Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 100 reacties

KPN gaat voor 10 euro per maand Videoland Unlimited aanbieden bij zijn Interactieve TV-dienst. Het gaat om een streaming-videodienst die net als Netflix onbeperkte toegang tot onlinefilms en -series biedt. Volgens Videoland gaat het om 'het grootste aanbod van Nederland'.

Videoland UnlimitedKPN start op 11 november met het aanbod van Videoland Unlimited, als onderdeel van Interactieve TV. "Door de samenwerking met Videoland hebben klanten van KPN toegang tot het grootste aanbod aan films en series in Nederland", claimt KPN. Het aanbod van Videoland Unlimited bedraagt 2000 films en series. Het gaat om buitenlandse content en Nederlandse video's als ‘Iedereen Is Gek Op Jack’, ‘Divorce’, ‘Moordvrouw’ en ‘Baantjer’.

Klanten van Interactieve TV kunnen de dienst onder andere activeren via hun afstandsbediening. KPN biedt de dienst twee maanden gratis aan, daarna moet betaald worden en na de eerste betaalde maand is de videodienst dagelijks opzegbaar. De films en series kunnen via de tv-ontvanger op televisie ontvangen worden, maar ze kunnen ook op de smartphone, tablet of computer bekeken worden via de Interactieve TV Online App.

Begin augustus nam RTL Nederland de digitale activiteiten van Videoland over. Toen was al duidelijk dat de dienst zou overstappen van een pay-per-view-structuur naar een all-you-can-watch-variant. "Over enkele maanden komen we ook met een eigen abonnement voor Videoland Unlimited, dat zonder KPN aangeboden gaat worden.", zegt Loes Meys van RTL's digitale tak tegen Tweakers. De prijzen van dat aanbod maakt het bedrijf nog niet bekend. De samenwerking met KPN moet volgens haar niet als een test gezien worden. "Een groot deel van de content wordt in hd aangeboden", zegt ze, zonder details over de kwaliteit zoals de resolutie te kunnen geven. Ook kan ze nog niet aangeven of er samenwerkingsverbanden met andere providers op komst zijn.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (100)

Ik ben erg benieuwd over de content van videoland, mogelijk hebben we het voordeel dat ze al bij een mediatycoon zitten als RTL en dus iets meer kunnen uithalen/onderhandelen dan Netflix.

Verder natuurlijk erg fijn dat er concurrentie gaat ontstaan, ook erg mooi dat het dan op je settopbox kan, al zou ik dat graag ook willen zien met Netflix bij een UPC-Horizon enz (al zie ik dat niet gebeuren)
Erg fijn dat er concurentie komt? I think NOT!
Die concurentie zorgt niet voor een lager te betalen bedrag, Netflix gaat niet lager zitten, hebben wereldwijd ongeveer hetzelfde maanbedrag, dus wat doet concurentie dan?
Concurentie zorgt er hier alleen maar voor dat er nu met meerdere partijen onderhandeld gaat worden over bepaalde series en producties/films.
Die content word dan vaak exclusief aan die aanbieder gegunt en jij kunt je series bekijken bij 5 verschillende aanbieders.

15 euro voor HBO per maand omdat je GOT wilt zien
10 euro voor Videoland, want je bent Gek op Jack
en 8 euro per maand voor Netflix voor je andere zooi.

Tel uit je winst. Als alles bij 1 aanbieder zou zitten had je voor 8 euro alles.
Concurentie is logisch en niet te voorkomen maar in deze context zeker niet FIJN.

En dan nog meer als RTL ons allemaal zo lief had gevonden hadden ze ook wel eerder met zo'n dienst kunnen komen en niet hoeven te wachten tot netflix eindelijk de oversteek maakt naar Nederland. Iedereen heeft dit jaren geleden al zien aankomen, ze hadden een erg leuke userbase kunnen opbouwen door hier een paar jaar geleden mee te starten.

