Kunstenaar implanteert rfid-chip in hand

Een 'internetkunstenaar' heeft een kleine chip in zijn hand geïmplanteerd die draadloos data kan uitwisselen met compatibele apparaten. Het rfid-implantaat is vooral een proof-of-concept en is nauwelijks van nut.

De kunstenaar in kwestie, die zichzelf als 'nieuwe-generatiekunstenaar' bestempeld, is Anthony Antonellis. Hij ziet zijn implantaat als een net.art-tatoeage, die eenvoudig veranderd kan worden. De chip heeft een opslagapaciteit van slechts 1kB, waarmee de hoeveelheid opgeslagen data zeer beperkt is. Antonellis ziet het dan ook als een proof-of-concept voor 'digitale tatoeage', die hij met zijn telefoon kan uitlezen. De tatoeage in kwestie is in zijn demonstratie een animated gifje met zes kleuren en tien frames.

Het implantaat is een kleine, cilindervormige rfid-chip met ingebouwde antenne. De chip is verpakt in glas om de elektronica te beschermen tegen vocht. Het bereik van de antenne is slechts ongeveer twee centimeter. Met zijn rfid-chip in zijn hand voegt Antonellis zich bij een groeiende groep personen met vrijwillige elektronica-implantaten. Een van de oudste en bekendste daarvan is Kevin Warwick, een onderzoeker naar kunstmatige intelligentie die al in 1998 een rfid-chip in zijn arm implanteerde. Later maakte hij een neurale interface met zijn arm, waarmee een robotarm bestuurd kon worden.

Helaas!
De video die je probeert te bekijken is niet langer beschikbaar op Tweakers.net.

Door Willem de Moor

Redacteur

23-08-2013 • 16:45

120

Reacties (120)

120
111
63
6
2
24
Wijzig sortering
Als ik ooit verplicht word om dit soort shit te laten implementeren, dan maak ik me liever van kant.
Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om me te laten chippen als een slaaf. Dit soort shit neigt naar genummerde joden in concentratie kampen (al was dat met de tech van toen). En het is verder in de geschiedenis al vaker gebeurt, het nummeren/kenmerken van mensen.
Elk persoon die hier achter staat verklaar ik dan ook compleet voor gek, en heeft dan ook NOOIT geleerd van de geschiedenis.

Afijn, laten we hopen dat dit soort fratsen geen mainstream worden. Ik ben er in elk geval extreem op tegen.
Een dergelijke afkeer hadden velen ook van de identificatieplicht, vingerafdrukken in het paspoort, etc. Toch zijn die ook gewoon ingevoerd in Nederland.

Verder wel eens dat de geschiedenis zich herhaalt. Ik denk niet dat dat snel zal veranderen.
Ik ben het grotendeels met je eens, maar ben ook van mening dat mensen dit vrijblijvend mogen doen, als men hier zelf voor kiest?!

Als jij graag je body injecteert met honderden RFID-chips en zo een wandelende kerstboom wordt met allerlei informatie, prima- mij niet gezien.
Het wordt pas scary, op het moment dat je verplicht dingen bij je moet gaan dragen, zoals nu met de Wet op de Identificatieplicht. De volgende stap is de verplichte creditcard met al je gevoelige data erop, met dank aan Dhr. Plasterk, de stap erna is de DNA-profiel erop in een blok code voor extra veiligheid, dan een RFID-chip in je bovenarm ter ID, dan een mogelijkheid om iemand daarmee op te sporen (netwerk van ontvangers in alle verkeerslichten bijv.) nog verder de mogelijkheid om van deze chip een 'enkelband' te maken, bij verlaten van je woning krijg je een pijnprikkel, zodat je thuis binnen blijft en tenslotte wellicht een volledige 'kill-switch', waarmee je op afstand uitgeschakeld kunt worden (Battle Royale of Wedlock films o.a. :'))
Als die Kevin Warwick het al in 1998 deed, waarom is nu weer nieuws?
Uiteindelijk denk ik dat dit soort chips wel een vorm van toekomst gaan krijgen.
Bijvoorbeeld: In beveiliging van bepaalde gebieden/kamers, Dit zou slechts een bit(boolean) kunnen zijn met toegang true/false, dit moet natuurlijk wel goed versleuteld worden, maar toch het principe is simpel. Geen pasjes of codes meer nodig alleen lichamelijke aanwezigheid.

edit: typo

[Reactie gewijzigd door mobstaa op 22 juli 2024 21:13]

één bit versleutelen heeft niet echt veel nut...

Sowieso is het altijd handiger om er een ID van te maken, mochten er problemen komen kan je het altijd herleiden tot één specifieke chip (traceability).
Je hebt gelijk, misschien een combinatie van uniek Id, Gebruikersnaam, Wachtwoord en int voor toegangsniveau.

Lijkt mij een leuk systeem.
Anoniem: 399807 @mobstaa23 augustus 2013 19:32
Wat is er leuk aan?

Hallo. Iemand thuis?

ELKE dag zien we berichten over hacken. Net nog op 1V een item over de stemcomputer. ELKE dag zien we berichten voer problemen rond ICT.

En jij gaat gewoon stellen dat hyet een leuk systeem is. 8)7
+2 wat mij betreft. Helemaal mee eens!

Even de aluhoedjes opzetten:

Steeds vaker zien we dit soort berichtjes. Die en die implanteert chips. Ook over hoe handig dit is voor kleine kinderen. Weet je altijd waar ze zijn, super veilig.

