Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 61 reacties

Free-to-play mmog APB: Reloaded heeft een Xbox One-release gekregen. De game is de komende dertig dagen in een 'soft launch'-modus, wat nog het meest lijkt op een soort open bèta. Spelers die in deze fase genoeg uren in de game maken, worden beloond met verschillende ingame-items.

De gratis te spelen game is direct te downloaden voor iedereen met een Xbox Live Gold-account. De ontwikkelaar geeft founders packs weg aan iedereen die minstens tien uur aan de game besteedt voordat de eerste patch uitkomt. Mocht de eerste patch echter niet binnen 30 dagen uitkomen, dan geldt in plaats daarvan die eerste maand als de deadline. De founders pack behelst een speciale tag, een skin en andere 'freebies', aldus de ontwikkelaar.

De release van de Xbox One-versie betekent voor de ontwikkelaar dat er nu ook weer tijd gestoken kan worden in de Windows-versie. De ontwikkelaar was contractueel verplicht een prioriteit te maken van deze console-release voordat het verder mocht met de Windows-versie. In de blogpost zet Reloaded Productions uiteen hoe het met zaken als tile deferred rendering, multithreaded rendering en meer zowel de prestaties van de game als de kwaliteit van de graphics zal verbeteren. Deze verbeteringen zitten al in de Xbox One-versie.

APB, of All Points Bulletin, begon zijn bestaan als een 'mmo-versie van GTA'. Het oorspronkelijke idee was afkomstig van David Jones, een gameontwikkelaar die in het verleden zelf ook aan GTA en GTA2 heeft gewerkt. Daarnaast heeft de man aan het hoofd gestaan van de ontwikkeling van Crackdown en doet hij hetzelfde voor het aankomende Crackdown 3. De game verkeerde een lange tijd in development hell en de rechten ervoor zijn meerdere keren van eigenaar gewisseld. Datzelfde geldt voor de verantwoordelijkheid voor de ontwikkeling van de game. Na een gefaalde eerste release werden de servers offline gehaald, maar in 2011 kreeg de game een doorstart als gratis game voor Windows. Uiteindelijk is de game eigendom van K2 Network geworden.

Een PlayStation 4-versie van APB: Reloaded is ook in de maak. De ontwikkelaar geeft echter te kennen dat er nog geen releasedatum voor die versie is vastgesteld.

APB: Reloaded PC - komende optimalisatiesAPB: Reloaded PC - komende optimalisatiesAPB: Reloaded PC - komende optimalisatiesAPB: Reloaded PC - komende optimalisaties

Vergelijkingsscreenshots van de komende optimalisaties en verbeteringen aan de Windows-versie
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (61)

Deze game onder Windows veelvuldig en lang gespeeld.

Nu is het ook te begrijpen waarom de Windows versie nogal werd genegeerd qua updates, maar ook het anti-cheat beleid - wat er gewoon niet was, en waarom ik ben afgehaakt na 2 jaar spelen -

Verder is het concept nog steeds aardig; politie vs. criminelen. Jammer dat het door het staken van updates en development bitter weinig aan het concept is gesleuteld. Het is nu meer een 'warzone' waar je inloopt met volop cheaters die 1-hit kills maken en de servers zijn niet meer zo vol als in het begin.

Wat ervoor zorgt dat je als newbie compleet word ingemaakt en waarschijnlijk afhaakt. Grootste probleem vond ik toch wel echt, ECHT dat de game P2W is geworden.

Gooi je er een bak met geld tegenaan, dan krijg je de beste auto's / wapens. Maar niet voor lang, want dankzij de ingame store worden guns generfe'd zodra er nieuwe beschikbaar komen. Dat heeft mij ook doen dwingen tot stoppen; je zag op een gegeven moment mensen met de beste wapens en auto's rondlopen/racen die er gewoon een smak geld in hebben geinvesteerd.

Daardoor was het een crime geworden om je omhoog te werken als newbie. Ik mag hopen dat Jones dat in de XB1 versie compleet over de schop gaat gooien, anders is deze versie van APB nu al dood.
Pay2win is het alleen als je niet top wapens etc kunt kopen als 'free' player, maar kun je dat wel (ondanks dat je dan een stuk langer moet spelen), dan is het geen pay2win, maar heb je gewoon geen geduld. Tuurlijk kun je door betalen dingen veel sneller krijgen, maar dat maakt het geen pay2win...
Als het grinden 2weken duurt heeft de betalende speler dus 2 weken sterker wapens zonder dat je er iets aan kunt doen.

Komt er dan elke 3 (?) weken een nieuw beter wapen uit dan blijf je achter de feiten aan rennen.

Je krijgt een voorsprong (tijdelijk of niet) door te betalen. Dit is het probleem.

