Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 91 reacties
Submitter: Yssworks

De eerste screenshots van het al aangekondigde Rollercoaster Tycoon World zijn op internet verschenen. De beelden tonen enkele cartoonachtige attracties, personages en thema's uit de game, die volgend jaar uitkomt.

Op de screenshots spelen thema's als western en piraten een rol. Elk pretparkthema heeft volgens PC Gamer eigen personages, attracties en bouwmogelijkheden. De game komt alleen uit voor de pc en moet vroeg in 2015 verschijnen, zo maakte Atari al bekend. De precieze introductiedatum is nog onbekend.

De laatste Rollercoaster Tycoon voor de pc verscheen ongeveer tien jaar geleden. Het concept is grotendeels onveranderd gebleven. Spelers bouwen een pretpark en moeten dat vervolgens beheren. Nieuw is de multiplayerfunctie: er kan met maximaal vier personen aan eenzelfde pretpark worden gewerkt. Ook kunnen zij elkaars bouwwerken bezoeken.

De game is vrij van microtransacties, in tegenstelling tot de iOS-versie van Rollercoaster Tycoon, die eerder dit jaar verscheen.

Rollercoaster Tycoon WorldRollercoaster Tycoon WorldRollercoaster Tycoon WorldRollercoaster Tycoon World

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (91)

Ziet er naar uit dat ik mijn oude tijd ga herleven, fantastisch!
Ziet er naar uit dat het een grote flop word.

De graphics, ervan uitgaande dat settings op max stonden en dat ze nog opgepoetst zijn ook (ze zien er heel erg bewerkt uit) trekt eigenlijk op niet veel. (en de eerste screenshot van een spel zijn altijd veel mooier dan het eindproduct, de eerste uitzondering moet ik nog tegenkomen)
Als ik dan naar die bomen kijk op de 4de foto word het mij duidelijk, de engine die gebruikt word is allesbehalve nieuw.
Nu graphics maken het spel niet maar het geeft wel al aan wat voor budget ze eraan hangen. En dat blijkt zo te zien low budget worden.

Als ik dan de cartoon stijl bekijk die nog meer is doorgetrokken dan het vorige deel, moge het duidelijk zijn dat men op een jong publiek mikt. Samen met dat het een low budget is kan je er van uitgaan het spel héél toegankelijk gemaakt word. Vergeet dus al maar ondergrond bouwen om mee te beginnen.

Dit is gewoon de zoveelste legandarische game uit de oude doos die snel snel opgepoetst word met minimaal budget en waarna je achter 3 maand niets meer van hoort. Wees maar gerust dat ze héél veel gaan verklappen over de game voor hij uitkomt. Immers eenmaal hij uit is weten de fans meteen wat het echt is, belangrijk dus om die zo enthousiast mogelijk te krijgen zodat ze zoveel mogelijk direct kopen. Of nog beter, van die idioten die ze kunnen overtuigen om een pre-order te zetten.

Pas op, ik kan verkeerd zijn hoor maar ik heb het ondertussen wel al gezien. Dit heeft alle schijn om een nieuwe simcity te worden of een emergency 2013. Mijn raad, kijk de kat héél goed uit de boom en zet je verwachtingen maar goed laag, dan kun je enkel maar verrast worden in plaats van ontgoocheld.
Ik vond rc 3 niet totaal gelukt maar het was ook geen perfect spel, tegen een cartoon spel kijk ik liever eentje waar je de pixels kunt tellen. Verder vind ik de pov in attractie wel mooi. Ik had zelf alle spins om de efteling na te bouwen, er waren daar toch meerdere mensen mee bezig.
Daarbij verwijs je naar sim city maar die zijn wel van het vierkante systeem afgestapt. Dat is toch wel pluspunt voor uitdagende bouwers, hele knooppunten aan leggen is best wel uitdagend, kijk maar is YouTube naar yuttho.
Om eerlijk te zijn vindt ik dit niet zo op de originele Rollercoaster Tycoon's lijken. Er is momenteel een Kickstarter voor een spirituele successor van de eerste 2 spellen aan de gang.
Er zijn ook een paar bezig met FreeRCT. Misschien ook intressant om eens naar te kijken.
http://freerct.org/

Beetje zelfde verhaal als Open TTD
Dit is wel een erg vroeg stadium, ik denk dat Parkitect eerder speelbaar is :)

Daarbij zie ik liever echte 3D modelen zoals in Parkitect, maar wel een Isometrische Camera.