Hallooooo???

Ben ik de enige die deze ontwikkelingen maar eng vind??

Gelukkig niet blijkbaar, maar we lijken wel echt in de minderheid.
Of lijkt dat maar zo?

Paranoid modus: aan

Zouden dit soort berichtjes bewust de wereld in geholpen worden? Om ons alvast te laten wennen aan dit soort dingen, zodat we, als ze dit over 20 jaar gewoon gaan verplichten, ons niet meer verzetten?

Waarom lees ik niets over mensen die dit weigeren? Die dit compleet waanzinnig vinden? Zijn die er niet? Of worden ze gewoon niet aan het woord gelaten??

Begrijp me niet verkeerd: deze kunstenaar moet dit lekker zelf weten hoor. Maar ik hoor zo weinig kritische geluiden?

Afgelopen week nog: Kabelaar kijkt mee als je digitale TV hebt:
nieuws: CBP gaat zich ook richten op privacyrisico's digitale tv en video on demand

Inmiddels:
* Kan men volgen welke TV zenders je kijkt
* Kan men zien welke websites je bezoekt
* Kan men zien op welke wegen je rijdt
* Waar je parkeert'
* Waar je allemaal gepind hebt
* Welke bedragen
* Welke boodschappen je exact kocht (AH bonuskaart??)
* Welke trein je nam, van/tot welk station, hoe laat
* Hoeveel energie je gebruikte
* Wie je belde
* .... lijst ... gaat ... maar .. door ...

Ondertussen melden de Amerikaanse veiligheidsdiensten doodleuk dat we wegens 'een terreurdreiging' in 'een land in het midden oosten' maar de hele zomervakantie thuis moeten blijven. Details zijn niet nodig, vertrouw ons maar?

WAKE UP!!!!!!!!
http://www.spychips.com/p...mployees-verichipped.html
http://www.gvsu.edu/cms3/...ed_to_be_rfid_chipped.pdf
"Cincinnati video surveillance company CityWatcher.com now requires employees to use VeriChip human implantable microchips to enter a secure data center, Network Administrator Khary Williams told Liz McIntyre by phone yesterday."
Wil je zeker zijn van je baan? Dan een chip in je arm, verwijderen uiteraard niet vergoed. Dat is ook een beetje een gedoe, met scalpel en wroeten en zo. Dat was 2009, ongetwijfeld meer die het zo doen dezer dagen.

En niet alleen daar, ook in Barcelona: http://news.bbc.co.uk/1/hi/technology/3697940.stm
"The night club offers its VIP clients the opportunity to have a syringe-injected microchip implanted in their upper arms that not only gives them special access to VIP lounges, but also acts as a debit account from which they can pay for drinks."
"With a waiver in his hand Conrad asked me to sign my life away, confirming that if I wanted the chip removed it was my responsibility."
Wil je de vip ruimte in, chippen die handel. Blaadje waar je ieder risico maakt niet uit wat op jezelf neemt, en als ie eruit moet, heb je hartstikke pech.

Maar ook in Nederland deed onder andere de Baja beach club dit, in Rotterdam. Die tent is nu dicht, en daar zit je dan, gechipped en wel, met een tegoed dat niet meer geldig is. En ik weet uit eerste hand dat het verwijderen niet zo simpel is als er word voorgesteld. De dokter kijkt, als de chip ook maar iets dieper zit dan net onder de huid mag je naar het ziekenhuis, welke dit beoordeeld als zijnde een cosmetische ingreep en dan kun je betalen ook.
http://www.emerce.nl/nieu...tterdamse-baja-beach-club
http://www.missethoreca.n...den-gechipped-HOR019905W/
"De Baja-chip kost duizend euro, maar bevat wel meteen een tegoed van 1500 euro. Wie de chip zat is, kan een afspraak maken met de dokter om de chip te laten verwijderen. Het tegoed wat er dan nog eventueel op staat wordt niet uitgekeerd, dus de slimme discotheekganger geeft eerst nog even een rondje."

Ook Mexico is al lekker bezig: http://www.nbcnews.com/id...lanted-mexican-officials/
http://cagecanada.blogspo...p-implants-in-mexico.html

En niet alleen daar: http://www.engadget.com/2...to-chip-every-us-soldier/
https://www.security.nl/p...3%AFnjecteerd+%28video%29
http://www.erasmusjournal...-maar-zeker-ons-leven-in/

En ga zo maar door. Het is wachten tot het begint in het leger of beveiligingsbedrijven en banken, dan zijn mensen bij die baan weg, maar gechipped, dus kun je die toch net zo goed gebruiken? En dan komt het moment dat iedereen wel moet.
Ik heb ooit een keer zoiets gezien over een school die chips implementeerde in de verplichte uniformen van haar leerlingen of iets dergelijks. Kan het precieze artikel niet meer terugvinden, maar volgens mij was het ergens in Korea.

https://www.security.nl/p...+via+verplichte+RFID-chip

Dit lijkt er aardig op. Ook hier is het 'verzet' zwaar in de minderheid. Toch denk ik niet dat het een zinloos verzet is. Met behulp van driehoeksmetingen door middel van zendmasten weet men vaak vrij nauwkeurig te bepalen waar je loopt, door de facebook-knoppen op websites weet Facebook toch welke websites je bezocht hebt (je krijgt dan een 'nummer' waar al je gegevens aan gekoppeld worden; je account is dus eigenlijk al klaar voor je maar één keer Facebook bezocht hebt) en het gigantische Google-botnet weet precies wat je interesses zijn.