[Reactie gewijzigd door Philos31 op 4 november 2013 14:53]

Erg fijn dat er concurentie komt? I think NOT!
...
15 euro voor HBO per maand omdat je GOT wilt zien
10 euro voor Videoland, want je bent Gek op Jack
en 8 euro per maand voor Netflix voor je andere zooi.
Natuurlijk is concurrentie wťl goed, maar betreffende bedrijven moeten dan een businessmodel hanteren dat ook voor de klanten realistisch en aantrekkelijk is.
Zoals je zelf al aangeeft gaat niet iedereen een alles-wat-je-eten-kunt abonnement voor iedere aanbieder nemen. Dus zullen die aanbieders ook met aantrekkelijke opties moeten komen om bijvoorbeeld 1 bepaalde serie te volgen. Bijvoorbeeld 1 euro per aflevering voor een topserie, of 10 euro voor een heel seizoen van zo'n serie, om maar een voorbeeld te geven.
Wat ze in ieder geval nu geleerd zouden moeten hebben, is dat ze wel degelijk een serieus alternatief voor illegale (nou ja, wat zij in ieder geval als illegaal beschouwen) downloads kunnen vormen, mits ze de prijzen en contractvormen reŽel houden. En dat betekent dat mensen om 1 bepaalde serie te kunnen volgen vaak niet bereid zijn om daar iedere maand weer 15 euro voor af te tikken. Dan downloaden ze die ene serie wel.
Om kort te gaan, dus de mogelijkheid bieden ook per serie of aflevering te kunnen betalen. Juist met digitale doorgifte is zoiets makkelijk te bewerkstelligen. Het is enkel een kwestie van willen voor de aanbieders, en niet koppig zijn maar aantonen geleerd te hebben van het verleden.

I.t.t. bijvoorbeeld live-voetbal, is downloaden nog altijd een alternatief als iemand maar 1 enkele serie van zo'n aanbieder wil volgen. Bij voetbal zie je dat FOX als monopolist schijt heeft aan voetballiefhebbers en ze voor 1 enkele wedstrijd zo ongeveer hetzelfde rekenen als het maandbedrag bij een abonnement. Ze mensen bijna dwingen maar een abonnement af te sluiten. Omdat voetbal live is, werkt dat nog redelijk, hoewel velen bij dat soort praktijken ook gewoonweg de schurft aan zo'n bedrijf krijgen en helemaal afhaken.
Bij (premium-)series en/of films kun je je dat als aanbieder echter niet permitteren, die zijn te downloaden en ook nog interessant om een paar uur of paar dagen later te kijken. Dan moet je als aanbieder de consument dus ook de keuze bieden wat hij/zij precies wil zien en daar een realistische prijs aan koppelen, en niet als 'vroeger' de kop in het zand steken door steeds maar het maximale eruit te willen halen, terwijl men daarbij zijn hand overspeelt.
Jou geschetste beeld is weer pay per use... wat eigenlijk al bestaat, wat dus niet goed werkt.
Het mooie van Netflix is een all you can eat pakket voor een vaste prijs, wat men bewezen aantrekkelijk vindt.
Ik heb dan ook niet voor niets het woord 'ook' benadrukt. De consument wil keuze. Als er meerdere interessante series en/of films door een aanbieder worden aangeboden zal hij/zij eerder overgaan tot een alles-wat-je-eten-kunt abonnement, maar dat zal niet snel voor 1 enkele serie gebeuren.
Dat pay-per-view waar jij het over hebt is er al wel, maar op redelijk beperkte schaal. Vooral het terugkijken van uitzendingen van de commerciŽle zenders, en een aantal films via de (kabel-)provider. Maar voor series als Game Of Thrones of House Of Cards bestaat die mogelijkheid vaak niet. Dan můťt je meteen een maandabonnement op een kanaal nemen, en dat is voor velen gewoon teveel. Zeker als je ook nog een serie bij een andere aanbieder wilt volgen.

