Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 71 reacties

Na een lange periode van geruchten heeft EA bevestigd dat ontwikkelaar Starbreeze aan een remake van Syndicate werkt. Het spel wordt een first-person shooter en verschijnt in het komende jaar voor de pc, PlayStation 3 en Xbox 360.

Uitgever Electronic Arts bevestigde de geruchten die al enige tijd de ronde doen over Project RedLime van de Zweedse studio Starbreeze; de ontwikkelaar werkt aan een remake van Syndicate. De herinterpretatie van Syndicate wordt een shooter die 'early 2012' verschijnt voor de pc, PlayStation 3 en Xbox 360.

De remake speelt zich af in een dystopisch 2069, waar drie grote bedrijven, Eurocorp, Cayman Global en Aspari, een oorlog uitvechten om de Amerikaanse markt te domineren. De speler kruipt in de huid van Miles Kilo, een nieuwe agent van Eurocorp. In deze toekomst is alles en iedereen digitaal met elkaar verbonden, en kunnen spelers naast wapens hun Dart 6-biochips inzetten om de tijd te vertragen, te hacken en zichzelf te upgraden. Naast de singleplayer-campagne zal er ook een co-op-modus aanwezig zijn voor vier spelers, met missies die uit het oorspronkelijke spel komen.

Syndicate verscheen in 1993 en was ontwikkeld door het Britse Bullfrog Productions, dat later werd overgenomen door Electronic Arts. Gamers stuurden een team van vier cyborg-agenten aan vanuit een isometrisch perspectief. De game kreeg een expansion en in 1996 verscheen het vervolg Syndicate Wars. In 2004 sloot Bullfrog zijn deuren. Ontwikkelaar Starbreeze was eerder verantwoordelijk voor de twee Chronicles of Riddick-games en het eerste deel van The Darkness.

Syndicate screenshot Syndicate screenshot Syndicate screenshot Syndicate screenshot Syndicate screenshot Syndicate screenshot
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (71)

Ben benieuwd of ze de Syndicate-sfeer van destijds kunnen vertalen naar een moderne FPS... Ik ben bang dat dat spel al bestaat en dat heet Deus Ex maar we wachten het af.
Inderdaad, die cyberpunk stijl was echt super.
En dan je groepje balanceren met een minigun en vlammenwerpen.
Was echt een superspel op de AMIGA.... (oi, ik word oud).

Edit: Van mij hadden ze eigenlijk wel dezelfde insteek mogen houden, ipv first person shooter. Hopelijk wordt het niet een soort Metro meets COD.

Edit 2: Herinner me weer dat het super was om die "airtrain/metro" in de fik te zetten waardoor alles in de buurt ook ging branden.

[Reactie gewijzigd door Sneezzer op 12 september 2011 11:01]

Oud, ja dat gevoel ken ik, maar oh wat hadden we een lol met dat inmiddels bejaarde beestje ( heb haar nog steeds... :) )
"Was echt een superspel op de AMIGA.... (oi, ik word oud)"

We :) worden oud.
Edit: Van mij hadden ze eigenlijk wel dezelfde insteek mogen houden, ipv first person shooter. Hopelijk wordt het niet een soort Metro meets COD.
Dat was het eerste wat ik dacht na het lezen van dit bericht. Ik vind het echt super nieuws maar noem het dan geen remake oid noem het gewoon een nieuw spel in dat universum.

Maar ja zodra het een shooter wordt vrees ik voor slechte kwaliteit (of iig op geen enkel punt beter dan de concurrentie) De oude style (top down) was beter geweest aangezien dit vrijwel niet meer gebruikt wordt in games... Dit terwijl ik het persoonlijk erg leuk vind

Ik laat me verrassen
Ja van mij ook, ik hoop niet dat het straks dezelfde kant op gaat als toen met Command & Conquer Renegade.....
Hier dacht ik inderdaad ook aan ja! Deus Ex is in mijn ogen momenteel een geweldige game. Echter een concurent hierin is altijd welkom natuurlijk. Speel ik ze gewoon allebij ;)
Echter: Zoals de graphics in deze screenshot eruit zien, had DXHR er naar mijn mening uit horen te zien...

Gezichten mét detail, normale lichaamsposturen met fatsoenlijke animatie (ja, het zijn screenshots, maar de houdingen komen hier al realistischer over) met fatsoenlijke shaders en afwisselende omgevingen.

