Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 104 reacties

Samsung zou een bod voorbereiden om telefoonmaker Nokia te kopen. Dat gerucht zou zich verspreid hebben op financiŽle markten. Geen van beide bedrijven wil reageren op het bericht. Eerder ging al het gerucht dat Microsoft Nokia wil kopen.

Samsung zou met een eventuele overname in een klap veruit de grootste telefoonmaker ter wereld worden, met een marktaandeel van rond 50 procent. Bovendien zou het sterker staan in de patentstrijd tegen Apple; zowel Nokia als Samsung is met Apple verwikkeld in een juridisch gevecht over patenten.

Het gerucht lijkt zomaar uit de lucht te zijn gevallen. Zakenkrant The Wall Street Journal publiceerde een verhaal met daarin de reacties op het gerucht zonder te vermelden waar de informatie vandaan komt. Het gerucht zou volgens The Next Web afkomstig zijn van de financiële markt in Finland.

Eerder ging al het gerucht dat Microsoft Nokia wilde opkopen. Microsoft en Nokia werken al samen aan smartphones met Windows Phone Mango, maar Microsoft zou, net als Apple, eigen hardware willen maken. Nokia zou te betalen zijn, omdat de beurswaarde van het bedrijf in de afgelopen tijd flink is afgenomen.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (104)

Nah, zie Samsung dat niet doen. Eerder MS, zou tevens wel mooi zijn als Nokia met een Android toestel komt.

Nokia moet hun klanten terug zien te krijgen, waar waren die tijden van de 3310 , n91, n73 en de n95?

Ik wil echt een Nokia toestel met Android zien, gewoon een sterk Nokia design met een Android schil erin.

[Reactie gewijzigd door iPodKiller op 8 juni 2011 15:53]

zou tevens wel mooi zijn als Nokia met een Android toestel komt.
Want nog meer eenheidsworst is goed? Er zijn genoeg Android telefoons, wat er nog mist is goedkope Android telefoons maar dat regelen de Chinezen wel voor ons.
Nou nee, Android mag dan wel de grootste zijn, maar ik zie liever Nokia WP8 komen, in de eerste plaats omdat dat een combinatie is die ik persoonlijk al jaren naar uitkijk, en in de 2e plaats, als Nokia ook Android ging, dan zou het verdwijnen in de hele poel die Android heet, zonder nog uniek te zijn.

Met WP7 en straks WP8 gaat Nokia zich nog steeds onderscheiden van de rest, aangezien dat onderdeel van de overeenkomst met Microsoft is. Waar de rest WP op hun smartphones zet, mag Nokia veel meer er zelf mee customizen etc.
Zonder nog uniek te zijn? Ik herken Nokia's als 1 van de weinige soorten van 100km afstand (bij wijze van spreken).

Nokia is nooit uniek geweest kwa software, SE en Samsung hebben namelijk ook tijden Symbian gebruikt.

Daarbij wat is het probleem om wat naar achter te schuiven binnen al het Android geweld... Gaan de sales misschien weer is omhoog :D
Nokia WP8? Ik heb Nokia nog nooit een sterke Tablet zien maken. En qua schermen zijn ze dan weer afhankelijk van Azie... wat de kwaliteit niet goed doet.
Nokia en Tablets? kweet het niet...
WP8 is echt niet alleen tablets, ook Smartphones :+
Uhm.... Symbian presteert beter op gelijkwaardige hardware dan de overige mobiele OS-en :+
Ik heb denk ik 2 keer hier verteld waarom ik persoonlijk denk dat Nokia het niet lekker doet in de markt hedentendage, en Symbian zelf is daar NIET de reden voor.
Eťn van de belangrijkste redenen is dat het Nokia management het Maemo-team dat een nieuw linux-gebaseerd smartphone OS moest ontwikkelen tot 2 of 3 maal toe verplicht heeft om een groot deel van hun werk overnieuw te doen, waardoor ze uiteraard een gigantische achterstand opgelopen hebben...
Ik hoor eigenlijk best veel problemen rondom android. Toestellen worden niet geupdate, de market bevat veel kopien en probleemproducten, gebruikers betalen niet voor apps, veel software werkt maar op een bepaalde subset van telefoons enz