Ik begrijp wel dat aanbieders enkele top-series in hun assortiment opnemen, om daarmee de rest ook te kunnen slijten, maar dat is wat ik bedoel met hun hand overspelen. Het is, zoals Philos31 ook aangeeft, niet realistisch te veronderstellen dat men voor 1 serie maar meteen een abonnement afsluit, dus moet je de consument de keuze geven. Waarbij alles-wat-je-kunt-eten 1 keuzemogelijkheid is, maar niet de enige moet zijn.
Maar een monopoliepositie is ook niet fijn, want dan weet je dat de prijs een stuk hoger uit gaat vallen als die 8 euro waar je het over hebt. Kijk maar naar HBO: jarenlang eigenlijk de enige echte aanbieder geweest van content in deze vorm, met een prijs die dus FORS hoger ligt dan waar de concurrenten nu mee komen...
Het wordt geen monopolie als die diensten samenwerken tot ťťn grote verzameling met een specifiek onderling afgesproken bedrag.
Dan is er een samenwerkingsverband en geen monopolie.
Helemaal met je eens, en dat zou ook de ideaal-situatie zijn.
Maar ik vrees dat de NMA daar dan weer iets over gaat zeggen, in verband met kartelvorming en dergelijke... Hoewel zoiets natuurlijk gewoon mogelijk moet zijn: voor telefonie zijn er ook afspraken (in de vorm van door OPTA opgelegde tarieven).
Ik zag de reclame van Videoland deze week voor het eerst. Ik wist niet eens dat Videoland nog bestond.

Het zal mij benieuwen of dit nog wat wordt. Meer aanbod is tenslotte altijd beter.
Videoland is natuurlijk veeeeeel te laat geweest met de hervorming van hun verdienmodel. Betalen per film is al jaren uit de gratie door de laagdrempelige downloadmogelijkheden in Nederland. Ze hebben de afgelopen 10 jaar de ene na de andere vestiging moeten sluiten. Dat ze anno 2013 pas met een all-you-can-watch-model komen is rijkelijk laat, maar goed....bij een goed aanbod met hoge kwaliteit ga ik misschien wel om. Ik wil graag voor mijn content betalen, maar ik stel doorgaans wel hoge eisen aan de beeld- en geluidskwaliteit. Netflix kan dat b.v. niet bieden, maar dat wordt ongetwijfeld beter met de loop der jaren. Ik blijf de ontwikkelingen volgen.
het is niet videoland die hiermee komt; RTL-media group!!
True, maar Videoland had daarvoor al digitale activiteiten alleen niet gebaseerd op het all-you-can-watch-model.
RTL is de eigenaar van Videoland. Maar het zal wel aangeboden worden onder de naam Videoland, zodat die activiteiten in een aparte BV blijven (en RTL buiten schot blijft mochten de verliezen oplopen en Videoland failliet gaan).
Het is een samenwerking tussen KPN en TEG, RTL is pas later ingestapt en wilde de on demand pas later uit gaan rollen, maar KPN had dit daarvoor al op de planning staan omdat zij hun eigen platform gebruiken.
En hopelijk met skippable brein en andere meldingen, want om een kwartier te wachten om een film te kunnen kijken, daar zit ik niet op te wachten.
Het is Video On Demand, dat kan je altijd doorspoelen... (omdat mn reactie naar beneden gemod wordt zal ik specifieker zijn: bij kpn)

[Reactie gewijzigd door NLRev0lution op 4 november 2013 16:07]

Het is Video On Demand, dat kan je altijd doorspoelen...
Dat kun je alleen doorspoelen als de aanbieder dat wenst. Zie Youtube.
VoD en UZG (uitzending gemist) is bij kpn altijd door te spoelen. zal dit keer dus ook zo zijn.
Videoland heeft hun digitale activiteiten verkocht aan RTL. Oftewel videoland heeft geen hervormingen toegepast. Dat heeft RTL namelijk gedaan nadat ze videoland hebben overgekocht.
En waar baseer je dit op? RTL is pas later ingestapt en het ondemand gedeelte was toen al lang en breed uitontwikkeld.
Toepasselijk:

Video Stores Explained To Modern Kids :
http://www.youtube.com/watch?v=26eQ3QpNB6Q

Deze is ook leuk:
http://www.youtube.com/watch?v=3TrPwOrf4sM

[Reactie gewijzigd door satoer op 4 november 2013 14:35]

Videotheken mogen dan ouderwets en zo goed als uitgestorven zijn, de sfeer was er meestal fantastisch. Heerlijk om langs de rekken te lopen en alle hoezen te bekijken. Zelfde heb ik met bibliotheken, al ben ik daar al een jaar of 10 niet geweest, maar gewoon het rondsnuffelen en de sfeer vond ik al geweldig.
mee eens, als dit geen success wordt is het einde verhaal. tegelijkertijd zou ik de gehele marketing afdeling ontslaan.Dit kon je al 10 jaar geleden zien aankomen.
vraag me eigenlijk af of zoiets wel rendabel wordt als je je bedieningsgebied beperkt tot Nederland.

