T-Mobile zou willen vasthouden aan 'onbeperkt' mobiel internet

T-Mobile zal in zijn nieuwe abonnementen de datalimieten verlagen, net als KPN en Vodafone, maar de prijzen worden niet verhoogd. Dat meldt een bron binnen de telecomsector aan Tweakers.net. De provider houdt vast aan 'onbeperkt' internet.

Wie de limiet overschrijdt valt ver terug in snelheid, maar hoeft niet bij te betalen, in tegenstelling tot wat bij Vodafone en KPN het geval is. Daarmee lijkt T-Mobile voorlopig vast te houden aan het model van 'onbeperkt internet', zo meldt de bron. De goedkopere abonnementen krijgen lagere limieten dan nu het geval is, net zoals KPN en Vodafone hebben aangekondigd. T-Mobile zou de prijzen echter niet willen laten stijgen, al zijn details onduidelijk.

In de nieuwe abonnementenstructuur zitten nog enkele wijzigingen. Zo wordt de snelheid bij duurdere abonnementen verhoogd naar 14,4Mbps. Dat is nu nog maximaal 7,2Mbps voor de smartphone-abonnementen, bij Relax-bundels is dat 1Mbps. Het onbeperkt houdbare beltegoed zal verdwijnen. Het is onduidelijk wanneer T-Mobile de nieuwe abonnementen bekendmaakt en vanaf wanneer ze worden verkocht.

KPN en Vodafone maakten deze week al wijzigingen in de abonnementen bekend. De nieuwe abonnementen van beide providers zijn erop gericht om grootverbruikers van data meer te laten betalen. Bij beide providers is de hoeveelheid data in de bundel gekoppeld aan het aantal belminuten. T-Mobile laat weten geen commentaar te hebben op de informatie over de nieuwe abonnementen. "Wij reageren nooit op dergelijke geruchten", aldus woordvoerder Roderick van Houten. T-Mobile wil tevens niet bevestigen of er nieuwe abonnementen aankomen.

Door Arnoud Wokke

Redacteur Tweakers

22-07-2011 • 14:12

296

Reacties (296)

296
288
169
3
0
30
Wijzig sortering
Dat je niet bij hoeft te betalen als je over je limiet heengaat, maar geknepen wordt, zou voor mij genoeg reden zijn om van KPN over te stappen naar T-Mobile. Ik vind het wel zo klantonvriendelijk om een dikke factuur te sturen als je over een arbitraire limiet heen gaat! Ik wil niet hebben dat zo'n provider mij praktisch verplicht in de gaten te houden hoeveel data ik verbruikt heb en al helemaal niet als die limiet maar honderd megabyte is. We zitten toch niet meer in de twintigste eeuw? Ik vind het enorm onfatsoenlijke manier om met je klanten om te gaan en ik ben van plan daar niet mee akkoord te gaan (waarbij ik dus hoop dat ik het over anderhalf jaar nog niet ben vergeten :+).

Ik hoop dat T-Mobile hier klanten mee wint, dit model zie ik graag ook weer terug bij KPN en Vodafone.
Data bundels in de 20e eeuw? Damn, jij loopt al langer in de echte voorhoede ;)
Mja, what else is new? Bedoel.. bij T-Mobile gold nu al voor Web 'n Walk Plus dat je 2GB er door kon jassen tegen hogere snelheid. Nadien werd je teruggezet op lage snelheid, maar kon je wel blijven internetten. En dan is het de vraag waar de voorkeur naar uit gaat: beperkte duur van maar snel internet en bijbetalen. Of beperkte duur van snel internet en onbeperkte duur van traag internet nadien. Dat is en blijft dus het verschil tussen KPN/Vodafone enerzijds en T-Mobile anderzijds. Wel apart om te lezen dat T-Mobile nu al zo snel het onbeperkt meenemen van je tegoed bij het "nieuwe" Relax alweer wegdoet.

Ik heb zoiets van: snel internet is leuk en aardig, maar hoe hoger de snelheid, des te sneller je aan je limiet zit. Mooi hoor dat je kortstondig dan mooi vloeiend op je smartphone kunt internetten. Maar ik geef dan toch echt de voorkeur aan langdurig gebruik kunnen maken van internet op je smartphone. Zij het dan tegen lagere snelheid. Helaas zal ik altijd het mindere bereik van T-Mobile op de koop moeten toenemen. Dat is voor mij nog het enige wat mij telkens doet twijfelen. Want voor de rest zit ik prima bij T-Mobile met mijn Flex Sim Only. Onbeperkt traag internet, onbeperkt je overgebleven tegoed meenemen. Alles uit je bundel, of je nu belt/smst/internet in NL of buitenland. Dat zijn zoveel voordelen tegenover KPN/Vodafone dat het ene nadeel: minder bereik ik wel voor lief wil nemen.

Edit: Nuja, wat er dus aan veranderen gaat is..

Niet langer na 1GB (bij Web 'n Walk) of 2GB ( Web 'n Walk plus) wordt je geknepen qua snelheid, maar afhankelijk van de nieuwe limiet al eerder dus. Tja, was te verwachten. En in die zin sluit T-Mobile gewoon aan bij Vodafone/KPN. Alleen vind ik het wel zo netjes van T-Mobile dat ze mobiel internet apart laten van bellen/smsen. Want bij KPN/Vodafone zit je als je snel internet wilt gewoon opgescheept met veel minuten/smsjes. En dat is straks bij T-Mobile dus niet zo! En daarnaast dus niet langer onbeperkt meenemen van je tegoed. Tja, T-Mobile was de enige die dat deed. Snap wel dat ze het nu laten varen. Kost te veel, is eenvoudig weg te halen en niemand die het anders aanbied. Kortom: de implementatie van T-Mobile is rechtsom, die van KPN/Vodafone linksom. Beide komen uit bij hetzelfde maar dan geef ik toch de voorkeur aan de manier die T-Mobile gekozen heeft.

[Reactie gewijzigd door Joosie200 op 22 juli 2024 18:02]

Wat ik niet zo goed snap is dat ze de keuze zo extreem maken: ofwel megasnel internet + strakke limieten bij KPN/Vodafone, ofwel onbeperkt internet tegen eerst 1+ Mbps en dan 64 kbps. Is er geen vraag naar bv 'onbeperkt' internet tegen 128 of 256 kbps bijvoorbeeld? Snel zat voor de meeste internet toepassingen, maar het houdt de YouTube streamende en tetherende veelverbruikers buiten de deur.

Ik zit hier in Zwitserland bv bewust op het EDGE netwerk (384 kbps, in de praktijk natuurlijk wat minder), want ik heb mijn iPhone vanwege de batterijduur op 2G gezet. Dat werkt verder prima met dingen als Facebook, Google Maps, en mobiele websites. In NL is er geen EDGE netwerk meer, maar de providers kunnen prima een 'virtueel' EDGE abo maken door een 384 kbps cap aan te houden.

