Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 40 reacties

Codemasters heeft bekendgemaakt dat racegame F1 2012 op 21 september in de winkels verschijnt. De uitgever gaf daarnaast een nieuwe video vrij waarin de Young Driver Test, die dit jaar nieuw is in het spel, nader wordt besproken.

Codemasters maakte de verschijningsdatum van F1 2012 vrijdag via het officiële twitterkanaal van het spel bekend. Het spel zal op die datum in de winkels liggen voor de PlayStation 3, Xbox 360 en pc. Vanaf die dag kunnen fans van Formule 1-games aan de slag met alle coureurs, teams en circuits die horen bij het 2012-seizoen in 's werelds hoogste autosportklasse.

Vrijwel tegelijk met de bekendmaking van de datum gaf Codemasters een nieuwe video over F1 2012 vrij. In de Developer Diary gaan de ontwikkelaars in op de nieuwe Young Drivers Test die in F1 2012 is verwerkt. Deze test is een kans voor jonge coureurs om zichzelf te bewijzen en een plek te verdienen bij een van de teams in de Formule 1. Ook komen er in de video enkele mensen uit de Formule 1 aan het woord die het belang van een eerste test voor een jonge coureur nog eens onderstrepen.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (40)

Ik snap nooit van deze serie waarom ze er niet even 1tje overslaan, zodat ze een mooie versie 2013 aan het begin van het jaar kunnen uitbrengen... Nu mag je lekker als 2012 voorbij is de circuits afgaan.

[Reactie gewijzigd door xboxlivejunk op 10 augustus 2012 15:55]

Volgend jaar zijn de circuits tog weer tzelfde.
Maar volgend jaar hebben ze wel weer nieuwe auto's. Hoewel de prestatieverschillen toch niet merkbaar zijn (ingame gesproken) zijn er toch mensen die het jammer vinden dat de auto's er niet hetzelfde uitzien.
Volgend jaar zijn de circuits tog weer tzelfde.
Lijkt me sterk; sowieso wisselt Duitsland eigenlijk elk jaar (Hockenheim / Nurburg) alsook is erover gesproken om in Jersey (USA) te gaan rijden.
Dezelfde vraag kan je stellen bij FIFA/Madden/NBA/Football Manager en ga zo nog maar even door. Het antwoord ligt bij het feit dat er toch steeds mensen zijn die ieder jaar hetzelfde spel met een nieuw likje verf kopen.
Er wordt bedoeld aan het begin van het seizoen zoals bijv. Fifa. Ik wil ook dat dit verschijn in Maart/April dan heb er nog wat aan nu is het mosterd na de maaltijd.
Fifa maakt nog aanpassingen de afgelopen jaren, F1 is gewoon de grootste meuk die je kan vinden: arcade als de pest, saaie F1 career, matige graphics, matige physics, matige car models, matige textures, misselijk makende pit conversaties hoe standaard wil je ze hebben, geen officiele live-timing, echt wat een bagger. De reden die ze ook gaven waarom er geen live-timing was: 'je ziet als coureur zijnde ook geen live-timing van LG' <-- gelukkig zien de coureurs wel een HUD in hun helm. Niet dat live-timing nou een reden is om het niet te kopen, maar ik vind het er prachtig uit zien in het echt, de HUD van F1 2012 doet me denken aan Outrun in de arcade hal.

[Reactie gewijzigd door NotSoSteady op 10 augustus 2012 22:47]

Ik vermoed dat dit met contracten te maken zal hebben. Ze zullen om de officiële data en naam te mogen gebruiken elk jaar een versie moeten uitbrengen, net als met Fifa, Madden, NBA, etc...
+ het brengt natuurlijk meer geld op als ze elk jaar een spel uitbrengen, het verkoopt toch.
Waarom het telkens aan het einde van het jaar uitkomt wet ik niet, dat vraag ik me ook soms af.
Commercieel belang? Extra inkomsten omdat de fans toch wel het nieuwe spel kopen als deze uitkomt.
Als codemasters ook de car models open gooit ipv alleen textures voor modding vind ik dat best. Maar het komt ook deels door dhr. Ecclestone die het zo plant.
Dan sla je zelf toch een versie over, voor de kleine veranderingen hoef tje het idd net te doen. Ik speel van nog race driver 3 omdat het gevoel dar zo goed bij is en vooral op een veel modere machine loopt het nog veel beter :)
Heerlijke game! Ik heb toen de "1e" gekocht in 2010. Die van vorig jaar heb ik laten liggen. Dus dit jaar gaat het weer LOS. voor deze game heb ik speciaal een stuurtje gekocht en daarbij ook de WheelStand Pro aangeschaft. Zonder deze equipment is het én stukken moeilijker en frustrerender. Op het moment dat ik het stuurtje en de WheelStand Pro gebruikte ging alles soepeler. Daarvoor leek het alsof ik Destruction Derbby speelde op m'n PS3!
Wanneer alle electronische hulpmiddelen(ABS,Traction,Stability) afstaan (ingame) in F1 2010, dan is het bovenstaande zeker een vereiste. Met deze hulpmiddelen aan, kan je beter gewoon het toetsenbord gebruiken...want dan voelt het niet echt meer en dan maakt de boolean input ook geen reet meer uit. Stability zet je toch uit als je op Spa rondrijdt, of er ergens een bend in zit, maar dat ter zijde.

