Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 85 reacties
Submitter: CriticalHit_NL

Begin volgend jaar komt de eerder al aangekondigde nieuwe Rollercoaster Tycoon-game voor de pc uit, heeft uitgever Atari bekendgemaakt. In tegenstelling tot de slecht ontvangen iOS-versie van de pretparksimulator heeft de pc-versie geen microtransacties.

Het is niet bekend wanneer Rollercoaster Tycoon World, zoals de game gaat heten, precies uitkomt; in de aankondigingstrailer houdt Atari het op 'begin 2015'. Het is dan ruim tien jaar sinds de laatste nieuwe game in de Rollercoaster Tycoon-serie, met uitzondering van de slecht ontvangen iOS-versie van de game. In tegenstelling tot de iOS-versie is Rollercoaster Tycoon World geheel vrij van microtransacties.

De nieuwe telg in de Rollercoaster Tycoon-serie biedt onder meer de mogelijkheid om met drie andere spelers samen te werken aan hetzelfde park. Ook kunnen parken van andere spelers worden bezocht. De game wordt niet ontwikkeld door Frontier, dat de eerste 3 games maakte, maar door Pipeworks, dat ook achter de Godzilla-games zit.

Overigens stond Rollercoaster Tycoon World eerder bekend als Rollercoaster Tycoon 4 en zou het spel oorspronkelijk eind dit jaar uitkomen.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (85)

"Pipeworks wants to make RollerCoaster Tycoon World the most connected Tycoon title yet" aldus het persbericht op http://www.ign.com/articl...ed-for-early-2015-release

Waar ik echter bang voor ben is dat het een mix wordt van de nieuwe SimCity en RollerCoaster Tycoon 4 Mobile. Sim City zou ook overal en alles connected moeten zijn, maar de uitvoering daarvan is naar mijn mening slecht. Ik hoop dat Atari vooral kijkt naar RCT1 en RCT2 als basis, want die spellen blinken uit in eenvoudigheid en speelplezier. Overigens wil "micro-transaction free" nog niet zeggen dat er verschillende DLC's beschikbaar zullen zijn nog voordat het spel daadwerkelijk te spelen is.
Pipeworks heeft hiervoor nou niet echt bepaald grote en belangrijke games gebouwd, en vraag me echt af hoe World er uit gaat zien. Chris Sawyer heeft afaik niets meer met development van doen, dus ik vraag me echt of of dit niet weer een spel à la RCT3 gaat worden..
Als RCT World nou niets blijkt te worden kun je altijd nog wachten op de open source variant van RCT1 (à la OpenTTD) genaamd FreeRCT, of OpenRCT2 voor RCT2.

Overigens kwam ik er gisteren achter dat RCT1 en RCT2 te koop zijn op Steam, handig, geen CD/ISO meer nodig om te spelen :Y

[Reactie gewijzigd door rctgamer3 op 13 augustus 2014 11:03]

Of Theme Parkitect: http://forums.tigsource.com/index.php?topic=39904.0

Genoeg ijzers in het vuur in ieder geval, je zou zeggen dat daar eens wat uit moet komen :)
Linkje naar de trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=bkYDqYcyEU0

EDIT: niet meer nodig, al toegevoegd aan artikel

[Reactie gewijzigd door eXtink op 13 augustus 2014 10:34]

hopen dat deze VR gaat ondersteunen (oculus, Cardboard, noem maar op)

voor de 3D Ride ervaring.. voor het bouwen wel overbodig misschien
dat klinkt alsof jij weet hoe je met cardboard op je pc moet gamen? Dat wil ik ook graag! krijg het alleen nig niet helemaal voor elkaar :(
Nee, weet ik niet. (kan ook nog niet denk ik)
maar ik verwacht dat er wel een app komt waarmee we wel iets kunnen :-) :9
YEAH!!!!

en RCT en multiplayer!
En nog beter, géén microtransacties. Nu hopen dat er ook niet betaald DLC elende bij komt, dan is het helemaal top!
Het idee van DLC of uitbreidingen op zich is niet slecht, het probleem is hoe men omgaat met die DLC.

