'Asus Eee Pad Transformer 2 krijgt ook Windows 8-variant'

Asus werkt naar verluidt aan een opvolger van de Transformer-tablet, die het eerder dit jaar uitbracht. De nieuwe versie van de tablet- en keyboardcombo zou naast een uitvoering met Android als besturingssysteem ook een Windows 8-variant krijgen.

Volgens lesnumeriques.com heeft een marketingmedewerker van Asus tijdens Computex verklapt dat het bedrijf aan de opvolger van de Transformer werkt. De komende versie van de tablet met keyboarddock zou niet alleen in een Android-variant op de markt komen, maar ook in combinatie met Microsofts komende Windows 8. Deze versie zou wel de duurste van de twee worden.

Hoewel niet officieel bevestigd, is het idee niet onwaarschijnlijk. Windows 8 wordt de eerste versie van het besturingssysteem die ook op ARM-chips zal draaien en eerder deze maand toonde Microsoft een speciale tabletinterface die deel van het OS gaat uitmaken. Windows 8 komt waarschijnlijk in de eerste helft van 2012 op de markt, waarmee de introductie van de Transformer 2, ongeveer een jaar na de eerste versie, mogelijk gelijktijdig plaatsvindt.

Door Wout Funnekotter

Hoofdredacteur

14-06-2011 • 12:08

56

Reacties (56)

56
55
32
1
0
7
Wijzig sortering
Als het goed is komt de Transformer 2 voor de kerst van 2011 al op de markt. Als Asus mee wil doen tijdens het vakantie seizoen moeten ze wel. Althans de Android versie. De windows versie zal idd nog wel even op zich laten wachten, maar Asus al zeker niet op Microsoft wachten.

De Asus TF is de best verkopende tablet na de iPad2. Ik meen gister gelezen te hebben met ongeveer 400.000 stuks per maand. Dan is Asus wel gek om op Windows 8 te wachten met de introdcutie van de TF2.
die 400.000 stuks zijn naar distributiecentra verscheept. Die zijn dus nog niet in de handen van mensen beland.

Engadget spreekt dan ook over 'shipments' . Niet 'sales' . Een groot verschil en een fout die al eerder is gemaakt met de Galaxy Tab 7" waarvan er 1 miljoen verkocht zouden zijn...

In tegenstelling tot Apple weten andere fabrikanten vaak niet de absolute exact verkochte aantallen. En de enige reden waar Apple dit wel weet is vanwege het registratieproces en de manier waarop APR's en Resellers verplicht zijn iedere week cijfers door te geven aan Apple.

[Reactie gewijzigd door RobbieB op 22 juli 2024 14:02]

Daar heb je een punt.

Echter denk ik dat de juist geprijsde TF een heel stuk beter verkoopt dan een veel te dure galaxy tab 7...

Bijna alle reviewers zijn enthousiast over de TF terwijl bijna niemand de tab 7 positief heeft beoordeeld.
Ach reviews... die worden gelezen door 5% van de consumenten, zeker als ze op websites als Engadget, Arstechnica en Thisismynext staan. En de mensen die deze reviews lezen zijn vaak al bevoordeeld.

Je kunt lang discussiëren over het feit of de TF goed gaat verkopen, maar sinds de release van de iPad is er iedere week wel een 'iPad-killer' aangekondigd.

Eerlijk gezegd denk ik niet dat er vanuit het Android-kamp een iPad-killer komt. Simpelweg omdat er iedere maand wel weer een betere tablet op de markt verschijnt en iedereen die er dan een moet kopen die wel koopt (en niet die van 1 maand oud, die een processor heeft die 0,1 Mhz lager ligt.. Stelletje Spec-freaks).

Ik denk dat Android en iOS uiteindelijk gezond naast elkaar gaan bestaan net zoals ze dat op de smartphone markt doen.

Het belangrijkste wat ik geleerd heb in deze hele 'killer' discussie is: Eerst zien, dan geloven...

(Over het woord iPad-killer; waarom moet het een 'killer' zijn? Kunnen meerdere producten niet gewoon naast elkaar bestaan? Dit is echt een woord dat alleen bij smartphones en tablets gebruikt wordt. (Of eigenlijk alleen bij de iPod, iPhone en iPad). Je hoort toch ook nooit: "Gallardo is eerste F430-killer")
Eehm, ik heb het woord killer niet gebruikt... Android is geen iOS killer. iOS heeft Android nodig en vise versa. Juist doordat ze naast elkaar hun bestaansrecht op de markt hebben laten zien is het woord "killer" onzin.

