Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 49 reacties

Frontier Developments gaat Screamride op 6 maart in Europa uitbrengen. In de actiegame van de Rollercoaster Tycoon-ontwikkelaar moeten spelers achtbanen maken, daarin rijden en vervolgens allerlei bouwsels vernietigen. Het spel verschijnt exclusief voor de Xbox-consoles.

Bij Screamride worden standaard meer dan vijftig levels geleverd, zo schrijft Microsoft. Spelers kunnen daarnaast hun eigen banen maken waarbij ze veel vrijheid moeten krijgen. Het doel is om een game te creëren in de stijl van Rollercoaster Tycoon, maar het moet tegelijkertijd een actiespel worden waarin spelers kunnen crashen en dingen kunnen vernietigen. Het bedrijf spreekt verder over drie spelmodi; Engineer, Screamrider en Demolition Expert. Het is alleen onduidelijk wat de modi exact inhouden.

Microsoft heeft het spel enkele maanden geleden op de Gamescom aangekondigd. Het bedrijf noemt nog geen Europese releaseprijzen. Screamride gaat op de Xbox One 39,99 dollar kosten, terwijl de prijs van Xbox 360-versie 29,99 dollar bedraagt. Omgerekend gaat het dan over zo'n 32 en 23 euro. Microsoft claimt later met meer details naar buiten te komen.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (49)

Ik zou het leuk vinden weer een nieuwe gewone RCT zien. Met de look en feel van deel 1 en 2 maar techniek van vandaag. Scream ride trekt me echt niet
Deze komt inderdaad het dichtste bij RCT. Alleen de stijl staat me totaal niet aan. Er wordt geen tot amper gebruik gemaakt van textures en dit zullen ze ook niet aanpassen. (Had het destijds nagevraagd via de kickstarter)
Cool! Bedankt :)

Fijn dat Linux ook eens ondersteund wordt!
Dit lijkt in geen verte op RCT2. Het old-school effect is compleet weg en die textures zijn echt lelijk.
deze is ook in de maak? Komt begin volgend jaar uit.
Rollercoaster tycoon 4 is ook in de maak. :)
En Theme Parkitect!
Nice, dit ga ik in de gaten houden :)
Ik vraag me af hoeveel mensen hierop zitten te wachten. Het ziet eruit als een ongemakkelijke combi van bouwen en actie. Mensen die actie-games willen, gaan over het algemeen geen achtbanen bouwen. En mensen die achtbanen willen bouwen, hoeven meestal geen explosies en instortende gebouwen te zien. Een bouwspel op een console is sowieso al een wat onhandige combinatie. Ik hoop voor Microsoft dat hier toch een doelgroep voor is, en dat de game inhoudelijk leuk wordt, maar ik heb geen hoge verwachtingen.

[Reactie gewijzigd door geert1 op 14 november 2014 14:39]

En mensen die achtbanen willen bouwen, hoeven geen explosies en instortende gebouwen te zien.
Ik denk dat je hier een verkeerde aanname doet. Als ik voor mezelf spreek, ik heb regelmatig in RCT 1, 2 en zelfs in 3 gewoon achtbanen gemaakt om te laten crashen. Gewoon voor de lol.
Mijn statement was inderdaad wel erg zwart-wit. Ik denk alsnog dat de doelgroep voor dit spel beperkt is, maar ik moet niet overdrijven. Heb m'n reactie hierboven iets genuanceerd :D

