Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 122 reacties

De pc-versie van Rollercoaster Tycoon 4 wordt een 'compleet ander spel' dan de onlangs onthulde iOS-versie. Atari stelt wel dat de iOS-versie van de game alsnog voorrang geniet. De pc-versie moet eind 2014 uitkomen.

Atari heeft de pc-versie van de game al via Twitter aangekondigd en nu gaat het bedrijf tegenover het Britse DigitalSpy iets dieper in op de details van die titel. "We kunnen niet veel vertellen, maar de pc-versie wordt een compleet ander spel", stelt Anthony Chien, hoofd marketing van Atari. "We gaan ons eerst concentreren op de mobiele versie en daarna pas op de pc-versie. Ik denk dat veel mensen zich uitspreken voor de pc-versie en vinden dat die eerst moet komen, maar onze strategie is mobiel eerst." Verder liet Chien los dat het zou gaan om een 'online multiplayer-ervaring die geen gebruik maakt van Facebook.'

De iOS-versie van de game is op 17 maart aangekondigd. Veel gamers uitten hun afkeurig over de tekenen van microtransacties en Facebook-integratie, zaken die volgens hen niet thuishoren in een echte Rollercoaster Tycoon-game. De pc-versie van Rollercoaster Tycoon 4 komt tegen het eind van 2014 uit. Er is nog niets bekend over het besturingssysteem waarop de pc-versie van de game gaat draaien.

De aankondigingstrailer van de iOS-versie van Rollercoaster Tycoon 4
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (122)

Even als toevoeging nog uit het bronartikel:

have yet to be confirmed, it will be an "online multiplayer experience" that won't run through Facebook.

Ik krijg nu al snel een Simcity idee met allerlei share integratie. Ik hoop echt dat Atari het niet doet, want mijn verwachtingen zijn extreem laag. Op deze manier gaan ze de hele RCT naam voor een nieuwe generatie verknoeien.
God nee, niet zo'n SimCity systeem. Alles is beter dan SimCity, dat was en is nog steeds een drama. Ookal hebben ze nu ''offline mode''.

Ik heb liever een RCT2HD remake ipv een nieuwe RCT dat nog niet eens in de schaduw van zijn voorgangers verdient te staan.
Yay simcity allover again... Ik hoop dat atari geleerd heeft van de fouten van EA.
Vol met DLC's en andere gimmicks:)

[Reactie gewijzigd door pfmedia op 24 maart 2014 13:40]

Dat is momenteel wel het hele probleem van de gaming industrie.. maargoed.. laat ze maar lekker doen.. alle tripple-A softwarehuizen verschuiven helemaal naar microtransactions en DLC's.. er zullen nog wel een tijdje genoeg suckers blijven die die zooi slikken.. ondertussen kunnen indi-game devs complete stukken van de markt innemen met nieuwe simpelere games waarbij het weer 100% om gameplay draait.

Nerd3 heeft laatst nog een hele rant ontketend door samen met andere youtubers (en Notch van Minecraft) de 'kanker' in de gaming industrie aan te wijzen als zijnde microtransactions en pay-to-win constructies.. ik moet ook zeggen dat ik er persoonlijk van walg.. tevens doet het ook afbreuk aan de mensen die bijvoorbeeld in games zoals GTA5 legitiem bergen met geld hebben verzameld om nou net dat ene dure appartement te kopen met een hele garage vol met dure gepimpte auto's; als ik dat nu zie denk ik meteen: "zozo.. die loser heeft dus z'n creditcard getrokken.. alles behalve impressive"... want iedere drol met rijke ouders (of tuig wat de creditcard van z'n ouders "leent") kan iedereen 'ownen'.. feitelijk is het net zo verachtelijk als cheaten, maar nu VEROORZAAKT DOOR DE BEDRIJVEN DIE DE GAMES ZELF MAKEN.. ffs..

Thank goodness voor de indi-gaming revolutie.. zelfs Diablo III heeft er al de vruchten van geplukt.. (geen AH meer, geen micro transactions e.d.)

[Reactie gewijzigd door cappie op 24 maart 2014 14:02]

Sommige bedrijven doen het micro-transactiën gedoe nog wel goed zoals valve met tf2. Alle wapens krijg je vanzelf, voeg of laat en de standaard wapens zijn de betere keus, zeker voor nieuwe spelers. Alle dure dingen zijn eigenlijk nutteloos, al die hoeden etc of wapens die bijhouden hoeveel kills je hebt gemaakt...
Ik doe nog wel eens de nieuwe man vs machine modus (de versie waarvoor je moet betalen) maar die betaald zichzelf tegenwoordig terug. Ik kreeg een item en heb die uiteindelijk voor bijna 100 euro verkocht (waar ik dan 85+ euro van kreeg). Ik kan er niet bij dat mensen zoveel betalen voor zulke nutteloze items. Maar ik heb mijn Steam Wintersale aankopen ermee gefinancierd… dus ik klaag verder niet...

