Hoofdcategorieën
Device Settings

Amsterdam en UPC eens over contractwijziging

Door Jeroen P Hira, vrijdag 12 maart 2004 13:53, views: 10.758

Kabelbedrijf UPC en de gemeente Amsterdam zijn overeengekomen om het contract dat sinds 1995 bestaat op een groot aantal punten te wijzigen. Hierdoor is het gesloten contract weer in overeenstemming met de nationale wet- en regelgeving voor de exploitatie van het kabelnetwerk van UPC. Zo mag de gemeente Amsterdam zich niet meer bemoeien met de samenstelling van het standaardpakket en kan UPC het tarief hiervoor op een landelijk gehanteerde niveau brengen van ¤ 15,20 per maand. Deze tariefswijziging zal over twee jaar worden uitgesmeerd. Verder zal het kabelbedrijf de lokale media blijven ondersteunen en het Amsterdamse prioriteitsaandeel en tien procent reservering van de netwerkcapaciteit door de gemeente Amsterdam afkopen. Ook zal de gemeente geen beroep meer kunnen doen op het terugkooprecht, omdat deze ook wordt afgekocht.

Kabel internet
Volgende 16:39 Nieuwe chipset van Intel bestaat uit drie chips
Vorige 13:47 Bedrijven gebruiken meer techniek ter controle werknemers
Advertentie

Reacties

«  1  2  3  4  »


Het staat je als Nederlander altijd nog vrij om een schotel te nemen. :)
Binnen 2 jaar heb je dat terugverdiend als je enkel naar de Nederlandse zenders kijkt.

Het alternatief is er (bijna) overal, dus mensen kunnen best overstappen als het te duur wordt. Met Chello ligt dat wat anders.

Niet als je meerdere tv's in huis hebt...
tevens is het ontvangen van de comerciele zenders een stukkie duurder.

Digitenne is ook heel interresant en goedkoop wanneer je 1 tv in huis hebt. Echter met een gezin met meerdere tv's is t al snel duurder dan kabeltv.

Mocht je kiezen voor Digitenne koop dan geen Strong decoder; wat een bagger apparaat zeg! Software updates die niet werken (update wordt niet uitgevoerd, maar je moet wel elke keer dat je dat kreng aanzet de hele software update procedure doorlopen/afwachten) en om de haverklap kan ie niet communiceren met de chipkaart. Die mag er dan 10 keer uitgehaald en opnieuw d'r in gestopt worden. Waardeloos.

Digitenne zelf is erg goed. Goede klantenservice; ze bellen terug, helpen je goed en komen hun afspraken na. Wat een veraderming na al dat gekloot met UPC!

Digitenne is even duur als satelliet ontvangst. Momenteel word de kasten tegen een hele lage prijs aangeboden. asl dit over is dan kost het evenveel. Ook de abbokosten liggen ongeveer gelijk, als je vanuit een standaard pakket gaat. Maar voor 6,50 meer heb je gelijk weer 12 zenders erbij op de schotel, plus dat je veel vrije kanalen heb op schotel.

Als je schotel neemt, met een wat duurdere reciever of voor elke tv een goedkopere aparte reciever is het probleem ook opgelost. Daarnaast zijn alle nederlandse zenders en dus ook de nederlandse commerciele zenders voor 15 euro per jaar te bekijken. Voor zover ik het nu bekeken heb. Dus dat valt reuze mee. Als UPC 15 euro per maand vraagt ( 180 euro per jaar) en je gooit er jaarlijkse inflatie verhogingen tegenaan, dan verdien je dat ruimschoots terug. Je moet gewoon zelf bepalen welke zenders je nu veel bekijkt en daar je schotel en zenderaanbod op aanpassen.

Helaas is het vanwege gemeentelijke verordeningen niet overal toegestaan een schotel aan je muur te knopen dus ben je wel een stuk vrijheid kwijt....

Die "gemeentelijke verordeningen" zijn dan in strijd met de Nederlandse wet.

Het is een nationaal burgerrecht (ivm vrije toegang tot informatie) voor elke Nederlandse burger om een schotel te installeren.

