Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 43 reacties

Matt Kazan, tot 2010 in dienst van uitgever Rockstar, heeft onthuld dat hij daar heeft gewerkt aan een game met 'We Are The Mods' als werktitel. De game moest een 'spirituele opvolger' worden van The Warriors, maar is waarschijnlijk geschrapt.

Volgens Kazan heeft hij, in de tijd dat hij in dienst was bij de studio van Rockstar in Toronto, gewerkt aan een spel dat intern bekendstond als We Are The Mods. Het spel moest volgens Kazan, die als environmental artist aan het project werkte, een spirituele opvolger worden van The Warriors, een Rockstar-game uit 2005. We Are The Mods speelt zich af in het Londen van de jaren zestig, ten tijde van de rellen tussen de mods en de rockers.

Het werk aan de game begon in 2006, voor de PlayStation 2. Gedurende het ontwikkeltraject besloot Rockstar echter om het spel uit te geven voor de Xbox 360 en PlayStation 3. Kazan maakt niet duidelijk wat de status is van het spel, dat nooit officieel door Rockstar is aangekondigd. Het vermoeden is dat de game is gecanceld. Kazan plaatste zijn ontboezemingen op de website van het project waaraan hij nu werkt, een mod voor Half-Life 2 onder de titel No More Room In Hell. De tekst en de ontwerpschetsen die Kazan op de website plaatste, zijn inmiddels verwijderd. Website CVG wist de inhoud echter te kopiëren.

Uit de verhalen van Kazan blijkt ook dat Red Dead Redemption in eerste instantie als een game voor de Xbox en PlayStation 2 werd ontwikkeld. De studio waar Kazan werkte, hielp Rockstar San Diego, de ontwikkelaar van de Western-game, in de fase dat deze switchte naar de PlayStation 3 en Xbox 360. In Toronto werd, op aanwijzing vanuit San Diego, gewerkt aan 'props' voor het spel. In Toronto werd vanaf begin 2008 aan RDR gewerkt, nadat de studio klaar was met Manhunt 2 en Bully: Scholarship Edition.

We Are The Mods We Are The Mods We Are The Mods We Are The Mods We Are The Mods We Are The Mods
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (43)

aan de plaatjes te zien is dit niet ps3/ x360 waardig. Het zou wel tof zijn om een game in die trant weer te spelen dus van mij mogen ze hem afmaken. Rockstar zal wel niet blij zijn met deze snitch. Kan dit ook bestraft worden?
Lijkt me wel, als hij bij indiensttreding een NDA heeft getekend waarin staat dat hij tijdens (en na) het dienstverband niets over projecten met de buitenwereld mag delen. Volgens mij is dat in games-land (en andere sectoren) niet ongebruikelijk.
Als hij is ontslagen door Rockstar dan kunnen de verhoudingen anders liggen
Als hij een beetje fatsoenlijk contract had maakt dat niet uit... juist in dat soort gevallen wil je dat men hun mond houd...
de vraag is dus, hoe lang zo'n NDA redelijk blijft...
Alleen als hij een NDA heeft getekend die ook nog na zijn ontslag geldig is...
NDA is over het algemeen tussen bedrijven zover ik weet (misschien heet het in een contract ook wel zo)

de meeste bedrijven hebben een clausule in het contract staan, tenminste elk contract dat ik heb getekend staat het in...
ja maar daar zit meetal een verjaring op, stel dat ik nooit van m'n leven over m'n werk mag ertellen op een verjaardig,

... wat een kut spel zeg, en die.... is echt verschrikkelijk, - op die ene verjaardag, en je mag je niet eens verdedigen - ja maar heb je wel enig idee hoeveel werk dat is, we hebben het wel geprobeerd (+1000 boete) - maar de renderengine van .spel y (+10.000) kan dat neit aan, en bovendien moesten we rekening houden met console a, b en c (+ ontslag)
Wow slaan je stoppen door?
Kweenie, denk dat de ex-medewerker in kwestie daar wel over heeft nagedacht. Het lijkt me eerder dat zijn huidige werkgever vraagtekens gaat zetten bij de man; als je een werknemer hebt die kennelijk allerlei informatie spuit over zijn vorige werkgever ga je je toch wel afvragen hoeveel informatie je de beste man nog geeft.