Maar weer terug… veel games voor mobiel zijn inderdaad pay to win. En andere hebben het probleem dat de betalingen heel simpel gaan waardoor kinderen al dan niet per ongeluk hun ouders credit card leegroven.

Dat er normale DLC voor games komt waarvoor je moet betalen vind ik dan (niet altijd) zo’n groot probleem. De DLC voor mass effect 3 (de extra missies) bijvoorbeeld vind ik wel goed. Maar als je dat vergelijkt met de uitbreidingen van vroeger toch een tikkeltje duur…
Daarentegen staat weer dat je ook bij mass effect 3 nieuwe wapens en kleding kon kopen voor jezelf en je squad-members ergens vind ik dat dan weer afzetterij. Een euro voor een paar nieuwe textures… -_-‘

Maar er zijn ook andere “gevaarlijke” trends aan de gang… zoals de proloog van de nieuwe metal gear solid kost evenveel als een nieuwe game maar is in pakweg een uur uit te spelen… https://www.youtube.com/watch?v=FMoZKfx1dcw

Iets anders "leuks" is dat de laatste batman game arkham origins vol met bugs zit. Maar de ontwikkelaar laat die er maar inzitten om maar zo snel mogelijk DLC in elkaar te zetten om maar zo snel mogelijk geld naar binnen te harken…
Vroeger werden games gemaakt door mensen die het leuk vonden en hadden we niet zoveel last van managers die maar dingen rushen… Gelukkig hebben we inderdaad indie games, dat zijn meestal mensen die het ook leuk vinden om games te maken.
Er zijn natuurlijk ook goeie AAA ontwikkelaars zoals cd project red. Die kwam met gratis DLC en met de enhanced editions. Nu Bungie niet meer onderdeel is van MS zit ik met veel ongeduldig op hun nieuwe game te wachten. Dat zijn een paar bedrijven die te vertrouwen zijn maar de meesten… tja… voor die moet je toch echt oppassen

Er gaat zoveel geld om in de games industrie dat het niet zo'n wonder is dat er dan ook fraudeurs etc. op af komen... Ik preorder bijna niet meer ik wacht meer en meer de reviews af.
/genoeg gerant

[Reactie gewijzigd door klaw op 24 maart 2014 15:26]

je heb gelijk. de DLC trend is afschuwelijk zoals batman. natuurlijk sommige DLC is oke. maar al DLC aankondigen dat de game nog niet uit is is gewoon Mongolisch micro ligt er aan hoe je het gebruikt. als het niks veranderd aan de gameplay of win change is het oke.
Welkom in het leven.
Alles is te koop, daar draait onze samenleving namelijk op. Zelfs jij bent te koop. 100.000 voor je favorieten teddybeer die je sinds je geboorte hebt? Ga jij niet weigeren hoor.

Ik heb ook 15 euro gespendeerd in GTA5. Waarom: vrouw, kind, tuin, moestuin, verbouwing, werk. Ik heb geen uren per dag (laat staan per week) om te spelen. Dus koop ik de tijd.

Bij offline spellen kan je ook cheaten, maar daar doet het er niet toe dat je er 4 jaar over doet om een spel uit te spelen. Als ik binnen 4 jaar GTA5 nog online kan spelen zal het een mirakel zijn en nog een groter mirakel als er nog anderen op de server zijn.

Dus vanuit de gelimiteerde tijdsframe om het te spelen, biedt de fabrikant een mogelijkheid om tijd te kopen. Het alternatief is cheaten, dus aanvaarden we de buy-to-get optie maar. Oké, ik had het liever gratis gekregen, maar de fabrikant heeft natuurlijk ook geld geroken.
Ik heb wel het idee dat DLC en cash-shops uiteindelijk een turn the gun on itself culture is. Door dit namelijk zo aan te bieden leren ze eigenlijk steeds meer mensen aan hoe onzinnig het eigenlijk is. 10 dollar voor een pet die je volgt en dan een week erna weer een nieuwe pet en daarna wat nieuwe kleren en zo blijven ze bezig tot dat het spel aan populariteit (vaak mede door gebrek aan echt goede content) verliest en dan stopt iedereen toch met spelen. Uiteindelijk gaat iedereen in zien dat het onzin is om daar je geld aan uit te geven en zal dat dus stoppen.
Ik vrees van niet. 'Vrouwen' shoppen toch ook voor een nieuwe trui, een week erna weer een nieuwe etc etc. Gamedevs trekken de 'echte wereld' gewoon door naar games.
At the end of the day zullen er altijd rijke knakkers zijn die alle pietlutterige DLC zoals een petje op kleur veters moeten hebben en zolang dit geld oplevert zal deze irritante verneuking van games blijven bestaan.