Op het moment dat je met het internet verbonden bent (geweest), is je anonimiteit al verpest.

Desalniettemin ben ik het nog steeds met je eens dat de keuze bij de eindgebruiker moet liggen. Dat ik het nu fijn vind om door Google Now in de gaten te worden gehouden houdt niet in dat Henk en Ingrid dit ook vinden of hier zelfs maar vanaf weten.


Bedacht me ook nog dit;
Resistance is futile, you will be assimilated

[Reactie gewijzigd door Leanderable op 22 juli 2024 21:13]

Ik heb ooit een keer zoiets gezien over een school die chips implementeerde in de verplichte uniformen van haar leerlingen of iets dergelijks. Kan het precieze artikel niet meer terugvinden, maar volgens mij was het ergens in Korea.
Veel erger. Gewoon in Amerika, land of the free:
http://rt.com/usa/school-hernandez-rfid-student-449/
Resistance is futile, you will be assimilated
Waarom verwijs je nu alleen maar naar de Borg ? Heb je wel eens goed op de combadge van 'the federation' gelet ?

*Slaat zichzelf op de borst*
"Computer waar is Kapitein Pickard ?"
*bzzzt...*
"Kapitein Pickard is in holodeck 2."
"Computer, bedankt"

Waar is je privacy in de ideale wereld van star-trek ? Ook nergens !

Toch denk ik dat we inderdaad voorzichtig moeten zijn, maar andersom geldt ook. Sommige mensen WILLEN overal gevolgd worden (b.v. via de app Latitude (is overigens recent gestopt) en ook daar dienen wij critici respect voor te hebben !
Immers ook DAT is vrijheid !!!
Anoniem: 342706 @OddesE23 augustus 2013 20:07
Kleine correctie: AH bonus kaart kan tegenwoordig ook zonder aan een persoon te zijn gebonden.

Voor de rest volledig ééns met je reactie.
Daar was laatst ook alweer ophef over omdat ze stiekem niet helemaal anoniem waren
http://www.rtlnieuws.nl/e...ah-de-fout-met-bonuskaart
Anoniem: 55563 @Fish24 augustus 2013 07:47
Opvallend dat AH moet boeten voor de naïviteit van klanten. Als je een anonieme kaart combineert met een niet-anonieme kaart of account dan gebruik je je verstand niet. Als burgers beschermd moeten worden met wetgeving dan is dat een teken aan de wand. Iedere vorm van kritisch denken lijkt in verval te zijn waarbij iedere poging tot kritiek wordt afgedaan als vergezocht. Mensen zijn geconditioneerd tot alles voor zoete koek slikken. Alu-hoedje-roepers op alle fora en websites dienen zich aangesproken te voelen! Jullie zijn het bekendste symptoom van een dumbed down maatschappij.
Het wordt ook allemaal wel erg ingewikkeld. ICT maakt zo veel mogelijk. Zo was ik verrast door de Londonse interactieve huisvuil container die MAC adressen registreerde. En dan ben ik toch wel de meest technorealistische persoon die ik ken.

D.w.z. ik denk na over technologie en hoe dat van invloed is op ons leven, op de maatschappij. Maar ik zag dat niet aankomen.

Als je wat ouder bent en je ebnt net even te vroeg geboren, dan snap je niets van klantenkaarten, hoe computers werken en hoe gegevens gekoppeld worden. Dit is een neiuwe wereld waarin we leven. Iemand van 80 die naar de AH gaat snapt dat allemaal niet.

Het punt van het CBP is vaak dat klanten op de hoogte moeten zijn van het verzamelen van gegevens, anders mag het niet.

Ik ken ouderen die een laptopje hebben en heel naïef zijn wat veiligheid betreft. En hoe en in welke mate er een informatie verzamelwoede heerst.

Ik vind het een enorm gevaar dat mensen steeds minder snappen van hoe de wereld werkt. Hoe een molen werkt dat kan iedereen nog snappen, oeroude technologie is makkelijker dan moderne. Niemand snapt meer hoe een tv werkt, of wat voor tech er allemaal in die modem zit. Het werkt, vraag niet hoe, problemen los je op met de helpdesk. Of je trekt de stekker er even uit...

Als het mis gaat in de samenleving, dan zijn er maar bar weinig mensen die het probleem kunnen oplossen.

Zo was onlangs nog een 1V uitzending over de stemcomputer, die ineens weer ingezet zou moeten worden. Blijkbaar, bleek uit onderzoek, wisten maar vier mensen in de overheid hoe het systeem precies werkte!

Als je niet snapt hoe iets werkt en waarom, dan verlies je de controle er over en zonder inzicht raak je kritiekloos.

Als ik dat even hyperbool stel, op een dag staat iemand voor een tv met een afstandbediening en noemt het een toverstokje en de tv een magische voorstelling.

Dan denk je al gauw aan de 'Time Machine' en de Eloi. Niemand snapt wat er aan de hand is en als het signaal klinkt raakt men in trance en loopt de eigen ondergrondse dood tegemoet.
En wij zijn ook in een trance, een trance van gehypte tech waar de samenleving niet klaar voor is en mee geconfronteerd wordt, klaar of niet.

De angsten van mensen, van de samenleving raken uiteindelijk verwoord in boeken en verschijnen als films. Dergelijke producties, zoals The Marix, ontstaan niet vanuit een zwart gat, maar vanuit een diepe, niet altijd herkenbare en onbewuste angst om genaaid te worden. De angst omdat je de wereld niet begrijpt en met je aan de haal gaat.