[Reactie gewijzigd door TheDeeGee op 2 september 2014 16:43]

Persoonlijk mag ik het graphics design niet zo van Parkitect. Het is allemaal erg steriel en glad. Doet wel sterk denken aan de originele RCT.
https://s3.amazonaws.com/...1ca5_large.png?1407401989

hier zie je dat ze nog heel wat doen aan de graphics.
Ik vroeg me al af wanneer dat eens ging komen.

Maar dat heeft vooral nostalgische waarde. Op zich zijn de graphics van de oude RTC's niet zo geweldig, het is de gameplay die memorabel is. Het zou mooi zijn als die eens in een modern jasje gestopt kan worden.
Niet helemaal waar ;-)
als je echt OpenTTD met achtbaantjes wilt: https://github.com/IntelOrca/OpenRCT2
Vroeger was alles beter he?! :+

De eerste twee delen kun je inclusief expansionpacks voor een paar euro bestellen bij bol.com.
Deel 2 is iig Windows 7 compatible.

Ik vind parkitect persoonlijk nergens op lijken. Ondanks dat het nu natuurlijk nog geen volledige game is spreekt het me qua uiterlijk niet aan. Een succesvolle spirituele successor zou verder gaan met waar het origineel is gebleven. Dit hangt tussen RCT 2 en 3 in maar heeft op het genre na geen enkel overduidelijk raakvlak met het origineel.
De Steam en gog.com versie van RCT 1 werken ook op Windows 7.
Misschien zelfs op Windows 8.1, maar dat heb ik nog niet kunnen testen.
Ik heb deeltje 1 origineel liggen op cd.
Die had sinds Windows XP het probleem dat je de savegames niet meer kon laden.
En nu ik deel 2 geinstalleerd heb, ook maar gelijk de deel 1 maps van internet gedownload. Het beste van 2 werelden!
Heb hier zelf de cd met een expansion pack (Loopey Landscapes) en het werkt als een zonnetje, ook op Win 8.1. Enige is dat de resolutie op een gegeven moment niet hoger meer kan :9 :X
Er was een patch voor Windows XP die een paar maanden na de eerste release beschikbaar kwam.De expansion packs bevatten ook die patch. Dus als je de expansion packs had, dan werkt het prima op XP en 7.
Bij mij werkte het zelfs met alle 2 Expensions Packs niet. Misschien zijn er verschillende versies van RCT1, want bij mij werkt het niet op Windows 7 64-Bit. Misschien wel op de 32-Bit versie net zoals een paar andere oude spellen
Hoe, niet hoger?
Ik kan hem gewoon in 1280x720 draaien, wat ik een prima resolutie vindt voor zo'n oud spel :)
Op windows 8.1 heb ik alle expansion packs en rollecoaster 2 draaien. Werkt prima alleen soms sluit ie af met alt tab.
Ja, deel 1 van GOG werkt ook probleemloos op 8.1 :) Net als deel 2 trouwens.
rct 1 en 2 werken op windows 8 en 8.1 heb het ff getest :) dus :P dan weetjj dat
Vroeger was alles beter he?! :+
Niet alles, maar enkele dingen wel. Daaronder horen IMO ook de eerste twee RTC's.
De eerste twee delen kun je inclusief expansionpacks voor een paar euro bestellen bij bol.com.
Ik heb ze al via GoG. Draaien perfect op Linux.
Dit hangt tussen RCT 2 en 3 in maar heeft op het genre na geen enkel overduidelijk raakvlak met het origineel.
Ze hebben een interactieve demo bij hun Kickstarter staan. Op de development GUI na heeft het spel zeker veel weg van RTC. Niet alleen lijken de attracties, paden, winkels of het ontwerpen van achtbanen heel erg op het origineel, er wordt duidelijk gefocused om zoveel mogelijk van de originele systemen er in te krijgen.

