Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 57 reacties

OnLive, bekend van de gamestreamingdienst, gaat zijn technologie inzetten om Windows-applicaties naar iPads te streamen. Later wordt applicatiestreaming beschikbaar op andere tablets, smartphones, pc en Mac.

OnLive WitDe ceo van OnLive kondigt de nieuwe Desktop-app voor de iPad aan op het weblog van het bedrijf. De app is donderdag in de App Store te vinden, aldus OnLive. Later volgen andere tablets, smartphones, applicaties voor de pc en Mac, en ondersteuning voor OnLives eigen Microconsole. De gamestreamingdienst demonstreerde het streamen van Windows-programma's naar tablets in december 2010.

Met de OnLive Desktop-app krijgen gebruikers gratis toegang tot een Windows 7-desktop die voorzien is van Microsoft Office, een aantal tools en games, en twee gigabyte opslag in de cloud. De opgeslagen gegevens zullen ook beschikbaar zijn via een webinterface. De multitouch-navigatie van Windows 7 is volgens OnLive volledig werkzaam en het afspelen van hd-video mag geen probleem zijn. OnLive werkt nog aan betaalde abonnementen voor veeleisende gebruikers en bedrijven, waarmee meer applicaties en opslagruimte worden aangeboden.

OnLive bracht eerder een Android-app uit om games te streamen naar mobiele apparaten. Een iOS-versie van de applicatie wacht nog op goedkeuring van Apple. De streamingdienst werd in september 2011 geïntroduceerd in het Verenigd Koninkrijk. Een release in samenwerking met provider Belgacom is aangekondigd voor België en Luxemburg; wanneer Nederland volgt is nog onbekend.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (57)

Ze timmeren aardig aan de weg! Ik denk dat het concept over enkele jaren niet meer weg te denken is. Het is nu nog vrij duur voor de gemiddelde consument, maar stel dat de voorwaarden en de prijs beter worden, dan heeft de consument genoeg aan een simpele PC waarmee je vervolgens via OnLive toch kunt gamen.

De echte gamers zullen ze misschien niet snel voor zich winnen, maar een boel mensen weten niet wat (input)lag is.

Voor apparaten als tablets is het sowieso een uitkomst omdat je daar de power niet hebt. Ik denk dat OnLive het beter doet dan sommige tweakers in eerste instantie gedacht hebben.

Het hele Windows 7 desktop verhaal is eigenlijk een mega 'virtueel-desktop' project. Ik verwacht eigenlijk dat daar niemand op zit te wachten, want tekstverwerken/internetten kan net goed op een tablet als tablet met virtuele desktop. Dus dat lijkt me niet bijster nuttig, maar misschien zie ik de mogelijkheden over het hoofd.

[Reactie gewijzigd door TheNephilim op 10 januari 2012 15:45]

Ik denk dat het concept over enkele jaren niet meer weg te denken is.
The Twelve Networking Truths
http://tools.ietf.org/rfc/rfc1925.txt
2. The Fundamental Truths

(1) It Has To Work.

(2) No matter how hard you push and no matter what the priority,
you can't increase the speed of light.
OnLive is een product dat komt uit de koker van marketing mensen. Niet uit de koker van technici. Het wordt nooit wat. Zie Fundamental Truth nr 2.
Gamen op zich mss niet, maar berekeningen op afstand laten maken zeker wel: Lag is belangrijk bij gamen, maar daar houdt het ook ongeveer bij op. Bedenk eerst een dat:
  • CPU/GPU een flink hap uit ons computerbudget nemen.
  • De gemiddelde load (dus gerekend 24/24 en 365/365) is nihil. mss nog geen 1% in mijn geval.
  • Parallelisme is aan een serieuze opmars bezig.
  • Snelheid van het internet gaat omhoog.
Als een bedrijf een serieuze serverfarm kan neerzetten die wel constant belast wordt, in vergelijking met ons en onze minimale belasting is dit wel kosten efficient. Ik zou de applicatie dan wel in 2 splitten: Stel u een programma a la Photoshop (of the GIMP) voor. In plaats een foto enkel te openen, upload hij ook een kopie naar een server. Een snelle berekening bvb. een lijn trekken gebeurt lokaal. Een serie van 20 filters toepassen doen we dan in de farm. Dan wordt vanaf de farm vlug de schermweergave teruggestuud, en vervolgens de volledige tekening in background gesynced. Beeldverwerking is ideaal om parallel te berekenen, dus 1024 cores in de cloud zullen het wel sneller kunnen dan die 8 thuis.

