Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 38 reacties
Submitter: himlims_

Game-uitgever Electronic Arts heeft aangekondigd dat de nieuwe Syndicate-game op 24 februari in de Europese winkelschappen zal liggen. Het spel wordt een shooter en zal worden uitgebracht voor de pc, PlayStation 3 en Xbox 360.

Uitgever Electronic Arts maakte de releasedatum van Syndicate bekend op een persconferentie in Las Vegas, schrijft Gamasutra. Het spel ligt op 21 februari in de Amerikaanse winkelschappen, terwijl de nieuwe game van Starbreeze Studios op 24 februari voor Europeanen verkrijgbaar zal zijn. Syndicate verschijnt voor de pc, PlayStation 3 en Xbox 360.

Electronic Arts bevestigde het bestaan van de Syndicate-reboot halverwege september, nadat er al geruime tijd geruchten over de game gingen. Het nieuwe Syndicate-spel wordt een shooter, in tegenstelling tot het origineel uit 1993. Gamers kruipen in de huid van Miles Kilo, een nieuwe agent van het machtige bedrijf Eurocorp. Ook zal er een co-opmodus aanwezig zijn voor vier spelers, met missies die uit het oorspronkelijke spel komen.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (38)

Leuk die trend waarbij je een bekende (bijna legendarische) naam neemt en daar een spel overplakt dat GEEN DROL meer met het oude spel te maken heeft...
- Syndicate
- X-Com

Doelstellingen van de uitgever:
- Het maximaliseren van de verkoopcijfers door het te linken aan een bekende merknaam

Uiteindelijk bereikte instellingen:
- Totale flop waar niemand op zat te wachten
- Beschadigde merknaam
- Kans op een deftige sequel WEL in de geest van het spel wordt verkleind
Grappig dat dit fenomeen eigenlijk merchandising is, maar in dit geval geen t-shirt van een spel, maar een spel van een spel. Beide merchandising items hebben weinig tot niets met het origineel te maken, maar men hoopt dat het verkoopt.

Dat is allemaal erg commercieel (daar ontkom je bijna niet aan), maar het hoeft geen slechte ontwikkeling te zijn natuurlijk. Zie het als een 'concept universum' waaruit talloze spelvarianten geput kunnen worden die weinig met het origineel te maken hoeven te hebben. Er kan best wel eens een hele goede variant gemaakt worden, you never know :)
Denk bijvoorbeeld aan al die spellen gebaseerd op Star Wars, daar zitten hele goede 'flight sims' tussen, maar ook fps'sen. En vergeet ook niet de Lego-varianten.
Niet geheel vergelijkbaar met Syndicate, maar wel een vergelijkbare strategie gebaseerd op het IP van een origineel spel.
Star wars is ook een compleet verhaal waar elk element wel uit te gebruiken is, Syndicate is een game met een basis, een basis die zelfs later in Syndicate Wars (de 3D remake) nog steeds werd toegepast.
Ik snap je punt, je kan alleen van Syndicate nog weinig zeggen, misschien is het een geweldige shooter? Wie weet.
Maar ik had zelf ook liever de oude top down gameplay gezien.
Het is inderdaad jammer dat dit leuke concept weer blijft liggen, syndicate was "Syndicate" om zijn typerende gameplay die veel van de huidige 20 - 26 jarige gamers nog goed kennen. Nu is het dalijk gewoon weer een "shooter" in een ander jasje.

Er zijn nog heel veel games van die tijd die het hartstikke goed zouden doen op bijvoorbeed de mobile platformen zoals Android en Apple tablets. Om een voorbeeld te noemen;

Z: The game (bitmap brothers)
http://www.kavcom.co.uk/

Dit spel is totaal gerenoveerd en herschreven maar ze zijn wel zo slim geweest om het concept te behouden en het speelt ECHT PRECIES zoals vroeger maar dan met de complete multi-touch interface.

Syndicate, Dungeon keeper, Cannon Fodder zijn ontzettend leuke aanvullingen. Niet alleen omdat de wat oudere generatie gamers deze spellen nog kennen, maar ook nieuwe generaties zouden ze leuk vinden.
Erg jammer dat ze er een shooter van hebben gemaakt. Het is was van mijn favoriete spellen.. (alles van Bullfrog was geweldig vroeger)
+1 IDD Bullfrog games (Populous, Dungeon Keeper, Syndicate etc.) waren voor mij een van de redenen om van Amiga over te stappen naar PC.

Waarom een FPS?? ghees de markt is meer dan 10-20 jarige hoor. Kan ik weten als 41+ zijnde :P
... Magic Carpet, Theme Park. Geniale, originele en vooral sterk uitdagende games. Met name Magic Carpet heeft me heel wat nagelbijtende momenten bezorgd.

> Waarom een FPS??

Daar heb ik ook over nagedacht en de conclusie waar ik op uitkwam was dat het aankomt op resources. Dankzij de Doom en Quake rush zijn heel veel gamedevs specialisten geworden in het opleveren van FPS games, dus daar maak je dan ook goed gebruik van natuurlijk.

