Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 57 reacties

De releaseversie van Broforce is vanaf donderdag 15 oktober verkrijgbaar voor Windows, Linux en OS X. Dat betekent dat de game uit Early Access gaat. Tegelijk met de release krijgt de game er een nieuwe reeks campagnemissies bij.

Broforce is een 2d-platformshooter met een overdreven jaren '80-actiefilmthema. In de game kunnen spelers de rol aannemen van personages als Rambro, Brobocop en Bronan the Barbarian. De game kan zowel in singleplayer- als in online- en local co-op-modus worden gespeeld.

Begin volgend jaar volgt een versie voor de PlayStation 4, laat de ontwikkelaar weten aan Eurogamer. Voor wie de game wil proberen heeft de Zuid-Afrikaanse ontwikkelaar Free Lives een speelbaar 'Brototype' online gezet. De volledige game ondersteunt controllers en heeft een level-editor.

Volgens ontwikkelaar Free Lives wordt er sinds drie jaar gewerkt aan Broforce. De game staat sinds april 2014 op Steam Early Access, waar hij 13,99 euro kost. "Na de release zal de game onbetaalbaar worden, maar ja, dat is hoe kapitalisme nu eenmaal werkt", stelt de ontwikkelaar in een update. Hoeveel de game precies gaat kosten na de release is niet bekend.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (57)

Mocht je de game gratis willen uitproberen check dan Expandabros, inderdaad gebaseerd op The Expandables characters: http://store.steampowered.com/app/312990/?l=dutch
Ben wel eens nieuwsgierig wie pixel games koopt, immers het voelt als nostalgie voor de wat oudere gamer. Of spreekt het de jeugd ook aan?
Het is net als met de meeste games, als het leuk is maakt het niet uit hoe mooi het is.

Mijn zusje is 14 bijvoorbeeld en vindt vooral de oude Nintendo games leuk, van Steam games is het meer afwisselend, als het leuk is dan speelt ze het.

Mensen die echter constant geilen om grapics... die waarderen de spel om hun uiterlijk en niet de gameplay (moppelt iets over goede boeken die geen mooie kaft hebben en mensen die het daardoor niet kopen...)

[Reactie gewijzigd door Mizgala28 op 9 oktober 2015 14:33]

Staar jij constant naar de kaft van een boek dan?

Graphics zijn niet het belangrijkste maar dit soort games zijn er niet om volkomen in op te gaan....

Dit soort games wil ik niet meer spelen op mijn pc, op mijn telefoon of 3DS ligt dat anders.

Zolang het dan ook maar niet boven de 4,99 uitkomt tenzij er daadwerkelijk veel werk in de rest van de game zit.
Nee ik kijk niet naar de kaft, maar naar de inhoud (gameplay gaat boven de grapics).

Echter ken ik wel mensen die wel een game om de grapics kopen...

4,99 is een leuke prijs voor een simpel spel, maar tegenwoordig hoor ik mensen zelfs zeiken dat games als Minecraft, Prison Architect, Terraria en ga zo door te duur zijn... Nou nee, want zo simpel zijn die spellen niet.

Vooral door free to play op Android en iOS zijn mensen de luxe van "gratis" games (die NIET gratis zijn) gewend en verwachten dat volledige games dat ook zijn...
Het probleem met games als prison architect is niet dat ze niet goed zijn maar dat hetzelfde concept met dezelfde graphics overal in de 1¤ opruimingbak ligt.

Terraria en minecraft.. absoluut niet mijn ding en ik zou er dus nog geen euro voor geven.

Maar datzelfde geldt voor call of duty the 327th limited noscope edition...
Gameplay boven graphics zo nu en dan :)
Zal voor velen ook nostalgie zijn, maar ook de art-vorm wordt mooi gevonden. Je kan gewoon andere dingen met pixel arts. Hiernaast geeft het voordelen met gameplay (heldere eindes) en kan je verder gaan. Een te-realistisch uitziende broforce zal echt bloederig zijn en nasty. Dit is wel prettig.

