Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 38 reacties

Uitgever Codemasters heeft bekendgemaakt dat het bedrijf zijn overeenkomst met de Formula One Group heeft verlengd. Codemasters zal ook de komende jaren Formule 1-games maken en wil het aanbod daarin gaan verbreden.

In een dinsdag verstuurde verklaring geven Codemasters en de Formula One Group aan dat wederzijdse tevredenheid de reden is voor het verlengde samenwerkingsverband. Volgens de eigenaar van de Formula One Group, Bernie Ecclestone, bracht Codemasters de afgelopen jaren enkele van de beste en meest succesvolle Formule 1-games aller tijden op de markt. De Formule 1-baas stelt dat de F1-organisatie en de teams nauw samenwerken met Codemasters om er voor te zorgen dat ook toekomstige F1-games dat hoge niveau zullen behalen.

Ook Rod Cousens, directeur van Codemasters, geeft aan tevreden te zijn met de verlengde overeenkomst. Cousens spreekt van een goede start van de Formula One-franchise van Codemasters, maar benadrukt dat het bedrijf de franchise in 2012 en daarna verder wil verbreden. Dit voorjaar verschijnt in dat kader F1 Online The Game, een gratis te spelen online F1-management- en racespel. Later dit jaar komt Codemasters ook nog met een 'Formule 1-ervaring voor de hele familie'. Daarover zal de Engelse uitgever later meer informatie geven.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (38)

wees gerust het wordt gewoon weer een arcade game, ookal zeggen ze ja er komt een moeilijke simulatie modus in. dan weet je van te voren dat het nog steeds maar een semi sim wordt.
Beste SIM-liefhebbers, vergeet F12010/11/12 - voor de beste simulatie ooit zie: Project C.A.R.S.
en tot die tijd: iRacing.

Samen met;
Playseat + Logitech G27
Sony HMZ-T1
TrackIR 5
toch wel Virtual Reality Racing zoals het ooit bedoeld is ;-)

http://www.youtube.com/watch?v=OjPhnFvDYZU
Ik kwel me door alle builds van pCARS maar F1 2011 is meer sim dan deze surrogaat Shift2.

Ik vind de F1 serie van Codemasters wel een leuke afwisseling, alleen jammer dat het steeds in het najaar uit komt.
Leuke setup, maar beste simulatie ga ik met je aan; rfactor2

ot, cocemasters heeft de licentie leuk weten te benutten. binnenkort met webbased game. en recentelijke 2011 game speel ik nog met plezier. wat ze te weinig doen is supporten van game, of tenminste uitbreiden daarvan. hopelijk gaat codemasters daar met het nieuwe seizoen anders mee om.
Rfactor2 is ook zeker goed op weg! Wordt nog spannend! Sim-liefhebbers worden iig goed op hun wenken bediend tegenwoordig (is wel eens anders geweest) :D

Voor mijzelf geldt eigenlijk dat ik geen single player meer zal spelen, dus daarmee ook niet interessant of alle recente teams/coureurs wel in het spel zijn vertegenwoordigd. Online is toch het spannendst/eerlijkst als iedereen dezelfde wagen rijdt, dus gaat er meer om dat dat alle favoriete tracks/wagens (ook, juist historische) aanwezig zijn.
Enige probleem is dat als je eenmaal aan iRacing gewend bent, je alle andere race games bij het grof vuil kunt zetten :) .

Ik speelde altijd met veel plezier Race 07, GTR en ook de F1 serie. Maar sinds ik met iRacing ben begonnen is de rest niets meer dan speelgoed. Hooguit leuk als je met een paar vrienden op een drankavond voor de lol wat wil scheuren.
Ik vind het jammer dat codemaster het contract verlengd heeft.
Of codemaster moet de game nu echt aantrekkelijker gaan maken, qua graphics e.d. is er inderdaad weinig mis ziet er allemaal goed uit, maar de rest.....

