×

Uncharted 4: A Thief's End Preview

Drake haalt zijn rijbewijs

Door , 61 reacties

Nathan liegt

Wie de persconferentie heeft gezien die Sony gaf tijdens de E3, weet dat Uncharted 4: A Thief's End daar niet alleen werd aangekondigd, maar dat ook meteen de belangrijkste vernieuwing van de game werd getoond. De presentatie tijdens de persconferentie eindigde namelijk met een lange achtervolging per jeep, waarbij de speler de jeep bestuurt. Wie de Uncharted-games een beetje kent, weet dat zoiets nog niet eerder is vertoond; je hebt in Uncharted nog niet eerder een auto kunnen besturen. Voor een serie die zo vol actie en avontuur zit, is dat achteraf gezien eigenlijk best vreemd.

Verschijnt: Exclusief voor PlayStation 4, eerste kwartaal 2016

Onze conclusie is natuurlijk een beetje voorbarig. We hebben achter besloten deuren een veel groter stuk van de game gezien dan tijdens de persconferentie werd getoond, maar uiteraard nog lang niet de hele game. We weten dan ook niet of auto's besturen de grootste vernieuwing is. We weten immers niet welke verrassingen ontwikkelaar Naughty Dog nog meer in petto heeft.

Wat we wel weten, is dat je in Uncharted 4 opnieuw Nathan Drake bent. Wat we ook weten, is dat je na de gebeurtenissen uit Uncharted 3: Drake's Deception heilig van plan was om met het avontuurlijke leven te stoppen. Je had het Elena Fisher zelfs beloofd. In de aanloop naar Uncharted 4 komt daar echter iets tussen. Iets behoorlijk onverwachts; je broer komt langs. Bij de meeste mensen is dat een onschuldige gebeurtenis, maar niet als Sam Drake voor je neus staat, want die wordt al jaren dood gewaand. Sam blijkt al net zo'n avonturier als zijn broer en hij heeft een uitdaging die Nathan niet kan weerstaan. Ondanks de belofte aan Elena gaat Nathan met zijn broer op zoek naar een schat. Niet zomaar een schat, een heuse piratenschat.

Broederliefde

Die schat is bijeen geschraapt door Captain Henry Avery en moet volgens Sam ergens op het eiland Madagaskar zijn verborgen. Dat was ooit een heus piratennest, waarbij de piraten een soort samenwerkingsverband hadden. Het komt er volgens Sam op neer dat de piraten hun geroofde buit op een centrale plek op het eiland verzamelden, en die enorme schat zou nog steeds ergens verborgen moeten liggen. Ziedaar de opzet van de game. Terwijl Nathan aan Elena belooft dat hij een onschuldig bezoekje aan Maleisië gaat brengen, gaat hij in werkelijkheid met Sam naar Madagaskar. Nathans vaste maatje Victor 'Sully' Sullivan mag ook mee.

*