Samsung Galaxy S10e Zwart

Specificaties 5,8" • 2280x1080 • 128GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Review door de redactie

Door Chris Broesder - Redacteur mobile 16 maart 2019

Samsung Galaxy S10-serie - Meer technologie achter de schermen

De Galaxy S10e is een sterk high-end toestel voor een relatief zachte prijs. Hij heeft een redelijk groot scherm ten opzichte van het formaat van de behuizing en om dat te bereiken, heeft hij een gat in het scherm waar de frontcamera achter zit. Verder heeft hij een prima vingerafdrukscanner in de aan-uitknop en een kwalitatief hoogstaand oledscherm dat niet gebogen is, zoals bij de S10 en S10+. Verder heeft hij een prima camerasysteem, waarbij de groothoeklens een handige toevoeging is. De foto's zijn van goede kwaliteit, maar de primaire camera van Samsung is op sommige vlakken voorbijgestreefd door de beste smartphones in deze prijsklasse. De behuizing is sterk, waterdicht en compact, en ligt lekker in de hand. De glazen achterkant blijft echter breekbaar en gevoelig voor vingervegen. Al met al krijg je veel terug voor de overigens redelijke prijs van dit toestel. Lees verder »

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4
Toon reviews van:
Septimamus 20 maart 2019 Product gekocht

Samsung Galaxy S10e Zwart

Een erg mooie telefoon en een waardevolle opvolger voor de Samsumg Galaxy reeks. Natuurlijk valt er altijd wel wat op te merken, maar dat is te verwaarlozen tegenover de goede punten. Een echte aanrader.

Pluspunten

• Dunne randen rondom het scherm
  • Prachtig scherm
  • Snel
  • Camera's en de mogelijkheden daarvan
  • Bixby knop aan andere functies te koppelen
  • Headphone jack
  • Uitbreidbaar geheugen

Minpunten

• Plaatsing aan/uit knop (te hoog)
  • Glad zonder cover
  • Batterij misschien wat aan de lage kant tegenwoordig (3100)

bartss10eNewbie 15 september 2019 Product gekocht

Samsung Galaxy S10e Zwart

Mooie telefoon maar camera doet soms rare dingen

Pluspunten

• Behuizing
  • Scherm
  • Snelheid

Minpunten

• Camera zeer matig
  • vingerafdrukscanner zit te hoog

MrAngry 26 juli 2019 Product gekocht

Samsung Galaxy S10e Zwart

Ok, maar heeft een aantal reële problemen

Pluspunten

• Vingerafdrukscanner
  • Kleine android verbeteringen

Minpunten

• Warm warm warm
  • Bixby, facebook

rogierl 15 september 2019 Product gekocht

Samsung Galaxy S10e Blauw

Prachtig toestel. Niet de goedkoopste, maar wat mij betreft waar voor zijn geld!

Pluspunten

• Scherm
  • Camera
  • Opslagruimte

Minpunten

• Bixbyknop
  • Zonder backcover glad om vast te houden

guido66 18 juni 2020 Product gekocht

Samsung Galaxy S10e Blauw

Niet zo erg qua bloatware als ik had gevreesd

Pluspunten

• Lekker formaat
  • Snel
  • Helder scherm in zonlicht

Minpunten

• Bixby knop

BoomfokNewbie 15 mei 2020 Product gekocht

Samsung Galaxy S10e Zilver

Heb de s10e nu negen maanden in gebruik. Na Huawei en iPhone. Ik ben er blij mee. Mooi scherm, foto kwaliteit okay, apps en internet werken prima. Helaas de breekbare glazen achterkant (een cover helpt tegen breuk). De uitwisseling van foto's en muziek met mijn Macbook lukt me niet echt.

