Foto Konijnenberg

1.660 producten en 2.209 uitvoeringen

Gebruikers over webshop Foto Konijnenberg

Review toevoegen

Algemeen

Afgelopen maand hebben we een paar camera's gekocht bij Foto Konijnenberg, netjes geholpen in de winkel en tevreden met de aankoop. Bij de camera's ook screenprotectors gekocht, het was wat onduidelijk welke maat we nodig hadden, daarom afgegaan op de verkoper.

Klantenservice

Thuisgekomen de protectors aangebracht en het bleek toch niet de juiste maat te zijn, met geen mogelijkheid netjes te krijgen (de variant voor de E-M1 past niet op de E-M1.2). Met dit probleem contact opgenomen met de klantenservice en het verhaal voorgelegd. Er werd beloofd dat er op zou worden teruggekomen en inderdaad al snel een reactie dat de foutieve exemplaren gecrediteerd zouden worden. Top, hier komen we terug!

Algemeen

Als je Konijnenberg vergelijkt met andere e-commerce bedrijven scoren ze voldoende tot slecht. Misschien kunnen ze van waarde zijn in hun winkels, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Klantenservice

Ik heb een Canon eos 70d gekocht bij Konijnenberg, die na ongeveer 16 maand niet correct meer functioneerde.
Voor de herstelling moest ik het toestel zelf opsturen - naar Amsterdam vanuit Belgie kost mij dat 20 Euro.
Daarna moest ik zelf om een status update vragen en uiteindelijk stuurden ze het toestel terug zonder de oorspronkelijke batterij (dat was mijn eigen schuld vonden ze).
Na enkele weken trad hetzelfde probleem terug op, maar zij vinden niet dat dit extra aandacht nodig heeft.
Dit is erg frustrerend voor een camera die mij 900 Euro heeft gekost.

Algemeen

Bij FK terechtgekomen wegens de beste prijs t.o.v. anderen. Nodige artikelen (fotocamera en toebehoren) vlot gevonden in de webshop. Bestelproces, bevestiging en latere communicatie verliep uitstekend. Wel jammer dat er voor betaling met een kredietkaart een kost wordt aangerekend, en dat het volledige bedrag meteen wordt afgerekend (vooruitbetaling).

Verzending

Minpuntje is de vooruitbetaling. Daar hou ik niet van, en zeker niet wanneer, zoals in dit geval, 1 artikel vele weken achterblijft. (Gratis) deellevering van wat wel op voorraad was, was een positief punt.

Klantenservice

Snelle respons op vragen ivm de levering (bleef wat achter wegens het ontbreken van 1 artikel). De artikelen die wel al op voorraad waren werden vervolgens zonder meerkost geleverd. Nadien regelmatig feedback over de levertermijn van het ontbrekende artikel. Prima!

Algemeen

Overzichtelijke webshop en duidelijke prijzen. Verzendkosten waren schappelijk en het werd zeer snel geleverd. Contact via mail was snel en correct.

Verzending

Goed verpakt in een nette doos. Voldoende opvulling in de doos, zodat de inhoud niet al te veel kon schuiven.

Klantenservice

Aangezien ik de bestelling via PayPal had betaald, kon ik het leveradres niet meer aanpassen. Na een mail naar de klantenservice bleek alles goed te zijn.

Algemeen

Op een zaterdagavond een LG 43UH610V besteld (status op voorraad). Laagste prijs die ik kon vinden. Website werkt prettig en snel. Informatie per mail na afronden bestelling ook uitstekend. Zou er zo weer iets bestellen!

Verzending

Maandag werd de televisie direct verzonden en op dinsdag had ik hem in huis. Precies zoals verwacht. Prima service. Ze maken gebruik van PostNL en dat werkt altijd prettig met track-and-trace.

Klantenservice

Het duurde even voordat ik een verzendbericht ontving per email. Daarom aan het einde van de maandagmiddag toch maar een mailtje gestuurd naar de klantenservice om te vragen hoe het zat met die verzending. Binnen een kwartier reactie met de mededeling dat de track-and-trace code pas 's avonds na 21:30 uur werden verzonden per email. En dat klopte ook. Top dus!

Algemeen

Via Google kwam ik op de website terecht. In no time het juiste product gevonden, had een klein vraagje; en werd via de chat meteen goed geholpen. Binnen 1 dag geleverd.

Verzending

Verzending was zoals gezegd binnen 1 dag.

Klantenservice

Goed inhoudelijk antwoord gekregen op mijn vraag via de chat.