De enige fabrikant die de iPad kan "killen" is Apple zelf. Puur door niet goed naar gebruikers te luisteren en/of features niet goed uit te werken. En dat gaat voorlopig niet gebeuren.

Als iemand 400 of meer euro gaat uitgeven, gaat het voorbij aan de impuls aankoop. Een tablet kopen doe je met overtiuging. je gaat naar de MM of wat dan ook en je probeert ze uit. Reviews worden steeds meer gelezen. Die 5 procent die je noemt is wel aan de lage kant denk ik. Internet prijs vergelijking, youtube vergelijk video en reviews lezen komt er steeds meer in. Juist omdat Android en iOS zo'n goede naam hebben. Het wordt in kranten genoemt, in tijdschriften enz enz enz.

Ik neem altijd mijn ouders als voorbeeld. Echt complete tech noobs (vorig jaar hun eerste platte tv gekocht....) Maar die nemen bij de keuze van een aankoop steeds meer internet ter hand om dingen te vergelijken. Goed mijn ouders lezen voornamelijk nederlandse en duitse websites, maar in plaats van de verkoper te geloven, zoeken ze zelf meer uit. En ik kan je verzekeren, mijn ouders zijn twee erg doorsnee, gepensioneerde 60+ers...
Ik heb nooit gezegd dat je het woord killer gebruikte :). Mijn punt was eigenlijk: "Eerst de werkelijke verkopen zien en dan pas geloven". Maar als ik eenmaal aan het typen ga, dan komt er meestal nog wat meer bij dat er half mee te maken heeft :P..

verder (ook geheel offtopic btw):

"Als iemand 400 of meer euro gaat uitgeven, gaat het voorbij aan de impuls aankoop. Een tablet kopen doe je met overtiuging."

Haha.. Dat zou je denken, maar ik heb 1,5 jaar in een APR gewerkt en geloof mij.. heel veel iPad aankopen zijn impuls aankopen. Zeker tijdens de feestdagen.

En de reden daarvoor is simpelweg dat als mensen (mssn zelfs zoals jouw ouders) zo'n ding aanraken, weten ze meteen hoe het werkt. van 2-jarige tot 90+-ers. Je wilt niet weten hoeveel mensen binnen kwamen lopen: "Hebben jullie ook die iPad-dingus" - "Ja hoor, hij ligt daar" - "Nou dat is eigenlijk wel heel handig, doe mij er maar een".

Ik denk dat dat juist het grote succes van de iPad is geweest. Een impuls aankoop vind ik een aankoop van iets dat je niet direct nodig hebt, waarvan je niet precies weet hoe het werkt, maar dat je gewoon heel graag wilt hebben.
Je zou dan eigenlijk iedere 'early-adopter' een impuls-aankoop kunnen noemen.. Want in het begin was het nog helemaal niet duidelijk waarvoor zo'n tablet dan wel (of niet) gebruikt ging worden. Als je ziet dat Apple er in de eerste 3 maanden een paar miljoen verkoopt, dan vind ik dat toch veel impuls-aankopen :P...
Apple die niet naar zijn gebruiker luistert?

- Je kan niet als bedrijf aan ieders zijn wens voldoen; dat betekent niet dat men niet luistert;
- Eind gebruikers zijn niet alleen de gewone burgers maar ook de ontwikkelaars;

Het is niet alleen maar eindgebruikers er gaan mega processen hieraan vooraf.
Plus dat je beter iets later kan implementeren dat het meteen goed werkt i.p.v. allemaal functies er half gebakken erin propt;

Alles moet op elkaar afgestemd worden van punt A t.m. Z.
Inkoop, verkoop, R&D, productie, distributie, vraag en aanbod/marketing, support/ondersteuning,management, developers en noem maar op.

