Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 26 reacties

Satellite Reign, de 'opvolger' van Syndicate Wars, komt op 28 augustus van dit jaar uit voor Windows, OS X en Linux. De isometrische cyberpunk-strategygame is bovendien de bčtafase ingegaan, wat betekent dat alle content af is en de studio zich nu richt op de nodige bugfixes.

Het nieuws blijkt uit een update die ontwikkelaar 5 Lives Studios onder andere op de Early Access-pagina van de game heeft geplaatst. In de update zitten nieuwe speelomgevingen en een intro sequence, en er is voice-acting aan Tag, de assistent van de speler, toegevoegd. Bovendien heeft 5 Lives Studios een teasertrailer waarin de studio de bètafase en releasedatum aankondigt.

De game heeft zijn oorsprong in een Kickstarter-campagne die de Australische ontwikkelaar 5 Lives Studios in 2014 op poten zette. De campagne had een inzamelingsdoel van ongeveer 400.000 euro en aan het eind van de campagne kwam het bedrag uit op 537.000 euro. De game ging daarna ook nog het Early Access-programma van Steam in, waar het te koop is voor 27,99 euro.

De oorspronkelijke Syndicate Wars kwam in 1996 uit voor DOS en was ontwikkeld door Bullfrog. Destijds stond Mike Diskett aan het hoofd van het ontwikkelteam bij Bullfrog; bij 5 Lives Studios vervult hij nu dezelfde rol.

De rechten voor de Syndicate-franchise zijn in handen van Electronic Arts, die in 2012 met Syndicate op de markt kwam. Dat was echter een first-person shooter die ontwikkeld werd door de Zweedse studio Starbreeze. Een officiële opvolger van Syndicate Wars is Satellite Reign dus niet, maar het ontwikkelteam streeft ernaar om van het spel in alle andere opzichten juist wel een opvolger van die game te maken. Zo doen de augmentations van de oude game een herintrede en is het duistere cyberpunk-sfeertje ook weer terug. Spelers kunnen net als in Syndicate Wars zelf kiezen of ze hun doelen bereiken door middel van bijvoorbeeld geweld, spionage, infiltratie, hacken of propaganda. Ook zal de game een dag- en nachtcyclus hebben, wat invloed zal hebben op de omstandigheden op de straten.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (26)

Hadden we classes in de originele? .. Ben een van de backers en ben juist niet echt blij dat ze classes hebben geintroduceerd. ;(
Ik heb het niet op de voet gevolgd, maar in de Campaign op Kickstarter staat : "Distinct character classes give you total control over how you approach a situation. Different classes with different combinations of augmentations, gear and weapons gives you the ability to customise your team and your experience.".

Ik weet niet of ze die tekst dat achteraf nog aan kunnen passen, maar het lijkt mij dat dat vanaf het begin af aan het idee was?

Volgens de wiki kan iedere class alle abilities krijgen, dus écht een probleem is het volgens mij niet. Het is niet zo strict als bijvoorbeeld X-com.
Yup, maar ja, als groot Syndicate fan mag je toch hopen dat ze wisten wat ze deden. Helaas nadat ze meer informatie over de classen vrijgaven en nu met de alpha's hebben ze me helaas niet weten te overtuigen.

Een groot kenmerk van de originele series was dat je agenten faceless drones waren, ge-enhanced mbv. the Leonardo Device. (Alleen al die intro gaf me als klein jochie kippenvel)

Dus, desondanks dat, wat SinergyX zegt, het een vrij goed spel is geworden, is het in mijn mening niet 100% een spirituele opvolger.
Heb Syndicate gespeeld op Amiga. Een van mijn all-time favorieten. Maar classes had je niet en dat was geen probleem, dat kon je zelf bepalen door bepaalde wapens te geven aan een van de vier agenten.

Ik gaf ze allemaal een med kit maar een had er meerdere. Een was de 'persuader', een sniper, de shotgun guy en iemand met automatische wapens. De eenvoud van die game zorgde voor je eigen inkleding.

100% opvolger bestaat niet. Zo te zien kun je hier ook achter cover wegduiken. De omgevingen lijken soms wat krap, hoop dat er wel van die mooie Syndicate maps komen, met brede straten en overzicht voor snipers.

De atmosfeer in Syndicate is altijd voor mij een benchmark gebleven. Bovendien vind ik isometrisch perspectief fantastisch.
Misschien is het een beetje zoals in Path of Exile waar je ook verschillende classes hebt maar dit is slechts het begin punt bepaalt in de skill tree. Uiteindelijk kan je met iedere class mind of meer dezelfde skills unlocken enkel op een verschillende stadium en soms is het ook niet zo ideaal.

Classes komen nu eenmaal in veel van deze games terug en het meeste geld valt te verdienen bij de massa, de mens is een gewoontebeest :)

Ik kijk wel uit naar deze game. Maar heb nog geen peorder of kickstart pack gekocht want een gelijkaardige titel "Shadowrun Returns" werd ook erg gehyped en viel dan voor mij persoonlijk erg tegen. Eerst maar eens de reviews of twitch streams afwachten!

