Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 124 reacties

De Wit-Russische uitgever Wargaming.net heeft met de recentste update voor de onlinegame World of Tanks een nieuwe spelmodus aan de game toegevoegd. Ook voorzag de ontwikkelaar het spel van drie nieuwe speelvelden voor de tankgevechten.

De vanaf donderdag te downloaden 8.11-update voor de populaire free2play-game World of Tanks voegt een nieuwe modus aan het spel toe. Dat maakte het bedrijf donderdag bekend. Volgens Wargaming.net vroeg de community al langer om een spelvariant waarbij teams gevormd worden door tanktypen uit hetzelfde land. Door de nieuwe spelmodus Confrontation toe te voegen aan World of Tanks geeft de ontwikkelaar gehoor aan die oproep. In Confrontation kunnen spelers alleen kiezen voor tanks uit een bepaald land, zodat er min of meer een tankgevecht tussen twee landen ontstaat.

Behalve een nieuwe spelmodus voegt de 8.11-update voor World of Tanks ook een nieuw speelveld aan het spel toe. Windstorm is een nieuwe wintermap met een Europese setting. Verder is de al bestaande map Himmelsdorf na de update ook als wintervariant te spelen, terwijl de eveneens al bestaande map Ruinberg is voorzien van regen en brandende gebouwen.

Hoewel Wargaming.net inmiddels World of Warplanes in de lucht heeft gebracht en druk bezig is met World of Warships, blijft World of Tanks veruit het populairste spel van de uitgever, die in 2013 zijn vijftienjarige bestaan vierde. World of Tanks vestigde op 19 januari zelfs een nieuw record; er waren op die dag op enig moment 1.114.000 mensen tegelijk aan het spelen op de Russische servers van het spel. In totaal heeft het spel wereldwijd meer dan 75 miljoen geregistreerde gebruikers.

Update, vrijdag 14:07: de redactie is er op geattendeerd dat de 8.11-patch nog niet officieel is uitgebracht. Wargaming brengt in eerste instantie een publieke testclient uit. De officiële patch volgt over twee weken, als alles goed gaat met de testversie.

World of TanksWorld of TanksWorld of Tanks

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (124)

De update van vandaag is voor de Testserver. Nog niet officieel in de game!. Dat zal nog wel een paar weken duren.

Overigens ben ik erg huiverig voor deze modus. Zeker op tier 6 zal er een grote onbalans in teams zijn tussen USSR en Germany.
Als ze de verdeling beter maken is dit denk ik een echte toevoeging. Wat mij wel de laatste paar weken opvalt is dat er stuk hogere ping is. Gister ping van 999 bereikt en dat hadden alle spelers in de game.
Je kan bv nu gaan Krijgen: 15x KV-1S vs 15x VH3601. Dat wordt pijnlijk voor the Germanz. Of 15x KV-1S vs 15x Hellcat. Dat is dan weer erg pijnlijk voor de Ruskies.

En de Ping is al een veel voorkoment probleem en zal meer worden nu de servers elke avond zo goed als vol zitten (in de eu cluster). Voor een 2e server moest eerst ook bijna een jaar gesmeekt worden dus dit kan nog wel ff duren :P. Ook sinds het voller raakt veel meer last van microlag. De ping blijft goed, maar de lighbulb naast de ping gaat contstant van groen naar rood en terug.
Ze pakken denk ik alsnog variaties aan tanks, dat je 15 dezelfde tanks kan krijgen kan eigenlijk altijd al maar de kans is gewoon erg klein.
Maar die kans wordt wel een stuk groter als je opeens alle andere landen uitsluit.
Dat is zo, maar het zal alsnog niet vaak voorkomen.
Meestal 1-2 weken nadat de test is geweest, afhankelijk van de hoeveelheid die nieuwe content.
De matchmaking is, en blijft, compleet bagger. Een match met een heavy tier IV tank tegen allemaal light T3tjes, de volgende met een light tier V tegen heavy Tier 6. Je wint een match met 2 vingers in je neus, de volgende pats boem power overwhelming. Dit patroon gaat door en door en door, honderden games achter elkaar.

Balance is heel ver te zoeken. Je wint als je tegen lagere levels speelt en verliest tegen hogere. Het zal vast, in teamverband, een heel leuk tactisch spel zijn, maar de online matches zijn verschrikkelijk. Niet erg skill based, maar alleen afhankelijk van hoeveel je gegrind hebt.

F2P werkt gewoon niet voor serieuze competetieve games.
Je moet WoT ook niet als serieuze competitie game zien.. Hoeveel Wargaming het ook promoot als e-sport, de game is het gewoon niet.. Het is een grind MMO game waar bijna niemand met dezelfde tanks speelt en zelfs al zijn die hetzelfde zit er nog verschil in welke upgrades en wat voor crew je erin hebt zitten.. Daarnaast bevat de game enorme geluksfactoren d.m.v. een Random Number Generator die bepaalt of je shot raak gaat of niet en hoeveel schade die doet.. In random battles ben je heel erg afhankelijk van welke teams je krijgt.. En de maps kan je ook niet zelf kiezen, dus je moet maar hopen dat jouw gekozen tank geschikt is voor de map die de matchmaking uitkiest..

