Door Paul Hulsebosch

Redacteur

New Nintendo 2DS XL Review

Geen 3d, maar prima prijs

03-07-2017 • 06:00

104

Singlepage-opmaak

Conclusie

De New Nintendo 2DS XL lijkt misschien een wat overbodige toevoeging aan het assortiment, naast de al bestaande 2DS en de 3DS XL, maar dat is het apparaat zeker niet. Sterker nog: we zijn ervan overtuigd dat het een slimme toevoeging is die de levensduur van de DS als platform gaat rekken. Aan het aanbod ligt het niet, er verschijnen genoeg games. Neem alleen al het nieuwe Metroid: Samus Returns dat dit najaar verschijnt. De 2DS XL heeft geen 3d, maar daar zullen weinig mensen wakker van liggen. Vooral niet omdat er steeds minder games verschijnen waarin goed gebruik wordt gemaakt van 3d. De komst van de 2DS XL zal die ontwikkeling alleen maar versterken.

Het nieuwe apparaat heeft een aantal minpunten. De schouderknoppen bezorgen net iets sneller kramp, de speakers klinken slechter, en met name het bovenste scherm is minder goed dan dat van de 3DS XL. Daar staat tegenover dat de 2DS XL minder zwaar is en dat zijn gewicht beter is verdeeld. Daardoor ligt hij prettiger in de hand. Het apparaat is bovendien een stuk goedkoper dan de 3DS XL en wordt zowaar geleverd met een lader. Zwaarwegend vinden we de verschillen niet, en ze wegen ook niet op tegen het prijsverschil. Wie niet per se op 3d zit te wachten, heeft aan de New 2DS XL een lekkere handheld.

Review New Nintendo 2DS XLReview New Nintendo 2DS XLReview New Nintendo 2DS XLReview New Nintendo 2DS XLReview New Nintendo 2DS XLReview New Nintendo 2DS XLReview New Nintendo 2DS XLReview New Nintendo 2DS XLReview New Nintendo 2DS XLReview New Nintendo 2DS XLReview New Nintendo 2DS XLReview New Nintendo 2DS XLReview New Nintendo 2DS XL

Reacties (104)

104
102
69
6
0
19
Wijzig sortering
De 2DS XL heeft een scherm van 2,88 inch dat uit 800 bij 240 pixels bestaat.
Incorrect. De 2DS (XL) heeft een resolutie van 400x240, want de 3DS heeft enkel in 3D een resolutie van 800x240 (400x240 per oog)
En 2,88 inch is nog kleiner dan dat die was, dus dat zal wel 4,88 moeten zijn (als ik het internet mag geloven).
Het is inderdaad uiteraard 4,88 inch, dat moet een typo zijn geweest... :?
Zowel diagonaal als resolutie aangepast.

[Reactie gewijzigd door Paul Hulsebosch op 22 juli 2024 19:59]

Vind het wel apart in deze tijd, dat zo'n handheld met lage resolutie nog zo populair is.
Ik zie sowieso geen markt meer voor een 2DS of 3DS nu de switch op de markt is. De switch is imho de beste handheld momenteel
Anoniem: 181786 @mikesmit3 juli 2017 06:53
Ik denk dat het richting Switch zal verschuiven maar op dit moment zou ik als ouder die straks 3 dagen kinderen achter in de auto heeft tijdens het met de caravan op weg gaan naar zuid-Frankrijk nog gewoon een New 2DS/3DS kopen. Een stukje meer kindproof.
Misschien denk ik wel teveel uit mijn eigen oogpunt en hou geen rekening met de meester slopers genaamd kinderen! ;)

Nu ik er een beetje over heb nagedacht is de switch ook nog een beetje duur om ff aan al je kinderen te geven
Ik denk dat het wel meevalt met concurrentie met de Switch. Het prijsverschil is in ieder geval wel significant: waar de Switch €300 + kost, is de reguliere 2DS al vanaf zo'n €75 te hebben. Deze nieuwe versie kost ook maar de helft van de Switch.
Dit inderdaad. De 3DS-familie is voor de consument die niet teveel uit wil geven en bekend is met de bestaande titels. De Switch is voor de spelers met een groter budget die de nieuwste games willen spelen.