[Reactie gewijzigd door ClementL op 2 september 2014 16:40]

Hebben die delen een Linux port dan?
Nee, maar ze draaien wel perfect in Wine.
Niets was beter vroeger, behalve Rollercoaster Tycoon. :)
Koop ze dan bij GoG.com.

Die werken op Windows 8 ook zonder gedoe.
Nog een ander Kickstarter project is Theme Park Studio welke inmiddels als early access op steam staat: http://store.steampowered.com/app/254590/
Dat spel lijkt wat meer gefocust te zijn op het bouwen van attracties en komt meer over als een editor dan echt een spel maar wie weet interessant voor sommigen.
Aah eindelijk nodebased achtbanen... Zoals No-Limits zegmaar.
Nergens voor nodig. Deel 3 was ook een waardige opvolger aan de voorgaande delen.
Lees nu ook dat hier geen micro transacties bij zijn zoals het hoort. Ben die cash-shop zooi die alle spellen verpest ondertussen meer als moe. Gewoon het spel kopen en later nog een of twee uitbreidingen kopen. Zoals het hoort.
Nergens voor nodig. Deel 3 was ook een waardige opvolger aan de voorgaande delen.
Echter heeft RCT3 enkele problemen, waaronder flinke prestatieproblemen en de 16MB bug (savegames van groter dan 16MB kunnen niet geladen worden).
Verder is ook lang niet iedereen gek op de veranderingen aan de gameplay in RTC3. Het spel was door zijn complexiteit minder toegankelijk dan zijn voorgangers.

En Parkitect gaat voor meer platforms uitkomen. Dat telt natuurlijk ook wel mee voor een heel aantal mensen.
Vind deze anders nog lelijker eruit zien.

De screenshots hierboven hebben inderdaad meer wat weg van RC3. Verder is de prijs van drinken bepalen etc ook al mogelijk in deeltje 1.

Ik hoop niet dat dit weer zo een game als Sim City wordt waarbij de nieuwere delen steeds simpeler en gelimiteerder worden. Ik wil een echte Roller Coaster Tycoon 3. Een grote update van 2 met meer opties meer micro management, meer customisation van je park en attracties etc. Ik wil deeltje 2 met nog meer opties en niet zo een versie waar de helft van de opties weg zijn in ruil voor een beetje fancy 3D graphics please!!!!

[Reactie gewijzigd door ro8in op 2 september 2014 16:29]

Idd komt een beetje over als de nieuwe SimCity stijl maar dan voor RollerCoaster TC.
op dat kickstarter project zijn de bomen anders dus t lijkt mij niet het kickstarter project.
Ik hoop wel dat de skirmish mode wat makkelijker is dan in sommige oude versies.

Hopelijk wordt het qua spelen gewoon weer zoals de eerste versie.
Gisteren effe bij de lokale Bart Smit geweest. Voor wie de hele serie in een keer wil kopen is voor ¤ 14,95 klaar. RCT 1, 2 en 3 inclusief exapnsionpacks op 8 cd-tjes. Aardige deal lijkt me. En dan ook nog een mooi doosje erom :*) .

[Reactie gewijzigd door Koetsie op 2 september 2014 20:46]

Moet zeggen dat de screenshots mij ietwat tegenvallen qua pracht en praal. Wel kleurrijk, dat wel.
Ik vind het jammer dat je nog steeds met die rechthoekige paden zit. Alles 90 graden het hoekje om in plaats van mooie rondslingerende paden lang verschillende attracties. Heb dat in echte parken namelijk nog nooit meegemaakt.