Winactie

* Overzichtelijke site
* Productbeschrijving duidelijk
* Productfoto's heel duidelijk
* Betaling zeer vlot verlopen

* Voor 21u besteld en dag nadien al zeer snel geleverd

Algemeen

FK heeft een Belgische website met een Belgisch telefoonnummer en een winkel in BelgiŰ (Turnhout). Dan verwacht je toch dat je een product kan terugsturen naar... NOT ! enkel naar Nederland. Vermits onze Belgische pakjesdiensten nogal prijzig zijn, heb ik gevraagd aan FK of terugsturen naar BelgiŰ niet kon. Het vorige is al erg, maar ik krijg een steriel antwoord vanuit Nederland dat dit niet kan en dat dit ook DUIDELIJK vermeld staat op hun website, zodat ik dit kon weten voor ik mijn aankoop deed. Van dergelijke antwoorden begin ik als commercieel te huiveren: empathie = 0. Ik meld mijn ongenoegen en wonder boven wonder : ik krijg op de koop toe een mailtje om te vragen of ik een review over FK wil geven. Bij deze, met plezier gedaan. Was wel mijn laatste aankoop bij FK.

Algemeen

Mijn zoektocht naar een nieuwe lens werd mij enorm makkelijk gemaakt door de geweldige website van Foto Konijnenberg. De website is zeer overzichtelijk en heeft erg gemakkelijke zoekfilters om eenvoudig de producten te vinden die je zoekt. Na een keuze gemaakt te hebben, bleek ook dat de prijs overeenkwam met concurrerende niet-gespecialiseerde websites. Heb gekozen voor de bestelling bij Foto Konijnenberg wegens de goede website en ogenschijnlijke goede service.

Ik betrap mijzelf erop dat ik soms ook via mijn smartphone tussen de fotoapparatuur zit te neuzen. De keuzevrijheid is werkelijk enorm.

Ten slotte had ik dolgraag eens langsgekomen in de winkel in Turnhout maar deze is voor mij echter niet dichtbij. Misschien eens tijd voor maken op een zaterdag.

Verzending

De beschikbaarheid van mijn bestelde product stond bij bestelling op "Binnenkort op voorraad". Dit vond ik minder duidelijk om een inschatting te kunnen maken van de levertijd. Graag een exacter richtgetal zoals "1 - 3 werkdagen"; "binnenkort" is nogal vaag. In de praktijk was mijn product op twee werkdagen geleverd!

Algemeen

De website is overzichtelijk en het bestelproces verloopt zoals steeds erg vlot. Meer moet dat niet zijn.

Verzending

Meestal laat ik de artikelen naar huis sturen en worden deze 's anderendaags keurig ingepakt geleverd. Deze keer koos ik er voor om ze zelf af te halen in de winkel te Turnhout. Alles lag netjes klaar. EÚn item was aanvankelijk niet in stock maar men was er toch in geslaagd om het tijdig van het hoofdmagazijn naar de winkel te sturen. Mooi.

Klantenservice

Nog nooit een negatieve ervaring gehad met de klantenservice, integendeel men is vriendelijk, heel correct en bovendien zijn de prijzen vaak beter dan bij de concurrenten. Proficiat en bedankt aan het team van Foto Konijnenberg!

Overzichtelijke site.
Is gemakkelijk om een product te vinden.
Een must voor de fotoliefhebbers onder ons.

Verzending

Het product is zeer goed beschermd in de gekozen verpakking, misschien wat overdreven. Maar beter wat 'te' dan stukken in de doos.

Klantenservice

Een correct en klantvriendelijke contact. Meer moet dit niet zijn.
Een oplossing voor een probleem wordt snel gezocht.

Algemeen

TV bij 3 verschillende aanbieders gekocht: Konijnenberg, Aces direct en Hofma. Leuke test, want had er haast mee en alledrie de webshops gaven aan "verwachte levertijd 1 dag". Bijn Aces duurde het uiteindelijk 10 dagen, bij Hofma 5 dagen en bij Konijnenberg- jawel - 1 dag. Zoals beloofd. Hulde!

Verzending

Conform toezegging en zo hoort het!

Algemeen

Het bestellen via de website gaat erg vlot. De site is overzichtelijk en het aanbod is zeer ruim. Bovendien zijn de prijzen in vergelijking met de concurrentie zeer gunstig.

Verzending

Nog nooit problemen ondervonden met bestellingen via de website. Meestal heb je de bestelling de dag nadien in huis. Onlangs een bestelling via de website gedaan en afgehaald in de winkel te Turnhout. Alles was prima geregeld.