Het probleem van de telco's met de grootverbruikers op hun netwerk is uiteindelijk een piekcapaciteitsprobleem, data limieten op maandbasis zijn daar helemaal niet zo'n goede manier voor. Bied liever een contract aan waarmee je op de piekuren gethrottled wordt, en in de daluren wel hoge snelheid hebt.

[Reactie gewijzigd door Dreamvoid op 22 juli 2024 18:02]

Inderdaad, deze oplossing zou voor mij ook een goede uitkomst zijn. Doe mij ook maar een onbeperkt abo met lagere snelheid.
"T-Mobile zal in zijn nieuwe abonnementen de datalimieten verlagen, net als KPN en Vodafone, maar de prijzen worden niet verhoogd"

Indirect krijg je voor hetzelfde geld minder data, dus je gaat wel meer betalen...
Precies, Vodafone en KPN gaan linksom, en T-mobile rechtsom, maar uiteindelijk komt het op hetzelfde neer... er gaan nog altijd meer wegen naar rome ;)
Ja dat klopt, maar het is wel ontzettend slim gezien. En ik verwacht dat ze dit ook bij marketing ontzettend goed gaan benutten.
Ben ik niet met je eens. Bij KPN en Vodafone moet je kapitalen bijbetalen als je over je datalimiet heengaat. Bij T-Mobile merk je het wel dat je over je limiet heengaat, maar alleen doordat je internet zo traag als stroop wordt. Maar liever langzame verbinding dan bijbetalen!
Rechtsom maar zonder duurder te worden en met een gegarandeerde toegang op internet, dus WhatsApp en Skype (op lagere instellingen) kan je altijd blijven gebruiken, wat wel anders is bij KPN en Vodafone.

Ik blij in dat geval lekker bij T-mobile
Nou ja dit is een tussenweg, neem aan dat ze van het 1Gb limiet 500MB maken en het 2GB 1GB oid, heus niet zo naaierig als bij vodafone :)

Huidige situatie:
T-Mobile 2GB dataverkeer: 10-15 euro per maand (afhankelijk van je abbo)
Vodafone 2GB dataverkeer: 150 euro per maand

T-mobile gaat echt niet 10x zo veel vragen! 3x raden waar ik liever zit ondanks de klachten waar ik zelf trouwens nooit last van heb!

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 22 juli 2024 18:02]

Anoniem: 215005 @Toppertje22 juli 2011 14:35
nee hoor, KPN en Voda hebben link en rechts om gedaan.. data limiet omlaag en abbo omhoog..

en bij T-mobile is het nu dat je minder krijgt voor je geld.. maar bij kpn en voda is het dus minder waar voor je nog duurdere abonnement.
Het limiet zit op dit moment op 1GB om op volle snelheid te downloaden.

Na deze 1GB gaat valt de snelheid terug naar 30-40KB per seconde, wat ik heel redelijk vind, aangezien je nog steeds alles kan zoals, skype, youtube, webcam enz.

Je betaalt dus niks meer, al zouden ze voor die 10 euro p/m al direct 40KB/s leveren dan heb ik niks te klagen, aangezien het onbeperkt is.

Ik ben er dus erg blij mee.
Het probleem is dat je niet 40KB/s krijgt, maar 64Kbps. Dat is effectief dus 8KB/s, waar je niet mee kunt skypen, en ook geen fatsoenlijk youtubefilmpje streamen.

Browsen gaat echter nog wel prima, dus ik heb er niks op tegen.

Ik vind dit een goede zet van t-mobile, en ook al is mijn bereik niet altijd even goed, vanwege dit feit blijf ik lekker bij roze.
Betere zet? Kunnen we het aub houden op minst slechte zet?
Het zou een betere zet van T-mobile zijn wanneer zij besluiten het netwerk uit te breiden, en de snelheden juist op te voeren voor het zelfde geld, maar nee, we worden geconfronteerd met het omgekeerde, en dan wel alle 3 telco's tegelijk... Natuurlijk is dit geen prijsafspraken maken. Dat gebeurt toch niet meer anno 2011? De telco's zijn heel eerlijk hoor, dit is marktwerking (humfffffpppfff niet dus).

Op deze manier kunnen de Telco's de grote investeringen nog lekker uitstellen.

Eind van mijn contractperiode zeg ik de boel op en neem een SIM only zonder poespas... zouden we allemaal moeten doen...
Je valt terug op 64kbit/s, dat is 8KB/s geen 30 tot 40KB/s ;)
Ik denk toch dat je hier toch te simpel overheen gaat door een en ander zomaar door 8 te delen.

Vergeet niet dat er nog allerlei checks plaatsvinden bij het versturen van de pakketjes (het blijft een vorm van seriele communicatie).
Zonder er diep op in te gaan schat ik in dat je met een gerust hart mag delen door 11, daarbij is 1KB 1024 bits,,, dus kom ik uit op ongeveer 5,68 KB/s, da's nog een 30 procent minder ;-)
Doe mij maar een stabiel 2Mbps met 500mb dataverkeer per maand en daarna mag het gerust 128Kbps of zelfs 64Kbps worden, zolang het stabiel is.

Ik werk in een druk regio waar ik in theorie 7.2Mbps moet halen, maar als de zon schijnt en mensen massaal buitengaan, haal ik nog geen 64kbps!
64kbit is zo'n 5 a 6 kbyte/sec ;)
Dat is te weinig voor een radiostream of voip.
Inderdaad! Alsof het stroop is.. We zijn het niet meer gewend misschien. Maar toen we ADSL kregen was dat ook maar 512mbit. Dat was evengoed maar 50kb/s, een snelheid waar je echt prima op kunt internetten. Ik hoef eigenlijk ook niet sneller op mijn foon. Thuis pak ik wel WiFi. Onderweg is het hoofdzakelijk bereikbaar blijven en wat kunnen opzoeken.

Edit:
Hmmz, blijft lastig voor sommigen, het verschil tussen bits en Bytes... Deze post slaat dus op niets, want 64kbit is wel te weinig. 256kbit/s, dat zou service zijn imho.

[Reactie gewijzigd door GENETX op 22 juli 2024 18:02]

De snelheid wordt verlaagd als je over de limiet gaat. Het is niet zo dat je daar na moet gaan betalen voor de data zoals bij KPN en Voda.
Alleen lijkt het erop dat de limiet niet hard zal zijn, maar slechts een terugval in snelheid zal betekenen. Dus je blijft toegang tot internet houden zonder extra te betalen. Dus je gaat niet extra betalen...

[Reactie gewijzigd door hoeksmarp op 22 juli 2024 18:02]

Niet helemaal aangezien je voor de data die je bovenop je bundel verbruikt, niets hoeft te betalen.