Ik wil nog niet zo ver gaan om te zeggen dat het een grondwettelijk recht is, maar dit recht wordt in elk geval wettelijk beschermd.

Gewoon ophangen die schotels, dus.

Heb jij wel eens van die flats gezien met aan ieder balkon 1 (of soms zelfs meerdere) schotel(s). Mooi gezicht he? Stel je nou eens voor dat hetzelfde zou gebeuren bij al die antieke panden aan de grachtengordel, dan kan ik wel begrijpen dat een welstandscomissie dat een halt toeroept.

En van de redenen waarom bijna heel Nederland een kabel-aansluiting heeft was dat gemeentes en verhuurder van dat woud van radio en tv antennes op de daken afwilde, die schotels zijn dus in feite een stap terug.

Ze verbieden je overigens geen schotel te plaatsen, ze verbieden je enkel hem aan de gevel te schroeven, als jij die schotel gewoon in de huiskamer voor het raam zet is dat volkomen legaal }>

Met Chello ligt dat wat anders.
met zeelandnet ook :(

maar gelukkig is hier over 2 maandjes adsl :) *feest*

Gefeliciteerd Amsterdammers. :*)

Binnenkort verdwijnen de zenders:
Discovery, National Geographic en eurosport.
Hiervoor krijgt u een tariefsverhoging terug van E 15,20

Tevens zal de sterkte van het geleverde singaal en de beeld kwaliteit verder terug geschroeft worden.

Oftewel: Gecondoleerd.
Wanneer gaat UPC nu eens falliet :? Ik walg van die gasten !!! :(

Uhm, we hebben hier in amsterdam al een eeuwigheid geen Discovery en Eurosport meer, ook is Cartoon Network al een tijdje weg. we zijn wel wat gewend. ik heb vandaag mijn decoder voor digitale televisie terug gebracht. van af 31 Maart ben ik helemaal UPC vrij :)
ik denk niet dat ik de eerste ben en ik zal zeker niet de laatste zijn.

Inderdaad dit is een schande.... Amsterdammers in de uitverkoop!!!! Vooral als je weet dat UPC helemaal geen landelijke prijsverhoging mag invoeren omdat ze ondere andere met Amsterdam rechtszaken glansrijk hebben verloren (ookrechtszaken met Groningen, Rotterdam en Utrecht heeft UPC verloren).

UPC kon en mocht geen prijsverhoging invoeren vanwege het contract., ook mag er volgens het huidig contract geen verkleining (zoals gewenst) van het zenderpakket komen.

Het vreemde is dat A2000 (Philips) de vorige eigenaar de boel moest verkopen omdat ze te veel kabelaansluitingen hadden. Ik vermoed eerder dat het nationaal bedrijfje pesten was, aangezien UPC momenteel minstens evenveel aansluitingen heeft als A2000 had. Maar omdat er een "AMERIKAANSE" multinational nu achter zit wordt er niets gedaan.

Ik vind dat er extern justicieel onderzoek moet komen naar de extra inkomsten (ook die in natura) van de gemeenteraadsleden, wethouders en een aantal hogere ambtenaren!!!!!! Een wet op volksverlakkerij zou niet misstaan....

Ik vermoed dat bepaalde mensen binnenkort een nieuwe Mercedes kunnen afhalen bij de dealer.......

Over R'dam ed vergis jij je in.

In Rotterdam betaalde iedereen al het hoge tarief.
Dus omdat UPC nu iedereen gelijk wil trekken, is hier zoveel ophef ontstaan door bv de Amsterdammers.

De rotterdammers kunnen de amsterdammers ook wel aanklagen omdat ze dwarsliggen om HETzelfde te gaan betalen als zij al deden.

Niet een beetje hypocriet denk je? Ik vind het juist een goede zaak dat iedereen hetzelfde gaat betalen.
Ben het er wel mee eens dat het ineens wel een stuk hoger is als wat ze eerst betaalden.
Maar nogmaals, Rotterdam betaalde het al een tijdje, dus waarom Amsterdam niet?

