Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 94 reacties

Microsofts cloudopslagdienst OneDrive biedt gebruikers vanaf nu de mogelijkheid om bestanden van maximaal 10 gigabyte te uploaden; dat was tot nu toe 2 gigabyte. Eerder werd de opslaglimiet voor niet-betalende gebruikers al verhoogd naar 15 gigabyte.

Het gerucht ging al dat Microsoft de limiet van 2 gigabyte zou afschaffen. Met de nieuwe limiet voor individuele bestanden loopt OneDrive overigens nog steeds ver achter op zijn concurrenten. Zo heeft Dropbox geen limiet voor individuele bestanden, mits die zijn geüpload via de desktop-app of de mobiele client; de website heeft wel een limiet van 10 gigabyte per bestand. Google Drive hanteert een limiet van 5 terabyte per bestand.

Tegelijkertijd introduceert Microsoft de mogelijkheid om complete folders direct naar de web-interface van OneDrive te slepen. Op dit moment kan dat, opmerkelijk genoeg, alleen met Google Chrome, en niet met Microsofts eigen Internet Explorer. Verder belooft Microsoft dat synchronisatie met de desktopclients binnenkort sneller verloopt, doordat meer bestanden dan tegelijkertijd kunnen worden gesynchroniseerd. Om hoeveel bestanden het precies gaat, is niet bekend.

Tot slot kunnen gebruikers via de desktopclient voor Windows, met behulp van de rechtermuisknop, rechtstreeks bestanden delen; iets wat in Google Drive en Dropbox al mogelijk was.

Deel een OneDrive-link

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (94)

Hoe zit dit voor zakelijke gebruikers? Wat eigenlijk nog het meest storende is voor zakelijke gebruikers, de limiet van 20k files....toch wel jammer dat ze dit niet van het begin af aan goed hebben geregeld.

En een limiet van 10GB, come-on. Natuurlijk is het al beter dan 2GB, maar het is nog steeds wat bezopen ten opzichte van de concurrentie.

[Reactie gewijzigd door Perkouw op 11 september 2014 10:12]

Hier even stemmen.. het schijnt dat Microsoft echt luistert naar de suggesties op Uservoice

http://onedrive.uservoice...e-limit-of-the-total-numb
Dat, plus het zichtbaar maken van gedeelde mappen. Deze zijn vanuit de applicatie momenteel niet bereikbaar (of is dit inmiddels in orde gebracht?)
Mja klopt, zowel de normale als de zakelijke app kan verbeterd worden voor collaboration
Done. Bedankt voor de link.
Even een +3 gegeven in de hoop dat meer mensen gaan stemmen op handige features en de applicatie handiger wordt. En ja ook de zakelijke versie.
Die 20K limiet is geen limiet voor opslag maar voor synchronisatie. Er is een limiet van 30.000.000 voor het aantal bestanden die je wilt opslaan (totdat je totale opslagcapaciteit bereikt is).

[Reactie gewijzigd door geertdo op 11 september 2014 11:28]

"20K limiet is geen limiet voor opslag maar voor synchronisatie"

Zou je dit kunnen toelichten? Ik snap het verschil niet.
Als je via de web interface werkt kun je tot 30 miljoen bestanden opslaan! Met het synchronisatie programma op de pc (om een lokale kopie te hebben) heb je een limiet van 20.000 (bestanden of mappen) voor een OneDrive for Business documentenbibliotheek. 5000 voor een SharePoint documentenbibliotheek.
Hoeveel items kan je in een sharepoint bibliotheek opslaa. Dan als je niet synchroniseerd maar alleen via web werkt? Ik dacht namelijk dat dat ook 5000 was.
Elke documentenbibliotheek in SharePoint kan tot 30.000.000 documenten bevatten.
Waar heeft dit betrekking op dan? Hier staat weer dat het 5000 items zijn:

http://community.office365.com/en-us/f/154/t/177958.aspx
Klopt. Ben er ook pas tegen aan gelopen, evenals wat andere beperkingen van onedrive, zoals speciale tekens en maximale lengte file+padnaam van 250 tekens.
Idee van mij was enkele folders op mijn Surface 3 te syncen via onedrive met mijn "grote" laptop en "server". Zodat ik altijd "lokaal" kan werken ook bij gebrek aan netwerk.

