Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 108 reacties
Submitter: seoinage8

Atari heeft de Android-versie van Rollercoaster Tycoon 4 Mobile in de Play Store geplaatst. De game is gratis, maar gebruikers kunnen virtuele valuta kopen om wachttijden in de game af te kopen. Dat was een grote bron van ergernis in de - aanvankelijk betaalde - iOS-versie.

Gamesmaker Atari heeft de game donderdagnacht in de Play Store gepubliceerd. Het spel is gratis, in tegenstelling tot de iOS-versie bij zijn release. Die kostte aanvankelijk 2,70 euro, wat het spel op veel kritiek kwam te staan: het spel was namelijk eveneens voorzien van microtransacties. Spelers klaagden dat ze niet alleen voor het spel moesten betalen, maar ook nog werden verleid om in-game-valuta te kopen. Inmiddels is de iOS-versie ook gratis.

De in-game-aankopen zijn ook aanwezig in de Android-versie: spelers kunnen tickets kopen, die nodig zijn voor sommige transacties en kunnen worden gebruikt om wachttijden in de game af te kopen. Spelers moeten namelijk enige tijd wachten voordat een attractie of voedseltent in de game is gebouwd. Ook kunnen spelers in-game-valuta, nodig voor het kopen van attracties, aanschaffen met echt geld.

Begin volgend jaar komt een volledig nieuwe Rollercoaster Tycoon voor de pc uit; die versie zal geen microtransacties bieden, belooft Atari.

Rollercoaster Tycoon 4 MobileRollercoaster Tycoon 4 MobileRollercoaster Tycoon 4 Mobile

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (108)

Heb het zojuist geinstalleerd..

In het begin zijn alle atracties 'gelocked' en kan je alleen een reuzenrad neerzetten. Vervolgens kan je het ding niet plaatsen waar jij wilt (minpunt 1) .. dan klik je op 'Bouwen' en wordt het ding neergezet. Echter krijg je dan een timer te zien die laat zien wanneer de bouw van het ding klaar is.. Maar "dit kun je versnellen door tickets te kopen" (euh sorry). Anyway. Na een luttele vijf seconden wachten staat hij dan. Mijn reuzerad. Hoppa snel een wachtrij eraan en gaan met die banaan. Ja NIET dus. "De wachtrij is geblokkeerd.. deze kun je pas later vrijspelen.. OF DOOR TE BETALEN"

Okee.. Doei!

.. en verwijderd.
De in-game-aankopen zijn ook aanwezig in de Android-versie: spelers kunnen tickets kopen, die nodig zijn voor sommige transacties en kunnen worden gebruikt om wachttijden in de game af te kopen.
In plaats van het onbeperkte en vrije rollercoaster tycoon gevoel, met onbeperkt bouwen en groeien. Is dit gewoon een soort farmville, waar je lang zult moeten wachten of betalen om vooruit te gaan.

Dus ik sla over, en vind het in algemene zin treurig dat de pay2win ervaring op mobiele platforms in algemene zin zo teleur stelt. En ook zonde dat zoveel goede klassieke namen misbruikt worden voor dit soort games.

[Reactie gewijzigd door nul07 op 17 oktober 2014 09:52]

Zo zonde hé, die allereerste tycoon op de PC was zo vet. Hoe kan je met de huidige technologie nou een spel zo erg verkr******. Echt zonde!
Dat snap ik ook niet, maar gelukkig komt binnenkort rct world uit, dat gewoon een normale PC game wordt! (en 1,2 en 3 zijn ook altijd nog goed te spelen! Al krijg ik 1 niet meer geïnstalleerd op Windows 8)
Ja ik ben benieuwd wat dat wordt! Ga hem wel even oldskool proberen :)

2 en 3 vond ik al een minder leuk dan 1. Ik weet niet, Roller Coaster Tycoon 1 had gewoon iets magisch! Netzoals season 1 bij series vaak het beste is.
Uhm, seizoen 1 is vaak juist het slechtste seizoen aangezien er in het 2de seizoen bij veel series dingen worden omgegooid die niet aanstonen bij het publiek.