Of je nu 5gb per maand verbruikt met een limiet van 2 gb
Of 5gb per maand verbruikt met een limiet van 1 gb

Je betaalt hetzelfde, alleen de snelheid zal omlaag gaan zodra je het limiet hebt overschreden.
Zoals ik het zie; je kan hetzelfde abonnement nemen, maar als je veel gebruikt en dus snel over de datalimiet heen gaat, val je terug in snelheid maar kan je nog wel steeds internetten. Onbeperkt internet dus, de snelheid is een ander verhaal.
Maar bij KPN en Vodafone wordt bijv. WhatsApp en Twitter dan helemaal geblokkeerd terwijl je bij T-Mobile gewoon goed gebruik kan maken van deze diensten.
Ik denk dat een betere vraag is of WhatsApp onder SMSoIP valt of niet. Ik denk dat SMSoIP het versturen van echte SMS (via een SMS modem van een andere provider) over het internet is.

En dan bedoel ik zoiets als wat ChompSMS doet http://www.chompsms.com/flat_rates
Nee want dit is Europees geregeld, dat providers individuele diensten niet mogen blokkeren.
Anoniem: 394009 @DarkUnreal22 juli 2011 18:26
Waar dan? Vodafone blokkeert Skype nu al, straks mogen ze dat in Nederland niet meer.
Dat blokkeren mag dus binnenkort niet meer.
Na overschrijden van datalimiet blokkeert KPN en vodafoon niets, dan gaat namelijk de tikker lopen en mag je per extra mb een bedragje neerleggen
klopt, maar bij kpn en vodafone krijg je minder data voor meer geld. dus wat heb je dan liever
Indirect krijg je voor hetzelfde geld minder data, dus je gaat wel meer betalen...
Die limiet is bij t-mobile best hoog, ik kom volgens mij in een half jaar nog niet aan hun maandlimiet. Dus ik kan er echt niet wakker om liggen.
Anoniem: 190519 22 juli 2011 14:13
nouja het is wel positief dat ze onbeperkt blijven. Nu nog even afwachten wat de limiet wordt voor je terugvalt in snelheid.
De gebruikelijke 64kbps
Is dat "onder optimale omstandigheden"? Of gegarandeerd?

Hoe dan ook is je Internet verbinding niet meer bruikbaar op je telefoon met snelheden die we sinds eind jaren 90 niet meer gezien hebben. ;(

De consument wordt aan alle kanten een poot uitgedraaid en dat terwijl we al #3 stonden in de lijst van de duurste mobiele communicatie ter wereld.
Heb je daar een bron voor? Want wat ik ervan heb begrepen stonden we juist in de top 5 van de goedkoopste en niet de duurste ;)
Anoniem: 294535 @Uniciteit22 juli 2011 14:35
http://www.zdnet.nl/news/...duurste-in-mobiel-bellen/ (Nederland wordt er ook in genoemd)
http://www.gsmhelpdesk.nl/read-rss.php?id=5259
http://www.kiesmobiel.nl/...and-bij-duurste-in-europa

Moet wel genoeg zijn :) Wel gaat dit over belminuten, niet over data. Maar ik ben er vrij zeker van we die top 3 na deze verhogingen ook wel in mogen :)
http://www.zdnet.nl/news/...duurste-in-mobiel-bellen/ (Nederland wordt er ook in genoemd)
http://www.gsmhelpdesk.nl/read-rss.php?id=5259
http://www.kiesmobiel.nl/...and-bij-duurste-in-europa

Moet wel genoeg zijn :) Wel gaat dit over belminuten, niet over data. Maar ik ben er vrij zeker van we die top 3 na deze verhogingen ook wel in mogen :)
Ik dacht dat men altijd keek naar EU, de landen om ons heen vwb. bellen, post enz. Dat is dus niet zo. Want anders zouden wij ook bij dat gemiddelde behoren van 13ct p/m.
Toeristen zullen ook wel oppassen om vanuit nederland naar huis te bellen.
Hoe dan ook is je Internet verbinding niet meer bruikbaar op je telefoon met snelheden die we sinds eind jaren 90 niet meer gezien hebben.
Dat is pertinent niet waar, ik schakel om batterij te besparen nog wel eens GPRS in, iplv 3G, vooral op lange trips, en dan kun je prima surfen, mailen, facebooken, etc.
Anoniem: 140398 @arjankoole22 juli 2011 14:32
das wel 128kbps, niet 64
Nee hoor, GPRS (bij T-mobile in ieder geval) heeft een downstream van 60Kb/s en doet 40Kb/s upstream.
Anoniem: 58485 @SirNobax22 juli 2011 20:17
Weet je het zeker? Met GPRS mag je blij zijn als je 7kb p/s haalt (Kilobytes). Het aloude inbel-internet is echt niet zo snel als jij doet vermoeden... 3G is in principe met een blackberry tot op 250kb p/s ... Maar daar betaal je iets meer voor dan gewone internet. Ik ben ruim 5+ jaar klant bij T-mobile en ik verwacht ook niet anders dan dat zij gewoon 'gewoon' blijven. Veel data verbruiken doe ik toch niet. Het ophalen van mail via BIS wel.
Anoniem: 215005 @arjankoole22 juli 2011 14:33
ik weet niet wat jij prima vind maar ik vind het dus echt niet acceptabel om op 2G te internetten..

mail en WA gaat prima maar internet en facebook is een ramp.. dus laat staan youtube enzo
Misschien is youtube dan ook het probleem dat mensen over de limiet heen gaan? Overigens kan je meer met 64kbps dan je denkt. Voip, msn, webcam, normaal browsen, e-mail. Alleen gaat het wat trager.

En om een indruk te geven. In 1990 was 64kbps een mega snelle verbinding. In 1995 was 128kbps een uitzonderlijk snelle verbinding.
Jup, maar het is jammergenoeg 2011. 3000 gulden per maand was in 1990 ook een heel mooi salaris, maar nu word je er niet vrolijk van,
In 1980 vond Bill Gates dat 640k genoeg moest zijn voor iedereen :+

(Ik weet het, het is een hoax, maar toch....)

edit:
Aangepast. Mijn dank gaat uit naar .oisyn hieronder ;)

[Reactie gewijzigd door Gepetto op 22 juli 2024 18:02]

.oisyn Moderator Devschuur® @Gepetto22 juli 2011 15:59
De hoax ging om 640k, niet 64k ;)
Nou, sommige mensen zijn al blij als ze dat bedrag halen hoor, en de meesten zitten er niet ver boven.
In 1990 hadden we nauwelijks mobiele telefoons, laat staan applicaties die mb's vreten zoals youtube..

