Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 59 reacties

Rockstar heeft aangekondigd dat Max Payne 3 in maart 2012 verschijnt voor de Xbox 360, PlayStation 3 en pc. De ontwikkelaar maakt ook de eerste details van het verhaal bekend en meldt dat de derde Max Payne-game multiplayer krijgt.

Rockstar maakt bekend dat Max Payne 3 in maart 2012 verschijnt voor de pc, PlayStation 3 en Xbox 360. Het schietspel, dat gebruikmaakt van een nieuwe versie van RAGE, is meer dan eens uitgesteld en stond oorspronkelijk op de planning om eind 2009 uit te komen.

Naast het noemen van een verschijningsdatum licht Rockstar ook de eerste tip van de sluier op over het verhaal. Na de gebeurtenissen van Max Payne 2 is de oud-detective een nieuw leven begonnen als bodyguard van een rijke industrieel en zijn familie, die wonen in São Paulo, Brazilië. Zodra bendes het op zijn baas hebben voorzien, moet Max hun levens redden, zijn naam zuiveren en afrekenen met de demonen uit zijn verleden, aldus Rockstar.

Tot slot meldt Rockstar dat de derde Max Payne-titel wordt voorzien van multiplayer. Volgens de developer krijgt de multiplayer verschillende spelmodi, een levelsysteem, ondersteuning voor clans en de mogelijkheid om uit verschillende uitrustingen te kiezen.

Max Payne 3 screenshot Max Payne 3 screenshot Max Payne 3 screenshot Max Payne 3 screenshot
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (59)

Zo! Dat is een lange tijd geleden! Ik herinner me Max Payne 2 nog wel.... Ben benieuwd wat er naast bullet-time er nog meer in komt. (En hopelijk niet cover-based health regen... :( )
Denk het wel als het op de consoles uitkomt =/

Max Payne was altijd een one-trick pony met de bullet time, dus ben benieud hoe dit spel nu gaat lopen nu iedereen en zijn hond hier al aan gewend is.
Toegegeven bullet-time was een heel coole feature maar het was zeker niet het enige pluspunt van max payne.

Max zelf, de graphic novel, het verhaal an sich, de omgevingen, die nachtmerries, de gameplay,...
Inderdaad was het een heel vermakelijk spel.
Weinig spellen zo veel gespeeld (naast Rollercoaster Tycoon 1 en 2).

Heerlijk rustig knallen, blijven herhalen en lekker snel (F9 was herladen van vorig checkpoint... 0,1 seconde later stond je er weer... dat zie ik VEEL te weinig in huidige games).

En die BULLET-TIME was het meest fantastisch wel.
Ballonnetjes-strip was leuk, maar weinig inhoudelijk. Skippen die hap.
Wat ik me nog vooral herinner was dat de modscene he-le-maal los leek te gaan op deel 1 van deze game. Een van de meest toffe mods die je destijd kon spelen was de re-enacting van de zogeheten 'lobby-scene' uit de eerste Matrix-film. In de benchmark tool 3DMark (1999-versie dacht ik?) kwam deze scene nog een keer langs, wat het alleen al waard was om deze tool te installeren.
Yep, Neo-noir, aka film noir 2.0.

De uitgesproken sfeer, voice-over en het sterke verhaal maakte de game, niet alleen de (toen nog hippe) bullet-time. Bullet-time was ook een essentieel/integraal onderdeel van de gameplay, niet zomaar een fx gadget en zag er wel altijd heerlijk dramatisch uit :Y)

Het was toendertijd een ongekend 'total package' van neo-noir, prachtige in-game graphics (en fatsoenlijke framerates !), volledig interactieve wereld, goed & afwisselend level-design, sterk verhaal & soundtrack en lekkere gameplay.

PS: De developer van Max Payne, Remedy, vinden hun origine deels in de oldskool demo-group Future Crew. Dit waren nerds met 'uber-skills', wat je duidelijk terug ziet in de extravagante in-game effecten en de aandacht voor details.
Dat laatste wist ik niet, want ik heb Max Payne deel 1 en 2 echt vaak gespeeld. Echt geweldig in elkaar gezet. Het verhaal, omgeving en karakters.

