Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 32 reacties

John Perry, de cinematic designer van het team dat bij BioWare werkt aan Dragon Age III: Inquisition, vertelde op een beurs in Canada dat er een level in de nieuwe rpg zit dat net zo groot is als alle levels van voorganger Dragon Age II bij elkaar. De game verschijnt over een jaar.

Een aantal kopstukken uit het team dat bij BioWare werkt aan de nieuwe Dragon Age, was aanwezig op de Comic and Entertainment Expo in het Canadese Edmonton. Tijdens een presentatie van de game deed producer Cameron Lee via Twitter live verslag van de verse details die door de teamleden naar buiten werden gebracht.

Zo vertelde John Perry over de omvang van het nieuwe level. Creative director Mike Laidlaw voegde daaraan toe dat de game ten opzichte van voorganger Dragon Age II meer opties krijgt om het personage waarmee de speler het spel doorloopt, aan te passen. Ook de Followers die een speler meekrijgt, kunnen meer aangepast worden dan in de voorgaande games uit de serie. Cameron Lee liet nog los dat spelers dit keer alleen een menselijk personage kunnen kiezen, net als in voorganger Dragon Age II. In de eerste game uit de serie konden spelers ook als elf of dwerg het spel doorlopen. Tot slot liet Perry nog los dat hij meer tijd besteed had aan de pre-productie van de game dan bij de voorgaande games.

Dat BioWare meer tijd uittrekt voor het ontwerp van het spel komt wellicht omdat de kritiek op voorganger Dragon Age II stevig was. Het eerste deel werd vooral door fans als een veel betere game gezien. BioWare kondigde Dragon Age III: Inquisition in september aan en liet daarbij los dat het spel eind 2013 op de markt verschijnt. De studio gebruikt niet langer de zelfgemaakte engine die als ondergrond diende voor de voorgangers, maar heeft nu gekozen voor Frostbite 2.0, de engine die het Zweedse Digital Illusion CE maakte voor Battlefield 3.

Dragon Age III: Inquisition Dragon Age III: Inquisition Dragon Age III: Inquisition
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (32)

Ik denk dat level gewoon map betekent. Het suggereert meer exploratie.

Wat mij betreft hadden ze beter deel 1 als punt kunnen nemen en verbeteringen doorvoeren. Als je van het inferieure deel 2 uit gaat dan nog wordt het niet een vervolg op deel 1. Deel 1 zou de benchmark moeten zijn.
Ik hoop dat het niet gaat om 1 specifieke quest - zoals in the mage tower in DA1, een quest die maar blijft duren en duren en duren... x.x
Ja die mage tower.. maaaan wat was ik die zat op een gegeven moment.. maar goed.. toch doorbijten en afmaken.

Vond DA1 echt topspel... 2 was jammergenoeg een dikke teleurstelling, ,maar ze hebben genoeg credit over dat ik 3 ook wel ga halen.
Ik vrees voor her ergste dat er geen een woord gerept wordt over DA1 (voortbouwen op dit deel ipv deel 2 verbeteren)...
De combinatie van ambitieuze plannen met een strakke deadline vind ik meestal niet zo handig.

De screenshots zien er veelbeleovend uit, maar ik hoop wel dat ze de grootste pijnpunten van DA II vermijden (Te veel herhalen van dungeon patronen, waardoor het spel er erg beperkt uitzag).

Verder is het natuurlijik van belang dat het verhaal weer goed is.
Dat niet alleen: maar een saaie stad, een domme verhaal lijn, fetch qeusts en game mechanics versimpeld.

Er zijn een aantal top mensen weg bij Bioware en echte toppers maken ze sowieso al niet meer sinds de overname door EA. Ik vrees dat deze weer niet in de buurt van DA 1 zal komen. Te oppervlakkig voor de massa gemaakt waardoor het geheel enorm dumbed down zal zijn.

Eerlijk gezegd vond ik DA 1 al kwalitatief niet in de buurt komen van klassiekers zoals BG series en Icewinddale etc. Maarja publishers steken alleen geld in games voor de massa en durven geen risico's te nemen. Daarom ben ik wel blij dat via Kickstarter er een aantal leuke initiatieven zijn gekomen. (Project Eternity en Wasteland 2)
echte toppers maken ze sowieso al niet meer sinds de overname door EA
Ben ik niet mee eens aangezien The Mass Effect serie fantastisch waren, vooral de laatste 2 delen.

