Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 365 reacties

Apple heeft bekendgemaakt meer dan 3 miljoen stuks van de nieuwste iPad te hebben verkocht sinds de release op 16 maart. Dat betekent dat de tablet elke dag minstens een miljoen keer over de toonbank ging.

Daarmee verkoopt de nieuwe iPad sneller dan de twee voorgaande versies, zo maakte Apple op zijn site bekend. Wel moet daarbij aangetekend worden dat de iPad van de derde generatie bij de release in meer landen beschikbaar was dan de twee voorgaande versies van de tablet. Apple had bijna een maand nodig om de eerste iPad een miljoen keer te verkopen, terwijl de iPad 2 dit verkoopaantal na het eerste weekend van de release bereikte, al maakte de fabrikant daar geen exacte cijfers over bekend. Daardoor lijkt de nieuwste versie van de iPad dus drie keer sneller te verkopen dan zijn voorganger.

Eerder liet de Amerikaanse provider AT&T al weten nog nooit zoveel iPads te hebben verkocht als op 16 maart, de dag dat Apple de nieuwe iPad uitbracht. Ook Apple zelf sprak eerder al van recordverkopen, maar noemde nog geen cijfers. Op 23 maart komt de nieuwe iPad ook in Nederland uit, net als in een aantal andere landen.

Apple kondigde de nieuwste iPad, die de iPad 2 moet opvolgen, op 7 maart aan tijdens een eigen evenement. Het apparaat onderscheidt zich van zijn voorganger door een hogere schermresolutie van 2048x1536 pixels. Daarnaast draait de nieuwe iPad op een nieuwe versie van de Apple-soc: de A5X. Deze biedt waarschijnlijk met name verbeterde gpu-prestaties. Ook is er optioneel ondersteuning voor de 4g-netwerktechnologie lte.

Hands-on foto nieuwe iPad (7 maart 2012)

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (365)

Veel zielige reacties van mensen die het apple succes niet gunnen / begrijpen.
Wel tot voor kort zat ik met een tiefus notebook te klungelen om tijdens het ontbijt de nieuws-sites af te schuimen aan tafel. Na 2 minuten was de batterij altijd leeg, en het ding was nog minder mobiel als mijn opa. Tuurlijk er bestonden al van die windows CE tablets met van die leuke resisitieve schermen van 10x10 pixels. Wel, ik hoop dat je mijn punt begrijpt, dat de ipad daar verandering heeft ingebracht.
Ok ondertussen is er ook android. Maar waarom zouden de consumenten nu veranderen? Omdat een stel tweakers beweert dat er meer "vrijheid" is op andere platvormen? diezelfde vrijheden die windows zo'n krocht van een besturings-systeem hebben gemaakt? Waarom krijg ik anders om de 2 min telefoon van mensen waarvan "de pc traag is geworden", of "er een vreemde balk in IE staat" of "outlook doet het niet".

Geef zulke mensen GEEN multifunctioneel geavanceerd uber-krachtig flexibel platform.
geef ze een ipad, en dan laten ze me eindelijk met rust.
Akkoord maar dan wil ik niks meer horen over dat ik over een paar jaar geen pc meer heb want er zijn ook mensen die meer willen dan hun scherm swipen en met vogeltjes schieten...Ik voel me net een bewaarder van de waarheid. Het gros van de wereld mist de verfijning en heeft iets hulpeloos momenteel. Met een beurs-gaande vogelgame als mascotte, De meeste mensen blijken niet het vermogen te hebben om op it-gebied de dingen te onderscheiden die echt de moeite waard zijn en dat is gewoon shocking vind ik. Maar als het makkelijk is voor jou en "het veld" , fair enough. Just step back from my beautiful pc-system...it can and will be fatal when not taking seriously :o

edit: typo

[Reactie gewijzigd door tucko op 20 maart 2012 08:46]

Dus mensen die een iPad willen en geen PC zijn hulpeloos en missen verfijning. Oh het dedain hoe tweakers neerkijken op mensen wiens leven niet om computers draait.

Feit is wel dat computers voor normale mensen een hulpmiddel zijn. Niet het doel zoals zovaak bij tweakers. Zij snappen juist beter wat de relevantie is van computers. Een computer op zichzelf is niets. Je moet er niets nuttigs mee weten te doen.

Als ICT nerd zou je dat ook nederig moeten stemmen, je voelt je wat omdat je meent iets van computers te weten, maar feit is dat uiteindelijk je salaris door anderen wordt betaald die echt geld verdienen. Jij kost.
Ja het klopt dat andere mensen computers alleen gebruiken als het ze iets oplevert en dat zis zeker iets positiefs. Ikzelf hou van hardware en dan bedoel ik: performance. Ik ervaar het op een manier die velen ogenschijnlijk nooit zullen ontdekken en dat is eerder mijn afwijking dan hun tekortkoming. I know that.

Ik claim niet dat dat ik er iets van af weet. IK blijk wel een aangeboren interesse en aantrekkingskracht te hebben naar computers toe. Dat zorgt ervoor dat ik veel mensen zie die blijken te genieten van facetten van het hele gebeuren zonder dat ze de ware beauty of it all kunnen ontdekken. Alle xbox-en (xboxes?) PS3's, Wii's tablets, telefoons en zut zijn een bewijs van desinteresse in echte computerbeleving

Ik vind het prima dat men zo ermee omgaat zo lang het er niet voor zorgt dat er steeds meer nadruk wordt gelegd op oppervlakkigheid en onnozelheid omdat daar veel vraag naar is. Dat is wat ik hier af en toe lijk te lezen en die opmerking is tweakers.net onwaardig vanuit mijn oogpunt.

Als dat verval zich gaat openbaren is het mijn missie en die van alle echte liefhebbers om de grote massa de echte schoonheid te tonen van meer complexe programma's dan plants vs zombies . Ik denk dat daar pas echt geld verdiend gaat worden.
Alle xbox-en (xboxes?) PS3's, Wii's tablets, telefoons en zut zijn een bewijs van desinteresse in echte computerbeleving
Omdat deze mensen niet ieder jaar een stroomslurpende videokaart of nieuwe X86 CPU aanschaffen voor een desktop? Is het tweaken aan een desktop dan wel echte schoonheid en interesse???

Hier ga je toch wel degelijk de mis in!

En performance? Deel die geweldige, door API-hell geteisterde X86 perfomance eens door de hoeveelheid stroom die het gebruikt. Dan is de performance van een Ipad 3 tablet namelijk meer dan indrukwekkend!

