Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 67 reacties

Acer brengt in oktober de opvolger van zijn eerste 8,1"-tablet met Windows 8 op de markt, volgens Franse media. De nieuwe versie gaat over een Bay Trail-quadcore van Intel en een ips-scherm beschikken en de tablet moet in oktober uitkomen.

De naam van de tablet wordt Iconia W4-820, waar de vorige versie de aanduiding W3-810 droeg. Van die tablet staakte Acer de verkoop al snel na introductie. De specificaties worden grotendeels identiek: de tablet krijgt een 8,1"-scherm met resolutie van 1280x800 pixels en heeft ondersteuning voor bluetooth 4.0, wifi-n en gps. 

In tegenstelling tot de W3 krijgt de W4 echter een ips-scherm in plaats van tn-paneel. De matige beeldkwaliteit was een van de kritiekpunten in de hands-on van Acers W3 tablet op Tweakers. Daarnaast krijgt de W4-820 een Atom Z3740-quadcore van Intels Bay Trail-generatie, die een stuk beter presteert dan de Atom Z2760 van de W3.  

Bovendien draait de tablet Windows 8.1, waarmee de release in ieder geval na 18 oktober zal plaatsvinden, de releasedatum van het besturingssysteem van Microsoft. Tenslotte biedt de frontfacing-camera een resolutie van 2 megapixel terwijl de camera aan de achterkant een resolutie van 5 megapixel heeft. De prijs van de 32GB-versie van de tablet wordt volgens het Franse Comparatiffe-tablette 329 euro en voor die prijs zou het bedrijf Office 2013 voor Thuisgebruik en Studenten meeleveren.

Acer Iconia Tab W3

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (67)

mooi, zeker het feit dat ze office meeleveren.. dat verwacht je niet met zo'n prijs en standaard windows 8.. Hoop niet dat het zoiets is als een jaartje 365

[Reactie gewijzigd door jobvr op 28 september 2013 13:46]

Nee, het is geen jaartje Office365 o.i.d., maar gewoon de volledige versie van Office 2013 Home&Student (licentie voor 1 pc uiteraard).
Als de versie van Windows RT daar op aangepast is zou dat wel kunnen.
denk dat het ging over die windows RT/ 8 discussie. maar lijkt me vreemd verhaal... Na heel lang hebben ze een windows versie die op ARM draait en die gaan ze dan weer naar x86 omzetten.. denk het niet...
Win RT is eerste arm versie dus zolang bestaat die nog niet. Hele win8 win RT discusie slaat nergens op. Alleen al de naam verwarring, had ik niet verwacht bij mensen die zeggen boven gemiddeld bezig te zijn met pc en aanverwante.

Het is windows RT en geen windows 8.1 RT. Als er staat win8.1 is het dus altijd x86 versie, anders stond er win RT. Er bestaat geen win8.1 RT of win 8 RT, er bestaat alleen win RT.

Zie google en MS bijvoorbeeld, Windows RT.
http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/rt-welcome

Zo lastig is het toch niet? :+
Windows RT heeft wel degelijk ook een versie nummer en die is toch echt 8.0 en vanaf oktober 8.1. Boven dien is de RT bij de surface 2 aanduiding ook geschrapt. Dat zie je ook terug onder de review schrijvers, dus zo simpel redeneren is het nu ook weer niet.
Is dit Windows 8.1 normaal of 8.1 RT?

Edit: Thanks hieronder. Normale Windows 8 dus. Lijkt mij toppie!

[Reactie gewijzigd door Martinspire op 28 september 2013 16:25]

Intel's Atom CPUs maken gebruik van de x86 architectuur en draaien dus de volledige Windows versies.

Windows RT draait alleen op CPUs met ARM architectuur, zoals de Tegra APUs van Nvidia. Bijna alle mobiele rekeneenheden(Qualcomm, Samsung, Apple, MediaTek, etc.) in hedendaagse smartphones en tablets maken gebruik van de ARM architectuur omdat Android en iOS zijn gemaakt voor deze architectuur. Ook Windows Phone en veel kleinere mobiele OSen maken voornamelijk gebruik van ARM processoren.

