit jaar naar de dvd-persen te brengen. Dit nieuws is in lijn met de geruchten die al eerder over internet zworven waaruit bleek dat Half-Life 2 in de zomer gereed zou zijn. Uitgever Vivendi heeft echter nog geen releasedatum vrijgegeven en er wordt daarom gedacht dat het spel pas in de herfst van dit jaar daadwerkelijk op de markt gezet zal worden. Newell bevestigde verder dat Half-Life 2 op dit moment gecomprimeerd 2GB aan ruimte inneemt, wat neerkomt op 3,5GB ongecomprimeerde ruimte. De verwachting is dan ook dat het spel op dvd uit zal komen; echter, een cd-versie zal waarschijnlijk niet achterblijven. Van Half-Life 2 zal een aangepaste en gekuiste Duitse versie verschijnen. Ook zullen er gelokaliseerde versies voor een aantal talen gaan verschijnen. Een Nederlandse versie is echter niet voorzien.

Volgende 15:31 AMD Sempron komt uit op 17 augustus
Vorige 13:47 Broncode van Windows CE 5.0 mag aangepast worden
Advertentie

Reacties

«  1  2  3  »

Het zal mij benieuwen of ze de releasedatum niet stiekem richting de tactisch aantrekkelijkere kerstdagen zullen tillen.

Dat doen ze niet. De eerste releasedate lag ook in de herfst (vorig jaar) en daarnaast, ze hebben het simpelweg niet nodig.
Ondanks het uitstellen gaat Half-Life 2 in pallets tegelijk over de toonbank gewoon omdat het de media mee heeft.
Een vervolg op een hit = hit en Half-Life 1 was duidelijk een hit (en is schandalig veel verkocht in de afgelopen jaren ;)).

ut1 was een hit ut2k3 en 2k4 duidelijk niet. Die theorie klopt dus niet echt imo.

volgens mij is 2k4 behoorlijk populair. 2k3 was idd minder.

ut2k4 nie populair ??
kruip eens onder die stenen vandaan ;)

even een potje onslaught of assault wordt al gauw een nachtje :)

ut2k3 heeft makkelijk zijn verkooptargets gehaald hoor :D

Het zal mij benieuwen of ze de releasedatum niet stiekem richting de tactisch aantrekkelijkere kerstdagen zullen tillen.
Goed punt en dat zie ik ze dus echt wel doen dus. Het is nu zo vaak uitgesteld dat het mij in elk geval niets meer kan schelen.. en het lekkerst moet je voor het laatst bewaren.

Het spel is wel zwaar overhyped imho en nofi. Ik hoop dat het het allemaal waar kan maken... Moet onwillekeurig terug denken aan Black & White...

* 786562 Jack

Die naam van de game is wel erg toepasselijk. Je wacht er je halve leven op.

Reactie op Korné Soldaat"
"Die naam van de game is wel erg toepasselijk. Je wacht er je halve leven op."

Niet helemaal correct.Je wacht er je halve leven op
x2 (Half-life 2).
Dus eigenlijk wacht je je hele leven. :+

Die naam van de game is wel erg toepasselijk. Je wacht er je halve leven op.
Dan wacht ik liever mijn halve leven op Half Life 2 dan een eeuwigheid op Duke Nukem forever. :D

releasedate van dnf staat tenminste vast, "when its done"

bij half-life 2 weet je t niet

Op de 3d realms fora gaan geruchten de ronde dat "when it's done" gelijk is aan "winter 2004". Dit omdat er diverse berichten verwijderd zijn betreffende de aankondiging in een Engels games mag met daarbij zinnen als "prepare your fallout shelters" en "he is back!". Dus forever duurt waarschijnlijk niet lang meer...

Anyway ff ontopic:

Lijkt erop dat Valve loopt aan te sturen om bruut head against head te gaan met id... de releasedate van Doom III staat immers ook gepland rond augustus...

Denk in ieder geval dat game shops hier best blij van gaan worden en ben heel benieuwd welke titel er uiteindelijk op 1 in de charts komt te staan ;-)

DoomIII wordt zkr geen slechte game maar zal voornamelijk gericht zijn op de mogelijkheden van deze engine.

