Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 143 reacties

De nieuwe HTC One komt over anderhalve week uit, zo heeft de fabrikant bekendgemaakt tijdens de presentatie van het toestel in de Britse hoofdstad Londen. De telefoon heeft een dubbele camera aan de achterkant en een 5"-scherm met onscreen-knoppen.

Het 5"-scherm is een lcd met een resolutie van 1920x1080 pixels. De telefoon draait op een Qualcomm Snapdragon 801-soc met vier Krait-processorkernen op 2,3GHz en een Adreno 330-gpu, bijgestaan door 2GB ddr3-werkgeheugen. Het opslaggeheugen bedraagt 16GB en is uitbreidbaar via een sd-kaart van maximaal 128GB. De telefoon is de eerste HTC-smartphone waarin een nanosimkaart moet.

De camera's aan de achterkant heten Duo Camera. Het gaat om dezelfde 4-megapixelcamera als die HTC aanduidt als Ultrapixelcamera, met 2µm-pixels en een 1/3"-sensor. De tweede camera is bedoeld om diepte-informatie op te slaan, waarmee gebruikers na het maken van de foto de focus kunnen aanpassen. De frontcamera heeft een hogere resolutie, maar is volgens HTC geen Ultrapixel-camera; het gaat om een module met een maximale resolutie van vijf megapixel.

De telefoon heeft rondere hoeken en een meer nadrukkelijke bolling. Hij meet 146x71x9,4mm en weegt 160 gram, waarmee hij groter en zwaarder is dan de huidige HTC One. De accu van lithium-polymeer heeft een capaciteit van 2600mAh en HTC heeft technologie meegeleverd om de accu in een uur tot 80 procent op te laden. Vermoedelijk gaat het om Qualcomm Quick Charge, een onderdeel van de Snapdragon 8-serie socs.

De nieuwe One is voorzien van Android 4.4.2 met een nieuwe versie van HTC's eigen software Sense. Sense 6 heeft naast kleine wijzigingen in het uiterlijk en nieuwe functies voor onder meer de camera ook een nieuwe manier om de telefoon wakker te maken uit stand-by onder de naam Motion Launch. De gebruiker moet daarvoor eerst de telefoon oppakken, bijvoorbeeld van tafel. Met een veeg naar rechts komt de gebruiker direct in Blinkfeed, met een veeg naar links opent het homescreen zich.

Vermoedelijk maakt HTC gebruik van de Sensor Core in de Snapdragon 801 om na te gaan of de gebruiker het toestel optilt. Deze Sensor Core is een coprocessor die weinig energie gebruikt en bewegingssensoren in de gaten houdt. De telefoon heeft een barometer aan boord, iets wat de vorige One niet heeft. De fm-radio is verdwenen.

HTC brengt de telefoon, die officieel HTC One (M8) heet, over anderhalve week uit in Nederland. Het toestel komt in zilver, grijs en goud, en krijgt een adviesprijs van 699 euro.

ToestelHTC One (M8)HTC OneSamsung Galaxy S5Sony Xperia Z2
Grootte 146x71x9,3mm 137x68x9,3mm 142x72,5x8,1mm 147x73x8,2mm
Gewicht 160g 143g 145g 163g
Scherm 5"-lcd 4,7"-lcd 5,1"-Super Amoled 5,2"-lcd
Resolutie full-hd, 441ppi full-hd, 468ppi full-hd, 432ppi full-hd, 424ppi
Screen-to-bezel 67% 65% 70% 69%
Soc Snapdragon 801 Snapdragon 600 Snapdragon 801 Snapdragon 801
Camera Duo Camera, 4Mp 4Mp 16Mp 20,7Mp
Accu 2600mAh 2300mAh 2800mAh 3200mAh
Waterdicht Nee Nee Ja Ja

HTC One (M8)HTC One (M8)HTC One (M8)HTC One (M8)

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (143)

Jammer dat er in dit artikel niet wordt stilgestaan bij de extra software welke ervoor moet zorgen dat de batterij ongelofelijk lang mee kan gaan...

