Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 51 reacties

Er zijn opnieuw aanwijzingen opgedoken dat er aan een nieuwe Syndicate-game wordt gewerkt: ontwikkelaar Starbreeze probeert in de VS de merknaam Syndicate vast te leggen. Ook de naam van uitgever EA wordt in de aanvragen genoemd.

Al sinds maart 2009 gonst het van de geruchten over de ontwikkeling van een nieuwe game in de Syndicate-franchise. De Zweedse ontwikkelstudio Starbreeze zou voor uitgever Electronic Arts aan het nieuwe spel werken. De geruchten zijn noch door Starbreeze, noch door EA bevestigd, maar inmiddels is duidelijk dat Starbreeze in de Verenigde Staten de merknaam Syndicate wil vastleggen. Dat wordt bevestigd door een drietal aanvragen bij het United States Copyright Office, zo meldt website Superannutation. Ook de naam van uitgever EA wordt vermeld in een van de aanvragen, die alle uit 2009 stammen.

EA sloot in 2009 een overeenkomst met Starbreeze om aan een grote titel voor de Xbox 360, de PlayStation 3 en de pc te werken. In het diepste geheim werd begonnen aan het ontwikkeltraject met de codenaam 'Project Redlime'. Er zijn wel aanwijzingen dat het om een nieuwe Syndicate-game gaat, maar dat is nooit bevestigd.

In maart van 2010 werd wel bekend dat Starbreeze het werk aan een game voor EA had stilgelegd. Dat zou gaan om een spel in de Bourne-serie, wat weer betekent dat er nog altijd aan Project Redlime wordt gewerkt. Starbreeze zou daaraan zijn begonnen toen het werk aan The Chronicles of Riddick: Assault on Dark Athena was voltooid.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (51)

Echt hoor, zat de comments te lezen en zag de naam Bullfrog weer eens voor bij komen. Even op wiki gekeken en moet toch echt bekennen dat het zo zonde is dat die ontwikkelaar overgenomen is. Zo veel goede games gemaakt en weer kapot gemaakt!!


Fusion (1988) Populous (1989) Flood (1990) Powermonger (1990) Populous II (1991)
Syndicate (1993) Magic Carpet (1994) Theme Park (1994) Syndicate: American Revolt (1994) Tube (1994) Hi-Octane (1995) Magic Carpet 2 (1995) Genewars (1996) Syndicate Wars (1996) Dungeon Keeper (1997) Theme Hospital (1997) Populous: The Beginning (1998) Theme Aquarium (1998) Theme Park World (SimTheme Park in the US) (1999) Dungeon Keeper 2 (1999) Aquarium (2000) Theme Park Inc (SimCoaster in the US) (2001)
Van jouw lijstje zijn deze games gemaakt nadat EA Bullfrog had overgenomen:
Hi-Octane (1995) Magic Carpet 2 (1995) Genewars (1996) Syndicate Wars (1996) Dungeon Keeper (1997) Theme Hospital (1997) Populous: The Beginning (1998) Theme Aquarium (1998) Theme Park World (SimTheme Park in the US) (1999) Dungeon Keeper 2 (1999) Aquarium (2000) Theme Park Inc (SimCoaster in the US) (2001)
Een groot deel van de titels dus met regelrechte toppers ertussen.
Daar heb je gelijk in maar waar zijn de titels nu? Kijk naar de laatst gereleasde 2001....of de lijst is niet up to date of het is gewoon dood gebloed..waar het meer naar ruikt daar doelde ik op.
Dat staat op diezelfde wiki-pagina waar jij had gekeken?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bullfrog_Productions

In 1997 is Peter Molyneux opgestapt waarna het inkakte, uiteindelijk is Bullfrog in 2004 samengevoegd met (lees: opgegaan in) EA Uk.
Syndicate zelf was superieur, ik heb hier zelfs nog de orginele add-on (american revolt) op een (ja ja!) 1.4" diskette, 1 hele diskette voor een addon! Gaussgun en snipergun waren mijn favoriet, natuurlijk ook de Cerberus IFF. Orgineel dacht ik nog van bullfrog?

Helaas gingen ze op Syndicate Wars de verkeerde kant op, het 3D principe was slecht uitgewerkt en veel wapens werkt slechte (tripwire). Wel was de extra zijde, church of the epoch (oid) wel leuke toevoeging. De UI en animaties heb ik lange tijd geprobeerd na te bouwen, zeker in de orginele syndicate met de groene omlijning vond ik toendertijd zo mooi uitgewerkt.