Nintendo deed precies hetzelfde met de DS toen de 3DS uitkwam en met de GBA toen de DS uit kwam. Bovendien zal het men nog verbazen hoeveel PS3's Sony nog verkocht in het eerste jaar van de PS4.
Vergeet daar bij niet, dat er nog maar amper games zijn voor de switch...
En voor het DS-platform verschijnt juist nog opvallend veel. Het platform is nog verre van dood. Veel Japanse games, die niet altijd even populair zijn op de Westerse markt, maar toch.

[Reactie gewijzigd door Paul Hulsebosch op 22 juli 2024 19:59]

Precies, ik speel juist erg veel op mijn 3DS. De dealmaker voor mijn 3DS is altijd geweest dat het best wel een stevig ding is en je kan hem elk moment dichtklappen / hervatten. Ik speel vaak tussen de momenten van de dag in en kan niet zomaar een paar uur de tijd nemen om te gamen. 3DS is de oplossing, ik vind het echt een top apparaat.

Ever Oasis (te zien in review) is ook echt een grappig spel; om maar even een nieuwe release te noemen.

@Paul Hulsebosch DS'en worden met verschillende schermen geleverd. Dit is heel krom maar sommige DS'en hebben IPS en sommige LCD schermen. Ik was erg lucky en heb een IPS boven en onderscherm. Een vriend van me heeft verschillende schermen en je kan het echt zien terwijl hij hetzelfde model heeft; evenveel gekost in de winkel. Jullie hebben denk ik een slecht model opgestuurd gekregen wat dus LCD schermen heeft. Ik heb dit ooit opgezocht en schijnbaar zit er erg veel verschil tussen leveringen. En blijkbaar kan je het aan de manier waarop het doosje is gemaakt/opengaat zien waar de DS vandaan komt; als indicator welke schermen erop zitten. Het neemt niet weg van het feit dat het geen minpuntje is :)

Correctie: Schijnbaar was dit verhaal met schermen alleen van toepassing voor New 3DS XL schermen zoals @90710 zegt hieronder in de comments. Ik wist dit nog niet :)

[Reactie gewijzigd door Muna34 op 22 juli 2024 19:59]

Vergeet daar bij niet, dat er nog maar amper games zijn voor de switch...
De library van de Switch begint wel steeds meer uit de dijen met:
  • Zelda
  • Mario kart 8 deluxe
  • Arms
  • 1 2 switch
  • Splatoon (bijna uit)
  • Bomberman
  • Just dance
  • Snipperclips
  • Fast rmx
  • Thumper
  • Dragon quest
  • Alle andere 10 tallen games uit de eshop.
En er komen continu games bij,die geport worden vanaf Android, ios en de Ps4 store.

[Reactie gewijzigd door Bliksem B op 22 juli 2024 19:59]

Ik moet zeggen dat ik persoonlijk de game ports ook niet zo best vind. Wel heeft de switch nog een vette line up tot het einde van dit jaar en begin volgend jaar. Splatoon 2 ( juli) mario rabbids (aug) FIFA (sept) mario odyssy (okt) skyrim, yoshi en Kirby.

De line up start wat karig maar het wordt wel een vet switch jaar nog dit jaar.
Ik moet zeggen dat ik persoonlijk de game ports ook niet zo best vind. Wel heeft de switch nog een vette line up tot het einde van dit jaar en begin volgend jaar. Splatoon 2 ( juli) mario rabbids (aug) FIFA (sept) mario odyssy (okt) skyrim, yoshi en Kirby.

De line up start wat karig maar het wordt wel een vet switch jaar nog dit jaar.
Daarnaast kun je je afvragen hoeveel games je daadwerkelijk moet hebben. Als je elk jaar de nieuwste FIFA of CoD wilt hebben, krijg je inderdaad een grote library. Maar kijkend naar de eerste Wii waren er ook maar een handjevol games die er echt toe deden:
  • Mario Kart Wii
  • Super Smash
  • Golden Eye
  • CoD MW3 (als goede shooter)
  • Metroid Prime
  • Zelda Twillight en Skyward Sword
  • Wii Sports
  • Wii Fit (voor de enkeling)
  • Donkey Kong
  • New Super Mario Bros
  • Pikmin 3 (maar is een GC-port)
  • Wario Smooth Moves
  • [i]Mario Galaxy[/i]
  • ]Kirby Epic Yarn[/i]
En laten we wel wezen, dit is over een tijd van 6 jaar en alle games zijn must haves voor iedereen
helemaal mee eens. Maar als je de handconsole wilt halen om je kinderen iets te doen te geven op de achterbank, het oorspronkelijke argument, is dat maar zeer marginaal.