Zie: http://www.slashgear.com/...mode-up-all-day-25321867/

Dat zou de voorgaande klaagreacties over een "te kleine" batterij tenietdoen. :)
Voor meer info kan er even bij de buren gekeken worden: http://nl.hardware.info/r...-processor-dubbele-camera
Wat zien we eigenlijk op het vierde plaatje?

edit: ah het heet de dotview case. Interessant.

[Reactie gewijzigd door Joshua op 25 maart 2014 16:29]

Geperforeerde case, om basic informatie te tonen.
Edit: Duidelijker beeld hier: http://cdn.liliputing.com.../2014/03/htc-m8-cover.jpg

Jullie vergeten overigens "HTC Advantage" te vermelden:
- If you crack your display in the first six months you own the phone, HTC will fix it for free.
- HTC will provide timely updates for two years from the date the phone launches, both for major revisions of Android as well as improvements to its own Sense software.


Ik weet echter niet of dat ook voor de Europese markt geldt.

[Reactie gewijzigd door 583470 op 25 maart 2014 16:39]

Het hoesje. Door LEDjes zie je daar notificaties en zo!
Prijzig, maar wat een fantastisch mooie telefoon weer. En die camera (L)
moet zeggen dat ik de oude One mooier vond, qua finish maar ook qua formaat en gewicht.
en zo extreem veel sneller en beter is deze versie nu ook weer niet, snapdragon 600 vs 800 maakt niet veel uit en de 801 is niet een enorme verbetering naar het schijnt.

wieweet pik ik wel een originele One op voor een prikkie :)
801 is gebakken op 28nm en biedt ondersteuning voor eMMC 5.0.
"Wel is er eMMC 5.0 support toegevoegd, terwijl de 800-varianten het nog moeten doen met de eMMC 4.5-standaard. Hiermee kan data nog sneller worden opgeslagen of geladen worden op vast intern geheugen, waardoor processen nog sneller afgehandeld moeten kunnen worden en het apparaat dus sneller klaar is met zijn taken."
Maar je kan de foto's achteraf focussen. Alleen dat is al echt een nieuwe feature die nog geen andere telefoon heeft!
Ik kan me vergissen, maar de Nokia 1520 had deze feature toch ook al of is dat beperkt gebleven bij achteraf inzoomen?
Dat is achteraf inzoomen!
(bijna) Alle Nokia Lumia telefoons hebben Refocus, inderdaad. Bij Nokia is het verschil dat er meerdere foto's worden gemaakt, en dat je de telefoon dus een paar seconden stil moet houden, en daarna kan refocussen zoveel je wilt. Lijkt mij dat de tweede camera ervoor dient dat dit niet nodig is.
Nokia heeft al maanden, maar dan wel zonder een tweede camera. Je moet een special app gebruiken die 3 a 5 foto's neemt.
https://refocus.nokia.com/
Windows Phone heeft het gewoon al een jaar ong. de app refocus, maar dan niet die van Nokia. Ook op android en iOS zal dit wel bestaan. Het mooie is dat het hier (deels) hardwarematig is.
Windows Phone heeft het gewoon al een jaar ong. de app refocus, maar dan niet die van Nokia. Ook op android en iOS zal dit wel bestaan. Het mooie is dat het hier (deels) hardwarematig is.
op iOS bestaat dit voor zover ik weet niet. (al helemaal niet hardware matig, alhoewel apple wel intresse heeft in de technologie van Lytro ).
Het stikt op iOS van de refocus apps

om maar es een paar te noemen:
https://itunes.apple.com/us/app/focustwist/id597654594?mt=8

https://itunes.apple.com/...Id=2261669&ign-mpt=uo%3D4

Echter niks hardwarematig
Behalve dan dat die foto's uit de One er fatsoenlijk uit zien, en bij die apps er gewoon over alles behalve het geselecteerde een lading blur geknald wordt.
Behalve dan dat die foto's uit de One er fatsoenlijk uit
En ook daar verschillen de meningen over, met het overgrote meerdendeel aan de negatieve kant.
Volgens mij kan de Samsung Galaxy S5 dit ook. Duurt alleen wat langer omdat dit softwarematig werkt ipv een dedicated lens voor deze feature.
De Snapdragon 800 is toch aardig wat sneller. Merk je merkt het alleen als je er gevoelig voor bent. Alles gaat gewoon net wat sneller en vloeiender. Sommige mensen vinden een Desire van een aantal jaar terug met Single Core 1GHz ook prima werken. Voor mij is dat veel te traag.