En het probleem is dat ze ons eerst verwennen met goedkoop internet, dan wennen we eraan en passen ons gedrag aan maw gebruiken veel youtube. En dan moeten we ons aangeleerde gedrag weer afleren omdat de telecombedrijven te weinig hebben geïnvesteerd.

En voip met vertraging lijkt me ook niet erg handig/bruikbaar.
Voip en webcam worden (in de praktijk) wel lastig over 64kbps.
Voip en webcam worden (in de praktijk) wel lastig over 64kbps.
Dat deden we vroeger al over 56k6 modems heen, je moet alleen geen 1080p met 5 kanaals Dolby verwachten.
Dat weet ik ook wel (ik had er ook eentje), maar die 56k6 vaste lijn verbinding was in de praktijk wel wat stabieler dan je 64kbps GPRS verbinding.
De mobiele facebook site werkt anders prima op GPRS.
Maar wat is de ervaring van 64kbps? Als je zometeen bij T-Mobile 100Mb krijgt en daarna terug gaat naar 64kbps, kun je dan nog wel enigszinds normaal facebook openen (met foto's) of moet je daar een minuut op wachten (wat ik dus onacceptabel vind)?
64kbps is vergelijkbaar met een 56k modem, de desktop versie van de Facebook homepage is ~300KB, dus dat duurt 37 seconden..... foto's (~1mb gecomprimeerd) zullen laden in ruim 2 minuten.

Met 64k kun je je Twitter updaten (140 bytes + protocol + authenticatie + antwoord, ongeveer 5kb), dat duurt enkele seconden.

[Reactie gewijzigd door donny007 op 22 juli 2024 18:02]

Ik neem aan dat het meeste uit de cache kan worden gehaald?
Mwah ik denk dat de dingen die veel kb vreten juist de foto's zijn en die veranderen telkens weer dus je zult wel een deel uit de cache kunnen halen maar toch...

Ik woon hier bovenin limburg en heb alleen gprs internet als ik buitenshuis ben. 5kb/s haal ik dan ongeveer en ja je kunt er mee op facebook als je heeeel veel geduld hebt.
Ach, de socials meetingpagina's zijn nu niet echt zo belangrijk

Veel mensen nemen nu (uiteindelijk) internet bij hun mobiel, niet voor FB of Hyves, maar voor Whatsapp

Ik heb WA op mijn telefoon staan en merk dat er regelmatig contacts bijkomen, die voorheen niet eens een "fatsoenlijke" gsm hadden, omdat hun nokia 3310 nog goed werkte
Onzin, internet onderweg blabla ...
Maar sinds er één kennis ze wijsmaakte dat Whatsapp net als SMS is, moet er ineens een (semi)smartphone komen, met internet .. zóó geweldig...

Het omlaag gaan van de limieten is niet alleen logisch, maar kan me er niet aan storen, zelfs al zou je het alleen voor WA genomen hebben, op de 64kb lijn gaat dat prima, dan maar wachten op de foto's ... :)

Veel van de eerder genoemde mensen hebben het zo goed door, dat ze niet eens het wifi deel hebben ingeschakeld voor thuis, "want het werkt toch"
Laat de gebruiker eerst eens leren omgaan met de mogelijkheden, en hun opties verkennen.

Gewaarwording is een onderdeel van een leerproces, ik zie de klachten al komen
Youtube werkt niet .... domme telco ... heeft weer storing, terwijl ze over hun limieten heenzitten
< beter dan de andere 2, waar ze na het negeren van de 2 smsjes die het dataverbruik melden moeten gaan betalen - nog wijzere lessen >
je haalt max 8kB/s binnen (of zelf 6.4kB/s?). Een foto van 480kB (van een gemiddelde camera zit je zo op een veelvoud zonder verkleining) duurt dus al een minuut of meer. Snelheid is dus dramatisch en alleen voor bijv. mail bruikbaar.

[Reactie gewijzigd door BrokenTable op 22 juli 2024 18:02]

Onbeperkt met datalimiet, volgens mij gaan die 2 niet echt samen in één zin.
Jawel, je houdt gewoon je datatoegang, alleen langzamer.
Het is net zoiets als onbeperkt spare-ribs eten, je mag wel 10 kilo naar binnenwerken, maar voordat je dat hebt bereikt heb je er je buik van vol en stop je er maar mee.

Zo gaat het precies met downloaden op gprs snelheid, daar is ook de lol vanaf nog voor je aan een limiet van zeg 1 a 2 gig zit.
Heb je een idee hoeveel 1 GB is ?
Met streaming zit je er zo aan, maar met normaal update / mail en messaging duurt het wel even voor je er bent hoor

Ik doe niet aan krampachtig bijhouden, maar mijn gemiddelden zitten rond de 400 tot 900 MB
inclusief hier en daar filmpjes en muziekjes downloaden

Wordt bewust van je gebruik, Spotify is leuk, maar als je dagelijks dezelfde muziek luistert waarom zet je dan geen playlist thuis op, en gebruik je die ?
De meeste phones hebben een redelijk goede FMradio aan boord ... internetradio loopt achter, en kost klauwen met data

filmpjes ... ieder zijn keuze, maar hou wel rekening met jawel ... volume ...
Heb je een idee hoeveel 1 GB is ?
Ik draai al "even" mee, dus dat weet ik ja. ;)

Ik gebruik mijn telefoon (HTC Sensation) niet voor FM radio, maar wel om mee te skypen, met video-chat gaat dat best hard. Vergeet niet dat smartphones ook steeds meer worden gebruikt om lekker filmpjes op youtube e.d. te kijken, dus 1 gig per maand is niet uitzonderlijk veel meer hoor.

[Reactie gewijzigd door Gepetto op 22 juli 2024 18:02]

Denk niet dat de meeste phones een FM radio hebben. Verder komt er sowieso helaas vrijwel alleen maar crap op FM radio. Ik zou graag naar een internet radio luisteren onderweg, met fatsoenlijke muziek die ik niet al ken, maar dit gaat op deze manier helaas niet. DAB zou hiervoor een oplossing kunnen zijn als telefoons hiervoor geschikt worden en het in NL fatsoenlijk wordt uitgerold.
Het is dan ook geen limiet, hoewel in bepaalde zin wel natuurlijk immers kun je maar 64kbit per seconde downloaden, een maand heeft ongeveer 2,5 miljoen seconden ;)

Dat is ongeveer 20GB per maand :D En dan reken ik niet mee dat je voor die 64Kbit al 2GB met hogere snelheid mag binnen slurpen...

Beter dat t-mobile dit doet, anders had ik me volgende Abbo zonder internet genomen, ben overal op wifi welkom, enkel in de auto niet :)
14.4Mb voor mobiel internet?