Pilot -> kleine testgroep
Seizoen 1 -> grote testgroep

Deel 3 vond ik zelf eerlijk gezegd ook niets, deel 2 wel. Dat was gewoon deel 1 met verbeteringen (huisjes bouwen ed)
Volgens mij is Rollercoaster Tycoon 2 in feite Roller Coaster Tycoon 1 met gigantisch veel meer content en enkele verbeteringen. Maar de core gameplay is exact hetzelfde.

Op Roller Coaster Tycoon 3 is altijd veel gezeik geweest. Maar ik vind het desondanks wel een leuk spel. De gameplay bij 3 loopt minder soepel, mede omdat de engine vrij zwaar was.
Maar ik kan Roller Coaster Tycoon 3 gewoon naast 2 spelen (ik zie het als 2 verschillende spellen).
Bij 3 focus je je wat meer op de attracties zelf, je kan er echt in zitten en ze zijn gedetailleerder. Ook heeft 3 een veredelde Zoo Tycoon expansion en de water expansion was ook echt super.
Bij 2 heb je wat meer het totaal plaatje, als in een pretpark managen.
Als ik 3 speel neig ik meer naar de sandbox modus en dan gewoon lekker bouwen.
En bij 2 speel ik meer de scenario's en wil ik de doelstellingen behalen om te winnen.
Via GOG.com kun je 1 (en ook 2 en 3 trouwens) voor een paar euro op de kop tikken (ook regelmatig in de aanbieding) en die werken perfect op Win 8.1. Volgens mij hebben ze wel een of andere virtualisatielaag ertussen gegooid (alt-tab etc. werkt niet altijd even lekker), maar het spel zelf speelt als een zonnetje :)
http://www.gog.com/game/rollercoaster_tycoon_deluxe

Voor 4,79 is hij van jou.
Laatst waren volgens mij alle 3 de delen te koop voor 15 euro ofzo :)
moet met dosbox toch wel lukken?
Simpel; geld kan een hele goede motivator zijn om een, van oorsprong goede franchise te verprutsen.
Het is inderdaad enkel om het verdien model te doen, ze steken het farmvil idee in een ander jasje, er zijn echt zoveel resource klik en bouw spelletjes in allemaal verschillende jasjes(rollercoaster, starwars, fashion, petshops, verzin het maar) dat er door alle ruis van het uitmelken van dit melkkoe concept amper nog echt leuke uitdagende en vernieuwende spelletjes te vinden zijn :(
Het ergste is dat Chris Sawyer, de originele ontwikkelaar die het spel bijna helemaal alleen en nota bene volledig in assembler programmeerde, volledig tegen dit free-to-play concept is.

bron
Het verbaast me bijna dat EA Games hier niet een vinger in de pap had. De zijn koning hierin.
We hebben het ook gedeeltelijk zelf veroorzaakt door zoveel games 'gratis' illegaal te downloaden. Ze moeten toch ergens aan verdienen en met een dergelijk systeem is het niet mogelijk om het spel te spelen zonder geconfronteerd te worden met betalingsmogelijkheden.

Het is dus eigenlijk een oplossing voor een probleem dat we zelf hebben veroorzaakt. Als ze de game voor ¤5,- te koop zetten wordt dit waarschijnlijk door veel minder mensen gekocht.

Niet dat ik het op prijs stel, vond de oude manier ook stukken fijner en je kon ook veel beter van de game genieten.

[Reactie gewijzigd door smuurmans op 17 oktober 2014 10:14]

Het ligt meer aan de mensen die het gewoon raar vinden dat entertainment geld kost. Een boek waar een persoon een jaar aan gewerkt heeft? ¤15. Een mobile game waar 10 man een jaar aan gewerkt hebben? ¤1, en dan zeiken gebruikers nog steeds dat het gratis moet zijn.
Ik ken weinig mensen die problemen hebben met 1 euro voor een game op hun telefoon. Ik vind je blik op de consument dan ook wel erg zuur. Zijn de mensen achter Angry Birds juist niet rijk geworden van al die "1 euro games" die ze hebben gelanceerd?