801 is gewoon een nieuwe revisie die wat hogere clocks haalt met hetzelfde verbruik. 805 heeft er wel vernieuwingen in zitten.

Finish is persoonlijk wat mooier is. En qua gewicht ben ik het met je eens maar formaat niet. Ik heb zelf een Note 3 dus kan een groter scherm wel waarderen. Ook dit is weer persoonlijk.
Qua scherm ga je er niet veel op vooruit tov de eerste ONE. Die 0,3 inch ben je weer kwijt aan de onscreen knoppen. Dat zijn dus dure knopjes. Ook zie ik het nut niet van de zwarte band met het HTC logo. Het is net alsof ze op het laatste moment de knoppen toch maar on screen hebben gedaan. Nu heb je dus een nodeloos groot toestel. Daar doet Samsung het toch een stuk beter.

Die motion launch ilijkt alleen handig als je geen lock screen op je toestel hebt.

Ik heb met de nieuwe toestellen (GS5, Z2 en one) een beetje het idee dat de vooruitgang er een beetje uit is. Hun voorganger zijn compacter, snel genoeg en vele malen goedkoper. Hoewel de one redelijk prijsvast is. Het lijkt alsof de telefoonmarkt aan het stabiliseren is.
Die camera is juist de reden waarom ik de nieuwe One nooit zou kopen. Goed voor in het donker door die grote pixels maar te weinig detail overdag door de lage resolutie. Ongelooflijk dat HTC weer dezelfde fout maakt met de nieuwe One. Dan zijn de camera's van de Z1 en de S5 toch een stuk beter. Voor de rest zien de specs er heel goed uit, behalve dan dat ie niet waterdicht is, zoals de Z1 en de S5 dacht ik.
Tja, enerzijds is 4MP gewoon voldoende voor de meeste toepassingen, anderzijds zou ik het verhaal van de ultrapixels geloofwaardiger achten als de sensor ook groter is dan de standaard 1/3” die erin zit.

Theoretisch gezien is de Pureview methode wel goed: grote sensor, veel pixels die je standaard samenvoegt, of gebruiken om op volle resolutie in te zoomen.

Maar een 1/2.3” sensor (zoals in meeste compact cameras) met 5MP zou waarschijnlijk ook al heel mooie plaatjes opleveren.
Precies. Ze focussen op foto's maken in het donker, hebben ze wel een klantonderzoek gedaan hoeveel % van hun klanten dat wil? Ik gebruik mijn telefooncamera vooral tijdens de zomervakantie, genoeg zon en ik wil detail in mijn foto's. De rest van het jaar zijn de foto's vooral een handigheidje waar kwaliteit minder belangrijk is. Ik heb de One X en hierdoor heb ik de One overgeslagen en wachtte ik op het volgend topmodel, jammer want HTC maakt nog altijd de meest degelijke toestellen. Ipv het tweede refocus lens hadden ze van mij een gangbare lens in mogen doen :) Best of two worlds.
volgens mij ligt de introductieprijs van iedere high-end telefoon rond de 700 euro. Alleen bij het overgrote deel van de telefoons (behalve iPhones in dit geval) daalt de prijs vrijwel direct na introductie tot een niveau wat 'normaal' is voor high-end telefoons tegenwoordig.
Precies, en ik vind dat wel een gezonde prijsdifferentiatie: mensen die hem echt per se meteen willen hebben betalen de hoofdprijs, terwijl de meeste mensen later een iets normalere prijs betalen. Wat je in feite doet is ervoor zorgen dat mensen voor wie de telefoon meer "waard" is ook meer betalen, een OK economisch principe (maar natuurlijk niet iets dat je wettelijk zou moeten afdwingen of beschermn: dat zou prijsdifferentiatie nooit moeten zijn).
'Normaal' is nogal relatief.
De één vind 679 euro normaal, de ander 449 euro.
Tja, ik vind in deze context "normaal" wat je op een willekeurig moment als je op Tweakers bekijkt betaalt voor een telefoon die nèt onder het topsegment zit. En dan zit je inderdaad rond de 450 euro (waarom die 9?).
Die 9 omdat dat het meest realistisch is qua toestel prijzen. (Het is vrijwel nooit 450 of iets dergelijks, maar dan meestal 449. Als iets duizend euro kost (1000) dan kost dat ook meestal 999,- of zelfs 999,95.
Oh, dat vind ik altijd super irritant haha. Zoiets werkt toch helemaal niet, denk ik dan...
Dat zal je verbazen hoe effectief het blijkt te zijn.
Als jij iemand een prijs van 1000 euro voorschotelt, of 999,99 dan is het een bijzonder hoog percentage dat het product wel ineens koopt.