Al moet ik toegeven dat die grens een grijs gebied is want in gta online heb ik me nog nooit aan de sharkcards geërgerd.
Als ik als nieuwe speler mensen die al tijden spelen makkelijk kan omleggen omdat ik er geld tegen aan smijt, hoe is dat geen pay2win ?
Kijk eens naar multi theft auto, met name de CIT server :)
Of SA:MP (:

Blijft jammer dat ze initiatieven zoals dat voor GTA V tegenhouden.

[Reactie gewijzigd door FuaZe op 4 juni 2016 12:26]

Zeker, geef het nog een paar jaar als ze kappen met GTA V-DLC's, dan moet het vast te doen zijn!
Helaas moet ik toch vermelden dat Ricepuppet dit spel echt niet langer heeft gespeeld dan twee uurtjes en nu een beetje het spel loopt zwart te maken.

Ten eerste is een 1 hit niet mogelijk in dit spel, je hebt altijd twee schoten nodig met het sterkste wapen. Daarnaast zijn de cheaters meestal oerdom en kun je met wat teamwork en logisch nadenken ze alsnog makkelijk inmaken. Dit spel gaat meer om de tactiek van: waar gaat iemand nu heen, dan de echte schiet skills.

Daarnaast is het spel zeker niet p2w, de items uit de store zijn voornamelijk cosmetisch. De beste auto's heb je bijvoorbeeld al na 10 uur spelen, daarna zijn er nog wat upgrades te verkrijgen maar het is zeker geen groot nadeel ten opzichte van betalende mensen. Daarnaast kun je door veel te spelen qua auto's exact dezelfde krijgen als waar mensen voor betalen.

Wat betreft de wapens zijn er wel enkele wapens die alleen maar met echt geld te kopen zijn, maar de meeste zijn alleen reskins van f2p wapens. Daarnaast zijn alle wapens simpel te counteren en bijvoorbeeld de PMG is een erg goed F2P wapen.

Het klopt dat de game inderdaad erg lastig is voor newbies, en dat komt doordat de learning curve erg hoog is. De tactiek is namelijk een zeer groot onderdeel van het spel, en daarnaast is het een zeer grote map (die ik helemaal kan dromen), waardoor je soms van achteren gepakt kunt worden als je niet wist dat je vijand daar langs kon.

Mocht iemand een introductie tot de Windows versie willen krijgen, dan wil ik best een korte rondleiding geven, en een paar potjes samen spelen :). Het blijft een geweldig spel door de grote map en de gigantische hoeveelheid cosmetische bewerkingen die je op je auto en character kunt toepassen. Het sociale gedeelte zoals de marketplace en de customization is voor sommige spelers bijna net zo groot als de gevechten.


Daarnaast zie ik ook in de posts hieronder dat mensen denken dat er erg veel cheaters zijn, naast het feit dat deze makkelijk te verslaan zijn valt het ook wel mee qua aantallen. De game is namelijk in third person, En je kunt dus om hoeken kijken en mensen zien zonder dat zij jou kunnen zien. Dit hebben nieuwe spelers vaak niet door en zien daardoor een groot deel van de mensen als cheater.

[Reactie gewijzigd door zeehondje op 4 juni 2016 15:45]

Ik heb hem getest op de xone (helaas nog veel connectie problemen, vooral gisteren in de middag begon dit probleem).
Cheaters, tsja daar hebben wij gelukkig geen last van, jouw reactie is dan denk ik ook op de PC versie gebaseerd en niet op de versie volgens bovenstaand tweakers.net artikel: xbox one.

Wel een zeer toffe game zolang ik er rekening mee hou dat het nog maar een beta is.
Grafisch zeer slecht (xbox one kan uiteraard veel meer dan dit).

Verder las ik wel dat deze ontwikkelaars een totaal nieuwe engine ontwikkeld zouden hebben en die voor het eerst testen op de xbox one (console) en dit later porten naar de PC versie. Dit kan natuurlijk ook een aantal bugs verklaren (waarschijnlijk hebben ze het grafische gedeelte ook puur voor de beta teruggeschroefd).

Maar om 1 of andere reden trekt me dit al meer dan GTA Online, ook al zijn ze niet direct te vergelijken met elkaar, is het wel 1 grote stad met criminelen en in APB dus ook politie. Volgens mij kan je momenteel de beta al in met 100 spelers op 1 game? Dat is natuurlijk wel tof, overal waar je komt is wel actie gaande.

Hopelijk lossen ze wel snel de connectie problemen op, niet alleen tijdens inloggen maar ook de lag in-game, het grafische gedeelte kan nog wel even wachten.
Wat ook een stuk beter is aan APB ten opzichte van GTA:Online (in mijn ogen) is dat de missies (die, toegegeven, wel wat updates/liefde kunnen gebruiken) gewoon in 'freemode' plaats vinden, zoals het eigenlijk ook zou moeten zijn in GTA:Online.

Dus je zit met 100 man in een server, en dan als je een missie gaat doen, doe je dat met x aantal man uit die server, in diezelfde server waar de rest van de spelers nog gewoon rond rent/rijd/schiet. Wat natuurlijk goeie en slechte kanten heeft afhankelijk van hoe je het wilt zien, maar ik vind het zeker een plus punt.
Jaaa dat vind ik ook zeer zeker.

