Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 57 reacties
Submitter: StevoMark10

Ontwikkelaar Naughty Dog heeft Uncharted 4: A Thief’s End uitgesteld van 18 maart tot 27 april 2016. De ontwikkelaar claimt meer tijd nodig te hebben om onderdelen van de PS4-titel te verfijnen. Het is niet de eerste keer dat het spel wordt uitgesteld.

Volgens Neil Druckmann en Bruce Straley was het geen makkelijke keuze om Uncharted 4 uit te stellen, maar hebben ze iets meer tijd nodig om het spel af te ronden zodat het voldoet aan hun visie en standaarden. Daarom is er besloten om de release vijf weken uit te stellen.

Eigenlijk zou Uncharted 4: A Thief's End in 2015 op de markt komen. In maart zag Naughty Dog zich ook al genoodzaakt het PS4-spel uit te stellen, toen tot 18 maart 2016, maar ook die streefdatum gaat dus niet gehaald worden. Uncharted 4: A Thief's End draait opnieuw om Nathan Drake en het speelt zich drie jaar na Uncharted 3 af. Volgens de ontwikkelaar gaat het om de 'grootste Uncharted-game tot nu toe'. Het wordt waarschijnlijk het laatste deel in de serie.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (57)

Prima! Stel maar uit.. Geen Day one patches.. geen games die op de markt geplempt worden met het idee.. "als er iets stuk is, fixen we dat later wel".. Gewoon een spel afmaken, kwaliteit garanderen en op de markt brengen. Dan wacht ik wel een maandje of 2 langer.. Geen probleem.
En jij denkt dat een 1-2 maanden het verschil wordt tussen 'geen day one, bugs en fixes' en 'compleet afgewerkte game'? Ze zullen ongetwijfeld wel aardig wat bugs kunnen fixen, maar als ze doorgaan tot de game écht af is, krijg je soort van Duke Nukem :P
En jij denkt dat een 1-2 maanden het verschil wordt tussen 'geen day one, bugs en fixes' en 'compleet afgewerkte game'? Ze zullen ongetwijfeld wel aardig wat bugs kunnen fixen, maar als ze doorgaan tot de game écht af is, krijg je soort van Duke Nukem :P
Er zullen altijd bugs zijn na de release. Dit is sinds het Atari 2600 tijdperk al het geval, maar er is een verscheel tussen een spel uitbrengen met 1001 bugs en met het excuus komen ''ja we fixed het wel met een day 1 patch van 30 gigabyte omdat het internet toch bestaat'' of het spel later uitbrengen en die paar bugs nog pletten met een day 1 patch van 300 megabyte. Dat er nog een paar bugs in het spel zitten prima, dat ik een day 1 patch van een paar MB moet downloaden om een paar kleine, zeldzame bugs te fixen, prima, maar niet een spel uitbrengen waar de developers weten dat het niet af is en dus onbespeelbaar is en dan aan komen zetten met 1 monsterpatch van 20 GB ofzo.
Sinds het Atari 2600 tijdperk? Dat zijn niet de bugs die we vandaag de dag hebben, die een spel kompleet onspeelbaar maken. Die zijn er pas sinds de mogelijkheid van het patchen na release via het internet.
Dat is niet waar. Die had je vroeger ook, alleen kon je dan niets meer doen. Er zijn zelfs situaties geweest waar bij er cartridges moesten worden omgeruild.

Misschien niet op de Atari 2600, maar wel lang voor dat internet gebruikt werd voor patches.
Precies, dus elk spel dat uitkwam(enkele uitzonderingen daargelaten) was gewoon speelbaar omdat er later niks meer aan te doen was.
Sinds het Atari 2600 tijdperk? Dat zijn niet de bugs die we vandaag de dag hebben, die een spel kompleet onspeelbaar maken. Die zijn er pas sinds de mogelijkheid van het patchen na release via het internet.
Kuch Kuch E.T..... Geloof me ET is zo buggy dat het niet te spelen is, heb er thuis nog een liggen.
Bugs bestaan al sinds voor de atari 2600, vanaf de dag dat programeercode is begonnen bestaan er bugs

@trogdor, er bestaan games ver voor de atari 2600, heb menig hier nog liggen. en ook die hadden bugs en glitches.

[Reactie gewijzigd door HADES2001 op 24 december 2015 10:45]

Ik zeg eigenlijk vooral, laat je niet verleiden onder druk om iets te releasen wat niet af is.
Je definition of 'DONE' zal door Naughty Dog bepaald moeten worden. Een bugvrije game is nog nooit gereleased en dat gaat nu ook niet gebeuren. Je kan wel de kwaliteit en speelbaarheid die je levert verhogen door extra tijd te nemen (mits je wel die tijd nuttig besteed uiteraard).
Vroeger kon dat toch ook? Een game volledig afmaken. Als ze het zover kunnen fixen dat je niet een one-day patch krijgt van zoveel GB groot, doe je het al beter dan de gemiddelde ontwikkelaar tegenwoordig. Als het maar niet zo'n verhaal wordt als bij The Division. Of Fallout 4. Die al zo lang in ontwikkeling is geweest dat bij de release de boel grafisch al was achterhaald.
Ik snap hem wel.
Kijk bijvoorbeeld naar diablo3 of drive club die hebben een bepaalde indruk achter gelaten waar ze nog altijd last van hebben.
Terwijl beide games bijna onherkenbaar zijn verbeterd sinds de release.
Die Day One patch komt vast wel. Is ook niets mis mee. Er zit nou eemaal flink wat tijd tussen het moment dat de fabriek aan kan en het moment dat het spel wereldwijd te koop is. Ongeacht de staat van het spel is het altijd positief als ze die tijd gebruiken voor wat puntjes op de i :)