Wat betreft dat denk ik dat Apple juist heel goed luistert.
Echter kan je nooit iedereen tevreden krijgen aangezien mensen nogal zeurpieten zijn :Y)
Eeehm dat zeg ik ook... Apple luistert juist naar zijn kopers... Oke de zinsbouw was niet echt handig, maar wat ik geschreven heb is juist..
Klopt maar idd na 10x lezen begrijp ik het nu ook :9
Deels mee eens, zeker het woord killer, klinkt sensationeel maar tevens grootse onzin omdat 1 product een ander product never nooit zal killen...
Die zijn dus nog niet in de handen van mensen beland.
Geen onzin verkondigen hier, er zijn 400.000 nieuwe Transformers geproduceerd door Asus omdat de vorige 700.000 overal uitverkocht waren!

Kijk maar in de PriceWatch hier, bijna overal op bestelling, nergens op voorraad. Zie linkje naast 't artikel:
MyCom/Azerty/InternetShop/BobShop: PreOrder. Computerland: Niet op voorraad. RedCoon: 2 weken. Enz...

Dat komt niet omdat die dingen niet in mensenhanden beland zijn en in het magazijn liggen weg te stoffen, dat is je reinste ondoordachte onzin. Dat is simpelweg omdat Asus bij lange niet aan de overweldigende vraag kan voldoen en ze overal uitverkocht zijn!

Lees het tweede stuk van dit artikel maar, en u ziet dat ze overal in de VS ook uitverkocht waren.

[Reactie gewijzigd door kidde op 22 juli 2024 14:02]

die 400.000 stuks zijn naar distributiecentra verscheept. Die zijn dus nog niet in de handen van mensen beland.
Daar heb je een punt.
Nee, daar heeft hij geen punt. Het lijkt heel interessant om dit te melden, maar in werkelijkheid is het een dooddoener.

Ten eerste komen vrijwel alle cijfers op deze manier tot stand. Niemand staat in de winkel te tellen en (online) registratie is vrijwel nooit verplicht. Dus als je wilt vergelijken heb je deze cijfers nodig om appels met appels te vergelijken.

Ten tweede zijn distributiecentra niet gek; die blijven echt niet doorkopen terwijl de magazijnen vol lopen. Dus in feite zijn dit wel degelijk de juiste cijfers voor de verkoop aan consumenten, er zit alleen wat vertraging in. Nadat het inkopen stopt zal het nog een maand of wat duren voordat de magazijnen helemaal leeg zijn. Heel lang zal dat nooit zijn want teveel voorraad is in deze business levensgevaarlijk en kijkt men dus wel voor uit.

Hoewel dit verhaal over dat dit geen consumentenverkopen zijn dus elke keer weer wordt genoemd is het totaal niet relevant en oninteresant.
Alhoewel dat in principe waar is vergeet je hier dat die transformers niet aan te slepen zijn. Ik denk dat 99% van die 400k gewoon verkocht is.
Inderdaad, zie mijn opmerking boven. Die distributie centra zijn niet gek hoor.
Belangrijk punt.

In dit geval kan shipments zeker wel 1 op 1 genomen worden met verkopen.
Ken jij 1 winkel waar de Transformer er meer dan 5 op voorraad heeft?
Ik neem aan dat het bij Amazon toch echt over verkopen aan eindgebruikers gaat....

Bestsellers in Computer Tablets

Bij de websites op nowinstock heeft momenteel ongeveer een derde van de webshops voorraad. De rest heeft geen voorraad:

http://www.nowinstock.net/computers/tablets/asus/

Overigens zijn 3 van de 8 hot trackers op nowinstock Android tablets (en is 1 van de 5 overigen het keyboard dock voor de Asus Transformer).

Er lijkt toch wel enige vraag te zijn.....

[Reactie gewijzigd door EricEric752 op 22 juli 2024 14:02]

Ik ben heel benieuwd wat de consument van zulke apparaten met Windows 8 gaat vinden. Er zijn sowieso een paar simpele vereisten waardoor de huidige tablets omarmt worden door de consument.
  • Het apparaat moet enigszins mobiel zijn, dus mobieler dan een laptop zijn, lichter dan een laptop zijn en makkelijk te gebruiken zijn (geen noodzakelijke hulpstukken of uitklap gedoe)
  • De batterij moet tevens vrijwel de hele dag meegaan bij normaal gebruik en zeer lange tijd meegaan bij intensief gebruik.
  • Het OS moet gewoon heel erg snel werken, geen laadtijden, instant-loading van applicaties en het touch gedeelte moet responsief werken.
  • er moeten gewoon genoeg applicaties zijn die voor het platform gebouwd zijn en dagelijkse taken vereenvoudigen of beter maken
Windows 8 heeft een mooie tablet-interface, dat mag duidelijk zijn. Het lijkt goed te werken, is innovatief en heeft de potentie om echt een poot in de markt te zetten. Maar ik vraag me af of de gebruiker zit te wachten op die oude Windows interface die erachter schuilt en nog steeds benaderbaar is. Op een tablet zoals die vandaag de dag gebruikt wordt heb je daar niet veel aan. Hoewel het handig kan zijn voor bepaalde taken, is de meerwaarde niet zo groot en is het enkel een resource-hog.