En veel games zelfs helemaal niet geschikt.
Doet het zeer, dat azijnpissen?
De switch vreet in tegenstelling tot de 2/3DS wel behoorlijk wat meer batterijen (niet letterlijk want accu's). Het zou zuur zijn als je richting zuid frankrijk moet en halverwege Belgie zitten de kinders al zonder batterijen.

Kom je een beetje terug op waarom de Gameboy vroeger ook zo'n succes was tegenover een GameGear of Lync.
Gelukkig kan je ze gewoon aan een powerbank hangen. Daarnaast zijn er ook opladers voor in de auto beschikbaar. Het is wel zo dat ze een stuk duurder zijn, maar heb je 2 kinderen en kunnen ze fatsoenlijk samen spelen dan valt het weer mee.
Ja, zo zijn er altijd wel oplossingen te vinden. Het is ook mogelijk om powerbanks te gebruiken icm de 2/3DS, dan gaan die ook weer een stuk langer mee :)

Tegenwoordig zullen veel ouders al wat meer out-of-the-box denken, dus inderdaad opladers, powerbanks, of 3rd party accus's. Vroeger gingen mensen vaker uit van een out-of-the-box experience. De remedie tegen lege gameboys was voor mijn ouders ook een berg extra batterijen mee te nemen, ipv een accuutje of oplaadbare batterijen.

Ik vind persoonlijk dat Nintendo veel meer op het portable aspect van de Switch in had moeten zetten en dan ook gewoon stevigere accu's in dat ding mogen gooien. Je Switch op de TV aansluiten had dan eigenlijk bijzaak, maar toch een hoofdfeature kunnen zijn.
Ik denk juist dat Nintendo het precies andersom heeft bedoelt. Dat zie je nu ook met de release van een nieuwe DS. De switch is denk ik een console met een zeer deftige handheld functie. Die toch bijna 4 uur mee gaat op een accu. wat hetzelfde is als de 3ds. Nu ligt het er wel sterk aan wat je helderheid is en welk spel je speelt natuurlijk.

Maar ik denk dat Nintendo de switch dus heeft bedoelt als console voor de wat oudere gamers. Als iemand iets wil kijken op tv pak je de switch uit de dock en speelt op de bank gewoon verder. Deze sessies zullen niet vaak langer dan 4 uur duren... goede tijden, slechte tijden duurt niet langer dan een uur :+

Afgelopen week mariokart gekocht. Ik moet zeggen: echt super vet om gewoon een super mooie strakke mariokart te kunnen spelen op een handheld/console... Ziet er echt gaaf uit! De online functie werkt ook al erg goed. Heb op een hele avond 1 disconnect gehad waarbij ik uit de room werd geknikkerd. Geen idee overigens waarom. Wel is iedereen echt belachelijk goed (of ik slecht) want hoger dan 8ste kom ik niet online.

Al met al ben ik echt zeer te spreken over de switch.
Zit nu met smart te wachten op splatoon 2, skyrim, mario vs rabbids, mario odyssey, Kirby en yoshi. Ik had wat kritiek op de release van de switch. Maar iedere maand en vette game release is zo gek nog niet.

De accu van de switch had voor mij ook wat groter gemogen. Ik speel best graag in handheld mode. Ook als ik een tv ter beschikking heb. en de 3 a 4 uur speeltijd is dan soms wat kort. Ook vraag ik me af hoe de accu zich houdt als de console 2 jaar oud is. Als je hem veel in de dock gebruikt zal de accu nog veel sneller slijten omdat deze constant wordt bijgeladen. Dat zie je ook bij laptops. Daarnaast slijten accus die snel leeg getrokken worden sowieso sneller. Als je een avondje speelt dan kun je zomaar 2 laad cycles erdoor jagen. als een accu dan met goed fatsoen een keer of 600 opgeladen kan worden voordat deze echt korter mee zal gaan dan zit je daar na een jaartje of 2 zeker wel aan. Ze hadden de accu op zijn minst vervangbaar moeten maken eigenlijk.

