Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 114 reacties
Submitter: SuperflipNL

Sony heeft een trailer laten zien van de game Uncharted 4, waarop de eerste beelden zijn te zien van de gameplay. Daaruit valt op te maken dat het spelconcept vergelijkbaar is met eerdere games in de reeks. Uncharted 4 moet volgend jaar uitkomen.

De video, die op de site van gameontwikkelaar Naughty Dog is gezet, laat een kwartier lang beelden zien vanuit het spel en de bijbehorende gameplay: net als in voorgaande delen gaat het om hoofdpersoon Nathan Drake. Het spel vind plaats op een eiland, waar Drake op zoek gaat naar een piratenschat. Uit de video wordt ook duidelijk dat de hoofdpersoon een broer heeft, die zich ook op het eiland bevindt.

Sony liet eerder al weten dat het Uncharted 4 volgend jaar uit wil brengen en dat het nieuwe spel in de reeks grafisch behoorlijk is opgepoetst. Het bedrijf liet toen al een korte video zien om een tipje van de sluier op te lichten. Volgens Sony werkt Uncharted 4 met een resolutie van 1920x1080 pixels en 'wordt er naar gestreefd' om het spel op 60fps te laten draaien.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (114)

Uncompressed video file hier (15min - 3.8GB)

De game ziet er geniaal en vooral de gameplay toevoegingen.... Wow! Ik kan niet wachten na de voorgaande delen met plezier gespeeld te hebben.
14676 bitrate versie van 1,65GB hier te vinden, alleen via torrent (beter dan mega)
Dus Bruce Springsteen speelt Drake's (Nathan's) oudere broer?

Leuk man, zijn uiterlijk en zijn stem heeft hij gegeven voor de spel.

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 8 december 2014 12:30]

Vreemd moet je nog maar is naar de trailer boven kijken, zie je duidelijk Bruce Springsteen aan het einde, en lijkt mij dan ook zijn stem.

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 8 december 2014 19:35]

Wat mij opvalt is hoe weinig kartelrandjes je ziet. Je ziet amper flikkeringen.
Console games lijken dan eindelijk steeds vaker anti-aliasing toe te passen. Je hebt tegenwoordig vormen van anti-aliasing die niet zwaar zijn maar er toch goed uit zien. Zoals je bij Far Cry 4 op de console ook ziet.
Inderdaad, viel mij ook gelijk op. Iets dat bij de PC altijd dik voor elkaar is.
Aangezien deze demo waarschijnlijk ook gewoon op de PC is gespeeld. Met dit soort early gameplay video's worden ze meestal gerendert op een PC aangezien ze daar de DB op hebben.
Dit werd gewoon live op een PS4 gespeeld hoor. De eerste playthrough ging zelfs fout. Hij viel ergens van een klif. Moet je maar Googlen.
Als ik dit zie dan zou ik het liefst nu al gaan spelen. Kan echt niet wachten. Het wordt weer tijd voor een echt goede game ipv die gehypte games als FC4 en WD. Ziet er echt heel supervet uit.
Is deze game te begrijpen qua verhaallijn als je de vorige delen niet gespeeld heb?
Dat is natuurlijk niet te zeggen nu hij nog niet uit is, maar uncharted 2 en 3 waren (voor zover ik in mn omgeving heb gehoord) prima speelbaar zonder de voorgangers te hebben gespeeld. Alleen mis je dan wat info over de relaties tussen karakters enzo. De vorige spellen gespeeld hebben zal waarschijnlijk wel wat extra's toevoegen voor de ervaring, maar de hoofdlijn van het verhaal heeft tot dusver altijd los gestaan van de voorgangers.
Er zitten wat referentie naar voorgaande delen in en character development, maar de verhalen blijven per game alleen in die desbetreffende game. Maar de vorige 3 zijn wel aanraders sowieso. Gewoon hele sterke games. Vooral Uncharted 2 is echt geweldig en zal de tand des tijds goed doorstaan.
Mee eens, deel 2 was tot nu toe de beste uit deze serie.
Ik ben super benieuwd wat deze 4e instantie gaat brengen.
Goede vraag, dat vraag ik mij dus ook af. Ik heb geen PS3 en dus ook de vorige delen niet gespeeld (zou maar wat blij zijn als ze die ook remasteren voor de PS4).
zo veel verhaal was er niet hoor, dat lees je in een online uurtje zo bij.
Elke Uncharted game heeft z'n eigen verhaal, elke game is een avontuur van A tot Z zonder cliffhanger of relatie met de vorige game. De personages heb je meteen door, Sully de coole oude mentor en Elena of Cloe als medeavonturier of loveinterest, en er wordt niet veel gerefereerd aan vorige avonturen. En elke game begint zodanig dat je er direct mee verder wil, en eenmaal uitgespeeld is het gewoon even balen dat het voorbij is.