WoT is een leuke arcade online tankgame, maar ook niet meer dan dat.. Je moet het niet te serieus nemen.. Ik ben trouwens wel blij met alle grafische vooruitgang die ze boeken, de game ziet er een stuk mooier uit dan ruim een jaar geleden.. En voor versie 9.0 hebben ze helemaal een grote grafische en physics update in de planning..
Je moet WoT ook niet als serieuze competitie game zien.. Hoeveel Wargaming het ook promoot als e-sport, de game is het gewoon niet..
Maar dan wel. Er zijn gewoon team matches.
Het is een grind MMO game waar bijna niemand met dezelfde tanks speelt en zelfs al zijn die hetzelfde zit er nog verschil in welke upgrades en wat voor crew je erin hebt zitten..
Probeer eens team battles te doen, max tier 8, je komt vrijwel alleen maar dezelfde tanks tegen.
Daarnaast bevat de game enorme geluksfactoren d.m.v. een Random Number Generator die bepaalt of je shot raak gaat of niet en hoeveel schade die doet..
Dit schud je echt uit je mouw. Een schot kan inderdaad missen als je met je ogen dicht schiet of al rijdend gaat schieten, of het onderstel niet de tijd geeft te stoppen met doorveren na een stuk gereden te hebben (daarom krimpt de reticle als je stopt met rijden). Daarna kan een schot géén schade doen als de penetratie diepte van die munitie te laag is, óf afketsen als je 'm op een schuin stuk pantser schiet. Daarom is het belangrijk om te weten wat de vorm van het pantser op je onderstel is zodat je de die het meest gunstig kan positioneren wetende waar de tegenstander zich bevindt, en is het belangrijk om te weten wat zwakke plekken zijn bij andere tanks.
In random battles ben je heel erg afhankelijk van welke teams je krijgt.. En de maps kan je ook niet zelf kiezen, dus je moet maar hopen dat jouw gekozen tank geschikt is voor de map die de matchmaking uitkiest..
Je bent inderdaad afhankelijk van je team, 1 man kan het falen van 14 anderen niet voorkomen. Wat je daarna zegt is niet relevant. Je kan met elke tank in elke map spelen, je zal alleen moeten uitvinden hoe. Gelukkig is er een wiki en zijn er legio videos op YouTube, bronnen genoeg dus.
en is het belangrijk om te weten wat zwakke plekken zijn bij andere tanks.
Tja, dan hadden ze het irl toch een stuk makkelijker. Irl zag je niet 300+ variaties rondstruinen.
Wat dat aangaat doe ik niks meer aan "weakspot" onderzoek. Het word gewoon teveel, voor mij dan. Gok er maar op en zie het wel.
Bij een hoop tanks is het niet zo ingewikkeld. Vaak kan je de volgende plekken wel raken met elk kanon:
  • Commander cupola, staat bovenop de koepel, vaak pak je dan de commander mee en gaat de viewrange omlaag.
  • Kijksleuf bestuurder, vaak pak je dan ook gelijk de bestuurder zelf en gaat de tank dus langzamer.
  • De achterkant, vaak is deze het minst bepantserd. Met een beetje mazzel vat de motor dan ook vlam.
Als je een beter kanon hebt kan je de volgende plekken proberen:
  • De onderplaat van het onderstel (lower glacis), deze kan je aan de voorkant zien en deze is vaak erg dun. Als je deze niet penetreert kan je proberen met HE shells op de grond onder de tank te schieten.
  • De zijkant van de koepel, maar let dan wel op dat je een vlak stuk pakt, het liefst gok je een beetje naar de positie van de schutter of het rek waar z'n granaten in liggen. Vrij makkelijk in te schatten.
En, if all else fails:
  • Tracks eraf schieten.
  • "Attack this target!"
  • Profit.
Ja ik ken de voor de hand liggende plekjes, dankje. Achter de tank komen is vaak niet eenvoudig, zeker niet met bepaalde tanks.

Iig toch iets geleerd, want ik wist niet dat je met een HE shell op de grond gericht schade kom aanrichten, iig niet met een zielig tankgranaatje.
dit zuig je uit je duim. het komt geregeld voor dat je op 100m afstand recht op de zijkant precies in het midden met een accurate german schiet en nog gaat de kogel drie meter voor de tank ineens naar beneden op de grond. randomnumgen dus
Je schiet met granaten hé, anders dan lasers zijn die gewoon gebonden aan zwaartekracht. Ik garandeer je dat ik niks uit m'n duim zuig en er zullen hier genoeg mensen zijn die dat kunnen beamen met hun eigen ervaringen.
ik bedoel dat de lijn met de kogel sterk afbuigt in de laatste meters. iets zoals dit:
-------------------_
Waar je kogel raakt is wel random, er staat een cirkeltje op je scherm en als je geluk hebt schiet je tank in het midden en heb je een kill en als je pech hebt schiet ie mis. 100% RNG. Niet skill based, je moet het goede getalletje op de dobbelsteen rollen.

Dat er nog andere factoren meespelen die de grootte van de crosshairs bepalen of je kogels kunnen afketsen maakt niet uit, als de basis van combat is dat je klikt en er een kogel ergens in de buurt van waar je klikt vliegt, ipv op de pixel waar je klikte.
Ik schud helemaal niks uit mijn mouw.. Iedereen die WoT een beetje kent weet dat er een behoorlijke RNG factor meespeelt.. Verder hoef je mij weinig uit te leggen over hoe je WoT speelt hoor, ik speel het al een tijdje vrij verdienstelijk.. Maar wel grappig..

Zie hier mijn stats: http://www.noobmeter.com/player/eu/Inflatable/500391976
vraag mij altijd af waarom sommige mensen denken dat competitieve games geen geluks factor mogen. echte competities binnen echte sporten hebben ook een geluksfactor; stel nu voetbal: de scheids kan wel of geen balvoordeel geven, de wind kan net verkeerd zitten,... Elke sport heeft een geluksfactor, waarom zouden e-sports dit niet mogen hebben?
Omdat competitie in een virtuele wereld nou juist de kans biedt om geluksfactoren uit de echte wereld te elimineren zodat het echt puur om de skills gaat i.p.v. geluk..

Stel je Quake eens voor met b.v. een railgun die niet meer precies is en soms 150 schade doet, dan weer 100 en soms zelfs 0 schade, puur willekeurig.. Dat slaat nergens op.. En toch gebeurt dat in World of Tanks aan de lopende band.. Zal wel realistisch(er) zijn, maar met skillbased competitie heeft het weinig te maken.. Vandaar..
Maar het heeft zoveel potentie. Als ze al die RNG er uit zouden slopen, kogels raken waar je schiet, damage/armor penetration eerlijk wordt berekend en je speelt tegen mensen met tanks van jouw niveau, zou het een briljant competetief tactisch spel kunnen zijn wat op heel hoog niveau gespeeld kan worden. Dat boeit mij veel meer dan de frikkin graphics. En de basis is er. 90%. Het is alleen dat beetje luiheid/gebrek aan inzicht in competitive gaming en pandering naar domme LoL-spelers wat het verkloot. And it pisses me off!
Dat is random he! Bovendien, kan het niet vaak genoeg zeggen: zonder de zwakke broeders zouden de "super" stat players niet zulke goede stats hebben en waarschijnlijk minder hoog van de toren blazen.

Maw; "jullie" , de elitaire cracks, hebben de zwakke medespeler net zo hard nodig. Helaas word dat te weinig erkend.

Bovendien, als je echt competatieve gelijkwaardige tegenspelers wil; speel je geen random. Zo simpel is het.
Ik ben niet elitair, ik speel het spelletje nauwelijks. Ik heb geen zwakke of sterke, maar tegen- en medespelers van vergelijkbaar niveau nodig. Dat zou de matchmaking moeten geven.
Vaak het enige waar de gemiddelde zwakke medespeler goed voor is is niks meer dan de tegenstanders afleiden/bezighouden zodat de betere spelers hun ding kunnen doen en hopelijk de overwinning kunnen binnenslepen voor het team.. De meeste mensen die WoT spelen hebben echt geen benul hoe je het spel goed moet spelen helaas (voor hun).. Het spelletje lijkt simpel, maar is dat niet wil je het goed doen.. Je moet vooral tactisch goed zijn, situaties goed kunnen inschatten en weten hoe je je tanks het beste kan gebruiken etc..