Een Netflix kan, in theorie, een deal sluiten voor meerdere landen waardoor ze het ook in meerdere landen kunnen terug verdienen. RTL gaat dat dus niet lukken.
Videoland betaalt dan ook minder omdat het alleen voor Nederland is, lijkt me. Dus in principe zou dat ongeveer even snel terug te verdienen zijn.

Het enige voordeel van Netflix is dan nog dat zij sneller een goede deal kunnen regelen omdat ze in groter volume afnemen.
Je vergeet even dat het ook duurder is dan netflix.
RTL is in zichzelf vele malen groter dan Netflix. Of ze al dat gewicht achter dit platform zetten is de vraag. Maar misschien dat ze het over een paar jaar ook over een tijdje ook over de grens willen lanceren.
Ik denk dat die beperking niet zozeer een keuze is, maar je zit met allerlei royalties en licenties op films en subtitles die vaak per land geregeld worden. Als je bijvoorbeeld het aanbod van netflix bekijkt dan is het gros nog niet in nederland te bekijken, precies om die reden.
Dit gaat echt geen concurent voor Netflix worden. Te duur en aanbod is nog lager.
Dat weet je nog niet, als ik het aanbod van Netflix bekijk dan zijn dit lang nog geen 2000 series/films. Bij Netflix schat ik dat dit ergens tussen de 300 - 400 ligt. Maar goed het hangt er natuurlijk helemaal vanaf welke series en welke films.
Dat is 2000 met series en films waarvoor je apart betaald.
Laat me raden: je betaald zeker wel tientallen euros voor een snelle internet verbinding en als je usenet de maximale snelheid niet haalt zit je te klagen?

10 euro is niet te duur. Ja het is 2 euro duurder dan netflix, maar dat betekent niet "te duur".

Als jij elke week een paar series kan kijken en elk weekend 1 of 2 films, wat is er dan "te duur"?

Iets met mentaliteit ... |:(
Als jij elke week een paar series kan kijken en elk weekend 1 of 2 films, wat is er dan "te duur"?

Iets met mentaliteit ... |:(
Of leeftijd ...

Ik wil mijn media niet leasen, ik wil het voorhanden hebben OOK als ik even geen (inter)netwerk heb.
elke maand een bedrag, en na beŽindigen abonnement, heb je niets meer in handen.
Ik heb een verbinding van 60 Mbit, waarmee ik altijd een stabiele download snelheid heb van 7,2 MB/s.
Dus nee, geen dure internet abbo, niet te hoog, maar een zeer acceptabele download snelheid.
Wat een aannames. Ik heb net mijn Videoland Unlimited van §20 opgezegd toen Netflix van start ging, en daar maak ik nu goed gebruik van.
Dus je betaalde 20 euro terwijl je nu zegt dat 10 euro te duur is?
Ik betaalde 20 euro voor alle films die ik de gehele maand kon huren, daar zitten dus ook alle nieuwe films bij die net released zijn. Als de Unlimited dienst vergelijkbaar zou zijn dan heb ik er geen problemen mee. Maar wat ze nu doen is oude films en series onder het abonnement en gooien en voor nieuwe films en series betaal je nog steeds per film/aflevering. Daar schiet je niet veel mee op want dat is gewoon een VOD dienst zoals we gewend zijn met wat opvulling van oude meuk.
Oke, maar dat is niet duidelijk uit het artikel. Wat je nu uitlegt is dus dat je 10 euro betaalt en dan nog steeds per film/aflevering los betaalt.

Dan heb je helemaal gelijk en vind ik het ook ineens te duur! Ik noem dat ook geen 'all you can watch' dienst.