Ik heb liever 3.2Mb landelijk dekkend 3G netwerk, wat bij T-Mobile dus niet het geval is en onbeperkt Internet. Dat is ook snel genoeg ook voor streaming.
Gelukkig maar, net mijn abonnement verlengd voor een jaar.
Als je toch al hebt verlengd maakt het sowieso niet uit he..
Hoe zit het eigenlijk als je abonnement verlopen is maar je em niet verlengt? Bij mijn weten wordt je abonnement dan stilzwijgend verlengd onder de condities waarop je deze hebt afgesloten, toch??
Een abbo dat over zijn initiële contractduur heen is wordt daarna meestal ( :P ) steeds met één maand verlengd onder diezelfde voorwaarden. Je daarna dus op elke moment van abbo/provider switchen.
Dat klopt niet, het wordt niet met een maand verlengd (gevolg: je mag alleen opzeggen per de dag van de maand dat je abo ook inging), maar het gaat over naar een abo van onbeperkte tijd met 1 maand opzegtermijn (je mag opzeggen met ingangsdatum minstens een maand vooruit).
Maar als je een toestel had bij dat abonnement, dan is dat vaak niet aantrekkelijk, omdat de kostprijs van de telefoon vrolijk elke maand in je abonnement blijft doortikken.
Tja, dat is het risico van toestel + abo
Daarom is sim-only in de meeste gevallen voordeliger op de lange termijn, en na afloop van de termijn behoud je evt dezelfde (gunstigere) voorwaarden
Anoniem: 87586 @tERRiON22 juli 2011 15:08
Dat lijkt mij wel, anders zouden ze je eerst de nieuwe voorwaarden moeten aanbieden, alvorens te verlengen.
Wat er dan gebeurd, staat in je contract.
Zoals MarluXiaXI al meld, zou het contractbreuk van T-Mobile zijn... dit geeft jou als consument het recht om per direct het contract op te zeggen. + eventuele claism :P
Anoniem: 88197 @BvZ22 juli 2011 14:33
Euuh, claims lijken me dan niet echt van toepassing... Opzeggen idd wel.
Lijkt mij wel, je moet immers meer gaan betalen voor wat je al had. Claims bij dergelijke veranderingen lijken me zeker aan de orde.
Anoniem: 88197 @Kevinp22 juli 2011 17:29
Nee, je kunt opzeggen. Dat is je enige recht.
Geloof me maar, ik heb al een keer bij de Geschillencommissie Telecom gezeten. De provider mag de voorwaarden opzeggen en enige recht dat je dan hebt is opzeggen.

@Lekkerbek312: Wie dwingt je daartoe?

@Roland684: Dan betaal je gewoon meer...

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 88197 op 22 juli 2024 18:02]

Diegene waarmee ik een contract had afgesloten.

Dat is tegen een vooraf overeengekomen prijs onder bepaalde condities tot stand gekomen. Ik kan ook niet zomaar van mijn contract af als ik er geen zin meer in heb.
Daarom is er dus in de wet opgenomen dat je van je contract af kan.
Jij je telefoon (met subsidie) en zij het risico dat ze de investering niet terug krijgen.

Jij kan wel van je contract af, maar dan zal je wel een afkoopsom moeten betalen. Helaas kan jij de voorwaarden van het contract niet bepalen.
Waarom niet? Je hebt toch schade? Je bent nu gedwongen om een duurder abonnement af te sluiten voor dezelfde prestaties.
Ah, maak je zakelijk gebruik van een particuliere contract dan vanwege je schade? Consumenten lopen eigenlijk geen schade op omdat ze mogen ontbinden en een andere partij mogen zoeken voor minder geld of andere specificaties en dat met veelal een behoud van de nieuwe telefoon (waarop de telco dan verlies gemaakt heeft).

Een bedrijf kan schade lopen idd en hierom inkomsten mislopen, maar een consument? :S
Eens kijken wat ge gebeurd als je niet akkoord gaat met de wijziging en niet zelf opzegt }>
Dat gaat niet gebeuren -- als je niet reageert met verzoek tot opzegging dan ga je akkoord.
Heb je idd geluk en anders kun je er zo van af.

Maar iets klopt er niet in deze tekst.

T-Mobile zal in zijn nieuwe abonnementen de datalimieten verlagen, net als KPN en Vodafone, maar de prijzen worden niet verhoogd.

De prijzen verhoogd men niet maar de limieten gaan naar beneden. uiteindelijk worden de prijzen toch duurder want je gaat hetzelfde voor minder betalen. wil je hetzlefde houden zul je meer moeten betalen dus wordt ook t-mobile duurder.
Offtopic:
Prijs wordt duurder..... :X (prijs hoger of abonnement duurder...)

Ontopic:
Het blijft snert want zelfs als ze op die manier contractbreuk zouden plegen, met de eerstvolgende verlenging ben je alsnog de pineut gezien ze niet hetzelfde contract hoeven aan te bieden EN als je er gelijk vanaf zou kunnen moet je vervolgens overstappen naar een andere provider die ook duurder is geworden,
Uiteindelijk is het dus uitstel van executie (GOH, ZOUDEN ER PRIJSAFSPRAKEN ZIJN TUSSEN DE TELCONS?!?!?! en zo nee, wat is het verschil tussen prijsafspraken en alles van elkaar jatten/nadoen??)
Afspraken zijn vastgelegd, net als de schaduwadministratie van de bouwfraude zaak. Als je als 3 partijen zo goed op elkaar let dat je snel op een ander zijn wijzigingen kunt reageren is dit ook geen jatten/nadoen, is gewoon slim commercieel handelen. En snel reageren was hier natuurlijk niet nodig, het rommelt al maanden over deze prijswijzigingen. Je kunt er vanuit gaan dat de 3 betrokken telco's zo sterk op elkaar letten dat het ook niet vreemd is dat dit soort marktgedrag op prijsafspraken gaat lijken. Dit is al weken in ontwikkeling, was alleen wachten op het moment dat KPN de kogel door de kerk stuurde. En toen was het hek van de dam. En KPN dus dat ene schaap wat daar overheen ging.
En dan zijn er nog steeds mensen die beweren dat er zoiets bestaat als vrije marktwerking (waar de consument van profiteert) in een land met 17 miljoen inwoners.
Ja, daaaag.
We zitten gewoon allemaal in de tang of het nu gaat om bellen, energie, televisie, etc.
Het verschil met KPN en Vodafone is dat die beide gedaan hebben. Die hebben EN de datalimieten verlaagd EN de prijzen van de abbo's verhoogd. T-Mobile heeft in dit geval dus een ligt voordeel tegenover de concurrent.
Hoezo een licht voordeel?
We weten nog niet eens hoeveel lager het datalimiet van T-Mobile zal zijn.
Straks is het nog lager dan KPN en Vodafone, en dan ben je uiteindelijk net zo duur uit.