Maar je hebt gelijk.. Je krijgt goede stats vooral door veel zwakke broeders af te knallen.. Dat wordt een stuk lastiger als je alleen maar tegen betere spelers zou spelen.. Daarom zijn de hoogste tiers in WoT ook lastiger, omdat daar relatief meer goede spelers spelen.. Dit kan je mooi zien door de XVM mod te gebruiken die de spelerstats ingame laat zien.. Maar dat mensen goede stats hebben laat wel zien dat ze het spelletje beter begrijpen dan de spelers met slechte stats..
Jou zogenaamde "zwakke speler" kon weleens van meer waarde zijn dan je denkt. Vaak hou ik nml. inderdaad de vijand bezig, waardoor ze a) alleen oog voor mij hebben en b) mijn team maten de vijnand in het vizier krijgen. Hoelanger ik dat volhou, hoe beter voor mijn team. Tenminste, als ze de skiils beschikken om het uit te buiten. Soms lukt dat zelfs niet eens, staan ze doodleuk te wachten tot je dood bent. En dat, dat is pas een slechte speler in mijn ogen.

Idd. moet je weten hoe je je tank het best moet gebruiken, dat weet ik zo ongeveer wel en ik weet ook dat ik niet de beste schutter ben. Niet alleen moet je de tank gebruiken waar die het sterkst in is, je moet ook je stijl aanpassen aan jouw sterke en zwakke punten.

Juist door mijn speelstijl, veel beweging, contacten zoeken etc. loop ik meer risico afgeknald te worden en ook heb je minder kans om veel damage uit te delen, zeker als je op spot missie ben. Anderen kijken naar hun "alwijze" statmeter en oordelen dan vaak te snel dat je van geen waarde bent. Dat is mijn ervaring. Je leest het ook in de forums "dan pas ik mijn speelstijl aan..blablabla". FOUT, Harstikke Fout! Daarmee maak je het eerder erger voor je team dan beter.

Hoe iemand speelt, zie je binnen enkele minuten, gewoon een blik op je minimap zegt al meer dan genoeg.

ps: Hoge tiers vind ik vaak helemaal niet zulke geweldige spelers. Ze zijn vooral heel voorspelbaar want ze gaan naar de geijkte plekjes toe. Vaak laten ze anderen het vieze werk opknappen, want ja, reperaties etc. zijn duur he.
Natuurlijk, ze kunnen goed schieten en ze weten de lekkere plekjes te vinden. Weet jij dat ook, kan je ook hun verrasssen, hoef je geen high tier voor te zijn ;)

Ach, en dan heb ik niet eens over al die oneerlijke voordeeltjes; engine-booster, auto-brandbestrijding, crep-booster, gouden shells. En dan nog die mega fantasia "special" tanks met extreem veel damage en pen. Tja, zo word het spelletje eerder sim-pe-ler.

[Reactie gewijzigd door Madrox op 4 februari 2014 16:06]

Als je het allemaal zo goed weet, waarom zie je jezelf dan als zwakke speler?!? Dat maak ik iig op uit je verhaal..

Verder kan je stats wel onbelangrijk vinden, maar iedereen die de game op de juiste manier speelt heeft automatisch goede stats qua schade en winpercentage etc.. Heb je geen goede stats, doe je weinig schade, ga je veel en snel dood en win je niet zoveel etc, dan doe je toch echt iets verkeerd..
Dat zeg k toch? Met 48% doe ik het niet eens zo slecht. Dat komt vooral omdat ik idd vaak snel dood ga, door gekke dingen te doen. Heb helemaal geen zin om altijd tot de tanden bewapent te spelen.
Jij vindt het niet slecht, maar 48% is feitelijk gewoon matig.. Dat betekent dat je te vaak van te weinig waarde bent voor je team om battles te winnen.. Een beetje fatsoenlijke (team)speler in WoT wint gemiddeld ruim boven de 50% van z'n random battles en echt goede spelers boven de 60% gemiddeld..

Mijn advies als je beter wil worden (geloof me, beter spelen = meer winnen = meer fun), bekijk eens educatieve videos van zeer goede WoT spelers zoals b.v. Quickybaby.. Daar kan je veel van leren.. Ook hoe je b.v. agressief kan scouten voor je team zonder te snel dood te gaan, wat je kennelijk nogal veel doet..

http://nl.twitch.tv/quickybaby/profile/pastBroadcasts
http://www.youtube.com/user/QuickyBabyTV/videos

[Reactie gewijzigd door Inflatable op 6 februari 2014 01:45]

Onzin. Mensen met 60% of meer spelen in een platoon en/of andere battles die meetellen in de score. En/of ze scoren vooral goed met hun fav. tankjes. Er zijn er een paar die er uitsteken en die word door de "stat-o-fanaticie" maar wat graag gebruikt.

Scouten is niet zo moeilijk, dat weet ik heus wel, gewoon de goede spot vinden en zelf niet schieten. Dank je, die les ken ik al.

Maar goed, ik speel om het spelen en niet zozeer om het onderste uit de kan halen. Als de strijd bijv. al verloren is, geeft ik meestal op; weinig zin om door te knallen behalve dan als je erg hecht om je stats.

ps: het gemiddelde is 49%, want draw slokt ook zo'n proecentje op. Met 48% zit ik gewoon NET onder het gemiddelde, niet zo overdirjven a.u.b.

Wat jullie wederom totaal over het hoofd zien is mijn leeftijd; mensen van tegen de 50 en hoger zijn geen match voor de fanatieke jonge spelers. Je hoeft dat niet te geloven, maar ik weet dat gewoon van mezelf. Jaren terug was ik veel en veel scherper alsook fanatieker.

Hoeveel ik van waarde ben voor een team lig ik niet wakker van, ik speel een spel zoals ik dat wens te spelen. Als er geen malloten om me heen zijn die echt niet snappen het het werkt en/of er trollen tussen zitten die gelijk beginnen te schelden, speel ik meestal gewoon goed mee.

Op cursus gaan zeg je ? Muah, je maakt iig duidelijk dat je er heel anders tegenaan kijkt dan ik. Speel een spel hier en niet eens zo'n bijster diepgaand spel. Eigenlijk gewoon een domme tank shooter, met fantasia tanks etc.

Waarom velen het dan zo serieus opvatten vind ik dan nogal amusant.

ps:

Type 59 1349 50% 1st Class
M4A3E8 Sherman 428 52% 2nd Class
KV-1 2284 51%
VK 16.02 Leopard 662 52%
AMX 13 75 164 51% 2nd Class
StuG III 441 50%
Ferdinand 205 51% 2nd Class

Zo slecht als het lijk is het dus niet, speel nu nog vaak met deType-59 en de Ferdinand. De Jpanter scoor ik slecht mee, deels door de brakke start met de vanilla-tank (haat de vanilla tank prestaties) en deels omdat die tank naar mijn smaak te makkelijk dood gaat.