[Reactie gewijzigd door Hubman op 20 maart 2012 13:34]

Vervang de IT consumer nu eens als automobilist en de IT nerd als automonteur.
Dan wordt de context van je verhaal opeens een stuk onzinniger.
Jouw favoriete, modulaire desktop gaat uitsterven of wordt gewoon heel duur omdat niemand meer zo'n energieslurpende bak in zijn huis wilt hebben
Run...Fool! ;)

Je gaat wel ver hoor..

Er zijn zeker geen miljoenen liefhebbers van beestachtig rauwe servers en extreem high end gaming rigs. Maar degenen die dit waarderen zijn wel blijvertjes. Een computer waar je in kunt kruipen is bijv essentieel voor mensen met concentratieproblemen. Als iedere beweging en ieder geluid je hersenen bereikt en gelijke aandacht blijkt te krijgen dan is een pc en een headset goud waard.

En stroom? Ja man lots of it please. 3 displays en de cpu en gpu max oc-ed en ook geen throttling of dat soort vervelende dingen...gewoon een kilowatt psu erin en genieten maar. De kosten zijn geen fractie van de waarde van dit alles. sterker nog: airco in de zomer dr bij en langzaam maar zeker een bioscoop toestand om je heen zien ontstaan dat is mooi!

Tja en als er een systeem komt dat me dit allemaal kan bieden met minder stroom dan is dat ook goed maar dat is een ander verhaal dan de tablets waar jij aan denkt...

[Reactie gewijzigd door mcorne op 20 maart 2012 09:52]

Voor mij is dat een comfortable bank, een console, mijn pas nieuwe 42 inch Panasonic 3D tv en 5.1 Dolby set.

kost een fractie van de stroom en voor mij de ultieme game ervaring _/-\o_
Respect daarvoor broeder. Zeker ook erg leuk en iedereen geniet op zn eigen manier.
Mooi hoe verschillend we zijn. dit is mijn boombox:

3x23" portrait = 42" IPS @1920*3500 pixels (bezel compensated)
AKG 701headset+Asus Xonar Essence STX voor niet te verwoorden geluidssensatie.
2frozr II HD6950 2GB
CM 690 II
Core i5 750 @4ghz

Ik ga trouwens voor iedereen een lintje jatten die 15 Mei iDiablo III aanschaft. Laat dat aub een kassucces worden zodat Blizzard door kan gaan met geniaal zijn plus dat pc-gamingscene dan de zo nodige doekoe ontvangt waar het om schreeuwt met alle consoleports van de laatste jaren. Niets ten nadele van consoles maar als ze steeds leading platform zijn dan wordt de pc gewoon misdeeld eigenlijk.

Als we het allemaal door hebben kopen we gewoon toch een wat duurder systeem zodat we qua hardware de developers niet beperken in hun mogelijkheden. Zo ver zijn we nog niet maar dat besef gaat er komen. read my tits I had a dream ;)

[Reactie gewijzigd door mcorne op 20 maart 2012 12:58]

dat zijn jouw aankopen, voor 500 heb je een windows 7 laptop/tablet combi met windows 7, een quadcore 4gb ram en 500gb HDD.
minder dan een ipad en beter op alle punten ;)
hoezo beter? Je kijkt naar rauwe specs en niet naar gebruikerservaring. gaat dat ding bijvoorbeeld 10 uur mee? Weeg ie evenveel als een iPad? Zijn de programma's geschreven voor touch?
Precies, helemaal gelijk! Alsof de vrijheid op Windows en Android zaligmakend is. Leuk voor een stel hobbyisten (0,001% van de wereldbevolking) maar ieder ander persoon op deze aarde wil gewoon een systeem dat out of the box goed werkt zoals een iPad, Mac of console. En dat doen zowel Android als WIndows niet.

[Reactie gewijzigd door Hubman op 20 maart 2012 08:51]

U heeft de afgelopen 12 jaar niet met Windows of Android systemen gewerkt, zoveel is duidelijk.
Windows (en zelfs OSX) hebben al bewezen dat een groot aantal gebruikers niet met de geboden vrijheid kan omgaan.

Keer op keer zijn er problemen met mallware, en die mallware wordt steeds geavanceerder.
Bij Android zie je nu hetzelfde fenomeen de kop opsteken.
Ik lees allemaal comments dat deze tablet zo goed verkoopt omdat hij zo goed is. Ik vind dat een grotendeels onzinnig verhaal. In de eerste plaats kunnen de mensen die hem nu kopen dat onmogelijk weten, er zijn nauwelijks reviews beschikbaar. In de tweede plaats zeggen verkopen niks over de kwaliteit, dan zou MacDonalds het beste eten hebben en Microsoft het beste besturingssysteem. Zo werkt het natuurlijk niet. Er is hier wel degelijk veel meer aan de hand dan dat het zo'n fantastisch ding is.

Verder voel ik mij behoorlijk dom, iedereen roept maar dat iPads gewoon altijd werken. Ik heb me toch een partij problemen met mijn iPad 1 gehad, en ik kan me niet voorstellen dat ik dommer ben dan alle aangehaalde opa's. Garantie en ondersteuning krijg je niet, daar moet je extra voor betalen. Bij mij komt er dan ook geen Tablet van Apple meer in, en hoe harder mensen roepen dat het zo'n probleemloos ding is hoe harder ik me aan mijn eigen iPad erger. Ik heb mn netbookje nog van ruim voor de tablethype en die werkt gelukkig wel naar behoren.

[Reactie gewijzigd door ph4ge op 20 maart 2012 09:47]

apart toch, 40 miljoen ipads in 1 jaar verkopen, maar een troep dat het is 8)7
sterker nog, 3 miljoen in een weekend, andere fabrikanten mogen hopen dat ze dat in een lifetime verkopen.

[Reactie gewijzigd door bakkerman op 20 maart 2012 10:03]

Ik zou zeggen, lees mn comment nog een keer, want je mist compleet het punt. Ik zeg namelijk helemaal niet dat het troep is, ik heb hem nog niet eens in mn handen gehad. Hij kan nog zo goed zijn, dat doet niets af aan het feit dat de andere argumenten ook waar kunnen zijn.

[Reactie gewijzigd door ph4ge op 20 maart 2012 10:43]

Ik heb me toch een partij problemen met mijn iPad 1 gehad, en ik kan me niet voorstellen dat ik dommer ben dan alle aangehaalde opa's.
Mijn moeder (77) heeft geen enkel probleem met de iPad 1 die ik haar heb gegegeven, maar het kan natuurlijk ook zijn dat jouw iPad 1 een technisch defect had/heeft.
Garantie en ondersteuning krijg je niet, daar moet je extra voor betalen.
Als je die iPad gekocht hebt bij een wederverkoper dan is niet Apple maar de wederverkoper verantwoordelijk voor de garantie.