Ze steken daar behoorlijk veel meer tijd in dan in de game-play en de rest van de game.

Ik zie DoomIII eerder als een showcase voor de engine die dan ook volop zal worden verkocht.

Er zullen vast in de nabije toekomst een aantal games uitkomen (waar wel volop aan de game(play) wordt gewerkt) met het stikkertje erop van deze ID software engine.

Duke Nukem Whenever?????????????? :+

De uiteindelijke titel zal toch echt worden:

Duke Nuked: Never Ever

Ik dacht eignelijk meer aan gewoon "Life" (2 x half). :) Beetje originaliteit zou geen kwaad kunnen.

hmm... als je naar het logo kijkt staat de 2 nogal hoog...

0.5^2=0.25

dus eigelijk quarter life?

Hehe, letterlijk vertaald betekent het welliswaar in het nederlands halve leven, maar half life betekende halfwaardetijd dacht ik, als in halvering van activiteit (kernverval).

Ben ik de enigste die de uitdrukking "naar de persen gaan" raar vindt voor een DVD/CD? :+

Nuja, het is typisch dat een Nederlandse versie niet wordt voorzien... Frans en Duits zal er wel zijn ;)

Een CD/DVD-ROM wordt toch ook geperst?

Ze gaan die heus niet branden hoor ;)

CD's worden inderdaad geperst, het hele proces is totaal anders dan jij gewent bent bij het branden van een CD.

Hier een linkje met een korte uitleg:

http://www.kopieer-cd.be/cd-productie/cd-replicatie.jsp

edit:
compleet verkeerde plaats gepost, sorry

Ik zie het al voor me: de uitgever heeft honderden PC's naast elkaar staan met CD/DVD branders :+

Je hebt wel van die rare torentjes met een stuk of 10cd branders erin .. zet er daar 1000 van naast elkaar en je word flink druk met lege cd's derin doen en de gebrande te sorteren ;)

En die staan op van die cheappe dvd spindels de duwen en dat heet dan toch persen?

Ik heb nooit begrepen dat het gewicht van de dvd brander nodig was om een goede pers te maken.

Verklaart minstens een deel van de vertraging. Wellicht dat er een kopieerbeveiliging opzit die eist dat een deel van het spel van de tweede laag wordt geladen.

Ze moesten gewoon nog even op DL-branders en -media wachten...

@ master-devil

Nu snap ik dat vinkje bij nero, use multiple recorders

Mooi zo, kan ik eindelijk mijn activation code gebruiken die ik bij mijn 9600 XT gekregen heb :).

heb je alleen pech dat je 2gig moet gaan downloaden voordat je hem kan spelen, want die bonnetjes die je bij Ati krijgt zijn allemaal voor Steam, en dat zuigt ;)

Liever downloaden dan dat je naar de winkel moet toch?

Zo is het. Stel je voor dat je ergens voor moet betalen, wat een onzin. Die mensen werken wel voor niets, en gaan lekker vrijwillig verder aan Halflife 3 of een ander spel. Het geld plukken ze wel van een grote boom.

@ Magna - Misschien, maar Half-Life 2 KOOP ik me toch gewoon...

Pwm, steam is een programma van Valve.
Hij heeft een bon gekregen bij zijn videokaart om daarme via steam legaal het spel te downloaden. Dus je opmerking slaat in dit geval nergens op.

@ pwm:
Pas je op dat je niet uit je slof schiet? :D

zou het toch gebeuren... wow ^_^

ongetwijfeld zullen de duitsers weer een patch maken om van hun mosters met groene bloed af te komen. hehe

daarnaast vind ik meeste nederlandse vertaalde dingen niet zo top. Één van de redenen is het slecht of niet vertalen van de engelse woord grapjes.
( Cartoon network anyone ? )

Thx dj_sasha ^_^, fixed grammer

Rafe:
Daar doelde ik ook op, dat ik blij ben dat er geen nederlands tussen zit.

Agree.

Ten eerste is het "vind ik" en ten tweede is het "één van de redenen is" }:O

Niet helemaal mee eens. Ik heb Beyond Good and Evil voor de GameCube en tot mn ergernis was het spel in Nederlands (en Frans, maar daar maak ik geen chocola van). Maar omdat de voice acting goed is uitgevoerd vind ik het eigenlijk wel grappig en verrassend (zo had ik nog nooit "Krijg nou tieten!" gehoord in een game, vond het behoorlijk grappig).