En zo geweldig dat ik eigenlijk denk dat deel 3 geen echte Max Payne gaat worden en naar mijn idee een slap aftreksel van deel 1 en 2. De noir stijl gaat ook zo verloren vanwege BraziliŽ en zijn nieuwe functie, net wat het spel ook zo Max Payne maakte.
Max Payne was wel iets meer dan een one-trick pony naar mijn mening. Er werd ook gebruik gemaakt van een heel specifiek soort story-telling (met de comic achtige tekstballonnetjes en de voice over) en er was een heel cynische sfeer (inclusief hallucinaties etc.) die ik ook niet vaak gezien heb, zeker niet vůůr max payne.
Precies hetgeen waar ik mij dus ook zorgen over maak, health regeneration. Mag toch echt hopen dat ze het oude systeem op basis van ''painkillers'' behouden, anders is de uitdaging gewoon volledig weg. Hetzelfde is recent nog gebeurd met FEAR 3 en Deus Ex: Human Revolutions heeft het ook(daar is het helemaal erg, gewoon vanuit cover op het hoofd mikken en dan schieten). Met health regen maakt het gewoon niet uit of je 10 keer of 100 geraakt wordt. Mochten ze het toch gebruiken in Max Payne 3, koop ik het zeker niet(en moeten we toch maar eens denken aan een online petitie te starten).
Aan het laatste plaatje te zien komt er iig ook weer cover-based shooting in *zucht*
Ik vraag me af of de meerderheid eigenlijk wel op deze twee features (auto health regen + cover-based shooting) zit te wachten, ik niet iig.
Nee, daar zit het merendeel niet op te wachten. Dit system is geimplementeerd om de entaal gehandicapten te cateren die het geduld niet op kunnen brengen een spel fatsoenlijk en tactisch te spelen. Dit is ongeveer gelijk gelopen met de opkomst van de Xbox en Playstation 2.

Toegankelijk maken voor de massa's heet dat in mooie termen. In gewoon Nederlands betekent dat alle uitdaging uit het spel halen en het zo ver pulpen dat iedereen en zijn half dode hond het kan spelen.
offtopic: het viel mij op dat de PC versie goedkoper is als de console versie, heeft iemand een idee waarom?

@Yellowonline; geheel met je eens, veel uurtjes deel I met veel plezier gespeeld. twee viel mij tegen.
PC games zijn bijna altijd goedkoper dan de consoleversie. Heeft volgens mij mede te maken met de royalties die afgedragen moeten worden aan Sony of Microsoft.
Heeft volgens mij te maken dat alles op de pc kapot gekopieerd wordt en het aantrekkelijk gemaakt moet worden om het op de pc te kopen.
In dat geval zouden de prijzen van PC games alleen nog maar drastischer moeten dalen, want volgens vele is piraterij op de PC expodentiŽel gestegen de afgelopen jaren.

Het zal inderdaad met de royalties te maken hebben, deze worden gewoon bij de consument gelegd, en jij betaalt als het ware, voor een groot deel, de royalties.

Piraterij op consoles is overigens ook niet mis hoor, ik denk zelfs dat piraterij op consoles gelijk is of misschien zelfs wel meer is dan op PC's, aangezien het ombouwen van consoles tegenwoordig heel simpel is.
Piraterij op consoles is overigens ook niet mis hoor, ik denk zelfs dat piraterij op consoles gelijk is of misschien zelfs wel meer is dan op PC's, aangezien het ombouwen van consoles tegenwoordig heel simpel is.
Van de Piratebay:

Deus Ex PC: 7754 7822
Deus Ex Xbox 420 222

Het gaat hier on seeders en leechers

Piraterij is op de PC een veel en veel groter probleem dan op de consoles, basta!
Basta! Want het aantal leechers en seeders op een enkele torrent van een enkele website bewijst dat!

Het is niet alsof het merendeel van alle geŁploade zooi op usenet voor consoles is of iets.
KopiŽren voor een console is zelfs simpeler. Heb het hier uitgeprobeerd op een Wii, PS2, PS3 en een Xbox en Xbox 360 en dat is voor een hersendode tokkie juist goed te doen waar die al snel vastloopt op een iets andere crackwijze op de pc.
Ik durf te wedden dat piraterij op de consoles een stuk erger is dan op de pc.
Om te reageren op de offtopic vraag: Volgens mij wegens licenties om de game uit te brengen op de specifieke console die er natuurlijk op de PC niet zijn. Maar een definitief antwoord heb ik (nog) niet gevonden.