Dit is overigens ook een van de redenen dat Intel veel geld stopt in Android x86, een initiatief om Android goed te laten draaien op x86 processoren. Daarmee proberen ze smartphonemakers over te halen om een hele lichte Atom-processor in hun Android-telefoons/tablets te stoppen. Tot nu toe hebben ze er niet veel succes mee gehad, er zijn enkele modellen met een Atom op de markt maar de telefoons overtuigen niet. De marktleiders op smartphone en tablet gebied (Samsung, Apple, HTC, Google Nexus) hebben allemaal nog ARM rekeneenheden aan boord.
Dank je Google translate. ;) Mijn Frans is goed genoeg om het te lezen, maar zekerheid is belangrijk.

The Acer Iconia W4-820 will be delivered with Windows 8 classic version without any limitations at the application installation, (...)
Ik lees daaruit dat het geen RT is.

Qua specs ziet het er goed uit, maar is dit beter dan de Nexus 7 (2013) waar ik mijn ogen op gericht heb?
RT bloed vanzelf dood. Windows 7 Starter was ook ineens verdwenen. Zijn van die verkapte Windows-versies waar je niet zoveel mee kunt en het gebruik belemmeren.
RT is toch ook primair bedoeld voor ARM-soc's?! Sinds Intel sinds kort goede Atom's heeft die goed kunnen concurreren met ARM-chips zie ik geen reden om voor RT te kiezen.

[Reactie gewijzigd door BlueLed op 28 september 2013 15:44]

Wat een onzin, RT is helemaal niet te vergelijken met Windows starter. RT is voor de tablet, net zo als Android dat is. Android is ook niet op een normale computer goed te gebruiken kan je ook geen desktop apps zoals in Windows opdraaien.
Intel Bay Trail zal wel x86 zijn, dus dan zou de 'normale' Windows erop draaien
Is dit Windows 8.1 normaal of 8.1 RT?
hmmmmmm let me think.. atom CPU, volgens mij doet ARM software het daar niet zo best op....
dit zegt niets, Intel heeft nu ook Atom CPUs die van de ARM architectuur gebruik maken, oa de Atom C2000
Volgens mij is ook de Atom c2000 ook gewoon x86.
dit zegt niets, Intel heeft nu ook Atom CPUs die van de ARM architectuur gebruik maken, oa de Atom C2000
Nee, intel heeft geen elke moderne arm arcitectuur gebruikt, laatste was uitstapje strongarm, Xscale. Xscale was laatste intel arm cpu, en dat is al heel wat jaartje terug, ver voordat er atom bestond.

Er zijn maar twee architecturen atom's. Bonnell architectuur uiteraard x86, en zins kort is daar nieuwe atom architectuur bijgekomen, de Bay Trail architectuur(x86). Alle atom zijn dus afgeleid van deze twee x86 architecturen.

edit/
Atom c2000 = Bay Trail architectuur en dus x86.

Atom C2000 moet het juist opnemen tegen ARM, intel hanteert nog steeds "x86 Everywhere". :)

[Reactie gewijzigd door mad_max234 op 28 september 2013 15:51]

Ook in de Bay Trail serie?
Wat ik spijtig vind is de lage resolutie, het hoeft geen absurd hoge resolutie te zijn maar Full HD op een 8 inch tablet maakt tekst lezen zoveel aangenamer.

Voor al degenen die de mening zijn aangedaan "dat je het verschil toch niet ziet" en "Full HD overdreven is op 8 inch": bekijk even deze of deze of deze foto en je ziet onmiddellijk dat er echt wel een verschil is. Bovendien zijn dit slechts foto's, een hoge resolutie is juist het nuttigst bij het lezen van tekst.

