Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 50 reacties

De release van Rollercoaster Tycoon World is uitgesteld tot begin 2016. Ontwikkelaar Nvizzio Creations zegt meer tijd te nemen om de feedback van bčtatesters te verwerken en ervoor te zorgen dat de game 'aan de hoge verwachtingen die de voorgaande games scheppen', voldoet.

Op basis van de eerste bètatest die op 30 oktober begon zegt de ontwikkelaar zo veel feedback en bugmeldingen ontvangen te hebben, dat besloten is om de release vooruit te schuiven. Daarnaast legt Nvizzio er de nadruk op dat de bèta 'niet compleet of definitief' was. In de uiteindelijke game kunnen spelers zelf ritjes maken in achtbanen vanuit het perspectief van een bezoeker, komt er een campagnemodus, een uitgebreide economie en user-generated content.

De studio heeft een kleine lijst opgesteld met functies en verbeteringen die het nog van plan is om in de game te verwerken. Bovenal komt er de mogelijkheid om achtbanen te bouwen op basis van vooraf samengestelde onderdelen, zoals dat ging bij eerdere games uit de franchise. In de bèta konden spelers alleen banen met de vrije hand samenstellen. Datzelfde geldt voor paden en hekken; die kunnen straks ook weer op een onderliggend raster geplaatst worden. Daarnaast gaan de achtbaantests in de toekomst meer gegevens opleveren om het spelers gemakkelijker te maken bepaalde effecten te bereiken bij hun bezoekers.

De tweede bètatest waar spelers aan kunnen deelnemen, wordt ook verplaatst. Die staat nu gepland voor de maand december, maar Nvizzio specificeert de datum verder niet. Tegelijk met de tweede bètatest maakt de ontwikkelaar ook een specifieke releasedatum bekend. Voorlopig staat die genoteerd aan het begin van 2016.

Rollercoaster Tycoon World Screenshot

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (50)

Ze hebben nog een hoop te doen om 'aan de hoge verwachtingen die de voorgaande games scheppen' te voldoen. Ik zag laatst dit filmpje voorbijkomen: https://www.youtube.com/watch?v=K9SVL9FTa1M en naast alle onzin uit het filmpje deugd er nog een hoop niet aan de game. Ik vrees dat ze in 'begin 2016' niet een Rollercoaster Tycoon hebben die voldoet aan de hoge verwachtingen.
Er worden nieuwe functies toegevoegd op basis van de community. Dat zijn de belangrijkste en is weer een stap in de goede richting, alhoewel er nog een belangrijke functie ontbreekt die ik graag in de toekomst erbij zie komen.
De "piece-by-piece building" (al bekend voor de RCT'ers onder ons) om eenvoudig gebouwen te maken door het combineren van muren, daken, deuren, ramen, etc. is helaas niet aangekondigd en zit er niet in. Dat betekent nog best veel voor dit aankomende deel. Zo kun je ook bijv. geen eigen park ingang bouwen en eigen achtbaan stations. Dit kan wel nog komen wanneer het bouwen van o.a. darkrides, tunnels, water attracties na release beschikbaar zal komen, want die zijn wel bevestigd. Op een eerder blog stond dat de building tools voor darkrides ook samenhangen met het bouwen in het algemeen in dit spel.
Het bouwen is altijd hetzelfde geweest als lego in RCT. Zonder goede building tools en snapping (opeenstapelen van bijv. muren zal niet gaan) zullen de dingen uit de Steam Workshop toch minder aantrekkelijk zijn. Paden en achtbanen door een gebouw laten gaan zal nog moeilijker gaan werken. Even een muur weghalen zal dan niet gaan en hoe zit het straks met de textures aan de binnenkant van gebouwen uit de Steam Workshop.
Ik kijk eigenlijk best wel uit naar deze game. Vroeger erg veel uren in RCT 3 gestoken. Met alle DLC's. Was ik als klein jochie van 7-12 helemaal verslaafd aan :D.
Ik denk als je fan bent dat je dan het spel beter aan je voorbij kan laten gaan. Het is alleen de naam en het idee waar dit spel op meelift. De rest schijnt van wat er nu is bijzonder bagger te zijn. Weinig items en alles is net niet helemaal goed ontwikkelt.

Er komt er binnenkort eentje uit die beter is wat dat betreft. Daar hoor je wat minder over maar ben ik wel meer benieuwd naar (ben alleen de naam kwijt)
Ik denk als je fan bent dat je dan het spel beter aan je voorbij kan laten gaan. Het is alleen de naam en het idee waar dit spel op meelift. De rest schijnt van wat er nu is bijzonder bagger te zijn. Weinig items en alles is net niet helemaal goed ontwikkelt.
De afgelopen beta was dan ook bedoeld om de coaster builder te testen (dit stond letterlijk zo in de mail voorafgaand aan de beta) en de community heeft daar dan ook goed gehoor aan gegeven. Men lijkt iig meer te luisteren naar de community nu, voor wat ik gezien heb in de beta ziet de game er ook goed uit. Hier en daar moet nog gepoetst worden, ik ben blij dat de release is uitgesteld. De beta was in ieder geval geen representatieve beta van het eind product.
Er komt er binnenkort eentje uit die beter is wat dat betreft. Daar hoor je wat minder over maar ben ik wel meer benieuwd naar (ben alleen de naam kwijt)
Er komen er een heleboel aan zelfs, geen idee waarom dat keer op keer op keer besproken moet worden, maar oke: Themeparkitect (Indie, door drie heren gemaakt) en Planet Coaster (van de makers van RCT3) zijn de bekendsten en dan heb je nog OpenRCT2 en Theme Park Studio.