Dat alles in ogenschouw nemend, denk ik dat Nokia met de keuze voor windows phone wel eens een goede keuze gemaakt kan hebben.
Dat verklaart inderdaad volkomen het alsmaar groeiende marktaandeel van Android.
lol bij android zie je zovaak hetzelfde
groot scherm
capacatieve buttons (iedereen van motorola overgenomen)
korte batterijduur
enorme klok met weather ( iedereen van HTC overgenomen)

ik zou nix innovatiefs verwachten van nokia dat er nu al op de markt is.
Het lijkt me veel waarschijnlijker dat Microsoft Nokia opkoopt, dan Samsung.

Samsung zet nog altijd heel breed in op Android, daar Nokia vooral WP7 als parade paardje wilt presenteren. Het lijkt me niet dat Nokia ineens zo'n switch wilt maken.

Daarnaast, Microsoft werkt al weer een poosje nauw samen met Nokia voor de WP7 devices, en Mango zou zijn eerste release exclusief op Nokia doen (de andere merken zouden pas de maanden daarna volgen), dit om Nokia toch een streepje voor te geven en voordeel te halen uit de smartphone markt.

Ik denk dan ook niet, dat Nokia compleet door Microsoft overgenomen word, alleen het smartphone gedeelte. In de dumbphones zijn ze nog altijd heer en meester, dus dit kunnen ze gewoon onveranderd doorzetten.

Verder snap ik ook niet wat Samsung zelf met Nokia zou willen. Ze boeren goed op de smartphone markt, en het is mij niet geheel duidelijk of ze concrete plannen hebben qua WP7, gewoonweg omdat dit niet strookt met de interesses van Nokia. Samsung heeft op zich nog wel simpele toestellen, maar hebben meen ik al lang geleden aangegen, niets meer in Symbian te zien. De over name door Samsung, klinkt meer als een verlies-verlies en door Microsoft meer als een win-win (ook al is dat wat magertjes).
Lijkt me niet dat dumbphones alleen een markt is waar een bedrijf duurzaam van kan leven, daarnaast mis je dan ook een zekere synergie tussen de twee takken.
Het lijkt me nog veel waarschijnlijker dat geen van beide bedrijven Nokia opkoopt. Beide hebben er niets aan. Microsoft kan veel beter HTC kopen, goedkopere productieplants en Android speler uit de markt gehaald. Samsung kan inmiddels op eigen kracht de concurrentie wel aan, misschien kan Samsung zelfs zonder eenheidswordt Android de concurrentie wel aan.
Als ze HTC willen hebben, dan hadden ze dat allang gedaan. HTC is vanaf begin jaren '00 met Windows Mobile groot geworden, toen de toenmalige gevestigde orde weigerde om met Microsoft OSsen te werken. Inmiddels is het wel duidelijk dat HTC en Microsoft twee totaal verschillende kanten op zijn gaan varen. Bovendien is HTC niet goedkoop.

[Reactie gewijzigd door Dreamvoid op 8 juni 2011 20:10]

Onzin dat de toenmalige gevestigde orde niet met MS ossen wou werken. Alleen dat OS was niet voor telefoons bedoelt maar meer voor PDA's. Toen had je nog een heel groot verschill tussen die twee. Bijvoorbeeld HP had meerder iPaq's en later zelfs met telefoon functionaliteit. Samsung has Windows Mobile PDA's, Panasonic, Acer, Mitac, etc, etc,etc. Alleen ja dat OS was niet echt als een telefoon OS bedoelt, hoewel HP dat wel deed met sommige iPaq versies.