Een ander voorbeeld. Shower with you dad simulator. Daar moet je toch niet aan denken dat je een HD geslachtsdeel in je neus gedrukt krijgt. Het 3 pixelige aanhangsel geeft het juist zijn charme.
( https://www.google.nl/sea...&biw=1800&bih=956&dpr=0.8. )

[Reactie gewijzigd door 11supplier op 9 oktober 2015 14:29]

Dit is een kruising tussen Jetpack Joyride op de iPad en een c64 on speed! Helemaal over the top. :)
Een paar jaar terug nog wel, tegenwoordig is het niets meer dan een stijl keuze. Waar mensen vaak de denkfout maken is dat ze denken dat pixelart goedkoop is (goede pixelart kan net zo duur zijn als 3d meshes).

Je komt bij pixelart hele andere uitdaging tegen. Zo heeft Mario een snor omdat er maar 1px hoog ruimte was, en daardoor was een mond niet duidelijk zichtbaar. De mond werd dus een snor.

On topic: ziet er uit als een lachen spel. Als de controller support goed is zullen we hem van het weekend eens uittesten :)
Ik; 2D pixel art spreekt me erg aan en geven me het gevoel een echte game te spelen in plaats van een reality-simulation. Het is een kunst waarbij elke pixel uiterst nauwkeurig en liefdevol geplaatst en gekleurd is.

Maar inderdaad, ik ben van de Commodore Amiga generatie dus voor mij speelt een stuk historie mee. Ik begrijp ook volkomen dat jongere generaties geen enkele houvast hebben om het te kunnen begrijpen en enkel iets "low resolution" zien. Daar is ook wel wat interessant leeswerk over te vinden:

http://www.dinofarmgames....tist-renounces-pixel-art/

http://www.wired.com/2015...ith-old-school-videogames

Overigens vind ik Broforce dan weer niet zo heel interessant. Na een paar uurtjes had ik niet meer de drang om het nog een keer op te starten. Geef mij maar een Nuclear Throne als opper-pixel-knaller.

[Reactie gewijzigd door gimbal op 9 oktober 2015 14:04]

Ik heb broforce al een paar maanden in de beta pre-order weet ik veel wat.
Gekocht dus.

Nu kom ik welliswaar wel uit de tijd dat een vierkantje een best goede representatie was van je protagonist, maar wat voornamelijk aanspreekt in broforce is het feit dat het een vlot spel is wat je multiplayer kunt spelen en waar de helden van weleer in voorkomen. Dat het pixelig is, doet me eigenlijk niet veel.
Vraag ik me ook af, maar dit is toevallig wel een hele leuke game met heel veel humor en een uitstekende gameplay
ik heb deze gekocht,en als ik kijk heb ik er toch meer uren mee gegamed, er zijn niet veel splitscreen games voor pc!
Meestal wil ik ook wel wat graphics zien, maar soms werkt de pixel style voor het type game.

Faster Than Light (FTL) bijvoorbeeld heeft ijzersterke gameplay en replay waarde, en je merkt niet eens dat je naar lego blokjes zit te kijken :)

Dat gezegd, Minecraft vind ik persoonlijk vermoeiend om naar te kijken haha
Ik als jeugdige speler vind het ook leuk. Het is niet zwaar, leuke maar simpele gameplay en coop is geweldig. Het is wel iets voor gewoon tussendoor.
Ik vind zulke graphics niet mooi. Minecraft vind ik ook niet mooi maar dat is razend populair.
Dus het zal wel aan mij liggen haha.
Maar het kan ondanks dat je het niet mooi vind toch wel een leuke game zijn?
Klopt graphics zijn niet alles, fallout 3 vind ik ook nogsteeds leuk om te spelen bijvoorbeeld. Maar de gameplay van minecraft vind ik persoonlijk niet veel aan. Dat gecombineerd met de lelijke graphics(vind ik) maakt het het niet waard om te spelen.
Google-image maar eens deze woorden "demoscene logo" :) Dan kan je zien waarom velen van pixel-art houden.

Nou moet ik zeggen dat deze gameplay ondanks de oude jaren 80 / 90 pixel-stijl voor mij een beetje te "adhd hyper" is. 8)7
Ligt aan de speler zelf. Een gamer die altijd de beste graphics van het moment gewend is zal er niet snel aan kunnen wennen en eerder geneigd zijn om een game weg te klikken. Zijn of haar verwachtingspatroon is volkomen anders.