Uit eigen ervaring weet ik dat Apple zelf (m.a.w. als je koopt via de online AppleStore) zich wel houdt aan de wettelijke garantie. Het is natuurlijk wel kwalijk dat ze de consument niet wijzen op de wettelijke garantie!

Je opmerking over ondersteuning klopt ook niet! De eerste 90 dagen na aankoop is telefonische ondersteuning gratis.

[Reactie gewijzigd door Carbon op 20 maart 2012 10:52]

Dat mag ik hopen dat hij een technisch defect had, maar dat geldt net zo goed voor andere producten waar op afgegeven wordt als gezegd wordt dat Apple gewoon werkt, en op die producten krijg je wel support. En 90 dagen is natuurlijk schandalig kort. De enige support die ik kreeg is "koop maar een nieuwe" (samengevat). Dan ben ik klaar met een bedrijf.

[Reactie gewijzigd door ph4ge op 20 maart 2012 12:36]

De enige support die ik kreeg is "koop maar een nieuwe"
Nu wordt je verhaal wel erg ongeloofwaardig.
Voor de duidelijkheid, ik was net buiten wat volgens Apple de garantie is. En ik kreeg wel iets meer support, een paar ideeën die ik zelf ook al op Google gevonden had. Toen ik zei dat het niet hielp werd mij letterlijk verteld dat het dan maar tijd was voor een nieuwe iPad. Ik ben niet de enige die dit soort problemen ervaren heeft.
Voor de duidelijkheid, ik was net buiten wat volgens Apple de garantie is.
Apple honoreert gewoon de wettelijke garantie, staat weliswaar niet duidelijk op de site maar wel in de garantievoorwaarden.

10.3 INDIEN U CONSUMENT BENT, HEEFT DEZE GARANTIE SLECHTS EEN AANVULLENDE WERKING. DEZE GARANTIE SLUIT DE RECHTEN DIE U OP BASIS VAN DE WET HEEFT NIET UIT.

Het gaat dus om een reseller en niet Apple zelf en valt Apple dus ook niets te verwijten.

Zo is nu eenmaal de wet.
Toen ik zei dat het niet hielp werd mij letterlijk verteld dat het dan maar tijd was voor een nieuwe iPad.
Je maakt me wel nieuwsgierig, bij welke reseller was dat?

Blijft natuurlijk wel de vraag waarom heb je de verkoper niet hebt gewezen op de wettelijke garantie.
Het kan wel zijn dat ze er zoveel verkocht hebben maar het kan evengoed een reclame stunt zijn.
He gij daar, ge ziet wel iedereen koopt een Ipad dus het is beter dat ge er ook een koopt want een ander merk is niet goed.
Voor ik zoiets maar klakkeloos aanneem zou ik toch eens in hun boekhouding willen kijken.
En trouwens Apple heeft die al aan de verdelers verkocht en hoeveel hebben de verdelers er al aan de mensen verkocht?, dat is ook nog een verschil.
Gisteren in de Mediamarkt geweest en daar lag de Samsung Note nog altijd aan 649 euro dus 50 euro beterkoop dan in het begin ... dus die krijgen ze daar ook niet kwijt. Wegens te duur misschien.
Ik moet dus niet percé een tablet hebben, ik heb zo'n Note (wel geen 699euro aan gegeven hoor). Ik ben heel blij met mijn Note en voor mij is een Tablet dus wel overbodig maar dat is dan persoonlijk hé.
Als ge Samsung moet geloven hadden ze er op 3 maanden tijd ook al meer dan één miljoen verkocht en ze waren toen in Amerika nog niet verkrijgbaar.
Enfin, ik wil maar zeggen ... wat moet een mens geloven, reclame doet verkopen he.
Als de eendtjes water zien moeten zij drinken hé :D

Wat overbodig betreft, ik denk dat mensen zo wie zo voor 70% gaan werken voor dingen die ze niet echt nodig hebben ... er zijn heel wat dingen die absoluut niet levensnoodzakelijk zijn.
Maarja, wij mogen toch ook nog plezier hebben ook hé :+
Voor de meeste consumenten is een iPad een perfect apparaat om een beetje op internet te gaan, die hebben echt niet meer nodig, en maakt het voor hun wel zo wel gemakkelijk in het gebruik.

De meeste tweakers zijn hier snel op uitgekeken, na een paar jailbreaks wordt het alleen nog als speelgoed gebruikt, of digitaal fotolijstje.

De nadelen die wij zien, zijn in de ogen van de eindgebruikers van deze apparaten juist voor delen. Makkelijk naar Youtube, Muziekje draaien beetje Safari internet, meer wordt hun alleen maar te lastig. Die ipads doen dat goed en snel, deze mensen zijn zeer tevreden, en relafief goedkoop uit vergeleken met een Airbook.

Het verbaast mij dat zoveel sites anno 2012 dit nog niet ondersteunen, en om pluginns gaan zeuren van flash enzo. Je kan helemaal niets in die interface aanpassen, je hebt alleen maar van die apps als je het niet bevalt, en die werken ook maar minimaal.

Ik snap alleen niet waarom Apple als religie wordt gezien, waar niets negatiefs over geschreven mag worden, of anders bestookt wordt met allemaal fantalk onzin.
Wat mij vooral ''boeit'' is dat mensen geld uitgeven aan een ipad 3, terwijl de ipad 2 eigenlijk precies hetzelfde is, op de ietwat hogere resolutie na.

Die A5 chip is niet echt een verbetering, weinig merkbare verschillen te meten (kan even geen bron vinden, maar de Tweakreview anyone?)

En de 4G functie heeft hier geen voet om op te staan, aangezien dit pas over 1,5 tot 2 jaar komt en dan zitten we al op de ipad 28 (en ja, dit was sarcasme voor diegene die dat laatste niet snapte...)

Dus waarom zou je de nieuwste ipad kopen? Alleen maar omdat hij nieuw is? Dan zeg ik jullie dat het rondweg triest is. Mensen, wees blij met wat je hebt en koester je spullen. Ik ga toch ook niet mijn Harman/Kardon 5.1 Home Cinema van 1 jaar verkopen alleen maar omdat ze een nieuwe reciever met 7.1 optie hebben toegevoegd?
Ik heb echt het gevoel dat we serieus de American Lifestyle van 'Bigger and Newer is Better' opgaan.

