Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 190 reacties

Apple-ceo Steve Jobs heeft in San Francisco een iPod nano met een touchscreen en zonder clickwheel aangekondigd. Het nieuwe model is grofweg half zo groot als de huidige iPod nano. Ook nieuwe iPod touch- en shuffle-versies werden getoond.

De nieuwe iPod nano, die op het eerste gezicht veel overeenkomsten met de iPod shuffle heeft, is het eerste iPod nano-model waarop het bekende iPod-clickwheel ontbreekt. Het model is een stuk kleiner dan de huidige versie, circa half zo groot, en biedt een multitouch-scherm waarmee het apparaat kan worden bediend. De enige hardwareknoppen op het apparaat zijn om het geluidsniveau te bedienen en om het touchscreen te vergrendelen.

Het apparaat, dat op een volle accu 24 uur mee moet gaan, is net als de shuffle voorzien van een clip waarmee de speler aan de broekriem kan worden bevestigd. Ook is er een fm-radio aan boord. Het apparaat kan vanaf volgende week worden aangeschaft; er moet 159 euro voor de 8GB-versie worden neergelegd en 189 euro voor de 16GB-versie. De camera en mogelijkheid om video's af te spelen uit de vorige iPod nano zijn overigens verdwenen. Foto's kunnen nog wel worden bekeken.

Ook de iPod shuffle en iPod touch krijgen nieuwe versies. De nieuwe iPod touch is net als de iPhone 4 voorzien van Apples retina-display en A4-chip. Ook bevat het herziene model naast een backcamera ook een frontcamera. Met de backcamera kan in hd video worden opgenomen, al is de precieze resolutie onbekend. Met de frontcamera kunnen iPod touch- en iPhone 4-bezitters onderling met elkaar videobellen, al is daar wel een wifi-verbinding voor vereist.

De iPod touch moet 40 uur meegaan op één accu en is beschikbaar in een 8GB-, 32GB- en 64GB-versie, die respectievelijk 229, 299 en 399 euro moeten gaan kosten. Ook de iPod touch is vanaf volgende week te bestellen, evenals de nieuwe iPod shuffle: het kleinste iPod-model moet voor 49 euro een accuduur van 15 uur en 2GB aan opslag bieden. In tegenstelling tot de vorige shuffle-versie biedt deze weer besturing via knoppen, net zoals de eerste modellen.

Persconferentie Apple 09/2010: nieuwe iPod-modellenPersconferentie Apple 09/2010: nieuwe iPod-modellenPersconferentie Apple 09/2010: nieuwe iPod-modellen

Update, 20:59: Nederlandse prijzen toegevoegd

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (190)

1 2 3 ... 8
het blijft me verbazen. het verschil met iphone en ipod touch is nihiel, zelfde processor, zelfde display. eigenlijk betaal je dus voor de bel functie iets van 500euro, eigenlijk te gek voor woorden zoiets.

offtopic:
je zou dan eigenlijk een cheap ass tel. met 3g erbij moete kopen en laten tetheren en via wifi met iTouch verbinden, dan heb je vrijwel hetzelfde, beetje poor-mans iphone
Verschil tussen iPod touch en iPhone 4:

Fotocamera:
iPod touch 960x720
iPhone 4: 5 megapixel, flits en HDR

Lokatie:
iPod touch: wifi
iPhone 4: wifi, gps, telecomnetwerk, kompas

Internet:
iPod touch: wifi
iPhone 4: wifi, 3G

Microfoon:
iPod touch: via headset
iPhone 4: 2 ingebouwd (1 als omgevingsgeluidonderdrukker), headset
Wel leuk zo'n iPod nano met touchscreen. Voor een iPod relatief goedkoop, alleen jammer van de lage opslagcapaciteit.

@hieronder: Het is toch gewoon ontwikkeling? Nano is klein; de nieuwe iPod nano is nog steeds klein, maar met touchscreen omdat de iPod Touch zo lekker verkoopt.

[Reactie gewijzigd door gordian op 1 september 2010 20:08]

Heel leuk, alleen heeft het zo veel nadelen. Je vinger neemt een groot deel van het scherm in beslag, en er zijn niet echt toepassingen die beter werken zo, zoals een browser, want die is er niet.

het enige voordeel is dat het apparaat kleiner is geworden. Maar dan kies ik toch voor besturingsgemak, zo groot was de oude nano nou ook weer niet. Ik denk dat we volgend jaar het zelfde zien als bij de shuffle: "oh, mensen willen toch wel knoppen".