[Reactie gewijzigd door Madrox op 6 februari 2014 12:06]

Haha, ik ben zelf ook al 43 jaar hoor.. En de meeste mensen waar ik afentoe games mee speel zijn ook rond die leeftijd of zelfs ouder.. Dus dat is geen excuses.. Zoals je zelf zegt denk je er gewoon anders over en kloot je dus maar wat aan in games als WoT.. Onder het gemiddelde zitten in wat je zelf een simpele domme shooter noemt, tja..

Jij noemt het onzin, maar mijn gemiddelde lag het afgelopen jaar toch echt ruim boven de 60%.. En dat komt echt niet door alleen maar in sterke platoons of tanks spelen hoor.. Ik weet wel beter.. Ik ben ook vrij casual in WoT, lang niet meer zo fanatiek als vroeger in Quake of CS.. Ik speel het wel al heel lang, sinds het begin in 2011.. En ik speel het dus beter dan 99% van de spelers, jong of oud.. Gewoon omdat ik altijd wel mijn best wil doen in dit soort multiplayer games en nog steeds de wil heb om te leren.. Daar haal ik mijn fun uit, niet door maar wat aan te blijven kloten en de meeste potjes te verliezen.. Maargoed, ieder z'n ding.. Veel plezier met WoT verder.. ;)

[Reactie gewijzigd door Inflatable op 6 februari 2014 13:50]

De meeste? Jongen, overdrijven is ook een vak..haha.
Ieder zijn ding, helemaal mee eens. Maar je overdrijft schromelijk, dat weet ik wel zeker. Zoals je ook kan zien aan de stats die ik je net geef, maar ja, jij leest liever je eigen gelijk ofzo. Veel plezier ermee, hoor !

43 is geen 50, het word met het jaar minder. Dat is wel een excuus, sorry maar wederom ben ik niet met je eens.

oja: Your position in rating «Number of Battles Fought»: 77,192. You scored higher than 94.62% of players

Ranking : 77,192 (-203)
Jediron7
15,219 9,748 7,438,921 1,881 48.1% 48.7% 306.5

Dat zegt toch echt wat anders O-). Blijkbaar ziet WG iets wat je niet direct uit mijn stats haalt.

Het grappige is, de man boven mij scoort:
77,191 -57
inol
15,219 18,276 15,420,037 2,506 52.7% 63.6% 517.8

De man onder mij: 77,193 -203
Aldrico
15,219 16,349 20,063,961 2,436 55.6% 67.2% 684.8

52% win en toch maar 1 plekje hoger. Schijnbaar doe ik toch iets goed :+

[Reactie gewijzigd door Madrox op 6 februari 2014 15:17]

Oh dear.. 8)7 Jij snapt kennelijk dus niet dat dat de ranking is gebaseerd op het aantal battles wat je gespeeld hebt.. Met je 15,219 battles sta je op plek 77.192, wat beter is dan 94,62% van alle spelers.. Ik sta met 10.912 battles op plek 166.428, wat beter is dan 88.39% van alle spelers.. Nogal nutteloze ranking dus, hoe meer je speelt hoe hoger je staat..

Klik op dezelfde pagina in dat schema nu maar eens op de W/B met dat vlaggetje erbij, dat laat de ranking zien gebaseerd op je winratio.. Wat is het percentage dan? Ik sta met 57,43% op dit moment op plek 12.525, beter dan 99.13% van alle spelers.. Daar is dus niks aan overdreven.. ;)

Maar de stats op de WoT website zelf zijn sowieso beperkt.. Je kan beter kijken op community stat websites zoals www.noobmeter.com.. Die gebruiken veel betere berekeningen om goed te kunnen laten zien hoe je werkelijk presteert in de game..

Jij: http://www.noobmeter.com/player/eu/Jediron7/500676050/
Ik: http://www.noobmeter.com/player/eu/Inflatable/500391976

Maar nu hou ik er echt over op hoor.. :+
Ja, doe maar. Gefeliciteerf hoor :-) Je zal wel heel blij zijn :>
De titel is trouwens stuitend, precies wat ik bedoel. Leuk voor de E_Penis types, nietwaar ?

[Reactie gewijzigd door Madrox op 7 februari 2014 04:20]

Tja, e-penis.. Meest irritant zijn nog altijd de mensen die zelf aantoonbaar slecht zijn in een game, maar wel anderen lopen af te zeiken voor maloten etc als ze verliezen en het zogenaamd allemaal zo goed weten.. Je ziet ze in WoT zoveel en het blijft grappig om ze met hun eigen onkunde te confronteren..

Leer zelf eerst maar eens beter spelen voordat je je mond open doet zeg ik dan..
Tja, ik geef je een paar tanks om te laten zien dat het allemaal geen kommer en kwel is en wat doe je? Kom je met je eigen cijfers! Wat verwacht je dan voor antwoord ? Volgens mij ook niet je eerste account, want je cijfers zijn wel erg mooi. Heb al aangegeven dat ik niet de beste ben, verre van. Dat er spelers met jouw stats zijn weet ik heus wel, dat hoef je er niet in te wrijven. MAar hoe heb je die cijfers gepakt? Speel je 100% solo, random, net als ik ?

Waarom denk je toch steeds waarom ik nog dingen moet leren ? Sorry, maar ik weet beter wat er aan schort dan jij, en ik hoef en kan niet beter.
Zelfkennis, daar begint het mee.
Ik reageer alleen maar op jouw 'onzin' en 'je overdrijft' etc.. Vandaar het tonen van mijn cijfers, om aan te tonen dat ik geen onzin praat en niet overdrijf.. Jij gaat in discussie over iets waar je duidelijk niet genoeg kennis van hebt.. Verder kan je alle antwoorden op je vragen online vinden.. O.a. sinds wanneer ik mijn account heb..

Ik zal je wel weer een beetje helpen.. De EU server van WoT ging op 12-04-2011 online.. Mijn account is van 12-04-2011.. Hoeveelste account denk je dat dit is van mij?

Verder moet je helemaal niks, maar als je in dicussie gaat over iets moet je wel weten waar je over praat.. Dat is alles..
Discussie waarover?

Joh, het feit dat je zo'n site gebruikt geeft aan hoe JIJ erin zit. Srry, maar ik ben niet zo gedreven ;) Jij haalt daar je plezier uit, ik op een andere manier. En zolang ik er lo in heb, blijf ik spelen. Mogen de pro's zeuren wat ze willen.

Bovendien, zonder mij en met alleen maar fanatieke pro's zoals jij zouden jouw stats er 100% bleker opstaan. Denk je ook niet ?

Wat zou het saai worden zonder de noobs en minder begaafden !
Zonder minder goede speler heb je ook geen betere spelers, zijn we allemaal gelijk. Zit je daar op te wachten ?

Jij bent een talent en blijkbaar een goede speler (platoon? Hoe vaak?) , wees daar blij mee en zeur verder niet zo tegen de mindere spelers.

ps: Ach, en ik heb ook goeie dagen:

Victory!
Battle: Himmelsdorf 8-2-2014 11:35:20
Vehicle: Tiger (P)
Experience received: 3.873 (x3 for the first victory each day)
Credits received: 36.552 (compensation for damage caused by allies: 2.580)
Battle achievements: Mastery Badge: "2nd Class"

[Reactie gewijzigd door Madrox op 8 februari 2014 11:44]

Discussie waarover zegt ie..?!?