En voor de post hierboven:
Je vergeet de opkomst van de SSD en het gebruik gemak van (over het algemeen Windows) pc's voor de consument. Hier op Tweakers weet de gemiddelde gebruiker wat je wel en niet kan, maar de gemiddelde consument weet vooral NIET wat je met een tablet kan.

Voorbeeld:
Mijn ouders hebben een tablet. Nu moet mijn moeder iets op zoeken op google. Nu pakt zij niet dat ding, maar start zij liever de computer op omdat dat makkelijker en vooral vertrouwder werkt.

Ik zelf root, jailbreak, tweak, tune en alles wat er verder in dat rijtje voorkomt wat er maar kan, maar toch ben ik van mening (let op: me-ning) dat je met een PC en/of laptop meer kan dan een tablet.
Je mist het gemak van een toetsenbord en een muis a.k.a multi-tasking (niet te verwarren met multi-gestures C= ..... )

[Reactie gewijzigd door CuBras op 19 maart 2012 23:57]

Ik geloof dat je hier toch over het hoofd ziet dat de ontwikkeling van dit soort hardware altijd langzaam lijkt te gaan en deze verandering in resolutie dermate groot is dat de processor deze gen relatief weinig ruimte heeft om zich te ontwikkelen. Apple claimt evengoed prestaties beter dan die van de Tegra3 dus om nu te concluderen dat dit apparaat niet veel extra's biedt boven de Ipad2 is wat voorbarig en klinkt een beetje verzuurd.
Laat me raden: Je bezit een Ipad2?
Ik niet, maar mijn ouders wel ...

Ik geloof best dat de nieuwe Ipad betere prestaties levert, maar deze zullen niet zo wereldschokkend zijn. Bijvoorbeeld dat je camera opstart in 1 seconde i.p.v. 1,3? Who cares ..
Ik probeer alleen duidelijk te maken dat, als je een Ipad wilt kopen, dat je beter een Ipad 2 kan kopen, aangezien je toch precies hetzelfde kunt als met de Ipad 3.
Tenminste, tot aan mijn alinea "voor de post hierboven"

Daarna reageerde ik op, geloof het of niet, de bovenstaande post.

[Reactie gewijzigd door CuBras op 20 maart 2012 00:07]

Wat mij vooral ''boeit'' is dat mensen geld uitgeven aan een ipad 3, terwijl de ipad 2 eigenlijk precies hetzelfde is, op de ietwat hogere resolutie na.
Je opmerking 'ietwat hogere resolutie' is natuurlijk geheel voor je eigen rekening. 3.145.728 pixels tegenover 786.432 pixels. In mijn definitie is dat meer dan 'ietwat'.

En natuurlijk IS een tablet een bleedscherm. Het is zonder enige twijfel het belangrijkste component van een tablet. Apple heeft dat weer eens heel goed ingezien.
je snapt toch ook hopelijk wel dat dit niet 3 miljoen exemplaren in nederland zijn he? Dat mensen dat ding kopen voor LTE is toch heel begrijpelijk als het land waar die mensen in leven het wel ondersteund.

Ook is een retina scherm + betere camera + mooiere games toch een behoorlijke plus! maar ik zou persoonlijk ook eerder een 2 kopen, gewoon omdat hij goedkoper is en ik sowieso geen games op zulke dingen speel.
Die 3 miljoen had ik inderdaad al bedacht C=
Maar als mensen zou moeten kiezen om foto's te moeten maken zouden er veell toch eerst hun fotocamera pakken voordat zij overwegen een foto te maken met een tablet.
Ik durf niet te zeggen of er een flits op een tablet zit, maar als je op een feestje bent, ben je toch eerder geneigd een "echte" foto te maken dan eentje met een tablet.
"ietwat hogere resolutie".

2048x1536 heeft een viervoudige hoeveelheid pixels t.o.v. 1024x768.
400%, dat noem ik niet "ietwat" maar een gigantische sprong.
Waar zie jij in het artikel dat iPad 2-bezitters de nieuwe massaal aan het kopen zijn. Ik heb ook een iPad 2 maar ga nu geen nieuwe halen, idem met de nieuwe Apple TV. Ik denk dat het eerder mensen zonder tablet of een originele iPad.
U heeft blijkbaar de keynote niet gezien, en het is apple welk argument heb je nodig om het te kopen? Its just a little ding in thé universe ;)
Ik weet niet, maar de laatste keer dat ik een iPad in mn handen had, was het ordinary plastic, silicone and a little piece of glass.
Als het echt 'out of this world' was, dan had je een argument om hem daadwerkelijk te kopen, maar nu is het gewoon een downsized laptop met aanraak features.
(Alle andere tablets net zo)
Ik ben met je eens dat een laptop meer power heeft en ik zou daarom ook liever daarvoor kiezen maar de gemiddelde internet-gebruiker wil vooral facebook bekijken en wat e-books lezen: overal waar ze zijn en ze vinden het prachtig dat het ding zo snel aanstaat (door het simpele OS en de SSD). Daarvoor is een apparaat dat je met 1 hand kunt bedienen en met de andere vasthouden nu eenmaal de overwinnaar van de laptop. Het is de onwetende gebruiker die de ontwikkeling en aandacht momenteel naar de minder interessante produkten toe trekt.
Apple is het beste in het bedienen voor de onwetende gebruiker. Heel slim van ze alleen het is allemaal niet bijster hoogstaand qua techniek inderdaad.
Niet bijster hoogstaand qua techniek? WTF! Man jij weet echt totaal niet waar je over praat. Een hoge resolutie display (het beste ooit, volgens vele mensen), een snelle processor, een groot display met goede camera, de meeste antennes ooit in een apparaat en 10 uur batterij! En dat terwijl het ongeveer dezelfde afmetingen heeft als z'n voorganger, die de helft minder aan stroom kostte!
Het is de onwetende gebruiker die de ontwikkeling en aandacht momenteel naar de minder interessante produkten toe trekt.
Trek het maar weer naar domme mensen die Apple producten gebruiken. Ik zie iPads bij heel veel uiteenlopende gebruikers, ook bij profs die het heerlijk vinden eindelijk een apparaat te hebben wat het gewoon doet!
Volgens mij had je een andere tablet vast. Op de iPad is nergens? plastic te vinden aan de buitenkant. Misschien het 3G randje als je een 3G hebt, maar dat weet ik niet zeker.
Ik geef u nog een argument, het vakje om in te tekenen voor Draw something is 4x groter dan op mijn iphone... Ik bedoel maar die 600 euro helemaal waard.
Kan je net zo goed een Archos of Tab 10.1 kopen, what's your point? Daar draait je spelletje ook op, ben je met max. 250 euro klaar.
Of een potlood nemen met een stukje papier en wat postzegels... Mijn zaak is je hebt een iPad niet nodig.. maar missen kan je hem niet, het is zoiets van waarom koop ik een speeltje van 600 euro? en als je hem hebt dan snap je het.. its a ding
Ach, een grafische kaart van 400 euro heeft ook niemand nodig. Een PS3, XBOX360 of [insert luxeproduct] heeft ook niemand nodig. Ik ga ook de nieuwe iPad kopen, puur omdat ik dan niet iedere keer mijn laptop hoef op te starten als ik iets wil zoeken of een simpel spelletje wil spelen. Tevens is het (voor mij) handig om MLB/NFL/NHL te kijken met de daarvoor beschikbare programmaatjes, want ik ga niet 's nachts achter mijn laptop hangen als ik ook op de bank of in bed kan kijken.