Maar wat me tot nu toe opgevallen is, stel wij doen een missie van 4 vs 4 en je ziet andere spelers die niet deelnemen rond rijden. Je kan elkaar niet vermoorden tenzij je samen in die missie zit. En dat zie ik dus ook weer als een pluspunt, vet om de actie van de freemode mensen te zien en je eigen actie vs de tegenstander.
Zo ontstaat er lekker veel chaos en duurt het niet een half uur voordat je een andere speler tegenkomt.

Mja again, grafisch.. bleh.. Hopelijk gaan ze wat meer uit de xbox one halen dan dit.
Dank u, verhelderend.
Ik denk dat jij alleen een recente versie van de game heb gespeeld waar dit soort problemen nu misschien dan eindelijk aangepakt zijn, ik heb de game net als Ricepuppet lange tijd gespeeld (beide closed beta's ook bijvoorbeeld) en geloof mij maar, alles wat hij zegt berust op waarheid, en ik heb precies dezelfde problemen als hem gezien.

Nou heb ik (en ik denk hij ook) de game alweer een jaar ofzo niet aangeraakt, dus ja, misschien is er in die tijd iets veranderd (hoewel ik eigenlijk verwacht van niet, gezien ze niet aan de PC versie mochten werken tot de console versies uit komen) maar ik weet zeker dat je je ontzettend vergist door te denken dat hij de game nooit heeft gespeeld en het zwart probeert te maken

- 1hit kills zijn lang mogelijk geweest met o.a een zware sniper en een bepaalde shotgun, en het zou me niet verbazen als dit nog steeds zo is maar deze wapens gewoon duurder zijn gemaakt.
- Autos zijn niet echt relevant in de p2w discussie, met de goedkoopste auto kan je idd ook uit de voeten, wat me persoonlijk wel ontzettend stoorde is dat ze bij de 2e launch van de game (op PC, nu op consoles word 3e launch) het customizen van een auto hebben gelimiteerd tot een paar vormen ('stickers'/decals) tenzij je betaald. (zelfde met alles trouwens, ook kleding decals gelimiteerd, 'death music' lengte gelimiteerd etc etc)
- Wapens zijn echter geen cosmetische items, je noemt ze reskins van f2p wapens, en dat zijn het ook, maar ze hebben ook betere stats dan de f2p versies van die wapens.

De learning curve is trouwens volgens mij vrijwel niet bestaand, het is precies wat je zegt, zodra iemand beseft dat je om hoeken heen kunt kijken etc vanwege 3rd person dan is diegene overal klaar voor, het enigste wat ze dan nog moeten beseffen is dat een missie geen veiligheid betekend, dat duurt ook maar 1 of 2 missies voordat ze dat beseffen.
Wat mij tegenviel destijds is het faillissement van de studio: je koop een game voor 50¤, week later alle servers plat en je hebt er niets meer aan. Paar weken later was het ineens een f2p game....
Ja de studio was overgenomen toch van een groep criminelen?
Die hadden APB voor de pc ontwikkelt, ver voor GTA eraan begonnen was, en wat kwam er? Een baggere game, waar zogenaamd 100 miljoen in verdwenen zou zijn. Nu zou het wel weer allemaal iets gezonder in elkaar steken, dus ik verwacht niet al teveel problemen op de xbox one met deze game. Hier waar we nog altijd MS hebben die een oogje in het zeil houd (als het goed is).
Dan mag ik je blij maken:

http://apbreloaded.gamers...e-and-pc-development.html

Ziet er naar uit dat straks mijn oude laptop deze game nog wel kan spelen.

Ik vraag me af hoe ze de problemen met de community en de p2w aspect gaan aanpakken.

[Reactie gewijzigd door BJ_Berg op 5 juni 2016 12:26]

APB kon heel tof zijn, is ook een jaartje ofzo heel tof geweest (vorige iteratie van de game, van het vorige bedrijf, toen het allemaal nog 'eerlijk' was en je ook zonder microtransacties goed mee kon met betalende spelers) maar het is gewoon een flop geworden, de missies waren te herhalend, de autos hebben 2,5 jaar geduurd voordat ze goed te besturen waren, en alle goeie gear is nu in bruikleen of huur je, wat het alleen nog maar irritanter maakt dan eerst, want nu wil je niet eens iets kopen, want een week later ben je het weer kwijt.

Het idee achter de game is geweldig, en de basis van de game had ook niet beter gekund (doelend op de vele uitgebreide customizers) maar de uiteindelijke invulling (saaie herhalende missies, slechte rij ervaring en pay2win) zorgt ervoor dat ik deze game gewoon niet meer wil spelen, wat alleen maar zonde te noemen is.

