Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 28 reacties
Bron: Reverend & Avault

Bij Reverend zijn wat meer Quake III en Test Drive 5 screenshots gepost draaiend onder een Voodoo5 met Full Sceen Anti-Aliasing (FSAA). Vanwege het feit dat 3dfx niet wil dat de pics worden gedownscaled of uit het .tga format worden gehaald moet je hier de shots ingezipt neerladen. Ter vergelijking zijn er ook GeForce pics bijgesloten met FSAA via de beta 5.08 Detonator drivers.

The Adrenaline Vault heeft ook zo'n dergelijk pakketje ontvangen van 3dfx, met shots uit Star Wars: Episode 1 Racer en NBA 2000.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (28)

Ik ben nou niet echt onder de indruk. FSAA geeft wel mooiere anti-aliasing en ik begrijp ook dat die Voodoo kaarten en drivers nog steeds in alpha fase verkeren zodat die kleuren echt bagger zijn... Misschien dat er daarom wel een fuzzie waas over het beeld zit bij Voodoo. Maar toch, dan kan natuurlijk ook om die anti-aliassing te versterken. hmm...

Bottomline.. Voodoo is wat mij betreft nog steeds krampachtig bezig. 4 processoren uit 1990 op je kaart plakken en dan zeggen dat hij zo krachtig is. 128 Mb on board. Hou effe op zeg. Doe normaal. Het is niet voor niets dat 3dfx vorig jaar ernstig verlies heeft geleden. Weinig innovatie, dan verlies je het in een wereld waarin iedere 8 maanden de computerkracht verdubbeld. (althans op video gebied)
Trouwens, Jochem. Die 128 mb betekent 32 mb voor elke processor. Nou, ik weet wel zeker dat die kaart wreeeeed hard gaat.
Niet gelezen dat die kaart zelfs een eigen externe voeding erbij krijgt? Dat wil toch ook wel wat zeggen over wat die processortjes allemaal uitvreten...
nou doe mij maar een BP6 met een geheugenbank voor elke processor, dat zou vet veel uitmaken...

ik heb eigenlijk het idee dat je er niet genoeg van ziet om het aan te zetten. kijk als je een RPG of een RTS speelt kan ik begrijpen dat je het aanzet. een FPS single player kan ook nog wel de moeite zijn. maar als je multiplayer zit te q3en of uten of wat je dan ook mooi vind (CS beta 6 morgen, woohoo! :9) dan zie je het helemaal niet... dan heb je het alleen nog maar om mee te braggen op LAN's... en daar web ik geen 1400 piek voor over... de verdere T-buffer effects zijn wel leuk, maar er zal weinig support voor komen denk ik... kijk maar es hoe lang EMBM er al is en welke spellen het gebruiken... is niet zoveel hoor, ook al is het heel makkelijk te implementeren (dagje werk)

ik wacht het wel af, eerst wil ik het zelf zien met eigen ogen en dan kijk ik wel...
Zo,.. en dan hier the truth..

Alleen de Voodoo5-6000 gaat een externe voeding krijgen en zal pas later dit jaar komen.

Maar als je echt sappige inside information wil kijk dan even op www.cdzone.nl daar staat het nieuws over de NIEUWE Voodoo6 en Voodoo7 (Add-on card). :9

De Voodoo6 en 7 zullen .18micro worden :9 (zoals de coppermines) en hebben daarom ook geen externe voeding nodig..

Maar zoals ik zei.. ik had dus een intervieuw met Patrick Duggan van 3DFX afgelopen maandag en enige informatie daaruit staat op www.cdzone.nl

Members Area
Login: Anonymous
Password: cdzone
ik heb ooit wel 1400 gulden uitgegeven voor een videokaart combo (v2 sli en tnt) maar doe dit nooit meer om de volgende redenen:

er ook kaarten(g800,nv15) komen die even snel zijn geen externe voeding, betere drivers hebben, betere opengl support hebben, T&l (nog niet echt belangrijk maar toch), ook fsaa hebben, dualhead hebben, embb hebben, betere beeldkwaliteit maar vooral goedkoper zijn!
Het lijkt erop dat er wat misverstanden bestaan over de voodoo 5 namelijk:

1. 128 mb voor elke chip wordt misschien totaal maar 40 mb texture memory (frame buffer hoft maar 1 keer te worden opgeslagen) maar de bandwith neemt er vet veel door toe ookal wordt heel veel daarvan dubbel gebruikt.

2. Iedereen vind dat 4 chips op een kaart een kut oplossing is maar eigenlijk is het veel beter omdat je het snel kan uitbreiden (lees er komen ook kaarten met 32 van die dingen) en daarnaast de technologie achter de VSA is echt niet simpel.

3. 3dfx niet inovatief? Dat is misschien wel een beetje waar maar de T-Buffer lijkt me toch wel inovatief.
Ja inderdaad, want 3dfx is een waardeloos bedrijf omdat hun kaarten geen 32-bit kleur en T&L ondersteunen. Men vergeet dan maar even dat er, afgezien van Quake 3, nog helemaal geen spellen zijn die 32-bit kleur ECHT gebruiken (dus meer dan alleen die menuoptie 32-bit colordepth die verder niks doet) en dat software T&L nog sneller is dan nVidia's hardware T&L. De moderators hier zullen me nu wel weer afschilderen als "gefrustreerde 3dfx gebruiker" maar zo denk ik er nu eenmaal over.
Zowel Matrox als S3 hebben qua performance nog nooit bij 3dfx of nVidia in de buurt kunnen komen. Matrox zat er redelijk dichtbij maar als je de prijzen van Matrox bekijkt vrees ik dat nVidia daar niet echt bang voor hoeft te zijn...
Iedereen houdt van de underdog. Het enige probleem is dat nVidia niet meer een underdog is. Al een tijdje eigenlijk. Het duurt even voordat mensen dat doorhebben.

In het verleden was het altijd zo dat 3dfx de snelste kaarten op de markt had, maar dat ze gehinderd werden door hoge prijzen (Voodoo2-SLI kostte in den beginne ruim duizend pieken) en gebrekkige features (geen 32 bits rendering). Het lijkt erop dat met de komst van VSA-100 dit weer het geval zal zijn en eigenlijk ben ik daar wel voor.

Het is mijn inziens namelijk wel fijn om twee top-of-the-line fabrikanten te hebben die elkaar beconcurreren op de verschillende sterke kanten van hun apparatuur. Het is ook fijn dat een afnemer keuze heeft tussen fundamenteel verschillende produkten.
Daarbij moet ik wel vermelden dat mijn voorkeur altijd is uitgegaan naar nVidia wegens de voornoemde factoren. Hoewel ik echt hoop dat 3dfx een snellere kaart op de markt weet te brengen dan de GeForces en hun opvolgers, zal ik waarschijnlijk toch bij nVidia blijven omdat ik er redelijk van overtuigd ben dat zij waar voor hun geld zullen blijven bieden en koele features zullen blijven implementeren.
Dat met die 128MB is een lulverhaal. Puur uit noodzaak omdat elke chip zijn EIGEN RAM moet hebben. Het is een slechte zaak, de prijs word hierdoor belachelijk omhoog getrokken. 3Dfx zal er echter zijn winstmarge mee vergroten, die lacht wel.

Matrox mag dan wel niet de snelste zijn, een slak is het evenmin. Qua beelkwaliteit kan geen der concurrenten eraan tippen. Daarom zal Matrox zijn klanten wel houden. Dat doen ze al 10+ jaar.

My 0.02 cents. Rom

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True