Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 180 reacties

Dropbox heeft de opslag bij zijn Pro-abonnement vertienvoudigd. In plaats van 100GB krijgen gebruikers voor een tientje per maand 1TB aan opslag. De overige Pro-abonnementen komen te vervallen. Ook voegt de webopslagdienst enkele functies toe.

Het abonnement van tien euro per maand of 99 euro per jaar omvatte tot nu toe 100GB aan opslag, terwijl 200GB 20 euro per maand kostte en gebruikers voor 500GB 50 euro moesten neertellen. Alle huidige abonnees krijgen nu 1TB voor een tientje per maand, lijkt op te maken uit het bericht dat Dropbox online heeft gezet.

De prijsverlaging van Dropbox volgt na prijsverlagingen van concurrenten, waardoor Microsofts OneDrive en Google Drive per gigabyte een stuk goedkoper waren. Dat verschil is opgeheven; Dropbox is nu even duur als de goedkoopste grote concurrent Google Drive. Microsoft heeft nog wel een optie, waarbij een gebruiker voor 7 euro per maand Office 365 koopt en daarbij een upgrade van OneDrive krijgt naar 1TB, zoals tweaker Ge Brander opmerkt; in dat geval kost OneDrive per gigabyte per maand 0,68 cent. De goedkoopste is Mega met 0,56 cent per gigabyte per maand.

Behalve meer opslag heeft de webopslagdienst ook enkele functies toegevoegd, zoals de mogelijkheid om gedeelde links met een wachtwoord te beveiligen. Daardoor is een link alleen niet meer voldoende om een bestand in te zien. De gratis versie van Dropbox blijft hangen op 2GB, hoewel veel concurrenten standaard meer opslag bieden.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (180)

Misschien ook leuk om Mega op te nemen in het overzicht? Ik snap niet waarom mensen deze dienst steeds maar links laten liggen in overzichten. Puur omdat het door Kim Dotcom is opgericht en zijn historie? Als ik het goed begreep staat het tegenwoordig nogal los van Mega en is hij meer bezig met zijn politieke carričre.

Enfin, de maandprijzen van Mega. Standaard overigens 50GB gratis;

500 GB $ 9.99
2000 GB $ 19.99
4000 GB $ 29.99
En als je het in eigen beheer wil houden; 500GB opslag op een dedicated server met ingebouwde backup-mogelijkheid en 100Mbit lijn, is tegenwoordig ook al te vinden vanaf 6 Euro per maand. En 12TB (RAID5-setup), kan je al vanaf 95 Euro in de maand krijgen met een 500Mbps lijn.

Kan me zo voorstellen dat bepaalde gebruikers die een beter idee vinden; 12TB huren, inrichten met 12 accounts en met bijna dezelfde functionaliteit & prijs dit verdelen onder de vriendenkring. En je zou zelfs makkelijker bij elkaars data kunnen als je inderdaad iets wil sharen.
Ja of amazon s3, gratis 5gb ruimte, voor iedere gb extra $0,03 per GB in iers datacenter
http://aws.amazon.com/s3/pricing/

ow ik bedoel geen s3 maar glacier eigenlijk...http://aws.amazon.com/glacier/ $0.011 per GB

[Reactie gewijzigd door capsoft op 27 augustus 2014 16:37]

Zeker in combinatie met https://owncloud.org of een andere cloud storage script!
Of gewoon op een tweede systeem BitTorrent Sync zetten. Zet p2p verbinding op en sync de bestanden. Als je puur backup wilt doen is dat ook nog wel een goede optie.

Zojuist in het nieuws op TNW dat ze 10 miljoen installaties hebben gehaald: http://thenextweb.com/ins...nks-proxy-server-support/

[Reactie gewijzigd door Jelv op 27 augustus 2014 17:01]

Met een NAS in huis is Bittorrent Sync inderdaad een genot om te gebruiken. Je kan zelfs kiezen of je de synchronisatie enkel in je thuisnetwerk of ook via relay (internet) wilt laten uitvoeren. Je hebt ook meer vrijheid aangezien je zelf de mappen kiest die je wilt synchroniseren (bij Dropbox en co krijg je 1 specifieke map). Tenslotte is het volledig gratis zonder enige limieten :)

Natuurlijk moet je ook de nadelen kennen: Doordat je aan lokale opslag doet geniet je niet van dezelfde data-bescherming die servers van dropbox en co gunnen. Bij Dropbox kan je ook steeds terugkeren naar eerdere versies van bestanden en mappen (in een periode van 30 dagen), Bittorrent Sync daarentegen houd geen geschiedenis bij van je bestanden waardoor een foute aanpassing genadeloos onmiddellijk gesynchroniseerd wordt. verwijderde bestanden kan je soms nog recoveren maar dan moet je al in hidden files en folders beginnen speuren...