Ik weet nog dat ik een DLC kocht voor Dragon Age Origins, de DLC zou de Morgana storyline afsluiten of in ieder geval wat meer duidelijkheid verschaffen. 1 Uur lang Morgana achtervolgd naar een portal, het enige wat ze zegt is "Cya" en dat was dan de DLC. Je wordt genept waar je bij staat tegenwoordig met al die cashgrabs. Ik pre-order niets meer, trap niet in al die onzin "elite' uitgaves van games met 2 extra wapens (de allergrootste onzin) en wacht lekker tot alle games in de uitverkoop zijn, of download ze gewoon.
Het fijne gevoel wat je vroeger kreeg als je een gloednieuwenieuwe game koopt is weg, de kans is te groot dat je buggy troep koopt die niet wordt gepatched of je doodergert aan DLC.(Ik weet nog de gamebreaking FIFA12of13 offline manager mode bug, EA's response: "Wordt gefixed in de volgende FIFA".......).
(Ik weet nog de gamebreaking FIFA12of13 offline manager mode bug, EA's response: "Wordt gefixed in de volgende FIFA".......).
Lol, EA heeft niet voor niets de reputatie van "gezwel op de gameswereld" die ze nu hebben.
Vooralsnog is de laatste EA game die ik gekocht heb Spore en ze krijgen geen geld meer van me met al die onzin die ze door je strot proberen te drukken.

Ubisoft doet dat ook (in iets kleinere mate) maar die hebben tenminste nog wel fatsoenlijke spellen die het waard zijn om te spelen.
Ik weet niet of je de meest recente co-optional podcast hebt gezien, maar die ging ook grotendeels over de walgelijke manieren waarop game bedrijven geld uit de consument persen (geweldige episode trouwens, met Jim Sterling als gast, erg vermakelijk en ze maken echt goede punten).
dank voor de link, ga vanavond er even goed voor ziten.
Ik ben het er helemaal mee eens, ik ben heel erg blij dat er meer mensen dit zien.
Stel je voor dat je een auto koopt en de ramen kunnen niet open. Je moet daar extra geld voor neerleggen. Wat doen we dan? Volgens mij weglopen. Bij games doen we dat (nog) niet (genoeg). Ik ben blij dat het besef groeit bij de consument dat fabrikanten moeten stoppen met onzin.
Ik hoop héél erg dat ze de juiste sfeer weten te creëren, want dat is iets wat bij RCT3 wel een beetje mist, al was het een leuk spel.
Offtopic

Naar mijn idee moet een nieuwe auto vrijwel altijd nog "rij" klaar gemaakt worden. Daar betaal je minimaal 1000 euro voor. Terwijl wat je er voor terug krijgt helemaal nergens op slaat en je normaal gesproken voor 100euro klaar bent.
Ik vind DLC's niet altijd slecht. Er zijn een hoop spellen die een hoop grote DLC's hebben waarvan ik vind dat ze eigenlijk bij de game horen, maar mochten er DLC's uitkomen voor GTA 5 dan zou ik deze waarschijnlijk kopen (afhankelijk van de prijs en inhoud). Ik ga geen 15 euro neerleggen voor bijvoorbeeld een nieuwe auto of wat wapens. Maar als er een extra eiland bij komt zou ik dat echt wel willen hebben. Helaas voegen een hoop DLC's eigelijk niets toe, behalve dat ze overpowered spul geven waardoor het voor de rest geen drol meer aan is.
DLC's zijn ook niet standaard per definitie slecht. Moet ik wel een kant-tekening bij maken dat ik vind dat DLC altijd een extra moet zijn bovenop je huidige game, maar deze nooit je voortgang mogen belemmeren.

Kijkend naar div. andere games voor in dit geval dan iOS, zitten er genoeg tussen waarvoor je de extra bijna wel MOET downloaden, om het spel te kunnen voltooien, en daar heb ik een hekel aan! Commercieel gezien snap ik het wel, maar als eindgebruiker vind ik het echt vervelend als ik een spel niet kan uitspelen omdat ik naast de aanschaf ervan, ook nog extra content moet aanschaffen.
maar mochten er DLC's uitkomen voor GTA 5 dan zou ik deze waarschijnlijk kopen
Hoge pet heb je op van Rockstar dan. Van mij mogen ze een eind ophoepelen met die Social Club die ze je te pas en te onpas door je strot proberen te rammen. Lees de kleine lettertjes* van de privacy policy maar eens en kijk wat ze daadwerkelijk uit mogen vreten met jouw gegevens. Dat is zeker niet gelimiteerd tot enkel wat anoniem speelgedrag...