Ik zou het er dus niet om laten, je zou hooguit die vorige avonturen alsnog willen spelen.
Dat ziet er uit als een alleraardigst spelletje. Sony zou deze ook uit moeten brengen voor de PC, X1 en Wii U. Het gaat financieel slecht met Sony en dat zou ze toch wel weer redelijk wat inkomsten opleveren. Ik zou hem zeker eens willen proberen als hij voor de Wii U uit zou komen.

[Reactie gewijzigd door Thorgrem op 7 december 2014 14:00]

De Playstation divisie is nou net de divisie die goed draait. Mede door de sterke first party titles. Deze titels zorgen ervoor dat mensen een console kiezen. Nadat ze deze gekozenhebben, brengen multiplatform titels ook meer op voor deze fabriekant. Je gaat je sterke punten toch niet toegankelijk maken op elke console?

Met de WiiU gaat het ook niet goed, moet Nintendo dan al zijn sterke first party titels uitbrengen op andere consoles, dan koopt niemand meer die machine.
Als je een vriend hebt met een PS3 of 4 zou je die mogelijk eens kunnen lenen. Het zijn leuke spellen.
Ik heb zelf een PS3 gehad maar ben op een of andere manier toen nooit getriggerd om een deel in deze serie te kopen. Achteraf wel spijtig want het ziet er avontuurlijk uit.
Kan alsnog natuurlijk, uit de 5 euro bak, met een 2e hands of geleende ps3 er bij, dat wordt een lang weekend speelplezier per deel !
Misschien geen gek idee voor de kerstvakantie ?
Eh lol.. op korte termijn meer winst wellicht.. maar op lange termijn? Door goede exclusives uit te brengen zal je mensen motiveren om een ps4 aan te schaffen en wie weet hoeveel geld Sony dan ineens krijgt van die ene klant die allemaal games en PSN koopt.

Jammer overigens, zou graag zien dat alle games gewoon op alle relevante platforms werden released zodat iedereen elke game kan spelen op zijn favoriete platform. Aan de andere kant zouden exclusives als deze wellicht niet bestaan als Sony er geen zak geld tegenaan gooide..
Vraag me af of de Wii U uberhaupt al krachtig genoeg is om Uncharted 2 te kunnen draaien. Zomaar porten zal niet lukken iig. GPU stuk moderner maar niet heel veel krachtiger en op Cpu gebied kan de Wii U niet tippen aan Cell, zelfs de PS4 CPU is op sommige vlakken slechter
Dit ziet er echt waanzinnig uit. Ik geloof er geen bal van dat dit door een PS4 gerenderd is. Waarschijnlijk gewoon op een top PC met idem videokaart. En dan de claim " 'wordt er naar gestreefd' om het spel op 60fps te laten draaien." Uiteraard gaat dat in deze kwaliteit nevernooit lukken. Maar... in dit geval heb ik heel graag ongelijk.
Naughty Dog gebruikt altijd de hardware waarvoor ze programeren bij hun presentaties, met realtime gameplay waarbij alleen de cutscenes prerendered zijn, en ook daarvoor gebruiken ze dezelfde engine.