Het werkt natuurlijk twee kanten op: de consument heeft inderdaad jarenlang illegaal gedownload en microtransacties (die bijna verplicht zijn, we kennen allemaal de games waarin je er bijna niet omheen kan) zijn daar een effectief middel tegen. Ook dat kan gekraakt worden, maar het is moeilijker dan een illegale game downloaden. Maar ik denk dat de consument dat uitmelken onderhand wel een beetje zat is. En zo is het voor jezelf natuurlijk makkelijk goed te praten dat je onderhand wel genoeg hebt betaald en dus illegaal gaat downloaden of een crack installeert waarmee je onbeperkt geld hebt voor micropayments...

Dat gezegd hebbende vind ik het eeuwig zonde dat ze deze game zo verkracht hebben. Juist een bekende game als dit kun je toch prima in de markt zetten voor 10 euro ofzo? Ik zou het er wel voor over hebben, ik heb aan de voorlopers zoveel plezier beleefd... Bij een compleet onbekende game zou ik wel wat langer aarzelen.
De gemiddelde consument vind het juist heerlijk dat ze niet hoeven te betalen. Zie je die reviews op iTunes niet? Dat is je gemiddelde consument. Een dag wachten of betalen? Dat hoort in hun beleving gewoon bij games.
Ik betaal liever 7-8¤ voor een mobile game dan die zooi met micropayments. Sommige games hebben het lef om voor 89¤ !!! zoveel ingame credit te geven dat je net een topitem kan "kopen". Absurd gewoon.
In-app aankopen worden bij populaire games anders ook gewoon gekraakt. Nu verdienen ze voornamelijk op impuls aankopen en zijn ze irritatie aan het opwekken (lange onnodige wachttijden) die je kunt afkopen tegen absurde bedragen.
klopt maar en groot deel van de mensheid is niet slim genoeg om te kijken hoe ze 1 a 2 jaar geleden zijn behandelt. CoD reeks is daar een perfect voorbeeld van. ieder jaar staan duizenden mensen in de rij om de nieuwe CoD te kopen. en ieder jaar zijn er duizenden mensen die zeuren op fora dat CoD zo slecht is bla bla bla. en zolang mensen het blijven kopen zullen bedrijven het doen want het verkoopt.
denk je echt dat het komt door illigaal downloaden? geloof er helemaal niets van. ik denk dat dat echte reden de graaiers mentaliteit die er bij vrijwel dan niet elk grootbedrijf is. het draait allemaal om geld en hoe krijgen wij zo veel en zo snel mogelijk geld binnen. downloaden heeft daar weinig mee te maken. want in de tijd dat er games zijn zijn we illigaal mee bezig geweest. vroeger was er geen crack en kon je gewoon een cd copy maken en aan je buurman geven. of kan als je er klaar mee was gewoon aan iemand anders geven.

maar het is de hele mentaliteit van directeuren en top mannen die het verzieken voor de normale mensen.
http://www.personeelslog....51x-zoveel-als-werknemer/

in 5 jaar tijd zijn directeuren van onder de 40x het salaris van hun werknemers naar 51x gegaan.

en als je randstad neemt die kreeg 172 het salaris als wat de gemiddelde uitzendkracht naar huis ging.

dus als directeuren gewoon eens iets inleveren kunnen ze games of beter of goedkoper maken en mogelijk ook meer verkopen.
Hier ben ik het totaal mee oneens.

De definitie van een onderneming is een organisatie met als doel het maken van winst. Anders heb je het namelijk over een stichting of vereniging. Stichtingen of verenigingen waar directeuren dergelijke hoge salarissen opstrijken dat is kwalijk. Een DGA die risico neemt door te ondernemen mag zoveel verdienen als hij wil. Daar heeft hij namelijk een organisatie voor opgezet. Ze zijn niet allemaal Steve Jobs die een paar miljard op zijn bankrekening had en daardoor geen salaris meer nodig had.