Bij syncen liep ik eerst tegen de 250 tekens limiet en niet mogen gebruiken van speciale tekens aan, waardoor niet alle files gesyncd werden.
Daarna bleken, at rondom leek het, files "corrupted" te zijn. Ze waren niet meer te open in office of acrobat en veel kleiner dan het origineel. Issue speelde lokaal en in de cloud (fysieke backup brengt uitkomst, pfoe!).
Contact met helpdesk lijkt te duiden op problemen met 20k grens voor synchronisatie.
Heb je het over OneDrive of OneDrive for Business?
Inderdaad goed om altijd een backup te hebben.
Het lijkt me heel sterk dat de 20k grens bestanden gaat inkorten.
Hi Geertdo,

Ik gebruik zowel de consumenten one-drive als de Onedrive for business.
Ik weet ook niet precies of en zo ja hoe de 20K grens iets met de corrupted bestanden te maken heeft.
Heb langzamerhand steeds meer local directories aan onedrive for business toegevoegd tot het moment dat het mis ging en ik in files in bewerking in een substantieel percentage last kreeg van afgekapte files. Toeval of niet: ik zat toen net op 20K bestanden.
Een corrupted office document kan ik met notepad lezen (is immers gewoon XML), maar office kan er geen chocola van maken, er is minder dan de helft over van het bestand.
Jammer van de synchronisatiebeperking.
Met 20K bestanden heb ik maar net 10-20 gb van de 1 Tb in gebruik. Ik wil de cloud best meer gebruiken, mits ik wel een lokale backup heb.
Je kunt selective sync gebruiken om alleen de mappen te synchroniseren die je wilt. Daardoor kun je directories uitsluiten met veel bestanden zodat ie die niet telkens gaat controleren. Als ze toch niet veranderen, is dat niet echt nodig.
En een limiet van 10GB, come-on. Natuurlijk is het al beter dan 2GB, maar het is nog steeds wat bezopen ten opzichte van de concurrentie.
Geloof je ook nog in sprookjes, net zoals in pissing contests?

Hoeveel mensen ken je die daadwerkelijk bestanden hebben van >10GB? Als ze 3 HD films in een RAR proppen zeker? Maar is dat nuttig? :).

Maar goed, IT is geen onbekende in pissing contest land. Een zekere partij vond het niet zo lang geleden nodig te melden dat ze 8000 VM's op een host konden draaien en de concurrent maar 2000. Het klinkt heel spannend, maar niemand haalt het in z'n kop om maar 10% van 2000 VM's op 1 host te draaien (behalve in een lab mss), laat staan 8000. Is ook een aanzienlijk risico als een host met 8000 VM's er op onder uit gaat overigens.

Toevallig is die partij dit keer degene met de laagste waarde op de lijst. Blijkbaar heeft het in deze geen marketing waarde voor ze.
Je bekijkt het nu van een particuliere kant. Daar was het mij dan ook niet om te doen. Zakelijk zie je wel vaker files voorbij komen van groter dan 10GB. Het ligt maar net in welke branche je zit natuurlijk.

In privé sfeer kan ik me indenken dat hier minder behoefte naar is. Maar daar was het mij dan ook niet om te doen.
Zit 16 jaar zakelijk in de IT bij meer dan 150 klanten (dienstverlening / extern IT'er).

Anders dan VMDK/VHD/backup bestanden etc. kom ik ze niet tegen. De noodzaak om die op OneDrive te zetten is er nooit. De wens nog veel minder. Replicatie van VM's regelt men wel anders en vele backup pakketten zijn veel intelligenter in het syncen van bestanden van die omvang (en dat werkt niet met OneDrive (of google drive, of dropbox, etc.)).