Klantenservice

Stel je een vraag via de website/mail heb je meestal dezelfde dag of ten laatste de dag nadien een antwoord.
Bij een bezoek aan de winkel in Turnhout valt het me telkens op dat je een deskundig advies krijgt en ik heb zelf ondervonden dat de service er meer dan uitstekend is!
Je hebt het gemak van online bestellen maar heb je vragen of een probleem weet je dat je in een winkel verder geholpen wordt. Een echte aanrader, mijn volgende aankoop zal dan ook bij Fotokonijnenberg zijn.

Algemeen

De site is over het algemeen duidelijk. Er zijn verschillende zoek criteria, waardoor je gemakkelijk een selectie kan krijgen van het soort product je wenst.

Verzending

░ Nooit een track en trace code ontvangen.
░ Pas nadat ik na de tweede maal zelf contact had opgenomen, werd mij meegedeeld dat het product al verkocht was en dus niet meer beschikbaar.
░ De terugbetaling verliep correct.

Klantenservice

░ Bij een fout (wel is waar een menselijke fout) pas de tweede maal correcte info gekregen.
░ Waren niet bereid een compensatie te geven omwille van een door hen gemaakte fout.
░ Vriendelijk

Algemeen

Op vrijdag 17/03 bestelling geplaatst van producten in stock. Men beloofde mij dat dit op zaterdag zou geleverd worden....NIET op zaterdag, NIET op maandag, NIET op dinsdag, maar pas op woensdag 23/03 na 17u. Ik heb een email gestuurd naar "Foto Konijnenberg.be" op dinsdag 22/03......tot op heden 27/03 geen antwoord gekregen.
NOOIT MEER Konijnenberg!!!!

Verzending

Vrijdag besteld............woensdag na 17u00 pas ontvangen. (alles was op voorraad)

Klantenservice

Vooraleer de bestelling te plaatsen op vrijdag 17/03 neem ik contact met de klantenservice met de vraag : als ik bestel op 17/03 om 15u, wordt dit morgen geleverd ? (alles was op voorraad) Er werd mij gegarandeerd dat de bestelling op zaterdag ZEKER wordt geleverd.........

Klantenservice:

zowel zeer tevreden van de aankoop als levering als comunicatie! Super tevreden over alles dus!

Klantenservice:

Ik had wat vragen bij de bestelling. Alhoewel ik de mail met mijn vragen pas om 19u30 heb verstuurd, kreeg ik toch binnen het halfuur een correct en volledig antwoord.
Ik heb mijn bestelling geplaatst en kreeg mijn volledige pakket 's anderendaags thuis bezorgd.

Algemeen

Het plaatsen van de bestelling ging goed. Aangezien ik 2 artikels had besteld en er 1 niet in voorraad was, heb ik na 10 zelf contact opgenomen en hebben ze onmiddellijk het voorradige produkt verzonden.

Verzending

Desondanks dat mijn gegevens correct waren op mijn factuur(incl verzendadres) is men er toch in geslaagd om mijn artikel naar een ander adres te zenden.

Algemeen

Artikel voldeed perfect aan de verwachtingen en was ook helemaal in overeenstemming met de gegeven omschrijving.
Scherpe Prijs.

Verzending

Levering de volgende dag, zoals beloofd.

Mde Karma 1,17K
Algemeen

Metabones besteld. Een dag later zag ik dat deze 100,- duurder was geworden. Mazzel me voor me dacht ik nog. Een paar dagen later kreeg ik een mail dat de metabones niet meer leverbaar was. Ik gebeld, vertelde de ze me dat ik niet besteld had wat ik besteld had. Het blijft een probleem met hun bestelnummers en welke producten daar aan vast zitten. Totaal niet kunnen inleven in klanten. Ik bestel een product met specifiecaties. Het interne nr interesseert me niet, medewerker vertelde me simpel dat ik niet had besteld wat ik bewust wel had gedaan Het is is me de energie niet waard. Slechte tent! Terugstorting snel geregeld. Ze waren blijkbaar blij snel onder hun verantwoordelijkheid vandaan te komen.

Verzending

Zie vorig blok.. verzending is waardeloos om het bestelproces een deel in waardeketen naar mij als klant is. Met als doel levering van besteld product binnen gestelde prijs.

Klantenservice

Schuiven mij hun probleem in de maag en nemen verantwoordelijkheid niet.

Scorekaart voor Foto Konijnenberg

Algemeen Score: 4
Verzending Score: 4
Klantenservice Score: 4

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

Thuiswinkel Waarborg