De ipod touch is wel verbeterd, maar dat zal niemand ontkennen, pure upgrade van specs, en lang verwachte camera's.
Kromme vergelijking gezien de Shuffle helemaal geen knoppen (of andere vorm van input) op het apparaat zelf had zitten. Ik moet toegeven dat ikzelf ook mijn twijfels heb over het gebruiken van een touchscreen, omdat ik persoonlijk een apparaat als een iPod Nano blind zou willen bedienen. Toch denk ik niet dat de huidige Nano slecht ontvangen zal worden.
De vorige shuffle had inderdaad geen knoppen.

Maar de shuffle daarvoor had het wel.
Even opfrissen: http://davidreport.com/bl.../01/ipod-shuffle-five.jpg
Waarschijnlijk zal er inderdaad een markt voor zijn, maar een heel andere dan eerst. Het was een apparaat voor mensen die een simpele mp3 speler wouden, gewoon normaal, gemaakt om muziek af te spelen, goed bedieningsgemak, en met een appeltje er op. Geen poespas, want dan zouden ze wel een ipod touch kopen. en ook niet zo klein mogelijk, want daar was de shuffle.

Je krijgt nu apparaat terug dat is gemaakt om zo klein mogelijk te zijn, en ook nog een (aanraakgevoelig) scherm te hebben. dingen die de groep die eerst een nano kocht juist niet wil hebben. Ze kunnen nu alleen nog naar de classic, maar die is wel weer erg groot.

Het is van een standaard mp3 speler naar een work-out ding gegaan. al vraag ik me af of je al zwetend op zo´n klein schermpje wil priegelen.
Niemand zegt dat je hem niet blind kunt bedienen ;) nu heb je alleen een schermpje erbij waar je misschien zelfs apps en handige tools mee kunt bedienen voor onderweg tijdens joggen bijvoorbeeld.
Je hebt toch controls aan je koptelefoon?
Het is een muziekspeler.
Geen telefoon of laptop.


Ik gebruik mijn huidige iPod Nano (4e generatie) ook alleen maar voor muziek.
Op de fiets of in de auto. Handig in gebruik, lekker licht en klein. En inderdaad een lange accuduur.

8 GB is meer dan genoeg voor uren nummers luisteren. In de wind hoor je toch niet het verschil tussen 128 kb of meer.
Moet een iPod het juist niet hebben van het meer zijn dan een muziekspeler?

Ik wil namelijk dat mijn muziekspeler 1 ding doet.. muziek afspelen, alles wat er in staat random doorheen lopen, een volume knopje erop en ik ben al te tevreden.

Toen ik een nieuwe muziekspeler moest aanschaffen nadat m'n Zen V Plus het loodje had gelegd vielen de iPods dan ook al snel af, hoop features die niks met muziek te maken hebben welke de prijs opdrijven en de batterij duur achteruit laten gaan.

Uiteindelijk een Cowon iAudo 7 gekocht, doet wat het moet doen, muziek afspelen en met tot 60 uur hoef ik me ook geen zorgen te maken als ik het ding een keer moet opladen omdat er nog 1 streepje op staat.. ook dat ene streepje vermaakt mij nog wel een dag of twee.
Een iPod heeft juist vanaf het eerste model daar in uitgeblonken. Muziek afspelen, en juist die muziek die jij wilt. In een handomdraai de muziek vinden in je bibliotheek die je op dat moment wilt horen. Het clickwheel was daar fenomenaal voor...

De poespas is daarna pas erbij gekomen...
Voor mij moet de shuffle geen knoppen krijgen, zelfs geen display. De besturing hiervoor zit op het verbindingssnoer naar de oortjes. en geef nu toe, een touchscreen van 1 op 2 centimeter op een iPod touch van dezelfde grootte, wat ga je daar mee doen
Mee eens de huidige shuffle is een ideaal hardloop ding, mini klein, knoppen in het snoertje en dus veel beter onder handbereik dan het ding zelf als je onder weg bent.

Beetje een misser die nieuwe shuffle (en volgens mij is hij echt precies hetzelfde als de shuffle die we voor de huidige hadden).