*) Vrij letterlijk trouwens; want de hele privacy policy staat in een piepklein 11px formaat op hun website, wat grote blokken tekst haast onleesbaar maakt. (Waarschijnlijk ook precies om die reden.)

[Reactie gewijzigd door R4gnax op 24 maart 2014 19:47]

Wat heeft diablo3 met de indie game revolutie game te maken dan?
Verder vind ik je post goed geschreven!
Nou, dat ze bij Blizzard wel hun ogen openhouden voor wat hun gamers willen... die Auction House in Diablo III veroorzaakte dat de game alleen nog maar een pay-to-win game was geworden.
Wat een bullshit fanboy argument is dat... er is maar een reden waarom de gold AH er uit is gehaald omdat er geen reden was om door te spelen want je nieuwe gear koop je gewoon voor 5 euro..... en een nieuwe DLC komt er aan dus het moet wel weer verkocht worden.
In GTA Online maakt het nu niet echt uit of iemand zo veel echt geld WIL uitgeven in plaats van iemand die het niet doet. Dat is net het leuke, daar rijdt die dan met zijn dure auto, gewoon vrachtwagentje pikken en erop in rammen :*) Ook bij D3 heb ik op hoogste monster power mee kunnen doen zonder ooit een euro extra erin te moeten steken.

Ik vind de microtransacties super werken bij een game zoals league of legends, ik heb toch al een volledige game aan hun terug betaald via microtransacties wat ik ook eerlijk vind.

Ik ben voorstander van de microtransacties in combinatie met gratis spel of het standaard model van 1 malige aankoop van 40+ voor een goed spel.
Het is ook nooit goed!!
Mensen zeuren over hoe de media industrie aan oude verdien model houd.
Doet de game industrie wat anders en werkt effectief is het weer niet goed....
Tja het is niet goedkoper of eerder gratis gewoorden...
Slechte vergelijking, het huidige verdien model van de meeste games is gewoon bagger. Ik wil geen 'betaal dit om een beter item te krijgen' optie in een game zien of een reeks kleine DLC's die makkelijk in een keer voor een mindere prijs (of zelfs gratis) had uitgebracht kunnen worden. Ik wil best voor DLC betalen en doe dat ook wel, zorg dan wel dat er fatsoenlijk aantal moeite en werk in is gestoken!
Met de ervaring dat betaalde DLC, hjet game-play gevoel eerder aantast dan bevorderd, koop ik liever voor de kosten van waarschijnlijk 1 of 2 DLC's, rollercoaster tycoon 2 of 3, waarbij je wel ongelimiteerd kan spelen. Want zeker bij buildinggames als RcT gaat voor mij de ongelimiteerde game-play toch boven de grafische performance.

Misschien ben ik een beetje pessimistisch, maar de 'nieuwe' (EA) marketingstrategie met separaat betaalde content hebben tot nu toe geen elke klassieker verbeterd.
Die vond ik teleurstellend, helaas is het ze niet meer gelukt de sfeer te maken die je bij het eerste deel had.
Ben ik de enige die niet weet wat een DLC is?
Google: Acronym for Downloadable Content.
Downloadable content klopt, meestal betaald.
De huidige betekenis van DLC is: "Voor een volledige game ervaring, verplichte betaalde downloadable content."
Disk Locked Content
Destructive Lazy Cashgrab

[Reactie gewijzigd door XxRenéxX op 24 maart 2014 15:16]

DLC betekent Doneer Lading Contanten
Een militaire 3d first person shooter met micro payments en ook nog een abbonoment service.
Ik heb er nog steeds weinig hoop in dat we een goede sequel krijgen op de RCT series...

Maarja, een beetje hoop is nog steeds hoop... Dus hopelijk word mijn scepticisme in de toekomst uit de wereld geholpen...
Ik ben meer benieuwd naar freeRCT, de open source port van RCT.
Van dezelfde mensen als die openTTD hebben gemaakt.

Dan kan de community het spel gewoon verbeteren ipv atari
OpenTTD heerst, elk initiatief om het zelfde te doen met RCT kan ik alleen maar vanuit het diepst van mijn hart toejuichen!
Back to the oldschool , de community moet zijn macht weer pakken! Laat al die pubergamertjes maar lekker doorknoeien met commerciele troep die style over substance plaatst, is ook goed voor ons want dat soort gamers kun je missen als kiespijn in een serieuze community.