Dit zijn reële angsten. En ICT is momenteel daar waar de angst werkelijkheid wordt.

Om die reden vraag ik altijd wat het nut is van een technologie, welk probleem het oplost en waarom en hoe. En of het zelfs wel een probleem oplost of eerst een virtueel probleem bedenkt waarvoor het dan een oplossing is.

Reclame doet dit ook, het probleem is dat de witte kleding niet helemaal wt meer is, dus dien je dit middel te gebruiken. Maar is een wat vale witte broek een probleem? Eigenlijk niet. Want...is dat nu echt belangrijk? Of wordt ons verteld dat vaal iets slechts is? En wie bepaalt dat? Wie veroordeelt ons daarop? Niemand toch?

De maatschappij wordt te ingewikkeld en in het gemis van een begrip van hoe alles werkt, ontstaat misbruik en willekeurig groeiende vormen van technologie.

We hebebn heel hard een neiuwe serie documentaires nodig van James Burke. 'Connections'. Zie de docu's online...

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 399807 op 22 juli 2024 21:13]

Ja, totdat je één keer met je pinpas betaalt met die bonuskaart...
Kom op man, daar trap je toch niet in? Ze weten het nummer van die kaart en ook van je rekeningnummer. Koppelen is dan niet echt rocket science meer.
Anoniem: 463321 @OddesE23 augustus 2013 21:57
Waarom lees ik niets over mensen die dit weigeren?
Zijn er dan mensen waarbij tegen de zin een chip wordt geïmplanteerd? Je doet nu net alsof iedereen in de rij moet staan om verplicht zo'n ding in zijn arm te krijgen.


En wat betreft de rest van je betoog. Er zijn op tweakers genoeg kritische geluiden te horen als het gaat om privacy aangelegenheden. Dus doe niet alsof je de eenzaam roepende in de woestijn bent.
Er zijn hier best een aantal. De een maakt zich meer bezorgd dan de ander en dat op basis van ieders eigen karakter en geaardheid. De een is een optimist. De ander niet zo.

Maar vergeet niet dat er op tweakers.net een enorme bias is, een voorkeur voor technologie, zeker wat ICT aangaat. Het pardigma dat technologie per definitie iets moois en goeds is, is hier veel sterker aanwezig dan elders.

De kennis en inzicht in technologie is hoger dan gemiddeld maar gaat niet altijd gepaard met een gezonde dosis technorealisme.

Ik maak me zorgen over het gros van de mensen die zeer weinig snappen en zich niet bewust zijn van hoe vaak het mis gaat. Wij lezen hier al die berichten en zien meer dan een gemiddelde Nederlander die af en toe in de krant iets leest of op het journaal ziet dat het CPB weer een gevalletje onderzocht.

Hoe veel meer er mis gaat zie je niet op tv.

Wat implantatie betreft, dat is de zaak van de glijdende schaal i.c.m. 'diffusion of innovations'.

http://en.wikipedia.org/wiki/Everett_Rogers

Innovators en Early Adopters zijn de mensen die nu al rfid chips implanteren, om welke reden ook. Identificatie in geval je onherkenbaar raakt, veiligheid voor de kids (omg denk aan de kinderen-argumentatie) of om 'anders' te zijn dan de ander.

In goed Nederlands, als een schaap over de dam is volgen er meer. Dat is een essentieel punt, nietwaar? Gewenning. Ik ben bang voor gewenning.
Is nog niet eens zo'n mal idee van je, het lijkt mss allemaal ver, maar ooit wordt dit de realiteit. Er zijn genoeg films die hierop inspelen ook...

Gevangenissystemen kunnen zo mensen volgen, dus gevangenissen zonder feitelijke muren, maar tracht je te ontsnappen, dan kunnen ze je gewoon tracen en indien nodig zelfs 'bestraffen' door een soort schok die het apparaat zou kunnen afgeven (taser) --> toekomst.

Of een nieuwe spion, iemand van de vijandelijke linie die zoiets ingeënt is en zo terug naar zijn basis kan (idee erachter zelf uitwerken hoe die persoon er geen weet van heeft)....

Dus het begint nu klein (foto uitlezen uit je hand, lamp aansteken en zo), maar in sommige landen kan het uitgroeien tot iets krankzinnigs
Anoniem: 234453 @OddesE24 augustus 2013 09:01
Zouden dit soort berichtjes bewust de wereld in geholpen worden? Om ons alvast te laten wennen aan dit soort dingen, zodat we, als ze dit over 20 jaar gewoon gaan verplichten, ons niet meer verzetten?
Natuurlijk, zo werkt het altijd. Zo ging het ook met de Big Brother show en de plotse opmars van "reality shows". Vergeet niet dat er in Amerika slechts 5 grote mediacorporaties actief zijn die ALLE nieuws, tijdschriften, films, documentaires (de "officiële" dan) en televisiezenders overzien. Deze vijf zijn: Viacom, AOL/TW, Disney, ClearChannel en News Corp. Een document van een recent project van de FBI laat zien: "PAO now has relationships with reporters from EVERY wire service, newspaper, news weekly, and television network in the nation. This has helped us turn some "intelligence failure" stories into "intelligence success" stories, and it has contributed to the accuracy of countless others. In many instances, we have persuaded reporters to postpone, change, hold, or even scrap stories that could have adversely affected national security interests or jeopardized sources and methods". Mensen hebben er werkelijk geen idee van hoe diep ze door de media gehersenspoeld worden.
WAKE UP!!!!!!!!
Ach, sommigen willen nu eenmaal niet wakker worden. Alles wat het niveau van de gemiddelde krant of televisiejournaal overschrijdt wordt onmiddellijk aan de kant geschoven. Informatie is voor de meeste mensen synoniem geworden met entertainment en sensatie. Voor degenen die wel nog in dit soort zaken geïnteresseerd zijn en niet bang zijn van een blik achter het media-rookgordijn is de nieuwe documentaire "Sirius" van Dr. Steven Greer zeer zeker het bekijken waard.