Maar het was echt niet zo dat alleen HTC er gebruik van maakte. Sterker nog zelfs Sony Ericsson had ene paar toestelletjes en die konden toch ook echt in die tijd in het Symbian kamp. (God wat mis ik die oude Symbian Atmospheer, Zelfs de N-Gage was leuk als je een goedkope Symbian powered toestel wou, kon je vaak voor heel weinig geld op de kop tikken en bijna alle Symbian software opdraaien :)).
Liever Samsung dan MS denk ik, maar liever gewoon helemaal niet, meer verschillende partijen is alleen maar goed en Nokia is niet dom!

1 ding is zeker Nokia moet niet stil blijven zitten!

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 8 juni 2011 15:52]

Muah, een overname door microsoft en dan een stuk technologie van skype er achter is iets wat ik best eens zou willen zien eigenlijk. Daar zie ik wel mooie mogelijkheden mee.
Waarom? Omdat het gratis is skype? Het GSM protocol is superieur vergeleken met Skype dan qua dekking en batterijverbruik. Gaat hem nooit worden vriend.
Leuk als een gratis Voip dienstje. Maar ik gebruik nu toch liever GSM.

Whatsapp etc is een ander verhaal. Dat is qua verbruik en dergelijke bijna hetzelfde als SMS.
Ik dacht meer aan: vertrouwd WIFI netwerk in de buurt= bellen via skype backend, buiten bereik vertrouwd wifi netwerk=gsm. Dat soort combinaties. Dan kunnen ze skype gewoon integreren in de software van de telefoon en perfecte integratie bieden. of bijv wanneer er een storing is in het mobiele netwerk toch gewoon door kunnen bellen via een draadloos netwerk ipv gsm. Ik heb (met name in het buitenland) wel gezien dat sommige locaties geen GSM ontvangst hebben, maar wel een accesspoint met internetverbinding. Voor die gevallen zou het ideaal zijn om gewoon soepele transities te hebben tussen wifi en gsm netwerk.
Ik vindt GSM ook beter, maar het is wel veel duurder. Bovendien hoop ik nog steeds dat ontdanks alle geroep over het afstaan van masterkeys dat de Nederlandse politie ze in elk geval niet heeft.
Ik zie liever dat skype gewoon op elk platform goed blijft, en merk onafhankelijk :)

Als skype niet meer goed door het door mij gebruikte OS wordt ondersteund gebruik ik het gewoon niet, wat resulteert in een kleiner netwerk voor skype...
Een goede samenwerking tussen Microsoft en Nokia -zoals dat nu gaande is- kan toch ook mooie mogelijkheden geven? Overname is geen garantie voor mooie mogelijkheden, kijk maar naar Sun en Oracle.
Ik zie Microsoft, Nokia en Samsung liever apart. Verkleint de kans dat 1 bedrijf de markt dicteert.

[Reactie gewijzigd door Fireshade op 8 juni 2011 16:30]

Skype technologie is 1 ding, netwerken die het toelaten is het andere deel :)
Ik zie eerlijk gezegd liever de bestaande samenwerking doorgaan. Maar als het dan echt moet, en ik moet kiezen tussen twee kwaden dan toch echt liever door MS. Samsung maakt al telefoons, dat word het eigenlijk dus alleen maar gekocht om de pattenten en om een concurent uit te schakelen. Nokia zelf verdwijnt dan gewoon.

MS heeft nog geen merk voor mobiele telefoons, dus de kans daarop is gewoon eventjes kleiner. Maar niet veel kleiner. Dus het liefst gewoon deze samenwerking die nu gaande is.
Als Samsung Nokia koopt zal de merknaam Nokia waarschijnlijk niet (meteen) verdwijnen, en wees maar zeker dat ze ook de ervaring & kennis van Nokia geÔnteresseerd zijn.

Nokia heeft overigens ook andere technologie in huis, via dochters & joint-ventures, vb. netwerk-apparatuur (Nokia-Siemens Networks).
En wie zijn hier de winnaars?
Precies, die aandelenhandelaren die elke keer geruchten verspreiden zonder bron.....en de markt er maar achteraan lopen.
Hoezo ? Aandelen Nokia gaan nu niet bepaald lekker de laatste tijd.
Nee, en nu dus wel. Dus Greyfox heeft hier duidelijk een punt.
Makkelijk cashen voor de aandelen handelaren.
Zou Gecko erachter zitten denk je? ;)
Denk dat de SEC daar behoorlijk streng op let en je daar niet zomaar weg mee komt.