Skins en van die toestanden in DLC steken is een no-go. Dat is gewoon wat extra hard cashen op de kap van je fans (zijn immers de enigste die dergelijke DLC kopen).

One day DLC is ook een no-go, komt eropneer dat je dingen uit het spel haalt en achter een paywall stopt.

Features in DLC stoppen is ook een no-go. Bijvoorbeeld verplicht DLC X te kopen als je ook ondergrond wilt gaan.

Maar een DLC met pakweg een water expansion vind ik niet erg (zwembaden, glijbanen, banden, hot tubes, etc). Omdat dit iets helemaal nieuw toevoegt aan je spel en zelfs een reden is om opnieuw te beginnen met een nieuw megapark.

Ik hoop dat ze heel hard werken aan de flexibiliteit van het bouwen. Zo heb ik graag een rollercoaster die door heel het park gaat. Echter tegen dat je hiervoor geld hebt (kost een fortuin om zo een grote te bouwen) staat heel het park er al wat het vrij lastig maakt. Bijvoorbeeld op de grote plaats na de ingang wil ik die rollercoaster even laten bovenkomen om vervolgens weer te verdwijnen onder de grond. En gewoon veel meer opties, bijvoorbeeld echt dark rides waar je met een lichtspektakel werkt (waar je uiteraard helemaal mee los kan) of gewoon de mogelijkheid om een achtbaan tot op het wateroppervlakte te bouwen (zodat het water ook net geraakt word). Of binnen het water park thema gewoon een rollercoaster waar ze in zwembroek opgaan en die af en toe is een kopje onder gaat.

Al bij al hoop ik dat het geen goedkoop aftreksel word waarbij je betere graphics krijgt maar op al de rest moet afgeven. (realistische modus)

[Reactie gewijzigd door sprankel op 13 augustus 2014 17:17]

Ik vind betaalde dlc niet zo erg als het meer in de trend is van de oudere uitbreidingen van vroeger...
En natuurlijk niet iets als day 1 dlc waar het op lijtk dat het uit het orgineel is gehaald om even wat extra in te cashen...

Verder speel ik nog wel eens de orginele, heb hem via gog gekcoht echt de moeite waard om hem nog een keer te proberen :)

edit;
Weet alleen niet wat je van de multi player moet verwachten...

[Reactie gewijzigd door klaw op 13 augustus 2014 10:32]

Die multiplayer is hopelijk dat je samen kan bouwen. En niet zoals die eindeloze stroom aan Phone games waarin je alleen upgrade en als multiplayer hebt dat je de plantjes kan water geven. Daar zit ik niet op te wachten.
*mischien kun je vuil gaan vegen bij iemand in multiplayer :+ *

OT; kijk ook wel een beetje uit naar deze game. RCT3 is nog steeds leuk (250x250 park blijft leuk om helemaal vol te bouwen met 10k+ mensen erin. Hoop alleen niet op van die DLC stijl, achtbaan voor een euro etc. Gewoon een goed uitbreidingspakket waar genoeg inzit, niet van die losse items zoals ook bij train-simulator is.
Jah daarvoor heb je dus schoonmakers!!! Of was dat theme park :+
dat was ook in rollercoaster tycoon ;) Klusjesmannen, in rct1/2 maaiden ze eindeloos gras, leegde geen vuilnisbakken en stonden aan de lopende band straat te vegen bij eigen gemaakte achtbanen waar alle mensen groen uitkwamen :+
en RCT en multiplayer!
Ga daar maar niet van uit. RCT is nou niet echt een game met ontzettend veel multiplayer mogelijkheden. Waarom moet elke game anno 2014 multiplayer hebben? :?
In de tekst wordt genoemd dat je met meerdere spelers aan een park kan werken, dat klinkt toch als multiplayer.
Het blijft toch wel beperkt hoor, IGN schrijft:
Developed by Pipeworks, RollerCoaster Tycoon World once again puts players in charge of a theme park, complete with rides, shops, patrons and, of course, the titular roller coasters. Park maintenance and customer happiness need to be tended to, as well as overall construction and expansion efforts. But in the newest installment, players can also cooperate with up to four players to manage one massive amusement park.