Bittorrent Sync vind ik daarom niet geheel vergelijkbaar. Ik heb het runnen samen met Dropbox. Dropbox gebruik ik voor mijn bestanden van school (hogere studies), terwijl ik Bittorrent Sync gebruik om mijn muziek- en fotocollectie (te veel GB's voor Dropbox) en savefiles van games (individuele foldertjes die ik niet manueel kan syncen met dropbox) te syncen, waar ik regelmatig manueel backups van maak.
Voor het gros van de mensen is het denk ik makkelijker om gewoon een account aan te maken, client te installeren en te gaan dan dat ze een server moeten aanschaffen en deze compleet moeten inrichten. Zinvoller lijkt me dan om een Synology NAS te kopen en zo je eigen cloud (m.b.v. CloudStation) in te richten. Dat is dan wat toegankelijker dan een dedibox te huren en ook nog goedkoper. Ben je wel afhankelijk van je eigen verbinding, true that.
Ben je wel afhankelijk van je eigen verbinding, true that.
En vertrouwen dat je eigen security skills beter zijn dan die van Google, Amazon of Microsoft.

(ja mod maar neer, maar dit is net zoiets als dat elke automobilist zichzelf een bovengemiddeld goede chauffeur vindt)

[Reactie gewijzigd door Dreamvoid op 27 augustus 2014 17:26]

Niet te vergeten dat sommige providers de data dubbel opslaan in verschillende datacenter. Ligt jou server er uit, brand, diefstal of ander probleem weg data.

Waar ik me eerder aan stoor is dat dropbox nu ineens 10x meer data kan aanbieden. Als bestaande klant voel je je dan hard genomen nu het ineens wel kan en een 1/2 jaar geleden niet.
Waar ik me eerder aan stoor is dat dropbox nu ineens 10x meer data kan aanbieden. Als bestaande klant voel je je dan hard genomen nu het ineens wel kan en een 1/2 jaar geleden niet.
Je krijgt 10x meer voor hetzelfde geld, een kadootje, hoe kan je je daaraan storen?
Behalve als je een malloot was die een abbo van 50,- per maand had genomen.
Dan heb je al die tijd te veel betaald.
Jammer joh.
Dan ben je daar destijds met wel-nadenken(of niet) zelf mee akkoord gegaan, niks "teveel betaald".

100 euro per jaar voor 1TB opslag is alsnog flink cashen voor Dropbox. Voor een fysieke 1TB schijf betaal je 45 euro en die gaat meerdere jaren mee. Je gaat mij niet wijsmaken dat hun (inmiddels aardig uitgemelkte) "technologie" de resterende 55 euro/jaar per klant waard is. Die bankrekening van Dropbox zal ondertussen wel behoorlijk vol staan.
45 euro + raid + kosten datacenter, stroom, hardware, personeel, software, vervanging kapotte schijven. Ze zullen nog wel winst kunnen draaien maar jou berekening is nogal simplistsich
Waar ik me eerder aan stoor is dat dropbox nu ineens 10x meer data kan aanbieden. Als bestaande klant voel je je dan hard genomen nu het ineens wel kan en een 1/2 jaar geleden niet.
Had inderdaad wel in stappen gemogen, als ze nou gewoon met elke verlaging waren mee gegaan kwam het nu een stuk minder hard aan!
Dat + OwnCloud.
Kan natuurlijk ook op een servertje thuis, de upstreams van kabellijnen is er genoeg voor..
Als je online opslag als zelfde functionaliteit omschrijft, dan heb je helemaal gelijk. Maar online opslag is zoveel meer dan alleen opslag. Beschikbaarheid, Betrouwbaarheid, Integratie met overige diensten zijn maar een paar voorbeelden.
Zelf gebruik ik bijv. de geďntegreerde oplossing van o.a. HTC Backup i.c.m. dropbox, hetzelfde geldt ook voor SMS Backup/Restore. Zo zijn er nog wel meer apps te bedenken die als opslaglocatie middels een API naar dropbox/drive o.i.d. kunnen schrijven.

Zelf een jaartje terug al eens naar ownCloud gekeken, maar dit bracht mij toch niet hetgeen wat Dropbox mij brengt, plus moest er ook niet aan denken dat als er wat met mijn server/data gebeurd.
En als je het in eigen beheer wil houden; 500GB opslag op een dedicated server met ingebouwde backup-mogelijkheid en 100Mbit lijn, is tegenwoordig ook al te vinden vanaf 6 Euro per maand. En 12TB (RAID5-setup), kan je al vanaf 95 Euro in de maand krijgen met een 500Mbps lijn.
Linkje naar het eerste ? Klinkt als een interessante optie :)

Ik heb hier een collectie dubbele hdd's in de kast liggen, opzich niet heel betrouwbaar maar het heeft me nog niet gefaald
Seafile is hiervoor een geweldige oplossing.
Ik gebruik dit nu al enkele maanden naar volle tevredenheid op mijn thuisserver.
Het heeft sync clients voor linux, win, mac, android..
http://seafile.com
Wat is de specifieke leverancier van hetgene je beschrijft?
Kleine opmerking; Google Apps biedt oneindig opslagruimte voor zakelijke klanten. Je bent voor ¤8,- euro per maand dus verzekerd van onbeperkt aantal ruimte. Dat is in vergelijking tot Dropbox, vele malen goedkoper.
Net even gekeken, maar onbeperkt is niet zo mooi als het klinkt. Als je met vijf of minder man bent, dan geldt onbeperkt = 1GB. Je moet dus zes van die abonnementen afsluiten voordat het onbeperkt is. En dat zijn 8 zakelijke euro's, dus tel daar nog maar eens 21% btw bij op!
Dat is niet helemaal waar, op de site staat:
Onbeperkte opslag (of 1 TB per gebruiker bij minder dan vijf gebruikers)
En wat te denken van het Noorse Jottacloud, met unlimited storage.
$0,00 per GB!
Hoe dat precies weet ik niet, maar leuk om erbij te vermelden is dat hun servers express in Noorwegen staan, zodat de US of A er in elk geval niet (zo gemakkelijk) bij kan.