Pluspunten

• fraai design
  • dunne scherm randen
  • sterke wifi en 4g antennes
  • apps als whatsapp en gmaps werken prima

Minpunten

• bestandsuitwisseling met Mac
  • batterijduur
  • breekbare achterkant

Da Queen 11 januari 2020 Product gekregen

Samsung Galaxy S10e Zwart

LET OP: De Europese versie v/d S10e heeft een verouderde processor die nog gemaakt is op 8mn. De Amerikaanse (en nog wat andere) versie v/d S10e beschikt over een betere processor die gemaakt is op 7mn. Het verschil is duidelijk te merken, deze S10e presteert ondermaats tegenover de Amerikaanse versie!

Pluspunten

• Ziet er mooi uit

Minpunten

• Europese versie beschikt over een verouderde processor die nog gemaakt is op 8mn, nml de Samsung Exynos 9 Octa (9820)
  • Batterij gaat nergens over, vooral na een half jaar tijd zie je dat de batterij ook nog eens enorm degradeerd
  • Wordt warmer dan de Amerikaanse S10e
  • Foto's zijn een stuk minder dan de Amerikaanse S10e, vooral nachtfoto's
  • Iets langzamer dan de Amerikaanse versie
  • Spijtig dat Samsung de Europese klant tekort doet door er een verouderde cpu in te plaatsen die nog gebakken is op 8mn

NickMetus 3 januari 2020 Product gekocht

Samsung Galaxy S10e Zwart

Na jaren de grotere telefoons te hebben gebruikt was ik er klaar mee. Ik wilde de snelheid van een high end maar het een hands gebruiksgemak van een kleinere variant. Zo kwam ik uit op de s10e. Wat ik lees over de accu duur, is niet waar.

Pluspunten

• Formaat is ideaal, ligt erg fijn in de hand.
  • Snelheid
  • Gebruiksgemak
  • Accuduur wanneer je 40 uur werkt is prima
  • Camera doet wat hij moet doen (eten vastleggen)
  • Ingang voor de oortjes
  • Snel opladen!

Minpunten

• Jammer dat de front camera niet in het midden is geplaatst zoals bij de S11 renders getoond word.

NIMIC 27 november 2019 Product gekocht

Samsung Galaxy S10e Groen

Deze telefoon vind ik een erg goed compromis. Het is een slank handzaam en licht ontwerp. Dit gaat voor een gedeelte ten koste van de grootte van de accu. Draadloos laden kan dit probleem minder erg maken. Volgens testen absolute top telefoon voor video opnames. Dit is mijn eerste Samsung.

Pluspunten

• Hoge kwaliteit filmen
  • Prima kwaliteit foto's
  • Slanke telefoon
  • Mooie maat scherm
  • Draadloos opladen

Minpunten

• Vingerafdrukscanner erg hoog
  • Accu iets minder dan de absolute top
  • Processor iets minder dan de snapdragon 855
  • Bereik iets minder dan mijn vorige Motorola g5 plus

Robinkos 5 november 2019 Product gekocht

Samsung Galaxy S10e Zwart

Eindelijk weer een goede samsung high-end telefoon die kleiner is dan 6''! Supersnel, topcamera & fijn in gebruik.

Pluspunten

• snel
  • camera
  • Samsung!

Minpunten

• batterij had iets beter gemogen

Thombje 17 oktober 2019 Product gekocht

Samsung Galaxy S10e Zwart

Deze telefoon uiteindelijk gekozen als upgrade voor mijn S6. Bevalt uitstekend, prachtig scherm, goede camera's, meer dan genoeg opslag en zelfs nog een 3,5mm jack. Punchhole camera stoort mij totaal niet de batterij houdt het voor mij de hele dag uit. Alleen de aan/uit knop is wat hoog geplaatst.

Pluspunten

• Scherm
  • Camera
  • 128GB
  • 3,5mm jack
  • Dual sim/SD-kaart mogelijk
  • Handzaam formaat
  • Snelle vingerafdrukscanner

Minpunten

• Aan/uit knop aan de hoge kant
  • Misschien is 3100 mAh wat klein voor een batterij tegenwoordig

kevin.lankveldNewbie 25 augustus 2019 Product gekocht

Samsung Galaxy S10e Blauw

Hele chillen telefoon, heb hem vooral gekozen omdat het de eigenlijk nagenoeg de enige is onder de 6 inch en met deze klasse. Hij is lekker snel, mooi scherm en en de camera presteert prima. Aandachtspuntjes zijn de mindere vingerscan, tegenvallende accuduur en de wat lange oplaadtijd.