"Many of the new features in RollerCoaster Tycoon World were not possible a few years ago, but we have taken advantage of technological improvements to offer a wildly fun gaming experience that stays true to the storied franchise," Atari CEO Fred Chesnais said in a press release.

Other players' parks can be visited, and coaster blueprints can be shared online as well –– Pipeworks wants to make RollerCoaster Tycoon World the most connected Tycoon title yet.

Atari said RollerCoaster Tycoon World is a full PC experience, and will be "micro-transaction free," so players will have access to all of the content at release.
Wel mooi dat het dus géén microtransacties heeft! En zo moeilijk is het niet, om een franchise als RCT 'the most connected Tycoon title' te maken als je alleen naar de RCT franchise kijkt.

[Reactie gewijzigd door CH40S op 13 augustus 2014 11:16]

Zelfs de eerste RCT game had uitbreidingspakketten waar voor betaald moest worden (ergo; DLC)
DLC is niet altijd tegen betaling. Het waren gewoon expansions; zelfs zodanig dat je ze los in de winkel kon kopen.
Je had ook de ATI edtion dan had je alle uitbreidingen (t,e,w DLC) Ik hoop dat ze (nu) AMD weer als graphics partner hebben.
Dat heb ik ook niet gezegd. Ik zei alleen dat de eerste game ook al expansions/DLC (same shit ,really) had en waarom je dan zou verwachten dat de opvolgers het niet doen.
Ben benieuwd of dit echt een goede opvolger zal zijn? OF net zoiets als de nieuwste SimCity welke toch anders speelt als de voorgangers.
Ik hoop het.

Persoonlijk vond ik RCT3 erg tegenvallen en geen waardige opvolger voor 1 en 2. Het gevoel wat RCT 1 en 2 gaven met hun isometrische graphics kon 3 gewoon niet nabootsen (ik vond 3 geen slechte game, maar de atmosfeer was voor mij gewoon weg).

Ik hoop dat ze de nadruk ook vooral leggen op scenery zoals dat bij RCT2 en haar uitbreidingen werdt gedaan. Je kon echt prachtige constructies maken met verschillende muren (zoals dit: http://www.themeparkreview.com/forum/files/scr47_31.bmp).

We zullen zien wat ze er van maken. Het geeft me in ieder geval een goed gevoel dat Chris Sawyer nog steeds betrokken is bij het spel.
De uitbreidingspakketen van RCT 2 waren juist oerslecht. Hier was de duidelijk de oorpronkelijke ontwikkelaar Chris Sawyer niet bij betrokken. Dit waren gewoon dezelfde attracties met een andere skin (alleen met een dieren of wereld thema). Er was geen enkele nieuwe attractie, waarschijnlijk omdat de nieuwe ontwikkelaars de code niet konden ontcijferen. Ik heb gehoord dat RCT grotendeels in assembler is gemaakt.
RCT 2 was geweldig maar mistte het game-idee van RCT 1. Er viel niks vrij te spelen in de scenario's, het was 1 grote sandbox. Bij 1 hoopte je nog steeds een nieuwe attractie te krijgen in een volgende missie. Ik hoop dat dit wel in dit nieuwe spel komt en dat het een realistisch, niet kinderachtig uiterlijk krijgt.
Deel 2 werdt inderdaad niet zo goed ontvangen als deel 1. Deel 1 is voor velen dan ook de beste RCT. Toch vond ik de extra skins en thema's wel een erg leuke toevoeging aan deel 2 (omdat ik zelf echt een freak ben met parken er mooi uit laten zien). Maar kan me verder helemaal vinden in jou comment. Vooral als je ziet hoevel geld de uitbreidingen destijds kostten.
Voor mijn gevoel is het altijd jammer als classic 2D games, geport worden naar 3D. Dit was voor mij dan ook de reden dat ik RCT3 niet heb gespeeld, terwijl ik RCT1/2 helemaal suf heb gespeeld.
Als je de video stopt op 00:37~, zie je ook weer dezelfde 3D stijl als bij RCT3.