Edit: heb ze even gemaild, unlimited is echt unlimited maar alleen voor persoonlijk gebruik. Hoe ze dat checken weet ik niet.

[Reactie gewijzigd door Menesis op 29 augustus 2014 19:56]

Kijk eens onderaan de pagina naar de prijzen
$9,90 / ∞ = ?
Niemand gebruikt ∞, dus die berekening is onzin.
Daar twijfel ik toch aan. Prijsniveau's in Noorwegen liggen toch altijd een stuk hoger dan in de Benelux :)
En wat dacht je van Copy.com, standaard 15GB gratis. Maar geen limiet op referrals, sommige mensen zitten al op 4TB gratis. Met maximaal 25GB gratis via referrals. Copy is onderdeel van Barracuda Networks, bekend van onder meer hun spam firewall.

Ik gebruik Copy gratis met OS X, iOS en Windows, maar ze hebben ook apps voor Linux, Android, Raspberry Pi en Windows Phone.

De upgrades zijn wel duurder zie ik nu, maar zoals aangegeven maak ik gebruik van de gratis dienst.
250 GB $9.99 per maand ($3,996 / ¤3,031 cent per GB)
500 GB $14.99 per maand ($2,998 / ¤2,274 cent per GB)

[Reactie gewijzigd door Jelv op 27 augustus 2014 20:04]

Of het refferal systeem van Copy nog actief is betwijfel ik.
Ik heb inmiddels 832GB aan ruimte op copy.com, en krijg nu te zien bij nieuwe refferals:"Referral limit reached" Copy.com gebruik ik voor mijn foto backup, en Dropbox voor alle andere dingen. Dropbox is zowat in elk programma/app geďntegreerd, dat is echt de kracht van Dropbox tegenover Copy.com
Ik heb ook 1TB aan storage op copy.com maar de snelheid van/naar copy.com is om te huilen. 250KB/s max waardoor het uren duurt voordat je wat GB's hebt overgepompt.
Wat ik me nu afvraag is of Copy e.d. overweg kunnen met een iPhoto bibliotheek. Ik heb ooit begrepen dat het bestandssysteem van je backup gelijk moet zijn aan dat van je schijf. In dit geval dus MAC Journaled. Klopt dat?
Je moet je ook afvragen of je dat wel wilt.
Bedenk dan dat je enige copy " in de cloud" van een gratis dienst staat.
Het zal niet de eerste keer zijn dat die dienst onderuit gaat of geen backups beschikbaar heeft.
Het is zeker niet de bedoeling om daar de enige copy te maken. Ik zou er dan een backup neerzetten.
Geen idee, maar de iPhoto bibliotheek gebruikt hard links, en ik betwijfel of die gehandhaafd blijven online. Met alle mogelijke gevolgen van dien. Je kunt wel een sparse image aanmaken en daarin je iPhoto bibliotheek opslaan. Dan zit het file system in de image gebakken.
referral systeem werkt volgens mij nog prima: https://copy.com?r=JjzHgh

Ik vind de integratie van copy brij goed. Een van de grote voordelen van Dropbox tov. andere concurrenten, vind ik de beschikbaarheid van clients op veel platformen, dus niet alleen Windows, of alleen OSX, maar ook Linux, alsmede voor alle grotere mobiele besturingssystemen. Verder kan je Dropbox ook makkelijk headless draaien. Recentelijk ben ik begonnen met wat tests op Copy, en dat blijkt vergelijkbare functionaliteit, alsmede wat extra voordelen te hebben:
- beschikbaar op veel platforms (Windows, OSX, Linux, iOS, Android, etc)
- eerlijke sharing (itt dropbox, telt data maar 1x, en niet meerdere keren als je iets deelt)
- referral program (zowel de referer, als de referal krijgen 5GB, ook eerlijker dus)
- standaard meer ruimte dan dropbox (15GB vs 2GB)
- chromecast integratie, maw, direct foto's vanuit je copy folder op TV laten zien

tot nu toe erg positief dus. En een beetje concurrentie leidt hopelijk tot lagere prijzen en betere features!

<edit>
Moehaha, ik krijg een -1 vanwege de referal link zeker, die heeft daadwerkelijk een voordeel voor mensen die het willen proberen, die krijgen namelijk 5GB extra door de referal link te gebruiken, ipv het gewoon zelf te installeren!