Eigenlijk had ik destijds willen zien dat ze iets als GTA Online neer hadden gezet (wel met alle customizers ofc) en op papier is het dat ook wel een beetje, maar in de realiteit is het nauwelijks vergelijkbaar, helaas.
Deze game is zoals vele zeiden puur P2W.
Updates zijn altijd al rampzalig geweest, enkele maanden na de release van apb reloaded was er aangekondingd dat ze aan een race mode werkte, ondertussen zijn we al een aantal jaren verder en nooit wat van gezien.

Ook een engine update was beloofd tegen eind 2014, daarna verzet naar begin 2015, dan naar half 2015, en dan net zoals bij de race mode nooit meer wat van gehoord.

Zover ik mij nog kan herinneren van deze nachtmerrie is dat AA bij de release nog in beta was, de laatste keer dat ik dit speelde (eind 2015) was dat nog steeds het geval.

En daarbij komt ook nog eens het feit dat de mods bijna continu misbruik maken van de macht die ze hebben.

Regelrechte ramp en ze zouden beschaamd moeten zijn om dit zelfs naar xbox te brengen na alles wat ze de pc gamers hebben aangedaan.
Hmm de nieuwe engine... Die zie je als het goed is juist terug in deze xbox one versie, wanneer alles gepolijst en in orde is zou deze ook naar de PC geport worden.
Oftewel, ze hebben er dus wel iets aan gedaan en niet zoals jij zegt: nooit meer iets van gehoord :P.

Ik ben zelf ook nog niet helemaal tevreden over de xbox one versie:
- connectie problemen (bij GTA waren ze nog erger, dat wel) wat hopelijk ieder moment opgelost wordt
- grafisch, ja dit is toch echt een pijnpunt. Eerste spel wat ik tegenkom op de xbox one die er zo slecht uit ziet.
- bugs (zowel grafisch als in de gameplay).
Maar goed connectie problemen en bugs verwacht ik altijd wel in een beta (gta had ik gekocht voor 60 euro en kon de eerste 2-3 dagen niet spelen, wegens connectie problemen, die naar horen nog altijd aanwezig zijn ingame... schandalig).
Over het grafische pijnpunt ben ik zeer benieuwd wat ze hiermee gaan doen. Ik hoop dat ze een karige versie als beta gebruiken (minder gb's ofzo dus de instap is makkelijker?), ik verzin natuurlijk zelf van alles en nog wat om het grafische goed te praten.. Maar als het grafisch zo blijft, nah dit vind ik gewoon te vervelend om naar te kijken. Ik ben geen graphic h03r maar APB is echt (nog) slecht op de x one.
Los van dat het natuurlijk best een valide punt is, besef wel dat deze game ondertussen iets van 3-4 jaar oud is, dus ja, de graphics komen niet mee met vandaag de dag, en dat kan je eigenlijk ook niet verwachten/gaat ook niet meer veranderen.

De engine overhaul is ook voor iets van 95% gedaan vanwege performance, want dat was gewoon echt nodig. Zoals gezegd is de studio die nu aan de game werkt maar een 20-25 man groot, waarvan er misschien 3-5 sinds het begin aan de game hebben gewerkt, dus behalve wat fixes hier en daar (zoals nu vooral in de render engine) zullen ze waarschijnlijk ook niet veel meer veranderen.
Goed, ik hoef geen woorden vies te maken aan de PC versie, zoek op het internet en je ziet dat het pure P2W is, cheaters en exploiters lopen vrij rond, bracket-matching is compleet naar z'n grootje (jij als lvl5 tegen nonstop 200's).

Ik kon uit de orignele P2P APB, wat later de reloaded f2p zou worden, met uiteindelijk de P2W variant. En in die jaren behoorlijk wat geld gespendeerd, 5 auto's, 7 guns, diverse outfits, mods en upgrades voor de auto's, een beetje 'fullsize' auto pack (3 slot, 3 mods, 2 tune-pakketten) kan je rustig 40-50 euro voor neerleggen, het werd pas echt leuk toen ze de unieke auto's per kant over gingen zetten, 75 euro voor de 'hummer variant'.

Dit wed natuurlijk elke keer weer op het forum 'besproken', vaak in onvrede vanuit de spelers. Maar het probleem werd erger met cheaters, blijkbaar deden admins er niets mee, deze keer kwam ik met wat videomateriaal van 'online vrienden' die blijkbaar al jaren cheats gebruikte en waarin dus duidelijk in zijn team 1 van de admins zat, zonder een woord - permaban. Hoewel hele forum wist dat ik female enforcer speelde in een Hello kitty car, video van een male criminal in een van was blijkbaar genoeg voor hun. En zo zie je, klokkenluiders komen er altijd slecht vanaf.

Fast forward naar vandaag: , toch even proberen.