Nee, ik denk dat ik deze game ook weer gaan overslaan, en weer even RCT2 opstart. :)
PS. Op GOG.com vind je deze RCT's die werken op de Windows 8.
Ik heb helemaal geen probleem met 3D als het goed wordt gedaan. 3D heeft immers een hoop belangrijke voordelen tov 2D: je kan je constructies vanuit andere camerastandpunten bekijken, collision detection kan beter werken, je kan meerijden op attracties,...

Voor de rest is het natuurlijk afwacthen tot het spel uit is, want er zijn enorm veel zaken die imo verkeerd gedaan kunnen worden: te veel micromanagement, physics, rollercoaster builder, GUI, controls, peep AI, collision detection, game prestaties , ...
Met theme park world (is al een oud spel jah) kon je ook meerijden in 3d op de attracties. En het bouwen deed je in 2d.
De nieuwe telg in de Rollercoaster Tycoon-serie biedt onder meer de mogelijkheid om met drie andere spelers samen te werken aan hetzelfde park.
Haha wat toevallig! :D Ik heb laatst een online multiplayer mod gemaakt voor de originele RCT + Loopy Landscapes, waarmee je met twee spelers aan een park kunt sleutelen. Dat speelt echt superleuk! Briljant om dan te lezen dat de volgende versie van het spel het officieel ondersteunt.

Wel hoop ik dat het met de rest van de gameplay een beetje goed zit; RCT2 en 3 konden wat mij betreft echt niet tippen aan de magie van het origineel. Ik heb ze allemaal in huis maar alleen Loopy Landscapes ben ik blijven spelen.
Hoezo, RCT2 kon qua gameplay niet typen aan het origineel? Het is hetzelfde spel met extra's...
Of heb je het enkel over de campaign/scenario's? Want dan geef ik je gelijk.
RCT2 heeft inderdaad wat extra's (meest notabel zijn het gestapeld bouwen van scenery en de scenario editor) bovenop Loopy Landscapes. De twee dingen die ik echter het meeste mis aan RCT2 zijn ten eerste dat de scenario's niet hoeven te worden vrijgespeeld, en ten tweede dat de scenario's vaak veel minder leuk zijn aangekleed dan bij het origineel. Al moet ik zeggen dat dat laatste al een beetje gold voor de uitbreidingen van RCT1; de originele 20 scenario's zijn naar mijn mening de leukste omdat het in de meeste gevallen geen "categorie ongerepte natuur" betreft.

Daar komt bij dat RCT2 ook een aantal opvallende dingen weglaat en op een onhandige wijze anders doet dan RCT1. Je kunt bijvoorbeeld de voetpaden niet meer met willekeurige ondersteuningen combineren. Ook ontbreken een aantal voertuigen die in RCT1 nog wel beschikbaar waren en zijn een aantal baanelementen (zoals bijvoorbeeld boosters/turbo) niet meer beschikbaar. Daarnaast is het voor de meeste attracties niet meer mogelijk om nadat de attractie is gebouwd het voertuigtype nog te veranderen. En hoewel er onbeperkt fan-made objecten aan het spel kunnen worden toegevoegd, blijkt het niet mogelijk alle RCT1-objecten tegelijk te selecteren in de scenario editor, waardoor een 'Mega Park'-achtig scenario (een scenario uit RCT1 waarin alle objecten uiteindelijk beschikbaar konden worden) niet mogelijk is.

Aan de technische kant hebben we natuurlijk ook nog het gebrek aan ondersteuning voor het spelen in een venster - je zit vast aan de hardcoded resoluties terwijl je bij RCT1 in een venster tenminste nog vrijelijk tot 1280x1024 kon kiezen en er iets anders naast kon draaien.

Al met al was RCT2 voor mij een grote teleurstelling, die nog werd versterkt door de uitbreidingspakketten die ervoor uitkamen: deze leverden alleen nieuwe scenario's en objecten (objecten die alleen in die scenario's of in zelfgemaakte scenario's te gebruiken zijn, en scenario's die niet vrijgespeeld hoeven te worden). Geen nieuwe features dus. Zelfs geen nieuwe types attractie: de enige nieuwe attracties die werden toegevoegd waren andere voertuigen voor bestaande typen banen.