Over de onzin, gebaseerd op je eigen beperkte kennis van en matige skills in de game, die je hier blijft verkondigen over World of Tanks misschien?

*zucht*
Haha, en hoe denk je dat dat in de echte oorlog ging?
Dat alles netjes in evenwicht was? Nope. Materiaal is slechts een deel van de succesfactor. Aantal, tactiek, wil en mogelijkheid tot maken van offers, motivatie, discipline, kennis en inzicht zijn ook zeer belangrijk.
Hoe denk je dat de Russen van de Nazi's hebben gewonnen?
Hoe denk je dat de Russen van de Nazi's hebben gewonnen?
Winter.
Beetje kort door de bocht.
Ultra was (indirect) bijvoorbeeld net zo belangrijk, en de aantallen, afstand, absolute meedogenloosheid vanuit de leiding enz... .
En de Nazi's hielpen ook een handje mee door de incompentente leiding (Hitler en trawanten), foute beslisiingen aangaande het gebruikte materiaal (teveel verschillende onderdelen)
i.e. niets wat op de andere fronten niet aan de orde van de dag was. Je kan het verlies niet toeschrijven aan alle kleine foutjes of slechte beslissingen, ook al hadden ze invloed. Het personeel zou gewoon kunnen werken met de dingen die hun tegen zat, ware het niet dat ze letterlijk kapot gingen van de kou.
Winter, resources, ruimte en aantallen; puur aantallen. Alleen van de T-34 werden er al zo'n 50.000 gebouwd. Ze zijn ook heel vaak afgeschoten door Duitse Tanks. Dat de duitsers het nog zo lang uit hebben gehouden lag vooral aan de betere taktische inzichten.
Leuk, maar da's natuulijk een kulargument. Games zijn niet de echte wereld. Het doel van games is niet realisme. daar bestaat de realiteit al voor. Als jij het leuk vind realistische oneerlijke gevechten te winnen of verliezen, ga bij het leger! Als je het leuk vind een eerlijke ontspannende wedstrijd te spelen tegen mensen die ongeveer even goed zijn als jij, wat een goed gevoel geeft of je nu wint of verliest, speel een spelletje.

Dat zijn dus twee losse zaken die jij niet door elkaar mag halen. Fantasie is ongelijk aan realiteit.

Overigens hangt of je in WoT wint niet af van al die dingen die jij daar noemt, maar van het feit dat je meer uren gespeeld hebt dan de gemiddelde persoon in de match en dus betere tanks met betere upgrades hebt. Hing het maar af van kennis en inzicht. Dan zou het een boeiend spel zijn.

Dat de Russen van de nazis hebben gewonnen kwam doordat Rusland heel koud is en die duitsers op 3 fronten vochten en honger hadden, en Hitler een obsessie met Stalingrad had. Al die nobele dingen die jij genoemd hebt betekenen uiteindelijk ruk als je met een geweer en lege maag in een bevroren platgebrand veld staat, van weet ik het hoeveel duizenden vierkante kilometers.

Beter opletten bij geschiedenisles.
Veels te simpel geredeneerd, alsof Stalingrad de key was tot succes. Het was een keerpunt, dat zeker. Maar dat de Duitsers er de oorlog hadden gewonnen, is zeer discutabel en ik denk onjuist.

De Duitsers werd in het Westen al aan de tand gevoeld en bij Stalingrad hadden de Russen links en rechts grote legers verzameld, terwijl ik nog om Stalingrad gevochten werd. Kortom, Stalingrad was absoluut geen War-losing keypoint voor de Russen. Wel een eventueel belangrijk keerpunt.

Want ook toen al, zaten de Duitsers krap in de manschappen en materiaal. Wat je al kon zien aan de flanken, met vooral Roemenen en Hongaren etc. in Divisie's die niet konden tippen aan hun duitse tegenhangers.

De oorlog duurde al te lang in het Oosten en de resources raakten meer en meer uitgeput, in man en materiaal. Wat had kunnen helpen, gebeurde veel te laat; het op stoom krijgen/brengen van de Duitse oorlogsmachine; produktie van tanks etc.

Dat er o.a bij Kursk de slag maanden vertraging opliep, omdat Hitler er meer Panzers wilde getuigt al dat de Duitsers de regie allang kwijt waren. Maar zelfs als Von Manstein zijn zin had gekregen en de Operatie 2 maanden eerder was begonnen, zelfs als die actie succesvol was geweest, zou die oorlog nog lang niet beslist zijn. Want nog steeds zou dat de resources in man en materiaal niet bijster veel verbeterd hebben. Terwijl aan Russische kant olie genoeg was, staal, tanks vliegtuigen...etc. Het kon niet op.

Maw; de Duitsers vochten een verloren strijd, al voor 1943 begonnen was. Alles draait om nummers, aantallen, in man en machine en voorraden.

[Reactie gewijzigd door Madrox op 24 januari 2014 06:38]

Het was maar een voorbeeld. Duitsers hebben die oorlog om 1001 redenen verloren. Wij hebben iig niet gewonnen omdat we heldhaftiger en tactischer waren.
Het is wel degelijk geschikt als serieuze competitieve game maar niet in de publics natuurlijk.
Om het competitieve eruit te halen moet je WG Tournaments / Leagues en ESL Tournament en Cups spelen. Dan zie je pas veel competitie en merk je ook gelijk wat het verschil is tussen 'casual' WoT spelen en de serieuze kant.
Met het verwijderen van de RNG en de verplichting dat je tegen tanks van je eigen level speelt met vergelijkbare upgrades zou het spel competitief misschien speelbaar zijn. As is zeker weten niet. Ook vind ik die toernooien nogal inaccessible, zeker omdat de speelstijl zo afwijkt van wat je in de ladder games ziet, waarin iedereen gewoon steamrollt of compleet van de map gevaagd wordt. Als de matchmaking wat minder achterlijk zou zijn zou die drempel een stuk lager worden.
In de aangehaalde tournooien en cups speel je enkel met dezelfde tier tanks en dat is ook nog eens het meest gebalanceerde tier ( tier 8 ) en vrij makkelijk te behalen. In de randoms games moet en kun je ook geen competitiviteit verwachten gewoonweg omdat het een f2p is die ook nog eens easy to learn, difficult to master is. Dat kan ook de enorme verschillen in skill-level van spelers deels verklaren. Daarnaast zou je denken dat je met common sense erg ver moet kunnen komen in een team-based game maar 15 individuen die niet of nauwelijks communiceren kunnen ook vrijwel geen teamplay laten zien. Wat jij dus graag voor je ziet is niet haalbaar tenzij je Team Battles, Tank Companies of Clan Wars gaat spelen maar mijn inziens zijn ze allemaal niet zo competitief als de toernooien waar ik op doelde.