Het lijkt positief, maar laten we niet te hard blazen. T-Mobile is gewoon slim om van al die heisa gebruik te maken, maar ondertussen betaal je evenveel!
Je bent in principe niet duurder uit omdat je nog wel internet hebt. Maar dat is dan gewoon wat trager. Al zouden er waarschijnlijk nog wel wat bundels bijkomen waarmee je sneller internet in kunt kopen. Maar dat is dus nog afwachten.
De snelheid wordt lager dan 2G. Dat is in de praktijk van tegenwoordig volledig onwerkbaar.

[Reactie gewijzigd door Katsunami op 22 juli 2024 18:02]

Dat hoeft helemaal niet. Als je weinig verbruikt ben je bij Vodafone en vooral bij KPN veel duurder uit, zeker als je ook nog eens niet veel belt. Je hebt daar dus in ieder geval de keus.

T-mobile heeft altijd de beste voorwaarden gehad van de drie (maar veel slechter nog als Orange).

Ook bij de helpdesk werd je in principe altijd binnen redelijke termijn tewoord gestaan terwijl je bij de andere gewoon heel lang in de wacht werd gezet (vooral Vodafone toen het nog Libertel heette, ik ben daar tegengekomen dat mensen 5 uur in de wacht stonden)

Het enige nadeel van T-mobile is dat je in de helft van de regio hier totaal geen signaal hebt, en deze is niet de enige waar de dekking gewoon slecht is. Het frustrende is dat het, wel beter is geweest maar dat dit bewust is afgebouwd.
Anoniem: 119722 @bbob22 juli 2011 15:01
Maar iets klopt er niet in deze tekst.

T-Mobile zal in zijn nieuwe abonnementen de datalimieten verlagen, net als KPN en Vodafone, maar de prijzen worden niet verhoogd.

De prijzen verhoogd men niet maar de limieten gaan naar beneden. uiteindelijk worden de prijzen toch duurder want je gaat hetzelfde voor minder betalen. wil je hetzlefde houden zul je meer moeten betalen dus wordt ook t-mobile duurder.
Klopt, maar.................zie de laatste regel.
Anoniem: 119722 in 'nieuws: T-Mobile zou willen vasthouden aan 'onbeperkt' mobiel internet'
Tja.. als ze de snelheid dusdanig omlaag gooien na een bepaald gebruik, dan is het niet zo moeilijk meer om vast te houden aan onbeperkt internet.

Waarschijnlijk kom je met de snelheid die je dan nog overhoudt al lang niet meer aan de limieten die KPN en Vodafoon hanteren. Dus, zoals het spreekwoord zegt: Het blijft lood om oud ijzer.
Dat limiet wat KPN hanteerd heb je al gehaald als je snelheid is gedropt.
Ik heb liever dat de snelheid omlaag gast dan dat ik ineens moet bijbetalen voor een mega tarief
Ik heb liever een provider die gewoon zijn belofte nakomt en de snelheid en kwaliteit garandeert die ze me destijds hebben toegezegd toen ik een contract met hen afsloot.
Wat heb je liever
1) als je over de limiet gaat gewoon niets merken totdat je een factuur in de bus krijgt waarmee je in één keer falliet bent
2) als je over de limiet gaat alleen een klein sms-je krijgen waarna je wel weet dat je voorzichtig aan moet doen, maar dat je nog steeds niet weet op wat voor bedrag je factuur uit gaat komen (kan dus nog steeds uit de klauw lopen)
3) nog wel data kunnen verbruiken maar tegen een lage* snelheid maar in ieder geval zeker weten dat je het kunt blijven betalen (vast bedrag dus) *(zo laag dat je bij voorkeur zo snel mogelijk een alternatief zoekt, zoals een wifi-verbinding)

Ik zou het wel weten, helaas is het zo dat voor mij het kunnen bellen als dat nodig is, belangerijker is en dat is nou net iets waar je bij mij in de regio niet van op aan kunt bij T-mobile.
Je bestaande abonnement word niet gewijzigd, dit zou contractbreuk zijn. Dus als je nu een abo hebt gekocht blijf je deze houden totdat je moet verlengen dan gelden deze nieuwe ;)
@MarluXiaXi:
Precies, daarom heb ik vandaag mijn Vodafone contract snel voor 2 jaar verlengt, dan val ik niet onder de nieuwe voorwaarden.
Nee dat is niet zo. Zij mogen de voorwaarden van je contract wijzigen en dan moet jou de optie geboden worden om je contract te beëindigen Hier hoef je (uiteraard) niet in mee te gaan en je nieuwe contract niet te accepteren. Dan ben je gewoon klant af voor hun.

Als je provider van welke service dan de algemene voorwaarde wijzigt, dan mag je kosteloos het contract stoppen. Hoewel er kosten zijn voor ongewijzigde onderdelen in het contract.

Het verlengen hoeft dus niet speciaal te betekenen dat je 'veilig' zit met je kosten.

Ik denk juist door het niet verlengen (nieuwe telefoon en abbo), je juist beter kan zijn door de stilzwijgende verlenging van je huidige abbo. Ik zit nu bij Vodafone met sim only en alleen bellen en ik ben nog steeds goedkoper dan wat ze op dit moment bieden.
Hoe zit dit dan met abonnementen die reeds lopen? Ik bedoel, ik heb een Vodafone SuperSIM... Dit was een "nogal weggestopt" abonnement waar niet al te veel reclame voor werd gemaakt, bedoeld voor mensen die een simlockvrije iPhone hadden en hier een Vodafone sim in wilden hebben. Voor +/- €25 heb je dan 300 minuten/SMS + verdubbelaar en de 3G datalimiet van 1000MB ipv deze belachelijk lage onzin. Is het raadzaam om hierover m'n mond te houden tegenover Vodafone of zullen ze me ooit toch in de kraag grijpen? Dat zullen ze uiteraard doen wanneer ik mijn abonnement verleng, maar ik ben eigenlijk meer dan tevreden voor dat kleine beetje dat ik maandelijks kwijt ben, toestellen koop ik sowieso liever los omdat ik geen zin heb in simlocks. :)
Zolang jij niet verlengd (oftewel: een nieuw contract kiest), zullen ze je bestaande abonnement niet zo maar wijzigen.
Anoniem: 171689 @Tacow24 juli 2011 00:35
Als je sim-only belt zit er ook niet zoveel nadelen meer aan, want je hebt geen dure smartphone afgenomen die ze dan niet meer terug zouden krijgen. Denk dat KPN er nog wel aandurft om eeuwige verlengers zoiets aan te doen.
Als je deze al 2 jaar had, was het wellicht geen slimme zet. Je zit dan met harde limieten, welke nog niet zolang bestaan. Ik adviseer mensen momenteel hun abonnement stilzwijgend te laten doorlopen onder de huidige voorwaarden.

