Microsoft komt met preview van 'Hotmail-vervanger' Outlook.com

Microsoft heeft een preview van zijn nieuwe webmaildienst Outlook.com online gezet. De webmaildienst is voorzien van koppelingen met SkyDrive en diverse sociale netwerksites, en moet Hotmail-gebruikers verleiden om over te stappen.

Volgens Microsoft combineert Outlook.com, dat zich richt op de consumentenmarkt, de sterke punten van Hotmail.com en zijn mailserver Exchange. De webmaildienst zal nauw verweven worden met Windows 8 en Office 2013, en heeft de look-and-feel van de Metro-interface. Volgens Microsoft geeft deze interface de gebruiker een betere toegang tot zijn inbox door onder andere in het openingsscherm minder advertenties en zoekbalken te tonen.

Helaas!
De video die je probeert te bekijken is niet langer beschikbaar op Tweakers.net.

Outlook.com biedt ook een koppeling met Microsofts cloudopslagdienst SkyDrive. Deze geeft standaard 7GB aan opslagcapaciteit. Ook kunnen feeds van diverse sociale netwerksites opgevraagd worden in de zogenaamde People Hub, waaronder Twitter, LinkedIn, Facebook en Google+. Verder heeft het door Microsoft overgenomen Skype een plekje gekregen in de webmaildienst.

Opgeslagen e-mail op Outlook.com moet ook toegankelijk worden op mobiele apparaten door Exchange ActiveSync-ondersteuning aan te bieden. Zo kunnen ook smartphones en tablets die niet op Windows Phone draaien de maildienst benaderen.

Microsoft stelt dat zijn maildienst het makkelijker zal maken om overvolle mailboxen op te schonen. Zo sorteert Outlook.com automatisch nieuwsbrieven, updates van sociale netwerken en berichten van contactpersonen, waarna deze via de sweep-functie verwijderd of verplaatst kunnen worden. Microsoft stelt dat het bovendien krachtige filterfunctionaliteit aan de webmaildienst heeft toegevoegd.

Outlook.com, waar in juni al de eerste screenshots van uitlekten, is voorlopig als preview beschikbaar. Hoe lang deze testfase zal duren, is niet duidelijk. Microsoft lijkt gebruikers van Hotmail echter over te willen halen om over te stappen naar Outlook.com door een eenvoudige migratie aan te bieden via een 'upgrade to Outlook.com'-knop. Op termijn zou Outlook.com Hotmail moeten gaan vervangen. Verder belooft Microsoft dat het bij het plaatsen van advertenties op Outlook.com deze niet zal personaliseren door de inhoud van een e-mail te scannen, dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld Gmail.

Outlook.com Outlook.com Outlook.com Outlook.com

Door Dimitri Reijerman

Redacteur

31-07-2012 • 19:06

373

Submitter: JohnVanZetten

Lees meer

Reacties (373)

373
363
231
11
1
73
Wijzig sortering
voor iedereen met een windows phone 7 lees eerst dit voor dat je van @hotmail.com naar
@outlook.com gaat.

http://www.wpcentral.com/...g-your-hotmail-outlookcom
Gelijk maar even een account gemaakt. Je weet maar nooit, als het wel populair wordt heb ik iig *MijnNaam*@outlook.com :D

Moet zeggen, erg verfrissend design. Had een hoog GMail gehalte verwacht door het filmpje, maar nu ik er zo even naar kijk. Erg netjes. Super schoon en erg snel.
Kan zeker iets moois worden (zeker met Win8/metro integratie).
Ik moet zeggen dat ik dit nieuwe outlook.com ook erg mooi vind, maar omdat ik als jarenlange Gmail gebruiker eigenlijk niet wil overstappen naar een nieuw emailadres zal ik de emaildienst opzij moeten zetten, helaas....

Of toch niet! Nee, je kan iedere POP3 emailaccount gewoon integreren in je nieuwe online Outlook. Dus ook als Gmail gebruiker kan je alle mail gewoon via dit nieuwe outlook.com bekijken. Nice toch? :)
Mijn ervaring met Gmail is meer dan voldoende. Heb me ook maar even geregistreerd bij Outlook om mijn naam even te reserveren. De spamfilter van Gmail werkt bij mij uitmuntend. Daarnaast hangen erg veel diensten aan mijn Google-account zoals telefoon, browser, drive, Google+ etc. Zie niet in waarom ik zou overstappen.
Één reden zou kunnen zijn dat de bestandslimiet bij Outlook.com voor attachments vele malen hoger is dan bij Gmail. 300mb voor bestanden uit je Skydrive en 100mb voor bestanden daarbuiten. Bij Gmail is het altijd 'slechts' 25mb.
Één reden zou kunnen zijn dat de bestandslimiet bij Outlook.com voor attachments vele malen hoger is dan bij Gmail. 300mb voor bestanden uit je Skydrive en 100mb voor bestanden daarbuiten. Bij Gmail is het altijd 'slechts' 25mb.
Misschien als je heel vaak grote attachments verstuurt. Anders kun je net zo goed iets als dropbox of wetransfer gebruiken.
Precies. Ook hier al jaren tevreden gebruiker van de Google diensten.