Ok, nu heb ik 2 opties:
-Of de Xbox is gewoon een zwaar matige PC en kan dit spel niet normaal draaien.
-Of de programmeurs zijn zo matig dat deze game een flut port is en geen optimalisatie kent

Bedenk je GTA5 op de X360/PS3 qua framerate en graphics, maar dan erger.
Bedenk je GTA4 op PC met enorme popup en haperingen, maar dan erger.

Framerate gemiddeld op z'n best 20-25 fps, graphics zijn maximaal medium (tov PC) met nog steeds haperingen en popups. Regelmatig ram ik weer een muur/auto, m'n spel stond weer vast.

Sinds begin 2015 hebben ze ook bar weinig verbeterd, het was een drama van de respawn-punten (tijdens een missie), dat als je tegenstanders de objective meenamen naar de andere kant van de map, jij nog steeds moest respawnen op de plaats waar hij origineel was.

http://xboxclips.com/Sine...c1-4dc8-bc35-056176347c2d
Let even rond de 0:17, zulke haperingen heb je dus nonstop.

Ja, het is semi-beta, mogelijk fixen ze nog dingen. Maar de onbalans in wapens en mods, wagens en features, rank en bonussen, dat is niet meer te fixen. Dat is beyond anything zo kapot.

MAAR in heel ander nieuws:
Ook Firefall (game gelijktijdig gestart met ontwikkeling ten tijden van Warframe - een game die zelfs op console best netjes is geworden), gaat zijn overstap maken naar de PS4. Een game die op de PC al zo rampzalig is geworden (development hell), dat ze blijkbaar de PC fixes en features even laten rusten om een PS4 versie te maken..

Hoewel ik ooit graag zou hebben gezien dat zulke games naar console zouden komen.. absoluut niet in deze vorm. Ik had ze willen zien in de vorm die ze waren, APB in P2P en Firefall in beta2, helaas nam geld de overhand en kwam het p2w aspect erbij en zag je de development in een spiraal wegzakken tot een punt dat steeds minder mensen op de PC deze game spelen.. dan maar poging console? Gezien bovenstaande.. ik in iedergeval niet meer.

[Reactie gewijzigd door SinergyX op 4 juni 2016 12:46]

Hmm maar veel van je reactie zou niet kloppen als het klopt wat overal op internet staat.
Sowieso het cheater verhaal hoef ik geen rekening mee te houden want die ben ik volgens mij pas 0x tegengekomen op de xbox one (maakt niet uit welke game, nog nooit cheaters gezien). Cheaters horen thuis bij de pc versies ( niks tegen pc gamers hoor, absoluut niet, maar ik wil het wel graag bij de xbox one versie houden)

Als het goed is, is dit juist helemaal géén port vanaf de pc naar de xbox.
Het is een nieuwe engine die ze in de beta aan het testen zijn, die later geport wordt NAAR de pc.

De FPS zakt naar maten de connectie zakt, het is dus een LAG probleem en vast en zeker gecombineerd met de engine die ze nu aan het testen zijn op de xbox one.
Gisteren ochtend zat ik dit even met een vriend online te doen op de xone, liep heerlijk en ineens kwam er steeds meer lag (oftewel, dit resulteerde in een slechte fps) en vervolgens disconnected en kwam er niet meer op (zo leg ik de link met lag - lage fps).

De xbox one kan grafisch veeeeel beter als wat ik nu zie, ik heb nog nooit een game gezien op de xbox one die grafisch zo slecht is als APB reloaded, dit is dus niet een beperking van de console maar een slechte optimalisatie van deze BETA. Klopt de xone is geen high-end game pc, maar kan grafisch wel beter dan je hier ziet bij APB reloaded. Het is duidelijk geen console beperking :) .

De haperingen waar jij het over hebt, hoe kom je erbij dat die er non stop zijn???? Deze haperingen had ik alleen vlak voordat we disconnected werden. Misschien (ik weet niet of jij het spel überhaupt op de xone gedaan hebt?) dat jij gespeeld hebt op de xbox one toen er zoveel lag was? Ik ben het namelijk niet tegengekomen hoor, buiten de laatste paar minuten alvorens we disconnected werden, daarvoor liep het over het algemeen soepel op af en toe een lag na. Voor mij is het dan ook moeilijk oordelen wanneer het in de nieuwe engine zit die ze nu op de xone aan het testen zijn of wanneer het gewoonweg lag is, het resulteert beiden in hetzelfde in APB :)
ik weet niet of jij het spel überhaupt op de xone gedaan hebt?
Lees jij mijn bericht wel?
Goed, ik hoef geen woorden vies te maken aan de PC versie
Zo begon je reactie, dus ik neem aan dat je reactie van ik weet niet hoeveel zinnen niet over de PC versie gaat? Of zeg je dat je geen woorden vies gaat maken over de PC versie om vervolgens in je reactie woorden vies te maken aan de PC versie? Huw ik snap de logica niet :P

Indien je reactie 100% over de PC versie gaat dan zijn we dus niet ontopic over de xbox one versie aan het praten?