1280x800 op 8 inch: 189 ppi
Full HD op 8 inch: 275 ppi

Het is gewoon veel aangenamer om op een hogere resolutie te kijken. Ik zeg niet dat je een verschil ziet tussen 250 ppi en 350ppi als gemiddelde consument, maar een 189 ppi is echt wel pixels tellen als je tekst leest (zeker als je bijvoorbeeld een smartphone hebt met een absurd hoog PPI).

PS : Ik weet dat de foto's van iPads zijn maar er zijn nu eenmaal veel foto's van deze vergelijking te vinden.

[Reactie gewijzigd door H-Cim op 28 september 2013 18:18]

Overdrijven is ook een vak, zo laag is die resolutie nou ook weer niet. Een iPad 2 heeft een lagere resolutie op een 10 inch scherm, voor een 8 inch betaalbare tablet is dit prima. Bij een hogere resolutie ga je toch een bepaalde zoom toepassen om Windows werkbaar te houden. Ik heb zelf een Surface Pro met een 10 inch full hd scherm en die staat standaard al op 125% zoom van de fabriek uit. Daarnaast verbruikt een hoger resolutie scherm ook meer energie.

Nee dan maak ik mij eerder zorgen over de 32gb opslag, ik zou dan wachten op een versie met minimaal 64gb.

[Reactie gewijzigd door TheDukemaster op 28 september 2013 13:40]

Waarom vergelijken met een tablet van bijna 3 jaar oud?
Het maakt toch niet uit hoe oud een tablet is? De iPad 2 heeft gewoon een 1024x768 resolutie op 9.7" dus dat is een mooie vergelijking. De Surface RT heeft een 1366x768 resolutie op 10.6" en dat ziet er eigenlijk prima uit voor de meeste taken.

Veel mensen vinden 32GB ook aan de krappe kant maar Windows 8.1 gaat een stuk minder ruimte in beslag nemen: nieuws: Microsoft: Windows 8.1 neemt minder ruimte in beslag dan Windows 8
Er blijft dus een stuk meer ruimte over dan een 16GB iPad of Android tablet waar veel mensen genoeg aan hebben.

Een ander groot voordeel is dat vrijwel alle Windows tablets een Micro SD slot hebben om het geheugen met maximaal 64GB uit te breiden. In ieder geval zijn er nu een aantal 8" Windows 8.1 tablets met vrijwel identieke specs:Mijn voorkeur gaat uit voor de Dell Venue omdat hij dunner dan 9mm is en relatief dunne randen heeft. De aansluitingen zijn ook prima voor elkaar. De specs van alle drie zijn identiek en de prijzen liggen ook allemaal rond de 350§.

EDIT: Hieronder wordt opgemerkt dat je Office er bij krijgt: je krijgt gewoon de volledige versie. Apparaten met een touchscreen van 10.6" of kleiner krijgen gratis Office van Microsoft. Dus tablets, notebooks met touchscreen, etc.

En de Bay Trail atom krijgt later ook 64-bits support maar op dit moment alleen 32-bits. Maximale RAM is 4GB maar dat heb ik helaas nog niet voorbij zien komen..

[Reactie gewijzigd door JJ93 op 28 september 2013 14:30]

Nou dan vergelijk je het toch met een nexus 7 van vorig jaar... Zelfde resolutie op een iets kleiner scherm, en die ene inch gaat het verschil ook niet maken. Ik heb totaal geen problemen met de resolutie van dat ding hoor.

Of een ipad mini trouwens, lagere resolutie op een 0,2 inch kleiner scherm.

Wat je commentaar over Acer betreft, heb je de laatste 5 jaar nog ervaring met dat merk? Of praat je sowieso alleen maar anderen na? Niet alles van Acer is even goed, maar ze maken ook hele leuke en goede dingen soms hoor. Mijn acer netbookje doet het ook nog prima, niet kapot te krijgen dat ding.