Tuurlijk is een iPad niet "nodig", maar wat heb je nu wel nodig behalve eten, drinken en een dak boven je hoofd? Is steff261991 wellicht een beetje jaloers?
Plastic, silicone? Je hebt een android tablet in handen gehad.
Toch jammer, je vergelijkt de "tablet" van je ouders met een volwaardige iPad.
Die tablet van je ouders is zeker zo'n Bart Smit ding? Begrijpelijk dat ze liever wat anders pakken.
Mijn schoonouders hadden nog nooit een computer aangeraakt. Ik heb ze iPad geadviseerd en ze zijn er reuze blij mee, en ik ook. Want ik ben nog niet 1x langsgeweest voor gezeur, virussen of andere misconfiguratie.
De klassieke fout....de iPad is niet alleen hardware!
Nee Ipad is naast de hardware ook ten 1e de apps die gegijzeld zijn en ten 2e natuurlijk de gebruiker zonder ervaring! Gegijzeld omdat ze vooral geschreven worden voor het meest verkochte OS natuurlijk. Apple is het beste in het elleboogwerk en doet er alles aan om de software het probleem te laten zijn van haar concurrenten.Ontzettend storend is het eigenlijk hoe ze dit tot aan de rechtbank aan toe als wapen gebruiken tegen de rest van de wereld. DIt kan natuurlijk alleen met een fanbase die niet snapt wat er gebeurt en die hebben ze! Dat heb je met je voorbeeld ook al geillustreerd eigenlijk.
Inderdaad! En daardoor by far de hoogste consumentenbeoordeling en tevredenheid!

En apps gegijzeld? Dat is natuurlijk bij elk OS zo, of wou je iedereen verplichten 1 OS te gebruiken om de apps uit te kunnen wisselen?
Wat bedoel je met dat elk OS dat doet? Bedoel je MSPaint en Windows Photo viewer bijvoorbeeld? Daar valt MS niemand mee lastig. 3rdparty software is vrij om zich aan verschillende OS-en aan te passen bij MS. Apple wil het liefst haar concurrenten verbieden een OS te mogen aanbieden inclusief de kraam die je erop kunt draaien. Apple probeert het eigen OS + bijbehorende meukjes te beheersen plus dat ze anderen lastig vallen met claims over jatwerk. Dat de consument dit niet vervelend vind is wss onwetendheid want ze lopen een hoop tablet-vuurwerk mis door dit egoisme. De I-trip :D

De goeroe zelf zet mijn woorden kracht bij:
http://tweakers.net/nieuw...-android-vernietigen.html

Ik kan me herinneren dat HP 5 jaar geleden al tablets maakte bijvoorbeeld. Ik weet nog dat ik het toen al een zorgelijke ontwikkeling vond overigens. Het verschil tussen Apple en HP in deze markt is het actieve elleboogwerk en vervolgens de claim dat Apple de systemen ontworpen zou hebben.. Ik geloof meteen dat ze mooie creatieve dingen hebben gedaan en dat blijkt ook uit het produkt Ipad. Maar dat hadden bedrijven als HP en Samsung en Motorola ook. Apple veroorlooft het zich om die mooie nieuwe dingen te verdringen met een , in mijn beleving, moeilijk aan te nemen claim dat de andere merken het niet zelf hadden kunnen bedenken. Het verwondert mij dat de consumenten dit niet veroordelen want de dierbare tabletjes worden vertraagd en aangevallen door degene die het hardste huilt:

Ik denk dat ik alvast patenten neem op de I-trip en de I-cry....Dat is een voorwaarde voor succes in de markt met het Appelgedons :)

dons-man hieronder moet maar even gaan joetjoeben met de andere kids ofzo...deze houding past niet zo bij tweakers.net.
Ik sluit me hier volkomen bij aan.
Laat je moeder eens ipad proberen
Het staat indirect al aangegeven in post 3 en post 4 hierboven :)

edit: pleonasme verwijderd.

[Reactie gewijzigd door CuBras op 20 maart 2012 00:25]

Zo blijkt maar weer:

Er is geen tablet markt. Er is voornamelijk een iPad markt.

Mensen willen geen 'tablet', mensen willen een iPad. Waarom?

Vele tweakers roepen allemaal:

1. Marketing van Apple (reality distortion field)
2. Kopers zijn meelopende schapen die koel willen zijn
3. Mensen met geld teveel
4. Kopers zijn fanboys/girls

En ongetwijfeld wordt ook deze post door menig tweaker afgeserveerd omdat geschreven door een fanboy.

Maar het gaat hier om feiten. Feit is dat de iPad en het hele ecosysteem er omheen mijlen ver vooruit is op de 'concurrentie'. Er is hier spraken van een iPod effect, waarbij iTunes ook een katalysator was. De MP3-speler markt is de iPod nooit te boven gekomen.

Tweakers kunnen goed klagen en roepen hoe slecht dingen zijn. Dingen afkraken is makkelijk. Dingen echt op waarde schatten is moeilijker. Want wat zijn je criteria. Wat is echt belangrijk?

Alleen al het scherm met de waanzinnige resolutie van 2048x1536 is een reden om dit apparaat te kopen en in te zetten om op te lezen, surfen, weet ik veel wat. Is het niet waanzinnig dat zoiets bestaat? Er staat nu al weer 100 tweakers in de rij om dit technische feit te bagatelliseren. Maar feit is dat er geen enkele serieuze concurrent is die een tablet levert met zo'n display en het zou me verbazen als er dit jaar een tablet bij komt van een conculega die de iPad op dit vlak gaat matchen, tegen een vergelijkbare / betere prijs.