En natuurlijk de hele map 'persuaden', om daarna een basis in te rennen en 90% van de persuaded ventjes neer te zien gaan (ze pakte altijd een wapen op die gedropt was).

Hopelijk makelijk ze eerder een remake van orginele Syndicate dan een vervolg op Wars, C&C is reeds verkeerde kant op gegaan, laat dat niet ook met Syndicate gebeuren.

[Reactie gewijzigd door SinergyX op 14 april 2010 12:17]

En natuurlijk de hele map 'persuaden', om daarna een basis in te rennen en 90% van de persuaded ventjes neer te zien gaan
Wat ik altijd lache vond was met een heel gepersuade map een auto in te stappen. Dat paste dan ook allemaal, en als je dan weer uitstapte had je een soort van explosie van mensen die ineens de auto uitstapte en rond begonnen te lopen :D
Ik zou het geweldig vinden als er een opvolger komt van Syndicate 1 en 2.
Vooral Syndicate 1 vond ik heel gaaf, lijkt wel een eeuw geleden dat ik dat speelde.

[Reactie gewijzigd door goldrnr op 14 april 2010 11:24]

Hoe vaak je de levels wel weer opnieuw moest starten... Heerlijk frustrerend spelletje in een klassiek mooie doos. Toen al stond Electronic Arts voor kwalitatief goede games! De naam (of het logo met bolletje driehoekje oid) was voor mij een reden games te kopen zonder een demo gezien te hebben.
Dat is wel bijzonder dan, omdat de producent van die goeie games namelijk Bullfrog was, en diens spellen kon je kopen zonder demo gespeeld te hebben. EA gaf ook toen al rotzooi uit, dus zomaar een EA game kopen was net als nu gewoon niet handig. En de eerste Syndicate game kwam van Bullfrog vr die door EA waren overgenomen...

Blind EA fanboyism is leuk maar je kunt moeilijk beweren dat EA bekend staat om haar geweldige games die allemaal tof zijn...

[Reactie gewijzigd door KnetterGek op 14 april 2010 11:37]

Ben ik het totaal niet mee eens. In het begin had EA een compleet andere "naam" dan het nu heeft.
Toentertijd brachten ze echt goede games op de markt

(We praten hier wel over de tijd dat fifa nog niet eens bestond en over uitmelking nog niet werd gesproken)

Super veel lol gehad met deze game alleen dan wel op de sega :D
Inderdaad. EA was the bomb met Fifa International Soccer onderandere: http://free-game-download...international_soccer.html
Dat is wel bijzonder dan, omdat de producent van die goeie games namelijk Bullfrog was, en diens spellen kon je kopen zonder demo gespeeld te hebben.
Toch staat het logo er echt op. EA was namelijk voor de overname al wel de uitgever van Bullfrog.
je zegt het goed.
EA was de uitgever.

In die tijd was Bullfrog een onafhankelijke studio. Zij maakten deze game.

Zij gebruikten alleen de faciliteiten van EA om de spullen in de winkel te krijgen.
EA heeft dus niets met de ontwikkeling van deze game te maken gehad.

Werkte dus hetzelfde als bij schrijvers.
Malmberg is een uitgeverij. Zij schrijven geen boeken, dan doen mensen als Dan Brown, Jan Wolkers, etc etc

:edit

Helemaal vergeten dat het brein achter deze game Peter Molyneux was.
Wat is doe man afgeknapt op EA na een tijdje...
Pas jaren later maakte hij een Comeback met Black and White, Fable. etc etc


Ik kan ook niet wachten om mijn minigun en mijn lvl3 lichaamsdelen uit te pakken en weer te knallen...

[Reactie gewijzigd door jqv op 14 april 2010 14:53]

Blind EA fanboyism is leuk maar je kunt moeilijk beweren dat EA bekend staat om haar geweldige games die allemaal tof zijn...
toen (begin jaren 90) ging dat zeker wel enigszins op hoor.
Vergeet Origin niet. Het was voornamelijk Bullfrog en Origin waardoor EA bekend was in die tijd.
Inderdaad. Dat waren vooral de namen die opvielen :) Kan me niet herinneren dat ik ooit een spel kocht door de naam EA, maar Bullfrog/Origin.. Hier met dat spel!