Het kan echt van alles zijn. Beurshandelaren. Een Finse manager die een hogere bonus wil versieren. Samsung die Microsoft in het vaarwater wil zitten door de koers van de aandelen op te drijven. Of dat ze er daadwerkelijk brood in zien en de toko willen overnemen. Of gewoon storm in een borrelglaasje.
offtopic:
Huh ik weet van niks.


Het hoeft niet persee een gerucht gebaseerd te zijn op niks. Nokia loopt de laatste tijd al niet goed, Symbian staat hier op de schop en Samsung maakt de laatste tijd steeds betere cijfers.
Aandeel nokia is vandaag iets meer dan 4% gezakt [18.47]
Nee, en nu dus wel. Dus Greyfox heeft hier duidelijk een punt.
Makkelijk cashen voor de aandelen handelaren.
'Makkelijk cashen' met aandelen. Ik neem aan bas-r dat je dat ook in de praktijk brengt en dus wel aardig rijk zal zijn? Ik bedoel, ik bezit een mooi aantal aandelen en heb deze morgen ook staan aarzelen over Nokia, maar blijkbaar ben jij veeeeel slimmer en mis ik elke keer dat makkelijke cashen.

Om te beginnen waren er vandaag maar heel weinig Nokia aandelen te koop.
Het is een bekende truc van (dag)handelaren. Roep ergens dat bedrijf x misschien bedrijf y koopt en de koers stijgt. Dan snel verkopen voordat de bewering ontkent wordt.
Simpel en snel cashen.

Voor fondsbeheerders ligt dat anders, die kijken veel meer naar cijfers en ja, ook op die manier is het mogelijk geld te verdienen. Eigenlijk is de particulier die op gevoel handelt het meest de pineut. Zelf beleggen in aandelen is IMHO dan ook meer hobby dan echt zakelijk en verstandig. Knikker je geld in een indexfonds en ga lekker op vakantie. Veel effectiever dan zelf handelen ;)

O, en als er weinig aandelen beschikbaar zijn kun je natuurlijk ook in opties handelen. In deze truc is een kortlopende call die net out of the money is een leuke manier om veel hefboomwerking te verkrijgen. Je bent dan natuurlijk wel aan het speculeren en niet meer met verstandig beleggen bezig.

[Reactie gewijzigd door humbug op 8 juni 2011 18:08]

Het aandeel van Nokia zakt anders gewoon verder tot nu toe.
http://www.google.com/finance?q=nok
Natuurlijk, er zijn er geen te koop.
Wil jou de mijne anders wel verkopen... maar niet aan de prijs die ze vandaag staan... :-p
Het kan ook een gerucht zijn dat Nokia verspreid om hun eigen beurswaarde wat te verhogen zodat ze niet overgenomen worden.

Verder, zolang het een gerucht is blijft het filosoferen dus wachten op wat betrouwbaars lijkt me beter.
Nou, handelen in aandelen is nou niet echt magie hoor.
Maar Bas-r heeft best een punt dat zul je moeten toegeven.
Makkelijk cashen is wat anders je zult toch behoorlijk wat aandelen moeten hebben om flink te winnen, dus dit is niet zomaar voor iedereen een voordeeltje.
Er wordt wel vaker gefraudeerd al lees je dat niet altijd in het nieuws.
Ik wilde alleen even beamen dat het allemaal niet zo super simpel is wanneer je geen verstand hebt van het bedrijf en de aandelen constructie. Om maar een simpel vraagje te stellen... Hoeveel vrij te verhandelen aandelen zijn dr van Nokia beschikbaar? Nog 1tje :P Hoeveel effect heeft het op het aandeel (http://www.google.com/#sc...bd0a7737&biw=1376&bih=682)? Al krijg je een stijging van 1 tot 2% heb je een flinke berg aandelen nodig om te cashen...

