Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 133 reacties
Submitter: Scuur

Microsoft brengt zijn smartwatch binnen enkele weken uit en de wearable krijgt een accuduur van twee dagen bij normaal gebruik. Dat claimen bronnen van Forbes. De smartwatch zou nog voor de lucratieve decemberperiode in de verkoop gaan.

MicrosoftDe bronnen van Forbes, die bekend zouden zijn met het project van Microsoft, bevestigen dat het om een wearable met hartslagmeter gaat, die op meerdere platformen werkt. De smartwatch zou dus niet alleen kunnen synchroniseren met Windows Phone, maar ook met Android en iOS. Geruchten van die strekking over Microsofts slimme horloge zijn er al langer.

Een accuduur van twee dagen zou de wearable een voorsprong geven op de concurrenten van Samsung en Motorola: respectievelijk de Galaxy Gear en de Moto 360 moeten dagelijks aan de lader. De verkoopstart in november of december zou een voordeel zijn ten opzichte van Apple. De Apple Watch komt begin 2015 en mist daardoor het lucratieve holiday season.

Het is nog onduidelijk hoe Microsoft de wearable gaat noemen en wat de prijs zal zijn. De introductie betekent dat Microsoft opnieuw een markt met hardware betreedt. Het bedrijf deed dat in het verleden met wisselend succes: de Xbox werd een succes, de Zune-muziekspeler niet en de Surface-tablets laten een wisselend beeld zien.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (133)

Blijkbaar niet hun eerste 'smartwatch'. De Microsoft Spot Watch is de voorloper van de huidige smartwatches. Jammergenoeg kwam het nooit van de grond, net zoals hun tablet in 2001. Telkens voor op hun tijd voor dat het publiek er klaar voor was.

Maar dus is Microsoft geen onbekende in de smartwatchsector. Ik ben benieuwd wat ze ervan gaan maken.
Bron
Bron

[Reactie gewijzigd door MrAndy9797 op 20 oktober 2014 09:48]

. De introductie betekent dat Microsoft opnieuw een markt met hardware betreedt.
Ja, ik vond deze quote ook al erg slecht voor een techsite als tweakers, lijkt erop dat de 'reporter' (en daarbij dus ook de editor) totaal geen onderzoek doet of wat er geschreven wordt ook wel klopt..
Ik vraag mij af, of Microsoft als een early bird, nog geld verdiend aan de patenten die ze tijdens de ontwikkeling van tablet en smartwatch hebben ontwikkeld.

Ik heb ergens gelezen dat Microsoft hoopt dat Apple de technologie achter het betalen met je telefoon naar de markt weet te brengen. (Ook patenten?)


De betaalfunctie zou ik graag op een smartwatch willen zien. In de kroeg, supermarkt, ov chip etc er zijn vele mogelijkheden te bedenken dat het makkelijker gaat met het ding om je pols dan het ding dat je uit je zal moet halen.
Die openheid naar de concurrerende platformen iOS en Android is alleszins een pluspunt. Veel van de huidige smartwatches en Activity trackers zijn iOS of Android Only. In het geval van Android moet het dan ook nog vaak een 4.4 zijn en soms zelfs een smartphone van hetzelfde merk.
Ik hoop dat ze voor de hartslagmeting MIO technologie of gelijkwaardig gaan gebruiken en dat er ook een GPS voorzien is. Dat zou een volwaardig sporthorloge opleveren.
En app-ondersteuning (m.a.w. geen gesloten systeem waar je enkel moet hopen op firmware upgrades) lijkt een evidentie.
Nog geen beelden van hoe deze smartwatch er uit gaat zien? Jammer.
Een accu duur van 2 dagen klinkt als een goede feature, ben benieuwd hoe de koppeling met Windows en Windows 'mobile' zal zijn. :)
Hopelijk met draadloos opladen, anders echt irritant.
Ik heb al mijn telefoon en headset die aan de kabel moeten, om de twee dagen mijn horloge ook nog, heb ik geen zin in.
Niet dat ik er een zal kopen, want vind ze niet mooi vergeleken met normale horloges.
Aparte is dat mensen nu gewend zijn aan horloges die het gewoon een jaar met een accu doen of een automaat die zich automatisch kan opwinden door je polsbeweging en indien niet aan je pols het ook 2 dagen doet.