[Reactie gewijzigd door psychoclown op 23 januari 2014 17:37]

Het is leuk dat er in elk geval de mogelijkheid is het spel 'fatsoenlijk' te spelen. Erg veel potentie, verpest door domme community en focus van de devs op cash verdienen en graphics updates ipv gameplay. Da's f2p voor je.
Difficult to Master ? Vind ik wel meevallen. Waar de verschillen uiteindelijk naar voren komen zijn talent, verschil in kunde en toegevoegde "pay2win" attributen. Oja, en de kennis van zoveel mogelijk zwakke plekken op elke tank die er maar rondrijd. Sommigen maken er echt een studie van.

Last but not least; de "dice" factor zit er ook nog gewoon in. Het is en blijft een spel, nietwaar. Heb missers gemaakt, ongelooflijk. Gewoon vanaf 30 mtr ofzo NIET penetreren terwijl dat, volgens wat jij in beeld ziet, wel zou verwachten. Ach, je mikte net op die bout ofzo denk ik dan maar..of, was vrouwe "dice" tegen me ?

[Reactie gewijzigd door Madrox op 4 februari 2014 16:14]

Van pay-2-win is er geen sprake, alles wat je met gekochte (of verdiende) currency (gold) kunt kopen kun je ook ingame met de te verdienen currency (credits) kopen.

Daarnaast geef jij al een aantal aspecten van 'difficult to master' aan maar het verschil tussen (erg) goede en gemiddelde spelers is toch wel dermate hoog dat er meer mee speelt dan jij schetst. RNG heeft elke speler enja dit kan betekenen dat een goede speler slechte RNG heeft en de gemiddelde speler goede RNG. Echter komt het dan nog steeds aan op beter tactisch inzicht, waarbij je moet denken aan gebruik van terrein, situaties om zich heen in de gaten houden en daarbij ook zijn tank optimaal gebruiken.
Dan heeft RNG wel invloed maar de invloed van de speler nog meer, al moet men wel in acht nemen dat dit een teambased game is.
Dat is pertinent niet waar en bovendien, als je het al kan kopen met ingame credits verdien je geen stuiver meer.

Nee, ik weet waar het mis gaat; regelmatig ben ik net te laat met schieten en/of mis ik; zie het gebeuren en ja, dat word niet beter; dat komt met de ouderdom. Waarom ik dat weet? Met first-person shooters kan ik ook niet meer zo lekker uit de voeten; dat ging jaren terug veel en veel beter. Dan ben je jong, scherper, fitter etc.

Enne, gewoon ff lekker raggen, rondracen enzo is ook leuk. Dat berekende om je heen kijken etc. gaat mij weleens de keel uithangen. Iedereen speelt het op zijn manier, wat ik echter vervelend vind zijn die stat gasten, van die huilie huilie fuguren. En wat ik nog erger vind zijn de camp festivals, waar niemand een cm beweegt , wat dan ook vaak in een draw eindigt.

Ondanks al mijn capriolen doe ik met 48% niet eens zo heel slecht. Met sommige tanks doe ik btw stukken beter, die liggen me beter of ze krijgen betere MM, opvallend is wel dat ik met de stug3 en Ferdi wel 50%+ winratio's haal, terwijl ik met de JP ertussen net 44% doe. Die krijgt denk ik wel heel erg slechte mm, want mijn speelstijl is met alle drie hetzelfde.

Boeit het me? niet echt, ik noteer dat alleen maar ff hier. Er zijn uiteraard ook gasten die specifiek met die tanks rijden waarmee ze het best scoren. Ja, dan vliegen je stats ook omhoog. Maakt dat hen een betere tanker? Niet echt, eerder een meer berekend persoon die "g**lt" op zijn stat-o-meter.

[Reactie gewijzigd door Madrox op 5 februari 2014 06:34]

Het enige wat je niet kunt kopen zonder er geld in te steken zijn premium tanks (die wel met verdiende gold te kopen zijn) maar die zijn niet beter dan hun tegenhangers in dezelfde tier. En natuurlijk premium account maar dat geeft je enkel voordeel in het sneller vergaren van exp en credits. Als je goed speelt kun je altijd winst maken of tenminste quite spelen, dat je helemaal geen credits verdiend als je volledig gold gaat spammen zonder premium account maakt het spel nog niet pay-2-win want je hebt het 1. niet nodig en 2. het is niet automatisch beter (heck.. bijv. HEAT is in veel gevallen zelfs slechter dan normale AP shells).

Zelf ben ik ook een 'stat gast' en 'g**l ik ook op mijn stat-o-meter' maar ik spreek uit ervaring en dus weet ik waar ik over praat. Genoeg lui, oa. hier op tweakers, die dit voor mij kunnen beamen ;)

Kijk anders eens voor de gein op mijn channel: https://www.youtube.com/user/kyozupsychoclown
Fout: auto brandblusser etc. kan je gewoon 50 goudstukken voor neerdokken. Iig zie ik dat bij mijn tier 8 Ferdinand. Oke, zie nu dat je dat kan omzetten ten koste van 20.000 credits. Veels te duur natuurlijk, want als je dat doet bouw je amper nog credits op. Het kan, maar daar is dan ook alles mee gezegt.

Premium Tanks, prachtig. Heb er drie; de type-59, de E-25 en de SU1000y. Leuk dat je exp kan grinden ermee, maar zodra je dat wil omzetten heb je nodig? Juist; gold!

Mag je nog een keer dokken, je hebt al flink gedokt en dan word je weer uitgemelkt. Tanks zijn zowiezo overpriced.

[Reactie gewijzigd door Madrox op 5 februari 2014 11:15]

Dan bevestig je toch hetgeen ik beweer? Je geeft tot nu toe nog geen enkele (goede) reden waarom het pay-2-win is.
Jawel, dat doe ik wel. Je kan onmogelijk al dat lekker met credits betaten en dan nog credits opbouwen.
Jawel hoor, heel cru misschien maar beter spelen levert meer credits en experience op. Speel je regelmatig goed dan verdien je gewoon credits ondanks dat je gebruikt maakt van deze opties (ik heb het niet over goldspammers oid). Voeg daarbij premium aan toe (wat vergelijkbaar is met een random MMO abbonnement) en je hebt een erg hoge credit income zonder daarvoor premium tanks voor te hoeven spelen.
Met een tier 5 bijvoorbeeld kun je prima vechten tegen een tier 6 of 7, je moet alleen voorzichtiger zijn. De MM is sterk verbeterd in de afgelopen patches, voornamelijk door de hardcap van max 2 tier verschil in een match (met uitzondering van de scouts)
Dit klinkt mij erg onwaarschijnlijk in de oren.
Zullen niet veel tanks zijn die 2 tiers hoger nog steeds goede damage doen.
Dat je voorzichtiger moet zijn betekent dus, in andere woorden, dat je op t=0:00 al een nadeel (of voordeel) in de match hebt. Niet omdat je iets verkeerd gedaan hebt, maar omdat je random in een match met hogere/lagere tier spelers wordt gedropt. In een beetje competetieve game worden dat soort random elementen zoveel mogelijk gereduceerd, zodat het spelletje skill-based is en niet luck-based. In dit spel niet. En of ik nu win omdat ik te laag wordt ingedeeld of verlies omdat ik te hoog wordt ingedeeld, het spelletje is niet eerlijk, en ik heb in geen van beide gevallen lol.