Nano en touch zien er wel prima uit.
Ik heb juist het tegenovergestelde gevoel. Ik vond de Shuffle met de knoppen in het snoertje juist enorm onhandig tijdens het hardlopen. Je was continu aan het hengelen naar het bewegende snoertje. Vind de simpele grote knoppen op de 2de versie van de Ipod Shuffle juist perfect. Je klipt hem aan je broek en je weet altijd waar die is.

Ben echt blij dat ze naar de oude layout zijn teruggegaan! Ik ga er zeker eentje halen voor het na-seizoen.
De bediening in het snoer kan ook echt niet tegen water en zweet, zeer onhandig!
Ik denk dat ik me toch een nieuwe touch ga aanschaffen aangezien de mijne gestolen is en ik nu met die van een vriend op zak loop..
He toevallig :(. De mijne is ook gestolen... Op station Haarlem.
Dus ik ga ook die nieuwe iPod Touch bestellen, maar ik wacht nog wel even een maandje want dan is de prijs weer wat omlaag :P.
Dan ken je Apple nog niet.
Prijzen zakken niet, tenzij een nieuw product wordt aangekondigt en het vorige de deur uit moet.

BTW, zou de Back to School actie van Apple ook op de nieuwe producten werken? Ik zou het al bijna vergeten dat die actie nog steeds loopt.

Even opfrissen:
Nederland: http://store.apple.com/nl...S-EMEA-BTS10-com-mac-BENL
België: http://store.apple.com/be...S-EMEA-BTS10-com-mac-BENL
nee helaas, die geldt alleen voor de oudere types.
nou ja oud... sinds gisteravond 19:00 oud
uh sinds wanneer verlaagt apple prijzen van dezelfde producten?
Dat is juist het concept van de nano, klein, licht, gemakkelijk bij je dragen maar met weinig opslagcapaciteit. Wellicht ook niet veel ruimte voor over in zo'n klein ding.

Ik was erg tevreden met mijn eerste generatie nano die helaas niet meer word gebruikt ivm de iphone 4. Maar mocht ik in de toekomst weer geen rennen dan zou ik een nieuwe nano overwegen.
Micro SD kaartje van 32Gb zou voldoende moeten zijn, ook al betwijfel ik of hij wel zo'n slot heeft.
Waarschijnlijk niet, ik ken nog geen enkele ipod die een micro sd kaart lezer ingebouwd heeft. Apple zal dat waarschijnlijk ook nooit doen want dan kunnen ze zelf de capaciteit verbonden met een prijs bepalen.

Een andere logische verklaring lijkt mij ook dat misschien via een SD kaart de kans tot hacken zal vergroten. (ben er zelf totaal geen expert in) Maar kijk maar zoals bij de PSP. Je kan die hacken door al een bepaalde image erop te zetten en die te openen.

Ik denk dus niet dat apple ooit die zet zal maken.
Tegenwoordig gaat dat ook via de batterij...
En via een bugs binnen spellen, zoals de savegame-bug in 2.60 met GTA liberty city stories.

[Reactie gewijzigd door Gamebuster op 1 september 2010 21:29]

de opslagcapaciteit is bewust laag gehouden om de consumenten uit te persen. maak deze dingen met een micro-sd slot en zonder intern geheugen (of enkel voor het OS) en je kan als gebruiker hem zo veel capaciteit meegeven als je wil.

alleen kan apple er dan geen woekerwinsten op maken, want een 16GB kaartje kost amper 30 euro.

naïef natuurlijk van me om te denken dat mensen die apple producten kopen het voor de prijs of de technische specificaties doen |:( 8)7
naief niet, kortzichtig wel.

Mensen kopen een apple producten vanwege een behoorlijk goede user-interface. Ik heb veel mp3 spelers gehad, maar geen enkele had de geweldige bediening van mijn Nano 4G.

Maar goed, je gebruikt termen zoals woekerwinsten, afpersen... dus eigenlijk zou ik helemaal niet moeten reageren op berichten zoals deze...
Mensen kopen een apple producten vanwege een behoorlijk goede user-interface
Juist. En het ontwikkelen van zo'n behoorlijk goede user-interface kost ook veel geld. Maar ja, dat kun je niet in pricewatch opzoeken. Een 16GB kaartje wél.
Nou, ik weet het niet hoor. Maar volgens mij hebben ze die interface er zo langzamerhand wel uit lijkt me :). Apple maakt gewoon vies veel winst (niet te verwarren met omzet), dus met die kosten zal het wel meevallen. Ik geloof dat er nog niet zo heel erg lang geleden een berichtje was (in april ofzo) dat Apple haar winst heeft zien verdubbelen door de iPhone en zelfs ondanks de crisis.
Hoe dan ook, het ontwikkelen van de interface zal (bij de Nano bv) niet zoveel invloed hebben gehad op de prijs. Want die interface komt me wel heel erg bekend voor!