Gisteren dezelfde beelden live gezien op Twitch, de show begon met live gameplay vanaf een PS4. Halverwege en hangend aan een klif werd er op O ipv X geduwd en viel Drake zijn dood tegemoed, en wel dwars door de map:) Dit was echte alpha-footage, en helemaal niet moeilijk om te geloven als je kijkt hoe goed Uncharted 2 & 3 er op een PS3 al uitzien. Met nog een jaar te gaan, en nu al zoveel detail en die typische Uncharted sfeer, humor & actie, en grotere levels...ik kijk hier echt naar uit zoals maar zelden met games. De serie stelt nooit teleur, het is voor het eerst dat Naughty Dog met een gameserie doorgaat in een nieuwe generatie, hun succes komt omdat ze niet op hun lauweren rusten, maar deze keer ben ik helemaal voor.
Niet helemaal. Deel 1 op de ps2, deel 1, 2&3 op de ps3 en nu dan deel 4 op de ps4.

Edit: geen ps 2 oeps

[Reactie gewijzigd door johnkessels87 op 7 december 2014 21:57]

Toch wel. Het lijkt misschien erg lang geleden maar de eerste Uncharted kwam wel degelijk op de ps3 uit en niet op de ps2 zoals jij zegt. ;)
http://en.wikipedia.org/wiki/Uncharted
MGS5 is 1080p en 60fps en lijkt aardig wat op UC4 grafisch (jungle level). Gezien MGS4 multiplat is en UC4 exclusief zie ik niet waarom die kwaliteit niet zou lukken.
Moet prima kunnen lijkt me. Er zijn games die hier best in de buurt bij kunnen komen, ware het niet dat ND gewoon een koning is in level design dat de max uit een engine trekt.

Daarnaast kan Sony best net als bij KZ, maar de helft van 1080p renderen (960*1080) en 60fps is een streven. Genoeg grafische foefjes mogelijk.
KZ Shadows Fall draaide alleen de multiplayer in 960x1080 vanwege het streven om 60fps in multiplayer te halen
Wat overigens niet stabiel behaald werd, waardoor er een patch werd uitgebracht waarmee je de framerate op 30fps kon locken.

Anyhow, het geeft wel aan wat er allemaal in de trukendoos zit om 'native' Full HD te behalen.
Moet zeggen, je zag het nauwelijks in de multiplayer. Die framerate dips waren er overigens alleen in de 24player warzone modus echt aanwezig. 6vs6 en 8vs8 was vrij stabiel met afentoe maar een dipje. Het is imo wel de mooiste online shooter op dit moment.
Lukt prima, volledig geoptimaliseerd voor 1 systeem zonder enige vorm van overhead en allerlei tussenlagen om zooi compatible met andere system te houden.

Daarnaast, KZ Shadows Fall zag er ook waanzinnig uit, dan ook nog eens met flink open levels.
Dit is geen sandbox Open world game.. Ze hoeven telkens maar een klein deel effectief te renderen (achtergronden veranderen niet).

[Reactie gewijzigd door SmokingCrop op 7 december 2014 16:00]

De andere Uncharted games op de PS3 waren destijds ook onwijs mooi, mooier dan andere games van dat moment. Naughty Dog is een first party dev die er om bekend staat dat ze er altijd naar streven om grafische hoogstandjes af te leveren.

Daarnaast zou het wel een hele lompe actie zijn om groot in beeld te zetten "realtime gerenderd op een PS4" terwijl dat niet zo is.
Ik denk dat als je Uncharted 2 en Uncharted 3 hebt gezien (of liever; gespeeld) dat U4 een behoorlijk logisch 'vervolg' is qua graphics.

