Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 67 reacties

Atari heeft te kennen gegeven dat het de graphics van Rollercoaster Tycoon World eerst gaat verbeteren voordat het spel wordt uitgebracht. Daarmee reageert de gamemaker op klachten die het ontving na het tonen van een vroege versie.

In een blogpost verklaarde Atari dat de graphics zoals getoond in een eerder vrijgegeven trailer niet representatief zijn voor de uiteindelijke versie van Rollercoaster Tycoon World. Volgens de ontwikkelaar gaat het om een 'pre-alpha'-trailer, ofwel een zeer vroege versie van de game. Dat betekent dat veel onderdelen, waaronder de graphics, nog in ontwikkeling zijn, aldus Atari.

Om voor betere graphics te zorgen wordt de onderliggende engine vernieuwd: in plaats van Unity 4.6 wordt versie 5.0 gebruikt. Dat brengt meer mogelijkheden met zich mee en moet er onder andere voor zorgen dat de beelden gedetailleerder, maar ook realistischer worden. Met de verbetering in de engine hoopt Atari tegemoet te komen aan klachten van gamers, die vonden dat de graphics in de recent uitgebrachte gameplaytrailer teleurstellend waren.

Het is nog niet bekend wanneer Rollercoaster Tycoon World uitkomt: de game is nog in ontwikkeling en komt pas als het af is, aldus Atari op zijn blog. De nieuwe versie van de populaire pretparkgame werd al een jaar geleden aangekondigd.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (67)

"In een blogpost verklaarde Atari dat de graphics zoals getoond in een eerder vrijgegeven trailer niet representatief zijn voor de uiteindelijke versie van Rollercoaster Tycoon World. Volgens de ontwikkelaar gaat het om een 'pre-alpha'-trailer, ofwel een zeer vroege versie van de game."

Ja, dat zou ik ook snel zeggen. Normaal staat er in zo'n geval in de trailer constant de tekst "pre alpha footage" of iets dergelijks in beeld om mensen duidelijk te maken dat het allemaal nog niet is zoals het uiteindelijk gaat zijn. Niks, maar dan ook niks in de trailer laat duidelijk zien dat het om een vroege versie gaat. De trailer is gemaakt als een echte trailer (wat je normaal niet doet met pre-alpha beelden). Maar buiten dat oogt de trailer wel redelijk amateuristisch, kijkende bijvoorbeeld maar de 3D-teksten die soms niet helemaal sync lopen met de camerabeweging.

Mijn vermoeden is dat Atari had gehoopt op snel cashen en dat RCT:W in deze staat in hun ogen zo goed als klaar was. Gelukkig heeft het publiek fel gereageerd met als gevolg dat ze weer aan de slag mogen. Maar dit hele debakel, inclusief de compleet naar de klote geholpen versie voor mobiele apparaten, doen mij vermoeden dat RCT:W bij lange na niet gaat worden waar fans op zitten te wachten.

Ik denk dat je beter Sebastian Mayer in de gaten kunt houden. Hij en nog iemand werken aan Parkitect en dat ziet er veelbelovender uit dan wat Atari hier laat zien.
En dat ze een nieuwe engine gebruiken is leuk, maar ze moeten niet vergeten de textures allemaal oppoetsen. Sommige objecten zien er gewoon uit alsof we weer in 2002 leven.

Ik zie dan ook niet in waar de vooruitgang ligt ten op zichte van RCT3

[Reactie gewijzigd door Saven op 21 maart 2015 10:41]

Ik vind het eerlijk gezegd een beetje raar dat ze de Unity engine gebruiken, is zeker een leuke engine, maar voor een spel als Rollercoaster Tycoon? en een bedrijf als Atari? geen slecht woord over Unity, maar ik vind het een beetje een goedkope actie van Atari.

Of zeg ik nu iets heel raars en zijn er al allerlij 'grote' titels uitgekomen op de Unity engine?
Ik moet eerlijk zeggen dat het er inderdaad een beetje 'cheap' uitziet. Maar dat ligt zeker niet aan Unity engine. Zoals je al zei het is geen slechte engine zie http://tweakers.net/price...ac-os-x-windows)/reviews/.