Als je telefoon nog in orde is, en je een die-hard mobiel internetter ben, dan heb je meer aan FUP (Fair Use) dan de vaste limieten. Nu kan het nog handig zijn (in de trein) om te tetheren met als resultaat dat je zo aan het limiet zit (in geval van verlenging) bij FUP is er gewoonweg geen limiet.
Anoniem: 119722 @MarluXiaXl22 juli 2011 14:59
Je bestaande abonnement word niet gewijzigd, dit zou contractbreuk zijn. Dus als je nu een abo hebt gekocht blijf je deze houden totdat je moet verlengen dan gelden deze nieuwe ;)
Maar ook al zou het wel gewijzigd worden, krijg je een brief dat je het recht hebt om op te zeggen. Inieder geval een kleine pleister op de wonde van T-mobile voor hun gebruikers. Beter wat minder data dan verhoging EN minder data dat KPN en Vodafoon gaan "flikken"
Dus als t-mobile van het contract wil verbreken, maar jij niet, mag je het contract verbreken? en dat verkopen ze dan als 'klantvriendelijk'.
Oftewel: ze mogen op elk moment de voorwaarden wijzigen of de overeenkomst beëindigen.. lekker makkelijk, ze hebben dus geen enkele verplichting naar jou toe.

Je zou ze gewoon een het contract moeten houden of een serieuze vergoeding moeten krijgen/eisen.
Maar ook hier geldt weer, niemand neemt de moeite zijn recht te halen voor een paar euro.
Alsof T-Mobile (of enige andere NL telco) ook echt bestaande contracten zou gaan wijzigen. Je reactie is incorrect en erg stemmingmakend. Vroeger heeft Telfort geloof ik zoiets een keer gedaan, met als gevolg een exodus van de klanten. Daar hebben ze allemaal van geleerd.
Ik weet nog wel toen Tringg de prijzen ging vermogen met €60(!) jaarlijks. De eenmalige set-up kosten kon je naar fluiten, al was je nog maar 3 weken klant.
ex-orange klanten werd anders wel lekker een nieuw abbo door de strot geduwd
Bij een contractswijziging heb je gewoon de mogelijkheid je contract op te zeggen.
Zie het probleem niet.. jij een telefoon voor de helft van de prijs en de kans op een nieuwe aanbieding.
Anoniem: 218438 @Roland68422 juli 2011 15:41
In de algemene voorwaarden staat dat de provider het contract mag wijzigen, en tegen welke voorwaarden. Een van die voorwaarden is, dat je op de hoogte dient te worden gesteld (schriftelijk), en dat je de mogelijkheid moet hebben tot kostenloos opzeggen.

Uiteraard zitten hier wetten en regels aan vast.

Dus met het tekenen van je contract ben je er al mee akkoord gegaan ;)
Wat echter niet zo is is dat je een bij je abbo verkregen toestel dan ook gratis houd. Je zult de kosten daarvan alsnog moeten betalen, natuurlijk niet het hele bedrag maar wel een deel. Althans dat gebeurde bij mij vorige keer.
Ze probeerden dat vroeger wel eens. Maar je krijgt een toestel met korting.
Juridisch los daarvan ga je een contract aan.

Dat contract kun je verbreken als ze de voorwaarden wijzigen.

Op die manier ben ik na 2mnd eens onder telfort contract uitgekomen omdat ze (meen ik) de kosten voor het bellen naar de helpdesk verhoogden van gratis naar 10 cent per minuut. :)

Als ze willen dat je toestel terugstuurt kun je simpelweg kort en bondig reageren met "op basis van welke wet?"
Anoniem: 171689 @Roland68424 juli 2011 00:30
Als ze je contract willen verbreken heb jij, afhangende van hoever je abbo is, een flinke korting op je smartphone omdat je dan mag opzeggen. Dus dat kost hun alleen maar geld en vooral klanten, dus dat gebeurd niet.
Misschien stomme vraag, maar mag je de phone dan houden, als je gaat opzeggen als je zo'n brief krijgt?
Nee, die moet je terugsturen, en je krijgt tegen betaling je contacten terug, op een goedkoper model
Naar gelang van de lengte en hoogte van je abonnement
Dat is niet correct. Als jij contractbreuk pleegd moet de telefoon terug. Als echter t-mobile dat doet hoef je de telefoon niet terug te sturen. Dat is ook een van de redene n waarom ze en bestaand contract niet zullen verbreken tot einde van de looptijd.

Als tmobile immers het contract breekt is er aan jou kant geen enkele voorwaarde meer waarin staat dat die telefoon terug moet.
Anoniem: 2044 @SunnieNL22 juli 2011 19:24
En hoe zit dat dan met je telefoon als je deze bij je T-mobile contract hebt gekregen via een winkel of een webshop? En niet direct bij T-mobile?
Die winkel krijgt volgens mij van T-mobile een vergoeding voor de inkoopprijs van de telefoon omdat zij jouw een abo verkopen waar de telefoonprijs in zit. Dus die winkel gaat er niet op achteruit als T-mobile de boel verbreekt.
Anoniem: 88197 @FreshMaker22 juli 2011 17:33
Wat is dat nou voor onzin :D Die mag je gewoon houden als zij de voorwaarden van je abonnement wijzigen en jij daarom opzegt.
Anoniem: 394009 @FreshMaker22 juli 2011 17:35
Wat moet een provider met een lading 2e hands toestellen die ze toch niet meer kunnen verkopen?
aan een handelaar / opkoper doorverkopen. Denk dat daar behoorlijk veel geld in omgaat, hoor.
In Oost Europa, Afrika etc. zijn ze erg blij met onze mobieltjes...

[Reactie gewijzigd door autoreverse op 22 juli 2024 18:02]

yep ik ook ! :+

Maar snap de huidige onzin niet!!
Je betaald per maand een bedrag 30, a 40 , euro.
En je bel min blijven beperkt houdbaar en sms bundel blijft ook beperkt houdbaar.
En iedere maand betaal je wederom je 30 a 40 euro.
Wat maakt het nu uit of je nu minder tikken gaat gebruiken?!!
na 2jr heb 24x30 euro betaald das 720 piekjes..

Reken daar eens de gelden betaald voor het toestel.
En je hebt een goed bedrag ..!!

Maar goed die telco's denken meer is beter !
Als ik over 1jr een nieuw abbo moet nemen met toestel.
Laat ik me niet paaien met een rot abbo waarbij ik moet opletten wat ik gebruik!
Wat een onzin.Vind dat je minimaal 4gig per maand moet kunnen gebruiken, zonder ergens bang voor te zijn!!

Anders koop ik wel het toestel los en winkel ik lekker rond naar een abbo.
Al mot ik zo'n iphone los kopen.