Zelf zie ik geen meerwaarde in een smartwatch en het is al irritant om zo veel zaken iedere avond aan de lader te moeten leggen al dan niet met een kabeltje. Ga je ook vakantie moet je je kabelspaghetti meesleuren.

Wow nu heet MS 2 dagen en de rest 1. Het verschil is dat 1 dag zwaar klote is en 2 dagen iets minder zwaar maar het blijft gewoon klote.
Geen meerwaarde? Dat vroeg ik me ook af, toen zag ik iemand met een smartwacht, en ik vroeg hem wat hij er mee kan. De reactie was onverwacht! Hij vertelde dat hij kon zien of hij berichten had ontvangen op zijn horloge. Zwaar onder de indruk verliet ik het gesprek, met mijn telefoon die alleen maar een geluidje maakt om mij te melden dat er een nieuw bericht is. Nu wil ik ook een smartwatch.

Zonder gekheid, nou neem ik deze persoon niet heel serieus, maar wat kan je nou met een smartwatch waardoor het dagelijks opladen gerechtvaardigd wordt? Want zelfs eigenaren van een smartwatch lijken niet helemaal te weten wat je er mee moet, alleen zien of je berichten hebt lijkt me wel heel minimaal, wat kan je nog meer dan?
Meerwaarde is altijd discutabel. Neem als voorbeeld mijn telefoon, de Lumia 920, deze heeft net als diverse andere toestellen Glance, nu kunnen wij een urenlange discussie voeren hoe relevant dit is, hoeveel het van de accu verbruikt en hoe moeilijk het is om even op het knopje te drukken.
Mijn ervaring is dat het heel erg prettig is, accuverbruik is laag, zeker wanneer je je bedenkt dat wanneer de sensor niets oppikt dat het beeld helemaal uitgaat. Dit terwijl je wel direct ziet wanneer je berichten binnen hebt, iets wat er weer voor zorgt dat je minder vaak 'hoeft' te controleren of je berichtjes binnen hebt.

Ik realiseer me dat de meeste mensen die dit lezen denk "echt lekker boeiend", maar het zijn toch prettige features om te hebben, hoe klein ze ook zijn.

Smartwatches zijn niet veel anders qua gevoel, veel kleine features waarbij je niet goed het nut begrijpt, totdat je je bedenkt dat het gewoon extra's zijn op je telefoon. Als jij op je normale klokje de feature zou krijgen om meldingen van je telefoon binnen te krijgen of je muziek te kunnen skippen enz, dan zou je dat vast geen onprettige extra's vinden.

En daar ligt dan ook het probleem, want wat zijn de verschillen tussen normale klokjes en smartwatches? De accuduur en dikte.
Zelf zou ik zeker openstaan voor een smartwatch, maar dan wel een flinke accuduur, geen dag, geen 2 dagen, maar minimaal een week, en dan alles in een strak klokje.
De Pebble Steel zit hier zeker dichtbij, maar is het nog net niet helemaal voor nu, naast het feit natuurlijk dat WP nog steeds geen ondersteuning biedt voor smartwatches.
maar minimaal een week
1 Week? Waarom niet gewoon eeuwig!
Ze moeten er gewoon zo'n bewegingsenergieopwekker in doen. Dat had ik 20..25 jaar geleden al in mijn normale horloge. En/of een zonnecel. En/of een trekkoordje.

1 Dag, 2 dagen, 1 week... we leven toch niet in de 19e eeuw??
Goh, ik heb zelf een Pebble Steel, die moet elke week aan de lader. Wat kan je ermee? Veel.

Berichtjes lezen op de fiets of achter het stuur, buienradar, stappenteller, slaapmonitor, je muziek op afstand bedienen, je lessenrooster checken, ... Oh ja, en de tijd lezen! :)

Kan je leven zonder smartwatch? Tuurlijk! Is het nuttig? Mwah. Maar is het leuk speelgoed en vaak toch handiger dan je denkt? Zeker! Vooral als je even je handen volhebt of met iets bezig bent, kan je snel kijken wie je belt of je een berichtje stuurt.

[Reactie gewijzigd door Mavamaarten op 20 oktober 2014 11:15]

Berichten lezen op de fiets of achter het stuur.