2de puntje wat ik hoop dat ze daar nog wat voor uitbrengen is het gemis van fatsoenlijke joycons. Ik zou heel graag zien dat Nintendo in de loop van deze maanden komt met pro joycons. Deze zijn dan wel dikker maar dat je dan echt 2 halve procontrollers aan je switch hebt zitten. Doordat je alles er dood eenvoudig op en af kan klikken lijkt het me niet gek als Nintendo "pro" joycons uit brengt met grotere joysticks en een betere grip.

ook was het denk ik niet gek geweest als je naast het opladen van je joycons ook de switch van extra stroom had kunnen voorzien met je joycons. dus zeg maar precies andersom als hoe het nu werkt. Dat je dus een soort progrips krijgt met 2 behoorlijke accus erin die ervoor zorgen dat je switch een uurtje of 8 mee kan. ik weet eerlijk gezegd ook niet of Nintendo hier wellicht al aan gedacht heeft. zou best kunnen dat we nog een hoop andere accessoires gaan zien die je op je switch kunt klikken

[Reactie gewijzigd door sygys op 22 juli 2024 19:59]

Inderdaad. 150 euro voor 1x 2ds XL is gewoon weggegooid geld. Ze kunnen nu op de achterbank SAMEN spelen op 1 console! Da's nog beter sociaal gezien volgens ons. Nee, voor dat geld kun je beter een spel + extra setje joy-cons kopen :)
Dat valt toch wel mee? Ik heb een 2DS en deze gaat met Pokemon Sun niet perse uren langer mee. :)
niet letterlijk want accu's
Haha, maar ze vreten dus wel, letterlijk? :+
De USB-C smartphonelader die je toch al hebt past gewoon :)
volgensmij kun je de kabel in iedere normale usb oplader stoppen om je switch op te laden. zolang deze voldoende output heeft.

Je kunt toch gewoon de usb kabel in een usb autolader van 2000 mah steken? of werkt dat niet?
Nou dan haal je op ebay zo'n dubbele en 2 usb verlengkabels voor samen 5 euro en de kids kunnen vooruit :)

[Reactie gewijzigd door sygys op 22 juli 2024 19:59]

Maar de switch is dan ook een stuk groter en duurder en heeft, op dit moment, een veel beperkter aanbod aan games. Je kan die 2 amper vergelijken.
Hij is goedkoper dan de switch (prettig in geval van meerdere kinderen) en wat meer hufterkindproof.
Anoniem: 532811 @mikesmit3 juli 2017 08:31
Nintendo zet de 2/3DS nu op de markt als budgetoptie met grote gamecatalogus.
Vind alleen persoonlijk dat ze wat op safe spelen... Het wordt voor de handheld misschien ook weer eens tijd voor vernieuwing in plaats van ieder jaar een nieuwe versie die amper beter is dan de vorige..

Maar goed we hebben dan ook de switch. Nintendo wil natuurlijk niet concurreren met een andere handheld.
Anoniem: 532811 @sygys4 juli 2017 10:24
De opvolger en de vernieuwing is gewoon de Nintendo Switch.
De Switch is een stuk duurder, 2/3DS is een stuk betaalbaarder, zeker als je meerdere kinderen hebt.
Ja? Want het game aanbod valt anders vies tegen.
Omdat uiteindelijk content king is.
I know, ik houd echt vurig van de nintendo exclusives! Maar ik heb het altijd jammer gevonden dat ze qua hardware gewoon een generatie achterlopen op de directe concurrenten. Ik geloof ook dat de exclusives de enige reden zijn dat nintendo momenteel overleeft, want AAA games komen nauwelijks met dezelfde gameplay naar nintendo hardware of komen helemaal niet zelfs
Het geheim is dat de nintendo exclusives de AAA games zijn ;-)

De op dit moment nieuwste COD versie beland over 2 jaar in de kast, omdat er al 2 nieuwe zijn verschenen in de tussentijd. Zelfde gaat op voor de meeste zogenaamde AAA titels.
Budgets bepalen of een game AAA is ;) dus veel games zijn het tegenwoordig, betekend niet overigens dat ze het waard zijn
Nintendo heeft in mijn ogen iets nostalgisch. Nintendo consoles zijn voor mij ook de enige consoles die ik niet snel zal verkopen. Ik heb nog een n64 liggen met geweldige herinneringen. Het is gewoon leuk om die op te starten en even dat oh zo blokkerige mario 64 weer even te spelen.

Misschien ligt het aan mij maar dat heb ik met geen enkele andere console. Ik heb ook besloten dat ik alle AAA titels ga kopen die uitkomen voor de switch. beginnend deze maand met splatoon 2.