Maar goed, tijd voor wat concurrentie in dit type game is zeer welkom. Ik was na één weekje DXHR spelen wel uitgekeken (niet interessant genoeg om uit te spelen zelfs) dus ik hoop dat deze titel méér brengt.
Kon je dan niet beter een ander type spel spelen? Deus EX is een type game wat je wel moet liggen, al ligt het je niet, en speel je het als een FPS dan lijkt het mij inderdaad een slechte game. Ik hou persoonlijk niet meer zo van FPS games (geen innovatie meer in te vinden) dus mij trekt het juist enorm (net zoals bijv de Fall Out 3 reeks, is ook echt niet te vergelijken met een FPS)
Sinds wanneer praten we over Deus Ex heen alsof het een irrelevante oude game is? HR komt niet eens in de buurt van DX wat betreft opzet, uitgediept verhaal, ontwerp filosofie, gameplay, dialogen etc. zelfs de graphics en omgevingen hebben nog steeds meer schoonheid en charme en roepen meer op dan de voorspelbare en klinische spelwereld van HR. Overigens is HR juist wel ontworpen als actie-shooter (en third-person) in tegenstelling tot DX.

Ik ben 't met je eens dat actie-shooters (en al helemaal 3rd-person) weinig meer te bieden hebben, maar dat moet je niet verwarren met "FPS". Juist vele recente first-person games gaan verder waar de "simpele FPS" ophoudt; en pas nu, ruim tien jaar na de UU, System Shock, Thief, en Deus Ex games zien ontwikkelaars eindelijk weer in dat je zeer interessante dingen kan doen in first-person perspectief zonder nadruk op schieten te leggen (zo was System Shock de directe inspiratie voor zowel BioShock als Dead Space en in mindere mate zelfs de omgeving van Portal, Thief is vrij slapjes gekopieerd en verdund in vele stealth-games teruggekomen (van Splinter Cell tot Amnesia), en DX heeft talloze games beïnvloed waaronder Vampire: The Masquerade: Bloodlines, KOTOR en de latere Mass Effect serie, Fallout 3 & NV, S.T.A.L.K.E.R., Alpha Protocol etc.).
Misschien ligt het aan mij, maar:
De remake speelt zich af in een dystopisch 2069
'Dystopie is een (denkbeeldige) samenleving met louter negatieve eigenschappen waarin men beslist niet zou willen leven. Een dystopie is daarmee het tegenovergestelde van een utopie, dat juist een bijzonder positieve samenleving voorspelt.'

Bron: Wikipedia
Dat klopt dan toch redelijk? Wat ik me ervan herinner is het een wereld die volledig door corporaties geregeerd wordt die elkaar openlijk bevechten. Overal oorlog op straat...

(ah ok, ik snapte niet helemaal wat je bedoelde met de uitleg :) )

[Reactie gewijzigd door Zoijar op 12 september 2011 12:54]

Ja dat wel, het ging mij om het woord, ik had er nog nooit van gehoord! Vandaar de uitleg ;)
Bekijk 1 van de filmpjes maar eens uit Syndicate Wars, daar zie je (nog in de oude oude 3D style) hoe dat inderdaad werkt. Beetje Matrix principe, daar is de wereld kapot maar je krijgt een mooie wereld voorgeschotelt (waar new Epoch de mensen probeert vrij te krijgen).

http://www.youtube.com/watch?v=kGvIrf86g4Y
Syndicatie was alles behalve een FPS en zat tactisch erg goed in elkaar ( wat de game juist zo goed maakte ) Typisch gevalletje van teren op een goede naam waar EA tegenwoordig heel erg goed in is. |:( Het lijkt wel een poging om een graantje mee te pikken van de nieuwe Deus Ex :/

Waarom moeten alle games tegenwoordig door middel van een remake de nek omgedraaid worden? Er zijn legio fans ( ik inclusief ) die zitten te springen om een goede remake van oldies maar nee dit is teveel gevraagd.

[Reactie gewijzigd door Timv37 op 12 september 2011 11:06]

Ik begrijp de kritiek op het omzetten naar een FPS. Maar de vraag die wel gesteld moet worden is dan: wat zouden we er van vinden als het een 'RTS' was geworden zoals destijds? Zitten we daar nog wel op te wachten?
Wie zit te wachten op de FPS versie? Er zijn al dozijnen FPS games die voor elk mogelijk publiek cateren. Het sterkste punt van syndicate was het strategy aspect. Dat kan je niet omzetten naar FPS. Ik zou dan een pre order geplaatst hebben. Nu bekijk ik zelfs het spel niet eens.
Waarom zouden ze een FPS maken van een RTS klassieker en dan nog eens durven te zeggen dat het een remake is.

Ben bang dat het een 'nieuwe cashcow' moet gaan worden. DNF was nog gedeeltelijk leuk vanwege de nostalgie. Maar deze ga ik niet aanschaffen..
Het RTS genre is overigens bijna dood, als je daarin weet te innoveren dan heb je denk ik al best veel fans achter je.
Maar ja, consoles werken niet met RTS.
Al heb je gewoon een heel simpele RTS dan krijg je volgens mij al veel gamers aan je kant :P Het is zo mager de laatste tijd :( Ik zou persoonlijk bijv wel een nieuwe commandos leuk vinden :P
Al heb je gewoon een heel simpele RTS dan krijg je volgens mij al veel gamers aan je kant
Sterker nog, ik denk dat je juist een heel simpele RTS zou moeten maken.

