Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 50 reacties
Submitter: McBoom

Speciaal voor de mmog Star Wars: The Old Republic heeft Razer een nieuwe lijn gamingapparatuur aangekondigd. Razer voorziet een toetsenbord, muis, headset en muismat van de logo's van de Galactische Republiek en het Sith Empire.

Razer haakt in op de hype rondom de Star Wars-mmog The Old Republic met vier gamingaccessoires: een toetsenbord, muis, headset en muismat. Alle vier zijn voorzien van verwisselbare logo's van de Galactische Republiek en het Sith Empire, en hebben led-verlichting die 16 miljoen verschillende kleuren kan tonen. Alle producten komen tegelijk met The Old Republic uit in de tweede helft van 2011.

Razer Star Wars-toetsenbord

Het Star Wars-toetsenbord van Razer is voorzien van een multitouch-screen. Boven het scherm is een tiental knoppen te vinden, die voorzien zijn van een lcd. Daarmee kunnen, afhankelijk van het spel, verschillende iconen getoond worden. Deze functie doet denken aan de Optimus-keyboards van Art Lebedev. Het toetsenbord krijgt een adviesprijs van 199,99 euro.

De Star Wars-muis lijkt een opgesoupeerde Razer Naga Epic te zijn, gezien het uiterlijk en de specificaties. Het knaagdier heeft in totaal zeventien knoppen: twaalf voor de duim, de traditionele linker- en rechtermuisknoppen, en een indrukbaar muiswiel waaronder nog twee knoppen zitten. De muis kan zowel met als zonder draad gebruikt worden en is voorzien van een 5600dpi-lasersensor. De adviesprijs bedraagt 129,99 euro. Als ondergrond voor de muis mocht een Razer-muismat in Star Wars-thema niet ontbreken. Deze zal voor 49,99 euro verkocht worden.

Tot slot is er de 5.1-headset die voorzien is van 50mm grote drivers. Het volume en de microfoon zijn te regelen met knoppen op de headset zelf. Bij de headset hoort een prijs van 129,99 euro.

Razer Star Wars-muis met dock Razer Star Wars-muismat Razer Star Wars-headset

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (25)
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (50)

Het toetsenbord vind ik wel erg mooi! Ook meteen heel prijzig, maar met dat schermpje + toetsen aan de rechterkant is die wel te rechtvaardigen. De muis bevat te veel knoppen, in mijn geval zou ik alles tegelijk indrukken :P

Zelf heb ik een Razermuis die nu toch op begint te raken, de muis klikt niet meer zo fijn :O
Ik heb zelf een Razer Naga (dus ook 12 knoppen bij de duim) en het is inderdaad even wennen, maar na een tijdje werkt het echt fijn.

Ik ben wel benieuwd naar dat toetsenbord en hoe het touchscreen en de knoppen erboven werken. Hopelijk wordt dat toetsenbord dan ook zonder Star Wars look uitgegeven.
Dat is wel te hopen inderdaad. Razer komt tegenwoordig met meer game-specific hardware (denk aan bijvoorbeeld StarCraft II, DragonAge II, Tron, etc.), maar het zou mooi zijn als ze de 'nieuwe' technieken, die ze in die game-specific hardware stoppen, ook gebruiken voor hun eigen, echte Razer producten.

Ik ben een klein beetje Razer-fanboy, maar al die game-specific hardware vind ik een beetje zonde.

EDIT: Een paar spellen aan de voorbeelden toegevoegd. Overigens zie ik dat Razer ook iets met Battlefield 3 gaat doen (http://www.razerzone.com/bf3). Dat kan wel eens interessant zijn, voor een hele grote groep gamers.

[Reactie gewijzigd door Kjoe_Ljan op 8 juni 2011 12:38]

Razer, mooie muizen maar ik heb deze ''Deathadder'' sinds 1 dag en ik kan je vertellen:
Wat een groot ding is het zeg! omdat ie juist zo groot is vind ik hem onprecies. Je kan heel erg lastig mikken met dit ding. Wel is het erg mooi dat er speciale software van razer voor te downloaden is. Kortom... ik zou een ''vinger''muisje kopen en geen groter razer.
Het is natuurlijk net hoe groot je handen zijn.
Ik heb een stel lange jatten dus met een gewone muis hang ik met mn vingertoppen op de tafel. Probeer dan nog maar eens fatsoenlijk te muizen.

OT: voor toetsenbord ziet er heel sweet uit.
Zal ook eens naar Razer kijken. Heb zelf een goedkope Logitech die perfect werkt, maar ik merk dat ik in Maya toch wel even iets meer precisie nodig heb. Jammer dat die programma's niet goed met Wacoms werken.

[Reactie gewijzigd door Wolfos op 8 juni 2011 16:36]

wat een belachelijke prijzen weer. hoe goed zouden deze producten verkopen?
edit: niets ten nadele van razer btw. ik heb zelf een lycosa en het idee hiervan is ook leuk maar mijn muismat heeft me welgeteld 8 euro gekost ipv 50 (!)

[Reactie gewijzigd door superwashandje op 8 juni 2011 11:50]

Naja, een toetsenbord met lcd knoppen zijn er nog niet zoveel van.

Ff snel google:
http://www.artlebedev.com/everything/optimus/
http://www.bit-tech.net/n...2005/09/19/lcd_keyboard/1 (ZIET ER NIET UIT xD)
http://blog.seattlepi.com...ustomizable-lcd-keyboard/ (Geen prijs, en nog niet te koop)

Ook de muis (naga type) is ook zo goed als uniek op de markt met de hoeveelheid knoppen.