Als jij denkt dat ze het voor minder moeten doen dan moet je zelf maar een onderneming beginnen en minder salaris pakken en vervolgens met ze gaan concurreren, want jij bent goedkoper toch?
tuurlijk gaat het om winst maken. maar de laatse jaren gaat het bij de grote bedrijven allemaal om geld. en dan voornamelijk hun eigen geld. en 90% van de directeuren die bij grote bedrijven werken hebben het niet zelf opgezet. maar hebben die functie gekregen.
dus jij vind het goed dat jou baas gemidelt 172 jou salaris krijgt. en voor een hoop mensen zelf nog meer. mijn vrouw kreeg 20.000 euro haar "baas" kreeg ong 500x zoveel. en dat is niet normaal en noem ik gewoon graaiers cultuur. maar Balkenende heeft ook gewoon shijt gehad aan zijn eigen norm. dus blijkt maar dat de top mensen alles roepen om het volk beneden hun rustig te houden. en 90% slikt het als zoete koek.

waarom kan een directeur van een kleine onderneming perfect leven van zijn salaris en iemand van een grote onderneming dan niet? misschien moet hij zijn 50 kamer vila eens verkopen en dan ook die 5 andere huizen die hij over de wereld heeft. mensen kunnen prima leven van 500.000/1.000.000 euro. want 90% doet het met Ong 30.000
Laatste jaren draait t vooral om geld? Dat is nog nooit anders geweest. Pak een ibm uit de jaren 40. Die vonden het niet eens verwerpelijk dat met met hun sponskaart apparaten de joden in kaart gebracht konden worden.

Winst is waar alles om draait,en zo snel mogelijk
als of Ben Noteboom zelf randstad heeft opgezet? uuh de middelen? tuurlijk kan zij een kleine onderneming opzetten. maar niemand kan meer groot worden. wat alles wat ook maar in de buurt van bedreigen komt word of netje overgekocht of word kapot gemaakt. maar dat ik de maatschappij die wij gemaakt hebben door allemaal van de oogklepjes op de toen.
Desondanks zijn er verschillende succesvolle ondernemers die vanaf de bodem zijn begonnen en desondanks stevig binnen lopen. Maar ja dat vereist een beetje geluk, kunde en ondernemersgeest, of een goede opleiding en een goed carrièrepad.

Ik ga dat soort salarissen ook niet halen, desondanks ben ik er ook niet jaloers op, zolang ik de eindjes nog redelijk goed aan elkaar kan knopen. Het gaat hier namelijk gewoon om een commerciële onderneming, en als je dit verdienmodel niet kunt waarderen, of ongeacht welk verdien model, geef er dan gewoon geen geld aan uit.

Op het moment dat het om (semi)-Overheden gaat, dan wordt het een ander verhaal.
denk je echt dat het komt door illigaal downloaden? geloof er helemaal niets van. ik denk dat dat echte reden de graaiers mentaliteit die er bij vrijwel dan niet elk grootbedrijf is.
Eigenlijk kan je het helemaal omdraaien.
De graaiersmentaliteit van de consument.
Alles moet gratis, en als iemand maar een X bedrag durft te vragen, ligt het aan het bedrijf.

Geven en nemen, ik betaal voor mijn apps als ik het ze waard vindt, de kinderen willen zo nu en dan een spelletje, en ik betaal ervoor.
Op geen moment denk ik dan aan "het slechte bedrijf", en al helemaal niet aan de kopieerbeveiligingen

( ik deel mijn google-play account op een 10 toestellen, en allemaal kopen we via dat account, ze delen we de kosten, en betalen we netjes voor gebruik )
Ja leuk. Verklaar dan het melken van producten? Of trion mag de labor point systeem(punten systeem waarbij alles wat je doet punten kost) van arche Age niet aanpassen van xlgames(oorspronkelijke makers) omdat er dan te weinig mensen een sub zouden afnemen. Dus graaimentaliteit delux. En ja ik heb gewoon een sub
Hoeveel download jij illegaal op je telefoon? Is daar toch een moeilijkere tak van sport voor de reguliere gebruiker dan op de PC. Maak dan de game gewoon 8 euro, houd je echt wel kopers aan over.

Edit: typo

[Reactie gewijzigd door BastiaanNL op 17 oktober 2014 10:21]

Met in-app aankopen kunnen ze veel beter bepalen hoeveel geld jij uitgeeft. Kijk maar naar Jurassic Park Builder. Best een leuk spel om te spelen, maar hoe verder je komt, des te moeilijker het wordt om dino's te "upgraden".