De enige reden voor mij om ooit over te stappen zou de aanschaf van een Windows phone kunnen zijn.....
Het spamfilter van hotmail werkt ook prima. Het spamfilter van Gmail gooit mij teveel berichten in de spam bak. Ook berichten van gebruikers ie mij normaal een mailtje sturen.
houd er wel rekening mee dat je slechts 10MB aan data van de gmail server over kan zetten naar je @outlook als je de adfree variant gebruikt. MB en niet GB. Dus misschien kom je nog wel bedrogen uit als je alles wil doorsturen naar je nieuwe outlook adres
Ook ik heb met het lezen van de titel alleen meteen voor het hele gezin @outlook mailboxen aangemaakt. Nu heeft iedereen een mooi en netjes "naam"@outlook.com adres. Ziet er toch beter uit als "onzinnaam123" :)

Het had wel handig geweest als er een @outlook beschikbaarheids icoon zou zijn waarmee je meteen kan zien of een adres al geregistreerd is of niet.
Nu moest ik voor een gezinslid wel 8x opnieuw de capcha intoetsen omdat steeds bleek dat de naam al geregistreerd was.
maarja, anders zou het voor een emailscraper wel erg makkelijk worden.
Precies, ik heb ook gelijk een @outlook.com E-mail adres aangemaakt, staat toch wat professioneler (ook al heb ik ook nog mijn eigen domein E-mail adres :)).

Het werkt allemaal stukken sneller, en het is ook veel overzichtelijker.

Hopelijk krijgen de agenda en SkyDrive binnenkort ook een Metro makeover :).
Anoniem: 423265 @Timons10631 juli 2012 20:47
Precies, ik heb ook gelijk een @outlook.com E-mail adres aangemaakt, staat toch wat professioneler (ook al heb ik ook nog mijn eigen domein E-mail adres :)).
Wat staat er professioneel aan een voor iedereen gratis emailaccount bij een (experimentele) non dedicated 3rd-party aanbieder waar miljoenen doorsnee consumenten wereldwijd gebruik van (gaan) maken?
@outlook.com
of
@hotmail.com

Het klinkt beter en het ziet er beter uit imho.
Dat is een goede tip, heb het gelijk even gedaan. Ik weet eigenlijk wel zeker dat dit populair wordt.

Als je nu in een preview van Windows 8 gaat, moet je je inloggen met een Windows Live ID. Kan hotmail.com zijn maar alle nieuwe gebruikers (de gemiddelde gebruiker die een nieuwe PC koopt en geen Live ID heeft) moeten ook zo'n Outlook.com maken. Dit gaat in de loop van de tijd flink groeien verwacht ik.
Anoniem: 247612 @DiedB31 juli 2012 22:21
Ik denk dat elke variant van xxxx@hotmail.com ook direct gekoppeld is aan xxx@outlook.com dus het is niet dat het nu nog de braak liggend terrein is qua namen.

Correct me if i'am wrong.
Nope, ze zijn helemaal onafhankelijk.
Nope, ze zijn helemaal onafhankelijk.
Dat lijkt me onlogisch. Als iemand met een bestaand hotmail-account wil overstappen lijkt mij dat zijn accountnaam@outlook.com al voor hem gereserveerd is en dat niet iemand anders op die naam kan registreren.
Dat is inderdaad logisch, maar niet hoe het werkt. Ze zijn écht helemaal onafhankelijk.
Ga ik ook meteen even doen, je weet maar nooit waar het goed voor is.
Bedankt voor de tip. Hebbes :D
Ook meteen gedaan. En meteen toegevoegd aan mijn gmail, al vind ik de interface eigenlijk wel fijn moet ik zeggen.
Super goed idee! Gelijk gedaan.