Maar een paar weekjes uitstellen is altijd goed :) Ik ben (afgezien van de uncharted collection demo) onbekend met de Uncharted serie, maar hoop nog op een iets kleinere backlog en een goede deal op de uncharted collection voordat deel 4 uit is :)
Waarom zijn day-one patches zo normaal dan? Het moment dat ie 'gold' is, en na een tijdje uit de fabriek rolt, wat maakt dat verschil uit? Dan is ie nog hetzelfde als wanneer de ontwikkelaar zegt; "de game is nu af".

Heb liever een game die gewoon klaar is, niet een game waar de massa beta testers moeten gaan spelen met hun retail game. Vroeger kon dit ook gewoon, een game afronden voor ie gedrukt wordt.
Ik denk dat je het verkeerd ziet. Wat BlackMage waarschijnlijk bedoelt is dat tussen het moment van de 1.0 naar de fabriek opsturen en daadwerkelijke uitkomen van de game zoveel tijd zit dat de Devs tijd hebben om nog meer dingen te fixen.

Een D1 patch is niet altijd even erg, het verschilt per game. Je kan stellen dat bij single player games de 1.0 versie altijd (goed) te spelen en dat elke volgende update een verbetering is op de speel ervaring. Naughty Dog kennende zal het wel goed komen met de 1.0 versie van het spel en de D1 patch.

Dat onder andere F4 en JC3 vreselijke releases hadden als SP games zegt niks over wat Naughty Dog met Uncharted gaat doen. Naughty Dog heeft zover ik weet geen slechte reputatie wat betreft releases.
Ik doelde ook inderdaad op de games die zo'n dramatische release hebben. Niet alleen die twee games, maar veel meer tegenwoordig. Sommige games onspeelbaar vanaf het moment dat je de game installeert etc. Heel veel trieste berichten over gelezen de afgelopen 2 jaar.
Een spel is nooit meer "klaar". Het is alleen "goed genoeg voor release" whatever dat mag betekenen.

Zelfs oude games van het SNES-tijdperk zitten vol met bugs, glitches en andere dingen die verbeterd konden worden. Het verschil met nu? Los van de technisch eindeloos ingwikkeldere games: De massa media die van elke bug een olifant maakt.

Natuurlijk heb je veel games er tussen die vanaf de disk niet eens speelbaar zijn zonder die day one patch. Dat vind ik ook jammer. De beschikbaarheid van de update-mogelijkheid wordt helaas veel misbruikt om een of andere fictieve deadline te halen om zo de winsten te maximaliseren. Lang leve de massamedia.

Wat ik wilde zeggen.... zelfs een spel die wel in goede staat op disk wordt gezet heeft baat bij patches die uit zijn op dag 1 van release.
Ik doelde inderdaad meer op je tweede punt. Dat komt momenteel echt te vaak voor.
Precies wat ik dacht. Dan krijgen we geen Fallout 4 praktijken...
Die dayone patches ga je dan ook wel krijgen hoor. Eigelijk zeggen ze van wij zijn lui.
Dat kan je bij Naughty Dog nauwelijks zeggen, ze hebben altijd goede kwaliteit geleverd. Als je the making of van crash bandicoot leest zie je de enorme bochten waarin deze studio zich heeft gewrongen om in de tijd van de ps1 een 3D-platformer te maken. http://all-things-andy-ga...g-crash-bandicoot-part-1/ (13 delen)
Fijn, dan kan ik mijn ps4-aankoop nog wat langer uitstellen ;-)
Ik heb hem net gekocht met 1-3. Ik vermaak me tot die tijd prima met het (her) spelen.
In feite geen slecht idee, is die oppoetsbeurt eigenlijk de moeite waard?
Als je de originele al uitgespeeld heb, is het niet echt de moeite waard, echter wil ik hem ook wel halen als ie goedkoper is, aangezien ik 1-3 nu niet meer kan spelen omdat ik geen ps3 meer heb.

Kan ik mooi (net zoals ik nu met Halo aan het doen ben) een marathon houden :)
Was rond Sinterklaas een week lang 30 euro in de PS Store. Toen heb ik ook m'n slag geslagen. Ze zien er erg goed uit voor opgepoetste games.
originele delen waren al schoonheden, echt topgames!
https://www.youtube.com/watch?v=vZc0-K7wOSs

Beslis zelf maar. Ik heb het niet zozeer voor de oppoetsbeurt gedaan.
Ze vragen dus 60$ voor het veranderen van een paar settings en textures?
Nee, je krijgt bij die settings en textures ook nog 3 spellen. Als je ze nog nooit hebt gespeeld is dat een topdeal.
En het porten naar een nieuw platform. Vergeet dat niet. De architectuur van de PS3 en PS4 is namelijk niet hetzelfde.