Lijkt me heel zinvol voor de verkeersveiligheid. 8)7
Gezien de smartwatch niet veel afwijkt van een kleine telefoon ben ik van overtuigd dat het niet mag volgens onze wet. Je bent immers even goed afgeleid als met een telefoon als je dezelfde functies raadpleegt.

@Mavamaarten:
Kan je typen op een smartwatch? Dat lijkt me wel gaaf eigenlijk :) gewoon als een remote keyboard kunnen gebruiken en niet alleen voor media is een functie waar ik persoonlijk wel iets in zie!
mijn vader heeft de opleiding gedaan voor zendamateur en nu heeft hij een paar apperaten op het dashboard staan met heel veel knoppen om te zenden, scannen, luisteren, etc..

en dit is geheel toegestaan! LOL!
dat is gewoon ubercool :p
En toch zal hij daar niet mee bezig mogen zijden tijdens het rijden, lijkt mij
Zendamateur ? wordt dat nog beoefend met internet overal beschikbaar ?

Het is imo iets dat er langzaam zal uitgaan, vroeger voor het internet er was vond ik het nog wel cool.
Zo offtopic als maar kan, ja die hobby beoefen ik ook al meer dan 35 jaar.
Toen de orkaan katrina toesloeg was een simpele HF verbinding het enige wat nog werkte. De natural disaster gemeenschap gaat o.a. daarom weer geleidelijk terug naar HF als backup.
In noodsituaties zoals katrina, de tsunami in japan etc is internet compleet irrelevant.
Er komen wel steeds minder zendamateurs maar degenen die die hobby oppikken zijn wel meer wetenschappelijk ingesteld. En de rest ja die gaat lekker kletsen op internet over smartwatches enzo ;)
Hangt ervan af. De pebble heeft geen touchscreen dus die valt af. Je kan wel voorgeprogrammeerde smsjes (die je configureert op je smartphone) sturen. Op de moto360 is er een werkend toetsenbord, waarbij je op het scherm letters schrijft.
Toch kan je op de Pebble wel typen ;-)

Lastig.. Maar het kan.
Ik heb een translate-app. Werkt prima voor simpele woordjes.
Ik heb al 30 jaar een collectie horloges die alleen de tijd aangeven en soms ook datum en dat vind ik al geweldig. Dus elke feature meer is meegenomen ;)
Bij horloges noemt met het complicaties, tijd datum, stopwatch, maanstanden en zo zijn er nog veel meer zaken.

Leuk link: http://montre24.com/watchmagazine/66/
Laat zien wat men mechanisch met een horloge allemaal kan buiten tijd en datum.
Eerlijk is eerlijk er zit een prijskaartje aan, hoe meer mogelijkheden hoe hoger de prijs en die kunnen heel hoog oplopen.
Klopt. Ik snap ook best dat veel mensen de nut van horloges niet zo inzien. Ik draag echter graag horloges. Dus ook smartwatches hebben mijn aandacht.
Aangeven hoe laat het is is ook een feature van de smartwatch ;)

Ik kan me ook echt nog niet aan de indruk onttrekken dat deze apparaten ooit vast wel handig worden (hartslagmeter is ideaal voor sporters), maar we zijn er nog lang niet. Vergeleken met de eerste smartphone brengt het nog te weinig.

[Reactie gewijzigd door Pewwy op 20 oktober 2014 11:09]

Mee eens. Ik vind het al zo grappig dat een telefoon nu smartfoon heet. En als je dan iemand echt dringend moet bereiken is zijn smartfoon leeg wegens jijpijp, en ze weten ook niet hoe laat het is wan hun SMART-watch is leeg. Niet zo heel smart, een horloge is toch ten eerste om (langdurig...?) de tijd te kunnen lezen? Smart gadgeds, not-so-smart owners...
Persoonlijk snap ik het ook niet zo goed. Ik had 5-6 jaar geleden HTC toestellen die 5 dagen met een batterij mee gingen en dezelfde functies bevatte als hedendaagse telefoon, enige grote verschil is grafische capaciteit, waar ik voor een mobiele telefoon totaal geen waarde aan hecht.