Bedrijven zullen hier ook gretig van mee profiteren denk ik, omdat:
  • Wat in the cloud gebeurt is volledig onder hun controle => anti piracy
  • Subscription based fees, ze blijven geld vangen voor hun software ipv 1x.
Ik zou het nog niet zo snel afschrijven, dit concept.
•Wat in the cloud gebeurt is volledig onder hun controle => anti piracy
Niet als de gebruiker de boel eerst encrypt voordat-ie het in de cloud parkeert.
Ik denk dat het er om gaat dat je de software zelf niet meer thuis draait en je er dus niet even een kopie van kunt maken.

Niemand kan op deze manier zonder betalen het 'pakket' gebruiken.
Citrix heeft al een behoorlijke tijd Citrix reviever wat of een desktop of een specefieke applicatie naar een breed scala aan platformen streamt (iphone / ipad / android phone/ android tablet / blackberry phone / playbook en zelfs mac osx).

En ook vmware heeft vmware view voor Ipad / android.

Ik heb beide producten getest. Het zijn mooie producten maar vooral bij gebruik op tablets vind ik het niet prettig. Je werkt gewoon in een windows omgeving en je merkt snel dat deze niet voor tablets gemaakt is. Knoppen / buttons zijn vaak te klein, drop-down menu's werken slecht met touch en ga zo maar door.

Het is zeker niet slecht om een product voor het streamen van apps te maken, maar ik zie dit meer als een stap tussendoor. De windows apps welke je wilt streamen zijn omdat bijv je processor niet sterk genoeg is zijn toch in vrijwel alle gevallen de apps welke je niet op een tablet wilt gebruiken.
Het is zeker kosten besparend voor bedrijven en dergelijke, maar als consument wacht je er niet op, het is machtsverplaatsing die zeer nadelig is voor ons.

Daarnaast zullen wij eind gebruiker veel en ik bedoel dan ook VEEL meer gaan betalen. kosten per maand is prijzig als je 'abonnementen' op software moet gaan nemen.
betaal je helemaal gek als je iets meer dan een jaar gebruikt. als ik bijvoorbeeld adobe photoshop koop en daar 400 euro voor betaal en die 3 jaar lang met voldoening gebruik.
moet ik dadelijk wel een abbo nemen van 12,95 euro in de maand en die blijft dan lopen tot dat ik het stop zet en dan verdwijnt de software ook nog eens, kan ik er geen gebruik meer van maken als ik het zou hebben gekocht.

dus NEE op vrijheid verkleining, want deze zit er echt aan te komen als we cloud diensten zo uitbreiden, JA op cloud ondersteuning diensten die via cloud gaan als ALTERNATIEF.
als je met Parallellisme bedoeld als in parallel in kabels heb je het fout. serieel is juist met een opmars bezig. zie usb en sata als voorbeeld.

Universal Serial Bus
Serial ATA
Er wordt hier geen parellellisme als in kabels bedoeld. Wat iMispel waarschijnlijk bedoeld zijn parallelle berekeningen. Niet voor niets is het dat we steeds meer cores krijgen in onze computers. Meer cores betekenen meer berekeningen tegelijkertijd. Hierdoor kan het, indien juist geprogrammeerd natuurlijk, sneller zijn.
Ik denk, ik weet eigenlijk wel zeker dat dit eigenlijk alleen voordeel bied voor de consument. Daar speelt techniek niet zozeer een rol maar gewoon puur gemakt. De gedachte dat alles via het internet gaat is misschien wel leuk maar het neemt voor mensen ook veel onzekerheid met zich mee. En dat is nou juist iets waar mensen geen zin in hebben.

Het is helaas zo dat mensen zich grotendeels slechte dingen herinneren. Wanneer jou TV het bijv 10 x per jaar niet doet dan zal je (wanneer je de keuze hebt) een andere provider nemen.

Mensen willen gewoon zekerheid dat ze een PC hebben waar ze alles mee kunnen wat ze maar willen zonder van iemand afhankelijk te zijn.