Om een dinosaurus te "evolven" moet je 10 succesvolle pogingen voltooien die iedere keer muntjes kosten. Als je een poging doet en alle drie de vakjes succesvol zijn, wordt 1/10 van de DNA-streng voltooid. Indien er 1 of meerdere vakjes fout gaan (kruis) kun je er voor kiezen om biljetten te investeren (die je met echt geld moet kopen of kunt verdienen door missies te voltooien) of om opnieuw te proberen in de hoop dat het wel goed gaat.

Ik ben nu op een punt aangekomen in JPB waar ik level 60 ben. Niet alleen gaat vrijwel iedere poging tot "evolven" mis (zeker 19 van de 20), maar ook als ik biljetten investeer wil de herhaalpoging regelmatig fout gaan. Je wordt dus eigenlijk gedwongen om biljetten te kopen omdat ze maar mondjesmaat worden uitgedeeld bij missies.

Gelukkig hebben ze nu wel een "tournament" optie toegevoegd waar je leuk biljetten kunt verdienen als je sterke dino's hebt, maar die loopt iedere keer 31 dagen. Dat betekent dat je een aantal wedstrijden tegen andere spelers kunt spelen tot je niet verder komt en vervolgens weer 30 dagen moet wachten op het volgende tournament.

Veel spellen werken volgens dit principe. Gratis aanbieden, het begin makkelijk maken en nadat je maanden bezig bent geweest wordt het spel zo onredelijk moeilijk gemaakt dat je eigenlijk gedwongen wordt om te investeren omdat anders alle moeite voor niks is geweest.
Nou in het begin dacht ik "Hey, dit kan wel eens leuk zijn zeg"

Maar al gauw was de spanning eruit zeg maar....totaal niet wat ik er van verwacht had
Tis gewoon het plaatsen en cash innen, ja 1 maal een upgrade and thats it
Heel summier allemaal....
Helemaal mee eens,

Dungeon Keeper is ook een truerige dood gestorven op het mobiele platform (gelukkig komt war for the overworld er aan).

Er komen wel steeds beter games op het mobiele platform (Wayward Sould, Star Realms etc.) maar het overgrote deel is nog steeds pay2win shovelware.
Gewoon met gamekiller de waardes veranderen en je kan kopen en bouwen wat je wilt :X
De PC versie gaat 40-60 (?) euro kosten.
De Android en IOS versie zijn gratis.... Hoe denk je dat het verdien model in elkaar zit?
Denk je dat game studios hun werknemers ook in virtuele valuta kunnen betalen? :?
Iets zegt me dat dit een bron van frustratie gaat worden. Zoals het artikel al aangeeft is het spel volledig ontworpen om flink te verdienen. Liever een paar Euri betalen om een volledig game te krijgen dan zo'n opzet. Blijkbaar wordt hier echter veel meer winst op gemaakt, jammer..
Mensen tegenwoordig zien de big picture niet meer. Denken 'Oh een gratis spel! Ik betaal wel iedere keer 25 cent om het even wat sneller te maken'. En vervolgens een paar dagen later niet door hebben dat ze al ruim ¤10 uitgegeven hebben aan micro-transactions. Nee, ik zou ook liever ¤10-¤20 voor een game betalen dan die vreselijke micro-transaction zooi tegenwoordig :(
Dit lijkt inderdaad op flink cashen door gebruikers te frustreren i.p.v. te vermaken, zoals helaas erg vaak gebeurt bij mobiele games. Hopelijk is de belofte geen microtransacties te hebben in de pc-game ook gelijk betekent dat het niet frustrerend is om te spelen maar mooi in stijl van RCT2. Ik denk dat het hem niet gaat worden dus dat ik gewoon RCT2 blijf spelen ;).
* evest heeft nog een prima werkende versie van het spel op zijn pc staan :)

[Reactie gewijzigd door Evest op 17 oktober 2014 09:35]

Winst maken mogen ze van mij best. Daar zijn het bedrijven voor en ik wil graag dat ze doorgaan met games maken.