Doe mij maar een mobiele telefoon die niet zo mobiel is als dat de laderkabel lang is! Maar dat je zo'n telefoon echt mee kan nemen zonder je zorgen te hoeven maken waar je kan opladen.

Nu weet ik ook wel, dit is mijn mening, maar hoe zou je het vinden als de nieuwe auto ook kan vliegen wat je vrijwel nooit doet, maar daarom nog maar 100 KM op 1 tank kan rijden?
In het artikel zeggen ze niet dat de Pebble een week met de accu doet en binnen een uurtje opgeladen is. En daarbij staat het scherm ook nog eens continu aan.
Niet mooi? Post even een plaatje dan. Ik zou ook weleens willen zien of hij mooi is.
Sarcasme natuurlijk, want niemand heeft het horloge tot nu toe gezien. Er zijn alleen plaatjes gepubliceerd van artiesten die zogenaamd denken te weten hoe het horloge eruit ziet.
Als je duidt op het horloge van Apple: nee, dat vind ik ook niet mooi.
lol af en toe een blauw horloge op zijn tijd ;) maar genoeg met die onzin, een accu duur van 2 dagen voor je hologe vind ik toch wel HEEL schokkend moet ik zeggen, natuurlijk snap ik dat verbindingen via bijv BT wat energie vergen, maar ik moest hoe dan ook pas wel grinniken toen ik zag dat heel erg veel van die goedkopere <150 euro devices, gebruik maakten van BT 3.0 in plaats van BT4 (smart) en dan soms nog met een vermogen rated op 5 tot 10 mtr in plaats van 1 tot 3 mtr (wat voor een wearable meer dan genoeg moet zijn).

ik hoop toch wel dat tussen nu een laat ik zeggen 2 a 3 jaar men met smartwatches op de proppen weet te komen die.

: minder dan 100 euro kosten,
: gemaakt zijn van materialen waar bijv geen nikkel etc in zit (alergische reacties),
: minstens 3 volledige dagen mee gaan bij gemiddeld (of 2 bij intensief gebruik),
: van degelijke kwaliteit (kras en stoot vast).

op dit moment zie ik ook vooral een trent waarin het ding maar zo technisch mogelijk moet zijn, eigen (dikke cpu) veel ram, apps die op het ding zelf draaien etc etc... ik zie zo'n ding liever als extern scherm voor mijn telefoon (die heb ik altijd bij me en die heeft meer dan rekenkracht genoeg om alle PDA-functies te vervullen),
natuurlijk snap ik dat verbindingen via bijv BT wat energie vergen
Laatst zag ik het verbruik van een module die met BLE constant verbinding hield met een telefoon (nou ja constant, gedutycycled uiteraard, maar constant genoeg dat je zo goed als direct een notificatie zou krijgen op je horloge als die op je telefoon binnenkomt): 35uA verbruik. Dat is dus jaren op een enkele knoopcel. Oftewel het echte verbruik moet ergens anders in zitten.
As always: het scherm. Probleem met een horloge is dat je er liefst de hele dag, op welk moment dan ook, op wilt kunnen kijken. Daarvoor moet je scherm natuurlijk wel aan staan/updaten. Een kleurenscherm met een leuke resolutie dat de hele tijd op staat vreet nu eenmaal batterij (kijk maar eens bij je smartphone welk "proces" de meeste energie gebruikt).

Dat is bv. ook de reden waarom de Pebble smartwatch wel langer mee gaat (E-ink display, waarbij niet constant alles gerefreshed moet worden én geen backlight nodig is. Wat info: http://www.sharpmemorylcd...ctive_LCD_White_Paper.pdf). Een scherm zoals dat in de link gebruikt ook maar 10 tot 25 uA (zwart/wit of 8 bit color).

Andere manieren zijn schermen met "geheugen", zoals bv. http://www.sharpmemorylcd.com/1-26-inch-memory-lcd.html

Praktisch alle smartwatches die op het moment uitkomen gebruiken daarentegen een "standaard" LCD-scherm. De consument wil immers natuurlijk wel een "mooi" (subjectief) scherm, wat ook goed af te lezen is (backlight = batterijvreter). Daarom zie je ook dat deze vaak geen beeld geven als ze niet in gebruik zijn. Het spaart natuurlijk batterij als het scherm niet aan staat.