2 mail adressen geregistreerd, maar bij de 3e loop ik nu vast. Constant de melding dat die tekens verkeerd zijn. Echt al 20 keer opnieuw geprobeerd. Dat audiobestand is ook om te lachen. Alsof er 10 mensen door elkaar schreeuwen :+

Eindelijk af van dat "mijnnaam+randomnummer@hotmail.com" ;)
Heb ik ook gedaan, nu stuurt hij alleen automatisch vanaf @ outlook.com. Dat is wel jammer.
Daarnaast wil ik de bovenbalk zwart kunnen maken, dat lijkt niet te kunnen :(. Voor de rest prima interface. Mooi snel ook!.
Waar heb je dat aangemaakt? Ik kan alleen kiezen uit de hotmail.com en live.com domeinen, geen outlook.com

Al gevonden

[Reactie gewijzigd door Slashdotter op 23 juli 2024 19:35]

Even een heads-up, als je outlook.com bezoekt en inlogt op je email wordt je voortaan ook via hotmail.com geredirect naar de outlook.com site. Je kunt er vanaf door op het tandwiel te drukken en dan op 'Terug naar Hotmail' knopje te drukken.

Ik was even opzoek voordat ik het gevonden had :+

[Reactie gewijzigd door rikkert278 op 23 juli 2024 19:35]

Op belegger.nl en telegraaf.nl lees ik dat Microsoft volgend jaar helemaal wil stoppen met hotmail. Ik weet niet wat de bron is. Berichten zijn rond 20:00 geplaatst, uurtje later dan het tweakers-bericht.

http://www.belegger.nl/ni...ft-stopt-met-hotmail.html
http://www.telegraaf.nl/d..._stopt_met_Hotmail__.html
Even was ik bang mijn hotmail accounts te verliezen. Ik heb deze accounts al vrij lang, vanaf vrijwel hun begin heb ik een hotmail account. Indertijd had je nog geen provider en ik had de mazzel dat ik kon inloggen via een telefoon van een universiteit. Hotmail was de enige manier voor mij om een email adres te hebben.

In het artikel van de Telegraaf lees ik:
Hotmail-gebruikers die nu een @hotmail-adres hebben hoeven niets te doen om hun adres te behouden. De webmail-applicatie wordt binnenkort vanzelf geupgrade naar de nieuwe service. De email-adressen hoeven niet veranderd te worden.
De accounts blijven dus gewoon bestaan! Ik zie overigens nogal wat kritiek over hotmail, waarvan ik zelf vind dat zij niet terecht is. Mij lijkt dat velen die kritiek hebben, zich niet bewust zijn van het feit dat je niet verplicht bent via een browser in te loggen. Je kunt met Windows Live Mail (http://nl.wikipedia.org/wiki/Windows_Live_Mail) héél makkelijk al je accounts beheren. Zo heb ik daar 3 hotmail accounts, één gmail account en twee accounts van mijn provider in en dat werkt perfect. (Live Mail is voor XP, Live Mail 2011 is voor Vista en Win 7/8)

Door de jaren heen is hotmail betrouwbaarder gebleken dan de email services van mijn provider(s). Zo zijn per 1 augustus 2012, Orange.nl en Wanadoo.nl adressen, niet meer te gebruiken, om maar eens wat te noemen.....

[Reactie gewijzigd door Synthiman op 23 juli 2024 19:35]

Ik heb Nu.nl ook al op de vingers moeten tikken omdat de titel niet helemaal klopt. Microsoft stopt niet met Hotmail, wat zou betekenen dat alle hotmail adressen niet meer bruikbaar zouden zijn. Het krijgt gewoon een nieuwe naam/logo, net als toentertijd Hotmail->Live mail (Hotmail bleef bestaan). Kijk maar eens op de officiele blog: http://blogs.office.com/b...xt-billion-mailboxes.aspx
Das wel handig dat je ook nog even terug kunt naar je gewone hotmail.
Denk dat vele het niet eens opgevallen was...
Neem aan dat dit op basis van E-mail (Account) is dan en niet op basis van Cookie
Neem aan dat dit op basis van E-mail (Account) is dan en niet op basis van Cookie
Nee! Het is een cookie. Bij mij zag ik nergens een "terug naar hotmail"- knopje. Niet in Firefox en niet in Chrome. Even gebruik maken van de functie om de geschiedenis (en dus ook cookies) van het laatste uur te deleten. Zowel Firefox alsook Chrome kent deze functie, en ik kon weer netjes op hotmail.com inloggen.