OT: Dit kan alleen maar nog slechter worden als deel3 welke in mijn opinie het niet haalde bij 1&2, ik speel ze nu nog regelmatig een avondje _/-\o_
Als ergens mobile achter staat haak ik sowieso af, heb een hele hoop mobile games geprobeerd maar er waren maar een paar ook echt leuk (oa; Knights of pen and paper, Threes, Simple rockets, Game dev story)

[Reactie gewijzigd door Kasparov13 op 24 maart 2014 14:36]

Zelf vond ik Rollercoaster Tycoon 3 wel een geslaagde game destijds, misschien was het de leeftijd maar ik vond het een erg gave game.
Tegenwoordig is het gewoon een flutspel wat betreft graphics/gameplay afweging, RCT1 en RCT2 hebben juist erg goede gameplay in vergelijking met de graphics.

Een goed uitziende versie van RCT3 zou erg leuk zijn, maar ik verwacht eigenlijk een flop.
Dan kan je volgens mij nog wel even wachten. FreeRCT is al 2,5 jaar in de maak. En wat ze nu hebben is tracks bouwen, en een karretje laten rondrijden (dat overigens nog niet meedraait met de orientatie van de tracks).

Ik heb veel respect voor de ontwikkelaars, en ze updaten regelmatig, maar aan dit tempo kan je toch echt nog wel 2 jaar wachten op freeRCT.
Ja dat klopt, er lijkt niet echt veel schot in de zaak te zitten
Ooh, dat ga ik in de gaten houden! Ik heb TTD nooit gespeeld, maar hoor louter goede dingen over alle updates die de community uitbrengt via openTTD.
Heb nog altijd RCT 1 en 2 incl. uitbreidingen hier liggen voor middagjes nostalgie. Zelfs mijn vriendin heeft ze grijs gespeelt. We zullen hier beide veel plezier aan beleven gok ik :)
Same here, een juweeltje als RCT I en II krijg je natuurlijk niet snel overtroffen. Sommige series van games moeten gewoon geen sequels meer krijgen op een bepaald moment. Anno 2070 was IMO een mislukking, SimCity was geen succes, TESO heeft ook een aantal problemen en een game als BF4 kun je ook heel kritisch op zijn.

Granted, veel mensen zullen het nog steeds spelen en zichzelf ermee vermaken (ik incluis), maar soms kunnen ze beter geen sequel uitbrengen.

EDIT: spelfout

[Reactie gewijzigd door maikel124 op 24 maart 2014 13:45]

Om over Red Alert 3 maar te zwijgen. RA2 was en is nog steeds geweldig=D
Hmm dunno, Anno 2070 vind ik eigenlijk nog wel best goed.
Enige jammere daaraan is de uFail rotzooi en online zooi (welke gelukkig niet verplicht is).

RCT3 vond ik niet zo, miste de charme van deel 1 en 2.
Ik kan me niet voorstellen dat ze nog veel gaan verdienen met het huidige verdienmodel en de enorme storm van kritiek daar op. Daarentegen denk dat ik indien ze de game gratis maken en ingame transacties voor uitbreidingen gebruiken, mits niet te duur ze dit nog een aanzienlijk succes kunnen maken.

Ik ben ook wel benieuwd hoe het met theme park en dungeon keeper mobile zakelijk is vergaan.
Ik kan me niet voorstellen dat ze nog veel gaan verdienen met het huidige verdienmodel en de enorme storm van kritiek daar op. Daarentegen denk dat ik indien ze de game gratis maken en ingame transacties voor uitbreidingen gebruiken, mits niet te duur ze dit nog een aanzienlijk succes kunnen maken.
Wat? Het huidige verdienmodel waarover iedereen kwaad is is net die gratis game met achterlijke microtransacties.

Dungeon keeper mobile, jouw voorbeeld, is net het ultieme voorbeeld hoe je een rotslecht product uitkakt om zoveel mogelijk sociaal zwakkere gebruikers geld uit de zakken te slaan, waarmee je tegelijk ook nog eens je hele fanbase beledigd en teleurstelt. het is als het ware DE handleiding over hoe je een franchise efficiënt vernietigd.

Ik hoop dat de pc versie net gewoon hetzelfde is als de originele games: 50 euro, voor een compleet en goed spel, Geen achterlijke 'gameplay' elementen waarbij je coins/briefjes/diamanten moet kopen om sneller vooruit te raken.

Een klassieke RTC koop ik meteen, een 'nieuwe' verkravchting met DLC die ontworpen is om het spel saai en onspeelbaar te maken als je niet om de 5 minuten een paar euro uitgeeft, daar pas ik voor. En met mij de hele orginele fanbase.

[Reactie gewijzigd door kiang op 24 maart 2014 16:02]

Tja dat is het hem nou juist.

RCT is een spel wat zich IDEAAL leent voor micro-transacties.
Ik moet je eerlijk bekennen dat ik serieus verbaasd zou zijn als je niet attracties/parken enkel kan unlocken door geld neer te leggen.