[Reactie gewijzigd door CH40S op 13 november 2015 12:59]

Misschien leuk om te vermelden. Voor Parkitect heb je zelfs al mod support https://parkitectnexus.com/files/mod
Waar is je bron? Het oogt zo een beetje naar fipo namelijk.
Enige wat er momenteel beschikbaar is van RCT World is een demo en hier is duidelijk aangegeven dat nog niet alle functionaliteiten beschikbaar zijn voor spelers (staat ook in het artikel).
De uiteindelijke release van de game bevat juist meer content dan ooit te voren, heeft meer soorten rollercoasters die ontworpen kunnen worden en met de user based content zijn de mogelijkheden juist eindeloos (RCT World krijgt aansluiting bij de Steam Workshop namelijk).
Hier wordt bijvoorbeeld erg veel verteld over de game, development status en content: Klik (tijdens PAX Prime 2015).

De andere game waar jij op doelt is waarschijnlijk Planet Coaster of Theme Park Studio, maar zal oa. geen Coop mode aanwezig zijn zoals deze wordt ontwikkeld voor Rollercoaster Tycoon World of voor eerstgenoemde geen user based content via een Steam Workshop.

[Edit]
CptChaos was me voor. :)

[Reactie gewijzigd door Da_maniaC op 13 november 2015 13:08]

bedoel je Planet Coaster? dat is van de oorspronkelijke makers geloof ik

[Reactie gewijzigd door RMvanDijk op 13 november 2015 13:01]

Naja, ze hebben wel besloten het uit te stellen nu, dus op zich zou ik gewoon wachten met oordelen totdat er reviews uitkomen, wie weet is het tegen die tijd nou net wel een beetje beter afontwikkeld. Niet dat het me ook maar in het minst zou verbazen als Planet Coaster een stuk beter zal zijn, maar goed, dat zullen we ter zijner tijd wel zien :).
Het is BETA met een reden. Altijd leuk als mensen beta zien als een head start ipv echt te gaan beta testen. Had je beta slot dan aan mij gegeven...
Het spel is nog niet af en toch heb jij al een oordeel klaar. Straf...
Er is gewoon een alpha build beschikbaar voor mensen die het gekickstart hebben. Heb het al ff gespeelt en werkt best lekker :)
Sorry, ik was verward met planet coaster, er zijn er ook zo veel :)
Moet je deel 1 en 2 eens proberen, die waren nog beter. Legendarische reeks, ik kijk uit naar dit deel. Maar weer even afwachten dus!
De reden dat ik 1 en 2 niet speelde, was omdat ik de graphics van 3 het mooist vond :*).

[Reactie gewijzigd door AnonymousWP op 13 november 2015 12:47]

Graphics is dan ook het enige wat beter is dan deel 1 en 2. Laatst alles via GOG gekocht deel 1,2,3 met dlc om even die nostalgisch gevoel weer naar boven te halen maar deel 1 en 2 zijn toch de betere ook al zijn de graphics behoorlijk oudated. Maar er zijn geen betere spellen in dit genre dus dan maakt graphics mij totaal niet uit.
Soms zijn juist de oudere graphics de reden dat de oudere fijner wegspelen, oud en vertrouwd, en de gameplay is top, net als vroeger.
Nu zie je dat veel spellen opnieuw in ''HD'' worden uitgebracht, maar de gameplay wil er vaak nog wel eens onder lijden, goed voorbeeld is misschien dan wel Carmageddon, het heeft toch niet helemaal het oude ''gevoel'' meer.
Maar bijna niemand koopt nog spellen waar de grafische aspecten ''ondermaats'' zijn tegenover de al uitgebrachte spellen.
Door een comment hier boven kwam ik achter openRCT2. Toen ik RCT2 had geinstalleerd vond ik het wel jammer dat het niet in 1080p kon met openRCT2 kan dat nu wel plus patches en extra dingen.
OpenRCT2. Thank me later.

Edit: Ah je hebt m al aanbevolen gekregen zie ik :)

[Reactie gewijzigd door Gamebuster op 13 november 2015 22:41]

Klopt de graphics waren een stuk beter, maar kan in mijn ogen echt niet opboksen tegen deel 2 en vooral deel 1. Deze spellen waren ontzettend uitgebreid en daarnaast ook nog eens eenvoudig in gebruik. De gameplay was erg goed en door het aantal levels bleef dit ook erg interessant, met een hoge replay waarde.
Alweer een tijdje geleden, maar deel 1 en 2 had je geen 3rd person view en kon je niet "erin" zitten.
Pas bij deel 3 had je 3rd person view en kon je erin zitten.