Firefox: Onder menu "Extra" -> Recente Geschiedenis wissen. (Van bijv. laatste uur)
Chrome: Onder menu "Extra" -> Browsergegevens wissen. (Van bijv. laatste uur)

[Reactie gewijzigd door Synthiman op 23 juli 2024 19:35]

Vreemd. Ik heb gisteren thuis mijn hotmail.com omgezet naar een outlook.com. Toen ik deze ochtend inlogde op het werk werd mij automatisch de outlook.com interface weergegeven na het inloggen. Dit kan onmogelijk door een cookie gebeurd zijn vermits er niets van synchronisatie tussen die 2 PC's bestaat.
Ik hoef niet terug, vernieuwing is altijd goed in het internet.
Wel even wennen, maar zulke veranderingen kan je dan best van dag 1 meemaken!
Ik vind het maar bagger, verficatie via een sms is niet mogelijk buiten de US. De letter/cijfercode is zo onduidelijk wanneer het een hoofdletter is of niets dat ik die niet meer "mag" grebruiken voor verificatie. Nodeloos ingewikkeld aanmeldproces!
De letter/cijfercode is niet hoofdletter gevoelig hoor. Maar ik vind hem zelf ook irritant, daar niet van. Captcha is een stuk fijner.

Ik vind Outlook verder een stuk beter klinken. Mooie, strakke interface.
LET OP: Je e-mailadres wijzigen is niet verstandig als je een Windows Phone toestel hebt: http://www.zdnet.com/wind...o-outlook-com-7000001906/
Precies ja, je Windows Phone terugzetten naar fabrieksinstellingen en opnieuw registreren met je Outlook.com is de enige oplossing (momenteel, hoop ik)
Het kan wel, je moet gewoon je toestel volledig resetten omdat je niet zomaar van live account kan switchen op WP7.5. Het is dus niet zo dat je al je aankopen etc... kwijt bent (gelukkig maar) :)
Je moet dus kiezen tussen een factory reset of je oude adres behouden (zolang dat nog kan)
Ik wacht nog wel even :)
Hopelijk komt MS nog met een degelijke oplossing.
Helaas, helaas, nog steeds geen IMAP support :(

En dat in 2012, echt een flater imho!
Waarom heb je IMAP nodig als je gewoon het Exchange (ActiveSync) protocol kunt gebruiken?
omdat IMAP platform en vendor-onafhankelijk is en activesync niet?
Omdat je een mailclient naar keuze wil kunnen gebruiken? Of wilde je een pakket van een 500MB (Outlook dus) gaan installeren om een mailtje te sturen?

Iedere non-fossiele mailclient kan IMAP doen. En de meeste ook nog over SSL.

[Reactie gewijzigd door _Thanatos_ op 23 juli 2024 19:35]

Dus IMAP over SSL en SMTP over SSL hoeven we ook niet om te vragen...

Gelukkig heeft NederHost dit wel, en is niet duur.
Pioniers... Hotmail is na de overname door ms sterk verbeterd, maar daarvoor was het al het enige echte alternatief voor een vast mailadres gekoppeld aan een internetaccount waar je voor moest betalen, en inbellen. Dus op school internetten kon maar dan had je geen eigen mail, ook onderweg, ineen café of bieb, had je geen eigen mail. Ook thuis, met het internet van je ouders, geen eigen mail. Daarnaast was het beter en simpeler dan bijvoorbeeld tripod, Yahoo of geocities. Er was eigenlijk allen hotmail. Gratis, geen advertenties. Waarom denk je dat ms het heeft gekocht, toen ze zelf geen voet aan de grond kregen bij internetgebruikers?

Verder heeft google slecht hun eigen zoek en indexering en database achter webmail gehangen(geen mappen, maar tags) wat natuurlijk geniaal is. In die tijd werd opslag veel goedkoper, en de eerste die dat zal merken is Google, direct immers veel opslag en een goeie technologie om die in te zetten ivm hun eigen database software, waardoor dfysieke locatie van de database, of de server, eigenlijk al vanaf het ontwerp totaal onbelangrijk is, om toch de klant snel de informatie voor te zetten waar om gevraagd werd,

Ms worstelt wel al heel lang met het probleem hoe je gebruikers van internet aan je diensten kunt binden. Microsoft network, Mail, msn, chat, netmeeting, er is al eens een naam idee de revue gepasseerd voordat er een totaaloplossimg zoals live kwam, en die was nog steeds niet compleet. Nu met outlook en w8 wordt alles wat ms wel al heeft in iedergeval gevormd tot 1 geheel. Deze slag heeft Google ook gemaakt, en Apple ook ( Google+, diensten geschrapt, samengevoegd, simpeler gemaakt, gebruikersvoorwaarden uniformer gemaakt, en Apple gaat van MobileMe naar iCloud )
Ik heb voor mijn studenten-email (Erasmus) al een tijd de mail van Outlook.com? Wordt verzorgd door Microsoft en na het inloggen met mijn ERNA-gegevens word ik doorverwezen naar outlook.com. Dus dat lijkt al (veel) langer te bestaan?