Vergeet niet dat Syndicate een bijzonder simpel opgezet spel was. Ja, je kon onderzoek doen naar technologiën, maar daar hield het ook op. Je hoefde niet gebouwen neer te plempen om units te maken, units naar bepaalde plekken te sturen om hout / goud / olie / metalen / whatever te gaan minen - niks van dat alles wat een RTS aan de ene kant leuk maakt maar aan de andere kant onnodig complex.

Nee, Syndicate was meer het goed neerzetten van de 4 in je team, de juiste wapens geven (denk je), met eentje de halve stad persuaden, met de ander langs de rand van de map rennen om een sneaky route te proberen, om vervolgens fors ingemaakt te worden en het allemaal opnieuw te proberen, dit maal met een hechte groep, en zelf aansturen - zeker in de 'escort' missies waar anders de persoon die verdedigd moet worden nog wel eens het evel wil laten door eigen kogels.

Dat ga je met een complexe RTS niet beter maken. Echter met een FPS al helemaal niet. Misschien dat het een goede op zichzelf staande FPS wordt, maar het gevoel van Syndicate zal het niet hebben.
Mja, ze innoveren niet in het FPS noch in het RTS en failen nu sowieso. PC en console.
Hoe kan het een remake worden, als het een ander genre wordt? Syndicate was geen FPS...
Omdat ze toch meestal alle ouwe Remakes FPS maken !!

Dit is inderdaad erg jammer, maar de werkelijkheid.

Vindt dat ze gewoon van zulke spellen moeten afblijven of precies de zelfde Genre moeten houden. Alleen de beeld qualiteit veranderen en verder rest niks (misschien wat nieuwere wapens/gadgets/missies toegevoegen)

Jammer genoeg doen veel bedrijven tegenwoordig ouwe games remaken en dan gebeurd er meestal 2 dingen.

1. ze verpesten de hele game (zoals die vroeger was)
2. Hij komt iets beter uit, maar veel dingen vallen tegen.
Project Redlime was al een jaar of drie geleden bekend dat het syndicate zal zijn, maar idd ze moeten er een shooter van maken, zonde.

Dit lijkt me trouwens veel interessanter:
http://www.wcnews.com/cha...s-september-8-2011.25621/
Dat is zeker interessant :) Wing Commander 1 heb ik helemaal grijs gespeeld, ik was zelfs pro in de trainingscabine (mocht ook wel want het was een pittig spel).
Mooiste aan het spel vond ik dat het meerdere verhaal lijnen had en zeker 3 eindes.
al was in rang omhoog gaan en daarmee vliegtuigjes uitzoeken ook niet verkeerd.

Maar goed x wing ofzo (stuk nieuwer) was qua verhaal en sfeer gewoon alweer 10x slechter, weet niet of dit wel wat wordt.


Syndicate FPS zie ik ook eigenlijk nog wel zitten al had ik het wel veel toffer gevonden als het gewoon hetzelfde was gebleven, met misschien een zoom functie en de keus om fps besturing te doen.
Hij bedoeld dat een remake dezelfde game is alleen dan opgepoetst en uitgebreid... Dit is dus geen remake omdat het gewoon een andere game is met hetzelfde naampje (en universum)
Jammer dat het een FPS wordt. Ik had juist hiervan graag een HD remake willen hebben, zoals dat nu wel vaker de trend is.
Ik ben van hetzelfde gedacht. Je kan moeilijk van een remake spreken als het over een totaal andere genre gaat. Dit is gewoon een nieuw spel binnen de wereld van Syndicate, nauwelijks een remake van het origineel spe.

Ik ben wel benieuwd, ik heb Syndicate veel gespeeld vroeger.
Syndicate als FPS.

Is het misschien omdat de kunst van een ander soort game maken verloren is gegaan? Ik bedoel... Fallout, X-COM en nu Syndicate. What's next? Een FPS remake van Crusader: No Remorse? Wing Commander FPS? Elite FPS? Als we toch bezig zijn golden oldies te verkrachten...

Syndicate was vrij uniek omdat het een strategisch tintje had terwijl het verder toch geheel realtime was, als je er een generieke FPS van maakt dan kun je het net zo goed een andere naam geven want het wordt een SF shooter als alle anderen. Wel in een coole setting overigens, maar zoals al gezegd, Deus Ex liet al een dergelijke wereld zien vanuit een FPS perspectief en behoorlijk effectief ook :/
Jagged Alliance FPS, Commandos FPS ;) Toch vreemd ja, allemaal voorbeelden van spellen die hele hoge ratings krijgen en allemaal isometrisch waren met een groot tactisch element gecombineerd met een deel actie -- maar dan toch niet turn-based. Waarom herinnert iedereen zich die spellen en vindt iedereen ze zo geweldig? Het belangrijkste was denk ik toch de strategy en keuzes die je moest maken. Sid Meier zei het al: "A game is a series of interesting choices". Dat is helaas tegenwoordig erg ver te zoeken in al die shooters. Je kan meestal niet eens meer kiezen of je naar links of naar rechts wilt.