Ik vind het zelf niet zo -heel- erg. FPS games kunnen een hele goede sfeer overbrengen en de Syndicate wereld kan daarin helemaal tot leven komen. Maar als je dan toch met de mainstream genres wil meegaan dan was een RTS game wat meer op zijn plaats geweest IMO.
Spuit 11 .. maar ik sluit me helemaal aan bij de voorgaande reacties. Dit doet Syndicate geen eer aan.

Al ben ik wel benieuwd naar de FPS. Ik ga het een kans geven in de hoop dat ze toch wat van de mysterieuze grauwe setting behouden.

Het triggert me overigens om het origineel weer eens uit het stof te halen :) .
+1 IDD Bullfrog games (Populous, Dungeon Keeper, Syndicate etc.) waren voor mij een van de redenen om van Amiga over te stappen naar PC.
Huh? Populous en Syndicate zijn ook gewoon op Amiga uitgekomen hoor, dus ik zie niet in waarom dat een reden voor je was om naar pc over te stappen?? Voor Dungeon keeper heb je gelijk, maar dat was in 1997, toen was het eigenlijk al einde verhaal voor de Amiga (innovatie van de Amiga ging niet snel genoeg en was tegen die tijd ingehaald door pc hardware).

Syndicate was zo'n prachtig spel, ik heb het waarschijnlijk honderden uren zitten spelen destijds. Ik krijg weer flashbacks nu ik eraan denk :)

[Reactie gewijzigd door Bonez0r op 29 september 2011 23:59]

Inderdaad erg zonde. Het originele concept was briljant. Dat hadden ze niet moeten wijzigen.
EA denkt zeker dat alleen shooters nog goed verkopen.
En bijna alles is gesloopt of niet verder ontwikkeld. Zo zonde :(
Gesloopt? Je kunt nog steeds Syndicate spelen. Haal de Atari maar van de zolder / vlooienmarkt!

Of werk mee aan een opensource strategy game.


http://en.wikipedia.org/wiki/Warzone_2100 : kewllll !

[Reactie gewijzigd door E_E_F op 29 september 2011 16:39]

Atari? Wat dacht je van de (oude) PC-versie op je huidige PC te spelen?
Syndicate had juist een hele originele "isometric" interface, net als Postal 1, Heimdall, Commando's en D/generation. Dit, icm met het leuke overzicht wat je als speler had.. Ik hoop nu wel dat ze iets aan de muziek doen, dat ene riedeltje gaat je irriteren als je het dagenlang speelt.
> Syndicate had juist een hele originele "isometric" interface

Tegenwoordig is het weer origineel, maar in die tijd waren juist heel veel games isometrisch omdat het een idee van diepte gaf zonder het ook echt te zijn. Last Ninja serie, Cadaver, Head Over Heels, Little Big Adventure, Crusader No Remorse, Desert Strike / Jungle Strike, etc. etc.

Syndicate was weinig origineel daarin. Maar de upgrade en research mogelijkheden, de RTS besturing, het minimale strategische beleid van ingenomen gebieden, het gebruik van voertuigen, 100+ NPCs in een enkele map (met hele simpele roam en terminator AI natuurlijk), het over de top geweld en de strakke graphics waren voor die tijd ongekend.
Syndicate was volgens mij ook 16-kleuren high-res(640x480 ofzo), wat het toen een stuk geliktere look gaf in vergelijking tot desert/jungle etc strike. Zelfde met warlords 3.

En idd de RTS besturing was zijn tijd vooruit. Het enige wat ik ken dat in de buurt kwam was "Centurion", dat je de veldslagen met de hand moest coordineren.
Syndicate, een van de enige "oude" games die ik ECHT uitgespeeld heb (zonder cheaten oid).

Alhoewel het spel wel vrij eenvoudig werd als je iedereen mind controllede.
Volgens mij is mij dat nooit gelukt, werd altijd wel ergens op dat booreiland overhoop geknald.
Leuk en aardig dat we de release-date van deze Deus Ex-kloon hebben :P maar de grote vraag is natuurlijk wanneer Cartel uitkomt, spiritueel meer een opvolger van Syndicate dan deze game :)

[Reactie gewijzigd door anandus op 29 september 2011 09:56]

Mijn hemel wat was de originele intro van Syndicate indrukwekkend als klein tweakertje op z'n nieuwe 486DX2. (of 4, weet 't niet hťlemaal zeker meer)
Het gaat hier om de game die al een aantal jaar wordt ontwikkelt door Strarbreeze, nietwaar? Jammer: had verwacht / gehoopt dat deze ontwikkelaar juist vrij zorgvuldig met het Syndicate-erfgoed zou omspringen. Een shooter... wat zonde... :(
Als fan van het originele spel zal ik deze mijden als de pest. Het is zo doorzichtig dat EA enkel wil meeliften op de populariteit van het origineel en de mystiek van de naam Syndicate. Ontzettend goedkoop om dan maar de zoveelste shooter te ontwikkelen en daar het labeltje 'Syndicate' op te plakken. Alsof gamers niet weten dat dit spel weinig te maken heeft met het originele spel. :/
Als er lekker veel co-op missies inzitten dan ben ik al helemaal tevreden, dan heb je het beste van 2 werelden, een shooter in die setting zie ik ook wel zitten namelijk :)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True