[Reactie gewijzigd door borft op 27 augustus 2014 19:43]

+ vergeet niet nog een groot voordeel van Copy: je kan een complete folderstructuur op je pc syncen. Bij Dropbox en concurrenten moet je per se iets in de Dropbox map plaatsen om te syncen. Bij Copy hoeft dat niet. Plaats shortcut/snelkoppeling van de map die je wil backuppen in de Copy map en die gehele map zal gesynced worden (ipv het snelkoppeling bestandje).

Voor overstappers van SugarSync dus ideaal.
Waarom maak je geen symbolic directory links in je dropbox folder? zo doe ik het altijd.

opdracht: mklink /d <doelnaam> <bron>
uh ja.. das toch ietsje minder user friendly/intuitief/GFfriendly ;)
Ik had al eens een reactie over copy geplaatst in een soortgelijk bericht met een referral link ....

Ook ik heb een shitload aan storage nu haha :+
Dan wacht ik toch liever op icloud:

Free storage: 5GB
20GB: $0.99 per month
200GB: $3.99 per month
1TB: Price to be determined
Werkt iCloud op iets anders dan Apple producten dan? Vanwege de elitaire houding die Apple heeft verwacht ik van niet, maar wie weet.

Met zo iets bind je jezelf dus voor al je apparatuur aan Apple. Rationele afwegingen over welk product de betere investering zijn, kun je dan dus alvast overboord gooien. Aan de andere kant hebben veel Apple gebruikers dat dan toch al gedaan. ;)
Als het goed is komt er een Windows client.
Komt.....Daar hebben we nu niets aan. En een cient voor andere OSen?
Er is sowieso altijd de web client:
https://www.icloud.com/
Ja maar iCloud drive is ook nog niet officieel uitgebracht.
Daarom wachten we ook.. Over paar weken hebben we meer info :-)
Om ff aan te geven dat er mensen zijn die het wel gebruiken: Ik gebruik het :Y) . Alleen door beperkingen op kantoor gecombineerd met OneDrive. (zij gebruiken nog IE9, waarop zelfs googlde drive niet werkt, althans het uploaden).
ik heb liever een ex-geditineerde die een data-hosting site beheerd,
dan een site die data doorsluitst zonder de mensens inweten naar de NSA

de oud geditineerde kan je nogmaals in de cel gooien, maar met de nsa is dit bijna (op enkele incidedenten na) onmogelijk
Sorry maar de kans dat je data op straat komt bij de ex-gedetineerde is toch echt groter, en geen enkel bedrijf heeft data bewust massaal doorgesluisd naar de NSA. Welke garantie heb je trouwens dat de NSA niet meeluistert met Mega?
Dit heeft te maken dat Kim Dotcom natuurlijk een dikke crimineel is, ik zou daar niet graag mijn gevoelige documenten plaatsen.
De snelheid is ook bepalend. Dropbox is niet snel, Mega is enorm wisselend: de ene keer haal je 10 MB/s up (100/100 glas), de volgende keer 600 Kb/s en kun je niets downloaden omdat ie maar geen verbinding lijkt te krijgen. Enorm jammer, want ik zat er aan te denken om daar wat euro's aan uit te geven. Maar goed dat ik het eerst even wilde aankijken.

Veel opslag is namelijk leuk, maar als je het niet snel genoeg gevuld krijgt is het behoorlijk waardeloos :P Zelf ben ik al een tijdje allerlei cloudstorage en backup-aanbieders aan het testen omdat ik graag een GB of 100 zou willen hebben om tijdelijk wat te stallen en backuppen en de snelste aanbieders zijn tot nu toe Google Drive (4,5 - 8 MB/s) Nomadesk (verder onhandig/vaag dus voor mij geen optie, maar wel m'n max upload dus zeg 10 Mb/s) en Cubby (5,5 MB/s). Jottacloud zit in Noorwegen, maar die is ook niet vlot met z'n zeer trage 1,5 MB/s up. De meeste US-gebaseerde aanbieders lijken zich ook qua snelheid te richten op de Amerikaanse klanten :(
Beveiligen van data kun je overigens zelf regelen via Boxcryptor of Duplicatie met AES Crypt (filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=hVBqiIoO7S4 )

BitTorrent Sync is wel geen cloud, maar je haalt er wel je max van je lijn mee, dus in theorie onbeperkte opslag ;) Nadeel is dus dat er altijd een pc aan moet blijven staan, ook is de usabilty met die secrets en onhandige app ook niet echt "wow" te noemen. Nogmaals: als Dropbox hun snelheid lekker zou opschroeven, zou ik het zeker overwegen om daar extra opslag aan te schaffen. Maar zoals het er nu naar uitziet ben je dan echter dagen bezig om grote bestanden/backups over te hengelen..