Ik wil best een game kopen voor 50 euro (op de PC, op de telefoon speel ik eigenlijk geen spelletjes maar als ik dat wel zou doen zou de max op 10 euro liggen) maar dan wil ik wel een compleet spel, niet de helft nog moeten kopen en zeker niet moeten betalen om door te mogen spelen (daar komt dit soort games op neer, beetje zoals in de oude arcade hallen vroeger maar dan niet leuk. Niet leuk omdat het spel expres met wachttijden verneukt is om het noodzakelijk te maken geld uit te geven en niet gewoon uitdagend is waardoor je af en toe verliest zoals in de arcade).

Er wordt vast al een speciaal plekje in de hel voorbereid voor degene die dit systeem naar games buiten de arcade hallen heeft gehaald. :Y)
ik snap dit soort grafische kinderachtige spellen, in combinatie met micropayments nooit.
Er zijn gewoon mensen die niet een half uur willen wachten of iets klaar is die kopen voor 80 euro 1000 tickets en die personen maken dit lucratief.
Het uiterlijk gesuggereerd een beetje of dat het voor 8 jarige is. Waarom niet meer een Roller coaster tycoon 1 achtig uiterlijk.
Veel van die games zien er kinderlijk uit toch wordt het door veel mensen gespeeld. Waarom? dat zou ik je echt niet kunnen vertellen

En ik denk als dit er uit had gezien als rollercoaster tycoon 1/2 dan hadden ze beter het spel kunnen porten. Dan had ik er wel een 10tje voor overgehad.
Omdat dit niet zo aantrekkelijk is in mijn ogen. Het zou raar zijn als ze een nieuw spel uitbrengen met het uiterlijk van 13 jaar geleden. Ik vind deze versie er eigenlijk wel leuk uit zien.

Waarschijnlijk ben jij net zoals ik heel erg gewend aan RCT1 en 2, en hebben wij enorm veel speeluren in deze spellen zitten waardoor wij verlangen naar zoiets. En dat is ook logisch. RCT1 was echt een briljant spel voor kinderen, maar ook voor volwassenen. Maar dat betekent niet dat een nieuw spel hierop gebaseerd moet zijn.

Ik zou liever zien dat ze de orginele RCT1 porten naar Android. Zo heel veel visuele aanpassingen hoeven er niet gedaan te worden denk ik. Dan heb je het beste van beide werelden. De nostalgie zoals jij en ik die prefereren, maar ook een compleet nieuwe versie.

[Reactie gewijzigd door LoeWn op 17 oktober 2014 09:39]

En als het er heel realistisch en compleet ongeschikt voor kinderen uitziet zou je het wel snappen?
hoeft niet meer realistisch maar minder kinderachtig, meer richting age of empires online.
Dat jij het grafisch niets vind kan natuurlijk, maar ik zie echt het verband met microtransacties niet.
Er zijn ook zeker volwassenen die RCT spelen hoor. Maar ik ben het met je eens dat de mobiele versie er een beetje kinderachtig uitziet qua uiterlijk.
ik wil het niet vergelijken met EA. maar EA had ook een soort rollercoaster tycoon uitgebracht in de playstore. zal dat het zelfde zijn als dit? vol microtransacties en maar een paar attracties? ik ga het maar eens downloaden en proberen, dan kom ik er zo achter ;)
Je bedoelt "Theme Park"?
precies, het leek leuk maar het was een echte EA classic. vol microtransacties en daarom verveelde het snel.... hoop dat dit wat beter word. als het een teleurstelling word dan ga ik wel voor rollercoaster 4 wat volgend jaar voor de PC uitkomt ;)
Het was ook zeker een erg leuk spel. Vroeger heel veel gespeeld op de pc. Toen kregen we een andere Windows versie en toen was het niet meer compatible. Op die leeftijd kon ik het natuurlijk niet zo makkelijk fixen.
klopt. je kan nog steeds rollercoaster tycoon 1 op de PC doen zonder dat die crashed. er zijn een paar methodes voor, zelfs op windows 8.1 draait die nog lekker zonder bugs ;)
RCT 2 werkt sowieso goed, en is vergelijkbaar met RCT1.
Het is gewoon precies hetzelfde. Heel ff geprobeerd, maar het zit vol microtransacties en ze forceren bijna om tickets te gebruiken die je normaal moet kopen. De "game" is gewoon geldklopperij en heeft niks met RCT te maken...