Maar misschien als ze er een open FPS van maken, zoals je in de oude missies ook vrij was om het te doen zoals jij wilt, kan het wel leuk zijn. Als het weer al schietende van A naar B lopen wordt ga ik er geen tijd aan verspillen.

[Reactie gewijzigd door Zoijar op 12 september 2011 11:34]

Ik deel je mening 100%.

Ik heb de X-Com gameplay footage van de E3 met pijn in mijn hart zitten kijken. Het was namelijk, net als Syndicate, een geweldige Turn Based Game, waar dingen als de juiste equipment, plaatsing, research, skills en meer van dat, grote invloed hadden of je een missie ging halen. Syndicate precies hetzelfde, goede verhalen, ijzersterke gameplay, mooie sfeer, goede graphics voor die tijd. Ik ben groot geworden met die spellen.

Eerlijk is eerlijk, het was niet voor iedereen weggelegd. Maar dat was juist het mooie! Je kon toen echt een game kopen die JOU aansprak. Genres bestonden toen nog een beetje, en shooter 1 was niet shooter 2. Voor elk soort publiek, een game.

Maar nu? Alles moet "casual" en toegankelijk zijn, games moeten een groot publiek bereiken. Healthpacks? Nee, dat maakt een game te moeilijk, laten we maar regenerating health gebruiken. Geheime kamers a la Duke Nukem 3D, waar er alleen al een stuk of 5 in het eerste level zaten? Te veel gedoe. Complexe maps, waar je als je dood ging terug naar start ging met alleen je erwten schieter zoals in Doom? Nee, elke 10 seconden een auto savepoint, waar je alleen maar rechtdoor en rechtsaf moet slaan zo nu en dan. Dat is gaming anno nu.

Ik zal deze games links laten liggen, mij doen ze echt geen plezier met dit soort "remakes". Ik vind het gewoon jammer dat namen van top titels van een jaar of 15-20 terug, zo door het slijk gehaald worden, en dan ook nog eens door EA. Ik spreek er echt schande van.
Het moet wel een hele goede first-person shooter worden wil het de oude Syndicate gaan verslaan. Jammer dat ze het niet in de oude setting aanpakken.
En waarom is dat eigenlijk. Isometrische games blijven altijd een van mijn favoriete genres. Syndicate staat bij mij hoog in de top van games die ik speelde, net als UFO: Enemy Unknown.
Allemaal Amiga natuurlijk. Toch heb ik een jaar terug of zo eens Syndicate bekeken. Het ziet er niet uit! :) Bij zo vele games van die tijd had je je fantasie nodig.

Ik zou daarom veel gelukkiger zijn met de oude Syndicate in moderne gfx. Het kan me niet schelen of het 'meer van hetzelfde' is. Wat we kregen toen was perfect. Bullfrog was zowiezo een goed team.

Een 3D game kan denk ik nooit die Syndicate sfeer oproepen omdat de sfeer deels in je hoofd zat en deels op het scherm. Het concept 3D speelde geen rol, de omgevingen waren eentonig en het mooie was de design van de gebieden, de combinatie van elementen die een bepaald positiespel mogelijk maakten. Je zag gebouwen niet aan de binnenkant zoals je in deze screenshots ziet. Wat je dus te zien krijgt zal volkomen los staan van Syndicate.

Verder zie ik robots en zo, waar komen die vandaan?

Ik zal er maar niets van verwachten.

Geef ons een echte remake, moderne graphics! Misschien wat inzoomen, wat interieur, een animatie extra hier en daar.
Syndicate = Awesome. Het is mooi om te zien dat deze Bullfrog klassieker nieuw leven in wordt geblazen. Ik hoop dat het een goede remake wordt en het hoop brengt voor spellen zoals Theme Park en natuurlijk Dungeon Keeper.
op een remake van dungeon keeper wacht ik idd al jaren, dungeon keeper 2 speel ik elk jaar nog een keertje overnieuw uit :)
De eerste heb ik nog kapotgespeeld! Deze versie spreekt me momenteel wel helemaal niet aan. Nuja, misschien eens kopen uit nostalgie.
Klinkt meer als een EA versie van deus ex dan een remake van syndicate, Vond syndicate tof vanwege het tactische aspect, waarom moet het nu weer een fps worden!?!

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True