Overigens zit Sony's ICE-team (het team wat zich bezig houdt met ontwikkelen van Sony-hardware specifieke rendering-tools en oplossingen) ook bij Naughty Dog 'in-house'; dus dat zal ook geen kwaad kunnen ;)
Het ziet er allemaal heel indrukwekkend en realistisch uit behalve dan de ongeloofwaardige gameplay. Lees: je klimt beter dan een aap en je ontwijkt bijna alle kogels.
Haha, nee alle Hollywood films zijn lekker realistisch ;-) . De uncharted games zijn gemaakt om lekkere verhaallijnen te hebben met actie gameplay en daar slagen de games in de serie tot dusver heel goed in :-)
dat zal best, maar zorg er dan voor dat het wat realistischer overkomt. Van wat ik nu net gezien heb, was het toch behoorlijk lachwekkend als je kijkt naar realisme.
Klimmen tegen een rotswand die nat is op een smalle richel?
Zelfs een aap kan dat niet, laat staan een mens op die snelheid.
En nee, heb geen enkele van deze game gespeeld.
Ziet er allemaal mooi uit, maar was wel tenenkrommend om te kijken voor me, als ik puur naar het "realisme" kijk.
Zo ver ik weet heeft naughty dogs op geen enkele plek iets neer gezet of gezegd dat uncharted een simulatie is. Volgens mij draait het om de gameplay die over het algemeen gemaakt is om op een playstation 4 controller gespeeld te worden, oftewel niet als simulatie.
Zo ver ik weet heeft naughty dogs op geen enkele plek iets neer gezet of gezegd dat uncharted een simulatie is. Volgens mij draait het om de gameplay die over het algemeen gemaakt is om op een playstation 4 controller gespeeld te worden, oftewel niet als simulatie.
Het gaat er niet om of het wel of geen simulatie is. Het punt dat heerdinm volgens mij maakt is dat de fotorealistisch grafische weergave en de setting botst met de animaties van hoe de hoofdpersoon op een rotswand springt en klimt. Juist omdat de rest realistisch lijkt, gaan er sneller alarmbellen rinkelen wanneer we iets ongeloofwaardigs zien.
Gelukkig is het ook niet gemaakt voor realisme.
De Uncharted reeks is even realistisch als Indiana Jones ;) Het zijn luchtige action/adventure games. Dat de graphics enigszins gestyleerd zijn lijkt me een goede aanduiding hoe 'realistisch' het is. Niet echt dus.
Het is dan maar goed dat de Uncharted spellen nog nooit naar realistische gameplay gestreefd hebben, en dat de spellen in plaats daarvan gewoon leuk zijn. :P
Ik zou het bijna geen gameplay willen noemen, haha. Maar desondanks zal het best vermakelijk zijn. En het ziet er idd goed uit!
Het is heel goed mogelijk om zo te klimmen, ik klim zelf ook en dit is niet geheel onrealistisch. Wat betreft de kogels , het is uiteindelijk toch een game. In het belang van een prettige speelervaringen is het niet handig om door een kogel gelijk neer te gaan.
het doet mij een beetje aan AC denken, je kan net iets meer als een normaal mens zou kunnen. Maar dat zorgt er wel voor dat je het idee hebt een superheld te zijn en alles goed te doen. En dat is wat wel bij zlke games hoort.
Dan kun je 99 van de 100 games beter niet gaan spelen als je realistisch wilt gamen. Je bent dan ook een spel aan het spelen.. ;)
Het punt is dat Uncharted 4 op het eerste gezicht een realistische weergave aanbiedt in een realistische setting. Er wordt een verwachting geschept dat dit spel min of meer realistisch is. Elk mens kan zijn grenzen oprekken wat geloofwaardig lijkt (suspension of disbelief), maar, zoals gezegd, er zijn grenzen. Wanneer je een spel speelt, gaat het er niet om of het spel realistisch is of niet, maar of alles een samenhangend geheel is.
Ofwel dezelfde gameplay die we al gewend waren van de 1ste 3 delen en de vita versie...
Ik snap de 60FPS hype niet zo. Natuurlijk, bij een racegame of online FPS wil je dat wel. Maar bij een singleplayer avonturenspel kunnen ze imo die kracht beter in nog mooiere beelden steken. Zolang ze er maar voor zorgen dat het niet onder de 30FPS komt ala unity. Een stabiele framerate is nog belangrijker dan een hoge framerate.
50 fps zou voor ons en onze tv's ook prima zijn :)
De meeste mensen hebben geen CRT's meer staan. 50Hz Is wat beeldschermen betreft alleen nog de wisselstroomfrequentie bij ons die uit het stopcontact komt. De gemiddelde LCD/TFT whatever draait op 60Hz.
Klopt hoor, maar de meeste tv's kunnen gewoon 50 aan :) (mijn Panasonic Viera ook)
Als ze door op 50 te draaien het spel wel goed kunnen maken ipv 60, dan vind ik t best :)
Een voordeel van 60fps is dat je dus wel wat frames hier en daar kunt droppen zonder dat je het merkt. Je geeft zelf al aan dat ze bij 30fps geen frames moeten droppen want dan speelt het niet lekker meer.
Klopt, maar het verschil tussen 30 en 60 is wel erg groot. Kan bijvoorbeeld ook max 40 en dan bijvoorbeeld locken op een minimaal haalbaar framerate, want framedrops zorgen alsnog voor het gevoel van lag.
In TLOU vond ik toch echt een fijne upgrade en werd de besturing en gameplay stuk strakker door
Ik sluit me hier bij aan. Die 60FPS vind ik totaal niet belangrijk.
Eindelijk! Uncharted 4. Een van de redenen dat ik een PS4 heb gekocht. Vond de vorige delen ook super. Uncharted 2 was mijn favoriet.
Nog geen PS4, maar dit wordt wel de reden om er een te gaan aanschaffen zo tegen de release date.
Ik heb de overige drie delen met veel plezier gespeeld op de PS3 en dit is een van de redenen voor mij om volgend jaar toch maar eens de portemonnee te trekken de ps4 te kopen :D
Ditto !
Dit is de exclusive die het em doet.