Het 1e seizoen had ik het toen taai inderdaad, maar wanneer je na een tijdje de physics onder de knie hebt en de tracks weer goed in het geheugen staan, zou het geen probleem meer moeten zijn om weer goed te presteren. Ik heb het idee dat F1 2010 als SIM gespeeld kon worden en als Arcade game...

Op zich doet die release date niets af aan een goede game... pas als er weer iets te mekkeren valt, komt dit naar boven. Je kan als spelmaker tegenwoordig haast niet meer kijken naar het real-time evenement. Er zit gewoonweg zoveel werk in, dat bepaalde aanpassingen haast onmogelijk op tijd te implementeren zijn. Gewoon lekker bezig zijn en zorgen dat je de gestelde deadline van de opdrachtgever maar haalt.

Bugs zullen er altijd wel blijven, als die van voorgaande games maar zijn weggewerkt, want die staan in je geheugen gegrift.
Hmm, ik ben het eens met WickedFricked, deze game komt pas echt tot z'n recht met een stuurtje. Ik speelde zelf met gamepad maar op de hoogste moeilijkheidsgraad was het toch wel erg lastig zelfs met assists. Zeker met regen. De lagere moeilijkheidsgraden waren dan weer te makkelijk, dik winnen in een HRT, jaja.

Die bugs vergeet je inderdaad niet, de eerste keer pitten vanaf leidende positie en er als laatste weer uit komen. "Not just yet, not just yet" (Rob the useless engineer).

[Reactie gewijzigd door coffeejunkee op 11 augustus 2012 15:02]

Ik zou graag de Nordschleife als bonus track erbij zien, ook al heeft deze track niks meer met de formule 1 te maken.
Ik zou graag de Nordschleife als bonus track erbij zien, ook al heeft deze track niks meer met de formule 1 te maken.
Kleine troost wellicht, de korte variant van de track heeft er wel degelijk mee te maken, weliswaar onder een andere naam, namelijk als de Nürburgring:
http://project-mr2.nl/nurburgring1.jpg
Kijk maar eens linksonder... ;)

[Reactie gewijzigd door CH40S op 11 augustus 2012 00:14]

Nürburgring staat niet op de 2012 kalender, dus zit ook niet in het spel. Dit jaar werd de Duitse GP verreden op Hockenheim.
RikH schreef:

Ik zou graag de Nordschleife als bonus track erbij zien, ook al heeft deze track niks meer met de formule 1 te maken.


De Nordschleife heeft niks met F1 te maken? Vraag Niki Lauda maar eens.......

De Game blijft op het einde van het seizoen idd mosterd na de maaltijd. Waarom niet in maart/april uitbrengen.
RikH schreef:

Ik zou graag de Nordschleife als bonus track erbij zien, ook al heeft deze track niks meer met de formule 1 te maken.


De Nordschleife heeft niks met F1 te maken? Vraag Niki Lauda maar eens.......
Is inderdaad wel heel lang geleden, dat er op het lange circuit geraced is. Tegenwoordig gebeurd dat op de korte variant, de Nürburgring is dat. ;)
Zou 'm misschien wel weer kopen als al die bugs van 2010 er nou eens uit zijn! Moet voor de 3e keer opnieuw beginnen! En de 4e en 5e keer heb ik m'n save games gelukkig met veel pijn en moeite terug gekregen. Is het weer zo dat de saves zogenaamd op GFWFL worden opgeslagen?
Jammer, ik zie niet veel nieuwe opties in the game... ik krijg nog steeds het "Grid" gevoel erbij met de flashbacks en game engine.
De settings/mappings opties waren al aanwezig!