Ik speel na bijna 10 jaar nog altijd F1Challenge 99-02 met zowat alle formule 1 seizoenen van 1964 tot 2012, en er wordt op nog altijd flink gemod voor F1Challenge, zo zijn er plannen om een compleet 50's kampioenschap te maken, er zijn al oplossingen voor het DRS gebeuren e.d.

Wat dichter in de buurt gaat komen qua nieuwe echte racegaming zal rFactor2 zijn die ook valt te modden.

Maar goed laat Codemaster maar eens een echt formule 1 game maken.
Ik vind dit PRIMA nieuws.

Ik speel F1 2011 nog steeds een paar keer per week en ik vind het een geweldige race ervaring. Natuurlijk is Iracing realistischer, maar ik heb gewoon meer fun met F1 2011, Dirt 2 en Dirt 3.

Misschien zijn de physics wel niet helemaal 100% als in het echt, maar de race ervaring is ongeëvenaard met daarin : Kers, DRS, pitstops en alle officiele circuits en teams
Een race game op de pc zal NOOIT realistisch zijn omdat je de krachten niet kunt voelen.

Vooral als niet uren en dagen de tijd om elk rondje te perfectioneren, maar gewoon even snel wilt racen, staan de CM games nog steeds bovenaan mijn lijstje.

Ieder heeft het telkens over GP4, maar als je dat nu zou draaien op een pc, zou je jezelf rot schrikken.

Ik vind dat de games van CM er prima uit zien en ze draaien ook perfect op mijn PC.

PS: Ik speel de game op : tripple 46" screens oop 5760x1080 8x FSAA met een Fanatec CSR Elite en Clubsport pedalen.

En dan word het toch wel een heel andere game :)
De hele organisatie van de Formule 1 is gefocust op geld. Dat is wel te zien met die belachelijke toegangsprijzen voor de races. Niets daarvan heeft te maken met onderhoud van de teams en circuits, want die moeten hun eigen boontjes doppen.

Dat is ook de rede dat ze graag willen dat er een game uit komt die toegankelijk is voor bijna iedereen, al is het na wat oefening. Ze willen graag alle aspecten van hun sport in een game verwerken, maar het ook bereikbaar houden. Niet omdat ze graag zien dat het niet echt realistisch is, maar omdat ze toch wat verdienen op dat hele gamegebeuren.

De echte sim freaks kunnen altijd kiezen voor iRacing als ze niet veel waarde hechten aan diversiteit. En voor de mensen die toch diversiteit in teams willen, kunnen altijd voor rFactor gaan. Maar vergeet niet. Het hele realisme gedoe wordt bij deze producten ook op specifieke punten onderuit gehaald, want de simulators hebben allemaal een vlak waar ze de plank heel erg mis slaan. rFactor heeft bijvoorbeeld een verkeerde werking van de banden. Dat is een compromis geworden zodat het kan lijken als het echte werk.
Maar, wat ik niet begrijp. Je kan toch ook een game maken waar je kan switchen tussen sim en arcade? Moto-GP is dat ook gelukt vorige series. (Alhoewel Sim nog steeds redelijk arcade was) maar je kan in ieder geval een hoop opties aanzetten die je helpen tijdens het rijden.
Ik wacht toch echt nog een keer op een simulatie van F1. Dat kan ik dus mooi vergeten.
Ik denk eerlijk gezegt dat hier ook naar zal gekeken worden.
Codemasters weet dat er veel vraag naar is.
@Sir.roYa vroeger had je een simulator "Grand Prix" van geoff crammond (sp?); dit was qua set-up en effecten erg realistisch en je kon er allerlei patches voor krijgen en had ondersteuning voor allerlei force feedback stuurwielen.
Formula One van Codemasters komt toch wel dichtbij realisme dacht ik. Zelfs GRID uit 2007 is mooier en realistischer dan een nieuwere NFS game.
Ik wil F1 2010 en 2011 niet echt realistisch noemen. Voor een arcade game is hij best oke, maar een simulator is het absoluut niet.