Vind het daarbij vreemd dat je wel de moeite neemt om te reageren, maar toch verzaakt om ook maar 1 voorbeeld te noemen. Er zijn mensen die dergelijke grote CAD bestanden hebben (en zelfs dat is sporadisch) en willen delen, maar daar is een wetransfer bijv. weer geschikter voor. OneDrive positioneert zichzelf ook niet in die richting.

Ook filmmakers redden het waarschijnlijk. Maar ook dat is maar een heel marginaal deel van de totale markt. Waar jij over praat is zelfs zakelijk waarschijnlijk nog geen 1%.
Welke limiet bedoel je van 20k files? Het totaal aantal files wat je mag hebben in je OneDrive?
De zakelijke variant werkt als een Sharepoint library. Deze heeft een limiet van 20.000 bestanden per library. Je kunt dus wel meer bestanden op je Skydrive hebben, maar dan moet je dat verdelen over verschillende libraries wat erg onhandig is.
Welnee, een SharePoint document library heeft een limiet van 30 miljoen documenten. Zie http://technet.microsoft....fice.15).aspx#ListLibrary. En dat is niet eens een technische grens, maar een waarde tot waar support geldt.
Ik had het niet over Sharepoint in zijn algemeenheid maar over OneDrive for Business. Wellicht had ik wat duidelijker moeten zijn, maar het limiet van 20.000 bestanden zit hem in de sync optie van OneDrive. Toch wel een enorm belangrijk onderdeel van een dienst als deze.

http://support.microsoft.com/kb/2933738/en-us
Weet ik niet, SharePoint en SharePoint Online bevat vaak heel veel content. Het wordt ook vaak als DMS of ECM oplossing neergezet, met miljoenen documenten.
Vervolgens een sync tool breed uitrollen welke dit allemaal offline trekt op alle laptops van de zaak is niet wenselijk. Dit kost veel, heel veel capaciteit op het netwerk en op de server omgeving.
Voorbeeld: bedrijf met 10.000 man. Die allemaal dezelfde documenten syncen. Dan wordt een wijziging van 1 document dus 10.001 keer over het netwerk gestuurt. Je raad hem al :)

Hier zal de Product Group dan ook goed over moeten nadenken dan maar alles zomaar laten "syncen".
Dan begrijp je OneDrive for Business niet helemaal denk ik. Het is bedoeld voor persoonlijke bestandopslag in een bedrijfscontext. Dus bijvoorbeeld wel de mogelijkheid tot eenvoudig delen met collega's, linken op Teamsites en toegang tot de GAL. Het is niet bedoeld om data van meerdere personen in 1 library te syncen, daar heb je je Teamsites al voor.
Je hebt gelijk, het argument van @vanhooijdonk is wat ongelukkig. Maar hij heeft wel gelijk waar het gaat om het inzetten van de sync tool. Dat was enkele jaren geleden een noodzaak om mobiele medewerkers met SharePoint te kunnen laten werken. Vandaag is het minder nodig, daar mobiele werker steeds minder zonder Internet verbinding werken. Ook wel handig, je kunt tegenwoordig 1 TB kwijt op je OneDrive for Business. En dat wil je niet over meerdere devices syncen. Je zult als gebruiker dus eenvoudig moeten kunnen aangeven welke folders je wel en welke niet gesynct wil hebben. Precies wat @vanhooijdonk zegt dus. Zoals dit met OneDrive nu al kan.
Ik heb het expliciet over de sync tool zelf, en dat deze synctool voor OneDrive for Business dus niet hetzelfde kan/hoeft te kunnen als de synctools die bij OneDrive of Dropbox zitten.