Pluspunten

• Klein maar fijn.
  • Lekker snel
  • Mooi scherm
  • Prima camera

Minpunten

• Vingerscan
  • Accuduur
  • Oplaadtijd

Schaapje_BlaaT 3 augustus 2019 Product gekocht

Samsung Galaxy S10e Geel

Veel power in een relatief klein pakketje. Batterij vind ik prima en laadt supersnel op tussen 30 en 80 procent. Vingerafdrukscanner is supersnel. Bixby knop zit onhandig maar is in te stellen. NotificatieLED ontbreekt maar daar zijn apps voor. Voelt in alles als een high end toestel.

Pluspunten

• Snelle chip in relatief klein pakketje
  • Groot scherm voor het formaat
  • 3.5mm jack
  • Snelle vingerafdrukherkenning
  • Lekker veel opslag
  • Dual SIM (of nog meer opslag)
  • Goeie speakers

Minpunten

• Bixby knop onhandig geplaatst
  • Glazen achterkant (breekbaar)
  • Geen notificatie LED

eisbaer 24 juli 2019 Product gekocht

Samsung Galaxy S10e Zwart

Mijn samsung s9 heb ik weg gedaan na 1 jaar omdat hij vrij zwaar is en de infinity edge er wel mooi uit ziet maar niet handig is in de praktijk. De s10e is een stuk lichter en wat meer handzaam.

Pluspunten

• gewicht redelijk laag
  • mooi scherm
  • draadloos opladen
  • headphone jack
  • fijn formaat, niet te groot
  • uitbreidbaar geheugen
  • groothoek optie camera

Minpunten

• scherm slecht afleesbaar in de zon
  • vingerafdrukscanner zit te hoog
  • bixby

K1LL3RB33 10 juli 2019 Product gekocht

Samsung Galaxy S10e Zwart

Overgestapt van S5 (na 5 jaar trouwe dienst) naar S10e en dat is een verademing. Lekker snel en fijn formaat om met 1 hand te bedienen en voor in je broekzak. Accuduur is prima en doe er 2 dagen mee bij normaal gebruik (en variabele helderheid scherm).

Pluspunten

• Handzaam formaat
  • 3,5mm jack
  • Mooi scherm
  • Dunne bezels
  • Vingerafdrukscanner onder aan/uit-knop werkt goed
  • 128Gb opslagcapaciteit
  • Uitbreidbare opslag middels SD-kaartje
  • Dual sim mogelijk

Minpunten

• Volledig van glas
  • Vrij glad zonder cover
  • Bixby-knop (mogelijkheid om andere functionaliteit toe te wijzen maar Bixby nog steeds aanwezig bij 1 of 2 keer op knop drukken)
  • Standaard installatie Facebook

EpicTurboNewbie 25 juni 2019 Product gekocht

Samsung Galaxy S10e Zwart

Peima gsm, ziet er erg goed gebouwd uit. Ik hoop dat hij lang zal meegaan. 5 jaar zou top zijn maar veel hangt dus af van de kwaliteit van de batterij.

Pluspunten

• Afmetingen
  • Camera
  • Waterdicht
  • Zeer snel
  • Veel geheugen en mogelijkheden voor uitbreiding
  • Geen gebogen scherm
  • Prachtig beeld
  • Niet te zwaar

Minpunten

• Batterij zou groter mogen
  • Bixby
  • Usb kabel zou langer mogen zijn

seriousjin 3 juni 2019 Product gekocht

Samsung Galaxy S10e Blauw

Fijn dat er een iets meer budgetversie van het nieuwe vlaggenschip van Samsung is. De prijs-kwaliteitverhouding is wat mij betreft bij deze het beste. Ik ben blij dat ze de curved edges weggelaten hebben en die zoveelste extra camera vind ik wat overkill. Wel jammer van mindere batterijcapaciteit en schermresolutie.