Deze game draait ook op Unity engine en ik vind het persoonlijk een mooi spel om te zien én te spelen.
Exact: textures, 3D-modellen en animaties, zorg eerst maar dat die in orde zijn. Hippe features van een nieuwe engine is nu het laatste waar je aan moet denken.
2002 was overigens wel een mooie tijd. Ik kan het wel waarderen dat Atari ons mee terug probeert te nemen.
Ik vond RCT3 ook een achteruitgang op deel 1 en 2.
Ik had liever gezien dat RCT2 een soort van tweede leven kreeg, zoals dat gebeurde met Transport Tycoon / Theme Hospital.
Ik ben het volledig met je eens wat je verteld. Maar ik zie er ook iets positiefs in, ze doen er wel wat mee. Stel er was geen geklaag geweest dan hadden ze het op de markt gegooid en is er vervolgens alsnog veel negatief commentaar ontstaan. Waarbij de ontwikkelaar de dupe zou worden, zo ook de consument
Door iets met het commentaar te doen gaan ze een ''volwaardige'' game op de markt brengen.

Hier kunnen in mijn ogen veel andere ontwikkelaars van leren. Ik heb de beta van hardline gespeeld en qua settings alles op de max, en ik vond het grafische echt niet bijzonder, eerder teleurstellend. Maar denk je dat hun iets met die commentaar gaan doen? nee die gooien de game gewoon op de markt.
Nu is BF of COD natuurlijk een zeer slechte vergelijking doordat hun elke game op de markt gooien met de bedoeling de klanten uit te melken. Maar zo zijn er buiten COD en BF nog wel meer ( fifa blabla)

Nee Atari heeft er goed aan gedaan om te luisteren en verder te gaan met de game om aan meer wensen te voldoen.

Uiteraard is er altijd een vorm van baas-boven-baas waarbij er wel weer iemand anders gaat komen die nog beter is. Maar dat staat los van het feit dat Atari wel met iets goeds bezig is namelijk; luisteren naar de klanten en daar ook iets mee doen. Wat toch wel een lichtpuntje is naar mijn gevoel :)
Helaas is dit echter de werkwijze van Atari gebleken. Test Drive Unlimited was ook zo'n debakel in het begin. Hier moest ook eerst flink gereld worden voordat er wat mee gedaan werd. Ze proberen nét genoeg te leveren om flink geld binnen te harken, maar gelukkig is de community niet op hun mondje gevallen.

Nu ik erover nadenk, TDU was ook een spel gebaseerd op nostalgie (Test Drive was een oude klassieker), net als deze Rollercoaster Tycoon World. Ze proberen dus gewoon snel (en makkelijk) te scoren bij het oude publiek, zo komt dat over.
Hardline beta en de retail versie zit zeker wel een verschil in kwa graphics.
Ik had je reactie al gelezen voordat ik de video bekeek en ik moet zeggen, de eerste 15 seconden dacht ik; "Dat ziet er best goed uit, helemaal bij de tijd wat mijn betreft.", en nét als je de tunnel uit komt is het alsof je geteleporteerd wordt naar de 90's.
Als ze het nou oppoetsen naar de eerste 10 seconden dan ben ik wel positief
dit verhaal doet mij denken aan DNF: te lang werken aan een spel, om dan te merken dat de gebruikte technologie verouderd is
Parkitect is tot nu toe exact RCT1 met een belofte van wat meer bedrijfsmanagementmogelijkheden. Ik moet eerst zien of ik dan niet net zo goed weer RCT1 kan gaan spelen.
En Parkitect wordt ook in Unity 5 ontwikkeld, bij toeval.
De beelden lijken in ieder geval niet op een vroege alpha. een zeer laag poligon count gezien hoe compleet het is en gezien het lage poligon count en aan de andere kant heeft dan wel bijna alles een model wat gewoon voor 2003 door kan gaan echt als placeholders ziet het er allemaal ook niet uit.
Wauw, Parkitect ziet er wel heel lekker old school uit. Het doet mij heel erg aan de originele Theme Park denken. Mooi dat ze Windows, Mac en Linux gaan ondersteunen. Hopelijk komt de game ook op Android. Heerlijk met een tablet op schoot achtbanen bouwen. :*)