Het zijn truukjes waar mensen vatbaar voor zijn. Of het 500 kost, of 499,95, het 'lijkt' goedkoper, en daar houdt het hele vergelijken tussen die prijzen bij de meeste mensen al op.
Ik vraag het me ernstig af. Heb nog nooit een onderzoek gezien dat dit aantoont... klinkt een beetje als iets wat marketing-mensen beweren om zichzelf te legitimeren? Of zit er echt iets in?
En tegen Nu.nl zei HTC nog dat "de nieuwe One een grotere vernieuwing zal zijn wat betreft het onderwerp dan de nieuwe smartphones van LG, Sony en Samsung." Nou, dat kunnen we zien hoor. Een haast exacte kopie van de vorige One.
NU.nl is dan ook je meest betrouwbare en waardevolle bron voor Tech nieuws!

Daarnaast is het wel degelijk een grotere vernieuwing; de telefoon is nagenoeg unibody aluminium geworden. Het heeft een dual camera. Ik zie beide niet terug bij de overgang van S4 naar S5 bijvoorbeeld.
Die meneer van HTC heeft het in een interview met Nu.nl gezegd, vrij betrouwbaar lijkt me dan toch. Verder is er gewoon amper verschil met de oude One, zeker niet significant veel, wat hij wel beweert. Verder is het een mooie telefoon hoor, net als de vorige One was. Maar die uitspraak is gewoon een beetje jammer.
Haha precies, ik had ook wel iets meer verwacht door die uitspraak..

Een camera met 2 lenzen en de knoppen zijn nu on-screen..
Uhm het was een rant van HTC naar andere merken dus heeft niks met nu.nl te maken (daar stond het toevallig)...

En ja als je je concurrentie gaat afkraken op het bijna niet wijzigen van uiterlijk (waar ik het niet mee eens ben, maar dat terzijde), moet je dat op ze minst zelf wel doen...

Ja het design is anders, maar niet COMPLEET anders, en dat geld voor Sony, LG en Samsung ook :)

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 25 maart 2014 17:11]

Zoals CLB hieronder al zegt; hij noemt het niet "compleet anders", het gaat om een "grotere vernieuwing dan" wat betreft het design, dat is het wel degelijk vind ik.
Het is ook nog eens subjectief wat dat betreft dus zeggen dat hij ongelijk heeft heeft ook weinig zin.

Je weet hoe dat gaat met marketing zaken. Volgens mij heb ik nog nooit een smartphone release gezien waarbij iedereen verbaasd was en 100% positief, omdat er altijd wel iets ontbreekt dat mensen graag in de telefoon hadden gezien. Logisch natuurlijk.
Net als dat de maker altijd aangeeft dat het "de beste telefoon is die ze ooit gemaakt hebben", logisch bij een flagship natuurlijk :D.

[Reactie gewijzigd door Majesty op 25 maart 2014 17:56]

Tevens is dat niet zo, geheel ander design, geen met plastic geïnjecteerde zijkanten en boven- en onderkant. MicroSD-kaartslot, twee camera's, afgerondere hoeken... Noem jij het maar een kopie ;)
Wat jij wil:
- Afgerondere hoeken en - microSD-kaartslot rechts
- Geen met plastic geïnjecteerde zijkanten/ boven- / onderkant
- Bovenkantje bevat een plastic strook voor de signalen
- Powerbutton is naar rechts verplaatst
- 3,5mm headset-jack is naar de onderkant verplaatst
Het is heel moeilijk om nog met een nieuw en verrassend design voor een telefoon te komen.

Toch moet ik eerlijk toegeven dat het nieuwe ontwerp maar een marginale aanpassing is van het originele One ontwerp. Ik zou het zeker niet nieuw durven te noemen.