EDIT: flamebait?
Zeker een amsterdammer jij!

Op zich heeft UPC natuurlijk volledig gelijk dat ze graag alle tarieven gelijk willen trekken; dat maakt de bedrijfsvoering stukken simpeler. Echter, waarom moet dat naar het hoogste tarief? Op deze manier wordt er op een verkapte manier een enorme prijsverhoging doorgevoerd... Bovendien, leveren ze niet overal hetzelfde... in de ene plaats krijg je veel meer zenders voor dat geld dan in een andere plaats...

en de gemeente Amsterdam over zich laat lopen...
Nee hoor:
Hierdoor is het gesloten contract weer in overeenstemming met de nationale wet- en regelgeving voor de exploitatie van het kabelnetwerk van UPC.

Nou, dat is toch wel rampzalig, UPC krijgt dus helemaal wat ze wil, en Amsterdam laat het allemaal lopen...

[edit] jeroen typt sneller dus

Fijn die privatisering... nu kunnen UPC en de andere kabelaars lekker de prijzen verhogen van het standaard pakket.

Die extra inkomsten kunnen dan handig geinvesteerd worden in de overige commerciele activiteiten zoals betaal TV en Internet.

In Arnhem betaalde ik vorig jaar al ¤ 15,20!!!
Dat is best al een hoop geld voor een beetje signaal met een hoop sneeuw en ruis er doorheen.
Sinds UPC het digitale paket aanbood was het helemaal pet.

Signaal nog slechter dan het al was, tevens was de signaal sterkte ook gehalveerd.

Ik ben overgestapt op een schotel, en ik zou nu niet meer zonder kunnen. ik betaal nu ¤ 6,50 per maand voor TV ontvangst in DVD kwaliteit!.

UPC word duurder en duurder zonder kwaliteits verbetering.

De prijs van de kabel is hier in 3 jaar 35% duurder geworden en chello 20% duurder.

snap niet dat TV zo duur moet zijn, de doorgeef rechten per zender zijn namelijk maar 10ct per zender.
gemiddeld 25 zenders is dus maar ¤ 2,50 per maand.
¤ 12,50 is dus een hoop geld voor het onderhouden van het netwerk

Waar denk je dat ze al die afkooppremies van kunnen betalen dan ;)

Als je storing hebt op je TV, dan moet je natuurlijk wel de storingsdienst bellen zodat ze er iets aan kunnen doen.

voor 10 cent per minuut ja!

hmm, volgens internet kost mijn kabel ¤ 08,07 per maand, en dat vind ik al vrij veel, ik bedoel, ze verdienen er genoeg aan.

Fijn dat dit soort beslissingen altijd tussen neus en lippen wordt besloten.
Amsterdam is verkocht en failliet.. :(

Wat snappen de mensen die zo reageren niet aan deze quote ?
Hierdoor is het gesloten contract weer in overeenstemming met de nationale wet- en regelgeving voor de exploitatie van het kabelnetwerk van UPC.
Oftewel. De wet schijft voor dat dit contract herzien moest worden omdat het niet in overeenstemming was met de regelgeving :?

Toch jammer dat een medium met zoveel potentieel weer in de handen valt van een monopolist. Moet je toch terug naar etheroverdracht met bijbehorende schotels en antennes als je het niet eens bent met UPC. Waarom niet wat meer gezonde concurrentie op de kabel?

Ja, ik wil een TV-provider kunnen kiezen :-)

Ik vind dat alle landelijke netwerken (telefoon, kabel, electra, gas) gewoon geliberaliseerd moeten worden. Dan hoef je ook niks meer met klootzakken zoals UPC en NUON te maken te hebben. Hoewel ik moet zeggen dat KPN mij altijd prima bevalt.