We bedoelen hetzelfde denk ik.
De OneDrive for Business Desktop client heeft een sync limiet van 20k files. Dit heb ik van de week toevallig bevestigd gekregen van een SharePoint medewerker van Microsoft. Hij legde uit dat de Library bij wijze van spreke oneindig veel bestanden kan en mag bevatten maar dat dit limiet momenteel nog in de Desktop client huist. En dat daar aan gewerkt wordt om dat limiet te verwijderen of op te hogen. Het alternatief dat hij bood om grotere Libraries te benaderen is de Library via verkenner te openen, maar dan heb je de bestanden logischerwijs niet lokaal staan.
Ik loop ook tegen problemen aan door die limiet van 20k files, het is hierdoor behoorlijk lastig om hele mappen te uploaden naar OneDrive (voor Bedrijven), aangezien Microsoft verder geen tools levert om eenvoudig je files te uploaden.
eh? OneDrive for business is toch gewoon een sharepoint document library. Je kan er prima een drive naar mappen (WebDav) en dan slepen. Eenvoudiger uploaden gaat niet?
Dit kun je eenvoudig doen door de library via verkenner te openen. Hier zit geen beperking aan.
Google Drive hanteert een limiet van 5 terabyte per bestand.
Waardeloos Google. Ik heb zoveel bestanden die groter zijn dan 5000 GB. Schande!
Google Drive hanteert een limiet van 5 terabyte per bestand.
Een limiet van 5 Terabyte per bestand? :o

Dat zijn forse bestanden dan. :+

Ik kan me er vooralsnog geen voorstelling bij maken wat dat dan zou moeten zijn. Een complete database?

[Reactie gewijzigd door Ramzzz op 11 september 2014 10:13]

Een limiet van 5 Terabyte per bestand? :o
Dat zijn forse bestanden dan. :+
Tja... Staat wel zo aangegeven op de supportpagina van Google.
Video files in Google Drive
Google Drive gives you control over all of your file types in a single place, including video files. With Google Drive, you can:
[/i]Sync or upload video files up to 5 TB in size (limited by available storage space)[/i]
https://support.google.com/drive/answer/2423694?hl=en

Ik denk dan aan een soort UHD formaat, bestemd voor Youtube? Maar zelfs voor een 4K BluRay lijkt me 5 TB aan de forse kant.

Er zijn echter bij Google wel weer wat andere limieten van kracht:
Documents
(...) Uploaded document files that are converted to Google Docs format can not be larger than 50 MB.

Spreadsheets
(... ) Uploaded spreadsheet files that are converted to Google Sheets format can not be larger than 20 MB[35]

Presentations
(...). Uploaded presentation files that are converted into Google Slides format can be up to 50 MB.
+ nog allerlei limieten aan de bestandsinhoud (zoals tekens, rijen en cellen), zie ook de bron.
http://en.wikipedia.org/wiki/Google_Drive

Daar er dus verschillende limieten gelden voor verschillende bestandsformaten, en de 5 TB-limiet alleen genoemd wordt i.c.m. video's, lijkt het me niet dat Google voor álle bestandsformaten die 5 TB ondersteunt**. Een ISO of een RAR van 5 GB is natuurlijk heel anders te verwerken dan een video van 5 TB. En ik ben zelfs bv. ook zeer nieuwsgierig of Google aan datadepulicatie doet. De kans dat ik een video back-up en dat deze video identiek is aan die van een andere gebruiker, is groter dan bij een willekeurige RAR-file die ik zelf heb samengesteld.

** Edit
Lijkt dus toch wel zo te zijn.
Overige bestanden: bestanden die u uploadt maar niet converteert naar een indeling voor Google Documenten, Spreadsheets of Presentaties, kunnen elk maximaal 5 TB zijn.
https://support.google.co...3?hl=nl&ref_topic=2375187

[Reactie gewijzigd door Eagle Creek op 11 september 2014 10:28]

Lijkt dus toch wel zo te zijn.