Heb nu zo'n 50 aanbieders "getest" en soms is het echt om te janken qua voorwaarden, filesize limieten of ondersteuning qua apps. Ik begon te neigen naar Google Drive, die een goede snelheid biedt, nette prijzen heeft en ook zo netjes is om de storage voor Google Docs niet mee te rekenen :) Maar ik test ondertussen nog even door ;)
Volgens mij kan je goedkoper (in geval van een gezin) Office 365 kopen en daarmee 5 x 1TB verkrijgen. Office 365 kost 79 euro per jaar... Creatieve manier van rekenen hebben ze daar bij Dropbox om dan te zeggen dat ze goedkoper zijn. In geval van Dropbox zou je voor 1TB 100 euro per jaar kwijt zijn....

Als aanvulling op Magnum1982 hierboven. Ofiice 365 mag je koppelen aan in totaal 5 users. Elke user krijgt 1TB én je mag Office op in totaal 5 systemen installeren.

[Reactie gewijzigd door Gé Brander op 27 augustus 2014 15:50]

Let hierbij wel op dat je een beperking hebt in functionaliteit: bij de O365 licentie dat je 1TB opslagruimte bij OneDrive krijgt kan je enkel bestanden met een maximale grootte van 2GB uploaden. Hierdoor zijn grote video's of andere grote bestanden niet mogelijk. Dit staat ook in de mail die ik op 31-7 heb ontvangen.

"Voor afzonderlijke bestanden geldt een limiet van 2 GB."

Verder is het voor studenten interessant, die kunnen namelijk O365 for University afsluiten voor circa 80 euro per vier jaar. Bij die licentie krijg je ook toegang tot de 1TB opslagruimte voor dus 20 euro per jaar.

Mocht je de locatie van je OneDrive map willen wijzigen dan kan dat op de volgende manier: http://answers.microsoft....6a?rtAction=1395561726606

Ik heb zelf Dropbox, Google Drive en OneDrive in gebruik, maar Dropbox heeft sterk mijn voorkeur door de fijnere interface, het makkelijk delen van bestanden (groepswerk / gallerijen) en dat er geen limiet zit op de grootte van bestanden.

[Reactie gewijzigd door Bolletje op 27 augustus 2014 16:21]

Wellicht valt dit onder groepswerk. Maar een groot nadeel dat ik ondervind bij het gebruiken van Onedrive is dat je mappen die door derden gedeeld zijn, niet kunt synchroniseren via de applicatie. Zoals de applicatie het zelf zegt: "Everything but files shared with you will sync on this PC".

Dit kan bij bijv. Dropbox wel en hierdoor is groepswerk echt stukken eenvoudiger omdat je niet constant via je browser in moet loggen om je bestanden te uploaden.
(Ik spreek namens een windows 7 gebruiker en heb geen idee of dit onder win8 anders is, maar dat lijkt me wel aannemelijk)
Zouden ze nog FAT32 servers hebben zonder LFS? 8)7
Hehe, ik denk eerder om misbruik te voorkomen (dus geen file sharing van rips van hd content etc).
Dat nadeel van een limiet van bestanden van 2GB moet je afzetten tegen het voordeel van óók de complete MS Office legaal op je PC te hebben staan.
Klopt, dat is ook de voornaamste reden dat ik het abonnement heb afgenomen. Je krijgt trouwens ook nog belminuten voor Skype en toegang tot Office voor je mobiel.
Het staat wat ongelukkig geformuleerd. Maar het is gewoon 1TB die je krijgt. Wat ze echter onder gebruikers verstaan is 5 verschillende devices. Je kan dus vrouwlief op de laptop met Office 365 laten werken en zelf achter de pc etc. Maar je hebt nog steeds maar 1x 1TB. De licentie is alleen meerder malen actief te gebruiken. :)

Bron

[Reactie gewijzigd door Perkouw op 27 augustus 2014 15:54]

Toch heb ik hier (in ons huishouden van vijf personen) 5 verschillende Live accounts gekoppeld aan de Office 365 licentie, inderdaad geďnstalleerd op 5 systemen maar elk Live account heeft een eigen 1TB tot zijn beschikking...

Lees deze bron er maar eens op na:
Today, OneDrive and Office are announcing a BIG change to that benefit for consumers, to the tune of 1 TB per user. That’s right–we’re increasing the OneDrive storage allotment included with Office 365 Home, Office 365 Personal, and Office 365 University from 20 GB to 1 TB. That’s a whopping 50 times, or 5,000 percent increase in storage–and it’s going to be here before classes are in session!

[Reactie gewijzigd door Gé Brander op 27 augustus 2014 16:05]

Als je nog even goed leest staat er:

Voordelen van een Premium-abonnement
1 TB extra onlineopslag per gebruiker, voor maximaal vijf gebruikers