(Bovenstaande slaat natuurlijk enkel op het scherm, de processor an sich is ook nog een verbruiker, maar over het algemeen is een scherm de grootste verbruiker.)
Als ze eenzelfde techniek gebruiken als glance op lumia's, dan kan het best. Dit gebruikt ook display memory, en ververst iedere minuut. Ik hoop dat ze er zo'n soort techniek inzetten. Ik hoef echt niet heel de tijd een fancy klokje te zien, de tijd/notifications is genoeg.
Waarom moet een horlogescherm de hele tijd aanstaan? Kan toch een bewegingssensor in als je op je horloge kijkt?
Pebble gebruikt een andere vorm van e-paper, geen e-ink.
Het gaat daar om een extreme low power LCD scherm.
e-ink zou nog iets zuiniger moeten zijn, maar trager en meer ghosting.
Hmm vreemd, mij mij geeft die als meest batterij slurpend proces het android systeem zelf aan 8)7

P.S.
Wel nuttige informatie en links.

[Reactie gewijzigd door defentor op 20 oktober 2014 12:08]

Het scherm en de SoC. Goed voorbeeld is de Pebble, met een simpel watchface (verandert iedere minuut) ongeveer 6 dagen, gebruikt sinds levering kickstarter.
De Pebble lijkt ideaal? De plastieken versie vind ik persoonlijk niet zo mooi, maar hij voldoet aan alle eisen.
Kijk eens naar de weloop smartwatch van 56 euro op dx.Com

Nog hevig in ontwikkeling maar voor 56 euro een gokje waard, is het niets voor je heb je iig niet 250 euro uitgegeven.
Ik heb zelf al een pebble steel, die weloop biedt écht geen vergelijkbare ervaring heb ik gelezen. Het sterktepunt van de pebble is net de grote hoeveelheid aan apps en watchfaces.
maar voor mensen die niet weten of een smartwatch iets voor ze is is het een heel mooie ingang in de smartwatch wereld.

ik heb de metawatsch strata, ook een prima ding die goed genoeg doet wat ik ervan verlang. maar die ontwikkeling is erg langzaam, en de pebble (steel) is best duur nog voor een impulsaankoop en of een gokje of het wat voor je is.
Tja, maar op die manier krijg je een negatief beeld van smartwatches. Moest de pebble niet zoveel apps hebben als dat het nu heeft, zou ik ook geen pebble gekocht hebben. De kracht achter pebble is niet alleen het horloge zelf, maar de goeie firmware en SDK. Dat is bij de metawatch of weloop watch niet het geval.
Het zal makkelijk te raden zijn, felle, hippe kleuren en een vierhoekig design.
Wat in hetzelfde nieuwsbericht op The Verge en Forbes duidelijk naar voren komt is dat dit geen smart watch wordt maar een fitnesstracker. De titel op Tweakers is dus misleidend. Het wordt een device gefocust op fitness, met diverse sensoren voor hartslag, stappen, verbrande calorieën, etc. Daarnaast wel enkele smartwatch features, met ondersteuning voor zowel iOS, Android en Windows Phone.

De twee dagen accuduur is wel interessant, ik weet niet hoe dit zit bij andere fitness trackers van Nike, Fitbit, Jawbone?
Dus... is het een smartwatch. Met health-functionaliteit.
Fitbit gaat rustig een week mee. Volgens mij zelfs langer
Het zal waarschijnlijk een koppeling met Windows Phone zijn :P

Maar serieus, volgens de geruchten gaat de MS smartwatch met alle platformen ondersteunen, en dat lijkt ook logisch gezien de nieuwe cross platform strategie.
Ik dacht te lezen dat de moto 360 na de laatste update ook aan de 2 dagen accuduur zou kunnen komen:
http://gizmodo.com/the-mo...ten-way-better-1641611329