Jij noemt allemaal punten (maakt mij niet uit of dat de PC of xone versie is) die ik ''tegen''spreek of ophelder doordat ik de xone versie aan het testen ben.
Mijn reactie is dus ontopic gebaseerd op de xbox one versie van APB.

Mijn reactie wel gelezen?

[Reactie gewijzigd door LopendeVogel op 6 juni 2016 11:46]

Zal ik je een duidelijke hint geven:
http://xboxclips.com/Sine...c1-4dc8-bc35-056176347c2d

Duidelijk genoeg?
Heb je mijn reactie wel gelezen?

Ik had die link van je al gezien, en daar ook op gereageerd in mijn reactie. Ik had diezelfde lag vlak voordat ik disconnected werd. Daarvoor ongeveer een uur gespeeld zonder 1x die lag (fps drop) te zien.

Mij maakt het niks uit doordat ze een nieuwe engine aan het testen zijn op de console, het een beta versie is en ik al server/internet problemen verwacht had.

Ik vroeg hierboven niet voor niks of je mijn reactie al gelezen had, kennelijk nadat ik het je vroeg heb je het wederom niet gedaan. Ik bedoelde de opmerking: heb je mijn reactie wel gelezen niet sarcastisch, was gewoon serieus.

Dit stukje in mijn reactie ging over de videolink die jij geplaatst heb:
De FPS zakt naar maten de connectie zakt, het is dus een LAG probleem en vast en zeker gecombineerd met de engine die ze nu aan het testen zijn op de xbox one.
Gisteren ochtend zat ik dit even met een vriend online te doen op de xone, liep heerlijk en ineens kwam er steeds meer lag (oftewel, dit resulteerde in een slechte fps) en vervolgens disconnected en kwam er niet meer op (zo leg ik de link met lag - lage fps).

[Reactie gewijzigd door LopendeVogel op 6 juni 2016 12:08]

Waar gaat dit allemaal over? jij twijfelt of ik uberhaubt de XBO versie heb gespeeld, het filmpje laat zien dat ik het wel heb gespeeld (en je aan de tutorial steps kan zien, nog een tijdje ook).

Niets meer, niets minder.
http://apbreloaded.gamers...e-and-pc-development.html

Vanaf hier: Changes and the PC Version staat er meer informatie.
De lag die je zit (of fps problemen dankzij de nieuwe engine) kan te maken hebben doordat het volledig vanaf hun servers gedraaid wordt. Heeft zo zijn nadelen zoals te zien in het filmpje van jou, maar kan indien dat allemaal goed draait (nu accepteer ik het doordat het een beta is) kan je daar natuurlijk wel veel meer voordeel uithalen.
Maar dan moeten die servers van APB wel lekker draaien en dat doen ze nu duidelijk nog niet.

Of ik erover kan klagen? Moa niet echt, zoals ik al aangegeven had, waren mijn problemen met GTA V (60 euro vs gratis) veel erger, ik kon de eerste dagen na aanschaf van het spel niet eens een server in zo slecht was het geregeld. En als ik dan lees dat er nu nog altijd regelmatig disconnects in GTA voorkomen dan vind ik dat nog kwalijker voor zo'n dure game.
Als ik dan APB BETA vergelijk met de officiële release van GTA dan gaat het bij APB wel beter, ondanks dat het een BETA is.

De lag wat kan resulteren in een FPS drop, of een engine die nog niet lekker loopt neem ik voor lief omdat het een beta betreft.
Het enige waar ik twijfels bij heb zijn de graphics.. Ik mag hopen dat dit met opzet zo uit ziet (het zal ze vast wel data kosten besparen door er een client van circa 10GB van te maken), en dat er na de beta een graphic update komt..
Want als de graphics hoe ik ze nu zie de standaard is en niet beter zal worden dan nah.. Ook zoals ik aangegeven had ben ik geen graphic h03r meer, maar dit is echt gewoon te slecht grafisch.

Maar goed, vergeet dus niet: het is een beta.. Het kan nog alle kanten op gaan en ik ga het niet vergelijken met de PC versie waar misschien in het verleden van alles mis gegaan is..

Weet jij niet misschien wat er grafisch aan de hand is? Zou dit met opzet zijn of zijn dit de grafische ''kwaliteiten'' wat we straks na de beta ook mogen verwachten? Op internet lees ik nergens duidelijk dat de graphics met opzet omlaag geschroefd zijn voor de beta en dat het na de beta of tijdens de beta omhoog gaat.

[Reactie gewijzigd door LopendeVogel op 6 juni 2016 12:34]

Echter als ik na een jaartje weer een keer wil spelen blijkt mijn account opeens gebanned voor cheaten, wat ik nooit heb gedaan..

Toen toch maar gta5 gekocht :P
Het ziet er op de screenshots wel echt enorm leeg en sfeerloos uit. Heb de game nog nooit gespeeld en hoor er ook niet zoveel over. Kan me ook niet echt voorstellen dat het heel populair is.
Het heeft dan ook alleen wat grafische updates gehad, maar de kern is nog vrij gelijk aan die van 2011 en ja: dat was ook al niks
Het mag dan wel een gratis game zijn, maar wil je verder komen in t spel dan kun je gedag zeggen tegen je portemonnee.