Maar de iPad staat niet op zichzelf en zou niet zo populair zijn als er niet het hele iOS ecosysteem en Apstore verhaal achter zou zitten. Vendor-lockin roept een tweaker dan. Alsof dat voor 99% voor de niet-techneuten uitmaakt. Die mensen zijn vendor-locked in op ieder apparaat dat ze kopen. Het gemak en comfort, het plezier dat de iPad voor grote groepen niet-computer-nerds biedt, het gebrek aan angst voor computers die je met 1 klik vernietigd, is enorm bevredigend.

De iPad is de eerste computer gemaakt voor mensen en niet voor techno-nerds. Een computer die mensen niet afschrikt maar gewoon hun 'ding' laat doen. Die mensen niet langer afhankelijk maakt van ons Tweakers, ons techno-nerds. Een ervaring die concurrerende producten (nog) niet kunnen bieden.

3 Miljoen ipads is enorm voor het eerste weekend, maar dit is nog maar het begin. Kopen die mensen omdat ze de marketing van Apple achterna lopen, als blinde schapen?

Of zou het kunnen zijn dat de iPad echt een heel 'goed' product is voor een hele brede doelgroep? Mijn mening is duidelijk.

En kijk maar eens goed naar die marketing van Apple. Het enige wat ze doen in de reclame video's is laten zien wat het apparaat kan. Het apparaat verkoopt zichzelf. Dat is de beste marketing die je kunt hebben.

[Reactie gewijzigd door Q op 20 maart 2012 02:35]

De iPad zelf loopt naar mijn mening absoluut niet vooruit op de concurrentie. Er zijn betere apparaten beschikbaar. Ik respecteer je mening dat jij vindt dat de ipad voorloopt op de concurrentie, maar het is geen feit. Het is een interpretatie verschil en kwestie van smaak en wensen. Een iPad kan niet alles wat een Android tablet kan (voorbeeld) en andersom ook niet. Het gaat er om welke tab het beste is voor jou, niet welke tab het allerbeste is van alle tabs: dat bestaat gewoon niet en gaat nergens over. Dat jij zegt dat het een "feit" is dat de iPad voorloopt op de concurrentie is naar mijn mening inderdaad een redelijk typische fan reactie. Maar daarvoor downmod ik je niet trouwens, het is gewoon ontopic dus akkoord he :P

En een Android tablet is even gebruiksvriendelijk als, en naar mijn mening zelfs *veel* gebruiksvriendelijker dan, een iPad. Again: kwestie van smaak. Pak bijvoorbeeld eens de HTC Flyer. Okee, qua specs niet echt de bom en HTC doet geen hol meer aan tablets zo lijkt et, maar zie de Flyer met HTC Sense. Kan je mij niet wijsmaken dat het ongebruiksvriendelijk is. Sense is zo vooruitstrevend als het maar kan zijn, als je dat niet kan bedienen dan kan je ook geen iPad bedienen... Dus ook dat is weer een "feit" dat je noemt wat helemaal geen feit is, maar een kwestie van smaak en tevens is het onjuist dat de iPad het enige apparaat zou zijn dat "gebruiksvriendelijk voor iedereen" is.

Het probleem is dat Apple inderdaad erg hoog door gemarket is toen ze net begonnen. Je hoort, veelal onwetende, mensen zeggen: Koop je een tablet? Dan toch wel een echte Apple iPad he?
Op de vraag "Waarom zou ik die kopen dan?" is het antwoord negen van de tien keer: "Die zijn het beste!". "Waarom?" "Omdat het een Apple is".

Met zo'n instelling blijf je zwakzinnig. ((c) Hans Teeuwen)
En dat is echt geen onzin verhaal, dit kan je dagelijks testen, gewoon willekeurige media markt inlopen en bij de tablet afdeling gaan staan, vraag eens waarom ze een iPad kopen ipv een ander type tablet.

Voordat er weer geroeptoeterd wordt dat ik anti-apple ben: True, maar daarom post ik dit niet. Apple maakt goede producten, anders waren ze nooit gekomen waar ze nu zijn. Maar als je serieus kijkt naar het merendeel van de iPad kopers, hou in gedachte dat Tweakers slechts een heeeeel klein percentage van de mensheid is, dan krijg je dus standaard het antwoord dat Apple helemaal de bom is en de concurrentie k**.
Men weet niet beter.

Kan je mij niet wijsmaken dat als al die mensen niet de overtuiging hadden "Het is een Apple, dus het beste.. heb ik gehoord." dat die producten dan nog zo vaak verkocht werden :)

Just a mere observation.

[Reactie gewijzigd door WhatsappHack op 20 maart 2012 03:56]

Je laat feitelijk geen een product zien dat ook maar inde buurt komt van de ervaring van de iPad. Je komt met een vaag HTC ding aanzetten wat niemand koopt. Waarom doet HTC niet meer mee op de iPad markt?

Wel worden mensen die een iPad kopen door jou zwakzinnig genoemd. Dat is het enige wat mensen voor feedback kunnen geven. Dat vind ik echt misselijk. Waar noem ik zelf niet-ipad kopers zwakzinnig? Doe je toch niet?

Jij roept dat Android tablets gebruiksvriendelijker zijn, maar de markt spreekt je tegen. Dat wimpel je af zoals velen door mensen die iPads kopen anekdotisch af te wimpelen als kritiekloze zwakzinnige schapen.

Of zou het kunnen zijn dat Apple gewoon een heel goed product verkoopt en dat het daarom zo populair is? Dat is een optie die heel veel nerd-Tweakers tegen de borst lijkt te stuiten. En daarom worden iPad kopers dus maar voor 'zwakzinnig' uitgemaakt.

[Reactie gewijzigd door Q op 20 maart 2012 09:22]

@MisterBlue:
Zeker, maar er zijn zat tablets van andere fabrikanten die gewoon "as is" komen. De apparaten waar mee nog volop geexperimenteerd wordt liggen er bij, maar die hoef je niet te kopen... Dat is een keuze, en inderdaad zullen de geeks die sneller kopen dan de noobs. Dus waar komen we dan weer terug uit? :)
Precies, bij de marketing van Apple. Je zegt nu "Het OS is nog niet zo volwassen", maar daarmee spreek je jezelf eigenlijk tegen. Volgens jou gaat het erom dat de niet tech people het kopen, die weten helemaal niet of dat OS wel of niet volwassen is. Het blijft wat dat betreft voor het merendeel van de verkoop gewoon de naam die Apple heeft, niets meer niets minder, en dus: Marketing.