Met al die onzekerheden in het verhaal vind ik een beetje vreemd om zeggen dat iemand een punt heeft. Het zou kunnen maar dan had het gerucht veel specifieker geweest (zoals een bod per aandeel) alleen volgens mij heet zoiets beursspeculatie en ik weet niet of dat helemaal legaal is :P

Daarom denk ik ook dat het gewoon een Fin is die de prijs omhoog wil krijgen want bij een overname strijd komt het wel vaker voor dat de koper een bedrag betaald wat flink wat procentjes hoger is dan de actuele waarde... Bij een overname waar maar 1 kandidaat is geweest gebeurd dit iets minder

[Reactie gewijzigd door Mellow Jack op 8 juni 2011 19:36]

@ Mellow Jack, als je mijn verhaaltje leest strijd ik niets af van wat jij aangeeft. Alleen dat Bas-r een punt kan hebben, ook geef ik aan dat het niet zo makkelijk is, precies als jij hierboven doet, alleen niet zo gedetailleerd.
Er zijn genoeg mensen die proberen de koers te manipuleren, dit is in ieder geval illegaal, maar ik kan me voorstellen dat iemand er baat bij kan hebben en het dus probeert, dat is alles.
Nee, en nu dus wel.
Absoluut niet, had u even wat meer moeite genomen had u gezien dat NOK op NASDAQ vandaag 5% gedaald is - ondanks deze geruchten!
Nee, daarom juist. Goedkoop kopen en dan zo'n gerucht de wereld in helpen. Als men denkt dat Nokia failliet gaat, zijn de aandelen laag. Vervolgens denkt de hele wereld dat Samsung (of MS) Nokia over gaat nemen en verkopen de geruchtenverspreiders snel de aandelen voor het dubbele (bijvoorbeeld) van wat ze ervoor betaald hebben.

Maar da's wel erg speculatief (no pun intended) gedacht. Zolang de bron volkomen onbekend is, kun je niks zeggen over de motieven voor het in de wereld helpen van dit gerucht.
Nee maar de aandelen gaan normaal omhoog als er sprake is van een eventuele overname. De overnamekandidaat betaald normaal ook meestal een aardig % bovenop de huidige beurskoers.

Een betere vraag is of samsumg Łberhaupt Nokia zou mogen kopen. Bij meer dan 50% marktaandeel krijg je toch aardige trekjes van een te dominante marktpartij.
Winnaars? patenten overkopen kan een goede reden zijn.
Ben ik niet zo zeker van, na dit gerucht is het aandeel van nokia weer de dieperik ingegaan, na een half uur zo'n - 4% fzo
3 jaar geleden had niemand dit kunnen voorspellen. Zo jammer dat Nokia niet met de tijd is mee gegaan. Al zijn ze natuurlijk wel enorm groot op de niet smartphone markt.

Wat als Samsung Nokia koopt? Nokia gaat telefoons maken voor Windows 7 Mobile en Samsung gebruikt Android.
IMHO zal Samsung nooit het merk Nokia wegdoen, oftewel 2 merken naast elkaar zetten.
Sowieso moet de eventuele nieuwe koper op goede voet zijn met Finland, aangezien Nokia heel erg belangrijk is voor dat land, zie ook nieuws: Omstreden Finse Nokia-wet is nooit gebruikt

[Reactie gewijzigd door Loev op 8 juni 2011 16:02]

Ach, ook het almachtige Ericsson ging indertijd ten onder en moest door Sony gered worden. Per saldo is Ericsson nu van de gsm markt verdwenen als consumenten product.

Waar Nokia ECHT gefaald is, is dat ze hun eigen toestellen niet gehyped hebben of konden hypen, zoals vooral apple dat heeft gedaan en Android het kon laten gebeuren.