[Reactie gewijzigd door Finraziel op 28 september 2013 15:23]

Wat je commentaar over Acer betreft, heb je de laatste 5 jaar nog ervaring met dat merk? Of praat je sowieso alleen maar anderen na?
Ja, ik heb ervaring met het merk. En zoals je al kan raden misschien, was dat niet bepaald positief. Ook kennissen in mijn omgeving hebben dezelfde ervaring als ik.

Dus misschien niet helemaal eerlijk, maar ik heb bij het zoveelste "scherp geprijsde" product van Acer behoorlijk mijn bedenkingen.
Of een ipad mini trouwens, lagere resolutie op een 0,2 inch kleiner scherm.
Klopt. Ik heb zelf een iPad mini, op alle vlakken een prima apparaat, alleen vergeleken met een iPad met retina scherm (dus flink hogere resolutie) doet het scherm wel tekort.
Sinds wanneer ls een resolutie een techniek en verbonden met een tijd.

hij bedoeld dat als je een ipad2 nu in handen hebt is het scherm niet echt het het probleem is, maar de langzame hardware.

je kan nog zeer goed met de ipad2 werken wat het scherm betreft.

verder zal dit scherm een beter techniek kunnen hebben maar dat weten we alleen nog niet.
Omdat het heel normaal is dat het hoge segment van nu, het midden-segment van morgen is. Het is niet alsof de technieken enorm verbeterd zijn sinds 3 jaar, integendeel, het is allemaal hetzelfde lcd-paneeltje met allebei led balkjes aan de zijkant, enige verschil is dat de productie een stuk efficiŽnter/goedkoper is geworden.

Het hele FHD verhaal op schermgroottes van 8" is consumenten lariekoek. De resolutie is niet eens bepalend voor de algehele kwaliteit van het scherm, en 1920x1080 is veel te veel op 8", tenzij je van plan bent er met een vergrootglas/microscoop boven te gaan hangen, iets wat ik de gemiddelde consument niet zie doen.

De surface RT is hier een prima voorbeeld van, uitstekend paneel met een hoog contrast, goede zwartwaardes, en prima kijkhoeken. Zonder een overdreven aantal pixels.

Het resolutie verhaal is hetzelfde als het watt verhaal wat we op speakers hebben gezien. 2000watt auto speakers van de kruidvat en je bent helemaal de man, dat het nergens naar klinkt mag de pret niet drukken. Of net als de Ghz race met een Pentium 4 EE 3,8ghz die het nog niet kon opnemen tegen het budget segment van AMD, maar hť, wel 3,8ghz.

Wil niet zeggen dat elke resolutie volstaat, maar 1280x800 is prima op 8", die resolutie hebben we immers al jŠren op 15,6" schermen, waar het wel te weinig is, maar waar de meeste consumenten ook niet over vallen.
Inderdaad staar niet zo blind op resolutie, weten van andere races dat het niet enige is, met slecht 1080p scherm kan je slechter mee afzijn dan met goede 1280p op 8" schermpje. Kan beter 1280p hebben met goede kleurweergave, goede helderheid, goed contrast, goede kijkhoeken, etc, dan 1080p die op alle punten net eens voldoende scored.

Deze tablet zit dan ook niet in hoge segment, is een van de goedkoopste w8 tablets , zit dus helemaal onderaan. 1280x800 is prima resolutie om mee te werken op 8"schermpje en als de kwaliteit goed is van het scherm, dan is het prima tablet. Is dus wat middensegment gisteren hadden komt nu in dit soort budget w8 tablets van vandaag, dan valt 1280p prima op zijn plaats in deze budget tablet. :)

[Reactie gewijzigd door mad_max234 op 28 september 2013 15:26]

En de iPad 2 kon je destijds niet het midden segment noemen, was gewoon het top segment.