Jammer maar helaas... wellicht dat na deze flop er een groep indi developers een kickstarter opzetten voor een échte RCT game (net als War For The Overworld voor Dungeon Keeper).
Nee, het verdienmodel waar iedereen kwaad over is, is dat je de game download, 5 minuten speelt en er dan een paywall op je scherm neer komt, of je moet het spel extreem lang spelen. Kijk maar eens naar theme park, bijzonder slecht voorbeeld.

Microtransacties zijn prima, indien er maar een basis spel gecreëerd wordt wat leuk is en zonder Microtransacties te spelen is. Indien de Microtransacties dan een goede toevoeging van het spel bieden, dan is het goede implementatie.
Eindelijk!!!!

Na jaren aanploeteren met een briljante RCT2, en een waardeloze versie (eigen mening) RCT3 komt er een 4. Dit is zeker een game die ik in de smiezen ga houden!

Of het toeval is of niet, heb afgelopen weekend RCT2 weer geinstalleerd!
De eenvoud van RCT 1 en 2 vond ik simpelweg geniaal. Natuurlijk is deel 2 grafisch niet echt een verbetering ten opzichte van deel 1. Maar wel veel vette coasters.

[Reactie gewijzigd door Dograver op 24 maart 2014 13:46]

1 en 2 waren ge-wel-dig! Ik zal ze ook nog eens opsnorren, al heb ik ze weggegooid volgens mij... |:(
Helaas zijn al mijn coasterfiles, savegames en addons (deel 2) er niet meer. Zijn er nog sites waar je die kunt downloaden?
De game en addons zijn tegenwoordig in allerlei opruimhoekjes te krijgen voor een paar euro, ook bij bol.com.
De savegames zullen gemakkelijk te vinden zijn, 1e hit op google voor RCT2 is deze.
Thanks! Ik zal eens kijken.
Overigens bedoelde ik met addons meer mods. Volgens mij was er een mogelijkheid in RCT2 om eigen scenery e.d. toe te voegen.
Ik heb aan RCT1 en 2 de nodige uurtjes gesleten, ik hoop dan ook erg dat 4 wat van de oude charme heeft. Ik ga hem ook in de gaten houden. Ik kan niet wachten :p
Ik vind dit bericht nog een grotere middelvinger naar de fanbase. Eerst verkloten ze het spel al door er een soort Facebookspel van te maken, en nu zeggen ze dat dat ook nog de voorrang heeft t.o.v. van de PC versie waar de fanbase zit. Ik deel de mening van pfmedia en denk dat er een sloot aan DLC komt, vergelijkbaar met Call of Duty of een EA game. Het zou zomaar een nieuwe Simcity-ramp kunnen worden.
Vooralsnog ben ik echt niet te spreken over wat Atari met deze geweldige serie doet.
nu zeggen ze dat dat ook nog de voorrang heeft t.o.v. van de PC versie waar de fanbase zit
Maar zit daar ook het geld? En zo ja, overtuig daar de accountants van Atari maar eens van.
Dat is het grote verschil met vroeger. Vroeger maakten ze spellen met passie, nu alleen maar om snel te kunnen cashen. Merk je heel erg in de kwaliteit.
[...]

Maar zit daar ook het geld? En zo ja, overtuig daar de accountants van Atari maar eens van.
Ik blijf me verbazen over het geld dat een simpele mobile game opbrengt. Wie zijn al die mensen die goud geld neerleggen voor het sneller unlocken van speeltijd, ingame items of andere meuk? Ik ken echt niemand die dat doet en vind het zelf bloedirritant.
Ik weet niet wat jij denkt bij het woord 'accountant', maar het lijkt mij sterk dat deze een dergelijk advies geeft. (Eerder iets in de richting van fiscale adviezen of adviezen in de AO/IB-sfeer) Het zal eerder een intern orgaan zijn dat hier een kans ziet om veel geld te verdienen.
Ik denk daarbij aan die irritante accountants in de radioreclames die opscheppen over hun creatieve hersenhelft. We hebben de laatste jaren gezien wat er gebeurt als geldmensen proberen creatief te zijn, dat is nooit een goed idee. Vandaar dat wij, de klanten, het in de gamessector ook geen goed idee vinden.
Even ter verduidelijking: de accountant ADVISEERT enkel, het is nog altijd de ondernemer die BESLIST. Het is dus de bewuste keuze van de ondernemen geweest die leidt tot dit soort ontwikkelingen binnen de markt.

Zoals tevens eerder gezegd: de accountant adviseert meestal over andere gebieden. Jij lijkt wel de hele financiële wereld onder de noemer 'accountant' te scharen. Dit zal echter eerder het werk zijn van consultantbureaus of iets in die trend.