Misschien dat GTR3 weer wat leuks gaat brengen.....
Je moet het spel natuurlijk niet op standje n00b spelen ;)
Men moet ergens een balans vinden. Maak je een echt sim dan zal 99% nooit voorbij de eerste bocht geraken.
Ook met een goed stuur en pedalen etc. ?
Hoi Ingmar!

Ja, ook met een goed stuur en pedalen. Het aanvoelen van het glijden/blokkeren van wielen, krachten die vrijkomen bij insturen of bijzondere bochten als de La Rouge waarbij je hard in de auto wordt gedrukt waardoor je direct meer grip hebt zijn gewoonweg niet zomaar te simuleren met alleen een goed stuur en pedalen.

Daardoor zal een 100% sim voor 99% van de mensen een onmogelijkheid zijn om echt mee te racen...

Ik denk zelfs dat 80% van de mensen die gewoon in een echte racewagen op een echt circuit (heb ik het nog niet eens over F1) niet echt kunnen racen. Hoogstens een beetje kunnen rondrijden...

alle percentages in mijn post zijn op basis van subjectieve waarnenemingen

/edit: Overigens laatst mijn broertje, vriendin, huisgenoot en een vriend met een Logitech G25 op mijn PC F1 2011 laten rijden en ze kwamen allemaal in eerste instantie niet voorbij de 3e bocht...

[Reactie gewijzigd door xIngmarx op 14 maart 2012 01:16]

La Rouge ?? Is een bocht die ik niet ken. Ken wel Eau Rouge, een bocht waar ik dit weekend weer doorvlieg (hopelijk niet letterlijk)
Au... twijfelde nog over de exacte naam toen ik t opschreef :p

Succes dit weekend, ben erg jaloers! Gelukkig mag ik in mei weer over Zandvoort en Assen heen dweilen O+
uberhaubt kan je niet een race sim 100% maken

de acties in een auto zijn proactief je reageerd op het gevoel van de banden auto ophanging etc. in een spel is het allemaal reactief. Door de positie die het spel signaleerd op de banden ophanging etc geeft het iets door wat door de speler opgepakt moet worden door de feedback in het stuur.
Het kan dus nooit een sim worden..... kan wel dichtbij
Je hebt gelijk, ik heb de lat erg laag gelegd. Voor een simulator is het inderdaad niet echt realistisch. Voor een Arcade race game, i.v.m. NFS, is het wél realistisch.
Zoek het woord simulatie eens op, dit is gewoon een game voor kinderen van 3. Het ziet er ten eerste gedateerd uit, jaarlijkse veranderingen minimaal, arcade, auto's zien er vreemd uit en lijken vaak geeneens erg gedetailleerd te zijn en zo kan ik nog wel even doorgaan. Het meeste wat me irriteert in de game is de pitcrew, vooral de radio conversaties zijn echt van een niveau daar springen me de tranen van in de ogen.
Grand Prix Legends and Grand Prix 2 waren games om nooit te vergeten.
Ik ook! Eigenlijk moet je eens Race Injection spelen. Dan weet je wat realistisch is.
Kan zoveel dingen opsommen. Een aantal:
- Een valse start kunnen maken
- Een opwarm ronden, waarbij je zelf je auto goed moet zetten
- Zelfstandig de pits in rijden, dus ook aan het begin.
- Etc. etc.

Dat zou het spel zoveel leuker maken.
Wat is dat gezeur van realisme alsof iedereen hier weet hoe het is om te rijden met een F1 wagen laat staan er in te racen.
Precies! Zoals al eerder is opgemerkt komen 99 van de 100 man de eerste bocht niet eens door als het écht een realistische simulatie was. Kijk maar eens hoe die vogel van Top Gear liep te prutsen, terwijl hij de hele dag al in allerlei racewagens had gereden (wat best redelijk ging). Je bent al een paar uur verder voordat je überhaupt weggereden bent en die eerste bocht...nee, dan haken de meesten af.