Genieten wordt het dit en volgend jaar op de switch.
Ik heb dat ook...

NES
SNES
N64
GAME CUBE
WII
WII U
en nu de Switch!

Staan thuis!

Ik heb echter wel de 3DS verkocht en 2DS gekocht...

(heb wel alle ZELDA 3DS nieuw in doos liggen... ik ben echt een Nerd!)
De kwaliteit van de spellen, en enigszins lage instapprijs maken dat de 2DS / 3DS reeks nog steeds populair is.
Ik vind de inhoud van een spel echt vele male belangrijker dan resolutie.
Als ik mijn Gameboy (Color) uit de kast pak heb ik meer plezier dan met een gloednieuwe PS4. ;)
moet binnenkort Zelda en mijn oude gameboy nog eens opzoeken op zolder. wil Zelda links awakening nog wel eens spelen. zou ook vet zijn als deze games op de switch uit zouden komen
- Verkrijgbaar vanaf minder dan 100 euro (de 2ds dan, goedkoper dan de meeste smartphones).
- Verkrijgbaarheid van goedkope 2e hands of zelfs illegaal verkregen games
- Er zijn heel veel goede games voor te krijgen, veel bekender aanbod dan smartphone games (mario, zelda, pokemon, enz)
- Het is plug & play (haal het uit de doos, steek game kaart erin, spelen maar) - geen creditcard of itunes kaarten vereist
- Het is steviger dan een smartphone - geen gebroken schermen
- Goede reputatie op alle bovenstaande items
Als de gameplay goed is, lijkt er weinig behoefte aan een hogere resolutie. Getuige ook de populariteit van pixel-games op high-end consoles. Voordeel is ook minder pixels om aan te sturen waardoor de gebruiksduur van de accu aanmerkelijk toeneemt.
Ik ook, alhoewel ik nog steeds mijn oeroude Nintendo DSi gebruik als nachtklok/wekker wanneer we op reis gaan, daar is het ding ideaal voor. En als relatief goeie casual muziek-speler ook op reis (die dan weliswaar op externe luidspreker wordt aangesloten)

Vind het nog steeds een fijn apparaat...maar om te gamen heb ik het ding nooit gebruikt, vind het idd. veel te ondermaats qua eye-candy... sommigen vinden dat niet erg maar ik hou er niet van, het verbaast me dan ook dat, zoveel jaar na de prehistorische DSi, het nog steeds niet beter geworden is op gebied van blokkige resolutie.
Uhm... Tweakers... De Nintendo 2DS is niet deel van de Nintendo DS-lijn. Die lijn is volledig beëindigt in 2014. "DS" in Nintendo DS staat voor "Dual Screen", maar dat is niet de betekenis van de "DS" in de naam Nintendo 2DS en 3DS. De Nintendo 2DS is deel van de Nintendo 3DS-lijn, en "DS" staat hier voor "Dimensional System". Ondanks dat de namen gelijkend zijn, staan zo voor 2 totaal andere dingen.
Euhm DS stond voor "Development System" wat origineel de codenaam voor de eerste DS was. Nintendo vond echter de naam zo goed dat ze hem voor alle DSen heeft gehouden. :)

Daarbij speelt de 2/3DS alle DS games :p

[Reactie gewijzigd door 90710 op 22 juli 2024 19:59]

Dat wist ik niet :D maar volgens mij is "Dual Screen" wel de officiële naam na de release geworden. Volgens mij hebben de 2DS/3DS systemen ook nog gewoon twee schermen en draaien ze ook de games van de oude DS systemen, dus hoe ze niet onder dezelfde lijn vallen vind ik een beetje een rare statement.
Geeft wel weer aan hoe onduidelijk de naamgeving is van de DS/2DS/3DS producten. Ik heb me erin verdiept omdat ik op zoek was naar een handheld en de game library van de Switch nog niets heeft wat ik wil hebben.

Maar goed, hier de hele productline:
  • Nintendo DS (2004)
  • Nintendo DS Lite (2006)
  • Nintendo DSi (XL) (2009)
  • Nintendo 3DS (2011) / Nintendo 3DS XL (2011)
  • Nintendo 2DS (2013)
  • New Nintendo 3DS (XL) (2015)
  • New Nintendo 2DS (2017)
Waarbij de nieuwe generaties alle games van de voorgangers kunnen afspelen. De 'New' 3DS is de opvolger is van de 'gewone' 3DS, met eye tracking waardoor het 3D effect goed werkt, iets wat bij de 'gewone' 3DS niet goed werkte, waardoor veel mensen dit gewoon uit hadden staan en de vraag naar een 2D-3DS kwam.