Overige bestanden: bestanden die u uploadt maar niet converteert naar een indeling voor Google Documenten, Spreadsheets of Presentaties, kunnen elk maximaal 5 TB zijn.
Maar....
File limits

Files uploaded, but not converted to Google Docs format, may be up to 5 TB in size. Created or uploaded files larger than 5 TB cannot be viewed within Google Drive. Embedded images must not exceed 2 MB each.
Nu nog het limiet van 5000 bestand in een SharePoint library, want dat is echt van de zotten (SharePoint = OneDrive zakelijk)

http://community.office365.com/en-us/f/154/t/177958.aspx
In SharePoint sla je bestanden op in een Document Library.
Binnen SharePoint kun je zelf bepalen welke metadata je wilt hanteren, welke views je op deze metadata wilt, welke IRM nodig is en welke policies er gehanteerd moeten worden. Lijkt niet op OneDrive wat in het artikel genoemd wordt.

In een Document Library kun je tegen de 30 miljoen documenten plaatsen. Zou het niet doen, maar het kan. En je kunt meerdere Document Libraries maken elke met eigen configuratie, rechten etc.

Binnen het product SharePoint is een instelling, een " limiet" aanwezig, van 5000 regels/rows/documenten tonen uit een Document Library ivm performance. Dit tonen van regels doe je middels het configureren van Views op een Document Library. En om de performance van de andere gebruikers niet te veel te benadelen mag je maar 5000 regels in een View raadplegen. Is direct gerelateerd aan SQL Table locks trouwens. Middels paging, filtering kan je natuurlijk wel alle 30 miljoen documenten benaderen, maar door de configuratie mogelijkheden die SharePoint biedt is deze limiet aangebracht.

De OneDrive for Business is de Sync Client/Tool voor jou eigen prive document library waar je binnen SharePoint toegang toe hebt. Deze tool stamt nog uit de tijd van Groove, een aankoop van Microsoft uit het vorige decennium. Deze tool is bedoelt voor het syncen van de documenten die in SharePoint staan welke jij nu mee bezig bent ( bewerken of maken ). De sync tool is niet bedoelt voor het meenemen van je complete ECM oplossing ( SharePoint zelf ). Vandaar dat deze tool opgezet is om goed te werken met maximaal 18000 documenten (ongeveer).
Jeetje, bedankt voor je mooie uitleg.

Ik begreep dus dat er een limiet was van 5000 documenten (lees: bestanden) per library, maar dat is dus onzin.
De OneDrive for Business Sync Client (groove dus) kan de volgende hoeveelheden syncen volgens mij:
- You can sync up to 20,000 items in your OneDrive for Business library, including folders and files.
- You can sync up to 5,000 items in other SharePoint libraries, including folders and files. These are the libraries you find in various SharePoint sites, such as team sites and community sites.

Ikzelf werk echter aan veel minder tegelijk ( <50 docs en 2-3 projecten/stes ) en daar werkt het erg goed voor nu.
Hele nette uitleg!
Vandaar dat deze tool opgezet is om goed te werken met maximaal 18000 documenten (ongeveer).
Het probleem is dat het zelfs met minder dan 18.000 documenten niet stabiel werkt.

[Reactie gewijzigd door Cergorach op 11 september 2014 15:38]

En naast de limiet van 5000 op de View is er dus ook een limiet van 5000 op de synchronisatie van een SharePoint document library (en dat is géén instelling).

De OneDrive for Business sync tool kan, naast je eigen document library, tevens gebruikt worden om andere document libraries te synchroniseren. De tool is uiteraard niet meer hetzelfde als uit de Groove tijd maar dat er nog methodes inzitten die verbetering behoeven (foutafhandeling) is duidelijk.