Ja hoor, vooruit maar, noem me gerust een aluhoedje.

"When a well-packaged web of lies has been sold gradually to the masses over generations, the truth will seem utterly preposterous and its speaker a raving lunatic" - Dresden James
"Zouden dit soort berichtjes bewust de wereld in geholpen worden?"
Jawel.
In de zin, dat dit zo gaat. Propaganda is ver gekomen sinds de 2e wereldoorlog. Guerilla marketing ook.

Waar jonge generaties mee opgroeien, zien ze als net uit het ei gekomen eendjes die een kat als moeder zien.

Meest frappante is wel dat lieden in complete alu huizen met alu-pakken aan 2000 jaar terug al bestonden.
De Bijbel voorzei zoiets: "en op die dag zal iemand zonder het teken niets kunnen kopen of verkopen".

Niets aan de hand, gaat u rustig slapen.

[Reactie gewijzigd door notsonewbie op 22 juli 2024 21:13]

Ook handig als je bijv. een belastingschuld hebt ofzo, kunnen ze op afstand je chip uitschakelen en daarmee je identiteit tijdelijk wissen. Of als je nog een bon open hebt staat weten ze waar je bent, sturen ze er gelijk even een politiewagen op af.

Krijg je een berichtje, betaal nu eerst uw schuld voor uw identiteit weer wordt geactiveerd.

Ze zouden het maar al te graag willen, figuren zoals Opstelten in het kader van 'terrorisme bestrijding'.

Je weet ook gewoon dat ze dit een keer gaan proberen, misschien pas over 30 jaar maar dat ze het gaan proberen staat vast. Het begint met RFID in je paspoort, vervolgens je vingerafdruk in het paspoort. Nog even en je loopt hier rond in een soort Minority Report wereld.

http://www.youtube.com/watch?v=kx9IEP8pmiI
In de ideale wereld kan het een leuk systeem zijn. Een chip met je belangrijkste medische gegevens zodat bij een ongeval de dokter meteen je bloedgroep weet, of ICE gegevens. Je grijpt een klink vast en de deur weet meteen of je binnen mag of niet. Handje schudden met de barman is betalen, of net gewoon contactgegevens geven, etc... Genoeg toffe toepassingen te bedenken.
Maar we leven niet in een ideale wereld, we leven inderdaad in een wereld vol hacking, misdaad en bedrog. Dus ik pass ook voor het systeem :).
Maar waarom zou zoiets geïmplanteerd moeten worden?
Dat wat jij opsomt kan ook makkelijk gerealiseerd worden zonder een chip in je arm. (of waar deze dingen ook geplaatst moge worden).

Je zou ook een soort armband of horloge kunnen voorzien van zo'n chip als je zoiets wil hebben. Patiënten met bepaalde aandoeningen lopen al rond met belangrijke info voor als ze een keer ergens instorten.
Deuren van nieuwere auto's gaan open als je de deurklink beet pakt en de sleutel in je jaszak hebt zitten. Betalen dmv hand schudden kan dan ook als je de chip in je horloge of armband hebt zitten.

Ik bedoel er zijn zat mogelijkheden al beschikbaar waarvoor je geen chip in je nodig voor hebt. Het is gewoon nutteloos naar mijn mening om een chip in je lichaam te hebben. Die chip kan je makkelijk extern houden in je horloge, armband, ketting, mobiel of iets anders wat je op je persoon draagt. Voordeel is dan meteen dat je het af kan doen als je dit zou willen.
Gewoon hetzelfde als bestaande passystemen, maar dan de pas implanteren. Hoef je echt het wiel verder niet voor opnieuw uit te vinden.
Anoniem: 408343 @Carrein24 augustus 2013 11:20
misschien is dit de manier waarop hij zijn PIN onthoud...
één bit versleutelen heeft niet echt veel nut...

Sowieso is het altijd handiger om er een ID van te maken, mochten er problemen komen kan je het altijd herleiden tot één specifieke chip (traceability).
Om vervolgens te huilen, dat je geen privacy meer hebt ?

Nee dank u

Net als pinnen in de supermarkt, IK doe het niet, cash only.
pinnen bij de bank, uitgeven bij de verkoper, ieder zijn stukje werk !
Dus jij loopt altijd met een hoop cash geld rond?
Nee, wachten totdat ze dat ook afgeschaft hebben.... Geniaal idd.
ja en mij zul dus nooit niet met zon chip rond zien lopen

ook niet in de verre toekomst een paspoort is al irritant genoeg
Ik ook niet geen chips in mijn lijf ik ga nog liever dood :)
Ik ook niet geen chips in mijn lijf ik ga nog liever dood :)
Alsof dictators en andere enge mensen daar mee zullen zitten.
Ik vraag me af wat je daadwerkelijk doet als je ooit voor de keus wordt gesteld. Nu is het makkelijk roepen.
Ik hoop eigenlijk van niet.