Jammer voor motorola dat de update na al hun reviews komt uiteraard...
Ik heb zelf al enkele weken een Moto 360. Die haal ik gemiddeld 's ochtends om 8 uur uit z'n lader en rond middernacht gaat hij er weer terug in. Dan is de accu nog zo'n 40% vol. Het ligt een beetje aan je definitie van "2 dagen" maar in elk geval gaat hij met gemak een lange dag mee.
Een smartwatch die je moet connecten met je telefoon om het goed te laten werken noem ik geen smartwatch!
Er zijn fabrikanten die al standalone watchphone's hebben.
Deze horloges noem ik een smartwatch want deze hebben geen verbinding met je tel nodig om te functioneren.
Zo hebben ze BT, Wifi, GPS, SD slot, Sim slot, Camera etc etc ingebouwd.
Waarom kunnen meer farbrikanten dit niet doen?
Omdat meer functionaliteit een hogere impact heeft op de batterij en de formfactor. Je kan dit wel doen, geen probleem, maar dan wordt de telefoon wel a) bulky (waar laat je anders een microSD kaart, een SIM kaart en alle andere benodigde hardware) en b) gaat de batterij maar een paar uur mee (dit alles zuipt natuurlijk stroom).
Met batterij duur ben ik het met je eens, maar de rest niet. Heb namelijk Watchphones gezien die niet echt bulky zijn.
Waarom kunnen ze niet een smartwatch maken die ook via beweging of lichaamswarmte oplaad? Niet moeilijk den ik!
Waarom kunnen ze niet een smartwatch maken die ook via beweging of lichaamswarmte oplaad? Niet moeilijk den ik!
Hoe het zit met opladen via lichaamswarmte weet ik niet, maar de mechanica die nodig is om bewiging om te zetten in energie (zoals bij de meeste automatische horloges) is vrij groot, je hebt het al snel over meerdere milimeters aan extra dikte (t.o.v. een batterijtje). Ook zullen deze technieken waarschijnlijk niet genoeg energie leveren om een smart watch op te laden.
Waarom zouden ze dat wel doen? Je hebt je smartphone immers altijd bij je. Een smartwatch moet lang mee gaan, de formfactor moet zo zijn dat hij dun/licht is en bovendien mag het niet teveel kosten. Delicated standalone hardware zorgt voor problemen bij alle drie de punten die ik net noemde.
Omdat sommige mensen er hun hele muziek collectie op willen zetten;
Omdat sommige mensen het cool vinden om net als Michael Night op hun horloge 'gebeld' te worden;

Ontopic:
Ik zie bijvoorbeeld gps als iets handigs, deze kun je dan met de locatiegegevens van de telefoon combineren voor een betere locatie bepaling.
Verder kan een sd kaart slot handig zijn als er weinig intern opslag geheugen in zit.
Waarom moet er GPS op zitten als je ook de GPS van je phone erbij zou gebruiken? Lijkt me alleen maar batterijverspilling, je phone is normaal accuraat genoeg...

Idem voor die sd, je gebruikt toch gewoon het geheugen van je telefoon?
Apps op je horloge nemen ruimte in.......
Verder heb ik niet altijd een goede ervaring met de locatiebepaling van m'n telefoon.
Twee dagen? Klinkt goed. Dat is dus in de praktijk 1 ruime dag (waardoor je toch elke nacht moet/wilt opladen).
Ik heb net een weekje een Pebble. Ik merk nu al dat dit een echte dealbreaker is. Dagenlang met een accu kunnen! En dat voor een zacht prijsje.

Het wordt echt tijd voor een accu revolutie. Tijd dat een smartphone weer een paar dagen mee gaat...
Een accurevolutie, of veel zuiniger hardware natuurlijk.

Een pebble heeft natuurlijk als voordeel dat hij een epaper display heeft. Dat scheelt enorm in het in het energieverbruik, maar is natuurlijk niet zo hip als een full-color schermpje.
E n het voordeel van een pebble is natuurlijk dat je in het volle zonlicht nog steeds zonder problemen kunt zien hoe laat het is. Dat wordt met een OLED-schermpje toch al een beetje lastiger
Daarentegen.. kun je met een Pebble ook in het donker zien hoe laat het is? Doorgaans kan dat met een eInk schermpje weer niet..
Er zit een backlight in, die aangaat zodra je schud, bij een melding of als je de knoppen gebruikt. Dus je hebt altijd goed zicht op je horloge.
Dat kan ook maar dat lost de boel niet op denk ik. Dat zijn steeds kleine stapjes.
Volgens mij worden apparaten rondom een gewenste accu-tijd ontworpen. We moeten minimaal 10 uur wi-fi gebruik garanderen, dus dan doen we functie x en y maar niet want dan halen we het niet.