Ennuh.. dingen als de headset jack verplaatsen is nou niet echt van invloed op het design. Het verplaatsen is waarschijnlijker een gevolg van de interne componenten en kwam het gewoon handiger uit als ie nu aan de onderkant zit.
Ik doel hierop:

http://www.nu.nl/tech/371...uit-dan-concurrentie.html

"HTC belooft dat de nieuwe One een grotere vernieuwing zal zijn wat betreft het ontwerp dan de nieuwe smartphones van LG, Sony en Samsung.
Dat vertelt Scott Croyle, vicepresident design bij HTC, in een interview met NUtech.nl."

Op foto's zien ze er zo goed als identiek uit, behalve dat er wat dingen zijn verplaatst. Die "rondere" hoeken is echt een marginaal verschil, het grootste verschil is dat de achterkant is gepolijst, nou spannend.

Dit geeft verder ook helemaal niet hoor, je hoeft je niet zo aangevallen te voelen. Samsung, Apple en Sony doen het niet beter (qua design vernieuwing).
Ik voel me niet aangevallen, maar noem de wezenlijke verschillen.
Zijn er imho stukken meer dan bij de Z2 en S5. En bij zulke 'interviews'...
Wat denken we, dat HTC gaat zeggen, ach ja wij.doen ook niet veel nieuws.
S4 in vergelijking met S5
-Vingerafdruk scanner
-Hartslagmeter
-Water- en stofdicht
-Andere achterkant (niet alleen andere kleur, ook ander materiaal en vorm)
En dan heb ik het niet over verplaatste dingen of "rondere hoeken" want dat is toch geen vernieuwing?

Vind ik nogal wat meer dan jouw lijstje van de M7 tov de M8:

- Afgerondere hoeken en - microSD-kaartslot rechts
- Geen met plastic geïnjecteerde zijkanten/ boven- / onderkant
- Bovenkantje bevat een plastic strook voor de signalen
- Powerbutton is naar rechts verplaatst
- 3,5mm headset-jack is naar de onderkant verplaatst
Haha laat me niet lachen, word je betaald door HTC ofzo?
Wat je vergeet is dat duo cam een grote vernieuwing is alsmede een microSD slot dat ze er een tijd terug uit hadden gegooit (waardoor mijn vrouw en ik de laatste twee jaren geen HTC hadden)

Neem daarnaast de nieuwe CPU en je hebt een behoorlijke vernieuwing (electronica) van de telefoon
Wat is vernieuwing? Die tweede camera achterop zou je daar wel onder kunnen scharen. De hardware en sd slot worden al door andere fabrikanten toegepast. Dat is toch echt meer van hetzelfde.
Maar begrijp ik dus goed dat hij HTC ONE blijft heten of wordt die M8 er altijd achter geplakt?
Die M8 is de naamgeving die intern werd gebruikt door HTC tijdens de ontwikkelperiode, binnen de technologiewebsites is die naam (tijdelijk) overgenomen om zo het nieuwe topmodel aan te duiden aangezien er nog geen uiteindelijke naam bekend was. Het toestel heet dus wederom 'One' , vermoedelijke zal er in de pricewatch e.d. wel '(2014)' achter komen te staan. Zie reactie arnoudwokke hieronder voor de juiste informatie!

Waar ik nog benieuwd naar ben is of de infraroodsensor is gebleven, ik vond dit een handige feature om je tv e.d. te bedienen!

[Reactie gewijzigd door jordy2811 op 25 maart 2014 17:07]

De infraroodsensor zal blijven. Er werd zojuist op de livestream van de presentatie in Londen gezegd dat ze o.a. Sense TV kunnen updaten OTA. Sense TV is het besturen van je TV via de One, dus dat zal blijven.

Over het algemeen ben ik (nog) niet echt onder de indruk van de nieuwe One (de One was voor mij al de beste telefoon). Wel knap van HTC dat ze wel weer met iets komen dat er nog niet was, zoals dual camera. (Wat bij de vorige One de BoomSound speakers waren.)
Wel knap van HTC dat ze wel weer met iets komen dat er nog niet was, zoals dual camera. (Wat bij de vorige One de BoomSound speakers waren.)
De HTC-One, was op het moment van uitkomen, niet het enige toestel dat goed geluid had, de Z30 gaf minstens net zo goed geluid,maar een IR-sensor heeft dat toestel dan weer niet.