En bedrijven... Sjah, bedrijven hebben die optie al langer en maken daar al jaren gebruik van. Niet zozeer je Photoshop/gimp (wat ik wel zie zitten) idee maar wel bijv seamless citrix programma's. Je werkt gewoon lokaal maar je programma wordt gestreamed (of heel je desktop natuurlijk). Ik schat de kans heel laag in dat bedrijven voor OnLive zullen gaan wanneer je de gerenoveerde spelers hebt die bedrijven al sinds jaar en dag zekerheid geven.

En als laatste... Het meest slechte idee wat er momenteel bestaat is het gebruiken van "windows" op een tablet. Ik heb zelf al eens via citrix op een tablet gewerkt en dat was echt een ramp. Je zou het kunnen gebruiken voor tablets met keyboard zoals de Asus TF maar zelfs dan zou je dat via citrix kunnen doen...

Oftewel, ik vind dit een goed idee in theorie maar zie persoonlijk niet echt een markt voor dit soort zaken. Het is al op grote schaal in gebruik bij bedrijven intern en consumenten zullen vermoederlijk liever een laptop van 200 euro kopen (waar je ook op kan photoshoppen alleen het duurt iets langer) dan een abbo nemen van 10 a 15 euro (incl verplicht snel internet omdat je muis niet mag haperen). Nee ik had het liever gehad wanneer ze zich hadden blijven focussen op games... Dat is een gebied waar ze een meerwaarde kunnen bieden omdat veel kids dure games willen kopen en bij elke generatie consoles mee willen kunnen doen oftewel dan ben je ipv bijv 200 euro per jaar aan games en consoles maar 100 euro per jaar aan een abbo (aangenomen dat je kids online willen gamen en sowieso een sneller internet verbinding wensen)
No matter how hard you push and no matter what the priority,
you can't increase the speed of light.
It's not about how fast you're going, it about how long it'll take you to get there.

"streaming" ofte remote desktop is per definitie altijd trager, omdat het een langere weg moet afleggen. Goed voor filmpjes en applicaties waarbij reactiesnelheid niet cruciaal is, dodelijk in deftige games en realtime monitoring. Er is bvb een reden waarom er zo gigantisch veel datacenters in een straal van 50km rond wall street zijn (lag = potentieel miljoenenverlies, omdat de andere eerst heeft getrade).
zou je je post wat verder kunnen onderbouwen waarom dit de achilleshiel van onlive is ?
Klopt dat dat totaal totaal niks uit maakt, want zelfs als het vanuit new york naar amsterdam met de snelheid van het licht zou gaan (onhaalbaar) dan is dat in 0.0196 secondes, geen enkel probleem dus want de bandbreedte in parallel kan verder haast limietloos groeie. Natuurlijk is realistisch de snelheid veel lager, en dat is /wel/ een probleem (zelf getest met assassins creed en werkte toch goed), maar voor de rest is het voornamelijk een technisch hoogstandje en absoluut niet een marketinting truc, we have been trolled!@gryz
In jouw theorie, zouden we dus nu al op lichtsnelheid moeten internetten, en kan het niet sneller worden. Echter is Onlive voor veel mensen snel genoeg, en werkt het niet 100% in Nederland nog omdat het niet beschikbaar is in Nederland.
Euh...met meer omzet voor Onlive kunnen ze investeren in steeds meer centra van waaruit hun service gaat draaien. Als ze straks om de 3-400 kilometer een datacenter voorzien van hun dienst dan blijft je pingtijd nog aardig binnen de perken..

Ping 15-20 naar het Onlive, dan beetje latency voor rendering (laten we zeggen 20), dan weer 20 terug.....

Ping 100 zou heel goed te doen moeten zijn voor de meeste games, zeker als ze met QOS werken op hun datacenters en streaming/gaming diensten prioriteit krijgen.

Genoeg ruimte voor verbetering..!
zelfs nummer 2 is recent weerlegd.
Er is nog helemaal niets weerlegd. Het feit dat de metingen erop lijken te duiden dat de neutrino's sneller dan het licht zijn gegaan wil nog niet zeggen dat dat ook daadwerkelijk zo is. Je loopt dus nogal wat op de zaken vooruit.