[Reactie gewijzigd door trogdor op 8 december 2014 11:24]

Voor mij geldt hetzelfde. Eén, twee en drie waren supergoed en alle drie op platinum gezet. FC4 en GTA5 (de bundels die nu in de winkel liggen) kunnen mij niet echt boeien, dus dit zou een goeie reden zijn om er één aan te schaffen. Want zonder gameplay video's of previews weet je gewoon dat dit een supergame wordt.
INSTANT BUY!!! Serieus, heeft ND ooit een misser gemaakt? Ze gaan echt fantastisch die mannen en vrouwen van Naughty Dog!!!
Na Amy Hennig haar Uncharted 3, is dat helemaal niet erg. Begrijp me niet verkeerd, t is een tof spel, maar story-wise, veel minder boeiend dan 1 of 2. Dus als er dan een jonger team (Druckmann en Straley) overneemt (Amy is ook alweer 50!) om te regiseren en schrijven, juig ik dat alleen maar toe!

Uncharted:
- Director: Amy Hennig
- Designer(s): Neil Druckmann
- Artist(s): Bob Rafei, Bruce Straley
- Writer(s): Amy Hennig, Neil Druckmann, Josh Scherr

Uncharted 2:
- Director(s): Bruce Straley, Amy Hennig
- Designer(s): Richard Lemarchand, Neil Druckmann
- Writer(s): Amy Hennig, Neil Druckmann, Josh Scherr

Uncharted 3:
- Director(s): Amy Hennig, Justin Richmond
- Designer(s): Richard Lemarchand, Jacob Minkoff
- Writer(s): Amy Hennig, Josh Scherr

The Last of Us:
- Director(s):Bruce Straley, Neil Druckmann
- Designer: Jacob Minkoff
- Writer: Neil Druckmann

Uncharted 4:
- Director(s): Bruce Straley, Neil Druckmann
- Designer: Kurt Margenau
- Writer: Neil Druckmann

Sorry, maar ik ga me geen zorgen maken om Uncharted 4. Amy kon het zonder Druckmann en Straley niet op een niveau krijgen als Uncharted 2. En iedereen weet hoe The Last of Us heeft gescored. En het wordt geleid door een team dat net zo lang mee werkt aan Uncharted als dat Amy heeft gedaan. Dus ik heb goede hoop op een fantastische game.

[Reactie gewijzigd door chimnino op 11 december 2014 13:14]

Bedankt voor het inzicht, erg verhelderend !
Die jongen kan wel héél goed tegen kogels, maar het ziet er zeker proper uit. Maarja, dat zijn we van Naughty Dog wel gewend :)
In The Last of Us was het op de hoogste moeilijkheidsgraad na 1 keer over. Zal hier wat minder zijn vermoed ik, minder stealth, meer actie maar ik denk dat de preview op medium gespeeld zal zijn.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True