[Reactie gewijzigd door 3x3 op 26 maart 2014 02:26]

Nee, HTC gaat hem zelf verkopen als HTC One (M8). (bron: htc)
Moet zeggen dat ik het wel een handige naam vind (het is immers de opvolger van de M7).
Maar het blijft een knullige manier van naamgeving, zo heeft een codenaam ook geen functie meer. Gaat de nieuwe One mini dan ook M5 heten?
Wat is er knullig aan? Komt toch op het zelfde neer als Sx bij Samsung, of xS of xC bij Apple?
Dat een codenaam ook de productnaam wordt. Samsung en Apple gebruiken intern andere codenamen dan S5 bijvoorbeeld. ;)
Volgens het geleakte filmpje wat op Youtube stond (maar nu helaas niet meer dus https://www.youtube.com/watch?v=vEB10wqk1X4& ) heeft de M8 nog steeds een infraroodsensor.

//edit nog een bron die het bevestigd: "Back on top you will find one of the plastic areas with the dual power button/IR sensor near the right corner."

http://www.zdnet.com/htc-...apixel-camera-7000027643/

[Reactie gewijzigd door EzMe op 25 maart 2014 16:53]

M8 wordt er achter geplakt, tot dat de huidige One (M7) uit de roulatie is :)
En wanneer is hij uit de roulatie? De One blijft nog wel even (ook tweedehands) verkrijgbaar. Een naam daar kies je bij een release duidelijk voor ivm marketing, dat gaat HTC nadien echt niet meer wijzigen denk ik.
Heb toch het gevoel dat de smartphones een beetje stil staan momenteel qua ontwikkeling. De S5 is niet echt een stap vooruit, en deze One M8 ook niet. Waar ik tot nu toe elk jaar, de afgelopen 17 jaar, een nieuwe telefoon kocht ga ik dit jaar eens overslaan.

Ook jammer dat HTC vasthoudt aan haar idee dat de camera beter is, terwijl diverse reviews van de One aantoonden dat er geen of nauwelijks voordeel te halen viel met deze ultrapixel techniek ten opzichte van de conventionele camera modules.

Het alsmaar groter moet toch eens ophouden zou je zeggen, want de Samsung Galaxy S4 is voor mij toch echt het maximum qua formaat.

Of er moet al iets interessants uit het Windows Phone kamp komen, maar gezien het gebrek aan apps zal ik daar ook niet zo snel naar toe gaan (evenmin iPhone omdat ik dan weer alles opnieuw moet kopen).
Je snapt natuurlijk wel dat op een gegeven moment groter sneller beter weinig meer toevoegt.
Als ik nu een pc koop hoeft het ook niet de beste te zijn. Een middelmatige voldoet uitstekend.
Ik bedoel ook niet dat het groter en sneller moet (beter is subjectief dus dat laat ik even buiten beschouwing). Er is gewoon weinig innovatie te vinden momenteel bij de grote namen, en dat is jammer. Het komt ze te makkelijk aanwaaien blijkbaar om echt nog vernieuwend bezig te zijn.
Wat voor vernieuwing zou het dan moeten zijn?
Toegegeven de kleine fabrikanten als Oppo (50MP) vernieuwen meer dan de grote. Hun ultrapixel camera is ook een farce. Maak het 5 of 6 MP van.
In elk review wordt de camera als zwak bestempeld.
Echte vernieuwingen komen niet om de 5 jaar. De PC staat daar in tegen al jaren stil.
TV's hebben met beeldbuis ook heel lang stilgestaan.
Misschien zijn we de laatste 5 jaar op smartphone gebied iets te verwend geraakt ;)

[Reactie gewijzigd door alteclansing op 25 maart 2014 16:41]

Een goede vernieuwing zou bijvoorbeeld een lagere prijs kunnen zijn. Iets wat Google met de Nexus 5 heeft gedaan: top hardware voor een billijke prijs. Een introductieprijs van 700 euro is niet meer van deze tijd. Zet de prijs meteen op een fatsoenslijk niveau. Een consument die nu naar pricewatch gaat, kan bijvoorbeeld al een een Samsung Note 3 krijgen voor 480 euro. Dan is 700 euro voor de nieuwe HTC One M8 echt te duur, daarvoor zijn de vernieuwingen te beperkt.