Overigens heb je je als accountant aan tal van regels te houden, waaronder de VGC/VGBA. Hierop worden accountants streng berecht, wat ook regelmatig in het nieuws terecht komt. Het zijn meestal de interne managers die ongeschonden wegkomen (met enkele uitzonderingen daargelaten).

Edit: Overigens geldt vaak dat de macht van de ondernemer nog wordt overtroffen door de macht van de geldverstrekkers / aandeelhouders.

[Reactie gewijzigd door minimdrietekens op 25 maart 2014 11:29]

Nouja, DLC was er vroeger bij Rollercoaster Tycoon eigenlijk ook al, maar dan in de vorm van 'uitbreidingspakketten'. Daar betaalde je immers ook best een behoorlijk bedrag voor, zodat je extra parken en attracties kreeg. Ik zie het verschil niet echt met DLC...?

Zolang het spel speelbaar is in de vorm waarin hij uit wordt gebracht en je er genoeg uren zoet mee kunt zijn heb ik er weinig moeite mee. Ze hebben alleen een behoorlijke klus te klaren om de kracht van Rollercoaster Tycoon (1&2) te behouden: de sfeer van het spel.
Het verschil zit in de kwaliteit. Vroeger moest een uitbreiding gemaakt en uitgebreid getest worden, het moet immers op een digitaal schijfje gedrukt worden en komt als een definitieve uitbreiding in de winkel te liggen.

Tegenwoordig kun je alles online binnenslurpen. Heeft de manager zijn deadline gehaald? Mooi, bonus is binnen!
Werkt de DLC wel naar behoren? Geen idee, bonus is binnen...
Oh, de DLC is echt heel slecht en vol met bugs? Team, push even een "patch"...

De kwaliteit is door alle snelheid en flexibiliteit van continue updates gewoon verloren gegaan.
Dat ben ik volledig met je eens. De kwaliteit tegenwoordig is dramatisch. Ik had het dan ook meer over het fonomeen "betalen voor extra speelplezier". Dat was ten tijde van Rollercoaster Tycoon ook al 'gemeengoed'. Dat de kwaliteit destijds (veel) hoger lag, is zeker waar.
Zeker en in die tijd was het ook logischer vond ik. Je betaald voor extra speelplezier, maar doet dit als je bent uitgekeken op het huidige aanbod. Als er dan voor RCT 1 een uitbreiding komt die nieuwe mogelijkheden bied dan wil je daarvoor betalen. Je beleeft door alle zorg die eraan besteed werd opnieuw het plezier van de originele kwaliteit met nieuwe dingen.
Ik denk dat we beide dus exact hetzelfde bedoelen, weg met de vluchtige marketinggerichte DLC *pakt een hooivork* en terug naar kwaliteit...

[Reactie gewijzigd door Freeze1987 op 26 maart 2014 10:03]

Aan de andere kant zorgt de markt voor DLC er wel voor dat de initiële game maar beter goed kan zijn, anders haken de spelers af. Ik denk dat Blizzard dit met Reaper of Souls gaat merken. Gezien de flop die Diablo III bij de launch was zal het aantal klanten die RoS kopen veel kleiner zijn. Ik weet dat ik in elk geval 'm laat lopen, terwijl ik bij Diablo 2 wel de de expansion heb.
Hoe willen ze van een themepark sim een "online multiplayer experience" gaan maken (bron artikel)? Het concept leent zich gewoon niet voor multiplayer, wanneer ze dit er in forceren zal het wel uitdraaien op een deceptie. Ik snap de visie achter deze beweging totaal niet.
Dat zeiden mensen ook over Simcity, een topvoorbeeld van een singleplayer ervaring. Echter werdt dat toch multiplayer gemaakt en daaar werd niemand blij van. Behalve misschien EA aangezien door het verplichte online zijn piraterij niet mogelijk werd gemaakt. Nu is dat spel ook offline te spelen alleen heeft dat spel zoveel gebrekenen dat ik het nog steeds niet hoef.
Simcity is al lang gekraakt geweest dus EA was helemaal niet blij.
EA aandeelhouders waren ook helemaal niet blij met Simcity, ze hebben zelfs games gratis weg gegeven ter compensatie. De hele negatieve reactiestroom is heel diep doorgedrongen en voor de meeste is het zo klaar als een klontje suiker dat EA botweg gelogen heeft over het nodig zijn van always online. En dat de game engine gigantisch brak is waardoor het grotere maps niet mogelijk zijn (de engine zakt nu al volledig door zijn gewicht heen als je de map volzet wat overeenkomt met een kleine wijk van een stad)