[Reactie gewijzigd door Inrage op 13 juli 2015 13:26]

Wat vond je eigenlijk tegenvallen aan Shadowrun? En heb je ook Shadowrun Dragonfall: Director's Cut gespeeld? Ik heb ze allemaal niet gespeeld, maar dacht erover om de Director's Cut te kopen, omdat die de beste recensies heeft gekregen.
Het tempo, het onafgewerkte gevoel, het gevoel dat ze teveel voor een remake gaan dan voor een game die 'in deze tijd' ook relevant is... Veel focus op mods/content van community maar ik heb geen zin/tijd om door trial en error te gaan zoeken welke model waardevol is... Ben dus vroeg afgehaakt en heb enkel de 'gewone' versie gespeeld.

Daarom hoop ik bij deze syndicate ook dat het meer een game wordt gebaseerd op ... ipv remake van. Op het eerste zicht ziet het er goed uit maar toch wacht ik de reviews af. Gfx zien er ook al veelbelovend uit, ook dat helpt. Zoveel games zo weinig tijd...
Hij is nu al te koop bij Steam, voor ¤27,99

Satellite Reign
ja, hij doelt op de originele uit '93.

Ik weet niet hoe het in de latere game gaat, maar tot nu toe heeft elke class wel zn eigen ability, Je hacker start ook met al level 1 hacking, maar je soldier niet. Misschien kan je dan dus wel investeren in hacking voor je soldier, zo goed als je hacker word ie vast niet.
Ook de Master Assassin ability zie ik alleen voor mn infiltrator, maar misschien kan dat nog veranderen, of ben ik gewoon blind, haha.
Er zal vast ook een afweging gedaan zijn tussen vernieuwen vs. alleen graphics oppoetsen.
Als je exact hetzelfde wilt zul je de floppy op moeten zoeken vrees ik. Al vrees ik dat dit je goede herinneringen niet ten goede komt. (we zijn zo erg verwend met de graphics dat SW net minecraft is qua pixels ;))

Hoop dat 5Lives de sfeer weten te houden dan EA. Al is dat niet een erg grote opgaaf ;(
Op GoG een jaar geleden Syndicate Wars en Syndicate Plus in de aanbieding nog voor een prikkie gekocht (en weer gespeeld)!
Gelijk heb je. Fixed!
Als de persuadetron er maar in zit...
(Of hoe dat ding ook heette)
Lekker met je hele leger over straat...
Elke vijand die je neer schoot betekende dat een van je burgers weer een wapen had 8-)
Zit er in, maar in mindere mate. Slechts 1 persoon kan mensen persuaden ipv alle 4 met het juiste wapen. Maar je kan hem alsnog als 'bullet-bait' gebruiken :P
Dat was ook hoe ik speelde. Zoveel mogelijk van die guns in het team en dan teamgenoten verzamelen ;)
Ik weet nog dat ik destijds Syndicate (Plus) veel leuker vond dan Syndicate Wars. (Kan me alleen niet meer herinneren waarom :)) Aangezien Syndicate Wars erna kwam snap ik dat ze dit noemen als opvolger daarvan, maar is het qua gameplay ook meer gericht op Syndicate Wars?
ik wel ;-) ....mn PC was niet sterk/snel genoeg om Syndicate Wars te spelen en het gevoel van Syndicate kwam te weinig terug vooral doordat het een 3D effect probeerde te maken. Syndicate heb ik nog steeds heimwee naar.
Speel al de alpha's en bčta's sinds het begin, het class systeem vind ik persoon een flink minpunt, je moet voor sommige zaken dus specifiek 1 van de characters gebruiken. Het speelt verder wel enorm lekker, je kan schuilen, tactisch gebruik maken van omgeving. Het upgrade/lvl systeem is wat scheef, maar via missies loopt het aardig synchroon met de upgrades.

Ook leuk dat persuadors er weer zijn, maar met extra variant dat je dus zo'n persoon ook als agent kan toevoegen, als het leuke stats heeft (health, regen). Er zaten eerst nog wat bugs in de nieuwe guns (en sentry), die zouden met de laatste patch ook opgelost moeten zijn.

Ben het lang niet eens met elke feature in de game, maar het speelt wel lekker weg. Nu maar op zoek gaan naar mijn civilian, die ik een eigen naam mocht geven :D

[Reactie gewijzigd door SinergyX op 13 juli 2015 12:48]

Dit klinkt inderdaad meer als syndicate dan die van EA. Ben benieuwd, vroeger veel plezier beleefd aan de met minigun bewapende halve cyborgs :P
Zo gaaf! Zal dit wat op mijn Amiga gespeeld hebben vroeger! Kan niet wachten
Als de game maar net zo'n vette intro krijgt als Syndicate Wars.

https://www.youtube.com/watch?v=kGvIrf86g4Y

Die heb ik zo gigantisch vaak afgespeeld :P
haha cg has come a long way...
Jammer dat in die tijd meestal de intro's geripped werden. ;-)
Voor de retrofans: Op GoG (Good old Games) heb ik een jaar geleden Syndicate Wars en Syndicate Plus in de aanbieding nog voor een prikkie gekocht (en weer gespeeld)!
Wat een onwijs goede soundtrack! Zou dat in het spel zelf zitten of is het alleen voor deze promo?
Dat stuk uit de trailer nog niet gehoord in game, maar de soundtrack van de game lijkt er wel op. Het is geen Hotline Miami, dat wel.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True