Wat wel het verschil maakt, en waarom ze er mijn inziens dus gewoon meer geld voor kunnen vragen, is dat juist die interface een behoorlijk unique selling point is van dat ding.
Ook voor sommige mensen soms moeilijk voor te stellen die vrije markt. Vraag en aanbod... Als men Apple spullen zo te duur vind en het vervelend vind dat ze idioot veel meer moeten betalen voor 16GB geheugen dan kopen ze die niet. Maar kennelijk is dat niet het geval, men wil het er gewoon voor betalen dus is de prijs ook zo hoog.
Maar je kunt niet ontkennen dat het prijsverschil wel behoorlijk is voor een beetje geheugen wat vandaag de dag echt geen ruk meer kost.
Apple maakt gewoon vies veel winst
Ze maken winst, maar hun marge is maar iets van 20% geloof ik. Dat is een hele nette en redelijke marge. Dat ze zo enorm veel winst maken komt puur omdat ze ongeloofelijk veel producten verkopen. ( en dan bedoel ik hoeveelheid devices, niet de grote van het assortiment, dat is juist opvallend klein )

Dus vies veel winst?
brutto marge, daar gaan alle kosten nog vanaf. Een hoop mensen, ook analysten kijken puur naar de kosten van de losse componenten, en dat geeft een vreselijk verkapt beeld.
Apple betaalt royalties aan creative voor de interface, die gebaseerd is op wat Creative al langer op zijn mp3spelers had draaien.

Ik had gehoopt op een 32GB versie van de nano, dan past al mijn muziek er ruim op. 16 GB wordt met 150 cd's te krap voor toekomstige nieuwe cd's.

[Reactie gewijzigd door Teun_2 op 2 september 2010 12:28]

ik gebruikte het woord uitpersen. Die interface hebben we al bijna 4 jaar geleden gezien en ondertussen is er nix aan veranderd. Ook de styling en het design zijn quasi onveranderd, net zoals zowat alle producten die ze tegenwoordig launchen.

ipod, ipad, iphone, ... allemaal zelfde interface, styling, design, alleen kan je met de ene bellen en is de andere 3x zo groot, maar THAT'S IT.
Ik heb helemaal niets van apple, maar dat ze de interface niet hoeven te veranderen en desondanks toch nog zoveel verkopen zegt veel over de kwaliteit van die interface, die is dus gewoon steengoed. Waarom zou je überhaupt een andere interface willen als de huidige gewoon voldoet, daar breng je je klanten alleen maar mee inverwarring of je verliest klanten omdat ze juist van die interface houden en als je zelf niets beters kunt verzinnen dan laat je het gewoon bij het oude.
Ik heb zelf wel een hoop producten van Apple en ben in de basis prima tevreden met de interface. Echter wanneer je iOS naast Android legt zie je wel een aantal opvallende verschillen. Bijv. inschakelen van Bluetooth:

Android: 1 tik op een widget en Bluetooth staat aan.
iOS: Settings app openen, General, Bluetooth, Toggle button aanzetten.

Dat is 1 actie, tegenover 4 acties.


iOS mist gewoon het hele widget principe, en dat is zonde aangezien widgets voor de gebruiker sommige functionaliteit erg makkelijk beschikbaar maken terwijl gebruikers wel zelf de controle houden welke functionaliteit ze door middel van widgets willen tonen. Persoonlijk zou ik vooral behoefte hebben aan bijv. een iCal widget waarmee ik de afspraken van vandaag allemaal kan zien.
Nee hoor, ik draai win7, Linux en ios4 en ze hebben allemaal plus- en minpunten.
Ik vind het alleen raar dat sommigen zo'n haat hebben tegen een product en z'n gebruikers. Een beetje perspectief zou geen kwaad kunnen.
Indeed, erg vermoeiend altijd. Ik heb zelf ook niet alles van Apple, en ben zeker geen fanboy. Maar hoeveel tijd sommige mensen erin steken om bij elke Apple post weer te beginnen over te duur, te weinig functies blah blah blah. Slaapverwekkend.........
Een goede interface (en Apple logo) heeft blijkbaar meerwaarde.
Mogelijk in de toekomst weer gaat rennen?
Is de doelgroep van Apple verschoven van hippe mensen naar lamme takken?
Of is het tegenwoordig hip om een fust (as opposed to six pack) te hebben?
Wel leuk, ik ben benieuwd of als je deze verkeerd vast houd de muziek ook uit valt :).
Wat moet je nog met een aparte muziekspeler?
Ik begrijp dat fabrikanten ze blijven maken als ze verkocht worden, maar ik begrijp de kopers niet zo goed meer.