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 10 januari 2012 16:18]

En bovendien zal het knap werk blijken om via neutrino's data te versturen, iplv electronen. Je hebt er alleen maar een deeltjes versneller voor nodig, bijvoorbeeld :)
Dat men nu denkt dat iets niet mogelijk is, betekent niet dat dat over bijvoorbeeld tien jaar of honderd jaar nog zo zal zijn.

Als ik jou duizend jaar geleden had verteld over een elektrische lamp (in simpele woorden zou dat dan zien 'een zon die je in je eigen huis aan en uit kan zetten', dan zou je me waarschijnlijk in m'n gezicht uitlachen.

We weten nog maar heel weinig over de aarde, laat staan over het heelal. Wie weet zullen we op een dag wel door de ruimte reizen en dan opeens allerlei nieuwe dingen tegenkomen: bijvoorbeeld plekken waar onze natuurkundige wetten absoluut niet kloppen.
Het is waarschijnlijker dat ze je op de brandstapel zouden gooien :P
Over 10 jaar hebben we allemaal een Particle Accelerator Interface Controller in onze PC.
doet me aan de Gundam serie denken, die hebben het ook altijd over speciala partikkels:p
ik zat met een ander artikel in mijn hoofd, maar dat is het ook niet helemaal.

gaat wel over licht en tijd maar niks snellere overdracht.

http://mobile.bloomberg.c...e?category=/news/science/

responded Too fast
wat is duur? het ding kost 100 dollar wat nog altijd 600% goedkoper is dan een nieuwe pc of console. daarnaast draait het gegarandeerd alle aankomende games op full hd. op iedere monitor of tv....

de games kun je huren voor een paar dollar of kopen tegen de prijs waar je ze ook in de winkel voor koopt. naar mijn idee valt de prijs dus wel mee... enige waar ik momenteel erg tegenaan hik is de vertraging. als ik zie dat ik met een ping van 100 ms bij battlefield 3 al merk dat er vertraging optreed dan vraag ik me af als je controls vervolgens ook nog eens 50 tot 100 ms op zich laten wachten voordat ze reageren.

tenzij de controllers een delay hebben van 1 ms zie je het mij niet snel spelen... ik denk ook niet dat dit de toekomst is. de toekomst is dat je straks alleen nog maar ram in je pc of tablet hebt zitten en dat systemen en games hierin geladen worden je pc staat dus in directe verbinding met de harddisk in de cloud en laad daar alle gegevens. je voert het dan nog wel op je eigen device uit maar er wordt niks opgeslagen waardoor kopieeren onmogelijk wordt. hiervoor zijn echter wel rete snelle data verbindingen nodig, om games in een paar seconden te laten starten op je eigen pc die komen er al aan maar dat duurt nog wel even voordat iedereen die heeft. als ik zie dat mijn PC met mijn oude hdd ongeveer gemiddeld 100 mb/sec las dan heb je theoretisch gezien een 1 Gbit verbinding nodig. iets wat haalbaar is met LTE 4g.

Nadeel is.... waar blijft je privacy als alles wat je doet op een andere pc ergens weet ik waar wordt opgeslagen. met games boeit me dit niet. maar als ik een vertrouwelijke brief maak of inlog via dat systeem op mijn bank website dan is het volgensmij niet echt veilig meer.

Maar ook hier geld weer, als je systeem in je eigen ram geheugen wordt geladen dan bezoek je een website ook weer rechtstreeks en kun je dus rechtstreeks verbinding leggen met websites... het wordt wel een ingewikkelde wir war voor een leek als mij om het dan nog te begrijpen.

[Reactie gewijzigd door sygys op 10 januari 2012 16:06]

Errrr... laatste keer dat ik checkte waren hun 'koop' games absurd veel duurder en waren hun huur games te kopen voor een vergelijkbare of mindere prijs in winkels. Daarnaast heb je nog steeds te veel lag (zullen ze toch de wetten van de fysica moeten breken) en zijn de graphics van de kwaliteit van een instap pc.

Nee, onlive zal nooit de kwaliteit van een fatsoenlijke pc evenaren en de prijs structuur maakt het al helemaal oninteressant. Sterker nog, ik zie in dit soort services allen maar nadelen voor de consument (je bezit niets en de publischer wordt almachtig).