Als ik de HTC One M8 zou aanschaffen, dan zou ik op zijn minst 3 maanden wachten: tegen dan zal de prijs toch tegen de 500 euro moeten aanwrijven wil ik hem kopen.

[Reactie gewijzigd door yabatopia op 25 maart 2014 17:33]

Ik zou eerder de gewone HTC One kopen dan.
Die zal waarschijnlijk nog verder zakken in prijs de komende weken.
Innovatie lijkt dit jaar inderdaad nog niet echt bij de grote/bekende namen vandaan te komen, tenzij je Google zelf meetelt.

Ik ben enorm benieuwd wat project Ara (modulaire telefoon) en Project Tango (telefoon met 3D mapping camera's) gaan doen dit en komend jaar.

Maar laten we ook Yotaphone niet vergeten. Erg innovatief.
De top is bereikt voor nu, de consument is niet bereid om meer te betalen dan dat ze nu doen. Dit zie je terugkomen in de abonnementen van providers en daarnaast ook in de productintroducties. De overheadkosten zijn te hoog ten opzichte van de omzet.

On topic: ik vind het een prima toestel, helaas zijn er inderdaad vrij weinig vernieuwingen intern die echt meerwaarde bieden. Blijf voorlopig lekker bij mijn huidige One.
De camera was wel degelijk beter in lowlight condities. Grotere sensor == meer licht == betere foto. Meer info hieerr:
Innovatie zit ook deels in de interface. Daar proberen fabrikanten zich ook mee te onderscheiden (en is de reden waarom ik niet snel een Samsung zal kopen).

Maar je hebt in het algemeen gelijk. Smartphones worden een commodity...
Erg mooi toestel met zeer goede specs. Ik hoop dat de Ultra Pixel camera een stuk verbetert is vergeleken met de eerste One.
Ik vind alleen dat het toestel te groot (lang is). De grootte van de Nexus 5/S4/One (M7) is echt de max voor mij wat betreft comfortabel enkel handig gebruik (en ik heb een heel stuk grotere handen dan de gemiddelde Nederlander). Waarom ze de grens tussen phablets en smartphones op deze manier willen vervagen is mij niet helemaal duidelijk eigenlijk. Ik heb zo'n idee dat ze de grens op aan het opzoeken zijn.
Maar ik hoop dat HTC met deze smartphone uit de rode cijfers kunnen komen want dat verdienen ze wat mij betreft zeker.
Volgens The Verge is de camera nog steeds matig. Jammer, gemiste kans.
The Verge is behoorlijk Apple Minded. Over de camera van de iPhone 5S waren ze super positief. Terwijl die ook niet echt veel soeps is in mijn ogen. Eigenlijk zijn alle camera op mobiele telefoons niet echt best. En dat zeg ik als gebruiker van een Nokia 808 wat volgens velen de beste phone camera is. Wil je echt kwaliteit betere foto's maken dan op een phone, kan ik adviseren een iets beter snapshot camera te kopen van rond de 200 euro, bv een Olympus XZ10, schaf daarbij een Moto G aan en je hebt een leuk setje. Ikvind dat beter dan al dat gekritiseer op wat nu echt een goede telefoon camera is, wat het stelt momenteel nog steeds niet echt veel voor. En als het gewoon om kiekje gaat, een HTC One (de ouwe dus) is wat mij betreft net zo goed of slecht als een iPhone 5S of een Galaxy S4.
Ik ben het oneens.

1. Ik heb mijn iPhone altijd bij me, een losse camera niet. Daarom wil ik zo goed mogelijke fotokwaliteit in mijn telefoon aangezien ik 95% van de foto's daar mee maak. Een toestel van bijna 700 euro moet gewoon een goede camera hebben.

2. De iPhone 5S camera is behoorlijk goed, niet alleen volgens The Verge maar ook volgens talloze andere sites, o.a. Tweakers. In elk geval veel beter dan die van de One.