[Reactie gewijzigd door Dannydekr op 22 juli 2024 14:02]

Heb windows 8 nog niet gezien, maar ik begreep wel dat ze juist hier wel veel hebben veranderd aan de interface , juist zodat deze beter op tablets werken.
Ik hoop wel dat ze er een pennetje bij doen , want ik heb zo'n hekel aan touchonly interface waarbij je constant aan het in- en uitzoomen bent.
Anoniem: 249623 @Benne14 juni 2011 12:42
Dan moet je voor de aardig het (officiële) filmpje zien:
http://www.youtube.com/watch?v=p92QfWOw88I

en zie de Computex '11 filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=Lt2FMInyloM

Ik (persoonlijk) vindt dat ze het zeer goed hebben gedaan, waarbij de complete interface een overhaul hebben gegeven.

Je kunt terug naar de oude omgeving als je wilt.


Ik ben een algemeen Linux/OS X gebruiker. Maar ik denk dat er straks toch een nieuwe OS bij komt. :*)

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 249623 op 22 juli 2024 14:02]

"Je kunt terug naar de oude omgeving als je wilt." klopt niet helemaal.

Dit suggereert dat er een soort van WP7 OS draait en als je wilt naar W8 kunt schakelen. Maar het feit is dat W8 continu op de achtergrond draait en er een soort van tablet-shell overheen is gegooid.

Dit brengt een aantal voor- en nadelen met zich mee. Een van de voordelen is dat je vrijwel alle W8 programma's kunt draaien mits de tablet niet op een ARM-chip draait (maar volgens mij zijn ze er mee bezig dat dit in de toekomst wel kan).

Het belangrijkste nadeel is dat het een negatief effect zal hebben op je accu. Windows staat nu niet echt bekend om zijn goede battery-management.

Verder ben ik er nog steeds van overtuigd dat desktop programma's totaal niet geschikt zijn voor tablets (lees: consumenten tablets die sinds de iPad uitkomen). De gebruikservaring is gewoon heel anders zonder muis.
Het feit dat je ergens een oude interface te zien is betekent niet dat ze bij MS dat 'hele' systeem gebruiken. Het kan natuurlijk best dat ze allerlei dingen die voor tablets niet nodig zijn eruit hebben gehaald en batterijverbruik zo hebben afgestemd dat het voor tablets goed werkt!
Zoals het in de previews te zien is, is dat dus niet het geval, maar dat kan natuurlijk altijd nog komen.. maar dan heb je niet de 'full-windows-experience' waar Microsoft zo graag te koop mee loopt...
Dat windows niet echt bekend staat om zijn goede energiebeheer dat zou ik even durven betwisten. Mijn laptop met 60Wh batterij trekt het tussen de 7 en 10 uur ongeveer, afhankelijk van het gebruik. Daarbij wel de vermelding dat het een subnotebok/tablet convertible is, en dat hij vooral gebruikt wordt voor lichte toepassingen (anders een 5-tal uur onder relatief zware load).
Als je dat vergelijkt met een iPad heeft die wel een zwaardere batterij, maar ook een groter scherm en een snellere (x86) processor, 120GB SSD en 6GB RAM, wat ook een beetje vermogen nodig heeft.
Verder ben ik er nog steeds van overtuigd dat desktop programma's totaal niet geschikt zijn voor tablets (lees: consumenten tablets die sinds de iPad uitkomen). De gebruikservaring is gewoon heel anders zonder muis.
Ok, mee eens maar juist voor een apparaat als de Transformer zou dat dus wel logisch kunnen zijn. Casual werken in de Tablet mode en aan de dock klikken voor de Windows mode. Een muisje in die dock prikken kan volgens mij al dus dan zit je toch weer als een soort laptopje te werken.
Thnx voor de links.
Ziet er leuk uit, intuïtief en ook heel soepel werkend uit.
Laat maar komen.
Ik heb zo'n gevoel dat MS dit nu ook wel inziet en begrijpt dat ze wel met iets concurrerends moeten komen. Met windows phone 7 gaat dat best goed, dus ik heb wel de hoop dat deze windows op tablet ervaring best plezierig kan zijn.. :)
Die oude interface die je gezien hebt bij de introductie verdwijnt. De teasers die je gezien hebt was niets anders dan de UI van win8 op een windows 7 machine. Vandaar het terug switchen naar de Word en excel omgeving.
Zodra Windows8 uit is is dat allemaal veel beter geïntegreerd. Net als dat nu op Windows phone 7 is.
Nou ik heb begrepen uit de presentaties dat ze de oude interface er gewoon inlaten om de vertrouwde omgeving altijd beschikbaar te laten voor mensen die er behoefte aan hebben. Dit werd nadrukkelijk verteld.