Ik heb echter geen illusies, ondanks alle negatieve aspecten zal het alleen maar groeien.
Nou nou, ze pakken wel groots uit door iedereen een gratis win7 omgeving aan te bieden, zullen wel een hoop licenties zijn is het niet? Vraag me af of het ook mogelijk wordt om te streamen vanaf je eigen Windows 7 omgeving, dat klinkt een stuk interessanter eigenlijk...
zullen wel een hoop licenties zijn is het niet?
Het zal Microsoft wel een hoop waard zijn om OOK op het IOS platform aanwezig te zijn?
Daar zijn al tientallen diensten voor die al een jaar of 25 bestaan.
Ja je bedoelt VNC ala Logmein enzo zeker hehe. Het voordeel is uiteraard dat je geen systeem hoeft te draaien... Maar je wordt zo wel gelimiteerd door de voordelen van OnLive. Ik denk dat mijn opvatting van het artikel niet helemaal juist was, ik dacht dat ze een protocol ontwikkeld hadden dat het streamen van apps ansich, losstaand van een compleet besturingssysteem, mogelijk maakt. Excuus.
Dat bestaat ook min of meer, VMware ThinApp en Microsoft App-V maken het mogelijk om apps een soort van te streamen en alleen de files te laden die nodig zijn om de app te starten, de rest komt pas over het netwerk als het nodig is.
Oh ja noem me er eens 1 die games op de volle 60 FPS in full screen kan streamen??? ik ken er namelijk geen 1... ik ken alleen maar systemen die zelfs de achtergrond 1 kleurig maken om data te besparen. games die je inlaad gaan met minder dan 1 FPS in windowed mode als er uberhaupt al iets op beeld komt...
In principe zal je eigenlijk alle applicaties kunnen streamen van verschillende platformen en dat hoeft dan niet alleen naar een iPad. Eventueel je eigen windows 7 desktop op een Mac (Zodat je het parallel kan gebruiken zonder aan je eigen systeem te zitten met boot camp of direct 150 euro voor de software te betalen) waar je dan per maand voor betaalt. Als ze een ruime bibliotheek hebben met niet alleen games dan kan OnLive populair worden. Misschien ook als ze hun eigen applicaties/programma's maken die iedereen dan kan gebruiken.

[Reactie gewijzigd door Elazz op 10 januari 2012 15:43]

Er zijn zat gratis apps om je windows7 desktop naar andere devices te streamen (mac, iphone, android, ipad etc)
Wohow, 3d studio max draaien en renderen op een server!
Alleen video editten wil je niet, ten minste niet als je eerst die 2 terabyte moet uppen voor je dr mee kan werken. maar wel mooi dat je nooit meer hoeft te installeren of te upgraden natuurlijk. En altijd overal gesynchroniseert natuurlijk.
Daarvoor heb je dan weer dat 500Gbps synchrone abonnement van de KPN nodig dat een paar dagen geleden op Tweakers werd gemeld. :)

Uiteindelijk lijkt me het juist voor video-editten ideaal om de rekenkracht in te huren in plaats van voor ieder werkstation een berg geld neer te leggen. Deze demonstratie van OnLive geeft aan dat de techniek er in ieder geval al klaar voor is.
En wat gaat dat kosten, OnLive?
Splashtop doet dit al en is o.a. verkrijgbaar voor Android en iOS.
Ook andere remote desktop streamers kunnen dit al en kosten gemiddeld minder dan §4. Het kan zelfs gratis.
Zo gingen velen u voor en spelen Skyrim (soms ook op het toilet) op hun tablet:
ASUS Transformer: http://youtu.be/ITJlIoP6Kng
iPad: http://youtu.be/leyx3pFzrHY
Ik zeg download onLive eens en probeer het gratis. Ze hebben vaak topgames in de uitverkoop voor $5-10 en laatst hadden ze welke 1ste game dan ook maar voor $1. Dus Skyrim voor $1 spelen!

En probeer het. Want onLive werkt 100x lekkerder dan als op die filmpjes. Trouwens nog niet lekker genoeg voor mij, maar dat komt niet door de lag, maar doordat de servers vanuit Amerika naar hier moeten streamen. De lag voor mij met mijn 100Mbps Surfnet verbinding is net zoveel als een normale mouselag in RPG's.