Elke scheet van apple wordt breed uitgemeten in de wereldpers, en eindegebruikers zijn lyrisch over Android. Op beide aspecten heeft Nokia gefaald, de Nokia fanbase was niet hoorbaar en zelf deden ze bar weinig aan effectieve marketing.
Ach, ook het almachtige Ericsson ging indertijd ten onder en moest door Sony gered worden.
Sony-Ericsson is een joint venture (Ericsson en Sony bestaan nog altijd als losse bedrijven), en is geboren uit de situatie dat zowel Ericsson's als Sony's telefoon divisies beroerd draaiden. Ze hebben in feite elkaar gered.

[Reactie gewijzigd door Dreamvoid op 8 juni 2011 20:06]

Uhm, Sony was een nobody op GSM gebied toen, zelfs Panasonic deed het vele malen beter :)

Ericsson was na Nokia in Europa je-van-het, en of het nou een joint-venture, overname of wat dan ook is, per saldo is Ericsson verdwenen als grote naam in GSM-land wat betreft de toestellen. Dat het nog steeds Sony-Ericsson heet doet aan die ondergang weinig af.
Ericsson is nog steeds heel groot in GSM-land, maar de consument ziet uiteraard niks van de apparatuur en de software die er voor zorgt dat zijn/haar mobieltje werkt...
Nou, 10 jaar geleden deed Nokia dat nog wel hoor. De 3310 en 3210 zijn de populairste toestellen ooit (al waren er toen ook minder toestellen op de markt dan nu, dat scheelt ook).
Hebben we het over de tijd van 10 jaar geleden, of over de actuele situatie?

Voor de 2e Wereldoorlog waren Skoda's luxe auto's waarmee je gezien wilde worden, want dat gaf aan dat je of rijk was of belangrijk, of allebei.

Tegenwoordig is een Skoda wel weer een auto waarin je gezien mag worden, maar absoluut niet meer het luxe merk a-la Rolls Royce, Bentley of Maybach.

Dus je vergelijking gaat mank.

En dat zeg ik als iemand die enkel Nokia GSM's heeft gehad, met 1 Samsung uitstapje.
ja ik vind dat ze met de nokia 5800 een goede basis voor het begin van de smarthphone oorlog, jammer dat ze 2 jaar niks innovatiefs eraan hebben toegevoegd.
als ze sneller hadden gereageerd zou ik ze nog als een grote speler kunnen zien niet de nr 1 maar wel in de top 5

want eerlijk is eerlijk symbian is een os dat niet veel vraagt en ook zuinig met energie omgaat.

[Reactie gewijzigd door w302 op 8 juni 2011 21:16]

Samsung bouwt ook Windows Phones. Dus dat is geen probleem.
nokia maakt fantastische telefoons, nu nog android erop en tadaa
ze zouden gewoon dat naast MS kunnen doen, en daarnaast voor de die hard fans van symbian toestellen blijven maken.
Ik zie Microsoft echt niet ijdel langs de zijlijn blijven staan toekijken als Nokia ook met Android zou gaan beginnen, via een overname door Samsung of hoe dan ook.

Microsoft heeft een BERG geld in de overeenkomst met Nokia gestoken, puur en alleen om WP7 en vooral WP8 te verankeren met een behoorlijk sterk GSM merk. Waar Nokia faalde is dus de beleving van Symbian bij vooral niet gebruikers, en het marketing aspect van nieuwe telefoons. Waar WP faalt is dat het niet de uitstraling heeft die apple en Android hebben, noch dat ze verbonden zijn op een unieke wijze met een GSM fabrikant.