Overigens is 350 euro ook echt niet het budget segment. Misschien voor W8 (niet-RT) tablets, maar zo denken consumenten niet. Dit is gewoon het mid segment en ik ben het met bovenstaanden eens dat dit wel eens een succes zou kunnen worden. Mooie specs voor mooi prijsje en het voordeel dat dit lekker integreert in zakelijke omgevingen.
Had het over vorig jaar hardware, ipad2 had ook geen 1280p maar 1024p, ipad2 had eergisteren hardware ipv gisteren. :D

Voor win 8 tablet is 350 op dit moment budget, meer budget ga je ze niet vinden. En natuurlijk tegenover andere type apparaten is 350 nog erg duur, maar daar krijg je dan ook hele andere ervaring voor terug.
Top segment met overwegend midden segment hardware. Toch knap.
Een 7 inch android tablet google nexus kost rond de 250 euro voor een 32gb versie met full hd scherm.

Voor 329 euro krijg je dus 1.1 inch meer scherm maar met een lagere resolutie.
Kokoarc heeft ook leuke 7 en 10 inch tablets

Een amazon kindle 8.9 heeft echter ook een hd scherm en ligt qua prijs paar tinetje lager dan de acer.

Er zijn dus veel goedkopere android alternatieven.
Neemt niet weg dat de prijs een hele goede stap in de richting is. Nu hopen dat er nog meer tablets van deze prijsklasse komen en met hd scherm. Prijs vergelijkbaar met android zal de enige manier zijn voor MS om marktaandeel te krijgen.
Voor 329 euro heb je volledig w8.1 tablet (volledige x86 pc dus), met alle software erop en eraan, (bijna) alle pc software zal werken. Dat is alleen al geld waard voor vele van ons, kan voortaan al mijn programma zo op tablet installeren.

En dan hebben we het nog niet over hoeveel nieuwe out of order quad core atom sneller is, als het goed is is er geen ARM cpu op dit moment op de markt die sneller is.

Intel heeft gezegd dat er quadcore atom tablets/netbooks aan zitten te komen van 200 dollar dit jaar.
Voor 329 euro heb je volledig w8.1 tablet (volledige x86 pc dus), met alle software erop en eraan, (bijna) alle pc software zal werken. Dat is alleen al geld waard voor vele van ons, kan voortaan al mijn programma zo op tablet installeren.
Voor 299 euro heb je een windows 8 multitouch 10 inch (1366x768) netbookje met een echt toetsenbord en 500GB opslag. Daarin zit dan bovendien een grafisch gedeelte dat 2000 3Dmarks6 haalt. Iets waarvan ik zeker weet dat geen enkele tablet dat gaat halen. Oh ja, en er zit ook nog een volledige Office 13 (+ licentie) bij.
productreview: Medion Akoya E1318T review door trm0001

Je hebt dan dus in feite een 10 inch tablet, maar dan met een hele snelle grafische chip, 4GB werkgeheugen Office 13 en alle denkbare in en uitgangen, wo HDMI/VGA/USB 3.0/LAN/Cardreader. Hierdoor heb je de mogelijkheid alle X86 software te draaien en bovendien lokaal te installeren op de inbegrepen 500GB opslag. Geen cloud nodig dus.
Heb het alleen over tablet, niet over netbooks, heb dus niet gekeken naar netbooks of andere apparaten.

Overigens komen er Atom quad core multi touch netbooks eraan voor 200 dollar, aldus intel. ;)

Edit/
nieuws: Intel belooft laptops met quadcore-Atoms en touchscreens voor 200 dollar

Edit/
Onderschat de bay trail niet, cpu is veel sneller dan A4-1200, de gpu zal bijna net zo snel zijn, heeft 1900 3dmark06. ;)

Bay trail is sneller dan A4-5000, A4-1200 die in netbook van jou zit zal atom aan horizon zien verdwijnen.

http://nl.hardware.info/r...ark06-en-3dmark-ice-storm

http://www.extremetech.co...e-and-battery-life-enough

[Reactie gewijzigd door mad_max234 op 28 september 2013 22:09]

Wanneer je akkoord gaat met een 7 inch (800x600) halfbakken netbook product moet die 200 dollar wel lukken. Maar of je er ook wat aan hebt.... :F

@hieronder:
Intel beloofde jaren geleden Ultrabooks van 550 dollar...... |:(
( i7, high res, SSD, ultrathin/ultralight ALU etc.)
Die kosten zelfs nu nog gewoon ruim het dubbele.