edit: schermafbeelding

[Reactie gewijzigd door wizzkizz op 23 juli 2024 19:35]

Klopt, wat ik uit de whois-domain registrar kan halen is het volgende
Registrant:
Domain Administrator
Microsoft Corporation
One Microsoft Way
Redmond WA 98052
US
domains@microsoft.com +1.4258828080 Fax: +1.4259367329

Domain Name: outlook.com

Registrar Name: Markmonitor.com
Registrar Whois: whois.markmonitor.com
Registrar Homepage: http://www.markmonitor.com

Administrative Contact:
Domain Administrator
Microsoft Corporation
One Microsoft Way
Redmond WA 98052
US
domains@microsoft.com +1.4258828080 Fax: +1.4259367329
Technical Contact, Zone Contact:
MSN Hostmaster
Microsoft Corporation
One Microsoft Way
Redmond WA 98052
US
msnhst@microsoft.com +1.4258828080 Fax: +1.4259367329

Created on..............: 1994-08-17.
Expires on..............: 2013-08-16.
Record last updated on..: 2012-06-02.
Ziet er naar uit dat het vastgelegd is in 1994 en dat het dit jaar nog wijzigingen zijn doorgevoerd aan de domein registratie.
Werd Outlook.com ook niet gebruikt voor Office365? Staat me bij dat ik het voorbi heb zien komen.
Nee, voor Live@Edu . Dat lijkt erop en wordt aangeboden voor onderwijsinstellingen.
Live@Edu is ook een vorm van Office 365
straks misschien outlook@edu ?
Yup, dit klopt. Mijn webmail voor mijn Exchange Online account kan ik ook benaderen via Outlook.com.
Lijkt mij nogal logisch dat dat domein al zolang bestaat en dat er af en toe wijzigingen doorgevoerd worden, Outlook is namelijk een zeer belangrijk product voor Microsoft, helemaal icm met Exchange.
Het lijkt me eigenlijk wel logisch dat MS de domeinnaam outlook.com al langer heeft. Rond de tijd dat het in Office is gekomen lijkt het wel.
Microsoft levert dit al eventjes als pakket aan scholen. Ik heb op mijn school ook al 1,5 jaar hetzelfde pakket.

Link: Office 365 for education
Office 365 bestaat ook al langer, het klinkt alsof ze Hotmail hebben omgebouwd naar Office 365.
Overigens heette Office365 for Education tot ik dacht Juni nog Live@Edu. Deze Live merknaam zijn ze aan het afbouwen, ook Hotmail heette eerst Live.

edit:
Sorry, uiteraard kruip ik niet net onder een steen vandaan en weet ik ook dat het Hotmail -> Live -> Outlook.com is. Vergiste mij even.

[Reactie gewijzigd door thegve op 23 juli 2024 19:35]

Eh nee. hotmail als merknaam bestaat al 10 jaar langer dan "live". Ik had al een hotmail adres voordat google werd opgericht, om het in perspectief te plaatsen.

Dat microsoft elke twee jaar een nieuw merk verzint is een andere discussie :)
Eeeh ja en nee. Eerst heette het gewoon Hotmail. Toen werd het overgenomen door Microsoft en heeft het heel lang MSN Hotmail geheten, daarna heel kort even Windows Live Mail maar dat begreep de massa niet dus dan maar Windows Live Hotmail en dan nu Outlook.... Jah, Microsoft kan er wat van hoor.
als ik met mn live account inlog krijg ik de volgende url te zien
https://snt002.mail.live....owa%2f#n=1463360347&fid=1 URL lijkt ook verdraaid veel op de owa link die ik gebruik voor mijn exchange boxen.

het lijkt een OWA box te zijn Exchange zal er dus achter draaien net als bij hotmail. Ben benieuwd of het iets word. Ziet er iig wel beter en smpeler uit dan de huidige hotmail met zinloze ads en andere troep.. Maar de GUI is erg gericht op tablet gebruikers dan normale PC's grote knoppen ruimte tussen linkjes om aanklikken met de vinger te vergemakelijken.. veel ruimte ingenomen dus voor de nieuwe gui
Outlook.com wordt al enige tijd gebruikt voor Microsofts Exchange Online oplossingen. De Exchange Online oplossing is niet kostenloos en richt voornamelijk op de zakelijke markt en maakt inderdaad ook onderdeel uit van Office 365. Het is tegenwoordig een erg uitgebreid en ook gebruiksvriendelijke pakket maar heeft duidelijk niet de 'consumenten-features' van Hotmail.
Outlook.com (of beter gezegd Exchange Online) wordt inderdaad wereldwijd door vrij veel universiteiten gebruikt die af willen van het in eigen beheer hebben van een maildienst. Het is vrij goed vergelijkbaar met Google Apps (hetgeen om dezelfde reden ook door universiteiten wordt gebruikt) maar is iets 'eenvoudiger' in gebruik en heeft, waar het de privacy betreft, absoluut mijn voorkeur.