Ik geef liever een pasje af aan een overvaller dan mijn hand.
Anoniem: 114278 @mobstaa23 augustus 2013 18:29
@ mobstaa :

Uiteindelijk zeker ja: lees de bijbel maar het nummer van het beest: aangebracht in je rechterhand of voorhoofd, zonder dit "nummer" kan niemand meer kopen of verkopen

EDIT:

Ik zie gezien de moderatie dat weinig mensen de bijbel lezen, het staat er toch echt in en ja het is het enige waterdichte systeem de chip in het lichaam ongeacht of je een gelooof aanhangt of niet.

Ooglezers werken niet: oog kan uitgelepeld worden zelfde geldt voor vingerafdruk: vingers kunnen afgehakt worden.

Pas met magneetstrip of Chip werkt niet kan gestolen worden of ongeoorloofd uitgelezen worden en je kan op dat moment niet meer bij je credits

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 114278 op 22 juli 2024 21:13]

Het is dit stukje:

Verder liet het bij alle mensen, jong en oud, rijk en arm, slaaf en vrije, een merkteken zetten op hun rechterhand of op hun voorhoofd. Alleen mensen met dat teken – dat wil zeggen de naam van het beest of het getal van die naam – konden iets kopen of verkopen. Hier komt het aan op wijsheid. Laat ieder die inzicht heeft het getal van het beest ontcijferen; er wordt een mens mee aangeduid. Het getal is zeshonderdzesenzestig. (Openbaring 13:16-18 NBV)
Als je toekomst is volledig gecontroleerd zijn in je alles doen en laten en je hebt er geen probleem mee, lijkt me de RFID chip perfect voor jou.
Ik moet er niet aan denken.
Dan nog hoeft er niks in je gepland te worden. Zoiets wat jij zegt bestaat al enige tijd: vinger afdruk en/of oogscan.
Nee laat deze rfid chips maar waar ze nu zijn, ik zie er niet veel zonnigs in terug.
In de toekomst alle (dementerende) bejaarden, peuters en (chinese) werknemers een chip die op één groot monitoring scherm weergeeft waar je precies bent.

* en electroschoks natuurlijk niet te vergeten *
Punt blijft dat de gehele bevolking verplicht aan de RFID chips de natte droom van een heleboel totalitaire leiders is; maar blijkbaar binnen een democratie geen reden tot voorzichtigheid...
Ik mag hopen voor deze artiest dat hij wel verdoofd werd tijdens het inbrengen van die chip. Het zag er wel erg pijnlijk uit :P
Mn kat heeft ook zo'n ding en die werd ook niet verdoofd.
Misschien deed dat ook wel pijn.
meestal voor opsporing als je kat kwijt is ;)
Meer voor als de kat gevonden is. :)
Nee, RFID gaat het toch over?
Ja joh, wat als die kunstenaar niet door het poortje heenkan op Schiphol als er per ongeluk metaal in die geimplanteerde chip zit?

Of nog erger: in Thailand? :)

"Snij 'm er maar uit"

:)
LOL!

Nee dat is de kat van Buma/Stemra ... dan kunnen ze blaatgeluidjes oversturen voor het geval die in het nauw zit.
Nee word erin geschoten, honden hebben dat ook.
Dus een kogel langzaam inbrengen doet pijn maar keihard in je poot schieten niet?

En ... wat hebben honden ook?
Een chip. Althans, de meeste honden. Vanaf dit jaar is het voor puppies in elk geval verplicht.
Hetzelfde principe geldt voor een gaatje in je oor prikken. Dat doe je met een soort pistool en zonder verdoving. Doet nauwelijks pijn. Of zijn er lui die liever een naald heel langzaam door een oor duwen ?
Het is waarschijnlijk gedaan door een tatoo artist of iets dergelijks, die hebben geen medicijnen gestudeerd en mogen dus geen verdoving geven. Zelfde als van die diamantjes die sommige mensen in hun decolete plaatsen, dat is ook niet verdoofd. Gewoon de tandjes op elkaar. Wie mooi wil zijn moet pijn lijden:p
Er zal verdovende zalf gebruikt worden, dat verdoofd in ieder geval je huid. Dat word ook gebruikt bij bepaalde piercings zoals een navel piercing en een piercing tussen de borsten.

Maar goed, mij lijkt dat je iets als dit bij een plastische chirurg laat doen om 2 redenen:
-Hun mogen wel injecties gebruiken die je hele hand tijdelijk plat legt (lees: verdoofd)
-Hun kunnen de litteken minimaliseren.

@hummerhealey
Klopt, als ze geen verdovende zalf gebruiken wat wel kan, word die er regelrecht ingeschoten op een plek waar weinig zenuwen zitten, zo ook bij honden.
Dat gene wat een dier voelt is hetzelfde (als het goed is, praten met dieren blijft lastig he:D) als bij een mens een knopje die geschoten word in de oorlel (en dat is bijna gevoelloos)

Echter in de hand zitten ontiegelijk veel zenuwen en dat voelt behoorlijk k*t.

Verder, ja leuk dat deze man het doet, er moet toch iemand zijn die met deze ''trend'' begint. Het enige wat hij nu kan doen is vertellen tegen mensen dat hij een chip in zijn hand heeft, en showen dmv zijn tel er tegenaan te houden. Handig van de 1KB opslag in zijn hand, jammer dat hij er vrijwel tot niks mee kan..