@hierboven:
Je beseft dat je de snelste quadcore Atom op 2,5GHZ. vergelijkt met de langzaamste Temash dualcore op 1GHZ. ?
Trm0001 mompelt iets over appels met peren vergelijken...... :F

[Reactie gewijzigd door trm0001 op 29 september 2013 12:45]

We zullen zien, cpu en gpu komt van intel dus die zullen allemaal hetzelfde zijn. Anno 2013 is 10" en 1280x800 budget geworden, verwacht niks lagers eigenlijk.

Ik verwacht best redelijke netbooks, verwacht ook dat productieproces steeds goedkoper word omdat ze steeds simpele pcb's maken die kleiner zijn.

Je kan al netbook kopen voor 80 a 100 dollar in china, dan heb je echt budget en 800x600, wel vaak 10", zelfs daar is 7"al niet meer de standaard. :D

Edit/
@hieronder:
Intel beloofde jaren geleden Ultrabooks van 550 dollar...... |:(
( i7, high res, SSD, ultrathin/ultralight ALU etc.)
Die kosten zelfs nu nog gewoon ruim het dubbele.
Dat is niet waar! Intel heeft gelijk gehad, je koop nu al ultrabook voor +-500 dollar, heb even geduld, fabrikanten moeten het eerst maken, als ze eerst duurdere modellen maken kan intel niks aan doen, kan hoogsten wat aandringen.

Toshiba Satellite U945-S4380 kan je voor ongeveer 500 dollar kopen, vast nog wel goedkopere te vinden, heb niet eens hard gezocht. En zal alleen maar meer worden want alles moet ultrabook worden als het aan intel ligt, worden vanaf nu bijna alleen nog maar ultrabooks gemaakt, dus moeten ze ook in lagere segment ultrabooks gaan uitbrengen.

En was 599 dollar voor instap moddelen. ;)
http://www.portablegear.n...goedkopere_ultrabooks.htm
@hierboven:
Je beseft dat je de snelste quadcore Atom op 2,5GHZ. vergelijkt met de langzaamste Temash dualcore op 1GHZ. ?
Trm0001 mompelt iets over appels met peren vergelijken...... :F
Hoe de prestatie behaald word is irrelevant!

Wat belangrijk is:
uiteindelijke prestatie
uiteindelijke verbruik

Hoe ze behaald worden is niet van belang, of dat nu met 1 core is of met 10, of op 100Mhz of 10Ghz. ;)

[Reactie gewijzigd door mad_max234 op 29 september 2013 18:55]

Nog even kort over die fantastische Ultrabooks:

Uit jouw eigen linkje: Verkoop met 50% naar beneden bijgesteld.
Ze zijn (bijna) allemaal van plastic ipv het beloofde Alu.
Ze hebben bijna allemaal een waardeloze resolutie.
Budget UB heeft bovendien niet eens een SSD maar HD +cache.

En wanneer je Atom netbooks onder de noemer Ultrabook gaat plaatsen is het eind zoek en weet de klant totaal niet meer waar hij aan toe is. Mijn punt: Ultrabook = Fail ! Dat blijkt uit alle verkoopcijfers en de systematisch naar beneden gestelde specs.

Maar hou gewoon vol dat het een fantastisch en succesvol product is.
Intel beloofde was 599 dollar voor instap ultrabook, niet de ultra luxe ultrabooks, daar zit jou misverstand. Staat er toch heel duidelijk bij, ze beginnen dus bij 599 en dat zijn dus de instap modellen, en daar hoef je geen high end alu behuizing en i7 met FHD te verwachten, en dat heeft intel ook nooit beloofd.