Deze game is de definitie van pay 2 win.
dat valt reuze mee, ik speel het spel sinds de reloaded closed beta, en ik ben max rank met genoeg wapens en auto's en ik ben veel beter dan menig betalende speler.

Je kunt als newbie prima toegang krijgen tot de wapens die betaalde spelers ook hebben, op enkele na, maar deze zijn prima te counteren met f2p wapens.
Deze game had destijds een best leuk concept, maar het was wel heel erg pay-to-win. Met geld had je gewoon een voordeel van betere wapens en armor.
Ook is er nu, niet gratis maar toch, GTA Online. Dat heeft een soortgelijk concept maar is dan wel veel beter uitgewerkt.
Armor? Er bestaat helaas geen armor in dit spel...
clothing dan...
Ja, en dat geeft je geen enkel voordeel ten opzichte van andere spelers. Daarnaast kun je na een paar uur spelen al een leuke outfit kopen op de marktplaats.
"APB, of All Points Bulletin, begon zijn bestaan als een 'mmo-versie van GTA'."


Deze ABP was toch echt wat eerder op de markt:

https://www.youtube.com/watch?v=F98G-gY9ou8


edit: Nog meer versies: https://www.youtube.com/watch?v=PJtRotWZK8E

[Reactie gewijzigd door GroGG op 4 juni 2016 12:29]

had ooit eens een gun gekocht. bleek dat ik die maar 30 dagen kon houden.
sindsdien nooit meer gespeeld.
Gratis? wil je beetje wat kunnen doen betaal je gelijk geld voor.
Maar dan kun je toch nog steeds gratis spelen? En daarnaast; hoe moeten ze anders geld verdienen?
De game verkeerde een lange tijd in development hell
Wat is development hell?

[Reactie gewijzigd door HetGezegde op 4 juni 2016 12:11]

Development hell or development limbo is media industry jargon for a state during which a film or other project remains in development without progressing to production.
bron: https://en.wikipedia.org/wiki/Development_hell
Er zijn genoeg gratis games die kunnen draaien op het verkopen van alleen cosmetics. Apb was een leuke game in de beta en de b2p tijd. Toen de game een relaunch kreeg naar f2p was het volledig p2w. Maar blijkbaar vinden mensen dit leuk omdat er nog steeds mensen zijn die het spel spelen. Ik geef de ontwikkelaar dus geen ongelijk.
Waarschijnlijk het feit dat het diverse eigenaren heeft gezien, en geen van hen een fatsoenlijke investering heeft geleverd :9
Schiet het niet echt op....
Dan is het voor Gold abonnees nog steeds gratis. Ze betalen niet meer dan ze al doen.
Da's onzin he. Op die manier krijg ik mijn krant ook elke dag gratis omdat ik een abonnement heb. ;-)

F2P games zijn op pc en ps4 effectief gratis te spelen, zonder dat je een betalend abonnement nodig hebt.
Gratis voor abonnees is nog steeds gratis. Alleen niet voor iedereen.
En dat hoeft ook niet. Er staat namelijk nergens dat 'gratis' betekent dat het altijd en voor iedereen gratis moet zijn.
Nee op die manier krijg je gratis een leesbril en een e-reader omdat je een abonnement hebt op je telegraaf.

Over de PC maar ook welk ander apparaat dan ook kan je zeggen: je hebt een internet abonnement nodig.
Ik betaal graag 30 euro per jaar om cheater vrij te mogen gamen :) Indien ik dat ''vroeger'' ook op de PC kon doen betaalde ik daar graag 30 euro per jaar voor. Dat ik er ook nog elke maand 2 xbox one games bij krijg is een zeer leuke extra. Hierdoor heb je het veelal na 1 maand al eruit.

Kunnen we nu ophouden aub?

[Reactie gewijzigd door LopendeVogel op 6 juni 2016 11:10]

Die leesbril of E-reader heb je niet nodig om de Telegraaf te kunnen lezen. Er is een verschil tussen een paywall en een extraatje bij een abonnement. De GWG games zijn extraatjes, de Gold vereiste om een F2P game te kunnen spelen is een paywall.

Laten we het daar inderdaad bij houden.
Ik betaal graag 30 euro per jaar om cheater vrij te mogen gamen :) Indien ik dat ''vroeger'' ook op de PC kon doen betaalde ik daar graag 30 euro per jaar voor. Dat ik er ook nog elke maand 2 xbox one games bij krijg is een zeer leuke extra. Hierdoor heb je het veelal na 1 maand al eruit.
Je valt in herhaling. Ik game overigens een tiental uur per week online op pc en moet de eerste cheater nog tegen komen. Ik twijfel er niet aan dat er cheaters zijn op pc, maar er zijn er een pak minder dan sommige mensen denken.