Dit nieuwe pakket is echter duidelijk anders dan de zakelijke Exchange Online omgeving en hangt veel meer tegen Hotmail aan. Gezien de gebruiksvriendelijkheid van Exchange Online verwacht ik eigenlijk dat de 'nieuwe' outlook.com een vrij goed product zal zijn en ik verwacht eerlijk gezegd ook niet teveel problemen met de overstap van Hotmail.
Wizzkizz, dit heeft te maken dat Microsoft Live@Edu gratis aanbiedt naar onderwijs instellingen zo dat deze geen dure licenties hoeven af te nemen voor Microsoft Exchange, Microsoft Windows Server en de dure Client Access License zodat de email omgeving opgezet kan worden.
weet niet zeker of het klopt ja of nee maar dan hoor ik het graag over de licenties. Wat ik wel weet is dat Live@Edu voor onderwijs instellingen gratis is. Dit weet ik uit ervaring.
Op dit moment zullen jij en jouw studenten gebruik maken van Office 365 (voormalig ook wel bekend als onderdeel van BPOS) Dus ja outlook.com en portal.microsoftonline.com bestaan al langer.

Ook moet ik zeggen is dat sinds de introductie van Exchange 2010 de webinterface van de nieuwe outlook webmail zoals we die tot nu gebruiken enorm verbeterd.

Daarnaast vind ik het er ook goed uitzien, alles komt eindelijk in sync en geloof daarom ook dat dit het belangrijkste moment voor Microsoft wordt sinds jaren.

En voor alle sceptisci die straks weer beginnen te bazelen over 'verandering' en 'vroeger was alles beter' zeg ik: "Iemand moet ons de weg naar een betere, efficientere, uniformere user environment én experience wijzen" en voor wat dat betreft credits voor de pioniers wie die eer toekomt. Microsoft, Apple, Linux elk op hun eigen gebied op hun eigen manier. Stilstaan is achteruitgang
Stilstaan is achteruitgang
Dat hangt er maar helemaal vanaf of nieuwe veranderingen überhaupt verbetering brengen qua UX. Bij de laatste update van gmail vind ik dat bijvoorbeeld helemaal niet het geval.

On-topic: De outlook.com interface ziet er in sommige opzichten wel aardig uit, maar doet mij te sterk denken aan de typische windows-omgeving. Ik heb persoonlijk liever het gevoel dat ik niet in Windows zit te werken omdat de interface gewoon niet echt uitnodigt om hem te gebruiken. Ik voel me veel meer thuis bij gmail dan in welke email client dan ook.

[Reactie gewijzigd door Aham brahmasmi op 23 juli 2024 19:35]

Niet helemaal waar, als je het fout doet merk je tenminste wat er precies fout is gegaan en kan je dit dus aanpassen voor een volgende versie, dus hoewel het minder goed is dan in één keer juist is het nog steeds beter als stilstaan.
Als je het fout doet kan je het aanpassen ja, maar dan moet dat ook daadwerkelijk gebeuren (wat niet het geval is tot nu toe bij gmail, ondanks ontelbare klachten).
Anoniem: 109989 @loewie198431 juli 2012 19:53
Ik denk dat de meeste tweakers wel tevreden zijn over deze nieuwe interface, Met de sceptici waar jij op doelt bedoel je alle tweakers die het niet eens zijn met de metro style in windows 8, en dat zijn er nog al wat. Natuurlijk zijn er altijd conservatieve mensen die elke vorm van verandering als een bedreiging zien. Maar de groep die niet tevreden is met bepaalde veranderingen in Windows 8 is echt substantieel groter dan als die paar conservatieven, En ook veel jongeren (Zoals ik). Die na uitgebreid testen ook echt een aantal argumenten hebben om Windows 7 te blijven gebruiken. En ik ben overigens gpu programmeur dus verandering is mijn werk.. Dingen verbeteren betekend inderdaad nieuwe dingen proberen, Maar nieuwe dingen creëren alleen is niet genoeg. Soms probeer je iets wat misschien voor een bepaalde groep mensen niet beter is, Als deze groep dat dan aankaart moet je deze groep niet direct neerzetten als conservatieve hol bewoners die niet open staan voor efficiëntere en gebruikersvriendelijkere software...