[Reactie gewijzigd door Dograver op 2 september 2014 16:14]

Andere kant is dat wel de 'core' aspect geweest van elke 'tycoon', variaties van 45 of 90 graden systemen.
True, misschien wil ik ook wel te realistisch.
Tja, dan moet je NoLimits spelen.
NoLimits biedt vooral het realistische achtbaan bouwen, op gebied van een totaal park ontwikkelen loop je hier tegen nogal wat beperkingen aan. Deze zijn te overbruggen, maar voor je scenery moet je bijvoorbeeld aan de slag gaan met Sketchup of een ander programma. Eveneens biedt NoLimits je niet de simulatie van een pretpark.
Het lijkt qua graphics enorm op Sim City... dat beloofd niet veel goed.
SimCity ligt in handen van EA/Maxis. Vooral die eerste staat ergens om bekend.
Zonde want SC is een tof concept.
Ik denk dat als ze zo'n aanpassingen gaan doen, veel mensen teleurgesteld zullen zijn. Men wilt gewoon het oude concept van Roller Coaster in een nieuw jasje zien denk ik.
Ik denk dat je altijd als gamedeveloper de afweging maakt tussen wat goed werkt (RCT1 en 2) en wat er beter kan (RCT3).

Ik ben van mening dat deel 1 en 2 legendarisch zijn en blijven.
Deel 3 was het voor heel veel mensen net niet (mij inclusief) en als ik deze screens zo bekijk zie ik, los van een grafische oppoetsing, niet veel verschillend met deel 3. Misschien oordeel ik hierin te vroeg, want de game is er nog niet, maar dan vraag ik mij af wat de daadwerkelijke toegevoegde waarde is van een deel 4.
Enige vette toevoeging sinds 3 is dat je tijdens het bouwen fictief je treinen al kon laten rijden om te kijken of ze jouw megakotsconstructie ook daadwerkelijk haalden en het feit dat je je eigen achtbaan kon berijden.

[Reactie gewijzigd door Dograver op 2 september 2014 16:31]

Ik was ook helemaal weg van deel 1 en 2. Deel 3 via een illegale download gespeeld, vond het niks.
Echter, vorig jaar kreeg ik weer eens zin om een park te gaan bouwen en ergens online deel 3 met alle uitbreidingen voor een euro of 10,- gekocht. Draait heel stabiel en de de PC's van heden ten dage trekken het makkelijk.
De parken in deel 3 zijn waanzinnig gaaf en overtreft inmiddels ruimschoots de voorgaande versies.
Ik heb een sterk Rollercoaster Tycoon 3-gevoel bij het zien van deze screenshots. Het lijkt net op dat spel, met wat opgepoetste graphics. Persoonlijk had ik echter meer verwacht van deze Tycoon, gelijk de video deed vermoeden.

De mannetjes zien er bv. net hetzelfde uit, diezelfde levendige kleuren met toony looks, het rechthoekige pattern waarin paden en attracties (met hun eigen hekje rond) zitten, de single-tyle-shops, de welbekende hokjes waarin je een attractie binnenstap en verlaat,...

Allemaal érg van hetzelfde... Sommigen willen mss niets liever dan RCT3 in wat beter graphics, maar het spel Rollercoaster Tycoon (whats in a name?) mikt toch vooral op het bouwen van achtbanen en pretparken in het algemeen, dat staat toch niet synoniem met dat hokjes-denken... Bovendien vrees ik voor de hoofdrolspeler "rollercoasters", want nu ik zie dat het weer zo sterk grid-related is vrees ik dat we wederom niet de rollercoasters van ons dromen kunnen maken. Iets wat in games gelijk No Limits bijvoorbeeld wél kan en niet moeilijk hoeft te zijn...