De 2DS uit 2013 is dan weer een buitenbeentje. 1 scherm in tweeën gedeeld door de case in plaats van 2 schermen, daardoor een stuk goedkoper te produceren en goedkoper om aan te schaffen. De New-2DS is geen opvolger van de 2DS, maar eerder 3DS, zonder 3D.

Al met al laat de naamgeving te wensen over.
De PSVita speelt ook alle PSP games, de Xbox One speelt 360/Original games, de PS3 en 4 hebben ondersteuning voor sommige PS1, PS2 en PS3 games, maakt het nog niet deel van dezelfde lijn.
Volgens mij passen de UMD discs van de PSP niet in de PSVita. De XBOX One speelt GEEN XBOX 360 games, de XBOX One EMULEERT Xbox 360 games. Zoals de 3DS ook GBC, GB, SNES games emuleert. En ik heb nog niet 1 PS3 game gezien die het op de PS4 doet. (PS Now niet meegerekend want dat gaat via internet)

Ik heb het letterlijk over het inpluggen van een DS game in de 3DS en je kan dan zonder enige softwarematige aanpassingen het spel spelen. (De CPU wordt teruggeklokt naar dat van de originele DS). Bij de XBOX ONE is er nog altijd een softwarematige aanpassing aan de game (die van het internet gedownload moet worden) nodig om het XBOX 360 spel te laten draaien.

De 3DS is gewoon letterlijk de nieuwste generatie DS.

[Reactie gewijzigd door 90710 op 22 juli 2024 19:59]

Ik denk dat je nog steeds kan spreken van het onderdeel zijn van dezelfde lijn. Immers hebben deze devices ook allemaal twee schermen waarvan één touchscreen en een stylus. Dat lijkt me belangrijker dan de naam.
Je laat goed zien hoe onduidelijk de naam voering rond deze handhelds is. Maargoed voor de consument is het eigenlijk totaal niet belangrijk of DS staat voor de lijn tot 2014 of iets waar het nu ineens voor staat.
In aanvulling op alle andere posts: Het ligt er maar aan hoe je het bekijkt. De gameboy, pocket, light, color, advance, advance sp, advance micro waren ook allemaal deel van de Gameboy-lijn. Maar je kunt het ook als aparte lijnen zien, er is niets wat Nintendo hierover zegt.

Daarbij, zolang je nog altijd DS-spellen fysiek in een 2DS/3DS kunt stoppen...
Die Gameboys waren dan ook allemaal "Gameboy" genoemd, maar de Nintendo DS van de vorige generatie is niet hetzelfde als "2DS" of "3DS". Feit is, de 3DS-lijn en de DS-lijn zijn 2 afzonderlijke lijnen en de 2DS is niet deel van de DS-reeks, maar de 3DS-reeks.
Lekker verwarrend allemaal, ja DS, maar niet DS. Lol @ Nintendo 8)7 :X
Mijn vrouw en ik spelen weer veel pokemon games, en willen dit nu ook op een handheld gaan doen, Echter duurt het nog erg lang voor er een Pokemon game voor de Switch is.

Daarom deze New Nintendo 2DS XL besteld van het weekend, echter wil ik een save game maken en mijn vrouw wil er ook een maken.

Kan dat op 1 New Nintendo 2DS Xl ? of zullen wij er allebei 1 moeten aanschaffen?
Anoniem: 341936 @Mars183 juli 2017 10:56
Nee dat kan niet, je zult allebei een 3/2DS aan moeten schaffen (alhoewel verschillende versies wel zouden moeten werken, dus Sun en Moon op dezelfde handheld kan wel.)
Wordt de save game niet op de game cartridge opgeslagen? Dan zouden ze het spel dus 2 keer moeten kopen... (en niet perse 2 DS'en)
Anoniem: 341936 @jongetje3 juli 2017 12:29
Ja, maar als je het spel 2x koopt met 1 DS, kan je net zo goed Sun en Moon allebei kopen ipv 2x Sun bijvoorbeeld. Maar met twee DS-es kan je wel weer trading/battling samen doen. Maar goed, dat is maar net wat hij wil natuurlijk.
Ruilen kan je altijd nog met Pokemon Bank doen op 1 3DS.
Ik hoop dat een ander dat kan vertellen. Maar ik weet wel dat als je er beide één hebt met de verschillende versies van de Pokémon spellen je heerlijk tegen elkaar kunt spelen en ruilen. Want sommige Pokémon zijn versie exclusief tenzij je kunt ruilen :)
Het is niet onmogelijk, maar wel moeilijk.