De freaks moeten leren onderscheiden tussen de enkeling die dit wél kan (of denkt te kunnen met hun pleesiet) en de markt die vraagt om spellen die enigszins speelbaar zijn en het idee geven realistisch te zijn. Voor de freaks is er rFactor, maar veel geld is er niet te verdienen met een ultra-realistische simulatie.
Helemaal mee eens.
In bepaalde game-genres heb je altijd de pro's of de mensen die denken dat ze pro zijn (dit is de grootste groep), deze zullen altijd wat te klagen hebben op beginnende gamers in dat spel/genre, deze zijn dan ook meteen 'n00bs', wat in mijn ogen aantoont dat deze mensen zelf de n00bs zijn ipv deze mensen ook welkom te heten in de game en ze lekker mee laat spelen.

Zo ook hier in dit genre, altijd (letterlijk altijd) als er iets wordt gepost icm met F1-games, wat over het algemeen Codemasters gerelateerde artikelen zijn de laatste jaren, krijg je weer mensen die zeuren over het feit dat het geen sim is en het niet leuk is omdat het arcade is.
Nu heb ik veel (zo niet alle) goede sims en arcade racers gespeeld, van GP uit de 90's tot aan F1 2011, en ik kan je vertellen dat de leukste games geen sims waren (met uitzondering van GP3 en GP4).

In mijn ogen moeten deze sim-gamers niet zichzelf teveel overschatten en eens proberen F1 2011 op Expert niveau helemaal uit te spelen, dat is toch nog een stukje moeilijker dan een fatsoenlijke tijd neerzetten met een sim.
Ook helemaal mee eens. Ik denk daarbij dat je het realisme van een game niet alleen moet afrekenen op de mate waarin het racen zelf wordt gesimuleerd. Codemasters besteed ook veel aandacht om zaken daaromheen. En dan heb ik het niet alleen over filmpjes tussendoor, maar ook over simulatie van de reglementen.

Bijvoorbeeld de aanwezigheid van DRS en KERS in F1 2011 voegt een tactische dimensie toe aan dat spel die deze officiële game van andere spellen onderscheidt.

Deze range richt zich vooral op Formule 1-fans en de beleving van deze raceklasse. Het is misschien niet de perfecte racegame, maar als liefhebber vind ik het een prima spel om de winterstop door te komen!
Het rijden in een Formule 1 auto is niet makkelijk maar ook echt niet onmogelijk, rondetijden rijden die vergelijkbaar zijn met de pro's... daar wordt het pas echt lastig ;).

Afgelopen jaar bijvoorbeeld mocht een fan in een McLaren F1 auto van 2008 rijden; hij heeft het niet onverdienstelijk gedaan.
The winner was Djordje Simic from Serbia, who did remarkably well when he got behind the wheel of the McLaren on the Silverstone national circuit, using most of the revs and hitting a decent line out of Woodcote. Most importantly, he didn’t spin or crash! I was really surprised at how well he coped, as these cars don’t work unless you get the tyres and the brakes up to temperature.
Jaren terug ook al eens een miljonair die een Ferrari F1 auto had gekocht en er een pitcrew bij heeft gehuurd voor een dag. Na een paar keer stilvallen reed die toch ook aardige rondjes. Niet heel snel vergeleken met Formule 1 coureurs, maar hij kreeg de auto in ieder geval rond het circuit.

Rondetijden waren vergelijkbaar met wat de Ferrari coureurs met een Enzo deden, ik denk dat je qua tijd dan aan een verschil van ruim 10 seconde ofzo zit.
Zonde geld, maar goed voor de knip van FOM (Bernie).
Dat is balen. Ik heb 2010 en 2011 origineel gekocht en kan maar 1 ding zeggen. Bagger!
1) AI pitstop bug in beide games
2) Extreme vorm van overstuur in 2011
3) Stomme R&D bug, waardoor soms de R&D niet voltooid wordt gegeven.
4) domme 1e lap waar je vanaf P15 naar P1 kan rijden in 2 bochten.
5) domme 2e lap waar de AI alle achterstand meteen dichtrijdt.

Geen F1 van codemasters meer (origineel) voor mij.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True