Daarnaast lijkt me dat ze op een DVD'tje wel meerdere talen kwijt kunnen, dus waarom zouden ze het engels niet als extratje erbij doen?

Kort om; mocht er al een Nederlandse uitvoering komen, ff afwachten hoe het uitpakt.

Nederlands lijkt misschien leuk, maar dan heb jij nog nooit een nerderlandse RTS gespeeld :P
de hele tijd Ja en Ok in een of andere slechte inactieve stem :( word je echt niet vrolijk van :+

AMEN! To that !!!!

Heb je weleens MoH:AA in het NL gespeeld :? Dat is echt :r gewoon vergeleken met de USA/UK version |:(

Nee doe maar niet HL2 mensjes, gewoon Engels houden die hap, ben je tenminste van die niet Engels sprekende NL/GER/andere vage landen... n00bs af online :+ :Y)

Ik heb RTS-game Earth 2140 in het Nederlands gepeeld. In het begin dacht ik OMG. Maar na een paar uur was ik het al weer gewend.

idd, kan iemand zich nog Black and White herinneren?? Dat was echt dramatisch in het nederlands (vlaams)

Uit ergernis smijt je dan de mannetjes dood en dan roepen ze "doooooooooooooood" met zo'n belachelijke stem :+

@nero355: MoH:AA in het NL was volgens mij gewoon met nederlandse ondertiteling? Dat vind ik niet zo erg.

Als mensen even de moeite hadden genomen om het bronartikel te lezen op gamesindustry.biz:
In terms of internationalisation issues, Newell revealed that there will be a special German version of the game, with toned down violence, and that the title is being localised into English, French, German, Italian, Spanish, Russian, Korean, Simplified and Traditional Chinese, Japanese, and Thai.

Eindelijk! Ik ben eens benieuwd of ze zich eraan gaan houden. Tegen het eind van de zomer zullen we dan echt te gèk kunnen gamen, met doom 3 en hl2 op komst. Er zijn op dit moment veel geruchten dat deze 2 een race begonnen zijn om eerst op de schabben te liggen, al dan niet onder druk van ati(denk aan de vouchers) en nvidia. Of Carmack of Newell gaat winnen blijft nog af te wachten natuurlijk.
Maar dit is geweldig nieuws. Ik volg de hele affaire al sinds e3 vorig jaar toen het spel aangekondigd werd, en mijn geduld ben ik al lang kwijt. Maar voor zo'n spel is niet veel nodig om het enthousiasme weer op peil te krijgen. Yeehaa! 8-)

Half-Life 2 en Doom3 zijn 2 totaal verschillende shooters. Doom3 zal zich meer richten op geweldige effecten, maar is verder een redelijk simpele shooter.
Half-Life 2 heeft daarin tegen meer werk gestopt in de gameplay en heeft o.a een betere AI. Daarnaast kan je bijvoorbeeld de omgeving betrekken bij allerlei missies, zoals een steiger neerhalen om een bende tegenstanders in één klap uit te schakelen.
Geef mij maar half-life 2, die zal z'n geld meer dan waard zijn.

draai eens de HL beta of de demo's van ze.. de effecten daarin zijn ook ongelooflijk mooi en vooral erg realistisch. doom is een shoot 'm up maar HL zal er niet aan onderdoen denkelijk. ik denk zowieso dat een HL speler eerder HL zal blijven spelen en doom spelers alleen doom. is een vergelijkbaar iets als windows gebruikers die windows blijven gebruiken en linux gebruikers linux.

ik denk een reden om eerder uit te komen is eerder om de nodige mods ervoor te krijgen om zodoende deze spellen nog aantrekkelijker te maken. voor HL moet je dan denken aan cs en voor doom zullen ook wel weer de nodige modjes uitkomen.