Ze zullen misschien een nieuw thema introduceren waardoor het allemaal wat meer op elkaar lijkt, maar ga er maar van uit dat er gewoon een Windows 7 achtige interface beschikbaar blijft, ten alle tijden. Gezien het corporatieve aandeel van Microsoft is dat overigens ook wel logisch.

Ik vind alleen dat je dan de tablet/desktop versie gescheiden moet houden want op een tablet heb je vrij weinig aan de desktop interface en op de desktop heb je niets aan die tablet interface. Innoveer gewoon op beide platformen zonder op elkaar te steunen en van elkaar afhankelijk te zijn, de consument zit daar denk ik niet op te wachten.
Mmm we zullen het zien. Maar ik ben het 100 procent met je eens dat je desktop/tablet/smartphone os-en uit elkaar moet halen. Gelijke intrefaces werken niet! Je moet een aparte interface ontwikkelen voor zowel een desktop als een tablet als een smartphone.

We hebben de laatste tijd veel gehoord dat een smartphone os moet worden aangepast om op een tablet te werken. Dat is niet juist! Aanpassen werkt niet. dat heeft Android laten zien. 2.2 was een drama, 3.1 is een zegen. Nog wat buggy, maar het is een UI specifiek voor een tablet gemaakt. En dat werkt. Microsoft heeft het geprobeerd met Windows 7. Ook een drama. Windows 8 specifiek ontwikkelen voor een tablet en de meeste mensen zijn enthousiast. De demo's zagen er gewoon goed uit. iOS werkt goed op een smartphone, op een tablet maakt het geen gebruik van de mogelijkheden. Eigenlijk vind ik het een drama om mee te werken. Hoe mooi kan het zijn als Apple iOS elementen met OSX elementen kan samenvoegen en echt specifiek voor de iPad een OS ontwikkelen?
Ben het met je eens dat Apple meer uit iOS voor de iPad kan halen. Maar ze hebben al wel veel apps aangepast, specifiek voor de tablet en als je beide gebruikt (iPhone en iPad) zie je duidelijk verschil in de ervaring. De apps maken overigens de tablet, en die zijn op de iPad soms heel erg goed en geheel anders dan op de iPhone.

Wat beter zou kunnen op de iPad is de homescreen/multitasking bar. De multitasking bar is op de iPhone ideaal. Maar op de iPad heb je meer dan genoeg ruimte om per applicatie een preview te geven. Een minuscule balk onderin is op de iPad niet goed doordacht vind ik en is niet tablet-vriendelijk. Zelf heb ik weinig behoefte aan widgets, maar op de homescreen van de iPad heb je gewoon heel veel ruimte als je wilt, zonde dat Apple dat opvult met iconen terwijl ze er meer uit kunnen halen.

Maar ach, de iPad bestaat pas 1.5 jaar, dus nog genoeg tijd om het beter te maken :)
Eigenlijk hoeft Apple alleen Mission Control naar de iPad te porten. Dat zou geniaal zijn. vijf vingers knijp en mission control. Alle draaiende Apps realtime weergeven, bureau bladen makkelijk toevoegen en weg gooien, plus een app tray zoals Honeycomb dat heeft toevoegen en Apple is klaar...
Hmmm.. nooit bij stil gestaan, maar dit zou inderdaad een goed idee zijn! en het 'OSX dashboard' naar het lockscreen...
Ik kan ik me wel in vinden :) Maar Apple zit niet stil en is alles behalve dom. De iPad is pas 1.5 jaar oud en de markt wordt nu pas goed opgevuld en verzadigd. Een kwestie van geduld denk ik..
Realtime lijkt me op een tablet nog wat veel gevraagd, vooral gezien de task switching op iOS vs true multitasking, maar gewoon een statische screenshot is natuurlijk triviaal. IMHO gaat dit er nog komen ergens tijdens de levensduur van iOS 5.
Het probleem met iOS is dat het echt een smartphone OS is. Geen tablet OS.