Als alle consumenten zich niet gek laten maken, dan trekken alle telco's zich terug van deze gekke trend!
Hoop dat kabel providers nog eens goede concurrentie gaan leveren.
haha die mensen die hier zo blij om zijn, ze zullen vast hun datalimiet op 400 mb zetten en dan omlaag gaan naar 64 kb/s gaan, super langzaam dus...blij zijn om een dode mus dus
Het is dan wel langzaam maar je krijgt nog altijd zonder extra kosten je mail binnen. Dat is waar het mij om gaat. ik stap dan ook na mijn abonnement bij Vodafone weer terug naar T-Mobile..

[Reactie gewijzigd door GAIAjohan op 22 juli 2024 18:02]

Een dode mus is als ik helemaal geen internet heb na me 'limiet' of moet bij betalen (kan ik nu ook voor kiezen dan wordt je dataverkeer gereset en krijg je voor 10 euro dus 2GB er weer bij of in geval van je voorbeeld 400MB)...
Goddank is mijn contract bij Vodafone pas over een jaar afgelopen, dan zien we wel verder. Ik baal hier wel stevig van hoor! T-Mobile doet het dan toch goed als ze daadwerkelijk de prijzen laag weten te houden. Mij gaat het niet zozeer om onbeperkt, ik gebruik maar +- 300mb per maand, maar die prijzen bij KPN en Vodafone zijn gewoon een flinke hap voor een scholier als ik, en dan zit je ook nog eens met een laag limiet.

T-Mobile was een week geleden nog één van de meest gehate providers volgens mij, maar als ze over een jaar de enige zijn met een normaal tarief dan kies ik er toch voor.
Idem hier, maar bedenk wel als vodafone je de voorwaarde niet opdringt na je contractsduur dat je gewoon zonder te verlengen verder kunt met je huidige abbo en voorwaarde.
Anoniem: 380393 @Staffie66622 juli 2011 15:46
En dat zullen ze dus niet doen. Aan het einde van het contract krijg je gewoon een nette brief de nieuwe voorwaarden te accepteren of anders op te krassen. Ze zijn niet achterlijk daar.

een verlenging != hetzelfde contract
verlenging = nieuw contract (voor onbepaalde tijd) = nieuwe voorwaarden.
Het is nog maar een gerucht he.. Trouwens ik zit nu ook via een GPRS verbinding te internetten en als je niks raars doet is het prima. De hele aanleiding voor al deze abo's die veranderen bij alle telco's zijn omdat 'de nederlander' teveel databelastende dingen doet zoals YouTube. en daar moet dan de simpele internetgebruiker onder leiden. Slim systeem van T-Mobile om dan gewoon de snelheid te verlagen na een bepaald aantal MB's. Dat is mijn mening als simpele student met weinig geld.
fout de hele aanleiding is dat mensen ipv dure smsen te sturen en duur te bellen whatsap en skyype gebruiken om gratis berichten te sturen en gratis te bellen :)
en dan verdienen de telco's minder

[Reactie gewijzigd door style2k op 22 juli 2024 18:02]

Het is een combinatie van beide zaken. Met alleen wat whatsapp gebruik had t-mobile nooit de problemen op het netwerk gehad die zei eerder dit jaar hadden. Door data intensieve diensten is er nog meer in het netwerk geinvesteerd. Aan de andere kant lopen opbrengsten terug.

Investeringen en minder opbrengsten wordt een commercieel bedrijf niet vrolijk van.
ik denk dat ik mijn telfort ga inwisselen voor deze. ik ben een groot voorstander van snelheid omlaag bij teveel gebruiken ipv betalen. zo kan ik altijd nog effe een whatappje of een facebook update lezen en natuurlijk mijn tweakersapp gebruiken. ik verbruik gemiddeld 300 per maand, dus dat is een vervelende. Ik verbruik te weinig om een groot verbruiker te zijn en te veel voor een bijna-niet-internetter. Misschien moet ik mijn updates van app maar eens via wifi gaan binnenhalen :)

Maar ja het idee van KPN en Vodafone staat mij niet bepaald aand. Alleen om ze te kutten (en mezelf zo min mogelijk geld te laten betalen) zou ik voorstellen dat iedereen een AH mobiel prepaid sim kaart neemt en een laptop internet abo van Vodafone: Mobiel Breedband Basis (2GB data voor 13,75eur per maand). Vervolgens data sim kaart in je smart phone en die ah mobiel sim in een willekeurige andere dumb phone, en vervolgens viber en whatsapp gebruiken.

Want wees nu eens eerlijk, wie gebruikt er nu nog iets van zijn bundel? Ik kan natuurlijk niet voor iedereen spreken maar ik hou bij de laagste telfort bundel nog minuten en sms over. Maar dit bovenstaande ga ik pas doen als T-Mobile eenzelfde type bundels gaat aanbieden als KPN en Vodafone.
Volgens mij is die Mobiel Breedband Basis van Vodafone geen 13,75 per maand maar 27,50. Die 13.75 is een actietarief voor 4 maanden.
Uiteindelijk ben je dan nog duur uit.
Prepaid is wellicht nog niet zo gek.
Het is terug in de tijd, maar je wordt er wel toe gedwongen.
ben ik daar mooi even in getrapt, mijn bron was ook vodafone.nl haha.

maar 27,50 voor 2gb is still cheaper dan voda sim only B+S+W 700 800MB €53,95/51,95 (natuurlijk inclusief 700 minuten/sms).

Ik weet dat dit werkt omdat ik ooit een usb modem wilde kopen om mijn telefoon sim op laptop te gebruiken. en de verkoper zei dat de providers het niet kunnen zien/merken/blokkeren. maar die aankoop heb ik maar geannuleerd toen ik over datalimieten hoorde...
Hmm als er echt grote aantallen klanten een move maken naar T-mobile dan mogen ze nog wel flink investeren in hun netwerk. Volgens mij loopt dat nu soms al op zijn laatste pootjes, een megagroei in belasting zal ongetwijfeld gevolgen hebben..
Ik denk dat ze meer geïnvesteerd hebben dan KPN en Vodafone.
Aangezien ze al veel langer de smartphone(s) aanbieden dan KPN en Vodafone.

En het is maar goed dat T-Mobile zich niet mee laat sleuren .... want ik geloof de verhalen van KPN en Vodafone simpelweg niet.
precies en als iedereen voor 2 jaar aan tmobile vast zit gaan de prijzen ook daar omhoog (hoewel in principe de prijzen wel verhoogd worden want voor hetzelfde krijg je minder dus je betaald meer per mb) ..
en zo gaan we maar door
Anoniem: 230001 @style2k22 juli 2011 15:13
Heb jij toch geen last van dat de prijzen omhoog gaan als je nog anderhalf jaar een abo hebt? Als ze het al zouden doen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.