Nee, ik wacht wel op een fatsoenlijke pc game want dit is het geld niet waard (het is gratis, maar voor sommige mensen kost dit meer dan een app van 5 euro!)
Ik begrijp ze wel. Kijk wat er in de top 3 van de best verdienende apps staan.

1. Clash of Clans
2. Candy Crush Saga
3. Hay Day

Allemaal games waar bij lang wachten gefrusteerd word en dus maar 'wat' koopt.

https://play.google.com/s...ME/collection/topgrossing
Clash of Clans kan je rustig spelen zonder in-app aankopen te doen. Naar mate je level hoger wordt, gaat het inderdaad langer duren. Ben nu iets van level 93, zonder maar 1 cent aan in-app aankopen gedaan te hebben. Alleen nu zit ik wel een beetje op een dood spoor, omdat ik ook weinig tijd heb om aanvallen te plegen. Hay Day is eigenlijk hetzelfde, hoewel ik daar snel klaar mee was. Candy Crush vraagt wel weer belachelijke prijzen voor een paar dingen, snap niet dat mensen daar zoveel aan uitgeven.
Candy Crush is gewoon zwaar verslavend. Daarnaast is denk ik het IQ gehalte van de betalende Candy Crush speler niet enorm hoog.

Ik zie al snel een dikke vrouw die rookt en elke dag met zo'n klein vies hondje op de bank zit terwijl netjes haar uitkering binnen komt, candy crush spelen. (mijn visie)


Edit:// typo

[Reactie gewijzigd door Flashbot op 17 oktober 2014 12:07]

Yes, maar ook allemaal games waarin het systeem beter is uitgedacht. Heb zelf een tijdje Hay Day gespeeld, zonder ook maar iets uit te hoeven geven. Je kunt gewoon doorspelen, en de wachttijden zijn uitgebalanceerd. Dan voel je je ook niet genaaid wanneer je een keer wat extra diamantjes koopt.

Bij deze Rollercoaster Tycoon moet je wel geld gaan neerleggen.

1) Voorheen de aanschaf, deze hebben ze al weggehaald. Leuk voor de mensen die er wel geld voor hebben neergeteld.
2) Vele attracties zijn gewoon niet beschikbaar zonder er een flink aantal euro's tegenover te gooien
3) De wachttijden zijn enorm, en al heel vroeg in de game. Binnen een uurtje zit je tegen je grenzen aan en wil je het spel al van je handheld gooien.

Wat jou lijstje doet is een goeie gameplay geven zonder dat je je extreem genaaid voelt (de games zijn immers ook helemaal kostenloos te spelen) terwijl je bij RCT al binnen het uur de spreekwoordelijke middelvinger op je scherm ziet staan.
Straks even proberen, ik heb Rollercoaster Tycoon als kind dagenlang gespeeld. In de Play store staat bij in-app aankopen: '¤ 0,78 - ¤ 79,01 per item'. Ben benieuwd wat er 79,01¤ kost...?
Dat soort dingen zit er imho alleen maar in uit kansberekening. Hopen dat er mensen zo gek zijn om dit te doen als status (woot, gouden achtbaan!) of kids die er per ongeluk op klikken. Zou echt bij wet verboden moeten worden bij een 'gratis' game.
Ingame geld. Vaak is het zelfs nog zo dat je die 80 euro ook in een dag kon grinden, zo weinig waar krijg je voor je geld. Dat mensen er in trappen :S
Van rollercoaster tycoon 2 vond ik moois daar kon je tunnels maken dat heb ik in jaren heen nog niet gelukt bij deel 3 zowizo deel 4 ga ik volgend jaar kopen en deze mobielen app laat ik ver van me links liggen xd
Bij 3 kan dat wel, je moet wel bepaalde uitbreidingsets hebben. Ik herken de frustratie helemaal maar lees mijn post hierboven even anders ga ik alles dubbel dubbel schrijven :D
Ja heb het gelezen... Maar dit had gewoon standaard er in moeten zitten ik weet niet welke uitbreidingen je hebt en andere extratjes? Misschien moet ik dat eens aanschaffen als het voor mooi prijsje te koop is. Ik speel RCT3 sinds gister weer dus. XD
Ik heb alle uitbreidingen. Ik heb het even opgezocht, gekocht bij gamesload maar ik zie dat deze inmiddels gesloten is. Vervolgens verder gezocht, ik zie de Gold edition voor minder dan een tientje liggen bij een grote Nederlandse Webshop. Ow wacht, daar zit de soaked niet bij.
Bij Atari kan je de platinum editie downloaden voor minder dan een tientje. Even land veranderen naar Germany of France. Ik ga ervanuit dat daar alle extra's inzitten.