En er zullen bijna zeker geen Bay trail ultrabooks komen.
http://news.idg.no/cw/art...AAB-F70B-B9E776F3E4455057

ultrabook is merknaam die staat voor lichtgewicht notebooks met bepaalde configuratie, niks meer niks minder. En intel bepaald de spelregels want is hun merknaam.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ultrabook

Jou "super" notebook heeft 1366x768, dat is bij jou wel goede resolutie maar bij intel instap ultrabook is het bagger? 8)7

Edit/

Waar zeg ik dat ultrabook geweldig vind? Ik zie het alleen in juiste perspectief en ben gewoon eerlijk waar intel nieuwe atom staat. Jij haalt er ultrabooks bij, niet ik. ;)

[Reactie gewijzigd door mad_max234 op 29 september 2013 19:18]

Voor 600 euro = 1366x768 op 14 inch Ultracrap.

Voor 300 euro = 1366x768 op 10 inch Beter dan gebakken brood !

@Edit: ga je mijn uitdaging via DM aan of krabbel je terug ?

Edit hieronder: OK helemaal helder, geen enkel steekhoudend argument dus & iedere Netbook is bij jou een Ultrabook.... 8)7

Je zit dus altijd goed want als iets jou niet bevalt dan kom je gewoon met iets heel anders. Lijkt me heerlijk leven op die manier. Je hebt dus altijd gelijk zelfs wanneer word aangetoont dat je ongelijk hebt, briljant !

Tot slot dezelfde (1366x768) resolutie op een veel groter scherm betekend een hogere DPI/PPI ? (ben je nog onder invloed ?)
http://en.wikipedia.org/wiki/Dots_per_inch

[Reactie gewijzigd door trm0001 op 29 september 2013 18:12]

Bronnen graag, want je zuigt nu wat uit je duim hebt ik het idee, 499 dollar heb ik namelijk i5 dell ultrabook gevonden, en voor 600 dollar nog aantal andere. (Let op intel had het over VS markt, en in dollar.)

En waarom is 1366x768 op 14" crap? Heeft hogere PPI dan jou scherm. Wat als je nu juist een 14" zoekt? bekijk het eens vanuit andere perspectief dan die van jou. ;)

Edit/
En zullen komende tijd steeds meer worden, ultrabook is nieuwe standaard en prijs zal ook steeds verder afzwakken. Vorige jaar had je niet eens ultrabook onder de 1000 dollar, we zitten nu al onder de 500 dollar. ;)

PS
En nee ik ga niet meer met jou in discussie via pb, vorige keer niet goed bevallen.

Edit/
Edit hieronder: OK helemaal helder, geen enkel steekhoudend argument dus & iedere Netbook is bij jou een Ultrabook.... 8)7

Je zit dus altijd goed want als iets jou niet bevalt dan kom je gewoon met iets heel anders. Lijkt me heerlijk leven op die manier. Je hebt dus altijd gelijk zelfs wanneer word aangetoont dat je ongelijk hebt, briljant !

Tot slot dezelfde (1366x768) resolutie op een veel groter scherm betekend een hogere DPI/PPI ? (ben je nog onder invloed ?)
http://en.wikipedia.org/wiki/Dots_per_inch
Mijn excuus dat ik foutje maakt, dacht dat jou medion 15" was. Het is zelfs een 10" netbookje, heb ik persoonlijk liever de 14" ik vind 10" weer crap, ik zit nu op 15"met 1366x768 en werkt al 3 jaar prima, tekst is prima te lezen en CAD software ook prima mee te werken, veel meer eisen heb ik niet.

Ik heb geen ultrabooks erbij gehaald, ik haalde geen netbook erbij, en ik quote jou bericht niet als eerste. Jij begon met deze discusie en alle afsplitsingen komen van jou, jij verwijd mij iets wat jij doet. ;)

En waar zie jij dat ik zeg elke netbook is ultrabook? Nergens! Lees eens wat ik schrijf! Alle voorbeelden over ultrabooks zijn echte officiŽle ultrabooks, ik heb nergens netbook als ultrabook bestempeld!