Zie een remake ook niet zo zitten. Dan moeten ze toch met iets 'vernieuwends' komen en dat is maar weer afwachten.

[Reactie gewijzigd door _H_G_ op 15 april 2010 09:05]

de tijd dat computerspelletjes kopen nog een belevenis was en ze in mooie kartonnen dozen zaten :'(
Dat was ook in de vorige eeuw dus niet zo gek dat dat zo voelt ;)

Syndicate, sweet memories... Toch wel n van de meest indrukwekkende pc-games van destijds. Die intro alleen al, geniaal.

Vraag me af of de moderne gamer wel zit te wachten op een revival van dit spel. Maak je het vrijwel hetzelfde dan is het al snel te ouwbollig, pas je het helemaal aan aan de moderne tijd dan heb je kans dat de die-hards het zullen afbranden.

Ik zou me er niet graag wagen aan zo'n oud succes, als ontwikkelaar.
Die opening was geweldig ja. Moet je eens kijken naar de originele opening: http://www.youtube.com/watch?v=NBiHuAwyHR8

Ik geloofde in 1993 niet dat een pc dat kon. Daarbij was de gameplay ook nog eens briljant.
Om nog even in de sfeer te komen: http://www.youtube.com/watch?v=tg8_7BY9NP0

[Reactie gewijzigd door dirkjesdirk op 14 april 2010 12:33]

Inderdaad, heb ik wel 100x gekeken. Liet de intro aan iedereen zien. En de hele game stond volgens mij op 4 x 3,5" diskettes.
Ja speelden hem altijd op de Amiga toen, Was een goed spel hoop dat er een nieuwe komt op de PC.


http://www.youtube.com/watch?v=-IOga7pFkKY
In mijn opleiding heb ik geleerd dat het gebruik van generieke namen voor producten / merken niet slim is. Want als ik een spel wil maken dat gaat over een heel ander syndicaat, dan is het bijna niet mogelijk voor Starbreeze/EA om dat te laten verbieden. Immers syndicaat is een heel gewoon woord. flight simulator FlightSimulator. hm :?
Half-Life is ook een gewoon woord, wat denk je dat er gebeurt als iemand een spel onder die naam gaat uitbrengen?? (Of Mafia, Grand Theft Auto etc etc...)

[Reactie gewijzigd door EvaluationCopy op 14 april 2010 11:36]

Volgens mij mag je syndicaat alleen niet voor een game gebruiken hoor. Je mag wel een naam verzinnen met dit woord er in of een product in de wereld brengen met deze naam die niks te maken heeft met de software wereld. Ik denk daarom ook dat je je een beetje vergist in een bedrijfs/merk naam

Verder ben ik het wel met je eens hoor want een naam als "the real syndicate" mag gewoon voor een game gebruikt worden terwijl dat niks met de originele syndicate of starbreeze te maken heeft

[Reactie gewijzigd door Mellow Jack op 14 april 2010 11:49]

In mijn opleiding heb ik geleerd dat het gebruik van generieke namen voor producten / merken niet slim is.
Ken een bedrijf dat best ver gekomen is met generieke namen zoals Windows, Office, Word, Exchange en zo.
Ik ken zelfs een bedrijf dat de generieke naam 'apple' gebruikt. ;)
Wat fijn dat er een nieuwe syndicate komt!

Ik heb nooit begrepen waarom er geen andere Syndicate games zijn gekomen?
EA heeft in 1995 Bullfrog al overgenomen, dus al na Syndicate 1 (1993) en vlak voor Syndicate 2 (1996).

Verbazingwekkend dat zo'n goede naam en zo'n interessant concept zo lang op de plank blijft verstoffen.

Het sci-fi sfeertje met een mix van 1984 en soma-benvloed Brave New World was geweldig en het was heerlijk om met een team van halve terminators on drugs de missies te doen.
Ik hoop dat ze er iets leuks van maken :)
Het sci-fi sfeertje met een mix van 1984 en soma-benvloed Brave New World
Dat heet cyberpunk ;).