En Razer is altijd al een klein beetje een Fashion merk geweest IMHO.
Als je je muis vaak gebruikt voor gamen zou ik toch zeker de Goliathus mat aanraden, kost 35,- uit mijn hoofd gezegt en is werkelijk een wereld van verschil met een standaard muismat.
Maar je moet het er voor over hebben natuurlijk, en als je amper games speelt is het waarschijnlijk "overkill".

Er zal inderdaad altijd een markt zijn voor de (vele) gamers die een fan zijn van dit genre, en ik kan me goed voorstellen dat ze een hele set bij elkaar willen hebben, er zijn ook altijd mensen die graag 30 euro meer uitgeven voor een "collectors edition" game of een unieke uitgave waar je een extratje bij krijgt, er is altijd een markt voor dit soort dingen.
Offtopic: Toen ik de titel las "Razer toont Star Wars-gamingapparatuur" dacht ik: ah, tof, razer gaat een vette light saber meeleveren. Teleurgesteld natuurlijk toen het om de standaard spulletjes ging.

Ontopic:
Dat toetsenbord ziet er niet echt handig uit. Die extra programmeerbare knoppen zitten niet erg gemakkelijk. Je bent al verplicht de hele tijd je hand van de muis te halen om de knoppen te bedienen (er vanuit gaande dat je de muis net rechts bedient en WSAD gebruikt om te navigeren). Bovendien, weet ik niet hoe goed het is voor een gevoelig multi-touch-screen als je hand er op rust om de knoppen erboven te bedienen. Wat zou je uberhaupt op zo'n extra scherm willen weergeven dat je niet op je normale scherm kunt zien? Dit extra scherm ligt niet direct in je gezichtsveld waardoor het mogelijk minder handig is voor informatie die snel toegankelijk moet zijn, zoals een health bar, ammunitie, etc.
Overigens, het toetsenbord lijkt ook een numeriek eiland te ontbreken, wat voor een deel van de gamers met een normaal leven niet altijd even handig is. Linkje naar het toetsenbord: http://www.razerzone.com/swtor/keyboard

[Reactie gewijzigd door deus4 op 8 juni 2011 12:08]

Het nummerieke eiland lijkt grotendeels op de muis te zitten, wat in ieder geval weer eens wat anders is...
Ik ben zelf geen fan van randapparatuur dat gemaakt is in de stijl van 1 game, maar ik vind deze dingen wel mooi. Vooral hoe het toetsenbord in elkaar zit. Maar ik houd het toch maar bij mij Logitech G11 zo lang ie het blijft doen.

EDIT: typo

[Reactie gewijzigd door Leatherhide op 8 juni 2011 11:48]

Wat mij betreft alleen voor de echte liefhebber van het sci-fi genre ik vind het er niet uitzien
Die mening deel ik dan niet met je.
Heb zelf helemaal niets met het genre maar moet zeggen dat ook ik het toetsenbord wel mooi gemaakt is.

Ben zelf zeer tevreden over mijn producten van Razer, ze zijn prijstechnisch gezien wel aan de hoge kant maar dat heb ik er voor over.
Muismat zelf vondt ik wel wat snel verslijten, wel niet echt snel maar vergeleken met de Goliathus mat wel, ze zijn beide wel heerlijk glad iets wat door veel mensen onderschat wordt. (Zelfde geld natuurlijk voor de steelseries matten)
Wel een beetje prijzig. Maar zal misschien ook echt een collecters item zijn.

[Reactie gewijzigd door Meelworm op 8 juni 2011 14:47]

Het ziet er erg mooi uit, maar waar ik dan weer benieuwd naar ben is hoe het 'presteert'.
Hoe ligt de muis in de hand? Typt het toetsenbord lekker? Zijn die 12(!) knoppen nu echt zo handig? Niet iets wat ik bij een webwinkel zou bestellen, maar eerst aangeraakt wil hebben.

[Reactie gewijzigd door WRakhorst op 8 juni 2011 11:52]

Dit is dan ook gericht op de die-hard Star Wars nerd/verzamelaar. Die leggen waarschijnlijk met alle plezier zulke bedragen neer om hun collectie uit te breiden.

Voor de gemiddelde gamer hebben deze producten geen meerwaarde. Voor 199 euro koop ik liever een snelle grafische kaart!

[Reactie gewijzigd door sjakietrekhakie op 8 juni 2011 11:53]

Ik vraag me af wat het nut is van de touchpad op het toetsenbord? Ik denk dat vrijwel iedereen dat spel gewoon met een muis gaat spelen.

Het design is wel erg mooi. Maar daar ga ik geen 200 euro aan besteden. Zelfs de muismat is zwaar overpriced. Als dat ding 10 euro zou kosten zou ik er nog over na kunnen denken.

Mooie spullen maar alleen geschikt voor mensen met teveel €€€ op de bankrekening.
Zelf ben ik totaal geen Star Wars fan, heb de films nog nooit gezien. Maar deze apparatuur ziet er gelikt uit, de meeste gaming muizen zijn zwart, maar deze zijn grijs en de blauwe outlines van het toetsenbord en de muis zijn geweldig!
Van mij mogen ze het 'multitouch-screen' deel met de tien lcd toetsen apart uitbrengen zodat ik mijn huidige toetsenbord (logitech G15) kan behouden. Ik ben namelijk erg tevreden met de toetsaanslag van de G15.