[Reactie gewijzigd door Pixeltje op 18 april 2011 10:15]

En dat kan jij zien aan een paar losse renders?
Hij zal wel moeite hebben bij het vinden van een nieuwe baan nu hij als mond voorbijprater bekend staat. ;)
Ik snap nooit waarom er jaren aan een spel gewerkt wordt, om het ontwikkelingstraject vervolgens te stoppen. Er is dan toch al heel veel geld ingestopt? Je kunt hem dan beter gewoon uitbrengen...
Als je als studio op een gegeven moment tot de conclusie moet komen dat het spel van dermate kwaliteit is dat je het beter kan schrappen, moet je dat doen. Ik denk dat Rockstar zich niet wil veroorloven om een slechte game uit te brengen.
Waarschijnlijk is er een schatting gemaakt dat het uiteindelijke verlies (zelfs na release) nog groter zou zijn dan wat het nu is. Dan heeft het weinig zin om het project verder te zetten.

.. of men had simpelweg extra mankracht nodig voor GTA5 of wat dan ook, who knows ;)
Waarom brengen (ex-)werknemers van gamestudios dit soort dingen iedere keer weer naar buiten? Die gasten staan onder een stricte NDA die -ondanks dat 'ie misschien verlopen is- een hoop geheimen waarborgt. Daarbij staat het absoluut niet professioneel om je mond niet dicht te kunnen houden.
Die mensen zetten dat op hun site om hun portfolio aan te vullen. In deze wereld heb je gewoon aantoonbare werkervaring nodig in je portfolio om werk te krijgen. Zodra ze de kans krijgen om dit op hun site te zetten zullen ze dat doen. Dat zorgt uiteindelijk voor brood op de plank en dat is voor hun wat belangrijker dan het belang van een ex-werkgever.
Ik werk in deze industrie en "<position> at <company> on unannounced/canceld/x project" kan ook prima als CV inhoud; daar hoef je echt geen trade secrets voor te openbaren. Als een toekomstige werknemer werkelijk geinteresseerd is of informatie nodig heeft kan 'ie dat in een 1 op 1 gesprek krijgen en mijn voormalige werkgever voor een referentie opbellen. Door dit soort dingen te doen schaad je je carriere meer dan dat het je ten goede komt.
wat ik mij afvraag is, waarom zit er zo weinig detail in deze modellen?
of zijn dit de modellen voor de playstation 2 en xbox(180)?
De modellen zijn gewoon de low-poly in-game versie, maar er zitten nog geen shaders op. Het is alleen maar diffuse.
Het had best een interessante game kunnen worden. Maar verder kun je niet veel afleiden want een paar screenshots van props is toch niet echt een meet graad ;).
Komt op mij over als een roep om aandacht. De renders kunnen van elke willekeurige game/mod zijn... Ik heb het spel The Warriors nooit gespeeld, dus ik kan me er ook niet echt een beeld bij creŽren.
Volgens mij is dit een promotiestunt. Als je namelijk kijkt naar de website van het spel waar hij nu aan werkt. Zie je toch heel wat gelijkenissen met de screenshots hierboven. En door zo'n "blogbericht" te plaatsen gaan mensen nu eenmaal die website bezoeken waar je direct bij je bezoek de "DOWNLOAD"-knop ziet staan.

Dus ik heb zo een zwaar vermoeden dat we erin geluisd worden en dat dit puur een stunt is. Want wees nu eerlijk, waarom zou een ex-Rockstar werknemer zoveel tijd steken in een HL2 mod waar geen geld mee te verdienen valt?
Heb je de website uberhaupt al bekeken?
The Warriors was best een leuke game, zou er graag een HD vervolg van willen spelen. Jammer dat dat laatste er nu waarschijnlijk niet inzit.
Waarom deze interesse voor een game die er niet is en nooit zal komen? Ik begrijp echt niet wat er zo boeiend is om te lezen over een project wat van de baan is.
Wie weet wil iemand het project overnemen, toegegeven de kans is klein maar toch. Maar het is ook leuk om te weten waar men nou eienlijk mee bezig was, geeft een beetje inzicht. Soms snap je gewoon niet waarom projecten gecanceld worden, politieke redenen of echt om dat het niet levensvatbaar is. Wie weet hoeveel games er een vroege dood zijn gestorven die we echt wel leuk hadden gevonden.
En ben nog steeds boos op Rockstar voor het niet uitbrengen van Red Dead Redemption voor de PC.
Helemaal mee eens!
En ik voor de slechte ps3 port :( alhoewel de gameplay&verhaal heel veel goed maakt :D
Wat is er dan slecht aan ..
lagere resolutie, minder gras, irritante pop ups van gebouwen,etc, schaduwen zijn veel ruwer, geen schaduwen op characters, AA is gewoon triest.

De xbox versie is gewoon veel beter op technisch vlak, gameplay is wel het zelfde

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True