Verder heb ik geen kritiek over de waarde van het totaalpakket dat Gold biedt, maar wel over het feit dat het vereist is om een F2P game te mogen spelen.
Ja ik val in de herhaling omdat ik even dacht dat je niet verder gelezen had dan de eerste zin ;) Zeg dan ook gelijk dat het spel niet gratis is omdat je een internet abonnement nodig hebt..
Dat internet abonnement heb je toch al net als dat je gold hebt?

Nou het is niet zozeer dat het vereist is om een F2P game te spelen, het is vereist omdat je online wilt gamen. Ze kunnen genoeg F2P games uitbrengen die singleplayer zijn, geen gold nodig. Pas nodig indien je online wilt :P

Ik snap je logica wel, maar ik moet ook een console aanschaffen ondanks dat het spel gratis is anders kan ik het niet afspelen.

Echter leek het gewoon alsof je wilde zeggen dat je perse voor dit spel dan ook nog gold moet kopen en het zo toch een duur spel wordt, maar dat is niet de praktijk.
Niemand zal een xbox one + gold gaan kopen puur voor dit spelletje, een xbox one + gold heb je gewoon al anders ga je niet aan dit gratis spel beginnen.
Zo heb ik gold, maar niet voor dit spel. Dit spel is gewoonweg gratis voor mij, gold bespaard mij heeel veel geld aan games (krijg 24 xbox one games per jaar voor 25-30 euro, van indie tot aaa).

De vereiste van dit spel: xbox one, tv, controller, xbox gold, eventueel een accu/batterij voor je controller, een internet abonnement en uiteraard stroom.
Als je het zo bekijkt, een ontiegelijk duur spel want het kost niet alleen al deze producten maar ik gebruik ook nog stroom die ik aan het eind van het jaar betaal/ elke maand, daarbij zal het ook ten kosten gaan van mijn gehele internet snelheid. Zo heb ik normaal 150/15 en zal ik 140/14 overhouden (even een worp in het wild) dus het gaat ook nog ten koste van mijn totale bandbreedte.
Mja dan moet alle elektronica eruit en internet abonnement :P

[Reactie gewijzigd door LopendeVogel op 6 juni 2016 19:28]

Je kan geen enkele online game spelen zonder een internet abonnement. Je kan wel op andere platforms dan de xbox F2P-games spelen zonder extra paywall bovenop je internet abonnement, inclusief apb reloaded. Een groot verschil als je het mij vraagt.

Zoals ik al zei: de gratis games van GWG en PS+ vind ik zeker 30 euro per jaar waard. Maar ik vind het niet correct dat online gaming achter diezelfde paywall wordt geplaatst, zeker in geval van P2P games (dus zonder dedicated servers gehost door MS/Sony).
Daar heb je gelijk in als je het vergelijkt met de PC.
Bij de PC koop je 1 systeem, je hebt internet en je kan de F2P (APB) spelen.
Bij de console koop je 1 systeem, je hebt internet nodig en daarnaast gold.
Je hebt gelijk op dat gebied hoor daar niet van, maar goed de reden van gold is duidelijk.
Zijn er überhaupt nog consoles zonder internet (en dan doel ik op de xbox one / ps4, zijn er mensen die dat apparaat zonder internet gebruiken oftewel zonder gold?)

Ik kan het helaas niet testen volgens mij of ik überhaupt gold nodig heb?
Indien het zo is dat ik een 3e gebruiker aan kan maken (momenteel is de xbox gekoppeld met een bekende) dan wil ik het gerust testen.
Ik weet niet wat de game zegt indien ik het opstart vanaf een account zonder gold. Misschien heb je het helemaal niet nodig?
Ik heb zelf geen Xbone meer, dus ik kan het helaas ook niet testen. Ik baseerde me enkel op dit artikel dat aangeeft dat de game enkel speelbaar is voor Gold leden. Ik snap dat dit geen punt is als je toch al Gold hebt. Ik vind het gewoon jammer dat Microsoft de Gold vereiste voor online games nog niet heeft laten vallen. Ik vrees dat ze dit op pc vroeg of laat ook weer gaan doorvoeren zodra hun store populair genoeg is.
Ach ..als je 1 hit kill cheat in de server kan gebruiken,dan kan je net zo makkelijk items cheaten/hacken ;)
1 hit kill is niet mogelijk, aimbots wel maar deze zijn gemakkelijk te doden door goed gebruik van je granaten. Daarnaast is items cheaten niet mogelijk en daarnaast ook niet nuttig.
Aimbots etc zijn niet mogelijk op de console. Waarom heeft bijna iedereen het over cheaters enz, dit artikel gaat over de xone versie niet de PC versie.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Nintendo Switch Google Pixel Sony PlayStation VR Samsung Galaxy S8 Apple iPhone 7 Dishonored 2 Google Android 7.x Watch_Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True