En hoe zat dat eigenlijk met kabel internet van XS4ALL waar ze een paar jaar geleden met UPC over aan het touwtrekken waren. Wordt dat nou nog wat?

liberalisering?
wat ik me nou afvraag... laat jij je buurman ook in jouw huis wonen?
waarom zou UPC of de NUON dan de concurrent op HUN netwerk moeten laten? ik zie dat nou echt niet...
daarnaast zie ik ook voordelen: UPC ondersteunt de lokale media en de tariefswijziging wordt over 2 jaar uitgesmeerd ipv, zoals bij vele andere gemeenten, direct doorgevoerd.
daarnaast: heeft iemand een vermoeden wat het kost om zo'n netwerk te onderhouden? wat zegt dan dat dit "duur" is? ik meen ergens gelezen te hebben dat de kosten van kabel in NL nog steeds 1 van de goedkoopste is.

Vergelijk de kabel nu eens met het wegennet. Wordt wel een beetje raar als daar alleen volkswagens over mogen rijden.

wegennet is van de overheid, niet van een bedrijf. probeer eens een andere vergelijking.
btw, wat is er mis met volkswagen?

dus zou de kabel ook weer van de overheid moeten worden. Bedrijven die via de kabel diensten willen aanbieden zoals televisie, films on demand, internet, telefonie, etc.. kunnen bandbreedte huren. Zo heb je gezonde concurrentie en de infrastructuur blijft in handen van de belastingbetaler (die ook ooit voor de aanleg van het kabelnetwerk heeft betaald)

UPC word duurder en duurder zonder kwaliteits verbetering.
Het lijkt de NS wel. }:O

Tja, UPC en NS hebben wel enorm geinvesteerd. Dat vergeten mensen nog wel eens. Zowel NS als UPC hebben te maken met specifieke problemen. UPC heeft last van een erg slechte customer care (door invoering van nieuwe CRM systemen ?) .
NS heeft last van een overheidsinstantie ProRail. Sein en wisselstoring anyone?

Misschien handiger geweest als je die hele handel niet geprivatiseerd werd ? Scheeld mij bakke met geld, en het werkt allemaal stukken beter...

Fijn

want nu gaat UPC dus straks landelijk de prijzen verhogen naar 15 euro 20 om zo 'evenwicht in de prijzen te bieden en gelijkheid voor alle steden'

ik zit ookal de hele tijd me ma aan te raden schotel te nemen.

Na 1.5 jaar heb je de investering eruit en daarna 180 euro per jaar winst.

Verhogen naar ...................

Neh, sinds 1 januari is het hier al zo hoor. Dat misschien binnenkort de knoop wordt doorgehakt om alsnog met een schotel te gaan werken, is een gevolg van het zeer matige signaal dat er wordt aangeboden. En mijn Chello abbo is ook aan het uitlopen, dus zoals ik voorheen zonder KPN af kon en alles bij Chello had, is het nu omgekerd.

KPN is verder geen steek beter, want ADSL is hier nog steeds niet mogelijk zonder linesharing. Vrij vertaald is het niet mogelijk ADSL te nemen zonder ook een KPN telefoonlijn te betalen ( minimaal tarief is gelijk aan Bel Budget, dus gewoon nodeloos bijna 10 Euro per maand dokken voor iets dat je niet gebruikt )

Yep, UPC misbruikt zijn positie bij ons al jaren.
Tegenover ieder kanaal wat ze bij ons (flevoland) van de kabel halen stellen ze ook nog eens een fijne prijsverhoging :(
Ik ben in 2 jaar tijd meer dan 5 euro per maand meer gaan betalen, het is dat ik chello heb maar anders had ik die lui al een rotschop verkocht :7
Ik vraag mij trouwens wel af waarom de gemeente amsterdam zo met zich laat sollen, ze hebben zeker een goed bedrag kunnen vangen voor hun verraad van de inwoners van amsterdam stelletje judassen :(

Offtopic: wat een naar plaatje bij het artikel

De geest is uit de fles. Ehhhh kabel. Die krijg je dus niet meer terug.

(met het contract dat Amsterdam nu heeft getekend, is de sky de limit wat betreft aanbodvermindering, prijsverhoging, en andere ellende)
«  1  2  3  4  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 16:39 Nieuwe chipset van Intel bestaat uit drie chips
Vorige 13:47 Bedrijven gebruiken meer techniek ter controle werknemers
VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011