Pluspunten

• Geen curved edges (duurder, zeker bij vervanging, verborgen door telefoonhoesje, ligt er minder lekker door in de hand en lastiger met screenprotectors).
  • Grootte: nog handzaam.
  • 4 jaar android update support.
  • Dunne bezels.
  • Mini-jack.
  • Geweldige (groothoek) camera.
  • Fysieke vingerafdrukscanner, werkt goed!
  • Ruime opslagcapaciteit t.o.v. eerdere modellen.

Minpunten

• Batterijcapaciteit t.o.v. S10 (3100) NB: Heeft op basis van verschillende artikelen wel langere levensduur dan S10.
  • Bixby knop (zit onder de volumeknop, ik druk er tot nu toe wel eens op als ik het volume wil verlagen).
  • Geen telelens, maar ik vind het plaatsen van zoveel camera's op een smartphone niet echt nodig en wat buitensporig worden.
  • Net als voorgaande modellen: Geen vervangbare accu. Duidelijk een zwakke plek in de telefoon, dit dwingt mij tot nu toe uiteindelijk het eerste (samen met als er geen android updates meer komen trouwens) tot het kopen van een nieuwe telefoon. Zou het niet veel duurzamer zijn om de accu vervangbaar te maken?
  • Aan/uit-knop en daarmee ook vingerafdrukscanner zit wat hoog voor mijn smaak.
  • Geen notificatie-LED. Edge lighting is mooi, maar onpraktisch en zonde van je batterij.
  • Bloatware, bloatware en nog eens bloatware, wel te verbergen, niet zonder externe apps of rooten te verwijderen (facebook? bixby assistant? kindermodus met spelletjes??)
  • Niet compatibel met mijn oude gear VR (en lagere resolutie dan mijn vorige S6, daardoor misschien toch niet zo geschikt voor VR vwg. screen door effect).

Leejjon 29 mei 2019 Product gekocht

Samsung Galaxy S10e Zwart

Ik heb de S10e voornamelijk gekocht voor het formaat. (Ik kom van een Xperia X Compact) Het scherm vult de hele voorkant van het toestel en daardoor is de telefoon zo compact mogelijk voor een 5,8 inch scherm. Het toestel voelt super snel aan. Helaas wel veel Samsung software voorgeinstalleerd.

Pluspunten

• Ontzettend mooi toestel
  • Voorgeinstalleerde screen protector
  • Power knop bevat vingerafdruk scanner
  • Swipen over aanknop kan notificaties openen
  • Snelle processor zorgt voor soepel browsen
  • Niet idioot groot voor de schermoppervlakte
  • Headphone jack
  • Stof en waterdicht

Minpunten

• Batterijduur bij redelijk gebruik maar 24 uur
  • Veel samsung "features" en Bixby assistant
  • Glazen achterkant glad en snel vies
  • Voelt kwetsbaar tov Sony
  • Bepaalde notificaties blijven vibreren of geluid maken zelfs als ik het in de app zelf disable (Samsung settings die overriden??).

Aike 27 mei 2019 Product gekocht

Samsung Galaxy S10e Zwart

De accuduur is lager dan m'n A5-2017, en ook onvoorspelbaar. Sommige dagen gaat het goed en soms niet. De Bixby-knop is echt irritant. De vingerafdrukscanner in de zijkant bevalt mij ook erg goed. Hij had iets lager mogen zitten, maar wat mij betreft werkt het erg fijn zo.

Pluspunten

• Vingerafdrukscanner
  • Camera
  • Formaat
  • Samsung Dex

Minpunten

• Accuduur matig
  • Accuduur onvoorspelbaar
  • Bixby-knop
  • Bloatware

Drakensteine 25 mei 2019 Product gekocht

Samsung Galaxy S10e Zwart

Super telefoon, perfecte formaat. Mooi scherm! De front camera is niet tot last geplaatst. Top upgrade van Galaxy S8 naar de S10e! Aanrader!