Doom3 "simple shooter" zou ik toch niet willen zeggen.
van wat ik gelezen hebt gaat het toch best wel een horror game worden met verhaal lijn.
ok wat minder uitgebreide verhaal lijn als hl2 maar toch.
bij simpele shooter denk ik meer aan serius sam ofzo.

verder denk ik niet dat doom3 het zal nalaten een physics engine in de game te bouwen.
zo'n engine is al tijden zo goed als standaart tegenwoordig, en dan kan je als ID/doom3 dus niet achterblijven.
de omgevingen zal je in doom3 dus ook kunnen gebruiken naar alle waarschijnlijkheid.

ik heb alleen nog geen in-game demo van doom3 gezien dus ik kan er verder weinig over zeggen.
ik denk zowieso dat een HL speler eerder HL zal blijven spelen en doom spelers alleen doom.
ik denk dat elke zichzelf respecterende serieuzen gamer allebij de spellen zal spelen niet?

Zitten er nog steeds HL2 coupons bij de ATi kaarten ?? ik heb een Asus 9600XT 128mb besteld :P

Maar ik vind een jaar na de eigenlijke release wel erg lang :(

Alleen als ze nog een oudere kaart op voorraad hadden, ze leveren nou de vouchers namelijk alleen nog maar bij de 9800XT

Stel als er een nederlandse versie zou komen wie wil die nou hebben

1. Get your crowbar and kill the face-hugger.

2. Pak je breekijzer (koevoet) en dood de gezicht knuffelaar

Dat is toch een Headcrab (hoofdkrab) :?

edit: gelukkig de p=b al verbeterd voor mindcrash z'n berichtje af had ;)

Dat is toch een Headcrap (hoofdkrap)
Dat is inderdaad een Headcrab (of hoofdkrab) ... LanVlam hierboven is waarschijnlijk in de war met Alien vs Predator (of de Alien films), een Alien in fase 1 wordt namelijk ook wel facehugger genoemd (omdat hij al huggende via je mond je maag-darm kanaal binnen dringt om vervolgens te incuberen en te evolueren - met het uiterst ranzige effect dat je buik openburst als hij volgroeid is tot gevolg) :Y)

:D Dank je voor de uitleg, heb net gegeten ;)

pak je koevoet en dood de schaamluis, ik bedoel hoofdkrab :?

ik wordt al helemaal ongesteld van nederlandse manuals en nederlandse games zijn helemaal gay (NOFI) black&white in het nederlands gespeeld :r hoeven ze met HL2 niet te doen hoor.

Realiseer je je wel dat een Engelsman or Amerikaan dit net zo leest als de vertaling?

Wat wij als Nederlanders als griezelige woorden zien "face-hugger" of "headkrab", in de Engelse moedertaal blijft het helaas net zo knullig als de Nederlandse vertaling. :)

Wij zijn dus gezegend met het vermogen om eigenlijk heel gewone woorden als heel stoer aan te horen. Misschien wel het enige voordeel van niet native speaker zijn.
Soms hoor je inderdaad de sufheid van het gemiddelde engelse liedje terwijl je het 5 minuten daarvoor nog 'cool' vond klinken, en dan schaam je je ineens.
Dan voel je je net een duitser die cool probeert te doen door af en toe een engels woordje ertegenaan te gooien terwijl we dat zelf netzogoed doen.

If you know what I mean B-)
edit:
Damn, ik kan niet typen vandaag zeg, pfff

dat zal best wel meevallen, die kennen immers niet anders. verder vind ik wel dat die optie om NL ondertiteld te doen er moet zijn, kan mn zusje van tien ook eens halflife spelen zonder dat ik eerst allees 1x moet uitleggen :Y)

* 786562 headhunternl

niet helemaal waar, omdat het in het engels om 'bekende' woord combinaties gaat en in het nederlands niet

"Pak je koevoet" klinkt normaal toch? Een Engelsman hoort het ook gewoon in z'n eigen taal, die zeurt er toch ook niet over?

get your cowfoot :D }:O

Een Nederlandse versie is echter niet voorzien
Ben ik heel erg blij mee. Met Black & White heb ik 2 weken gezocht naar een engelse versie die blijkbaar nergens te vinden was in Nederland. Uiteindelijk kwam er een paar maanden latern een engelse 'patch' van ruim 300MB.
«  1  2  3  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 15:31 AMD Sempron komt uit op 17 augustus
Vorige 13:47 Broncode van Windows CE 5.0 mag aangepast worden
VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011