Plus punt het Young Drivers test , met de daar bij behorende extra's. Dat lijkt mij dan wel interressant.
Gewoon weer 3 stuks halen voor het race netwerkje hier :)
Bring it on

Zeiken over de game kan prima want is zeker niet prefect
zo nu en dan sla ik bijna mijn mede rijders hier voor een klere ram aktie
achteraf blijkt het gewoon dikke bugs te zijn

we filmen tegenwoordig maar achter ons hahahahahahahha
dan kunnen we het na kijken :)
Dit komt omdat Codemasters alle gegevens pas aan het begin van het seizoen krijgen (informatie van de coureurs, wagens, circuits etc). Ze krijgen dit niet eerder en daarom kunnen ze zich pas vanaf februari/maart volledig op de ontwikkeling storten.
Lijkt me stug dat dit de reden is. Namen van coureurs e.d. zijn slechts variabelen die op het laatste moment in het ontwikkeltraject gewijzigd kunnen worden. Hetzelfde geld m.i. voor liveries van de auto's.
Lijkt me stug dat dit de reden is. Namen van coureurs e.d. zijn slechts variabelen die op het laatste moment in het ontwikkeltraject gewijzigd kunnen worden. Hetzelfde geld m.i. voor liveries van de auto's.
En nu de (uiterlijke) kenmerken van een auto, naast de liveries dus ook bijvoorbeeld de barge boards of die lipjes op de front wing. :)
Ze hebben ook niet de modellen van de wagens (en dan heb ik het niet over carosserie, maar over behaviour). Ik vermoed dat ze de behaviour niet vanaf nul mathematisch opbouwen en in de plaats een autootje laten rondrijden dat ongeveer hetzelfde gedrag heeft als de wagens IRL. Ik denk dan bijvoorbeeld aan hoe goed ze al dan niet kunnen inhalen in een DRS zone, hoe snel ze door een bepaalde bocht kunnen, etc...
Je bedoeld die minimale verschillen in het echt en het overdrijven hiervan in de game? Dat ontwikkelingsteam neem ik al tijden niet meer serieus, veel praatjes, weinig prestaties.
Een naam aanpassen/wagen een ander kleurtje geven in een spel kost natuurlijk maanden ontwikkelingstijd 8)7

(circuits zijn heel ruim op voorhand geweten)

[Reactie gewijzigd door de_nille op 10 augustus 2012 16:09]

2,5 week als je het perfect doet en dan heb je er ruim 60 uur in zitten :) (mijn ervaring)
Dit klopt niet helemaal want de kalender voor volgent jaar is al zo goed als klaar...

Info over welke coureurs volgent jaar waar reden is nu nog niet echt bekent maar dat is zeker over 2 a 3 maanden bekent. dus dan lijkt me dat je die tijd nu mooi kan besteden aan het maken van de circuits.

En de auto's tja... die kan je tog nooit precies namaken. na de eerste race zien de auto's er weer anders uit door middel van updates ect.

En inderdaad ze kunnen wel is een jaar overslaan en even goed werken aan details zoals de schade aan auto's die vind ik nog steeds slecht.(maar dat is mijn mening en die hoef je niet te delen.)

Ook vind ik dat de ondersteuning van sturen beter kan.
En de auto's tja... die kan je tog nooit precies namaken. na de eerste race zien de auto's er weer anders uit door middel van updates ect.
Daarom dat de auto's maar 1x gemodelleerd worden; naar aanleiding van hoe de wagens aan het begin van het seizoen waren. Als de auto's niet overeenkomen met hoe de auto's van dat jaar zijn, is het ook weer zeuren, omdat de auto's qua vorm e.d. hetzelfde zijn en dus alleen de textures (liveries) anders zijn. ;)
hou het wel bij F1 1996 (uit het hoofd); lekker als Jos Verstappen schaamteloos door alle grindbakken heen raggen.
Ik denk dat als je een echte F1 fan bent en je wilt het allemaal echt ervaren dat je beter nog even kan wachten op rFactor 2, daar zijn nu al mods voor en die beloven enorm veel potentie...
Of je speelt gewoon rFactor of F1Challenge 99-02 beide worden nogaltijd veel gespeeld.

Ik snap wel wat codemasters probeert te bereiken met elk jaar een nieuw F1spel op de markt te brengen maar ze kunnen het op een of andere manier niet waarmaken keer op keer.
F1 games als Grandprix 2/3/4 komen nog altjd mods voor uit, idem geldt dit voor F1C.
Zelfs nog oudere games worden volop gespeeld als Grandprixmanager 2 waar veel mods voor uitkomen nog steeds en ook F1manager waar onderandere 2009/2010/2011 mods voor zijn uitgebracht (en ja ook de wagens zijn naar die seizoenen gemod).

Codemasters mist dat ene ding om van F1whateveryear een topper te kunnen maken.
Misschien moeten ze de tools ook maar eens publiceren zodat het .

Grappig dat je Karun Chandock gestrikt hebben die doet ook alles om maar in het F1 wereldtje te blijven haha 8)7

[Reactie gewijzigd door Joe the plumber op 10 augustus 2012 16:29]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True