[Reactie gewijzigd door Tweddy op 1 september 2010 20:14]

De muziekkwaliteit van bijvoorbeeld een Cowon (iAudio) ligt veel hoger dan een smartphone. Ook is een MP3-speler vaak lekker licht en dat is makkelijk bij het sporten.
Ik kan mijn iAudio op de tast bedienen terwijl ik fiets en dat zal met met een telefoon niet gauw lukken.
op de iPhone bedien je de muziek met stemcommando's. Als je op de fiets zit, gewoon knopje van de microfoon eventjes ingedrukt houden en dan zeggen welk album je wilt horen of welke artiest.

Ik neem aan dat dit voor de iTouch ook geldt, maar daar heb ik geen ervaring mee.

[Reactie gewijzigd door Keypunchie op 1 september 2010 21:23]

Dat is nou het probleem. Ipod oortjes hebben slecht geluid dus als je een alternatief wilt kan je m niet bedienen
Dat is nou het probleem. Ipod oortjes hebben slecht geluid dus als je een alternatief wilt kan je m niet bedienen
Ik heb oortjes van een ander merk, met microfoon. En dat levert prima geluid + de bediening.

Die alternatieven zijn er echt wel. ( ik hoef ik ook niet te koop te lopen met zo'n wit apple ding wat adverteert dat ik een iPod of iPhone heb, dat ding zit veilig weggestopt, en ik draag zwarte oortjes )
Mijn Beats by Dre inc. microfoon is wel een van de beste in-ears die ik heb gehad. Werkt prima met voice commands. Mag ook wel voor 180 euro :)
Dat is nou het punt. oortjes met die bediening zijn heel duur. zelf draag ik altijd koptelefoon omdat dat heel vaak beter geluid geeft en ik vind het lekkerder zitten.
Als je een koptelefoon wilt gaan uitzoeken word je keuze sterk hierdoor beinvloed
Dit. Mijn telefoon heeft zowel de opslagcapaciteit, software en hardware (3.5mm minijack aansluiting) om als muziekspeler te kunnen fungeren. De geluidskwaliteit is echter behoorlijk wat minder dan die van mijn Sansa Fuze (4GB + 16GB microSD), De Fuze is maar een klein ding, dus makkelijk mee te nemen. Dat het een extra apparaat is boeit me dus niet zo.

Voor mij is het kwaliteitsverschil in output het absoluut waard.
Een MP3 speler blijft een MP3 speler en een telefoon een telefoon, daarbovenop is het enige goede alternatief voor een MP3 speler een Iphone, en er zijn maar een paar mensen die daar zo veel geld voor over hebben. En het is natuurlijk fijn dat je een accu kan leegzuigen zonder dat het ten koste gaat van je sociale bereikbaarheid (over afstand natuurlijk).
Ik vind een iPhone geen goed alternatief voor mijn MP3-speler. Ik wil de MP3-speler waar dan ook kunnen vullen/opladen. Mijn iAudio wordt door Linux/Windows gezien als externe HD en is als zodanig te vullen met de file-manager. Ik hoef geen bloated software te installeren om mijn MP3-speler te beheren. Het apparaat sluit je aan met een normale USB-kabel en hij laadt dan gelijk op.
sarcasm aan/ HUH je wilt handmatig je muziek slepen in mapjes? dat is zo 1998!

@rapier: dat is nou net het 1999 stukje :)

[Reactie gewijzigd door swartzkip op 2 september 2010 08:19]

Ik weet niet hoe je je sarcasme bedoelt, maar simpelweg slepen van de ene map in de andere is exact wat ik wil kunnen met een camera, telefoon, mp3 speler, externe hdd(backup schijf) enz.