Excuus als ik je onjuist bejegend heb }>
Staat ook niet in het artikel, haalde het uit een reactie. Ik zie dat hij de KPN site als bron heeft. Dit staat er namelijk.
Nederlandse en buitenlandse films zoals ‘SŁskind’ en ‘The Kings Speech’ zijn direct toegankelijk met de afstandsbediening van Interactieve TV. De selectie van Videoland Unlimited bevat het grootste aanbod van toptitels van een half jaar of ouder. Ook voor kinderen is er meer dan genoeg kijkplezier binnen het aanbod van Videoland Unlimited. Daarnaast biedt Videoland nog steeds de allernieuwste blockbusters aan tegen een vergoeding.
Dus een gedeelte abo, en een gedeelte pay per view.
Nu zie ik wel wat ik niet hier terug las op Tweakers dat de abo dienst films van 6 maanden en ouder bevatten. Als dat er genoeg van een half jaar/jaar zijn dan is dat wel positief en zal ik mijn mening ook wat bijstellen.

En geen probleem ;)
Wordt dit nu een aanvulling op het TV-pakket of als losse dienst?
KPN biedt vanaf 11 november als eerste Videoland Unlimited aan bij Interactieve TV
Ok, je moet dus al Interactieve TV hebben, dus 'net als Netflix' gaat niet geheel op.
Daarnaast biedt Videoland nog steeds de allernieuwste blockbusters aan tegen een vergoeding.
Ben ik nu toch wel benieuwd welke films er dan 'gratis' zijn en welke je dus voor moet bijbetalen.

[Reactie gewijzigd door SinergyX op 4 november 2013 14:05]

Ik denk dat het makkelijk te voorspellen is: alles wat onder de 'new releases' valt en dus een hogere huurprijs heeft zal er niet onder vallen... alle films in de week verhuur wel.
Je zal een apart pakket (dienst) moeten afnemen waar je voor gaat betalen. vervolgens zal alles wat aangeboden wordt door videoland unlimited "gratis" zijn. Dit is dus een aanvulling op het TV pakket.

Zoals ook aangegeven wordt in het artikel:
Klanten van Interactieve TV kunnen de dienst onder andere activeren via hun afstandsbediening. KPN biedt de dienst twee maanden gratis aan, daarna moet betaald worden en na de eerste betaalde maand is de videodienst dagelijks opzegbaar.

[Reactie gewijzigd door NLRev0lution op 4 november 2013 14:35]

kijk daar kom je weer eerst een abbo hebben bij kpn voor videoland en dan ook nog bij betalen voor een film om te kijken omdat ie nieuw is
mensen word wakker dit is toch een flop dan waar is kpn mee bezig dan hadden ze als zoon groot bedrijf beter met netflix om de tafel kunnen gaan zitten
want bij netflix hoef je niet te betalen voor een film die nieuwer is het maakt geen verschil
Persoonlijk vind ik 2000 films/series nog steeds een beetje karig aangezien er vaak de AAA kwaliteits-series er niet tussen zitten.
Wanneer dit gaat veranderen echter ga ik me zeker een van die diensten aanschaffen :)


Edit->2000 (was een nul vergeten aan te slaan)

[Reactie gewijzigd door jmjap op 4 november 2013 14:23]

2000; maar het blijft "karig" :) Toch vind ik het goed dat zo'n all-you-can-... concepten de markt vinden;
Zulke concepten wil ik in BelgiŽ zien ! (e-book, video, ...)
Het zijn er 2.000
2000 films en series is ook belabberd weinig. Mijn pa heeft al ettelijke honderden films op z'n mediaspeler staan en dan heb je alleen de betere science-fiction en actiefilms gehad. Als er in die 2000 films en series ook nog eens talloze Nederlandse producties zitten (die ik over het algemeen zwaar prut vind) blijft er kwalitatief niet veel over.