Dus 5 gebruikers is 5TB.
Hoeveel OneDrive-opslag krijgen klanten?
Alle OneDrive-klanten krijgen gratis 15 GB OneDrive-opslag. Desgewenst kan er meer opslag worden aangeschaft. Klanten met een actief abonnement op Office 365 voor Thuisgebruik kunnen de voordelen van hun abonnement delen met maximaal vier andere leden van hun huishouden, en elk lid dat aan het bestaande abonnement wordt toegevoegd, krijgt 1 TB extra OneDrive-opslag. Deze extra opslag is niet beschikbaar tijdens proefperioden. Deze extra 1 TB OneDrive-opslag wordt toegevoegd aan de OneDrive-accounts die zijn gekoppeld aan het Microsoft-account waarmee het Office 365-abonnementsaccount is gemaakt, en aan elk ander account (maximaal vier) waarmee degene die het abonnement heeft aangeschaft, de voordelen van dat abonnement wil delen.
Ziet er naar uit dat je gelijk hebt inderdaad. Ik dacht dat deze storage over de 5 users werd verdeeld.
ik denk dat Hubic van OVH het nog net beter doet dan iedereen: https://hubic.com/nl/offers/
25GB gratis
100GB -> 1 euro/maand
10TB -> 10euro/maand

ja u leest het goed 10 TERABYTE het is geen typo :)
Desktop app beschikbaar op Windows, Mac en Linux
Mobile app beschikbaar op Android, iOS, WP8, Blackberry

[Reactie gewijzigd door ButterSmooth op 28 augustus 2014 10:49]

Nooit gehoord van die toko, maar vind dit toch wel de 'tip van de dag'.
Op eerste gezicht lijkt het allemaal best betrouwbaar. In ieder geval geen eenmanszaak met ergens een weggefrommeld servertje.

En.. Hosting in de EU (Frankrijk) voor die die het belangrijk vind.
Hosting in de EU (Frankrijk) voor die die het belangrijk vind.
Da's altijd een afweging of dat een plus is
- als je illegale software/muziek/films wilt backuppen of privé materiaal dat je niet in handen van je eigen overheid wil laten vallen (medische gegevens, financiele data, etc), dan heb je liever storage buiten de EU.
- heb je daarentegen materiaal dat je niet in handen wilt laten vallen van buitenlandse overheden, dan liever een server binnen de EU.

[Reactie gewijzigd door Dreamvoid op 27 augustus 2014 17:37]

Iedereen die een beetje bekend is in het server wereldje kent OVH. ;)
Yep. Hebben zij niet het grootste datacentrum ter wereld gebouwd (in Canada)?
Ik ben inderdaad, zoals je dus wel gemerkt hebt, niet zo bekend in de serverwereld...

Mede gezien de reactie van avalOne hieronder, ben ik toch wel benieuwd. OVH niet geheel onomstreden?
Ja, OVH is best omstreden in de zin van dat veel mensen klachten over ze hebben. Met name over de support. Maar niemand biedt servers met zulke specs aan voor zo'n lage prijs als OVH. Dit is al minstens sinds 2007 zo.

Ik moet zeggen dat het nu wel een beetje bijgetrokken is. OVH heeft namelijk de verbindingen van sommige servers teruggeschaald. Waar je voorheen een server met 1Gbit kreeg krijg je nu 250Mbit of 500Mbit. En die 1Gbit verbinding met onbeperkt verkeer (=300+TB per maand!!) was nu juist het aantrekkelijke van OVH.

Ook kon je in 2013 een volledige dedicated server huren voor 3 euro per maand, wat een absurde prijs is. Maar ze kregen zoveel belangstelling dat het enorm lang duurde voor ze alle klanten konden verwerken, en zelfs veel bestellingen moesten annuleren. Op tweakers is hier ook een lang topic over.

Nu is er wel nog een Franse concurrent bijgekomen (online.net/FREE). Ook zij bieden krachtige servers met een Gbit verbinding voor bodemprijzen. Zelf ben ik al zo'n 2 jaar klant van OVH en heb ik nooit klachten gehad.
Het is zeker de tip van de dag tot je het forum bekijkt. Niets anders dan klagende mensen.
ja u leest het goed 10 TERRABYTE het is geen typo :)
:P Het is wel degelijk een typo, het is namelijk terabyte, geen terrabyte. :P
haha die vind ik goed :)
maximale speed: 10 Mbit. Zie hun algemene voorwaarden :/
The bandwidth is limited to 10 Mbit/s upstream and downstream. The connection speed also depends on the quality of the Customer's internet connection

[Reactie gewijzigd door 2Dutch op 29 augustus 2014 12:32]

Ik haal met regelmaat hogere snelheden oplopend tot 50 Mbit (maximale van mijn verbinding) maar ook met regelmaat tussen de 5Mbit en 25 Mbit
Volgens mij is Microsoft toch echt goedkoper met zijn OneDrive for Business oplossing:
https://onedrive.live.com/about/en-us/plans/
OneDrive is sowieso goedkoper dan bijna alles in het overzicht; als Outlook.com-gebruiker (consument), heb je tegenwoordig al 15GB helemaal gratis, toch?
Jup, je krijgt 3 GB erbij door 'Camera-album' aan te zetten.
En als je al heel lang lid bent van OneDrive dan kun je in totaal zelfs 28 GB bezitten.
Daarnaast kun je ook hier mensen inviten (0,5 GB per invite en max. 5 GB.)
Buiten dat:
Ok. Het is een beetje appels met peren vergelijken omdat niet gratis, maar via m'n 365 abo heb ik t/m september 2017 (= nog 3 jaar) er nog een echte 1TB (=1024 GB LOL O-) ) bij.
Tegen die tijd kijk ik wel verder.