Desalniettemin is het een vrij fors bedrag voor iets waar geen creative mind meer aan te pas is gekomen.
Mwah, naast nieuwe textures heeft men ook het lighting-model verbeterd, character models zijn verbeterd (ook voor NPCs), is level geometry aangepast, bepaalde gameplay-elementen 'glad getrokken' tussen alle delen, .. er zal vast een uitgebreidere lijst te vinden zijn.

Ik moet zeggen dat Uncharted 1 de tand des tijds wat minder goed heeft doorstaan qua gameplay, maar deel 2 en 3 zijn nog erg leuk en dankzij de 'veranderen van een paar settings' bijna door kunnen voor een current-gen game.

Als je de games nooit gespeeld hebt, of het is al jaren geleden, is het zeker de moeite waard. In mijn mening natuurlijk :) En men kan altijd wachten op een leuke aanbieding, de game was recentelijk nog vrij goedkoop te krijgen.
Ik ben nu ook met de Nathan Drake collection bezig. Rond Sinterklaas gekocht voor 30 euro in de PS Store. Koopje voor 3 games waarvan je enkel de eerste gespeeld hebt toen ie net uit was. (Al een flinke tijd geleden dus)
En ik hoor Neil Druckmann nog roepen op de PSX: yes, we will make the deadline

Maar zoals iemand hierboven, scheelt waarschijnlijk weer een 4 GB day one patch (of zoiets). Kan me laatst een paar games herinneren die op fysiek koopt, maar bij het installeren al met een tig-GB patch wordt verrast.
Dit hebben bijna alle games momenteel. Wij zijn tegenwoordig meer beta tester dan gamer bij de recente games. Trieste zaak.
Dat slaat natuurlijk nergens op. D1 patches worden tegelijk gereleasd met de game zelf. Je "test" dus helemaal niets want je hebt het nog niet kunnen spelen
Ik doel meer op de grote games momenteel die vanaf het begin amper speelbaar zijn.
Geeft mij niets. Alhoewel ik dit niet had verwacht.

Wel raar. Bij de meeste spellen waar een uitstel van release is hoor je mensen alleen maar klagen.
En bij Uncharted lijkt iedereen wel begrip te hebben.
Mensen klagen altijd wel ergens over vooral Hollandse Gamers ^^ inderdaad het ene spel krijgt meer begrip dan het andere en dat zal vast ook met de kwaliteit van de serie te maken hebben.

Van mij neemt ND al de tijd die nodig is om aan de eisen en verwachtingen van hun en hun spelers te voldoen vooral als dit mogelijk het laatste deel wordt.

Dat verdient een waardige afsluiting maar als er vraag naar is dan komt er vast nog een vervolg ;)
Dat is ook helemaal waar.
Zoals ze in de dev diary al zeiden. We willen dat je je controller pakt en niet meer loslaat totdat je bij het einde bent.
Precies wat ik bij deel 1 tot en met 3 had. Nooit zo'n meeslepende game gespeeld.
Dus mijn verwachtingen liggen ook erg hoog.

Al stellen ze hem nog een aantal maanden uit, als ze maar een passend denderend einde maken.
Oh dat zal vast goed komen ^^ en ik denk niet dat deze Uncharted het laatste deel wordt... dat zou heel vreemd zijn vanwege de vraag naar kwaliteit en naar deze serie.
Graag! Afraffelen willen we niet, we willen geen terabytes aan patches en updates :Y
Mee eens, aangezien m'n PS4 'slechts' 500GB aan boord heeft :+
Die van mij staat gewoon vol na 10 games hoor :P
Top! Een maandje maakt niet uit, zeker niet in het voorjaar, want ze hebben geen feestdagen als deadline. Hopelijk zijn er weinig bugs en loopt het soepel, wat bij veel games tegenwoordig niet het geval is doordat ze gerushed zijn. April wordt sowieso een sterke maand met Ratchet and Clank en dan Uncharted, het hele voorjaar eigenlijk met The Division, Gravity Rush, Dark Souls III enz.

[Reactie gewijzigd door Oshawott op 23 december 2015 17:58]

Dit geeft wel aan dat ze het spel serieus nemen, er word aandacht aan besteed en zo hoort het ook.
Man dat gezeur om dag on patches, wat is het probleem als het gewoon z'n werk doet. Je moet toch wachten voor de game geinstalleerd is. En het is ook niet zo ald je een updatr van 10gb download je geheugen met 10gb vol zit.
Ik maak me niet zo'n zorgen over bugs in console games. De PC versies van AAA console titels Daar zit het door geldgebrek niet goed.
Los van de singleplayer bugs, die er in dit stadium ook nog wel zullen zijn, vermoed ik dat ook de multiplayer nog onder handen wordt genomen aan de hand van de recente beta-test. Wellicht dat dit ook een rol speelt bij het uitstel.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True