Al die "managers" werken me op mijn zenuwen, ik wil gewoon zelf die controle.
Alleen al het feit dat "ergens" die mp3's staan, maar nergens staat exact "waar", brrrr
Al die "managers" werken me op mijn zenuwen, ik wil gewoon zelf die controle.
Alleen al het feit dat "ergens" die mp3's staan, maar nergens staat exact "waar", brrrr
Ik weet juist precies waar die dingen staan als ik dat door itunes laat beheren - mijn documenten / mijn muziek / itunes music / <artiest> / <album> / <track>. Geen omkijken naar, en het beheer doe je dmv playlists.

(noot: gebruik al een tijdje geen itunes meer ivm ontbreken ipod. MediaMonkey is echter geen volwaardig alternatief imho, werkt niet zo lekker. )
Precies, dat is het enige minpunt aan mijn Classic, itunes.
Handig, die virtuele mappen (not). En als je device crasht, kun je niets meer recoveren.
Volgens mij zijn er wel een aantal goede combinaties van muziekspelers en telefoons. Ik heb zelf een Nokia 5800, die werkt prima als zodanig! Ik kan deze prima als "harde schijf" benaderen.

Ook Sony Ericsson heeft dat soort telefoon / walkman combinaties. En voor zover ik Android ken zit daar een behoorlijke MP3-afspeel mogelijkheid op. Dus dat je het niet zou kunnen combineren klopt niet volgens mij...

[Reactie gewijzigd door Paulus73 op 2 september 2010 09:02]

Beste Tweakers Redactie, wanneer leren jullie nu eens om bij geconverteerde $ prijzen 19% BTW te rekenen.
Tegenwoordig is het hip om de volgende formule te gebruiken bij het converteren voor de Nederlandse prijs: Prijs=A+BTW, waarbij Prijs staat voor de prijs in Nederland, A voor de Amerikaanse prijs en BTW mag je zelf uitvogelen.

Nu ga ik misschien een iTouch kopen, is nu wel interessant met de A4.
Beste Tweakers Redactie, en voor de Belgen 21% BTW, auvibel, billijke vergoeding en sabam.
Sinds de 5e generatie zijn ze bij apple de esentie van de nano aan het weghalen: een mp3 en mp4 speler, de 5e generatie had al een achterlijk cameraatje, en nu gaan ze al touch screens gebruiken, niet handig. Apple steld wederom teleur, 4e generatie blijft het voor mij.
Wat hij zegt.
Ik heb juist de foto's bekeken en ben teleur gesteld, aangezien ik vervanging zocht voor mijn 8Gb 4de gen. Die touchscreens moet ik niet hebben, het vierkant design is lelijk imo en de slecht verkrijgbaar in max. 16 Gb.
Dat wordt dan een nieuwe smartphone + 32/62 Gb kaartje i guess...
Idd, fantastisch alternatief op de nano, even licht en klein als de 4th gen
Ik denk dat het uitgangspunt is dat hij die telefoon toch al bij zich heeft, en dus een apparaat minder gebruikt.

Eigenlijk wil ik van mijn iPod Classic af. Niet vanwege het feit dat het een Apple is, maar omdat ik iTunes nodig heb voor sommige zaken; FooBar2000 doet niet altijd alles goed.

Jammer dat de Classic de enige MP3-speler is met een 80GB of grotere opslag. Zal nog wel effe duren voor er een flashspeler uitkomt met 80-120GB voor 200 euro.

[Reactie gewijzigd door Katsunami op 1 september 2010 21:18]

Ik wil ook van mijn classic af, maar dan omdat die geen FLAC ondersteunt...
Maarja, ik zit er nu ook mee.