En heel vervelend is dat het niet meerdere accounts ondersteunt 8)7
Stem voor deze optie hier: http://onedrive.uservoice...and-onedrive-for-business :)
SharePoint != OneDrive zakelijk.
Maar:
OneDrive for Business = Sharepoint Online

Is trouwens een ander product dan OneDrive. OneDrive for Business kan ik niet echt aanraden als je de sync client wil gaan gebruiken.
Er zijn wel problemen geweest en ja, als je een probleem hebt, is het onduidelijk wat er aan de hand is. Verbetering is zeker wenselijk.
Maar welke echte problemen ken jij nu nog?
SharePoint (Online) is meer dan OneDrive (for Business), dat bedoelde ik te zeggen... :)
Dat laatste ben ik ook achter gekomen. Kan je eens uitleggen waar jij dan tegen aan liep? Wat werkt er wel/niet?
Sharepoint Online is veel te omslachtig om in te richten om alleen bestanden te delen in een organisatie. De backend is zo ondoorzichtig als moeraswater.
De OneDrive for Business sync client is redelijk onstabiel, wil regelmatig geen files syncen voor legio redenen die niet fatsoenlijk naar een oorzaak te herleiden zijn.
Zelfs al een keer gehad dat de client vrolijk niet wilde syncen en vervolgens alle bestanden verwijderde en niet terug te vinden in prullenbakken, etc. Dag werk van de klant weg.
Zelf MS support geeft aan dat de OneDrive for Business sync client niet op dezelfde manier gebruikt dient te worden als bv. de Dropbox sync client. Eerder alleen voor momenten dat je weet dat je geen internet verbinding heb.
Dank voor je bericht. Eerlijk gezegd komt bijna alles bekend voor. Zonder uitgebreide cursus ga je ook geen SharePoint inrichten, alleen bij de namen al word ik gek: library, lists, sites, ik snap er de ballen van.

Moet zeggen dat het me wel verbaasd. Hoe kan je een dergelijk client bouwen met al deze ellende. Onbegrijpelijk.
Het feit dat ie al lange tijd zo brak is, doet vermoeden dat het probleem wel diep zit. Al hoop ik zelf ook wel dat ze ondertussen bezig zijn met een vernieuwing. Gewoon lekker koppelen aan Azure of iets dergelijks.
Voor mij lijkt OneDrive steeds meer een Dropbox vervanger te worden, door alle acties 2 jaar terug heb ik veel opslag op Dropbox maar dat gaat met de tijd weer weg.
Nu ik via Office 365 1TB opslag heb, is dat veel aantrekkelijker nu grote bestanden en functies zoals snel delen er zijn.
En daarnaast betaal ik 20 euro per jaar voor Office + 1TB opslag + uurtje skype bellen, daar kan geen andere cloud aanbieder tegen op.
Die 20 euro per jaar gaat natuurlijk niet voor iedereen op. Jij als student mag daar vier jaar lang gebruik van maken, daarna zal het bedrag ook hoger worden. Goed je hebt dan nog steeds wel Office 365 + 1TB opslag ten opzichte van dropbox waar je alleen voor opslag betaald.
Wat een geklaag over Microsoft zeg... Al je posts zijn negatief over MS.

Zullen we anders beginnen over iCloud en hun brakke cloud dienst? Of google die alles deelt wat jij in je mail/cloud hebt om geld te verdienen?

Ze zijn bezig met verbetering! Ik heb ook Dropbox gehad en ben volledig overgestapt op Onedrive. Voor mij is er geen betere meer.
Het probleem bij MS is dat OneDrive en OneDrive for Business twee heel verschillende producten zijn met bijna dezelfde naam. OneDrive for Business is in principe Sharepoint Online en zeker de syncclient is een enorm brakke oplossing.
Nou, zo brak is het niet. Ik gebruik het dagelijks probleemloos en met veel plezier.
Klopt, ik zou dan ook eerder aanraden om iedereen een upgrade te geven voor een prive-account als het alleen gaat om onedrive + office.
Over 4 jaar zullen de opslag prijzen wel weer eens tuk lager liggen.
Ze zijn afgestapt van FAT? :+
Ik denk eerder dat ze het nu beter kunnen managen in hun datacentrum. Als je veel van die grote bestanden krijgt, wordt je daar niet echt blij van lijkt me.
Je krijgt overigens 3 GB extra indien je de op je foon foto's automatich laat uploaden.
200 GB bij aanschaf Surface tablet ;)
Twee jaar (bij mij tot 14-4-2016) zie ik in mij lijstje :*) staan op https://onedrive.live.com/options/ManageStorage
goede innovatie! 10 gb is al 5x zo veel als 2 gb. netjes gedaan microsoft
Ik denk dat innovatie toch wat anders inhoud dan een filelimit van 2GB naar 10GB ophogen. Netjes is het ook niet echt te noemen. Kijk eens naar de concurrentie.
Het klinkt wellicht geen innovatie een file limiet van 2 naar 10 GB maar je weet natuurlijk niet wat er achter schuilt.