De kracht van de iPad zijn inderdaad de apps, die vaak subliem zijn aangepast aan het grotere scherm.

Het OS daarentegen is vrij waardeloos. Zelfs in iOS 5 zitten vrijwel geen tablet-specifieke aanpassingen. Zelfs de notification-bar is exact hetzelfde als op de iPhone en neemt maar 25% van je scherm in ofzo. Widgets zijn niet mogelijk en (zoals hierboven idd vermeld) multitasking is alles behalve ideaal. Alhoewel de 3-finger-swipe tussen programma's een aardige toevoeging is (die in de 1e beta helaas nog niet werkt op mijn iPad1). Om over het home-screen nog maar niet te spreken!

Er zijn zeer veel dingen uit Honeycomb die ik nog graag op mijn iPad zou zijn. iOS5 is een grote vooruitgang voor de iPhone, maar voor de iPad alles behalve...
Eerst maar de eerste transformer tablet aanschaffen. Ik ben benieuwd of de volgende versies ook op het eerste dock zullen passen!
Dat is wat ik gevraagd heb aan de verkopers.
Antwoord: YES
De Dock zal zelfs voor ook andere tablet soorten gaan werken. Dus ook voor Transformer 2
Anoniem: 140398 14 juni 2011 12:55
Hopelijk stoppen ze er een Kal-El in. Dan wordt gamen op de tablet echt leuk.
Alleen mis ik toch een paar dingen op die ASUS Transformer toetsenbord. Namelijk de esc-key :P.

Die heb ik toch wel eens nodig en op Android heb je er geen hol aan idd. Maargoed ik gebruik het dan ook voor games en die zijn x86, dus of de gamedevelopers ook in ARM gaan schrijven is maar de vraag.

Hoogst waarschijnlijk wel gewoon, omdat ze nu al voor iOS en Android maken zal de bobbel niet zo groot zijn, om ook voor Windows 8 te maken( Jaja andere talen etc, maar Microsoft heeft al veel uitgegeven voor WP7 dus dan zouden ze gewoon die SDK upgraden om meer mee te kunnen?).

Alleen hoop ik wel dat er meer kwaliteit en langer mee te spelen is ipv al dat casual gamen.

Tijd zal het ons leren.
Anoniem: 256386 14 juni 2011 13:00
Dat klinkt toch niet onlogisch? Asus wilt met elk OS meedoen.
Ik dacht ergens te lezen dat asus transformer 2 eind 2011 zou komen.
Met een tegra 3 chip en android 3.1
Indien wij echt tot eind 2012 moeten wachen voor beide OS'en zou dat een tegenvaller zijn.
de Asus Transformer 1 draait nu al op 3.1!
( als je de update knop gebruikt)
en dat is heel prettig want eindleijk de langverwachte FLAC suport!

[Reactie gewijzigd door SED op 22 juli 2024 14:02]

Als alle tablets nu eens multi platform kunnen worden ingericht, dan kan de consument een keuze van de hardware maken en daarna de keuze van de software. Net zoals bij een normale PC kan je dan wat makkelijker kiezen voor een concept dat geheel aan je wensen aansluit. Ik juich het alleen maar toe. Hoe meer mogelijkheden, hoe beter.
Asus tablet met windows 8, nice. Toch nog maar even wachten met een tablet te kopen dan.
Heeft geen zin om op te wachten. Als je nu een TF1 koopt, heb je hem strax een jaar en dan wil je toch weer een nieuwe. En tegen de tijd dat de Windows 8 versie uitkomt, staat er wel weer een nieuwere versie op het punt van lanceren.. Enz enz enz.
Met een grote geldput misschien wel.
Ik zou net zoals Benne waarschijnlijk wachten tot er een keer een rijpe variant van een tablet uitkomt en die aanschaffen met de hoop dat het langer mee gaat en meer is dan n hype.
In dat geval mag je 'rijp' definiëren; Ik denk dat elke tweaker wel weet dat de wereld van de ICT nooit stil staat en dat je aanschaf na enkele dagen vaak alweer verouderd is. Volgens mij is de Transformer momenteel al een volledig tablet met een goed werkend (en bewezen) besturingssysteem. Windows 8 zal dit tablet dus niet 'rijper' maken; ik zou eerder zeggen dat Windows 8 zich nog moet bewijzen op tablets en dus nog niet 'rijp' is.
@H0lyGra1l en Royale de Luxe
Als je je tablet goed verzorgt dan kun je er na een jaar nog een mooi bedrag voor krijgen, op die manier betaal je dus niet elke keer het volledige bedrag, maar heb je daarentegen wel elk jaar het nieuwste van het nieuwste.