Een hard cap op 2 lost dus niets op. De enige manier om het spel een beetje speelbaar te maken is een hard cap van 0. Tier IV tegen tier IV en tier VII tegen tier VII. Ik vind het niet erg een minuutje langer op een match te moeten wachten als die dan balanced is. Dan verlies ik tenminste omdat ik slecht ben en niet omdat ik 300 uur minder heb gespeeld dan een ander.

Totdat dat soort significante wijzigingen worden doorgevoerd is WoT een leuke arcade game, zodra het gebeurd zou het een briljante competetieve tactische tanksim kunnen zijn die op professioneel niveau gespeeld kan worden. Het spel is heel goed gebalanced tussen light en medium en heavy met TDs en artillerie er ook nog bij binnen de tiers, maar met dit matchmakingsysteem komt het niet uit de verf, en dan drijven er alleen maar spelers naar de top die heel veel tijd in de game stoppen, niet spelers die gewoon beter zijn. Da's zonde.
Op professioneel nivo kan het al gespeeld worden. Professionals spelen op tier X, wat concreet betekent dat ze geen hoger nivo tanks tegen komen.

Het eerste probleem zit'm daar direct onder. Tier VIII-IX zijn een ramp omdat je daar spelers tegenkomt die goed beginnen te worden.

Het tweede probleem is de matchmaker (MM) die alles behalve random is. Dat heeeft WG gepatenteerd, 't is gemeten, en ook al eens toegegeven in een onbewaakt moment, maar de officiële lijn is dat de MM wel random is.
Het spel is dus alleen balanced als je het helemaal hebt uitgespeeld. Dat is compleet idioot. Leuk business model, maar ik kan het niet echt waarderen.

PS: een random matchmaker is een bijna nog idioter idee. Waar hebben we MMR voor uitgevonden?
Hehe, doet me denken aan mn t50-2. Daarmee kon je werkelijk alles aan en als je goed speelde had je team bijna gegarandeerd een win. Jammer dat ze die er uit hebben gehaald, was voor mij een reden om te stoppen ;)
Je kan veel zeggen over World of Tanks, zowel positief als negatief. Maar wat je hier zegt kan ik me totaal niet in vinden.

Gisteren nog samen met een platoonmate 3 tier 8 tanks (110, IS-3, IS-6) op één schot na afgeschoten terwijl wij in 2 tier 7 tanks (Tiger) reden.

Los daarvan, als jij als tier IV heavy allemaal Tier III light tegenkomt, zit het in het andere team iemand met dezelfde situatie.

Jij persoonlijk hebt misschien een kleinere overlevingskans in een battle waarbij je voornamelijk tegen hogere tiers uitkomt, je team heeft dat niet.

Als jij samen met een andere lagere tier bijvoorbeeld een hogere tier tank af weet te schieten maar daarbij zelf ook afgeschoten worden, maar in het andere team worden diezelfde 2 lagere tiers afgeschoten zonder een hogere tier 'mee te nemen', is er wel degelijk al een verschil gemaakt.
Omdat veel spelers het concept "team" niet goed doorhebben en vaak ergens alleen voor staan, terwijl jij met je platoonmaatje nauw samenwerkt en elkaar ondersteund. Echt, ik maak het mee, doe ik F7 tig keer, niemand reageert. Tot je afgeknald ben, dan worden ze wakker want he, die fl is leeg. Of ze komen gewoon net te laat. Want "we" werken niet goed samen en zijn te verspreid.
Ik snap eerlijk gezegd niet echt op welk gedeelte je uit mijn reactie, of die van Origin64 je reageert.
Ik ben het volledig met je eens. Het tier verschil dat de MM toelaat is te groot. Als je als tier V tegen tier VII vecht, is de kans heel groot dat je het eind van het potje niet gaat zien. Hoeveel je bij kan dragen aan een battle is daarmee erg afhankelijk van de matchmaking. Het is voor de reden om de game te uninstaller. Ik kom weer terug als ik alleen maar vecht tegen tanks in mijn eigen tier.
Vind dat de balans nogal meevalt. Het probleem is eerder dat je vaak met een stelletje idioten aan het spelen bent. Hoe vaak zie je niet scouts of mediums die gewoon achteraan de map blijven hangen achter een gebouw of struik ipv hun werk te doen. Zelfs met een goeie balans verlies je dan nog steeds.

Velen schijnen te vergeten dat het een tactisch teamspel is en niet een single player game.

Ik verwelkom alvast de nieuwe land vs. land mode. Ik veronderstel dat het niet mogelijk gaat zijn om dan Japan te gebruiken (geen TD's, arty, heavies) tenzij voor een all medium potje.

Een nieuwe map was niet echt nodig voor mij. Heb nog maar 2 keer de nieuwe Japanse map tegengekomen de afgelopen weken.

Dat gezegd zijnde, een map met als thema het Ardennen offensief (veel bossen) zou ik wel zien zitten.

[Reactie gewijzigd door Zwendel op 23 januari 2014 12:03]

Vind dat de balans nogal meevalt. Het probleem is eerder dat je vaak met een stelletje idioten aan het spelen bent. Hoe vaak zie je niet scouts of mediums die gewoon achteraan de map blijven hangen achter een gebouw of struik ipv hun werk te doen. Zelfs met een goeie balans verlies je dan nog steeds.
Heheh. Veel mensen denken dat, zoals je al aangeeft, het een soort single player spel is.
Ook als je niet naar spelers luisterd (bv dat je hen moet volgen en zegt nee) dat ze je gaan teamkillen.....

Het is echt jammer dat mensen niet rekening mee houden dat je het spel samen speelt en samen verliest of wint...
inderdaad! ik heb ook een bloedhekel aan 'carry games'. een game behoor je niet te 'carryen'. en eigenlijk is het meer een signaal dat je team niet goed speelt als team.