Maar idd, ik hoop dat dit een volwaardige opvolger wordt. Toevallig een tijdje terug nog Syndicate 1 doorgespeeld met dosbox, dit keer itt vroeger volledig zonder cheatcodes ;). Het zal lastig worden om een dergelijke game vandaag de dag te toppen. Ik hoop niet dat ze er een slap FPS aftreksel van maken, zoals ook al een beetje leek met dat nieuwsartikel over XCom vandaag.
Dit spel heb ik vroeger zo ontzettend veel gespeeld, ik hoop echt dat er een opvolger voor komt die de gameplay van versie 1 redelijk in stand houdt. Dat zou betekenen dat ik weer een game van mijn verlanglijstje kan strepen.

x 2D Mario
x 2D Sonic
x Syndicate
- Little Big Adventure
- Another World / Out of this World
- Zak McKracken
- 2D Zelda
- Veel spellen van de Bitmap Brothers.
- etc.

@Djerique: Nee ik heb nooit de sequel (Heart of the Alien) gespeeld, wel Flashback, die had ongeveer dezelfde gameplay.

@DasHMaul: ik wist niet dat er een on-officiele opvolger was. Ik hoorde een tijd geleden wel dat LucasArts er mee bezig was... maar dat het project was gecancelled :(

[Reactie gewijzigd door HerrPino op 14 april 2010 13:03]

<offtopic> Another world!!! Sjees, die heb ik wel twintig keer uitgespeeld. Wat een sfeer. Ik wacht nog steeds op het echte vervolg (was nogal een open einde....). Maar ja, geloof dat die Eric Chahi daar nooit aan wilde. </offtopic>

In het verlengde: remakes van oude kaskrakers....tja, ik zit daar niet op te wachten denk ik. Hoewel AW en Syndicate nostalgische herinneringen terug brengen, wordt overtreffen daarvan erg lastig. Deel van de charme toen was ook de grafische vormgeving die voor die tijd zijn tijd ver vooruit was. Als je dat nu met de huidige technieken gebeurd is het een dertien-in-een-dozijn spel verworden vrees ik...

we'll see....toch wel mooi om weer es de gauss gun tevoorschijn te halen :)
Er is ook een HD versie van another World uitgekomen. Een echte must als een Another World fan. :)

Heb je ook de opvolger van Another World gespeeld?
Welke opvolger bedoel je? De Flashback games? Uiteraard :) Prima mee vermaakt, maar toch net wat minder...

Of bedoel je dat spel voor de Sega ... alien nog wat?! Die niet nee....
Had vroeger Another World. Kan me nog herinneren was dat het een verdomd moeilijk spel was. Ben geloof ik niet eens ver gekomen. Misschien dat nu ik zo'n 15 jaar ouder ben dat het spel een stuk beter speelbaar is. De sfeer was in ieder geval erg goed, dat herinner ik me nog steeds.

[Reactie gewijzigd door MacWolf op 14 april 2010 13:43]

Er is al een Zak McKracken opvolger hoor!
http://www.zak2.org/
Zo dat is wel even geleden dat ik Syndicate gespeeld heb. Ik kan me nog iets van "Cooper Team" herinneren ;)

Het zou wel geweldig zijn als er weer zo een soort game gemaakt gaat worden. Ik ben benieuwd of dit bevestigd gaat worden uiteindelijk.
Meesterlijk was/is dat spel!!!! Ik had niet verwacht op een remake....ik ben erg benieuwd!

Hier wat nostalgie:
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Syndicate.png

Ik vond het destijds n van de beste games! Woow dit heb ik veel gespeeld!

"In a 2006 interview at the Leipzig Games Convention for Gamespot, Peter Molyneux said that he would like to revisit some of his old efforts, but adds that it is very unlikely that will happen. But Molyneux makes one possible exception: "Aside from the licensing complications, some sort of next-gen online version of Syndicate would certainly be popular with gamers."[1]""

Ik denk het ook! :P
Heeft men eindelijk het licht gezien en gaat men weer verschillende soorten genre games maken? (op dit moment lijkt het dat er enkel RTS, FPS, Racen en RPG's worden gemaakt)
Als dat op basis is van succesvolle franchises kan ik dat alleen maar toejuichen :D

Nu nog een ouderwetse Spacesim la Wing Commander, adventures, god-games en een paar leuke platformspellen en we zijn weer blij :)
Ik heb Syndicate heel lang geleden op de Amiga 500 gehad en dat was voor die tijd een vermakenlijk spelletje. Met een groep ventjes andere vijandelijke agents uitschakelen als ik het me goed herinner echt een hele tijd geleden zeg pfff. in die tijd was ik nog een anti pc gebruiker en vond ik amiga helemaal fantastisch :P een paar jaar later veranderde dat drastisch met de komst van de eerste pentium pc's }>

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True