Wat was de reden dat er een 2GB limiet was? SMB?

Wat is de reden dat er nu een 10 GB limiet is?

Wordt het bestand redundant opgeslagen?

Misschien juist heel veel innovatie 8-)
klopt. maar microsoft gaat nu wel een stuk(je) vooruit door dit te doen :)
Innovatie? Een bitje aanpassen van 2GB naar 5GB is innovatie? Damn dan ben ik als webdeveloper wel heel innovatief bezig, pas de hele dag bitjes aan :D
Blijkbaar weet je als webdeveloper niet wat er achter zit. Ook logisch, want dat is je vak niet.
Het is een bewust ingebouwde beperking dus niks low levels aan, gewoon ergens een setting/variabele die aangepast moet worden...

Iets hoeft je vak niet te zijn om er logica achter te snappen hoor :)
Nou nee. Soms is het een technische max. Zoals in dit geval.
Microsoft is naar een andere technische oplossing gegaan. Wat anders als een setting/variabele aanpassen. Blijkbaar weet je dus inderdaad niet wat er achter zit. Bedankt voor de bevestiging ;)
Waarom hadden betaalde klanten dan een hoger limiet? Die hadden geen last van die technische max?

Daarbij bevestigd het tegelijk overstappen naar een andere oplossing niet dat die 2 dingen verband met elkaar hebben hoor, dus er is helemaal niks bevestigd :)

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 12 september 2014 14:56]

Ik vind dat OneDrive echt top nu ik windows (phone) 8.1 op mn laptop, pc, mediacenter en telefoon heb. Fijn geintegreerd. Microsoft is op t goeie pad. Mis mn Android toestel of windows 7 totaal niet.
Ik snap sommige mensen gewoon niet, continu gezeur over: 'het is een vooruitgang, maar ligt nog steeds achter t.o.v. de concurrentie'. Hoeveel bestanden van 10GB hebben jullie allemaal rondliggen? 2GB was inderdaad laag, helemaal mee eens, maar dan zeuren omdat Google 5TB biedt? Dan moet je gewoon Google Drive gebruiken om je dagelijkse 1TB+ bestanden te uploaden en dan maar hopen dat het goed gaat met je internet provider want die zullen vast wel blij van dat hoeveelheid data verkeer.
Dat is inderdaad een welkome verbetering, helaas kom ik toch nog wel wat issues tegen met Onedrive en bestandsnamen. Ik heb het geprobeerd als vervanger voor Dropbox maar ben er toch op terug gekomen.
Eerste probleem was natuurlijk de 2GB limiet wat gewoon storend was.
Echter vertikt Onedrive fatsoenlijk mijn Aperture database te repliceren vanwege de namen (characters?) en de lengte van de bestandsnamen. Ik heb hierover meer mensen zien klagen (niet specifiek met Aperture, maar met de bestandsnamen)

Zit nu in een beetje luxe situatie 1TB Onedrive vanwege Office 365, 1 TB Dropbox en direct 200GB iCloud drive. Nu verwacht ik dat iCloud drive straks netjes mijn aperture library voor zijn rekening neemt, maar tot nu toe lijkt Onedrive nog niet de perfecte vervanger voor Dropbox te zijn.
Is dat van bestandsnamen ook niet een Windows-issue? Ik kom het ook wel eens tegen met bepaalde web-dependancies welke voor te lange URL zorgt, zeker als je niet in de root van je schijf zit.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True