3. 2. De HTC One-camera van vorig jaar was behoorlijk matig, niet alleen volgens The Verge maar ook volgens talloze andere sites, o.a. Tweakers. In elk geval veel slechter dan de SGS4 of 5S.

4. Als je de voorbeeldfoto's bekijkt, zie je toch dat ze niet helemaal scherp zijn en niet zulke mooie kleuren hebben?
En als het gewoon om kiekje gaat, een HTC One (de ouwe dus) is wat mij betreft net zo goed of slecht als een iPhone 5S of een Galaxy S4.
Onzin. Een kiekje is geen apart soort foto hoor, je ziet gewoon duidelijk verschil.

[Reactie gewijzigd door TMC op 26 maart 2014 09:04]

Ergens snap ik dat wel want 4MP blijft te weinig. Die Ultra Pixel techniek is leuk maar ze hadden denk ik ook beter het aantal MP's kunnen verhogen naar 6 of 8.
Grotere pixels zijn zeker handig, maar zorg dat je eerst de basics goed hebt. Dus in alledaagse situaties moeten de foto's top zijn, pas daarna extra snufjes toevoegen. Helaas heeft HTC het verkeerd om.
Dat is wel zonde inderdaad en aangezien de camera toch wel belangrijk voor mij is, betekent dat, dat de nieuwe HTC weer eens afvalt als mogelijke nieuwe telefoon. Jammer, want ik blijf het een mooi merk vinden dat het wel verdient om weer te groeien (en niet constant verlies te lijden).
Vrij groot 5 inch toestel met een relatief klein accu.

De LG G2 is 138.5 x 70.9 x 8.9 mm met een 3000 mAh accu. Nu snap ik dat deze speakers heeft, maar het blijf een kleinere accu.
De HTC One had ook een relatief kleine accu, maar houdt het met gemak een dag vol bij zwaar gebruik. Enige nadeel is dat hij rete lang over doet om op te laden.
Juist bij een kleine accu zou je verwachten dat de telefoon sneller oplaadt.. Dat is wel enigzins vreemd dus.

Maar in het artikel staat voor de nieuwe HTC One:
¨De accu van lithium-polymeer heeft een capaciteit van 2600mAh en HTC heeft technologie meegeleverd om de accu in een uur tot 80 procent op te laden. Vermoedelijk gaat het om Qualcomm Quick Charge, een onderdeel van de Snapdragon 8-serie socs¨
Ja, dat QuickCharge hadden ze blijkbaar uitgeschakeld op de One omdat ze bang waren dat de ingebouwde accu te snel zou slijten. Blijkbaar hebben ze dat euvel overkomen of het boeit ze gewoon niet meer zo :P
HTC zegt zelf veel energie besparende functies er in te hebben gebouwd.
Het gaat niet altijd om de grote van de accu maar ook hoe je er mee omgaat.
Een voorbeeld is de Panel Self Refresh bij de Nexus 5.
Dit zorgt in de review van Tweakers voor 1 uur langer gebruik bij browsen.
Wederom een strak uitziende telefoon. Maar waarom nou nog steeds die dramatische UltraPixel camera?

De camera op mijn huidige HTC One is gewoon verschrikkelijk vergeleken met andere high-end telefoons. Hij mag in het donker meer "zien" maar in de praktijk heb ik daar weinig aan. Ik heb liever meer pixels. Het kunnen croppen van een foto en nog een paar pixels overhouden vind ik veel belangrijker.
Eerst de foto's van deze camera zien, dan oordelen over de kwaliteit.
Betere kwaliteit zou mooi zijn maar verandert helaas niets aan het aantal pixels. Croppen blijft een issue.
Precies, ik begrijp niet waarom deze post als "informatief" wordt gezien?

@ xnpu:
Jij hebt aan "in het donker zien" blijkbaar weinig, maar ik heb daar bijvoorbeeld wel meer aan.
Ik weet niet met welke telefoons jij jouw HTC One camera vergelijkt, maar er zijn maar weinig smartphones op de markt die super goede foto's maken. Er zitten altijd wel haken en ogen aan.

Dat ze hadden kunnen leren van de huidige One door bijvoorbeeld een 8UP camera te plaatsen ben ik zeker met je eens.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True