Max Payne 1 was inderdaad een geweldige game, maar kon anders ook prima genieten van deel 2 (al was het wel de mindere van de twee delen). Ik zit persoonlijk wel te wachten op een deel 3. Toen de eerste screenshots naar buiten kwamen zaten een hoop fans te gillen dat de game te zonnig was en Max met baard en slonsig uiterlijk, dat kon allemaal niet. Ik vond deze nieuwe invalhoek juist interessant...
elke publisher draagt per verkochte unit idd een fee af aan de console maker. Dit is een bedrag van zo'n 10 a 15 dollar. Wat je weer terugziet in een meestal 10 euro hogere prijs
Dat is voor vrijwel alle spellen zo.
Ik gok dat het ook een kleine aansporing is om te kopen ipv te downloaden. Dit gebeurd bij pc versies natuurlijk veel meer dan bij console versies.

OT: Ziet er echt nice uit! :) Waar zijn de tijden dat je 5 minuten zat te wachten tot het bloedbalkje geladen was in max payne 1 :z . Ben erg benieuwd naar de multiplayer, als je naar voorgaande delen kijkt ben ik bang dat het wel snel een chaos wordt ivm met bullet time.

[Reactie gewijzigd door Electromonkey op 8 september 2011 15:52]

PC versies zijn altijd goedkoper dan de console versies
't Is te hopen dat het beter is dan Max Payne 2. Waar de eerste een geweldige trip van een verhaal was, met legio speciale effecten, was de tweede een flauw afkooksel. Hoe dan ook is het moeilijk om het eerste deel te overtreffen denk ik.
Tweede deel vond ik ook erg goed eigenlijk.
(De film was wel bagger overigens).

Ik hoop dat ze wel dezelfde stijl hanteren eigenlijk.
Maarre Max met een afgezaagde shotgun blijft wel gaaf natuurlijk.

Edit: wel hopen dat het geen magere console port wordt trouwens!

[Reactie gewijzigd door Sneezzer op 8 september 2011 15:14]

Ik kan moeilijk zeggen dat het een flauw aftreksel was. Het tweede deel had dezelfde cynische, donkere humor en sfeer wat in deel 1 ook zo speciaal was. Verder zag het er toentertijd ook erg goed uit. Deel 1 en 2 staan wat mij betreft dan ook op gelijke hoogte. Nu hopen dat deel 3 datzelfde niveau kan bereiken.
Ik speelde Max Payne 2 vůůr deel 1, die kocht ik nadat ik deel 2 had uitgespeeld en het zo'n top spel vond. Dat was ook even wennen, deel 1 was natuurlijk grafisch minder maar wel net zo leuk. Ik heb deel 2 een aantal keren gespeeld, het staat nog steeds op mijn oude game PC. De manier van spelen was ook bijzonder, het verhaal, de verhaallijn etc.
EINDELIJK!!!

Maar na zo lang wachten, zulke hoge verwachtingen en een meesterlijke deel 1....
Kan het eigenlijk alleen maar tegenvallen.

Ik vond Red Dead Redemption er wel goed uit zien en als Max Payne 3 met een nieuwe
(verbeterde) engine wordt gefabriceerd, moet het wat dat betreft wel goed zitten.
Afwachten of het verhaal een beetje in de buurt kan komen van deel 1.
En de controls... Ik zie Max Payne nou niet echt goed werken icm het camera werk en de controles van de andere Rockstar games. Maar ja tis afwachten natuurlijk...
Bruut! En dan ook nog Mass Effect in dezelfde maand, verdomme jongens, dat wordt moeilijk kiezen.

Maar multiplayer? *facepalm*
Kiezen tussen slapen of gamen? Want gespeeld worden ze allebei!
Dat Max Payne 3 zich in BraziliŽ afspeelt is geen nieuwe informatie; was in 2009 al bekend. http://www.geek.com/artic...d-man-to-brazil-20090616/
Lang gewacht, eindelijk een release datum. Ik ben erg benieuwd hoe ze het MP gedeelte in gaan vullen.
ben benieuwd max payne 1 kon ik nooit op me eige pc spelen omdat ik geen open gl ondersteuning had Toen die tijd 8)7

mp 1 overtreffen ze zeker niet

ik verheug me er wel op :)
Nu komt het spel wel op de geplande datum? Aangezien hij al vele malen is uitgesteld..
Als ze de sfeer van 1 en 2 kunnen nabootsen wordt dit een must have voor mij. Weinig spellen die ik zo vaak als MP2 heb uitgespeeld, gameplay was gewoon ubervet.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True