Een accu die ineens dubbele prestaties levert met de helft minder accu opent ineens compleet nieuwe zaken: namelijk meer functies terwijl de standby tijd ook nog wordt verlengd.

Iedereen vind elke dag opladen normaal maar dat is het natuurlijk niet (ja, ik kom uit de Nokia tijd).
Ik kom ook uit tijdperk van de oude nokia's nog 3310 enzo, gewoon een week met een accu doen ideaal.
Ik moet zeggen het gaat al beter tegenwoordig ben geen zwre gebruiker, ik doe 2 en laatst zelfs 3 dagen met htc one m8 gedaan.

Ik moet wel zeggen dat bluetooth/nfc/wifi/gps uit stonden, en ik maak ook geen gebruik van automatische synchronisatie + scherm op automatisch verlichting.
Als er ontworpen wordt op accutijd, dan mag er van mij zonder meer ontworpen worden op dat zo'n ding een week of langer mee kan. Ik denk echt dat er zeker markt is voor apparaten met minder features (of wat minder slank) maar met een langere accuduur. Een wat dikkere telefoon? Prima. ePaper scherm op je smart watch? Best acceptabel als je daarmee wel een week haalt in plaats van krap twee dagen met een oled of één dag met een LCD. Niet voor iedereen wellicht, maar wel voor een deel van de markt. Voor mij was bijvoorbeeld ook een iets dikkere iPhone 6 een betere optie geweest: langere accutijd, en geen uitstekende cameralens... Dan maar niet de dunste.

Ik kom ook nog uit de tijd van de oude Nokia's trouwens.

[Reactie gewijzigd door ATS op 20 oktober 2014 10:46]

Twee dagen? Klinkt goed. Dat is dus in de praktijk 1 ruime dag (waardoor je toch elke nacht moet/wilt opladen).
Als je zo gaat redeneren moet je dat ook voor de concurrentie doen: die hebben allemaal 1 dag accuduur, dus volgens jouw redenatie moet je die twee keer per dag opladen. Heeft de Microsoft Smartwatch - als hij inderdaad bestaat en een dergelijke accuduur heeft - alsnog een streepje voor op de concurrentie.
1 of 2 dagen het maakt toch niet uit, het is pas interessant nieuws als het 1 jaar is.of 1 maand.
Heb zelf de LG en elke avond leg ik hem op zijn doc en in de ochtend is hij weer vol. (duurt normaal rond de 45 min) ik denk dat hij het ook wel 2 dagen uit houd met scherm altijd aan als het moet.
Maar waarom zou ik hem niet elke avond op de Lader leggen? En als ik op vakantie ga dan is 2 dagen ook te kort.

Ik hoop alleen dat ze bij MS wat meer apps gaan krijgen voor zijn Smartwatch want heb sinds een maandje een Surface pro 3 maar het is magertjes in de store van ze.
Waarom zou je hem niet op de lader leggen nou makkelijk als die nog niet leeg is, waarom zou je hem anders gaan opladen ?.
Ik ging vorige week slapen met 35 procent en toen ik wakker was 2 procent minder, toen ik echter thuis kwam van mijn werk had ik nog 12% over.

2 dagen in de vakantie ik red dat al met gemak in nederland :+ , in de vakantie ligt dat ding niks te doen dus gaat nog veel langer mee dan 2 dagen :9
Ik heb het dan over telefoon nu en geen horloge.

[Reactie gewijzigd door Carlos0_0 op 20 oktober 2014 10:17]

Vaker laden is goed voor de accu. Li-ion batterijen houden er niet van als ze leeg gaan.
Er zijn ook smartwatchen die 3 weken doen op 1 acculading.
Mijn LG G Watch gaat een normale dag mee (6.30 - 22.00 uur) en ik leg hem dan met 60% weg. Volgende morgen pak ik hem met 58% weer zodat ik dag 2 kan gebruiken. Onder normaal gebruik versta ik het lezen & beantwoorden van WhatsApp/Telegram berichten en het lezen van mailtjes.

De batterijduur is voor mij dus prima te doen, zolang je hem niet de hele dag aan het showen bent aan collega's/vrienden.

