Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 28 reacties

De Nederlandse uitgever Iceberg Interactive gaat de gratis speelbare shooter-mmog APB Reloaded op de markt brengen. De game krijgt een adviesprijs van 20 euro, waarvoor spelers in-game-voorwerpen ter waarde van 35 euro krijgen.

Iceberg Interactive heeft een deal gesloten met de Amerikaanse ontwikkelaar GamersFirst. De deal houdt in dat Iceberg een retailversie op de Europese markt mag brengen van de gratis speelbare mmog APB Reloaded. Bij de retailversie, die een adviesprijs krijgt van 20 euro, zit niet alleen de gratis downloadbare client van de game, maar ook een aantal in-game-voorwerpen, met een gezamelijke waarde van 35 euro, waaronder een 'high-performance vehicle', een wapen en 30 dagen 'premium access'.

Wanneer de retailversie op de markt verschijnt, is niet bekend. Er loopt nog een bètatest van de mmog, waarvoor zich 700.000 spelers hebben ingeschreven. APB Reloaded is een aangepaste versie van mmo-schietspel All Points Bulletin, een game die halverwege 2010 uitkwam. Voor APB moesten spelers echter een abonnement afsluiten, een formule die niet bleek te werken. De game werd bovendien matig ontvangen. De servers waarop APB draaide, gingen al in september 2010 offline. Uitgever GamersFirst nam vervolgens de rechten op het spel over van de oorspronkelijke ontwikkelaar Realtime Worlds, met als plan om de game te verbouwen tot een gratis speelbare variant.

APB Reloaded

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (28)

Dit gaat echt zo'n spel worden waar je betaalt om te winnen, erg jammer.
Je hoeft helemaal niet te betalen om te winnen, ik heb er geen cent aan uitgegeven sinds Gamersfirst de game heeft gerelaunched.

Ik ga ervan uit dat je het spel niet hebt gespeeld omdat je met deze conclusie komt maar zonder een cent te hebben uitgegeven kan ik zeggen dat (voord de laatste grote threat overhaul) ik 5 characters op het hoogste level had, Threat level Gold 10 is dat.
3 daarvan heb ik niets anders gebruikt dan de standaard wapens die je krijgt, de Star 556 en de Colby offhand met normale grenades en geen enkele upgrade op mijn characters.

De mensen die wel betalen zijn degene die het spel in leven laten, hiervoor moet je juist dankbaar zijn, zij betalen zodat jij kan spelen.
Er is geen enkele wapen overpowered die je kan kopen, het enigste wapen wat in de buurt komt is de Oca Whisper en dat is alleen maar omdat je de schoten nauwelijks kunt horen en je iets later reageerd erop.

Je betaald vooral voor kits voor je auto, meer symbols en sneller geld binnenhalen in het spel, geen van allen wat relevant is tot de gameplay. Je krijgt wel sneller Standing maar dat zou ik persoonlijk niet willen, als je alles geunlocked hebt dat is er naar mijn mening een stuk minder te doen in de game.

Moet wel zeggen dat na de laatste verandering in the threat levels ik er een stuk minder plezier in heb om te spelen, ik mis momenteel de uitdaging.

Lange versie even kort gemaakt: Je hoeft echt niets uit te geven om te winnen, eigenlijk vind ik uit ervaring dat veel mensen die wel betaald hebben voor hun wapens zelfs slechter zijn dat de gemiddelde speler, maar hun betalen zodat wij kunnen spelen, goede deal toch?
Dit dus :)

Ik ben zelf rank 129 en 114, maar de ingame wapens ben ik net zo goed als met de itemshop wapens. Standingbonus is enkel om wat sneller op die hogere rank te komen, maar ik heb nog geen enkele gun gekocht uit Armas die beter was dan mijn huidige set wapens (nubtube ftw).