Is alleen maar spijtig voor de betreffende gamer, die mist zo wel een aantal pareltjes.

Dit zie je overigens ook bij films en boeken etc gebeuren. Zelf vond ik Interstellar een vreselijke film. Er werd reclame gemaakt over welke wetenschappers ze hadden ingehuurd om te zorgen dat alles ook realistisch zou zijn. Met die insteek ben ik naar de film gegaan. Blijkt dat ze na drie kwart een enorm grote doos paddo's o.i.d. naar binnen hebben gewerkt want wat ze toen wel niet allemaal uit zn duim zogen. Verpeste voor mij de film. Een ander die niet met zo'n verwachtingspatroon er heen ging zal zich er niet zo aan hebben gestoord als ik, mocht die het uberhaupt opvallen.

(Ik heb het natuurlijk over het zwart gat dingetje in Interstellar. Jammer dat de makers niet in de gaten hebben gehad dat een zwart gat geen gat is maar een ster bestaande uit het dichtste materiaal mogelijk. Geen enkele atoom kan er in, laat staan wat er in de film gebeurt.)
Als je ziet hoe minecraft eruit ziet en hoeveel jeugd dat speelt. Kan ik me voorstellen dat het ze wel aanspreekt. Denk dat het voornamelijk afhangt van de gameplay.

De trailer spreekt mij in ieder geval al erg aan. Maar ben wel benieuwd hoeveel het spel gaat kosten. Voor ¤13,99 is het nog wel de moeite waard, maar als dit spel bijv. 25 euro gaat kosten zal dat voor de meeste al teveel zijn.
Hierbij moet ik wel even griepen: Minecraft is niet een pixel game, het bestaat nog steeds uit vele tienduizende polygonen per gerenderde scene. Het enige pixelerige eraan zijn de default textures die vrij eenvoudig te vervangen zijn. Ik heb ook Minecraft zover gekregen dat het er bijna fotorealistisch uitzag.
eermz, voor zover ik weet bestaat minecraft niet uit pixels .... maar uit voxels... het is een voxel-based engine; zoals indertijd outcast de eerste was die er een vet spel mee maakte...

het grote verschil tussen voxels en pixels is dat voxels volume-objecten zijn (bv blokken) en dat pixels een oppervlakte-object zijn (een driehoek)

om een voxel te vormen heb je in principe 6*2 pixels nodig (6 zijden, 2 pixels per kant om een vierhoek te vormen) In principe kan een voxel ook een 3hoeks-piramidevorm zijn, en dus maar uit 4 pixels bestaan, maar in gaming is een voxel in het algemeen een kubus/blok vorm

edit; driehoekjes noemt men trouwens polygonen; de basis van quasi elk 3D game, behalve voxelbased games

[Reactie gewijzigd door bogy op 9 oktober 2015 17:34]

edit; driehoekjes noemt men trouwens polygonen; de basis van quasi elk 3D game, behalve voxelbased games
In een 3D map kun je eigenlijk niet meer van pixels spreken, zelfs als het vierkante vlakjes zijn die er uitzien als 'pixels'.

Het worden pas pixels als je het over een tweedimensionaal vlak, zoals je scherm, of een texture, gaat spreken (de term pixel komt ook van picture, net zoals een voxel afgeleid is van volume).

Een pixel kan ook geen coördinaten in drie dimensies hebben omdat je er altijd plat tegenaan kijkt. Een voxel heeft volume (lengte, breedte, diepte) en daar kun je dus wel in alle richtingen tegenaan kijken.

Een punt in 3D-ruimte noem je een vertex, en voorwerpen in 3D bestaan uit een berg vertices die gerangschikt zijn in vlakken (polygonen) en een volume omsluiten.