De meeste echte Tycoon-gamers zien volgens mij wel liever een meer traditionele bouw-game, gewoon isometrisch en meer diepgaand qua park-management. ScreamRide is puur achtbanen bouwen en dan kijken wat er allemaal misgaat. Misschien dat Roller Coaster Tycoon 4 of Parkitect goed uitpakken voor gamers die niet zo op ScreamRide zitten te wachten.
Oculus Rift support?
De Oculus Rift word niet getarget op console eigenaren, want "consoles are too limited for what we want to do".
nee de oculus krijgt als het goed is straks een 1440p scherm omdat je van de afstand met die lenzen alsnog pixels kan zien. daarbij moet je bij VR ook nog een hoge fps hebben anders wordt je misselijk. De consoles zouden 1440p op 75hz niet aankunnen en daar hebben ze helemaal gelijk in. Of de games moeten er heel erg bagger uit komen te zien.
ik hoop dat ze een 4k scherm krijgen want ik heb het prototype v2 op mijn kop gehad en ook daar zak ik de pixels prima zitten. nog niet helemaal top dus.
Sharp heeft een 4K IGZO paneel in de ontwikkeling van 4,1" (inch). Een pixel-dichtheid van 736ppi moet voldoende zijn om op een dergelijke korte afstand nog een scherp beeld weer te geven voor VR toepassingen.
Verwacht wordt dat dit paneel in 2016 toegepast gaat worden in mobiele apparaten.

Bron: Impress.co.jp
Sorry, maar een 1440p scherm is nog steeds niet goed genoeg. Ik weet niet wat nodig is om geen pixels meer te zien (4k?) maar met een 1440p scherm ga je echt nog wel pixels zien.
Probleem is alleen dat ze op het moment moeten werken met de technologie die nu beschikbaar is.
Daarentegen zelfs als je de pixels kan tellen werkt die oculus goed. Had de v1 een keertje geprobeerd en je hebt dan al het gevoel dat je echt in die wereld zit.
Ik heb zelf de DK2 gehad (weer snel verkocht met winst :P ) en de immersion is heel goed.... maar hoe lang ik de DK2 ook op heb... ik zit toch echt tegen die pixels aan te kijken. Het zal voor ieder anders wezen.

Ik hoop in ieder geval op die 4K schermen voor telefoons van sharp... Ik blijf ook gewoon lekker wachten op de consumenten versie. (DK3, 4 etc. sla ik over)
Alles kan wel VR aan, maar dat wil nog niet zeggen dat elk apparaat kan wat je ermee wil doen. Ik weet niet in welk opzicht Oculus vindt dat de huidige consoles niet kunnen wat ze willen. Mijn gok ik dat de consoles simpelweg niet krachtig genoeg zijn. We zien nu al varianten op de Oculus Rift met 4k resolutie. Mogelijk willen ze die kant op voor extra realisme (minder blokkerig beeld, best belangrijk als je hele zicht wordt ingenomen). De huidige consoles kunnen al niet eens echt games op. 1080p60 draaien, dus als ze inderdaad die kant op willen zal pas de Playstation 5 of misschien zelfs Playstation 6 pas krachtig genoeg zijn, terwijl er nu al game PC's bestaan die dit wel kunnen.

Wellicht is er een andere reden. Er zijn in ieder geval genoeg console eigenaren, dus als ze consoles zouden ondersteunen zouden ze hieruit een hoop extra winst kunnen halen. En in principe Is het de game developer die de VR in zijn spel implementeert, eigenlijk heeft Oculus alleen ervoor te zorgen dat er een driver en misschien een API beschikbaar is, en dan hebben ze de extra winst al te pakken, misschien zelfs een verdubbeling ervan. Aangezien ze dit niet doen moet ik toch gokken dat er een bepaalde achterliggende reden is, anders dan luiheid. Ze zouden wel heel lui moeten zijn om relatief makkelijke extra winst niet te pakken. Ik ga er toch wel vanuit dat zeeŽn bepaalde visie hebben.

[Reactie gewijzigd door Amanoo op 14 november 2014 14:52]

Je wilt als bedrijf een positief imago creŽren en vaak ook dat de klant jouw product als hoge kwaliteit beschouwd. Dus wanneer ze de oculus geschikt willen maken voor consoles dan moeten ze zoveel inleveren op de kwaliteit dat iedere console gebruiker hun voortaan als lage kwaliteit gaat beschouwen. Ook zullen ze waarschijnlijk een boel kritiek krijgen omdat de ervaring slecht(er) is, zelfs als ze er voor waarschuwen. Ze zullen namelijk de fps en de resolutie flink moeten verlagen.
De meeste games op nieuwe consoles kunnen niet eens 1080p60fps aan. Dat is dan pas echt lui.
Volgens mij begrijp jij het nog niet helemaal.
Alle 1th party devs lukt het allemaal wel gewoon op wat jij zegt dus hoe je daarop komt weet ik echt niet.