@Bakkerman:
Ja, wat erg erg he, als iemand met een andere mening dan jou geen -1 krijgt? Tjongejonge.
Dat jij Android niet prettig vindt werken en er niet mee overweg kan: dat is niet erg, geen probleem. Koop een Apple :) Het is de grootste onzin dat je allerlei dingen moet doen om Android te laten draaien. Geef mij eens een paar voorbeelden van acties die je moet ondernemen om een Android tablet draaiend te houden?
Dat slaat namelijk volkomen nergens op. Android is gewoon een stabiel en uitgebreid OS, dat jij nou fan bent van iOS dat toevallig ook stabiel en redelijk uitgebreid is: helemaal toppie. Maar doe nou niet net alsof Android een slecht OS is, want hier geld hetzelfde als wat ik zei over Apple in mijn post: Als het werkelijk zo'n k** OS was geweest dan had het nooit het marktaandeel kunnen verwerven dat het nu heeft.

En dan zeg je nog dat ik een struisvogel visie heb, na zo'n fanboy post? :)
Ik geef tenminste toe dat Apple ook goede producten maakt. Weliswaar ben ik er totaal niet in geinteresseerd omdat IK het niet prettig vindt werken, maar dat wil niet meteen zeggen dat het een slecht product is. Jammer dat jij het omgekeerde wel doet; omdat jij niet met Android overweg kan is het meteen een bar slecht product. Dat slaat nergens op. Spontane reboots, virussen, etc. heb ik totaal geen last van. En doe nou niet net alsof alleen Android de target is geweest van aanvallen, want iOS heeft even hard zo zijn problematiek gehad.
Als je een Apple fanboy bent is dat goed, moet je zelf weten, maar kom eens een keer met iets constructiefs dat onderbouwd is met feiten, in plaats van uit de duim gezogen onzin waarom Android zo super veel slechter zou zijn dan iOS.


@Q:
Een tien met een griffel voor lezen en het vervolgens geheel uit de context rukken voor jou.

Ten eerste heb ik iPad kopers niet zwakzinnig genoemd. Ik heb gezegd dat je met de instellingen "Het is een Apple dus is het meteen het beste" omdat andere mensen dat gezegd hebben je "zwakzinnig blijft", en dat was als relatieve grap bedoeld. Er stond heel duidelijk achter dat het sarcasme was, of weet je niet wie Hans Teeuwen is? :) Dat was een overduidelijk sarcastische opmerking dat de meeste mensen onwetend zijn dat er ook andere producten zijn die perfect functioneren en dat Apple niet het enige merk is dat oh zo goed is en daarmee het enige merk op aarde dat producten maakt dat voor iedereen bruikbaar is. Dat is namelijk de grootst mogelijke onzin. Nogmaals: Het is wat voor JOU het beste werkt, een beste tablet ter wereld *BESTAAT NIET*

Ten tweede heb je gefaald met lezen. Ik zeg dat *IK* Android tablets veel gebruiksvriendelijker vind. Mag ik dat vinden aub? Er staat nergens dat het voor IEDEREEN gebruiksvriendelijker zal zijn, vandaar dat ik super duidelijk in mijn post heb vermeld: het is een kwestie van *smaak*. Wat werkt het beste voor jou en wat vind jij het prettigst? Als dat Apple voor jou is: Go for it! Ik hou je niet tegen en ik veroordeel je er niet om. Jammer dat het omgekeerd wel lijkt te gebeuren.

Ten derde heb je ook het laatste punt niet goed gelezen, want er staat duidelijk in mijn post, en ik citeer: "Apple maakt goede producten, anders waren ze nooit gekomen waar ze nu zijn". Maar dat heb je voor het gemak maar even genegeerd zodat je me kan beschuldigen dat ik zogenaamd Apple slecht zou vinden. Citeer mij maar waar ik heb gezegd dat Apple *** producten maakt? Ik was al bang voor enorme fanboy reacties die als kip zonder kop de boel uit de context rukken en dingen opzettelijk negeren, mijn angst was duidelijk niet ongegrond.

Nogmaals: Ik heb nergens gezegd dat Apple slechte producten maakt noch heb ik daadwerkelijk gezegd dat iPad kopers zwakzinnig zijn, ik heb enkel vermeld dat het merendeel van de kopers niet beter weten dan dat enkel Apple goede producten maakt vanwege de enorme hype. Hoef je het niet mee eens te zijn, maar ik daag je uit: Ga eens naar die Media Markt ;)

Dan om even je eerste vraag te beantwoorden:
Pak de duurste Asus of Samsung tablet, of de nieuwe die uit zullen komen (Zie WMC). Is absoluut vergelijkbaar met de iPad en **naar mijn mening** zullen die producten fijner werken dan de iPad. Nogmaals, voordat je er weer omheen leest: naar mijn mening. Mijn smaak. Mijn keuze. Snap je dat? Dat HTC niet meer mee doet in de tablet markt (het is geen iPad markt, het is een tablet markt, andere fabrikanten maken geen iPad's) is hun eigen keuze geweest. Asus, Samsung en meer fabrikanten waaronder Sony doen gewoon nog mee op innovatieve wijze en die producten worden ook volop gekocht. Ze hebben het alleen niet mee met de marketing zoals Apple dat mee heeft, wat dat betreft loopt Apple inderdaad mijlenver vooruit.

Lees in het vervolg eens wat beter aub, voordat je me als een enorme fanboy gaat beschuldigen van zaken die niet waar zijn, dingen uit de context rukt en gewoon hele delen van mijn post gewoon compleet niet leest. Bij voorbaat dank, en even goede vrienden overigens. Iedereen mag z'n eigen mening hebben, maar ik hou er niet van als ik vals beschuldigd word van dingen die ik niet gezegd hebt en vind of als er dingen uit m'n post genegeerd worden, zoals het stukje waar ik duidelijk vermeld dat ik helemaal niet van mening ben dat Apple slechte producten maakt... Ze maken alleen slechte producten voor mij. Fundamenteel verschil. Begrijpend lezen. Dank je wel.

Fijne dag verder.