Maar ik ben benieuwt hoe deze gaat worden, want Dragon Age 1 heb ik uit gespeeld toen, was een leuke spel, en Dragon Age 2 heb ik all meer dan een half jaar niet meer aangeraakt, en daar zit ik misschien nog maar op 20 a 25%.
screenshots? welke screenshots? dit betreft concept art!

[Reactie gewijzigd door himlims_ op 22 oktober 2012 13:58]

Mirved heeft het over screenshots, ik zie er alleen concept art bij staan. Vandaar dat ik vraag om een link.. smartass.
Heb je een link met screenshots?
Ik wacht deze keer toch de reviews even af, ik vond Dragon Age II erg tegenvallen.
Vooral dat alle dungeons vrijwel hetzelfde waren waarbij enkel een ander pad geopend was vind ik erg vervelend. Het spel werd daardoor erg snel saai.

Dat er geen ras gekozen kan worden maakt de keuze alweer erg beperkt en dat belooft niet veel goeds.
De pers was bij DAII een stuk positiever dan het publiek...
De pers is bijna altijd positief bij AAA spellen. Anders worden ze niet meer uitgenodigd voor al die leuke evenementen van de uitgevers.
Meestal ga ik toch eerder mee met de kritiek van de pers (Gameplay vind ik nog altijd een correct magazine), want kritiek van het publiek is in vele gevallen ook niet meer dan klagen op internet fora en eindeloze herhalingen van enkele minpunten. (volgens mij soms zelfs door mensen die het spel nooit aangeraakt hebben). Meestal is een spel leuk tot je fora begint te lezen.

Zelf nooit DAII gespeeld dus ik ga er geen uitspraken over doen. Heb DA1 nooit langer dan enkele uren kunnen spelen dus zag ook geen reden om DA2 te kopen.
Ik vraag me af wat ze precies bedoelen met level. Bedoelen ze dan in feite een quest en de quest-specifieke locatie die daarbij horen, of bedoelen ze gewoon dat ze het aantal laadschermen drastisch verminderd hebben. In ieder geval is het leuk om wat meer te weten te komen over deze game. Ze hebben met deel 1 bewezen dat ze het kunnen, nu hopen dat ze kunnen leren van de fouten die ze bij 2 gemaakt hebben.
Ctrl+V bleef zeker hangen. Na deel 2 heb ik zeer m'n twijfels bij deel 3, maar ze zouden luisteren naar de fans, dus misschien dat het goed komt.
Ik hoop dat het weer een beetje richting DA1 gaat...
Da2 was echt belachelijk, veels te kort, lang niet zulke leuke gameplay en veel minder spannend en moeilijk.
Jammer, juist doordat je die verschillende personages en klasses had maakte het spel meer her speelbaar. Nu hoeft het natuurlijk geen dealbreaker te wezen als de rest van het spel gewoon goed is. Deel 2 vond ik persoon ook veel minder dan deel. Alles wat je kon doen en natuurlijk die draak was erg leuk om te verslaan. Het einde was ook behoorlijk pittig, vond ik.

Ben dus wel benieuwd naar het 3e deel, maar gelijk kopen? Nee dat dan weer niet.

[Reactie gewijzigd door Daniel_Elessar op 22 oktober 2012 10:55]

Frostbite 2 engine en Dragon Age 3? Ik ga er vanuit dat zij het spel er juist mooier eruit willen zien en nieuwe mechanics gaan gebruiken. Een leuke verandering zou ik zeggen, het verhaal is vooralsnog onduidelijk voor ons en wat er eigenlijk gaat gebeuren.

Maar even wachten op de trailer dus. :)
Op basis van in het verleden behaalde resultaten wordt dit dus echt typisch zo'n spel dat ik pas koop als blijkt dat de meeste spelers het keigoed vinden. Na DA:O, wat gewoon een legendarisch goed spel was, hebben ze de boel zo vakkundig verprutst dat ik niet meteen warmloop bij dit soort berichten. Eerst zien, dan geloven. Zo te lezen hebben een heleboel mensen dit gevoel. BioWare heeft iig een duidelijke missie (laat mensen DA II vergeten) maar die gaat niet makkelijk worden.
Zowat iedere DA: O fan die ik ken, Snoei :P
Tot nu toe nog maar ene gezien die het goed vondt - ik twijfel vanaf nu aan zijn smaak in games¨!
Ah, ik vind het echt jammer dat je - alweer - alleen als human kan spelen.
Wat ik bij DA:O echt uniek vind is dat elke character een ander begin verhaal heeft, en daarnaast dat NPC's anders op andere rassen reageren. Daardoor is het ook interessanter om meerdere playtroughs te starten.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True