PS. Ik heb het even geprobeerd, En het is wel nice. Het is gewoon hotmail, Maar dan zonder alle shit. Gewoon hotmail zoals het was op de eerste dag dat hotmail uitkwam :)..

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 109989 op 23 juli 2024 19:35]

en voor wat dat betreft credits voor de pioniers wie die eer toekomt.
Ik dacht eerder aan Google / Gmail... :p
Dat zijn extreme laatkomers in de markt. Hier en daar innovatief, maar absoluut geen pioniers (dat zijn namelijk per definitie de eersten). Hotmail bestond bijvoorbeeld al voordat MS het overnam, en zo zullen er nog wel een paar oudere webdiensten zijn. DDS is een voorbeeld van een Nederlandse pionier.
Klopt, ik ben een echte gmail fan en gebruiker van de eerste minuut, maar wat ze gedaan hebben is een bestaand product (webmail) gewoon enorm bruikbaar en met zeer goede functionaliteit op de markt gezet.
Hun "sales pitch" was dan eigenlijk ook vooral de 1GB, terwijl veel webdiensten 50MB al veel vonden.
Niet echt pioneers dus op webmail vlak, hoewel ze imho wel een van de beste implementaties hebben.

Edit: zei ik 50MB? Ik kan me precies herinneren dat ik maar een paar MB had in het begin bij hotmail?

[Reactie gewijzigd door ZesPak op 23 juli 2024 19:35]

Die hebben email via internet omgetoverd tot een echte applicatie, maar volgens mij was Hotmail er toch echt veel langer.
Langer of niet, Hotmail was in die tijd grote troep. 2MB mailboxen met een brakke interface en geen mogelijkheid om het in je desktop applicatie (bv thunderbird) te krijgen. In de jaren 90 had ik ook een hotmail maar daar had ik het al gauw mee gezien...
Om ze dan een pionier te noemen vind ik wat ver gaan. Eerder het grote voorbeeld om te laten zien hoe je *niet* een mailservice op moet zetten. Dat er zo veel gebruikers waren kwam door het beperkte aantal alternatieven.
De inspiratie van de nieuwe hotmail/outlook komt dan inderdaad ook wel bij Google vandaan, die er een echte webbased applicatie van hebben gemaakt, maar Hotmail was toch echt eerder en door de koppeling met MSN destijds hebben veel mensen nog steeds zo'n mailadres.
Anoniem: 304539 @Martinspire31 juli 2012 22:13
Klopt volkomen, maar eerst hotmail heten, daarna live en dan dan nu (little)outlook ontgaat mij een beetje. Desalniettemin > een vooruitgang zonder toeters en bellen.
Inderdaad, als deze interface, wat ook lijkt, ook maar iets weg heeft van de nieuwe OWA (Outlook Web Access), dan zal het een hele vooruitgang zijn.

Zeer complete en mooie interface imho.
Niet alleen bij google, als ik de mogelijkheden zo zie en de interface bekijk moet ik gelijk aan iCloud van Apple denken...

Maar dat hoeft opzich geen probleem te zijn, als ze de sterke punten van de twee weten te combineren en zich kunnen weerhouden van hun eeuwige neiging om alles voor de gebruiker te bepalen dan zou dit best wat kunnen worden.
In opera doet hij het niet. Kan de mails niet openen...

@djkavaa
Gister nog geïnstalleerd met de installatie van een verse windows install.

Edit:

Nu ik het in IE bekijk zie je gelijk veel meer opties. Gelijk maar eens een outlook account gemaakt gezien migratie toch makkelijk is en me 10 jaar oude hotmail naam wel eens vervanging kon gebruiken door een andere naam maar het me teveel gedoe was :p

[Reactie gewijzigd door svenk91 op 23 juli 2024 19:35]

Ik heb het getest en er is in Opera inderdaad iets mis met de knoppen, ik gebruik Opera Next 12.01. Maar hé, het is nog een testversie en er zullen nog wel bugs worden opgelost.
Ik heb het getest en er is in Opera inderdaad iets mis met de knoppen, ik gebruik Opera Next 12.01. Maar hé, het is nog een testversie en er zullen nog wel bugs worden opgelost.
En anders moet Opera maar weer een Bork versie uitbrengen :P
In Opera Next 12.50 werkt het evenmin.
Wat f-in lomp gedoe weer. Ik gebruik opera voor 99% van mijn browsen e.d.. Moet ik weer naar IE voor deze meuk. Beetje jammer.