Maar goed, misschien valt het ook wel reuze mee. Ik wordt er in ieder geval niet opgewonden van.
Wie het kleine niet eert... het is een begin en alle begin is moeilijk. Toch zeker in een business waar alles op slot zit in regio's, verdeelcontracten en ander ongein... maar kijk naar de muziekwereld die in hetzelfde bedje ziek is : The times they are a changin'. Uiteindelijk komt iemand met een concept dat aanslaat en dan ben je vertrokken. Of het nu dit nieuwe aanbod is, of iets anders... maakt niet veel uit.
2000 films en series, wat een mager aanbod zeg. Daar ga ik geen tien euro voor neerleggen. Zeker niet als die handovl voorbeelden de topseries moeten voorstellen. Verduizendvoudig het aantal eerst maar, dan gaat het interessant worden.
Dus, als ze 8 miljoen films/series aanbieden, ga jij voor de bijl?
2000 films is best veel... maar 2000 afleveringen voor TV series is inderdaad weinig, dan zit je ongeveer op 15 TV series. Maar het is een totaal van 2000 van alles, dat is inderdaad niet heel veel, maar ik hoop op een begin. Toch denk ik niet dat ze op een korte termijn flink zullen gaan uitbreiden. De Nederlandse markt alleen is daar te klein voor en te duur.
Ik ben benieuwd of dochter ondernemingen van KPN deze dienst dan ook gaan aanbieden.
Lijkt me alles behalve voor de hand liggend.
Ze moeten eerst zorgen voor een fatsoenlijk marktaandeel en zullen dus niet proberen zich zelf weg te concurreren
Ik vind dit wel revolutionair voor een wat 'vastgeroest' bedrijf als KPN! Eerst Spotify bij je abo, en nu films - 't is bijna de moeite waard om over te stappen van Ziggo naar KPN...

Concureren op snelheid is een te dure hobby voor providers - concureren op service is zonder grote investeringen veel beter te doen. En KPN surft zo lekker mee op het pad dat Netflix aan het bereiden is - video on demand...

Overigens: is www.kpn.com voor jullie ook onbereikbaar?

[Reactie gewijzigd door Tukkertje-RaH op 4 november 2013 16:44]

Het klinkt leuk 2000 films maar hoeveel % is daarvan bagger.
Netflix USA heeft veel meer maar zeg maar dat 95% van de films gewoon bagger zijn en niet de moeite waard om te kijken.

Als je als kpn wil scoren zul je gewoon met kwaliteit moeten komen en ik weet niet of videoland dat heeft.
Dat heeft geen enkele all you can watch videodienst en dit zal ook zeker niet snel gaan gebeuren, ze hebben allemaal hun eigen belangen, een nieuwe film op Netflix zie je nooit, allemaal opgewarmde meuk waar niemand op zit te wachten, afgezien van een paar 'hipsters'. Mensen die denken dat we ooit nieuwe films, series etc gaan zien op Netflix in de komende 10 jaar leven in een illusie, in ieder geval zal dat nooit gebeuren voor deze prijzen.

[Reactie gewijzigd door NotSoSteady op 4 november 2013 19:32]

een nieuwe film op Netflix zie je nooit, allemaal opgewarmde meuk waar niemand op zit te wachten, afgezien van een paar 'hipsters'.
Ja, want als een film ouder is dan een jaar dan gaat de kwaliteit ervan op magische wijze naar beneden. |:(
Dit heeft te maken met de rechten van de publishers.
HBO heeft exclusieve rechten voor nieuwe blockbusters e.d. van Universal en 20th Century Fox.
is anders niets van te merken in het aanbod , HBO OD levert nauwelijks nieuwe releases en de standaard stream is ook oud
ik heb netflix en ik heb hbo
op hbo komen ook de zelfde films die ze al hebben afgespeeld zit ook een hoop meuk tussen
dus het is allemaal gelul met rechten en bla die bla het heeft er mee te maken wil je als bedrijf in ver steren om groter te worden
maar ze komen telkens met nieuwe dingen die lijken mooi te zijn maar zijn 1 grote flop
Dat HBO het niet aanbied, staat er buiten, heeft wel degelijk met de rechten te maken, waardoor er een Monopoly positie ontstaat, waar ze alleen niks mee doen.
Dat dacht ik ook altijd, toch zie ik met mijn Hi mobiel abonnoment en Telfort interactief TV en internet meer dan genoeg verschillen met KPN. Wat KPN aanbied blijft vaak bij KPN of wordt veel later pas bij dochterbedrijven geÔntroduceerd.