Als iets er vierkant en blokkerig uitziet wordt het vaak te snel '8-bit' of 'pixelig' genoemd zonder dat men een idee heeft waar het werkelijk over gaat.
inderdaad...

ook texels niet vergeten... dit zijn texture oppervlakken (de bekende riva TNT kaarten van nvidia hadden TwiNTexel zelfs als oorpsprong van hun naam... pas toen er t&l werd toegevoegd aan 3D kaarten kwamen de eerste geforce kaarten)

maar in m'n eerste tekst had ik inderdaad het woord polygonen vergeten te gebruiken ipv pixels.... (ik kon effe niet op het woord komen op die moment)

pixels zijn gewoon coordinaten (niet persé een punt ofzo, maar coordinaten); een verzameling van pixels die een figuur oid moeten vormen noemen we een sprite (bv het mario figuurtje in de mariobros games)

ik heb vroeger zelf nog met pixels en sprites geprogrammeerd (plot, draw, etc etc) in het oude basic; al spreken we nu wel van meer dan 20 jaar geleden :)
Dat roepen heel veel mensen, maar in het geval van Minecraft hebben ze het toch echt fout.
ondanks dat overal staat dat minecraft een voxelmap gebruikt ga jij het tegengestelde roepen????

bovendien, als minecraft uit pixels bestaat ipv voxels, dan hebben de coders wel enorm slecht omgesprongen met resources..

kan je mij ergens bewijzen dat minecraft (volledig vierkant spel, duidelijk voxelbased) een pixelbased map gebruikt???

en lees anders effe snel de eerste paragrafen op deze site door: https://mojang.com/2015/0...-and-free-weekend-trials/
daar kom je al snel het woord voxelbox tegen; ook weer een duidelijke clue dat het over voxels gaat en niet PIXELS...
Waarom zou dat de jeugd niets zeggen? Zowel Rambo als Conan hebben recentelijk nog een remake gekregen. Het is dus niet iets wat je alleen 30 jaar terug tegenkwam.

Daarnaast is er veel popcultuur van voor mijn eigen tijd. Ik ken ze wel allemaal, valt onder algemene kennis. Net zoals ik nog nooit The Cosby Show heb gezien, maar wel weet dat Bill Cosby daar de hoofdrol in had. (Ik noem maar even een willekeurig voorbeeld van iets uit de jaren 80 dat nu nog actueel in het nieuws ed is). Die show kende ik in mijn jeugd ook al.
Maar het is juist de nostalgie die dit zo leuk maakt. Dat zul jij toch niet hebben dan.
Die letten niet op dat soort zaken. Dat is meer voor de oudere gamers.
Als je het spel wilt proberen kun je ook gratis Expendabros van Steam downloaden. Gebaseerd op Expendables III :)
Thnx voor de tip. Gaan we van het weekend eens bekijken :)

Edit: als ik de steam pagina goed begrijp is Expandabros dus eigenlijk de demo versie van Broforce?

[Reactie gewijzigd door NightFox89 op 9 oktober 2015 13:47]

Je kunt ook altijd de alpha versie spelen met de Unity Webplayer (wel even toestaan dan, maar het is te vertrouwen).

http://www.broforcegame.com/BROFORCE_BROTOTYPE.html
nee,dit is een andere verhaallijn:)
Dit spel is prima local co-op te spelen met wat vrienden en bier. :)
Leuk spel, vrienden en bier. Dat is al meer dan 30 jaar de beste combi voor een avond gamefun ;)
Mario kart 64!!
lol, ja die ook!
Geweldig spel. Vooral de chaos in co-op is ge-wel-dig. Ik speel de game al als alpha en elke keer als ik speel (solo of co-op), vermaak ik me opperbest.
Lokale co-op? Very very nice. Zocht weer een nieuwe fun local co-op game. Deze ziet er goed uit als kanshebber :)
Online co-op, maar local kan ook.
Dit was echt een WTF momentje waardig... Ziet er overigens niet verkeerd uit! Lekker old school :D
Ik heb echt zoveel plezier met BroForce...

Heel veel levels en super veel plezier, je moet het wel spelen met je "muricaaaahhh" petje op dan is het geniaal...
erg vermakelijk spel. Ik lag elke keer dubbel om al die namen. Bro-Neo is wel een favorietje.
Heerlijk spel vooral op de tv met een paar vrienden en de xbox one controller, deze zal ook zeker terug komen op onze aankomende LanParty.
Dat ziet er nog best aardig en soepel uit!

Lekker overdreven, maar ook enorm grappig.
Broheart :+

Ik kon erg om de trailer lachen in ieder geval :)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True