[Reactie gewijzigd door 2fish op 22 maart 2015 10:38]

Dus Rollercoaster Tycoon World wordt afgekraakt voor de graphics, maar als verbetering geef je Parkitect aan? Grappig, gezien de graphics van Parkitect eruit zien als Alpha maar juist zo gaan blijven. Er komen dus geen extra textures of iets overheen, alleen basis diffuse.

Althans, dat is wat ze me destijds vertelde op de Kickstarter en ook de reden waarom ik uiteindelijk heb besloten niet mee te financiëren.
Ziet er vet uit! Heb er zin in! Maar nu maar hopen dat de gasten wel in achtbanen durven die harder gaan dan 10km/h. Als het in RT1 ook maar een beetje spannend werd durfden ze er niet in, wat zeer jammer was. Kon je je mooie creatie weer weghalen..
Je kon best wel een spannende baan bouwen maar het kritiekpunt waren de g krachten die door een slecht baanontwerp al snel veel te hoog werden als je met een veel te hoge snelheid een krappe bocht of looping in werd gejaagd.
Bij de testrit kon je zien op welk punt in de baan de G krachten veel te hoog waren en moest je daar de baan aanpassen waarna vaak de hele baan weer niet goed op elkaar aansloot en dat weer moest oplossen.
Een perfecte baan bouwen was niet eenvoudig.

Ik vond het juist heel realistisch en een grote uitdaging om goede banen te bouwen.
Ook het Managen van het park werd alsmaar een grotere uitdaging na gelang het park groeide
Personeel toewijzen, prijzen aanpassen, onderhoudsfrequenties van de attracties aan passen, enz, enz,

RCT1 en RCT2 zijn voor mij echt jeugdsentiment van de bovenste plank. weet nog goed dat ik in 1999 het spel als blinde aankoop kocht en er vervolgens duizenden uren zoet mee ben geweest.
Toch was het vernieuwende er toen al af. Rond 1996 was Theme Park op de pc een grote hit. Dat heb ik destijds helemaal suf gespeeld. Eigenlijk vond ik het daarna niet meer zo spannend maar dat is misschien ook wel leeftijdsgebonden. Ik game al jaren niet meer. :X
Spannend was het probleem niet echt, met een rating van 7 ging men er nog prima in. Té spannend was echter waar ze niet zo van hielden ;) Maar lijkt een aardige game te worden zo
Viel (zeker in deel 2 en 3) best wel mee, ja tuurlijk als je met 100KM/h door een niet gebankte bocht bocht gaat vind ik het ook niet gek :Y)
Ik vind het hele 3D gebeuren niks voor dit soort games. Het kost veel meer resources voor je pc. Bovendien ziet het er vaak niet uit als je inzoomt. Gekloot met je view. Ik wil bijvoorbeeld ook even een tijdje kunnen managen/alles bekijken met 1 hand omdat de andere hand koffie aan het drinken is bijvoorbeeld, met een dergelijk 3d game kan dat vaak niet.

Ik heb liever semi-3d met 4 viewkanten zoals Rollercoaster Tycoon 2 of Sim City 4. Kun je het ook nog eens op een mindere PC spelen, win-win voor de ontwikkelaar die gelijk een grotere doelgroep heeft lijkt mij.
Inderdaad, wanneer dit soort games grafisch er op vooruit gaan, wordt de spelervaring minder. Alles wordt erdoor ook onoverzichtelijker. RC2 vond ik er leuk om te spelen, maar bij RC3 was de lol er wel vanaf.