ontopic: Al vind ik deze diensten heel mooi, zie ik het meer als een wanhoops poging om niet iedereen te verliezen aan Netflix. Sinds de komst van Netflix zijn klanten (zoals ik) meer tv met Netflix aan het kijken dan kabel. Dat neemt niet weg dat ik geen kabel meer kijk, maar het feit dat ik van al die reclames af ben en al mijn favoriete films en series gewoon kan kijken met 1 druk op de knop en ze in mijn eigen tijd kan kiezen zonder nog extra kosten geeft mij weer plezier aan tv kijken. Het helpt ook tegen piraterij, want wat is nou 8 euro per maand...(Netflix) helemaal als binnenkort alles in 4K beschikbaar komt. Een Pathe abonnement kost nog meer en dan moet je alsnog bij de bios betalen voor 3D, IMax, High Framerate en andere onzin.

Ik denk dat veel mensen door de samenwerking met KPN hierin gaan trappen en eerder videoland zullen kiezen dan Netflix(waarmee je vrijwel alles straks kan zien en met een Amerikaanse proxy zelfs meer). Ik zag videoland 10 jaar geleden al als een merk wat niet lang zou blijven leven, elke film verhuurder ging failliet, en al is dit wel de beste oplossing anno 2013 denk ik nog steeds dat een bedrijf als videoland niet kan concurreren met Netflix welke zelfs speciaal zelf gemaakte shows en series door Netflix uitbrengt.
En als het even kan : ten zuiden van Nederland iets gelijkaardigs plz voor dezelfde prijs-range... Voor muziek ben ik al gesteld, nu nog voor films en ik kom mijn huis niet meer uit...
En als het even kan ook in surround (DTS of DD). Daar wordt al te vaak met geen woord over gerept. Met 720P resolutie ben ik dan al tevreden.
Precies. 1080p vs 720p is een veel minder grote stap dan DTS vs. Stereogeneuzel. Ideaal is natuurlijk 1080p met DTS, maar goed.

Overigens vind ik een tientje in de maand voor een goed aanbod best een aardige prijs. Maar dan moet het aanbod wel echt goed zijn en net zo actueel als op minder legale sites. Als een retailversie van film X illegaal te downloaden is, maar nog niet via mijn abonnementsdienst te zien is, dan ga ik toch illegaal downloaden. Sorry, maar ik vind wachten totdat mijn betaaldienst een keer zijn aanbod refreshed echt niet meer van deze tijd.
Afgezien van die standaard berichten dat downloaden illegaal is (is het niet, elke telefoon of computer die je koopt, betaal je extra voor het mogen downloaden in NL voor films, series en muziek)

Ik merk het verschil tussen 1080p en 720p echt wel op 55" in de huiskamer hoor.
Bij films prefereer ik echt wel de 1080p stream tegenover 720p.
Ik zeg toch ook nergens dat ik het niet merk? Ik zeg alleen dat ik liever DTS heb dan 1080p.

Maar goed, je hebt weer even een kunnen pochen met je grote TV en je uitstekende ogen. ;)
Je bedoelt me verkeerd, ik geef alleen aan dat ik daardoor een voorkeur geef aan de beeld kwaliteit.
Ik moet ook wel, heb toch een gehoor probleem waardoor grafisch voor mij interessanter is dan audio.
En nee, ik loop niet te pochen, maar ik heb die discussie namelijk vaak gezien, van mensen die zeggen dat het verschil tussen 720 en 1080p verwaarloosbaar is, maar met zulke panelen merk ik het gewoon, en vind ik de beeld kwaliteit zeker belangrijk.

(Als ik wou pochen had ik wel gewacht tot ik een 4K had gehad, of iets van een 80", dit scherm ben ik aan gewend en vind ik verre van speciaal meer.)
pssst - download is niet illegaal .... for that matter ... het streamingdeel IS ook downloaden
Nu er een concurrent is kunnen ze dit ineens wel aanbieden, toch vreemd als ze dit een jaar of iets langer geleden begonnen waren hadden ze een voorsprong op netflix.
Nu gaan mensen echt vergelijken in content.
dat is nou het voordeel van concurrentie, als netflix er niet was, was videoland er ook niet mee gekomen. beetje inspiriatieloos imho

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True