[Reactie gewijzigd door Terrestraeon op 2 september 2014 16:34]

Moet zeggen dat de screenshots mij ietwat tegenvallen qua pracht en praal. Wel kleurrijk, dat wel.
Ik vind het jammer dat je nog steeds met die rechthoekige paden zit. Alles 90 graden het hoekje om in plaats van mooie rondslingerende paden lang verschillende attracties. Heb dat in echte parken namelijk nog nooit meegemaakt.
Ik heb nog maar weinig RCT 1/2 parken en SC 1/2/3 steden gezien die er door hun 45/90 graden layouts minder goed uitzagen.

Zeker in RCT kan het me niet veel schelen als een pad niet kris-kros, gebocht kan gaan, want mijn super-duper, net ge-upgrade, houten coaster met steel re-enforcements for extra speed and pleasure, is toch echt een 500x900 tile rechthoek. O-)
Daar moet ik bij kunnen komen, en of dat nou zigzaggend gaat of er mooi recht langs, zal mij worst wezen. Als die Hotdog (worst) maar goedkoop is. En dat bruine suikerwater! :*)

In other words: Ik kijk er naar uit.

[Reactie gewijzigd door HMC op 2 september 2014 16:36]

gingen ze maar weer eens terug naast de Rct2 gameplay en graphics. IMHO horen the sims/SimCity en Rct gewoon in 2.5D of 2D, welke van de 2 het ook alweer is (weet nooit hoe de camera-angle genoemd wordt).
Dat noemen ze het Isometrisch Perspectief. Men kijkt vanuit de lucht op de grondplan en het grondplan is zo gedraaid dat de hoeken tussen de drie assen steeds 120° zijn.

Ook ik vind deze voorstelling nog steeds veruit het beste voor simulatie-spellen. Voor bepaalde games zouden ze nooit naar de 3D-weergave mogen overstappen. Kijk bijvoorbeeld naar de reeks Civilzation. Ik heb zowel de 4 en 5 hier liggen, maar helaas haat ik de 3D-graphics ervan zo erg, dat ik het gewoonweg nooit speel. Ik speel, na zowat meer dan 10 jaar, nog steeds Civilization 3, dat de laatste in de reeks was met Isometrisch Perspectief.

Vroeger was het idd beter... :+
Als je exact dezelfde gameplay en graphics als rct2 wil, waarom speel je dan niet gewoon rct2?
omdat ik een moderne versie van rct2 wil. Bijna iedereen is het er over eens dat rct2 de beste van de hele serie was en dat 3 niet in de buurt kwam hiervan, hoewel met de uitbreidingen het wel aardig was.
Ik hoef ook niet perse rct2, maar wel dat ik hetzelfde gevoel heb als ik het speel. Dat heb ik bij 3 nooit kunnen vinden. hopen bij world dan maar wel weer.
Jammer, als je naar de mensen kijkt wordt het weer 'cartoony' net als RCT 3 :(
en 1 en 2 waren dat niet?
Leukste was mensen op tillen en in het water gooien
Of treintjes op elkaar laten knallen of de lucht in lanceren.
Of mensen 9 rondjes in een draaimolen laten zitten, zodat ze naar huis willen.
Wat een matige graphics voor een PC only titel zeg.
Waarschijnlijk willen ze de systeemeisen zo laag mogelijk houden om een groter publiek te trekken, maar ik moet zeggen dat ze nu wat doorgeslagen zijn met de cartoonachtige vormgeving.
Het lijkt meer op een 3D game dan een sim, met name de oudere fans zitten hier niet op te wachten.
Lijkt me gaaf om dit te gebruiken in combinatie met een virtual reality bril zoals de Oculus Rift. De achtbaan demo die ik heb geprobeerd vond ik persoonlijk al heel vet!
Het filmpje doet mij denken aan het oude Theme Park! Wat heb ik daar veel plezier aan beleefd
Er zou eigenlijk een mix moeten komen tussen RCT (qua gameplay) en NoLimits Coasters (qua graphics en vrijheid).. Dan hebben ze mij meteen als klant ! :)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True