De Nokia-WP7/8 deal moet dat allemaal veranderen, en dan zou Microsoft zeker niet willen dat een Nokia Android toestel aan de horizon naakt.
ee, het zou ook wel een grote afgang voor MS zijn als een Android model dan veel beter zou verkopen dan WP7, dat risico neemt MS niet.
Het lijkt me geoofwaardiger dat Microsoft Nokia wil kopen om de WP7 een push te geven. Voor Samsung lijkt me niet echt nodig. Samsung zelf doet het al erg goed op de telefonie markt...daar hebben Nokia niet voor nodig..en voor de patenten kwestie lijkt me Nokia een beetje te duur om puur daarvoor te kopen...
Samsung zou misschien de patenten in handen willen krijgen. En de Knowhow.
Duur..mwa.. misschien,maar ze hebben dan wel een erg groot aandeel in de markt, die niet meer zomaar word ingehaald door de concurrentie. Dan is het dag Microsoft...
Dan zie ik Nokia toch liever richting MS gaan dan richting Samsung... Bij MS bestaat er volgens mij een grotere kans dat de telefoon mag blijven wat deze is... Samsung bewijst zich al jaren als een vrij wispelturig merk, het zou niet goed zijn als ze dat ook met een merk als Nokia gingen doen. Kijk maar eens naar de vele verbasteringen van eigenlijk 1 en hetzelfde model telefoon. Of de vele OS-en die de afgelopen paar jaar de revue zijn gepaseerd bij Samsung, van symbian, naar propierty Symbian based, toen kwam Bada en nu heeft Android veruit de hoofdmoot.

Maar uiteindelijk hoop ik gewoon dat Nokia zichzelf blijft...
De deal tussen Nokia en Microsoft is sowieso rond.
Wanneer dit gerucht eventueel bevestigd wordt, betekent dit indirecte samenwerking tussen Samsung en Microsoft.
En dat kan ik mij nou net weer niet voorstellen zo'n indirecte samenwerking.

Maar je hebt wel gelijk dat de deal tussen MS en Nokia vrijwel rond is.
De nieuwe directeur bij Nokia is immers een van de oude directeuren van MS.

Je kunt je dan toch haast niet meer indenken dat er nu nog wat tussenkomt.

Als Samsung Nokia wil hebben dan betreft het dus een vijandige overname en is het ze waarschijnlijk te doen om:

1. De patenten van Nokia
2. Nokia de genadeslag te geven, immers een concurrent minder.
3. Microsoft buiten de deur te houden van de mobiele telefonie markt.

Een overname door Samsung is om de drie bovenstaande redenen dus heel reeel.

[Reactie gewijzigd door p0pster op 8 juni 2011 16:59]

jammer als de overname van microsoft real is .
dan is het egt een trojan horse geweest, welke CEO van een GROOT bedrijF zegt:
WE zitten op een brandend platform er moet iets drastish gedaan worden en dat is gokken op WP7 MET GEEN PLAN B.

NO shit sherlock :
1 als belangrijk persoon zeg niet dat je op een brandend platform zit.
2 als je zegt symbian uit te faseren en wp7 te gebruiken, zeg dan niet symbian uit te faseren als je nog geen WP7 toestellen hebt. en nog steeds afhankelijk bent van symbian smarthphones.
3 er is altijd een plan B : je zegt symbian tot 2016 te supporten dat is je plan b symbian doorontwikkelen desnoods op kleine schaal.

alles hierboven laat me denken: WAAROM CEO :
wil je dat de aandelen van nokia instorten ofzo
Als ik dit bericht hoor, na het bericht dat Microsoft Nokia zou willen overnemen (in ieder geval toch de telefoonafdeling), waarbij dit beide keren uit de lucht lijkt te vallen, ik toch een gevoel heb dat een grootaandeelhouder van Nokia de geruchten verspreid.
Vooral als bedacht wordt dat op het ogenblik de waarde van de aandelen van Nokia zwaar onder druk staat.
En die aandelen na dit gerucht dus nog verder naar beneden gingen...
Hmmm ik denk toch dat ik Nokia liever in handen van Microsoft zie vallen omdat er daar een grotere kans is dat er unieke producten uit kommen rollen in plaats van Samsung de zoveelste,
begrijp me niet verkeerd Samsung maakt geweldig spul maar Nokia's zijn gewoon heel anders qua look and feel ik ben gewoon bang dat er een uniek product verloren zou kunnen gaan als Samsung Nokia koopt.