Als de productie van de huidige Transformers zo gaat zoals nu, dan zal de TF2 met W8 wellicht pas goed te koop zijn vanaf 1,5 jaar na de release van de TF1. Dus rond augustus 2012.
Tja alsof iedereen zomaar elk jaar nieuwe hardware koopt... verwende luis.

Er zijn genoeg redenen. Zelf koop ik gaan pad door al dat android en IOS gedoe. Ben ik niet in geinteresseerd (dit is persoonlijk). Maar W8 kan me misschien wel overtuigen of niet. Maar ik ga geen PAD kopen om hem na 1 jaar buiten te keilen.
Alsof iemand een iPad koopt om die na een jaar te vervangen? :z
Na een jaar en na 2 jaar kan je ze nog steeds gebruiken ... niemand die verplicht tot een nieuwe. De 1e gen. werkt ook nog steeds goed.
Waar kiswum om doelt is het volgende.

Als je tijdens de release een ipad koopt voor 479 euro. Dan kan je daar 1 jaar later nog prima laten we zeggen 339 euro voor krijgen.

Het is dan relatief goedkoop om te upgraden. Je betaald voor je nieuwe ipad slechts een minimaal bedrag en krijgt daarbij weer een hoop voordelen.

Om er enkele te noemen, er komen of zijn games of applicaties die alleen op de huidige generatie ipad's draait. Je 'oude' ipad kan bijvoorbeeld niet krachtig genoeg zijn om een spel weer te geven.
Je krijgt weer een splinternieuwe accu.
Je ipad krijgt nieuwe feature's (zoals een front cam)
Je ipad is weer veel sneller dan de 'oude' ipad.

Het voordeel wat je hebt als je de oude ipad houd is dat je er niet een klein bedrag aan hoeft uit te geven (+/- 140 euro). Daar in tegen krijg je ook last van nadelen zoals het niet kunnen uitvoeren van de nieuwste apps. Een accu die slechter kan worden wat de restprijs nog verder omlaag drukt en het missen van nieuwe features.

Na 3 jaar is je ipad geen ruk meer waard en is je accu lam. Als je dan wil upgraden betaal je weer de volle mep. Uiteindelijk betaal je dus ongeveer hetzelfde maar loop je wel achter op de techniek.

Ieder z'n keus, maar een verwend luis? Nheu gewoon een slimme zet !
Ik kan het niet beter uitleggen.

Er is nog 1 zeer groot voordeel. Garantie!
Je krijgt bij zo'n upgrade voor een klein bedrag extra een nieuw systeem met 1-3 jaar garantie en je hebt weer het nieuwste van het nieuwste. Over het algemeen zijn de prijzen van opvolgers hetzelfde geprijsd als de voorganger bij zijn introductie.
Daarom wil ik de TF2. :)
De huidige tablets vind ik het geld niet waard, dus ik wacht liever op eentje wat ik het geld wel waard vind.
Ik moet ook niet altijd het nieuwste van het nieuwste hebben.
Niet altijd waar, als je in 2008 een Core i7 met GT 200 had gekocht had je 2 jaar lang het snelste systeem en een die NU nog steeds erg goed mee kan!
denk dat je daar de komende 3 jaar nog steeds goed mee kan mischien andere videokaart kopen maar die processor kan zn werk nog wel goed doen hoor.
Als de volgende versies op hetzelfde dock passen zou het een mooie zet zijn. Mooie manier om te upgraden lijkt mij.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.