Met een beetje geluk heb je een verouderde versie van de firmware (zet auto-updaten en auto-connecten met WiFi uit!) en zou je het met een *hax kunnen softmodden zodat je de save file van je Pokemon game over en weer kan kopieren naar je SD kaart met o.a. JKSM of PKSM. Op zo'n manier kun je met een omweg met één apparaat met één spel met z'n tweeën spelen. Maar tegen elkaar spelen is uiteraard niet mogelijk.

Er is echter weinig documentatie beschikbaar of de homebrew ook op de 2DS XL kan draaien omdat die net iets andere hardware heeft. Je zou het ASAP moeten proberen zodat je nog in de afkoeltermijn zit en het ding kan inwisselen voor een 3DS XL.

Maar de clue is om niet te verbinden met WiFi en niet te updaten. Anders kun je het sowieso vergeten.
1 New Nintendo 2DS XL
1 Pokemon Sun
1 Pokemon Moon

Ruilen kan via Pokemon Bank. Vechten kan helaas niet.
Jammer van het steeds verder uit de gratie gaande 3D.
Op een klein scherm is het spel vaak belangrijker dan de beleving, dus snap de overstap wel.
Ik heb er over getwijfeld om er in de review iets over te schrijven, maar in zekere zin is de 2DS XL een nieuwe aanwijzing dat 3d in gaming dood is. Net als Sony met geen woord meer rept over 3d in zijn games, besteedt ook Nintendo weinig aandacht meer aan 3d. Er verschijnen erg weinig DS-games die in 3d bekeken kunnen worden. Ook om die reden is de goedkopere de 2DS XL een logische toevoeging aan het assortiment.
Ligt eraan wat je onder 3D verstaat. Als je het hebt over een plat scherm dat 3D weergave doen, dan zal het even stil zijn. Maar verder is VR natuurlijk ook gewoon 3D en dat is ook iets wat dood en gebraven was.

Overigens heb ik zelf altijd 3D aan staan op m'n oude 3DS XL en de meeste retailgames ondersteunen het. The New 3DS verbeterde het effect ook sterk en ik zie nog altijd wel potentie. Vermoed dat de techniek niet dood is, maar dat we over een paar jaar brilloze 3D schermen in verbeterde vorm weer terug zien in smartphones. En dan zullen de games er ook weer zijn. Het ding met 3D is dat als het goed werkt het simpelweg een hele logische en functionele toevoeging is. Als het niet goed werkt, dan wordt het als gimmick beschouwd omdat 2D dan voor veel mensen fijner is.
Ik denk niet dat 3d in de huidige vorm ooit succesvol zal zijn. Aangezien er nog geen goede techniek is die het op kan vangen bloed het momenteel dood. Die hele 3d tv hype hoor je ook niets meer over. Nu is het weer 4 en 8k. maar ook hier hoef je voor een normaal 47 inch schermpje niet warm te lopen. Het verschil is verwaarloosbaar.

Als je kijkt naar VR, dan ben ik ook daar nog niet zo zeker van. Het grappige is wel dat Nintendo heel veel jaren geleden al met een soort vr kwam in de vorm van de virtual boy. Nu wordt het door playstation en kornuiten neer gezet als iets nieuws. Maar ook hier was Nintendo al heel veel eerder. De techniek was er alleen nog niet klaar voor toen. Ik vraag me sterk af of de techniek er overigens nu wel klaar voor is.