Grootste uitgave zijn de 2 auto's die je op de achtergrond ziet, maar die kocht ik puur voor cosmetisch aspect en de ammo-box in de achterbak. Maar ingame heb ik ook de Pioneer met ammo-box vrijgespeeld, die is nagenoeg net zo goed.
De game werd bovendien matig ontvangen
Door de reviewer van T.net inderdaad, maar zijn reviews worden ook matig ontvangen door het publiek ;)

[Reactie gewijzigd door SinergyX op 2 november 2011 16:42]

fans zullen altijd vinden dat hun spel goed is. Een reviewer krijgt tientallen games te zien/spelen en kan meestal beter een beeld vormen van wat globaal gezien goed en slecht is. jammer voor jou dat je spel maar matig was. Het feit dat na een paar maanden al de servers offline gingen, moet toch een indicatie zijn van het feit dat er in de review meer waarheid schuil gaat dan jij wil toegeven.
Onze T.net reviewer tientallen games? Waarvan er maar max 2-3 per week verschijnen? Ik praat hier over de T.net reviewer, niet over reviewers op andere gamesites.
De Metascore voor APB is 5,8, gebaseerd op 42 reviews. Met dat gegeven kan je prima zeggen dat de game matig ontvangen werd.

Op Tweakers.net kreeg APB een 5,5. Dit cijfer wijkt drie tiende punt af van de Metascore. Ik zie hier dan ook geen reden om de reputatie van de reviewer erbij te halen.
Waar baseer je dat op?
De beta loopt al een hele tijd, en ik moet Preau gelijk geven, deze game kan je alleen iets mee als je geld betaald, anders is er weinig aan.
Zowieso vind ik het persoonlijk helemaal niets, zeker met de recent ingevoerde manier van ranken.
Ik heb de eerdere beta in 2010 gespeeld, dat was 3x niets, nu is het wel beter, maar nogsteeds geen topgame.
1. Zo zit gamersfirst in elkaar... denk aan warrock, parabellum etc.
2. Als je het gespeeld hebt is dat helaas redelijk duidelijk
Ja ik ben gestopt met de beta omdat ik dat idee ook had. Je moest erg lang spelen om een wapen te kunnen kopen dat dan vervolgens beperkt houdbaar is. Erg jammer dan als je niet erg vaak kunt spelen, tenzij je veel geld wilt investeren.

Het idee/gameplay was wel leuk al was het af en toe een beetje lastig om er achter te komen hoe het allemaal werkt.

Vreemd dat er een retail uitgever voor komt, eigenlijk koop je dus een starterpack als ik het goed begrijp? En die premium access vond ik ook vreemd. Je betaald dan, maar je moet alsnog extra betalen voor wapens (wel minder maar dan nog).

Sowieso vind ik het een gaar systeem dat je items moet "huren".

[Reactie gewijzigd door LOTG op 2 november 2011 15:39]

Zit een beetje video's te loeren maar word niet heel erg warm van hoe het er uit ziet. Vooral elementen als geen/amper schade aan auto terwijl je geramt word door een vrachtwagen + zeecontainer voelen erg gedateerd.
Dat systeem is veranderdt omdat er te veel griefers waren die alleen maar rondreden in trucks en mensen op missions zaten te griefen, als jij in een missie bent tegen degene in de dumptruck dan blijft je auto echt nooit level.
Wat lastig uit te leggen want mijn beeld van het spel was ook heel anders dan toen ik het ging spelen, maar het is best goed.
Ik heb tot nu toe altijd genoten van APB, zonder te betalen. Toch juich ik dit toe, het blijft gratis beschikbaar, maar je kan ook kopen met IG items. Hopelijk wordt het voor huidige spelers ook mogelijk om de activatiecode van deze bundle te gebruiken, aangezien het leuk kan zijn om een doosje etc. te hebben.
Nouja ik speel het spel zelf. Maar je heb wel redelijke hardware nodig om fatsoenlijk te kunnen spelen..
Maarja als je voor 20 euro 35 euro waarde kan kopen.. Warom niet die 15 euro is dan tog mooi megenomen.