Dus nee, RCT2 kon bepaald niet tippen aan het origineel.

[Reactie gewijzigd door Jerrythafast op 13 augustus 2014 15:53]

Zeg Jerry,

Is die mod van je ergens te downloaden?
(Nog) niet. M'n hacks zijn behoorlijk experimenteel allemaal, maar als 't goed genoeg draait overweeg ik 'm zeker ergens online te zetten :) Als RCT4 flopt ga ik ze daar wel mee bashen :X zo van "hee je had ook gewoon RCT1 kunnen opfleuren" O-)

[Reactie gewijzigd door Jerrythafast op 13 augustus 2014 18:55]

Als je maar kan bouwen en niet oneindig aan het upgraden ben vind ik het prima. Speel RCT3 nog wel eens. Sandboxje aan een lekker een avond alleen maar bouwen.

En ja de oogjes willen ook wat dus ik kan eigenlijk niet wachten :-). Begin 2015 klinkt niet eens heel ver weg.
Hoop dat ze dat er inderdaad in houden. RCT 3 was qua opbouw wel goed inderdaad, maar grafisch en qua gui kan er wel het een en ander gepolijst worden, denk ik.

Vond de schermpjes bij hogere resoluties nooit lekker werken, venstertjes afsluiten was soms lastig en niet snel, waardoor de gui traag voelde.
Gisteren bij toeval nog even gekeken of er nog wat nieuws te melden was rondom RCT4, blijkt dat het vandaag anders gaat heten
In tegenstelling tot de iOS-versie is Rollercoaster Tycoon World geheel vrij van microtransacties.
Gelukkig...anders was het al bij voorbaat dood geboren.

Ik hoop ook een goede upgrade in graphics, de kiddy style, zoals RCT3, past beter bij consoles.
Ik denk dat je de PC-versie wat realistischere graphics moet meegeven, zodat het zelf in de achtbaan zitten een diepere indruk achterlaat.
geen microtransacties betekend niet dat er ook geen (eindeloze) uitbreidingspacks, 'season passes' en 'pre-order dlc' / special edition rotzooi onze kant op gaat komen.

Geen microtransacties is mooi maar ik sluit allerlei andere onaangenaamheid nog niet uit hoor.

De 'kiddie style' vind ik eigenlijk niet storend. Ligt aan het soort publiek wat je aan wilt trekken. Persoonlijk vind ik RCT meer een 'fun' game dan een serieuze realistische simulator en zelf zou ik dan ook liever een ietwat karikatuur achtig karakter niet erg vinden.
Liever karikatuur dan het risico lopen in de uncanny valley te eindigen wat enige vorm van immersie compleet vernietigd.
Ik snap uncanny valley, maar welke games hebben daar last van?
Mij sprak de stijl van RCT3 grafisch niet heel erg aan. Het was wel kiddo, evenals RCT1/2, maar dat was wat minder serieus. Bij RCT3 leken de bezoekers op naïeve karakterloze figuren (vind ik).

Om het anders uit te drukken: ik mis het grappige, de knipoog naar zichzelf.
RCT 3 was uniek omdat je in de achtbaan kon zitten, dat idee komt al van Theme Park (van wie kent het nog, Bullfrog). In Theme Park was het wel een statisch filmpje (ongeacht je design), maar het leuke bij RCT 3 is dat je dus "echt" in je zelfgebouwde creatie kon stappen.

Ik denk dat RCT het zou sieren die ervaring te intensiveren. Niet per se om gelijk volledig realistische graphics te presenteren, maar om het mooier te maken dan bij RCT3, maar nog steeds cartoonesk bijvoorbeeld.