Wat ik ervan lees zijn de VR brillen die 1000 euro kosten nog altijd met een te lage resolutie per oog. Je hebt bijna 4 tot 8 k nodig per oog om het echt haar scherp te krijgen.... Zoek jij maar eens een videokaart of console die 2 8k schermen aan kan sturen op 60 fps. Denk dat een goede uitwerking van deze techniek nog minimaal 10 jaar op zich laat wachten. Tegen die tijd is iedereen het allang weer vergeten. Daarnaast wordt ik kotsmisselijk bij veel bewegingen met zon bril op.
Dat is vreemd. Letterlijk al mijn 3DS games ondersteunen de 3D functie. Ik vind het van toegevoegde waarde en speel sinds de new 3DS altijd in 3D.
Meest interessante vind ik de relatief hoge prijs vergeleken met de new 3ds(de niet xl versie) je kan voor 15 euro meer namelijk een new 3ds halen. (Bundel met animal crossing home designer) daarbij kan je dan ook nog de faceplates vervangen voor iets wat je leuk vindt zodat je 3ds een beetje persoonlijk kan maken, Naast de 3d optie en betere plaatsing van de speakers
Ik heb een 3DS XL gehad en de 3D functie zorgt vaak alleen maar voor gigantische framedrops. Zet het meestal dan maar uit. 2D-only XL vind ik dan ook wel zinniger dan een kleine 3DS persoonlijk

[Reactie gewijzigd door Gamebuster op 22 juli 2024 19:59]

keuzes verschillen. Persoonlijk heb ik dan weer niets met de grotere schermen. Daardoor wordt de pixel dichtheid lager en het beeld minder scherp... Ik vind het zelf dan ook jammer dat we zo moesten zoeken naar een niet xl versie maar goed gelukkig is er keuze :) Wat 3D betreft ik gebruik het ook niet veel, maar soms is het wel grappig (zit er op en is soms een leuke aanvulling, maar kan dus ook prima uit)
Zou de 2ds xl ook verschillende schermen hebben?
Weet dat de N3DSXL zpwel ips als tn schermen heeft, maar heb het bij de 2ds xl niet gevolgd
Bij de n3dsxl was het inderdaad een soort loterij. Je kan twee dezelfde versies kopen en toch verschillende hebben.
Zo waren er versies te vinden metg
- 2 tn schermen.
- tn scherm onder, ips scherm in de klep.
- ips scherm onder, tn scherm in de klep.
- 2 ips schermen (als een soort heilige graal)

Dus ik hoop dat dat bij de 2dsxl niet zo is, zodat mensen tenminste zeker weten wat ze kopen.
Ik had ergens gehoord dat de schermen in de 2ds XL tn waren. (Weet het niet 100% zeker)
Groter scherm dan de 2ds maar de XL versie heeft dezelfde resolutie, alles word super houterig lijkt mij.
zelfde geld voor de 3ds xl, maar heb er zelf nooit last van
Als eigenaar van een 3ds xl kan ik zeggen dat de tetris versie nog steeds de beste is die er is!
Je kan nergens fijne tetris op spelen bij het zwembad als op een 3ds xl :)
En Puyo Puyo Tetris dan? :p

(Beschikbaar op de Japanse 3DS, PS4 en de Switch.)
Ik ben meer van de classic vorm.

Dit is nog steeds de beste vorm!

https://www.youtube.com/watch?v=bOYoBkZV9RU
Anoniem: 87302 @3779734 juli 2017 22:07
De beste tetris aller tijden is de arcade kast van Tengen.
Er is ook een nes versie maar de is van de markt gehaald.
De arcade versie heeft de mooiste gfx, de beste muziek en de beste playability.
Hij is tespelen op elke mame emulator op bijvoorbeeld de
PSP, iOS en Android phone.
met name het bovenste scherm is minder goed dan dat van de 3DS XL
Dat hangt heel erg van je exemplaar af. Nintendo maakt er een hobby van om in elke 2/3DS andere schermen te plaatsen:
-boven TN, onder TN
-boven IPS, onder TN
-boven TN, onder IPS,
-boven IPS, onder IPS.

De IPS schermen hebben mooiere kleuren, maar meer ghosting.
Eigenlijk alleen bij de new 3DS XL is dit het geval. Alle andere modellen: 3DS, 3DS XL, 2DS en new 3DS hebben altijd 2x TN schermen. (De originele 2DS had technisch zelfs maar 1 scherm)

[Reactie gewijzigd door 90710 op 22 juli 2024 19:59]

Echt? Ik dacht dat het voor alle 3DS-modellen (niet DS of reguliere 2DS) gold, inclusief de New 2DS XL.

Weer wat geleerd :)
Dit dacht ik ook inderdaad... Maargoed, ik ben happy dat ik 2 IPS schermpjes heb :)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.