[Reactie gewijzigd door WhatsappHack op 20 maart 2012 15:01]

Met platform bedoelde ik niet het OS, maar het hele eco systeem van hardware, apps en accessoires. Men ziet accessoires van B&W, Philips en andere bekende merken, wanden vol met hoezen. Meer keuze (de ironie) dan met een willekeurige Android tablet.
Misschien kunnen mensen gewoon niet verwoorden waarom ze voor Apple kiezen, maar dat maakt hun keuze niet invalide. Niet techneuten zijn niet continu bezig met analyses van apparaten. Maar Apple geeft denk ik wel vertrouwen, bekender dan HTC bij het gewone publiek bijvoorbeeld. Men kent misschien meer mensen met een iPad dan een HTC, dat maakt het niet meteen kudde gedrag, het geeft enige zekerheid dat men niet met een apparaat komt te zitten dat men niet kan gebruiken.

Samsung, HTC en anderen maken misschien betere apparaten, maar het hele platform is nog niet zo volwassen als Apple. Er wordt nog volop geëxperimenteerd, met transformers, dubbel schermen, wel of geen stylus. Leuk voor de geeks, maar niet voor de gewone consument, die zijn geld maar een keer wilt besteden.

[Reactie gewijzigd door MisterBlue op 20 maart 2012 21:46]

onbegrijpelijk dat deze struisvogelvisie nog een + krijgt ook.

Android is het mobiele tijdperk van windows, het is 2012, die tijd zijn we voorbij, apparaten moet voor ons werken, jij niet voor het apparaat (om het draaiende te houden), steeds meer mensen beginnen dat in te zien en kopen Apple apparaten, want daar zit die visie achter.

Wat is de visie achter Android? : advertenties verkopen.

Er zijn zeker geen "betere" producten op de markt, hoe kom je er bij. Hoe kan ik die android tablet als muziek instrument laten functioneren in een studio ? Niet, want er zijn geen apps. Zou jij een vliegtuigmaatschappij vertrouwen met een Android tablet in de cockpit ? Spontane reboots, virussen, heerlijk. "ja maar, ja maar".
Het is beide. Ja, het is verdomd goeie hard- en software. Maar het is ook hardcore marketing en een nog nooit eerder vertoond zo volgzame consument.
Wat doet Apple nu voor speciaals aan marketing, leg dat nu eens uit?
In Nederland zie ik bijvoorbeeld nooit reclame. Volgens mij zie je ook weinig reclame voor de iPad enzo. Dus hoe zit dat?
Wow, heel mooi stukje ;)
yeah, lekker een essay schrijven met je ipad :')

Tablets zijn leuk maar kunnen echt geen echt office werk op een notebook vervangen.
De consumentenmarkt zit volgens jou dus constant essays te schrijven en kantoorwerk te doen :')

Apple is een commercieel bedrijf en ziet een markt waar miljaren aan te verdienen is en bedienen die markt met een apparaat en blijkbaar hebben ze succes. Dat dat apparaat afstamt van de computer en een belediging is voor wat in jouw beleving een computer zou moeten zijn zegt iets over hun visie en over jouw kortzichtigheid. Apple's doel is geld verdienen en doet dat niet onverdienstelijk.

Er zal content geproduceerd blijven worden, de pc met toetsenbord zal niet verdwijnen, kids die willen leren programmeren kunnen tegenwoordig voor een paar tientjes een Raspberry Pi kopen, niemand dwingt je om een Apple product te kopen.
Los van dat punt waarover je van mening kunt verschillen is de iPad mede zo'n succes omdat de meeste mensen, zowel zakelijk als privé hun laptop amper zo gebruiken dat een iPad hem niet kan vervangen ;)

[Reactie gewijzigd door bozotheclown op 20 maart 2012 08:09]

Er is een bekende schrijver (even geen link vinden), die zijn boeken typt op een Bluetooth toetsenbord met zijniPad in een houder. Die was daar heel tevreden mee.
Het kan dus prima voor veel tekst. Een tablet kan dan net zo'n functie vervullen als een netbook. Andersom echter niet.
Sluit je gewoon een toetsenbord aan, presto!
Ook is er optioneel ondersteuning voor de 4g-netwerktechnologie lte
Dit melden is totaal overbodig en misleidend aangezien het niet werkt in Europa.


Overigens wat wordt de naam van de opvolger ? de nieuwe nieuwe iPad ? of de nieuwe iPad 2 ? slecht gekozen naam. Je kan ook alles gewoon zonder nummer noemen wat ze ook bij de macbook doen, maar de onwetende consument raakt zo wel de weg kwijt.
De volgende iPad gaat volgens mij ook gewoon iPad heten. Bij de introductie wordt dan weer gesproken over "the new iPad" om 'm te onderscheiden van de vorige modellen. Kijk naar de iPod series: daar hebben ze het ook telkens over "the new iPod touch" of "the new iPod nano" als ze een nieuw model introduceren.

Model-nummers, vooral als ze wat verder zijn dan 3 of 4, zijn vooral iets voor tweakers, en vooral verwarrend voor normale mensen. "Wat voor computer heb je gekocht? - Een Dell Alienware M11xR3. - Ah die!".
Dit melden is totaal overbodig en misleidend aangezien het niet werkt in Europa.
Waarom niet, als je naar Amerika op vakantie gaat, kun je het toch gebruiken?
iPad 2012.
Zo zal het wel op marktplaats gaan.

Misschien dat mensen straks zo gaan klagen dat hun 4g hier niet werkt dat Apple zelf even een netwerkje bouwt.
Zullen alle ambtenaren ook weer een nieuwe iPad willen op het gemeentehuis? vraag me af hoeveel belastingcenten er richting Apple zijn gegaan.
Zullen alle ambtenaren ook weer een nieuwe iPad willen op het gemeentehuis?
Ik ben nauw betrokken bij twee van dat soort projecten en ondanks alle eerdere pogingen om de papierwinkel en reprokosten te beperken lijkt het met tablets (iPads in dit geval) wel te lukken.
Voordeel is wel dat deze nu minder papier verknoeien. Maar of dat nu opweegt tegen de componenten in de iPad zal ik maar aan Greenpeace overlaten.
Wie wil er nou niet dat prachtige scherm..

Al die geweldige ipad apps en games die ik ken van mijn iPad 1 en 2 maar nu op dit prachtige scherm. Ik kan niet wachten tot vrijdag.

Aangezien mijn computergebruik 99% browsen is, is een iPad voor thuis en onderweg ideaal.

Ook voor studie vind ik het zeer praktisch voor lessen, besprekingen en presentaties.
Om te browsen kan ik het me enigszins voorstellen, maar echt voor op school?