Vind ik bijvoorbeeld ook bij games als Ages Of Empires en Total War.
Kijk eens naar Parkitect, dat wordt eigenlijk rct3 zoals het had moeten zijn.
Kan niet anders zeggen dat ik het hier volledig mee eens ben. Ik speel zelf nu nog regelmatig Rollercoaster 1 of 2. Zelfs OpenTTD (voorganger Transport Tycoon). Dit soort games horen "2D" te zijn, of wat mij betreft semi-3d. Datzelfde geldt bijvoorbeeld ook voor RTS games. Helaas is de game wereld al lang niet meer wat het geweest is. Voor echt goede (offline) games, moet je tegenwoordig lang terug in de tijd.

Ik weet nog niet wat ik met deze RTCW ga doen, ik betwijfel of de game aanslaat. Het is afwachten.
Kijken we terug naar andere titels die van 2 naar 3D gingen zien we een droevig beeld:
Ceasar 3 > 4 was een mislukking.
Cleopatra > Children of the Nile was een mislukking.

Denk dat het vooral komt doordat de gameplay onoverzichtelijker word en vaak de map kleiner werd; er paste minder "city" in de nieuwe 3D map en zo kan je dus niet meer die mega-citie bouwen wat eerst wel lukte en bovendien goed te managen was.

Helaas zijn er geen nieuwe 2D relaeses van deze spellen gekomen, iets wat ik zou toejuichen. Vet 2D op fullHD resolutie. Civilization laat zien dat 2D prima kan en succesvol kan zijn.
Dit soort spellen zijn perfect voor VR
Van de ene kant wel, als je in achtbanen wil rijden.
Als je het park wil managen zal het niet zo handig zijn.
eens, ik doelde dan ook echt op het 3D gedeelte van dit soort spellen.
Het spel is geheel in 3D.
Ik denk dat als een soort van god over een spelwereld juist heel intressant kan zijn. Je kan in ieder geval veel meer (informatie) zien, VR hoeft niet per se alleen maar voor immersie zorgen. Een spel als deze zou wel flink wat aan interactie moeten veranderen, maar denk dat bijvoorbeeld Black & White zich aardig zou laten vertalen.
Klopt als ze de interactie met het spel zouden veranderen zou het wel eens iets kunnen zijn.
Maar op het moment ga ik er vanuit dat het gewoon net als rct3 is bijvoorbeeld. Menutjes aan de zijkant, en met je muis(of vingers) alles bedienen. Dat zal niet handig zijn in VR. Dat was het grootste probleem waar ik aan dacht.
Ja, Als de door het park kan lopen of in een achtbaan zit.
want een overview van het park vind ik zelf niet prettig om met VR te bekijken.
Nou als de graphics komen op een niveau zoals in de eerste seconden dan wauw,, het overige nogal RCT3 en dan tegen het einde weer fantastisch..
Die stukjes waar jij het over had zijn op de zelfde gemaakt als de originele trailer (vervolg daarop). https://www.youtube.com/watch?v=bkYDqYcyEU0

En zo kan een game anno 2015 er ook gewoon uit zien.
In het filmpje is duidelijk te zien dat sommige fragmenten veel meer detail bevatten dan andere.

Als Atari zorgt dat de hele game er uit ziet als de eerste trailer en mooie gedeeltes van deze trailer is er niets aan de hand (qua grapics dan).

De mooie gedeeltes laten wel zien waartoe ze in staat zijn, hoop dat het ook zo mooi zal worden want het rtc 3 mag wel een opvolger krijgen (die er ook grafisch uit ziet alsof er meer dan 10 jaar verstrekken zijn)
In het filmpje is duidelijk te zien dat sommige fragmenten veel meer detail bevatten dan andere.
Dat noemt met ook wel 'pre-rendered'... :/
Als Atari zorgt dat de hele game er uit ziet als de eerste trailer en mooie gedeeltes van deze trailer is er niets aan de hand (qua grapics dan).
Denk dat dat niet snel gaat gebeuren..
Ik snap eigenlijk de keuze voor de Unity engine niet. Unity is geen slechte engine, maar het grootste deel van de games die op de Unity engine draaien, zijn Indie browser, iOS, Android games die dan ook op PSN & Xbox Live Arcade uitkomen. Een van de voordelen van Unity is ook dat je het voor meerdere platformen tegelijk kan publishen.