Edit: ik gebruik wel locatiekaarten van Google Now (bijv. 17 minuten naar werk) maar geen navigatie.

[Reactie gewijzigd door Aikje op 20 oktober 2014 07:55]

inderdaad, mijn LG G Watch gaat ook gewoon 2 dagen mee, en ik geloof zelfs dat de Motorola ook zolang meegaat met de laatste update, hier was zelfs nog een nieuwsbericht over.
Titel is dus vreemd, alsook de verwijzing dat de andere merken geen 2 dagen zouden meegaan (ze hebben allemaal immers dezelfde hardware).
Ben benieuwd hoe Modern UI met live tiles er op een horloge uit ziet. Als ze dit doen, zal het wel een vierkant horloge worden.

Als Microsoft gebruik maakt van 'universal apps', zijn er al een heleboel apps voor het horloge en denk ik dat het dan ook een serieuze concurrent kan worden voor Google Wear.

Verder weet ik dat ze voor Android Wear een toetsenbord hebben gemaakt. Was een mooi idee en zal wel leuk zijn als die ook op het Windows platform uit zal komen. nieuws: Microsoft ontwikkelt app voor handgeschreven input op Android Wear

Edit:linkje toegevoegd

[Reactie gewijzigd door svenvNL op 20 oktober 2014 08:02]

Het is maar net hoe ze het toepassen, wie weet passen ze gewoon de design filosofie toe en maken ze hem wel rond ;)

Al meende ik me te herinneren dat Microsoft met een geafit achtig iets zou komen en niet een smartwatch.
"Als Microsoft gebruik maakt van 'universal apps', zijn er al een heleboel apps voor het horloge"

Een universal app is een app wat gebuild is voor zowel Windows als Windows Phone, wat straks dus slechts "Windows" wordt. Als je stelt dat er hiervoor al een heleboel apps zijn, dat betekent dat alleen maar dat ze op het platform kunnen runnen. Het betekent niet dat ze automatisch handig, nuttig, geschikt zijn voor een smartwatch.

Sterker nog, de meeste bestaande apps kun je schrappen alszijnde niet geschikt voor een scherm van 2 inch. Gamen kun je vergeten en de meeste apps waarin je dingen leest ook grotendeels.
Euhm... kijkend in de app-store van microsoft is plex de enige die ik heb gekocht. Deze gebruik ik dan weer niet omdat het een always fullscreen app is. Ik hoop dat dev's dan wel een goede aanvulling geven aan deze watch
Deze gebruik ik dan weer niet omdat het een always fullscreen app is.
Gelukkig komt er Windows 10 waar de in een desktop scherm.
Ik hoop dat dev's dan wel een goede aanvulling geven aan deze watch
Navigatie zodat we op de fiets niet mee tekens op de telefoon zitten te kijken met navigatie;
Pushberichten van nieuws en chat apps;
Wijzerplaten;
Een app die je gezondheid bij houd.
Dus jij wilt een desktop op je smartwatch? Of is je reactie gewoon niet van toepassing op het smartwatch-onderwerp? Tuurlijk wordt er iets mee gedaan. Logisch toch ? 8)7
Ik wacht nog even met het kopen van een smartwatch geloof ik. Ik wacht totdat de accuduur tenminste 1 tot 2 maanden bedraagt ... maar vooral ook totdat er een ruggedized versie is.
Ik wacht totdat de accuduur tenminste 1 tot 2 maanden bedraagt.
Aangezien van de meeste smart watches wordt verwacht (door de consument) dat ze een deel van de functionaliteit van een smart phone overnemen, moeten ze of zelf over redelijk wat rekenkracht kunnen beschikken, of altijd gepaird zijn via Blutooth. Kijk naar de huidige smartphones, hoe lang gaan die mee? Met 3 dagen zit je wel op de absolute max. Verklein de batterij, maar houdt het feit dat ze altijd verbonden moeten zijn, en je kan al snel tot de conclusie komen dat een batterijduur van 1 of 2 maanden compleet onrealistisch is. Een week zou al bijzonder plezierig zijn, maar de hier beloofde 2 dagen ligt redelijk in lijn met wat de huidige generatie telefoons ook doet. 's avonds dus niet alleen je telefoon, maar ook je smart watch aan de lader.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True