Met nog wat andere acties en gratis weggeefsels totaal 1.162 GB.
Yep, 28 GB hier :-)
Bij Bitcasa kan je zelfs voor een vast bedrag per maand onbeperkt uploaden (zelfs geen fair use policy) en integreert met Finder (mac), alleen zal Finder een maximum van 582tb aangeven, aangezien het niet overweg kan met onbeperkt.

Het lijkt me dat deze ook in het lijstje kan. Natuurlijk betaal je je blauw voor onbeperkt, maar per gb is het goedkoper.

[Reactie gewijzigd door Coffee op 27 augustus 2014 19:31]

Voor 99 euro per jaar heb je 1 terabyte onedrive met een office 365 abonnement voor 5 pc's erbij. Niet gratis, maar wel goedkoper dan Dropbox en geen Business maar particulier.
http://www.microsoftstore...5327ec1f670d669cb71d2e4e4


nevermind, zie hieronder

[Reactie gewijzigd door Saint2Saint op 27 augustus 2014 22:39]

Volgens mij hebben ze het hier over de prijs voor het gewone publiek.

ik citeer:
How is OneDrive for Business different from OneDrive?
Microsoft offers another storage service called OneDrive. You may already be using OneDrive to store documents and other content in the cloud. This service is different from OneDrive for Business:

OneDrive is free online personal storage that you get with either a Microsoft account or Outlook.com. Use OneDrive to save documents, photos, and other files in the cloud, share them with friends, and even collaborate on content. You’re free to decide how you want to use it.
OneDrive for Business is online storage intended for business purposes. Your OneDrive for Business library is managed by your organization and lets you share and collaborate on work documents with co-workers. Site collection administrators in your organization control what you can do in the library.
Deze website gaat wat dieper in op de verschillen: http://en.share-gate.com/blog/onedrive-for-business-vs-onedrive-know-the-difference
Het lijkt me dat je voor onedrive for bussiness een eigen server moet hebben, dat er geen osx ondersteuning is, ...

Bovendien, als je een bussiness vergelijking wil maken, moet je ook dropbox for bussiness er bij sluiten. Als ik het juist heb begrepen mag je dan voor ¤14/employee onbeperkt data verbruiken.
Eigen server? Ik denk dat je het punt van OneDrive niet helemaal begrijpt. Het gaat er juist om dat je geen eigen server nodig hebt.
Het zegt niet voor niets business. Op de bestelpagina moet je dan ook de naam van je organisatie opgeven. Het kan dat ze dit verder niet controleren. Maar goed, het het niet voor niets business hé. ;)
$2,50 per maand (onedrive for business) is een kwart van wat dropbox vraagt. Lijkt mij zeker een zeer goed alternatief die aanzienlijk goedkoper is.
Bitcassa Infinite Drive is een voordelige cloud drive. Als je meer dan 5TB verstookt is dit de voordeligste optie.
  • 5GB gratis (tot 20GB als je 3 mensen refereert)
  • 1000GB ¤8/month [0,8c/GB] (or ¤79/year [0,658c/GB])
  • 5000GB ¤39/month [0,78c/GB] (or ¤399/year [0,665c/GB])
  • Unlimited ¤79/month [0,00c/GB] (or ¤799/year [0,00c/GB])
Bron: https://www.bitcasa.com/pricing

Andere voordelen:
  • Multi-Region (US, EU, APAC)
  • Volledige API
  • Je kan willekeurige mapjes selecteren om te syncen
  • Bewaard alle gewijzigde versies van je bestand, zonder dat het meetelt!
  • End-to-end encryptie "Not even Bitcasa employees or the NSA can see what you keep in your cloud."

[Reactie gewijzigd door Jelv op 27 augustus 2014 21:10]

Zoals als gemeld doet Hubic beter.
https://hubic.com/nl/offers/
Ik gebruik Crashplan icm mijn Ubuntu server. (Heb dus een licentie voor 1 device @ $4 per maand voor 4 jaar).

Pluspunten voor deze dienst voor mij zijn:
-Client voor Linux (ook MAC, Windows, Solaris, OpenSolaris)
-App voor IOS, Android, Windows Phone
-Werkt in browser, dus op elk device welke een webbrowser heeft
-448 bit file encryptie
-128 bit beveiligde verbinding
-Geen datalimiet
Ik zou het mooi vinden als Strato HiDrive hier ook genoemd word. HiDrive is nu vergeleken met de andere aanbieders niet heel erg interessant geprijsd (hoewel ik verwacht dat ze hier binnenkort wel op zullen gaan inspelen), maar HiDrive heeft voor tweakers wel erg interessante verbindingsmogelijkheden.