Ergens vind ik dat ze met bepaalde technieken de rem in moeten trappen, mensen zijn nu al zo goed als tracebaar waar ze ook zijn (dmv je ov pas, telefoon, smartwatch of whatever) Als dit allemaal begint te rollen word dus elke pasgeboren baby direct geïnjecteerd met zijn identiteit en een gps functie?

De vrijheid van een mens is al zo in het geding, waarbij dit geen goede gevolgen kan hebben betreft de vrijheid.
''Vroegah'' waar je nog lekker eens een kampvuur kon maken, waar je met je eigen gebouwde brommer kon scheuren, waarbij je weleens met een kapot verlichte fiets kon fietsen of de pk's van je auto mocht voelen. Daar mag je nu helemaal niks, zelfs boom hutten in het bos van kinderen worden gesloopt door gemeentes...
Ondertussen word alles onder de noemer geplaatst van: voor je eigen veiligheid/welzijn.

Nu word je vooral getrackt door de praktische spullen zoals je tel, ov of in mijn geval laatst de auto: 11 uur 's avonds op de auto baan, geen hond aanwezig op de weg, dus dan krijg je wel het gevoel/adrenaline om de pk's van je auto te laten brullen. 1 Maand later een boete uiteraard die nog steeds uitgedeeld word vanwege je veiligheid en veiligheid van omstanders.
Straks doe je een plasje tegen een boom, krijg je een maand later een boete want jou dna komt overeen met jou chip. Enja jou plasje is schadelijk voor het milieu, DSM etc helaas niet¿?

Ik wil niet paranoïde overkomen, ik heb niks te verbergen, maar de overheid moet burgers niet bang maken voor niks, ze kunnen net zo goed een GPS antenne op je hoofd zetten en op je voorhoofd je naam brandmerken

[Reactie gewijzigd door LopendeVogel op 22 juli 2024 21:13]

"Vroegah" mochten die dingen die je opnoemt ook al niet hoor. En toen kreeg je ook een boete als de politie er achter komt.

Het verschil met "Vroegah" en nu is dat er meer mensen zijn, en meer roekeloos gedrag is. Maar niet bepaald meer methodes om er wat aan te doen. Dus dan maar wat strikter.
Volgende stap, een OV-chipkaart ontleden en onder de huid implementeren.
Dat moet dan verbaasde reacties opleveren bij inchecken.
net als je portomonee in je kontzak, gewoon de chip in een bil laten implementeren, elke keer inchecken met je kont :P
Jij hebt erg lange benen? Als ik in de bus moet uitchecken zitten die dingen op iets van 1.30 meter? ;)

1K is een beetje te weinig voor een virus denk ik...
Beter in je kont dan in het topje van je neus denk ik ^^
OV-chipkaart? Moet je wel elk 5 jaar onder het mes.
Dat word behoorlijk pijnlijk. De antenne is zo groot als de kaart zelf.
You stupid device, "READ THE HAND!" :p
Gevalletje talk to the hand :+ ?
Maar dit kan natuurlijk leuk zijn voor in de toekomst voor toegangscontrole poortjes etcetera of om je paspoort gechipt bij je te hebben. Handig als je je rijbewijs gehaald hebt ga je gewoon naar de chirurg om je pas bij te werken :+
Maar dit kan natuurlijk leuk zijn voor in de toekomst
Clowntje erbij inderdaad... maar reken er maar op dat het zo zal gaan ja. Iedere instantie zijn eigen RFID chip.... en jij maar hopen dat je arm groot genoeg is zodat ze er allemaal in passen... :Y)
Dat is toch al veel vaker gedaan.
Alle vier mijn katten hebben dit ook.

En er was toch ook al een Rotterdamse disco waar je met een in je arm geimplanteerde RFID chip kon betalen.
Anoniem: 22438 @Nosmo.23 augustus 2013 21:30
Yep in 2004 al, en ook in Barcelona

http://www.theguardian.co.../jun/10/onlinesupplement1

Niks bijzonders dus en toen vond ik het al een achterlijk idee om een chip in je te laten planten om vervolgens bij de bar als vip user te kunnen afrekenen.

Oh ik zie hieronder al dat iemand anders een link had geplaatst.... nou ja ach, maakt ook niet uit :p

Wat in dit artikel wordt gezegd, is dat het in een vliegveld geen problemen zou moeten opleveren.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 22438 op 22 juli 2024 21:13]

Anoniem: 399807 @Nosmo.23 augustus 2013 19:36
Desalniettemin moeten we elke keer als we zoiets lezen niet blasé zijn en ons mondig maken dat het chippen van mensen een slechte zaak is.

Dit soort acties zorgen voor gewenning van het idee en dat is heel erg. Aan dit idee dien je nooit te wennen.

Zelfs er over schrijven bezorgt me al de kriebels omdat er tenminste enkele gozers hier zijn die menen dat omdat er een discussie op gang komt het een relativistische zaak is, waar je dus ook voor chippen kunt zijn.

En niemand met enig verstand in zijn harses vindt dit een goed idee.
Desalniettemin moeten we elke keer als we zoiets lezen niet blasé zijn en ons mondig maken dat het chippen van mensen een slechte zaak is.

Dit soort acties zorgen voor gewenning van het idee en dat is heel erg.
Ja he? Als je even meegaat in de conspiracy theorieën zou je bijna gaan denken dat er een bewuste agenda achter zit om ons alvast te laten wennen he? Die berichtjes zijn altijd zo neutraal, of zelfs positief, van toon.