WoT is puur een teamspel en als team moet je het doen. in dat opzicht ben ik een groot fan geworden van 'team battles'. 7 versus 7. en goed teamwerk is cruciaal. zit je in een beetje leuke caln kan je een goede avond veel plezier hebben!
Een goede speler gaat er van uit dat je altijd moet carryen, en als je dan nog verliest met 7k damage is het zonde.
Spreek uit ervaring, doe het spel nu al 1 jaar actief, (1530 win 7)

Speel net een potje in Obj 704,
Victory!
Battle: Hidden Village 1/23/2014 2:14:04 PM
Vehicle: Object 704
Experience received: 4,100 (x2 for the first victory each day)
Credits received: 61,651
Battle achievements: Top Gun, Reaper, Radley-Walters's Medal

8 kills met 5.4k damage

[Reactie gewijzigd door Ruben mantje op 23 januari 2014 14:24]

En denk je dat deze spelers de match wel serieus nemen als je ze voor idioot uitscheldt?

In een teambased spel (ik speel zelf LoL en Dota2) is een newbie wel degelijk een blok aan je been, maar als iedereen stopt met spelen om elkaar scheldwoorden naar het hoofd te slingeren in plaats van te proberen winnen dan ben je nog veel verder van huis.
Dat is het probleem inderdaad.. De meeste mensen die de game spelen zijn gewoon niet zo goed (understatement).. Maar ik ben daar niet echt rouwig om, want dat maakt het juist makkelijker en leuker om zelf wel behoorlijk wat schade te kunnen doen.. Ga maar eens op de hoogste 2 tiers spelen waar gemiddeld meer mensen spelen die wel een beetje skills hebben, dan wordt het een stukje lastiger en minder leuk omdat men zich niet zo makkelijk laat afmaken.. Vooral op tier 10 heb je vaak een hoop geduld nodig omdat er veel voorzichtiger gespeeld wordt..
Zelfs op tier 10 kom je nog idioten tegen, maar het neemt idd wel af naarmate de tier stijgt.
En idd bij tier 10 bemerk ik ook dat er veel voorzichtiger gespeeld wordt. Kan natuurlijk ook komen doordat je reload tijden vrij groot zijn.

De blind in het rond schietende tier 1 en 2 mentaliteit kom je dan niet meer tegen :)
Wel, dan ben ik een uitzondering. Ik speel zoals ik er op dat moment zin in heb. Als een malloot soms en soms gewoon lekker serieus knallen. Stats boeien me niet. Who carez?
De "elite" maakt naar mijn smaak ook een denkfout. Vragen zei zich wel eens af hoe zij aan hun goede stats komen ? 60% of meer winrate ?

Niet alleen omdat zij zo goed zijn, maar vooral ook omdat veel anderen slechter spelen. Maw; hoe hoog ze soms ook van de toren blazen, ze hebben de mindere spelers nodig anders zouden hun stats er lang zo mooi niet uitzien.

Dan heb ik het niet eens over gasten, waarvan er vele zijn, die met een nieuw account zijn begonnen, altijd in platoons spelen of andere vormen, alleen maar om hun stats gemiddelde op te poetsen. Zijn ze dan werkelijk zo goed? Wel, in mijn ogen vooral goed in het op elke manier mogelijk, de stats naar hun hand te zetten.

Zelf maal ik geen sec. om mijn stats, ben ook maar een gemiddelde tanker. Kan me niks schelen, want ik vermaak mijzelf gewoon. Ben ook niet meer de jongste, dus je word wat trager.
Maar mijn plezier word soms wel vergald door die luitjes, die vooraf al zien dat je iets onder "hun maat" ben, zal ik maar zeggen en owee als je dan eens snel sneuveld; dan begint het feest.

Beste statsgeile medespelers; zonder matige spelers waren jullie cijfers ook niet meer zo goed; is dat echt wat jullie willen ? Dacht het niet, he!
Ja, word best mooi. Ik speel het nu ruim 2 jaar en vind het echt een tof spel. Ik kan niet wachten op patch 9.0 met een nieuwe engine. Alles word zoveel mooier en beter. Maar voor nu een paar remoddelde maps is ook best mooi.
Edit : En natuurlijk de game mode.... nation vs nation is best cool.

[Reactie gewijzigd door Red John op 23 januari 2014 11:47]

Het is een typisch Oost-Europees/Russisch spel, een ongelooflijk goed oog voor sfeer en detail, echter loopt 't niet echt voorop met optimalisatie op technisch vlak. Persoonlijk kan ik dat heel goed waarderen.
ik ben het met je stelling eens, en daar moet ik aan toevoegen dat het ook te zien is aan het feit dat russians OP zijn. echt overpowered, obj 704, ISU 152, kv1s etc.
Weet niet of dit kan zonder in te loggen. Maar OP zijn die niet. Als je OP wil hebben, kijk eens naar de FV215b 183 en de hele 2e TD lijn van de duitsers...

Edit: Krijg nou wat, ik heb al een account.

[Reactie gewijzigd door Jognt op 23 januari 2014 20:06]

Nee, de Tier 10 english en german TD zijn zeker niet OP dat ze een keer h\ard hitten oke, maar daarna doen ze niets meer en je pakt ze zo met een medium tank. Kijk eens naar de Foch 155 en Obj 268. Als je kijkt naar de kv1s versus de rest van zijn tier? ziek verschil! Kom je aan met je ferdinand die 400 damage doet en komt er een isu 152 duie 800 damage doet.
Vanavoond eens gaan kijken wat deze nieuwe spelmodus brengt.

Ik kijk wel erg uit naar landgebonden battles.

[Reactie gewijzigd door Gadgeteer op 23 januari 2014 11:50]

Ik vind het ook een leuke toevoeging. Zal zeker leuke/grappige situaties opleveren.

Op tier 6 bijvoorbeeld, Hellcat legertje vs KV1-S. De russen gaan er aan want hebben 100m minder spotting range.

Of de fransen met hun vele autoloaders.

Enige nadeel van de snelheid van nieuwe patches... altijd problemen met de mods :/
wordt de testserver voor 8.11 vandaag uitgerold of de 30e?
als het goed is vandaag
ik hoop dat die spelmodus ook naar WoWarplanes komt
Donderdag (vandaag) komt volgens mij pas de eerste test server online, dit zijn er meestal 3. hierna word de update pas gereleased. Dus het zal nog even duren voordat de update er daadwerkelijk is
Nu maar hopen dat crossfire en SLI weer terug komt ,dat mis ik ook al sinds update 8.3.
Dan mogen ze eerst wel eens multicore CPU support gaan inbouwen.. Zonder dat heb je aan SLi of Crossfire ook weinig vrees ik.. Of je videokaart(en) moet wel heel traag zijn..

Dat bleek ook weer toen ik mijn oude GTX570 verving voor een GTX780 paar weken terug.. De winst in de game (1920x1080 met alles max) was welgeteld 0 fps.. WoT is dus zelfs met een GTX570 nog 100% CPU limited op een vet overklokte i5 3570K.. Dat zegt genoeg..


P.s. natuurlijk geen 780 gekocht voor WoT.. :Y)
Ik lees op deze blog http://ftr.wot-news.com/2...1-delayed-until-tomorrow/ dat de test-server een dag is uitgesteld!

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True