PS
Je begint weer beetje onbeschoft en persoonlijk te worden, omdat ik foutje maakt ben ik schijnbaar onder invloed? Kan je dat niet zeggen zonder iets persoonlijks erbij te moeten zeggen! Hou het inhoudelijk en speel niet op de man, is niet gewenst.

Val me aan op inhoud zoveel als je wilt, maar word niet persoonlijk aub!

En ik ben AMD "fan" heb al zins eind jaren '90 geen intel meer gekocht, voordat je me intel fanboy gaat noemen. :D

[Reactie gewijzigd door mad_max234 op 29 september 2013 18:50]

In the old days had ik een HP TC1100, ook een TabletPC

Ik was daar supercontent mee, weliswaar een celeron 1.1, maar onderweg vťťl filmpjes en internet 'genoten'
Ga voor dit soort dingen zeker nog eens op pad, een x86 tablet is zeker interessant imo
Vergeet niet dat dit gewoon een x86 machine is he, hier kun je in principe alles op draaien dat je op je desktop draait (nee geen crysis natuurlijk). Afhankelijk van waarvoor je een tablet gebruikt kan dat een groot voordeel zijn.
Een 7 inch android tablet google nexus kost rond de 250 euro voor een 32gb versie met full hd scherm.

Voor 329 euro krijg je dus 1.1 inch meer scherm maar met een lagere resolutie.

Er zijn dus veel goedkopere android alternatieven.
Tja, maar het is wel Android. En dat zal voor mensen die een Windows tablet zoeken wel een nadeel zijn, anders hadden ze allang een Android tablet gekocht. Software compatibiliteit is ook wat waard.

Verder kun je je afvragen wat meer waard is: groter scherm of hogere resolutie? Voor mijzelf zou ik zeggen een grorer scherm. Want zelf denk ik dat een resolutie van 1920x1080 nogal overdreven is op een 7" scherm. Leuk dat het kan en heeft ook wel bepaalde voordelen, maar geef mij maar een iets groter schermpje.
Als je er veel op leest vind ik het toch wel uitmaken.
Of je nou zoomt of niet als het vector graphics zijn (pdf / epubje) blijft het er toch net een tikje scherper en rustiger uitzien. (en kun je ook een minder grote fontsize nog prima lezen).

Heb zelf een rondje tablets getest met wat test pdfjes (kleuren, lijnpatronen, en a4tjes tekst met steeds 1 font in aflopende grootte).
Op 8" win8 tablet met FHD wil je kleiner font? Heb je Łberhaupt wel ervaring met zulke apparaten, want slaat nergens op, heb je vergrootglas nodig. Want FHD en win8 vinden meeste namelijk veel te klein, zoals meeste gebruikers ook melden. Ik vind het ook te klein, kan niet lekker meer lezen, moet dus instelling veranderen maar dan juist groter. ;)
Ik heb het over een ebook / pdf en dat daarbij een font bij een kleine schaal langer prettiger leesbaar blijft.
Met windows tablets geen ervaring nee, en dus ook niet met een eventuele standaard fontgrootte, de RT' tabelts zijn denk ik een aflopend verhaal wat opgedoekt wordt en de x86 was nog wat prijzig.
Juist ja. En wat is de resolutie van je 15 inch laptopmonitor? En hoeveel DPI levert dat op? En hoe vaak heb je je daar aan gestoord?
Full HD, niet genoeg, herhaaldelijk bij het lezen van de krant.

Vergeet ook niet dat een laptop vaak iets verder van je af staat dan een Tablet (bij mij toch alleszins). Bovendien is het achterblijven van laptops en desktops qua resolutie niet echt een argument om overal hoge resoluties maar te schrappen.