EA wou aan Simcity ook nog pakken geld verdienen met dlc (denk maar aan de boosterpacks bij release) en nog wat uitbreidingen. Denk niet dat er veel van verkocht zullen hebben...
Dat het zich er niet voor leent lijkt me niet helemaal waar. Lijkt me wel leuk om samen met nabij gelegen parken een soort coaster valley te maken om samen meer bezoekers te trekken of ze juist "kapot" te maken door veel groter en spectaculairdere achtbanen te maken dan je buren, of juist een lagere toegang om meer bezoekers te trekken. Dat is voor mij nog steeds de enige tekortkoming aan RCT1/2, het is te simpel om bakken met geld binnen te halen en zodra je park eenmaal loopt is het alleen maar een kwestie van volbouwen (wat op zich weer wel super leuk is) maar echt strategisch is het niet te noemen.

Mij lijkt het beste gewoon een RCT2 geoptimaliseerd voor Windows 7/8/8.1 en Full HD/4K, nieuwe attracties, nieuwe missies (dan wel weer liever in RCT1 stijl dat je echt levels moet voltooien voor je nieuwe levels kunt spelen) en wat meer diepgang qua strategie. Dan voor 25 euro op Steam en dan heeft Atari volgens mij weer een flinke cashcow :D

Maarja, keep on dreaming... :P
Vergeel de Oculus Rift niet. 't Is een gadget, maar juist voor rollercoasters is het wel een geweldige gadget. In elk geval een stuk belangrijker dan 4K. Dat heeft een hoog meh-gehalte; zelfs de simpele rollercoaster demo's voor de Oculus Rift worden nu al hoog gewaardeerd. Combineer dat met je zelfgebouwde baan en je hebt een instant kaskraker.
Leuk, ik hoop dat meer van dit soort oude spellen terugkomen in een fris jasje op mobiele devices (dus ook de Surface(pro) madafakkers!).
Vroeger ook veel vermaakt met Theme Park, Theme Hospital, etc. En ook nog steeds met bijvoorbeeld TTD. :)
Leuk, ik hoop dat meer van dit soort oude spellen terugkomen in een fris jasje op mobiele devices (dus ook de Surface(pro) madafakkers!).
Vroeger ook veel vermaakt met Theme Park, Theme Hospital, etc. En ook nog steeds met bijvoorbeeld TTD. :)
OpenTTD bezorgt mij nog steeds uren vermaak :D
Eerst de mobiele game en daarna de PC versie, ze gaan duidelijk eerst voor het geld, heel logisch. Maar je kunt toch niet op zo'n korte termijn een PC game maken? Dat kan toch nooit voor het eind van 2014 af zijn?
Maar je kunt toch niet op zo'n korte termijn een PC game maken? Dat kan toch nooit voor het eind van 2014 af zijn?
Het zou je verbazen wat je voor elkaar kunt krijgen als je stopt met aandacht te besteden aan triviale zaken die er niet toe doen. Je weet wel; zoals zorgdragen voor de kwaliteit van je product... :+

[Reactie gewijzigd door R4gnax op 24 maart 2014 19:55]

Toch frappant dat de community het liefst z.s.m. een PC versie wil zien maar dat de strategie van Atari is om de mobiele variant voorrang te geven.

RTC is nou typisch zo'n game waarvan ik vind dat het op de PC (of console) het beste tot zijn recht komt. Geen idee hoe de mobiele versie eruit gaat zijn en wat de gameplay precies in gaat houden maar misschien zit ik er wel naast.

Het hele verhaal van FB integratie en micro transacties lijkt me ook een heel slecht idee en hopelijk blijven ze van DRM online fratsen weg want dat bleek bij SimCity ook een doorslaande afgang. Ik begin zo langzamerhand te overwegen om m'n facebook account te verwijderen als het steeds erger blijft worden met die game uitnodigingen en verzoeken.
Dat is omdat op de mobiele markt de casual gamers deze wel eens beter kunnen ontvangen dan de originele fanbase.
Ik blokeer alle game verzoeken op facebook dat hoeft maar één keer per spel en daarna krijg je ze nooit weer
dan kom je alleen nog aan het probleem dat er onderhand duizend nutteloze spelletjes via facebook gespeeld kunnen worden... ik doe het ook zo maar krijg nog elke week nieuwe verzoeken.
dus dat inderdaad, had ik Candy Crush al geblokkeerd, nee krijg ik weer meldingen van Jelly Splash en zo is er iedere keer wel weer wat nieuws wat mijn sociale media kanalen vervuild.
Je kunt ook ALLE app verzoeken blokkeren als ik mij niet vergis. Dan word je helemaal niet meer uitgenodigd. Maar pin me er niet op vast ;)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True