[Reactie gewijzigd door Floor op 17 oktober 2014 15:56]

Ja ik heb gelijk zelf natuurlijk maar ook gekeken ik zag rct3 deluxe voor 15 euro bij nedgame dan kan ik als het is de mijne verkopen voor paar euro
Ik wacht wel op Parkitect, dat wordt een waardige RCT opvolger :D
Qua gameplay ziet die er inderdaad goed uit :) Helaas staat mij persoonlijk de graphics stijl niet aan. Voelt niet af. Zitten namelijk helemaal geen textures over iets heen en dat zijn ze ook niet van plan. Althans, toen ik het een maandje of 2? geleden vroeg aan de makers gaven ze aan dat de graphics final waren :(

Wel netjes van ze dat ze uberhaupt reageerde :)
Ze gaven aan dat de stijl final was. Ze hebben in de tussentijd wel op verzoek van backers de contrastwaarden en kleuren lichtelijk aangepast.
Ik heb het even kort gespeeld, die wachttijden voor het voltooien van attracties en missies frustreerden me zo erg dat ik met Game Guardian (root app) de hoeveelheid geld en tickets flink heb opgeschroefd. Nu hoef ik niet meer te wachten tot iets gebouwd is. Dat eindeloze wachten in dit soort spelletjes, ik heb er een hekel aan.

Geld verdienen aan attracties werkt alleen maar als je op het muntje drukt dat boven een attractie verschijnt. Je kan de map niet draaien. Wil je het muziekje veranderen? Kopen met tickets. 5 tickets kosten ¤0,78 en 10000 coins kosten ook ¤0,78. Als je er een beetje vaart in wil houden spendeer je al snel tientallen tickets en gaan de coins er in tienduizenden doorheen. Kun je raden hoeveel het je gaat kosten als je zou gaan betalen. Dat is de reden dat ik het met Game Guardian oplos. Jammer, maar de enige manier waarop het spelletje nog een beetje leuk is.
Zo heb ik bij zat games het 'klok verzetten' trucje gedaan, echter kom je er dan zo snel achter hoe weinig er in een game zit. Plus je hebt 0,0 prestatie gevoel, alles word immers letterlijk in je schoot geworpen. Voor mij was dat de oplossing ook niet meer.
Nee klopt, hele plezier van doelstellingen halen en beter worden is dan weg. RCT3 was dan nog leuk, je hoefde niet eindeloos te wachten tot iets gebouwd was.

Maar ik ga het spelletje verwijderen. Ik speel het op een Galaxy S4, maar daar is het scherm te klein voor. Bovendien werkt het allemaal net niet lekker. Wachtrijen maken lijkt misschien nuttig maar gasten gaan net zo goed op het gras naast het voetpad staan wachten. Er zit een maximale capaciteit aan het park die je alleen kan verhogen door ontzettend veel eten/drinken/wc's/enzo te plaatsen en dan lijkt het park nog helemaal leeg. Voetpaden kun je niet de hoogte in bouwen net zoals vorige versies dus je moet nogal eens wat gaan verplaatsen zodat het net past.

Ik merk toch dat er een beetje potentie in zit, denk die achterlijke mini-transacties en wachttijden weg en het kan best een lekker hersenloos spelletje zijn. Als je bijvoorbeeld een achtbaan kant en klaar koopt en plaatst en deze overschrijdt de grenzen van je park dan kun je ervoor kiezen deze stukjes grond buiten het park automatisch op te kopen. Helaas kun je een achtbaan dan weer niet draaien. Ik heb wel continu het gevoel alsof het iets mist, maar ik weet niet wat. Ik zal er alleen niet meer achter komen...

[Reactie gewijzigd door hardstyle92 op 17 oktober 2014 13:49]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True