Kunnen ze niet de Unreal engine gebruiken?
Je noemt precies de reden waarom unity, maar ook kan het zijn dat het prijstechnisch interessanter is voor hun, immers moet je bij unreal 5% afstaan over de brutoinkomsten.
En er kunnen nog wel meer redenen zijn..
UnrealEngine is een geweldige engine, maar het is niet de enige 'top' engine...
Unity is dan ook zeker niet goedkoop.
Afhankelijk van je target platform betaal je per developer ¤1500 - ¤4500 voor een Pro licentie of ¤75 - ¤225 per maand.

Edit: zinsopbouw

[Reactie gewijzigd door R4VANG3R op 23 maart 2015 09:53]

klopt, veel mensen vergissen zich in hoe 'goedkoop' unity is, maarja als jij dus maar een paar developers hebt en bv niet elk platform (want iOS en Android zijn de enige platformen waar je nog $1500 per platform extra moet betalen per seat).. Ik zie net dat die $500 per seat teamlicense met unity5 niet meer van toepassing is, dus dat scheelt weer wat)..
Maar als je dus maar een paar developers hebt, en je verwacht veel verkopen, dan kan het dus goedkoper zijn om voor Unity te gaan dan voor de unrealengine, want vergeet niet dat je sowieso wel 30% kwijt bent per online store zoals steam..
Unity is ook gebruikt voor games als Kerbal Space Program, Hearthstone, Cities Skylines en nog veel meer. Het is echt een goede engine, maar er word idd ook veel troep mee gemaakt.
Geen van deze games laat zien dat Unity in staat is zoiets als RCTW in echt mooie kwaliteit te renderen.
Dat ligt dan meer aan de ontwikkelaars van de spellen. Unity kan zo uitgebreid worden als wat je zelf wil, maar in de meeste spellen gebruiken ze nog de standaard textures en de standaard shaders die in Unity zitten, wat ervoor zorgt dat de spellen heel erg op elkaar lijken en er meestal gewoon niet uit zien. Als de ontwikkelaars zelf de moeite nemen om het spel er anders uit te laten zien is het een prima engine, net als Unreal.
Als je even de moeite neemt het artikel te lezen zul je vast tot een andere conclusie komen.
Frapante uit het hele verhaal is trouwens ook dst de eerste teaser trailer en eerste screenshots er qua graphics beter uitzien dan de troep van de tweede teaser trailer (deze dus), juist daarom was de community zo verbaasd over de achteruitgang.

Zie nieuws: Screenshots Rollercoaster Tycoon World verschijnen online

[Reactie gewijzigd door CH40S op 21 maart 2015 11:24]

Hij heeft wel gelijk, al die Survival games die op Unity draaien (Rust, The Forest enz) zijn vaak niet vooruit te branden

Ligt waarschijnlijk aan optimalisatie, maar het is wel opvallend
Het online zetten van die trailer is een erg ontactische zet geweest van Atari. Ze geven hier door of het nou een alpha trailer is of niet, al een impressie aan het publiek. En door graphics te laten zien die zelfs in vergelijking met RCT 3 van belabberde kwaliteit zijn verliezen ze fans. Ik heb er in ieder geval minder vertrouwen door gekregen.
Bij het lezen van het bericht dacht ik nou dat Is brutaal van de fanbase.
Na het zien van de trailer denk ik hmmm dat ziet er erg gedateerd uit helemaal aangezien die mooie stukken zoals op het laatst een beetje lijkt op graphics van hl2 oid dat zag er wel goed uit.
Andere games kunnen er ook zo mooi uit zien dus kan je naar mijn mening niet met zulke graphics aan komen zetten.
Ik vind graphic helemaal prima, Maar dat moet niet ten kosten gaan voor de Gameplay. ik moet wel zeggen dat het er goed uit ziet. Ik ben zelf altijd fan geweest voor de wat minder intensieve games die ik met plezier kan spelen zoals: SimsCity -The Sims (4).

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True