Als ik naar het filmpje kijk wat hier wordt gepresenteerd, zit dat wel goed en het lijkt dat Atari op de goede weg zit.
Microtransacties is dat niet, ladingen DLC ook niet (enkele achtbaan-ontwerpen betaald maken is misschien nog net ok), enkele uitbreidingspacks mag op zich ook (mits daar ook nieuwe features bij zitten en daar vallen meer hekjes en boompjes niet onder).
Oh ja dat zelf in je achtbaan rijden ben ik helemaal met je eens en hoe realistischer hoe beter!

Even voor de visuele beeldvorming:
Je stapt in je achtbaan, ergens achterin. Voor je zie je mensen instappen en hun beugels vastzetten.
Het lampje wordt groen, de karretjes komen in beweging.... je kijkt tegen een stijl klimmende baan aan.
Langzaam maar zeker word je omhoog getrokken, je voelt elke trek van de tandwielen welke je de enorme heuvel op hijsen.
Na een eeuwigheid van spanning komt het einde in zicht, je gaat de heuvel over en begint snelheid te maken.
Omdat je ver achterin zat ga je met een mooie snelheid over de heuvel in en voel je een lekker gevoel in je maag (de voorste karretjes trekken je over de heuvel heen).
Sneller en sneller.... de wind raast door je haren en je hoort mensen gillen en gieren
Als maar sneller en sneller, de bodem komt in zicht waar de daling plots eindigt en weer verandert in een stijging.
Terwijl je het dieptepunt bereikt word je diep in je stoel gedrukt vanwege de zwaartekracht maar het duurt maar even.
En dan ben je gewichtloos. voor je zie je karretjes losbreken van de trein en na de automatische ongelukken beveiliging van de beugels deze heeft ontgrendeld beginnen de mensen uit hun karretjes te vliegen, alle kanten op.
Even voel je je zo vrij als een vogel, je kunt het hele park overzien vanuit de lucht en je flappert met je armen, vingers gespreid terwijl de lucht erdoorheen raast.
Dan kijk je omlaag en zie je landende karretjes en passagiers exploderen in een regen van metaal, beugels, wielen, ledematen, bloed en organen.
Je zwaait naar wat verdwaasd kijkende kinderen, een ervan heeft zijn ijsje op de grond laten vallen terwijl hij en zijn broertje met grote ogen en open mond kijken naar het spektakel wat voor ze afspeelt.. en dan is het voorbij.

GAME OVER. :+

[Reactie gewijzigd door Ayporos op 15 augustus 2014 06:59]

Eeeeeeh ja.....
Professionele hulp is te vinden...
wat? je gaat mij niet vertellen dat je nooit een lanceer rollercoaster hebt gebouwd welke je passagiers over de gehele lengte van je pretpark lanceerde :+
Dat ga ik je niet (in geuren, kleuren en eindeloze fantasie) vertellen :p
Ik zie toch wel leuke multiplayer mogelijkheden! Als je met 2 of met 3 mensen aan een park kan werken, dan zouden er natuurlijk goede afspraken gemaakt moeten kunnen worden zoals bijvoorbeeld aandelen en winstverdeling. Tevens zou je de bouw van een attractie kunnen uitbesteden aan één van je vrienden icm bepaalde doelstelling. Een achtbaan mag niet langer of korter zijn dan... Moet zoveel mensen per minuut aankunnen, moet een minimale rating krijgen en behouden, mag op een niet groter oppervlak staan dan... Zo houd je zelf toch nog een beetje de touwtjes in handen en heeft de ander een leuke uitdaging.

Bovenstaande icm 2D of zoals in Star Craft 2, met veel bouw en beheer mogelijkheden en ik ben happy. GEEN 1000den DLC pakketjes graag zoals betalen voor een looping of speciale bocht! Dan mogen ze de game stoppen waar het donker is.
Ik denk dat het samen werken aan een park geen gescheiden ecnomie zal hebben. De ene kan dus al het geld op doen waardoor de rest niets meer heeft. ;)
Deze functionaliteit is vooral bedoeld om grote uitgebreide parken te bouwen zonder heel de tijd savegames te moeten uitwisselen en tegelijk te kunnen werken in plaats van telkens te moeten wachten tot de andere klaar is.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True