[Reactie gewijzigd door fjboere op 10 januari 2012 17:09]

ze zijn er een beetje laat mee, tablet en mobile device zijn binnen kort krachtig genoeg deze taken zelf te doen. dat elimineert gelijk het probleem dat je op wifi moet zitten om hier goed gebruik van te maken.

over jaar of 2-3 is mobile hardware goed genoeg normale games te spelen wat deze dienst helemaal van de kaart veegt. leuke opzet dat wel maar ik zie weinig toekomst.
Maar zij zelf zitten natuurlijk ook niet stil. Over 2-3 jaar kan je de games die dan uitkomen voor high end desktops natuurlijk niet op dat moment op je mobiel spelen. Aangezien die dus eigenlijk altijd achter lopen. Deze dienst kan zorgen dat dat wel kan.
Het is al de zoveelste betaalde remotedesktop applicatie/dienst. Misschien dat ze de marketing anders aanpakken en het wel goed uitpakt maar de markt is IMO verzadigd en er is ook niet veel vraag. Teamviewer is gratis, werkt perfect en heeft een ton aan features die meeste applicaties niet hebben of niet ondersteunen.

http://www.teamviewer.com/nl/download/index.aspx
Voor TeamViewer moet je nog altijd een desktop of server (voorzien van Windows, Office, internetverbinding, etc.) hebben om op in te loggen. Met OnLive niet, want dat hebben zij in hun cloud hangen. Daarmee is het dus niet 'de zoveelste remotedesktop applicatie/dienst'.

[Reactie gewijzigd door Rafe op 10 januari 2012 22:52]

dat is zeker leuk alleen omdat er geen ethernet poort op je iPad zit word het iets minder want streamen via wifi gaat niet soepel. en 3g is helemaal niet te doen.
Hoe kom je bij die wijsheden? Ik stream zonder problemen een 1080p stream naar mijn ipad die deze vervolgens toont in full HD op mijn tv.
Het is nogal een verschil of je voorgedefinieerde content zoals een film wilt streamen, of een applicatie of game die interactief is. Die film kan gecomprimeerd en gebufferd worden. Bij interactieve content levert dat een lag op die niet wenselijk is.
Teamviewer werkt bv. ook prima over WiFi of 3G. En wie wil er nou een ethernet poort op een tablet van 9mm dik?
Ik stream dagelijks een hoop meuk over 3G en nog veel meer over wi-fi. 3G gaat vaak goed, niet altijd, dat geef ik zo toe, maar met wi-fi _NOOIT_ problemen..
OnLive gebruikt een krachtig videoalgoritme wat de veranderingen efficiŽnt opstuurt. Het is erg knap hoe weinig bandbreedte ze gebruiken. Hun doel is om de beelden zo snel mogelijk bij jou te krijgen.

Soms heeft de verbinding zelf alleen een vertraging, bij wifi is dit vrij laag dus dan is het zeker geen probleem. Maar bij mobiel internet verschilt het per provider en waar je zit. In mijn ervaring loopt het meestal op tot 0.1s en bij slechte verbindingen 1s. (heen en weer)

Bij elke klik die je maakt moet je een tiende seconde extra wachten. Dit is inderdaad niet soepel, maar valt zeker te doen. Animaties zijn een ander verhaal, dan is er geen interactie dus maakt een vertraging niet veel uit.
Ja met een ethernet kabel aan je iPad lopen. Dat wil iemand :')
Vandaag ook aangekondigt dat je straks met een Tegra 3 tablet d.m.v. software met de naam splashtop, games kunt streamen vanaf je eigen pc (met nVidia kaart). Ik ben benieuwd of dat wel soepel gaat over wifi en 3g.

[Reactie gewijzigd door Robolokotobo op 10 januari 2012 17:34]

Ik ben wat aan het spelen geweest met onlive op de ipad, en het werkt echt verbluffend goed. Je kunt een gratis account aanmaken, en 75% van de games kun je 30 minuten gratis testen....

Ik denk dat het streamen van een applicatie nog makkelijker is dan een game... meeste op je scherm verranderd niet, dus kost ook weing data om te streamen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True