Ik gebruik overigens MediaMonkey, nog nooit problemen gehad met syncen. (Behalve 1x; de eerste keer syncen met mijn SSD als temprorary dump folder...Die moet natuurlijk groot genoeg zijn :P)
Overigens alleen muziek, geen filmpjes. Je hebt trouwens ook nog Sharepod, die volgens mij wel alles kan syncen.
Ik wil ook van mijn classic af, maar dan omdat die geen FLAC ondersteunt...
Kan MediaMonkey niet 'on-the-fly' FLAC naar ALAC omzetten bij het syncen?
Nee, dat staat er niet bij in het lijstje.
Inderdaad niet handig, dit kan je niet echt blind besturen, dus niet in je zak houden met bv volgend nummer of wat dan ook. Mijn ipod video classic was het meest ideaal, grote accu en ook opslagruimte
Het heeft een touch screen, maar verder geen toepassingen, dus het is en blijft een compacte mp3/mp4 speler...alleen nu met touch screen. Essentieel dus precies hetzelfde als de vorige generatie.
spijtig dat er geen nieuwe classic komt, is toch al een heel volwassen apparaat nu dat zich duidelijk onderscheid van de rest.
Had juist gehoopt op een grotere classic.
En nu maar bidden dat mijn 160gb classic het voorlopig niet gaat begeven.
Met een 64gb touch ga ik me erg invalide voelen geloof ik...
Denk juist dat je met 160gb een beetje te verwend wordt.

Ontzettend nuttig vind ik het iig niet, ik loop meestal niet 2 weken hard :P . En de muziek die je niet luistert/niet mooi (meer) vindt kun je ook wissen. Klinkt alsof ik iets goed probeer te praten, maar ik heb moeite met het vullen van mijn 16gb iPhone, laat staan een 160gb iPodje die niet eens vol kan met Apps (als die van de iPhone).

Maarja, ieder z'n ding:P
Gewoon slim omgaan met de playlists die je synced, en de opslagcapaciteit maakt niet veel meer uit.
Gewoon slim omgaan met de playlists die je synced, en de opslagcapaciteit maakt niet veel meer uit.
ik heb geen playlists, ik luister alleen complete albums. Dus voor mij is meer ook echt beter. Alleen loop ik liever maar met 1 device rond. (dus een iPhone, maar de 16GB is veel te krap, dus ik heb van de iPhone 4 maar de 32GB versie besteld)

Kortom: andere mensen hebben andere wensen :)

[Reactie gewijzigd door arjankoole op 2 september 2010 08:34]

Perfect voor bij het sporten denk ik :)
Dat lijkt me juist niet eerlijk gezegd. Misschien ligt het aan het type sport, maar tijdens het hard lopen lijkt het me juist fijner om knoppen te hebben als een touch screen.
In de sportschool lijkt hij me weer uitstekend geschikt :)
Tijdens het zwemmen ook liever knoppen...
Haal dan een smartphone en haal zo'n sony ericsson horloge waarmee je nummers kunt wisselen of iets in die zin.
Volgens mij zit bij de ipod nano je vinger ook steeds in de weg bij het lezen van het scherm. Zo groot is dat scherm niet en als je dan even wilt zoeken naar een nummer kun je alleen de eerste letters lezen.

Ook vraag ik me af hoe je een menu terug gaat.

Verder was dat van de ipod touch natuurlijk wel te verwachten. En een slimme zet om bij de ipod shuffle de knoppen weer terug te brengen.
Tijdens de keynote was goed te zien dat Steve in de menu's terug ging door met zijn vinger naar rechts te swipen. Lijkt me ook de meest handige en voor de hand liggende gesture op zo'n klein touch-apparaat.
Hij bedoelt vanuit een programma.
Ik denk 1 x op de lock button is locken, 2 x op de lock button is home screen.
Ziet er wel goed uit, een camera op een iPod. Ook nog op tijd voor kerst.
Ze gaan wat verdienen hoor.
die nieuwe ipod touch kan wel veel nu met een camera erbij kan k net zo goed een ipod touch kopen en een simpele mobiel, dan alleen een iphone 4 die veel duurder is:P
Dat denk ik dus ook, die ipod kan zeker 5MP foto's nemen omdat die al in HD films(720i denk ik).
Als de lens goed is, dan is dat best wel chill.
Alhoewel ik niet zo gek ben van een front camera, heb ik toch het idee dat altijd iemand mee KAN kijken.
Hoe ik net uit bed kom, heb liever niet dat door iemand die mij niet moet op internet wordt gezet...
Hi hi, 720i is ongeveer 0,5 megapixel...
Als de 8GB iPod Touch bijna alles heeft wat de iPhone 4 ook heeft, vraag ik me toch echt af wat de iPhone 4 zoveel maal duurder maakt. Alleen vanwege dat bellen en 3G? Kan je net zo goed telefoontje als erbij hebben en iPod Touch kopen
Het feit dat je dus alles in één apparaat hebt (+aGPS) is veel mensen denk ik ook wat waard.
1 2 3 ... 8

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True