Waarom hoor ik nooit de vergelijking met het getatoeeerde nummer in het concentratiekamp? Te pijnlijk? Lijkt me toch de meest treffende vergelijking? Zo'n chip in je arm gaat jou zelf nooit evenveel voordeel opleveren als de mensen die jou tracken.... dat kan een kleuter toch bedenken?
Hitler was blij met ontwikkelingen als snelwegen, spoorwegen en de keurige administratie van de NL overheid oa wie er van Joodse afkomst was.

De volgende Hitler zal blij zijn met drones, implantaat chips en Google's database.

Iedereen weet dit of kan dit weten, maar meeste mensen willen hier niet over nadenken. De meeste mensen die er wel over nadenken weten dat het niet tegen te houden is.
veel plezier met een mri-scan of airport-security lijkt mij. Of is het daar te klein voor?
Het is waarschijnlijk dat hij te klein is om metaaldetectors af te laten gaan, maar een MRI kan hij waarschijnlijk niet meer in, totdat dit ding verwijderd wordt.

Sowieso ziet dit er niet medisch verantwoord uit, betwijfel of dit het werk van een arts was. Het lijkt of het gebied niet ontsmet was, en in de hand dingen implanteren is een slecht plan (veel spieren en pezen, waar het niet tussen of tegenaan moet komen).

Daarbuiten is waarvoor hij het gebruikt enorm loos. 1kb gifs? Niet iets wat de moeite waard is, en verre van een logische stap om daarvoor iets te implementeren.
Ben nu wel heel benieuwd wat wel een logische stap is om iets voor te implanteren?

Net even in mijn portemonee gekeken... zitten toch aardig wat pasjes in:
Rijbewijs
Bankpas
Zorgpas
Ziekenhuispas (why oh why??)
ANWB pasje
Pas van bedrijf
Bonuskaart
Gamma kortingspas
OV chipkaart
Studentenkaart
Bibliotheekpasje
Videotheekpas
.....

Gaat maar door.

Blijkbaar veel te moeilijk om het zo te regelen dat je aan één pasje genoeg hebt. Dus heel het land loopt met een kuub plastic in de portemonee.... maar dan zou het wel ineens nodig zijn om chips te implanteren?

* OddesE hoopt niet dat we over twintig jaar tientallen RFID chips geïmplanteerd hebben, voor elk bedrijf/instelling één...
Anoniem: 463321 @OddesE23 augustus 2013 22:10
Je geeft al een klein kijkje in je leven. Een student die boodschappen doet bij dure AH-winkels. Videos huurt en boeken leent (dat beide nog bestaan). Ook geld uitgeeft aan zijn auto en niet graag met pech langs de weg staat. Bij een bedrijf werkt dat pasjes gebruikt. Je hebt in elk geval een aardig inkomen voor een student. :+
Er komt eerst nog een universeel pasje, maar dat blijkt al snel fraude gevoelig, dus is implanteren de meest logische stap, en dan komen we bij de profetie.
Indien je de omgeving bekijkt, en de tekeningen op de arm van de man, denk ik niet dat dit om een dokter gaat maar om een tattoe / piercing zetter.
Als dit object te klein zou zijn, zou er toch iets goed fout zijn met de algemene 'airpot-security'.
'digitale tatoeage'? Eerder een digitale oormerk, tis een kwestie van tijd voor we allemaal met zo'n chip uitgerust worden die we kunnen gebruiken voor OV-chippen, identificatie, financiele transacties etc.
Mij niet gezien. Brandmerk is wellicht toepasselijker.
Inderdaad mij ook niet gezien.
Zelf als het verplicht wordt zou ik het niet doen.
Ga ik wel in de bos ergens wonen....
tis een kwestie van tijd voor we allemaal met zo'n chip uitgerust worden
Amen!

Maar: alleen als we allemaal klakkeloos roepen van: Oh? Ja zeg? Goed hee.

Beter vanaf dag één duidelijk maken: Aan mijn lijf geen polonaise.

Maar zoals zo vaak: Als de meerderheid het allemaal best vindt dan zijn de overigen (die het dus niet willen) gewoon de pineut.

Twee wolven en een schaap leefden in een democratie. Vandaag op de agenda: Wat eten we vanavond?
Wat een sukkel zeg, dus die gozer stopt een RFID tag in z'n hand die qua technologie al 15 jaar oud is en noemt het kunst omdat hij er met zijn telefoon andere animated gifs op kan zetten? Klinkt vooral als een --> LOOK AT ME <-- actie...

<disclaimer>Sorry voor de ongezouten mening</disclaimer>
Vandaag een sukkel, morgen de standaard.

Net als de nieuwere generaties die geen rekening houden met privacy en het dood normaal vinden om sexuele pics van iemand te plaatsen als ze toevallig voorbij een open raampje lopen.

Tenzij het hen zelf gebeurt uiteraard, dan is het janken.
Tja, ik weet niet zo goed wat ik er van moet denken. Het heeft dus echt totaal geen nut totdat iemand met zijn telefoon bijna op zijn hand zit? En dan zie je een animated gif van max 1kb?

Kevin Warick deed tenminste iets wat ergens heen gaat, dit gaat straks naar zo iets als het filmpje er naast waar hij dus ergens op een stoel zit en mensen met hun telefoon langs hem kunnen lopen.

Meer wazige kunst dus.

Als het nu als daadwerkelijk opslag medium voor bestanden had kunnen dienen, dat was interessant geweest. Gewoon je hand over je telefoon om er bestanden op te backuppen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.