Opera heeft dit soort problemen al veel langer, jaren... ligt het nu toch aan opera of is de rest nog een beetje aan het knutselen met proprietaire zaken van microsoft binnen hun browsers?

p.s. Mask as en Identify as IE of FF helpt ook niet, meestal doet dit de raderen nog wel draaien. Na mask as FF en dan afsluiten en heropenen van de pagina krijg ik de /m/-pagina :) Mobile dus. Oempfh, wat lomp.
Bij mij ook niet, maar zelfs met de oude hotmail werkt het niet altijd met Opera.
Alle knoppen werken zelfs niet, kan niet uitloggen of terug naar de oude interface.

[Reactie gewijzigd door ditbenikecht op 23 juli 2024 19:35]

Open Outlook in een andere browser, klik op het tandwielletje (rechts boven) en klik op "Terug naar Hotmail".
Neem aan dat je wel de recente versie hebt?
Wellicht is het dan nog een bug...
Kan ik bevestigen. Opera 12.00 64Bit werkt niet. Erg vervelend, maar hotmail zelf doet het gelukkig nog wel.
Confirmed, hier werkt het ook niet in Opera, helaas.
Slechte code van Microsoft weer. *zucht*
Anoniem: 310408 31 juli 2012 19:29
Holy cow en ik dacht dat ze nooit zouden kunnen concuren met Gmail. Erg knap, erg strak, erg modern. En zonder adds, zonder scanning. Dat maakt het voor veel tweakers meteen aantrekkelijk.
Inderdaad, direct ingelogd, en dit wordt een blijvertje!! Ontdek erg leuke dingen. Aangenaam verrast. Mijn complimenten!
Uiteraard zal Microsoft je email scannen, al was het alleen maar om te controleren of jij je aan hun policy houdt. En die is streng, veel strenger dan de doorsnee gebruiker vermoedt, en ook strenger dan wat volgens de Nederlandse wetgeving toegestaan is.

Live account geblokkeerd; 'smart'phone wordt 'dumb'phone...

En alsof dat niet genoeg is, ook het onderstaande:
Microsoft behoudt zich het recht voor om naar eigen goeddunken, zonder voorafgaande kennisgeving en ook zonder enige verplichting hiertoe, door gebruikers gemaakte services en inhoud te allen tijde te controleren en te verwijderen, en inhoud en accounts te verwijderen. Microsoft behoudt zich het recht voor om naar eigen goeddunken deelnemers te blokkeren en toegang tot de service te ontzeggen.
Uiteraard zal dat bij andere online aanbieders niet veel anders zijn. En dat is meteen het grote nadeel van dit soort oplossingen: Je hebt nooit zekerheid over waar je aan toe bent, en het voortbestaan van je account. En dat hoeft niet eens aan één of andere policy te liggen, het zal niet de eerste keer zijn dat diensten domweg gediscontinueerd worden omdat de aanbieder er geen heil meer in ziet, of zich bv. op iets anders wil richten.
Yup. Toen ik het woord Skydrive las was ik al klaar met outlook.com. Daar heb ik geen zin in, in die flauwekul. Straks mailt iemand me zo'n "leuk" emailtje (het type dat een kwartier aan het laden is voor je het open hebt en dan niet leuk is) en worden al m'n Microsoft dingen geblokkeerd omdat MS het geen mooi mailtje vindt.

Niet dat ik nog MS account heb (Windows Phone weggeven wegens ontevreden, Games for Windows Live account gebruik ik niet omdat het bocht software is, en m'n hotmail adres is een spamcatcher) maar anderen gaan hier vermoedelijk wel instinken.
Lachen op 1 April... al je @outlook.com contacten een mailtje met wat blote tieten sturen, kijken hoeveel er geblokkeerd worden.
Bijna te mooi om waar te zijn....
Is de intergratie met Windows Live Messenger nou weg uit outlook.com of kan ik hem gewoon niet vinden? Dat was eigenlijk de enigste intergratie die ik nodig had naast mijn email, hoewel Skydrive ook wel handig kon zijn. Zou wel vreemd zijn als Microsoft dit eruit zou laten, wel facebook toelaten maar niet hun eigen dienst.
Nee, na een klik kwam ik alweer op de Windows Live site. Maar volgens mij wordt dat allemaal afgestoten met de komst van Windows 8. Messenger zal ook vervangen worden door skype en facebook als ik de video zo zie.
Nee, Messenger wordt vervangen door Messaging, een app die trouwens ook met Windows 8 wordt meegeleverd.
Zit er nog in, rechtsboven

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.