Pluspunten

• Scherm
  • Formaat
  • 3.5mm jack
  • Mooie afwerking

Minpunten

• n.v.t.

TwanyyyNewbie 23 mei 2019 Hands-on

Samsung Galaxy S10e Zwart

Misschien wel de beste keus. De Samsung s10e is misschien wel het beste telefoon uit de serie s10 voor dat bedrag. Oké het heeft misschien een minder goede specs dan de s10 n s10 pro maar het heeft ook voordelen.

Pluspunten

• Mooi OLED scherm
  • Goede Camera voor deze prijs
  • Draadloos opladen
  • Zelfde processor als de s10 pro

Minpunten

• Relatief kleine accu (3100mAH)
rubenkemp 9 april 2019 Product gekocht

Samsung Galaxy S10e Groen

Goedgeprijsde 'entry level flagship'. Met name door de bloatware en de bixbyknop geen 5/5.

Pluspunten

• Geweldig scherm
  • Kwaliteit camera's hard- en software
  • Stereo speakers kwalitatief goed en luid
  • Vingerafdrukscanner zeer snel
  • One UI werkt soepel, veel customization mogelijk
  • 3.5mm jack
  • Wijdhoeklens
  • Standaard 128gb

Minpunten

• Batterij onvoorspelbaar
  • Animatieduur (zelfs na uitschakelen)
  • Fast charging niet zo snel als concurrentie
  • Bixby(knop)
  • Bloatware (Facebook niet te verwijderen zonder root)

Flaat 28 maart 2019 Product gekocht

Samsung Galaxy S10e Zwart

Beste telefoon die ik in jaren heb gehad. Klein, maar niet te klein, zeer goede speakers, headphone jack en een zeer goede camera. In tegenstelling tot veel andere reviewers vind ik de fingerprint scanner goed geplaatst, als hij lager had gezeten kon je hem niet goed vasthouden zonder te drukken.

Pluspunten

• Headphone jack en ip68
  • Perfect formaat, handzaam maar niet klein
  • Voelt zeer stevig, geen edge scherm
  • Fantastisch stereo geluid!
  • Goede fingerprint scanner, niet in het scherm
  • Zeer goede camera
  • Force feedback voelt hoogwaardig
  • Glazen achterkant niet eens heel slipperig

Minpunten

• Batterij bij stevig gebruik
  • Punch hole front cam niet ideaal, maar je went eraan
  • Locate app functie, dat was een luie ui keuze

oli4100 20 maart 2019 Product gekocht

Samsung Galaxy S10e Groen

Na twee keer voor een relatief goedkope telefoon te zijn gegaan deze keer gekozen om voor een topmodel te gaan. Nu een paar dagen in gebruik, zal proberen later nog uitgebreider te zijn.

Pluspunten

• Scherm. Bizar mooi. Met mooie achtergrond betrap ik mezelf er op dat ik af en toe gewoon 'even kijk'.
  • Snelheid. Razendsnel, nergens vertraging.
  • Camera. Prachtige plaatjes.
  • Gezichtsherkenning werkt snel en goed
  • Connecties werken snel en goed (o.a. ANT+ met Tacx, Bluetooth met Bose QC 35, Wifi, hotspot)

Minpunten

• Batterij (ik kom van een 5000mAh telefoon, dus was te verwachten, maar toch)
  • Plaatsing aan/uit knop te hoog, daardoor is vingerafdrukscanner in de praktijk niet bruikbaar

MaltaSoron 20 maart 2019 Product gekocht

Samsung Galaxy S10e Groen

Mooi toestel met prachtig scherm en goede bouwkwaliteit. Handzaam formaat.

Pluspunten

• Prachtig scherm
  • Geen notch, cutout zie je na paar dagen niet meer
  • Top bouwkwaliteit
  • Goed prijs voor wat je krijgt
  • Zeer vlot in gebruik, ervaar NOOIT haperingen

Minpunten

• Batterijduur valt tegen, rond 22:00 zit ik op 15%
  • Camera valt tegen bij weinig licht, ook frontcam

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een Samsung Galaxy S10e Zwart?