FTP, SFTP, FTPS, WebDAV, SMB / CIFS, Rsync, OpenVPN, SCP

Hier kan geen enkele andere cloud storage provider aan tippen.
Nu nog graag een optie om 100GB ofzo voor 1 a 2 euro/maand te krijgen. De gratis hoeveelheid die ik heb is vaak niet voldoende, maar om nu meteen 100 euro/jaar gaan neer te leggen is wat te veel van het goede.
Zoals ik een post hierboven aanhaalde is Hubic dat gene wat best bij je vraagt aansluit.
100GB voor 1 euro de maand.
Klinkt goed, hoe goed zijn de apps voor de verschillende platformen naar je mening?
Ik gebruik het zelf niet heb het ook recentelijk ondekt, maar ga ooit de stap eens wagen want ik wil af van Dropbox. Er is een gratis versie van 25GB dus je kan het allemaal eens uittesten en zelf een mening erover oordelen(eventueel delen) :)
Erg goede zaak van Dropbox, maar naar mijn mening is de 1TB wel een erge overkill. Ik zou een cloud met zoveel opslag voor geen mogelijkheid volkrijgen, al helemaal niet omdat mijn upload niet zo snel is.

Als Dropbox abonnementen gaat aanbieden van bijvoorbeeld 500GB voor ¤4,99 p.m. hebben ze mij binnen!
Dit is ook niet voor jou bedoelt, maar voor kleine bedrijven die op deze drive van alles voor de zaak neer zetten. Handig als je verkopers bij de klant zijn en even snel een presentatie van dat nieuwe product kunnen pakken om te laten zien. Gebeurt verbazend vaak trouwens.

Voor prive is 1TB cloud overkill.
Voor prive is 1TB cloud overkill.
Als je een beetje regelmatig filmpjes maakt met je camera zit je al snel na een jaar of vijf aan een serieuze hoeveelheid materiaal.
Je moet ook geen terabyte aan foto's op de cloud zetten. Koop je beter een eigen harde schijf (of twee), veel goedkoper en sneller.
Dat geldt niet alleen voor foto's maar voor alle data. Een harde schijf blijft altijd vele malen goedkoper en sneller. Ik gebruik de cloud dan zelf ook niet voor backups maar enkel om zaken te delen. Aan een tiental gratis GB heb ik wel genoeg.
Deze dienst is zeker wel voor mij bedoeld, aangezien er een ander speciaal abonnement is voor bedrijven a ¤12,99 per gebruiker per maand. Bovengenoemde abonnement 'Dropbox Pro' kan dus door elke Dropbox gebruiker geactiveerd worden.

Bron: https://www.dropbox.com/plans
Het klopt dat dropbox erg handig is (ook als privé gebruik), maar is het niet nog steeds zo dat dropbox alle rechten claimed zodra je begint met het uploaden van bestanden?
Ik zie niet in hoe het overkill is, aangezien het zowat de standaard hard disk is in een laptop of desktop. Of je die vol krijgt? Sommigen wel, sommigen niet, maar naar de toekomst toe zullen velen het overschrijden.
Laten ze nu net daarop inspelen. Het systeem van google biedt veel meer mogelijkheden op dat vlak. Maar ontbreekt dan aan functies en gemak imho..
Dat is ook precies waarom ze het zo goedkoop kunnen aanbieden. 90% van de gebruikers zal niet meer dan 200gb gebruiken, dan heeft dropbox gemiddeld maar 400gb per gebruiker aan opslag nodig inclusief backups van de backup.

Na verloop van tijd zal die terrabyte wel vol komen, maar dan zijn we alweer 5 jaar verder en is geheugen weer 4x goedkoper geworden.
Voor professionals is het een uitkomst wellicht, niet elke pro wilt investeren in een extra "opslagserver" of NAS off-site en hier zelf het beheer voor regelen.

Een beetje NAS kost toch al gauw 200 euro (inc 2tb hdd) dus voor 2 jaar heb je een 2TB opslag met als het goed is "backups" aan de zijde van Dropbox.
Eens. Ik wil ca 100gb en ben dan voor 2$ (ca EU 1,50) klaar. Zoals eerder aangegeven is 1TB geen overkill als je veel fotos en videos hebt.
Volgens mij gaat T.net weer de mist in met dit artikel. De prijs is 9.99 dollar per maand of 99 dollar per jaar. Een groot verschil met het bedrag in euros.
Hier al gekeken? https://www.dropbox.com/pricing
Staat gewoon 9,99 euro per maand namelijk. :+
Deze quote op Dropbox zelf van een gebruiker: "So what's the deal with sneakily increasing the price in Europe with a whopping 31% by replacing the $ with a ¤ ??"

Suggestie dat het toch echt eerst dollar was en geen euro en dus een prijsverhoging!

[Reactie gewijzigd door honey op 27 augustus 2014 16:52]

Bij mij staat er gewoon 9.99 dollar per maand.
Gewoon zelf de dropbox site bekijken kan ook geen kwaad.. Staat namelijk gewoon :

Get a bigger, better Dropbox
Upgrade to Dropbox Pro — the powerful, trusted home for all your photos, videos, docs, and other files.

Just ¤9.99/month or ¤99/year

Dus de bedragen kloppen gewoon in euro's.
Denk je nu echt dat ik niet op de site van dropbox heb gekeken? Bij mij staat er gewoon de prijs in dollars, niet in euro. Ook als ik wil betalen blijft gewoon de prijs in dollar staan.