(of haal ik een paar delen / games door elkaar, was ook erg lang geleden.)
Je haalt 1st person en 3rd person door elkaar. De RCT1 view is van boven, op de peeps, in een vast perspectief. Dat noemen we 3rd person. De view vanuit de ogen van je parkbezoeker noemen we 1st person. (Vandaar FPS - First Person Shooter).
Vond deel drie het meest compleet nochtans.
Deel 3 > deel 1&2 samen.
Deel drie had veel meer uitgebreide economie en veel meer gedetailleerd als het over taakverdeling ging van de werknemers.
Je kon zelfs werknemers promotie geven of op opleiding sturen.
Doe daar het grafisch sausje over en je hebt een game dat moeilijk te evenaren valt.

Het enige zware minpunt was en is het gebrek aan multithreading.
Deel 3 was duidelijk het mindere deel. Op dat moment misschien even niet maar de graphics waren toen al kinderlijk en 3d is nooit nostalgisch of retro maar gewoon lelijk.

Dat was dan, ook geen grafisch sausje, dat was een flinke kotsbeurt over de hele game heeft.
Blijkbaar speelde jij een andere RCT3 dan ik.
Zelf vond ik de derde vele malen beter dan de eerste twee. :)
https://openrct2.com/
https://openrct.net

Is ook erg leuk, coop multiplayer :)

[Reactie gewijzigd door Zenety op 13 november 2015 12:57]

https://openrct.net voor een handige launcher die het spel automatisch up-to-date houd (anders kan je manueel meerdere keren per dag liggen updaten)
Full disclosure: I'm a dev :p
Dit heb ik ook geprobeerd, RCT is een super-game.

Helaas zit openRCT vol met bugs, niet zomaar kleine bugs, maar totale show-stoppers.

Disconnection iedere 30 seconden.

Als ze dit oplossen (inclusief de andere 280 bugs, wordt het pas interessant :)
Let wel op: andere ontwikkelaar zitten hier achter. De originele RCT ontwikkelaars werken aan Planet Coaster.

https://www.planetcoaster.com
Goed dat je het zegt. Toch maar even afwachten dan en kijken welke me leuk(er) lijkt.
Mocht je geen zin hebben om te wachten en ook wat nostalgie willen opsnuiven, dan zou ik je OpenRCT2 aanraden. OpenRCT2 is een remake van Rollercoaster Tycoon 2 in C en heeft tot heden al verschillende extra functies en bugfixes tov het originele spel. Denk dan aan dingen als betere AI voor guests, ingebouwde cheats, maar ook multiplayer!

Je kan het downloaden op https://openrct.net.

[Reactie gewijzigd door runelaenen op 13 november 2015 12:53]

Dat ga ik eens proberen! Bedankt! Hiervoor heb je wel het origineel nodig denk of is een demo genoeg?
Een demo is genoeg, maar dan heb je niet alle objecten en scenarios. Ik raad je aan om gewoon even de originele te kopen op steam of gog. Voor 5¤ heb je het. Op de site staan linkjes :)

have fun :D
Met de demo content kan het ook werken al moet je een wat opties anders instellen.
op de site staat dat je ook een demo voldoende is, als je klikt op 'play 100% free' staat hoe dat je het werkende krijgt met enkel de demo

[Reactie gewijzigd door jeroen7s op 13 november 2015 13:56]

Geen probleem, liever een complete en bugvrije game dan een release datum die alleen gehaald kan worden door delen te schrappen of bugs te laten zitten..
Zoals je veel ziet bij Ubisoft en EA. Ik heb ook veel liever dat het wat langer duurt dan dat ze een spel uitbrengen vol bugs/crashes etc.
Ik heb de beta eens getest en het kan wel iets worden als ze het goed uitwerken.
Het rare is wel dat het bouwen van een achtbaan niet gemakkelijk is.
Ik had een deftige achtbaan ineen geknutseld maar mijn karretjes ontspoorden altijd. zelfs bij een mooi lange bocht.
We hebben altijd nog Parkitect!
Hmm...keek eigenlijk wel uit om deze tijdens de kerstvakantie te gaan spelen, maar dat zit er nu dus niet meer in....Was ook wel te verwachten na de reacties die ze kregen op de eerste beta. Hopelijk wordt het een volwaardig product en wordt RCTW of Planet Coaster een super sim. Ik ben benieuwd naar volgend jaar!

[Reactie gewijzigd door IMJP op 13 november 2015 13:44]

De beta viel helaas erg tegen. Er waren te veel bugs en die fijne sfeer die in de RCT serie aanwezignwas ontbrak gewoon. Naast planeet coaster is er ook nog een pretpark game in de maak: parkitect. Deze ziet er naar mijn mening erg goed uit en is al te bespelen, hij verkeerd nog wel in pre-alpha.
de coaster building manier doet me denken aan het programma van kenteq (CRAFT)

hopelijk word de game geweldig, en nog de mogelijkheid om van de oudere game's de coasters te inporteren.