Maar de nieuwe consoles kunnen echt wel de 1080/60fps aan het is alleen lui van de ubi/ea/ac en noem zo maar op die te lui zijn om wat langer er aan te werken.
Want geloof me de nieuwe halo's of de nieuwe uncharteds zullen gewoon weer op 1080/60fps draaien :)
wat heeft lui in vredesnaam te maken met 1080p60fps ? echt de hele FPS hype word een beetje overdreven 1080P30FPS ziet er goed genoeg uit de huidige consoles kunnen nou eenmaal niet meer met de textures die de makers er doorheen duwen

ontopic VR staat toch nog veels te ver in de kinderschoenen ze hadden dit nooit moeten laten vallen in de jaren 90.
voordat dit eindelijk mainstream kan met genoeg games supported dan pas kunnen we verder kijken naar console varianten.
maar dat zal naar mijn idee niet meer deze generatie consoles worden
Wel raar dat je met je Android toestel strax wel kan en met zo console niet
Minste dat staat wel in de link die je heb gepost
er zal dan ook wel een merkbaar verschil zijn in graphics...
Lol. Volgens datzelfde artiekel zijn android devices WEL sterk genoeg om te doen wat ze willen. Is dus gewoon marketing-geneuzel.
Aangezien er nog geen concrete aanwijzingen zijn dat Microsoft op korte termijn Oculus Rift support gaat implementeren in de Xbox One, lijkt me dat van niet. Zou wel awesome zijn, al is dit wel een game waar je om misselijkheidsverschijnselen vraagt :P
Ik denk eerder dat Screamride dan uit zou komen op een device als de Gameface. De Oculus is en blijft een tethered device, waar de GameFace volledig headmounted is.

http://www.gamefacelabs.com/#!home
Maar dit deed ik vroeger altijd al in RCT. Aha. Halve achtbanen maken en de gasten lanceren!
Jammer dat het alleen voor de xbox consoles is. Persoonlijk vind ik building games niet handig met een controller.
Waar denk je dat zij hun inspiratie vandaan hebben? ;)
Jammer alleen xbox hopelijk is dat maar voor korte tijd, dit is juist een spel die je lekker achter je pc wil spelen.
Voor mij is dit juist een van de spellen die ik liever vanaf de bank op een console speel. Ieder z'n ding ;)
Das waar een spel als rollercoaster tycoon idee speel ik liever op de pc, net als dat red alert enzo naar de consoles kwam nee bedankt.
Ik speel zo goed als alles liever met de controller, maar spellen als rollercoaster/red alert enzo lekker achter pctje kruipen.

maar idd ieder zijn ding :)
Deze game zag er in de 2e video wel leuk uit en ben ook wel benieuwd. Ik gok niet dat dit een full-price game zal worden, maar leuk voor tussendoor. Maart is ook niet echt een drukke maand gelukkig.

Het concept is lekker gek en ik kijk uit naar de reviews
Lijkt me een hele vermakelijke game, waar je wel een paar uurtjes grappige resultaten uit kunt halen, maar de trailer, .... De score past totaal niet bij de trailer, het is de score die je bij een Bay film verwacht.
Lijkt me wel leuk concept...... eerst een zo spectaculair mogelijke achtbaan bouwen, tja, en dan is ie af, wat moet je er dan mee, slopen door voor de lol, met zo spectaculair mogelijke crashes en dan weer een nieuwe opbouwen. }>
Dit is de ontwikkelaar van enkel Rollercoaster Tycoon 3, niet van de voorgaande games.

Vond RCT 3 persoonlijk wel een goede game, maar ik kan begrijpen dat mensen een beetje de stijl en sfeer misten van RCT 1 en 2.
Ik wacht liever op rollercoaster tycoon 4
Hoopelijk maken ze niet de zelfde fout als met 3
Dat je niet onder de grond achtbaanen kan maken (behalven als je de uitbreiding pakketten heb)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True