We zien wel wat het word..
Ik speel het nu ook. ik vind het een leuk spel. hopelijk worden de servers dan beter en pakken ze de hackers harder aan. Want die lopen er te veel van rond
Dus je kan hem voor 20 euro kopen en dan krijg je 35 euro aan ingame items? Of je kan hem helemaal gratis spelen? begrijp ik dat goed. 8)7
ter waarde van 35 euro.....


ingame items zijn NIKS waard het is een viritueel item waar dus ook geen waarde aan kan zitten...
zij vinden het 35 euro waard maar het blijft niks waard.

[Reactie gewijzigd door computerjunky op 2 november 2011 16:47]

Dat is met alles zo, als jij een huis 180000 waard vind en andere mensen ook dan is de waarde van het huis 180000. Als jij het niet meer dan 130000 waard vind en andere mensen gaan hierin mee dan is de waarde 130000, simpel.
een huis is helaas niet viritueel maar iets tastbaard dat daadwerkelijk bestaat en waar je in het echte leven wat aan heb en een levensbehoefte is.
Ok, vervang het woord huis met muziek, film of iets dergelijks (en verlaag de prijs ietsjes)

[Reactie gewijzigd door Mentox op 2 november 2011 17:00]

Ga je maar eens inlezen op Diablo 3 Real Money Auction House RMAH. Jij vind het niks waard, echter voor veel mensen zit er zeker wel waarde aan. Er wordt al minstens 10+ jaar betaald voor virtuele items, echter pas sinds een aantal jaren wordt het ook ondersteund door de ontwikkelaars zelf.

Voorheen(en nu nog met oudere games) werd er veel illegale handel gedreven met ingame(virtuele) items maar dan via ebay etc. Echter is er een markt verandering geweest waaruit blijkt dat het soms lucertiever is om je game gratis / voor niks aan te bieden en dan ingame items ter betaling aan te bieden. Dit zorgt ervoor dat het instapniveau erg laag is om te beginnen met het spel aangezien het gratis / goedkoop is en wanneer je er verslaafd aan bent kun je ingame items kopen die je beter / sterker maken of er gewoon anders laten uitzien.
En daarmee ruineer je een game effectief door een kloof te scheppen tussen mensen die bakken met geld erin smijten en degenen die dit niet doen. Vooral als bedrijven hiermee overboord gaan en de beste items in-game in hun cash shop stoppen.

Zie: Alle PWE/Gpotato F2P MMOs.

Free to Play, Pay to Win participate in any high level instance/PvP event.
Sommige van Mindark's ingame items zijn meer waard als je huis.

Anyway, heb APB sinds eerste beta. Niet zo slecht en zeker enjoyable momenten erin maar verveelt uiteindelijk wel, de steden zijn veel te klein imo.
Dus alles wat je in de Apple Store/Android Market koopt is ook virtueel, en dus ook niks waard? Je betaalt er toch een bedrag voor? Rare opvatting heb je...
ik heb ook de beta gespeeld en het spel is zeker erg leuk, maar de premium content met name de wapens zijn niet echt in verhouding met de 'gratis' wapens. Verder is het spel grafisch redelijk goed uitgewerkt, vooral de customization is erg goed uitgewerkt.
En de mensen die de game al gekocht hebben voordat de servers offline gingen.
Krijgen die wel die extra content of laten ze die gewoon weer lekker betalen?
Realtime worlds was failliet gegaan, het was hun spel in eerste instantie.
Een half jaar later heeft Gamersfirst het spel overgekocht en heeft hem gratis gemaakt.
Je hoeft niets uit te geven, iedereen heeft dezelfde maps, wapens en auto's tot zijn beschikking alleen als je wel betaald kun je dus al eerder geupgrade wapens gebruiken, of meer designs of kits voor je auto's kopen.

Ze hebben er uiteindelijk voor kunnen zorgen dat spelers die een account hadden in de orginele game (van realtime worlds) dat ze hun character met de designs die ze hadden gemaakt konder transferen naar de Gamersfirst versie van de game.

Het is al knap dat ze dit hebben gedaan, was niet nodig geweest maar heeft een hele hoop mensen blij gemaakt, en dit was ook gratis en zorgde er zelfs voor dat je een extra character slot tot je beschikking had op je account (3 in plaats van 2).

Het spel is dus prima gratis te spelen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True